သက္ျပင္းခ်မိမလိုျဖစ္သြားတဲ့အခိုက္ မခ်မိေအာင္ တ၀က္တပ်က္မွာ ထိန္းလိုက္ျပီးမွ အို..ဘာလို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာလဲလို႔႔ တဆက္တည္းလိုလိုေတြးမိရင္း သက္ျပင္းကို မွ်င္းၿပီးခ်မိတယ္။ သက္ျပင္းေလညစ္ေတြကုန္စင္သြားတဲ့အထိ ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္ျပီးမွ ၀င္သက္ကို အေလာေတာ္အေနထားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အထူးၾကပ္မတ္ျပီး ျပန္ရွဴသြင္းတယ္။
“ငါ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ..”
အလိုမျပည့္ျခင္း၊ တစ္စံုတရာကို စိုးရိမ္ပူပန္ေနရျခင္း၊ တခုခု ဆံုးရွံဳးေတာ့မွာကို သိေနရလို႔ တံုလွဳပ္ျခင္း အဲဒီတံုလွဳပ္စိတ္ကို မဟုတ္ဘူးလို႔ျငင္းကြယ္လိုတဲ့ဆႏၵအရ ျပန္တြန္းလွန္ေနရျခင္း။ အဲဒီခံစားခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုဟာ ေရာင္စံုအေငြ႔လံုးတလံုးလို ဆူပြက္၊
လံုးေထြး၊ ရစ္၀န္းလို႔နတယ္။
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အသက္ရွဴသြင္း ရွဴထုတ္ကိစၥကို ေလးေလးနဲ႔မွန္မွန္ျဖစ္ေအာင္ ခ်ိန္ဆျပီး အလုပ္တခုလုပ္သလို အခ်ိန္ၾကာၾကာေလး လုပ္မိတယ္။ တဒိတ္ဒိတ္တိုးေနတဲ့ နားထင္တစ္၀ိုက္ကေသြးခုန္ႏွဳန္းေတြ ေလ်ာ့က်လာတဲ့အခါမွာေတာ့ စိတ္ဟာ အထိုက္အေလ်ာက္
တည္ၾကည္မွဳရလာပါျပီ။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဘာမွ မေတြးမိေအာင္ စိတ္ကိုထိန္းေက်ာင္းရင္း
အာရံုေတြကို တခုခုအေပၚတင္ဖို႔ၾကိဳးစားတဲ့အခါ စာေရးတာ အေကာင္းဆံုးပဲျဖစ္မယ္လို႔
အၾကံေကာင္းတခု လက္ကနဲရသလို ရလိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ စာေရးမယ္..
ဆံုးရွံဳးမွဳဆိုတာ လူ႔ဘ၀မွာ မပါမျဖစ္တဲ့ ဟင္းလ်ာမီႏူးတစ္ခုပဲ။ ဒါမွ မဟုတ္ ဟင္းလ်ာတခုထဲမွာ
ပါကိုပါရတဲ့ ဟင္းခတ္ပစၥည္းအမယ္တစ္ခုလို႔ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ပါရဲ့။ မဆံုးရွံဳးဘူးတဲ့သူဆိုတာ
မေသအိမ္ကမုန္ညင္းဆီလိုပဲ၊ မရွိဘူးလိုံေျပာပစ္လုိက္လို႔ရသေလာက္ပါပဲ။ ျခြင္းခ်က္ဆိုတာရွိတတ္ျမဲမို႔ စကားကုန္မေျပာမိေအာင္ ခုလိုပဲ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေျပာျဖစ္တယ္။
ပါကိုပါရတဲ့ ဟင္းခတ္ပစၥည္းအမယ္တစ္ခုလို႔ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ပါရဲ့။ မဆံုးရွံဳးဘူးတဲ့သူဆိုတာ
မေသအိမ္ကမုန္ညင္းဆီလိုပဲ၊ မရွိဘူးလိုံေျပာပစ္လုိက္လို႔ရသေလာက္ပါပဲ။ ျခြင္းခ်က္ဆိုတာရွိတတ္ျမဲမို႔ စကားကုန္မေျပာမိေအာင္ ခုလိုပဲ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေျပာျဖစ္တယ္။
ေနာက္တခြန္းထပ္ျခံဳ့ေျပာရရင္ သူမ်ားေတြအတြက္မဟုတ္ေတာင္ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ဒီမီႏူးဟာ ခဏခဏ ဘ၀ထမင္းစားပြဲ၀ိုင္းမွာႀကံဳရေလ့ရွိတဲ့ တင္ဆက္ခံရေလ့ရွိတဲ့ဟင္းလ်ာပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ ဒီဟင္းလ်ာနဲ႔ကိုယ္နဲ႔က ေတာ္ေတာ္ေတာ့ယဥ္ပါးေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္
ၾကက္ေရးငွက္ေရးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္သက္လံုက အားကိုးရေလာက္ေအာင္ မရင့္မာေသးတာမို႔
ခုလိုပဲ ကိုယ့္စိတ္ကို ဟိုလွည့္ဒီလွည့္နဲ႔ ခုခံကာကြယ္ရေတာ့တာပါပဲ။
ခုၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ဆံုးရွံဳးအ့ံမူးမူး အခြင့္အေရးတစ္ခုကို တကယ္တမ္းဆန္းစစ္ၾကည့္တဲ့အခါ
ကိုယ့္ဘ၀မွာ မာနေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားငဲ့ကြက္မွဳတစ္ခုခုေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိသိၾကီးနဲ႔တမင္တကာ စြန္႔လႊတ္ခဲ့တဲ့ဆံုးရွံဳးမွဳတခ်ိဳ႔နဲ႔စာရင္ ေျပာပေလာက္တဲ့ကိစၥတခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဆံုးရွံဳးတယ္လို႔ခံစားရတာဟာ အဲဒါကို ရမွျဖစ္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒါရွိမွျဖစ္မယ္လို႔ ဆုပ္ကိုင္ထားမွသာခံစားရမယ့္ စိတ္ေ၀ဒနာတခုပါပဲ။
ကိုယ္ဟာ အဲ့ဒီလုိ ရမွ၊ ရွိမွဆိုတာကို ဆုပ္ကိုင္ထားရင္ အားစိုက္ဆုပ္ကိုင္သေလာက္ တန္ျပန္အက်ိဳးဆက္ ပူေလာင္မွဳကိုခံစားရၿပီး အားေဖ်ာ့ေလ်ာ့ေျဖႏိုင္သေလာက္ ေအးခ်မ္းမွဳကို ခံစားခဲ့ရတာ လက္ေတြ႔ပါပဲ။ ေနာက္ ျဖစ္ရပ္အဆိုးတခုကို ဒီ့ထက္ပိုဆိုးတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုနဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါ ပူေလာင္တဲ့ခံစားမွဳဒီဂရီကို ေကာင္းေကာင္းၾကီးေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္တာမ်ိဳးလဲ ႀကံဳဖူးပါတယ္။
“က်ဳပ္က ေနာင္တေတြနဲ႔ပြတ္သီးပြတ္သပ္ေနခ်င္သူေပ့ါ
အိမ္ေမြးေၾကာင္ကေလးေတြကို ေခ်ာ့ျမဴၾကသလိုမ်ိဳးေလ..”
(၁၉၉၀ ကဗ်ာမ်ား မွ)
အဲဒီကဗ်ာစာသားေလး ေရးမိတဲ့အခ်ိန္ကဆို ကိုယ္ဟာ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္အရြယ္၊ ဘ၀ကို
ရြာလြန္ရြက္တိုက္ ထင္ရာက်ဲ ပရမ္းပတာျပဳခဲ့ၿပီး တည္ၿငိမ္မွဳရဖို႔ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေနရခ်ိန္ေပ့ါ။ မိသားစုကိုဘာမွအသိမေပးပဲ အ၀တ္တထည္ကိုယ္တခုနဲ႔ ဘ၀သစ္တခုျပန္စဖို႔
ၿမိဳ့ေရႊမႏၱေလးကို ေရာက္ရွိကြန္းခိုေနခ်ိန္ေပ့ါ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာလဲ ပထမအႀကိမ္ေတာ့
မဟုတ္ေသးဘူး ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ လက္ရွိဘ၀ကိုလက္ေျမွာက္အရွံဳးေပးကာ ေျခဦးတည့္ရာ ထြက္သြားရတဲ့အခိုက္ကာလပါပဲ။ မာနကေလးက တလူလူ၊ လုပ္ရင္လုပ္သလိုျဖစ္တဲ့ ဗီဇ
ကေလးကပါလာ။ ကံအက်ိဳးေပးတဲ့အခိုက္ ေလဟုန္မိတဲ့ေလတံခြန္လို တလႊားလႊားျဖစ္ၿပီးကာမွ ပရမ္းပတာ အဆင္ျခင္ကင္းမဲ့စြာဘ၀ကို ေတပစ္ေလပစ္ခ်င္တဲ့စရိုက္၀ါသနာေၾကာင့္
အက်နာၿပီး အဲဒီလို တကိုယ္ေတာ္ရြက္လႊင့္ျခင္းေအာ္ပရာ တင္ဆက္ရေတာ့တာပါပဲ။ ဒီ့ထက္
ေအာင္ျမင္တိုးတက္ႏိုင္တဲ့အနာဂတ္ေတြ လုပ္ငန္းစီးပြားေတြတင္မက မိသားစုကိုပါဆံုးရွံဳးၿပီရယ္လို႔ စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်လုိက္ရတဲ့ ကာလပါပဲ။ ကဗ်ာအေပၚရူးစိတ္အတြက္ေတာ့ အခြင့္ေကာင္းေပ့ါေလ။ ဒါေၾကာင့္လဲ ၁၉၉၀ ကဗ်ာမ်ားအုပ္စု ေရးျဖစ္။ မႏၱေလးမွာပဲ ဖေယာင္းစာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀ျဖစ္၊ ေနာင္မွာ ေမာင္ျပည့္မင္းနဲ႔တြဲျပီး “လူႏွစ္ေယာက္နဲ႔ကဗ်ာ” ဆိုၿပီး ပံုႏွိပ္စာအုပ္
ထုတ္ေ၀ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဆိုးတဲ့ကအေကာင္း အမွိဳက္ထဲက ေရႊေပ့ါ။
ဆိုေတာ့ ဆံုးရွံဳးမွဳတခုမွာ ေဘးထြက္ေကာင္းက်ိဳးအျဖစ္ အက်ိဳးေက်းဇူးတခုခုကိုလဲ ထုတ္ယူတတ္ရင္ထုတ္ႏွဳတ္ယူႏိုင္ပါကလားလို႔ ဆင္ျခင္မိသြားတယ္။ ခုကိုပဲ လတ္တေလာလက္ငင္းမွာ ဆံုးရွံဳးအံ့မူးမူး အေျခအေနတခု၊ မေသခ်ာမေရရာတဲ့အေျခအေနတခုကို ႀကံ့ႀကံ့ခံတဲ့အေနနဲ႔႔ စာတပုဒ္ေရးမယ္ဆိုတဲ့ဆီ အာရံုလႊဲလိုက္တာ ခုေတာ့ စာတပုဒ္ အဖတ္တင္ျဖစ္ေတာ့မယ္။
ဒါဟာ ေဘးထြက္ေကာင္းက်ိဳးပါပဲ။ ဒါဟာ ေအာင္ျမင္မွဳအေသးစားေလးတခုပါပဲ။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ေအးခ်မ္းသြားတယ္။ အရွံဳးကိုေက်နပ္စြာလက္ခံယူဖို႔ အသင့္ျဖစ္သြားတယ္။ ဆံုးရွံဳးျခင္းဆိုတဲ့ ဟင္းလ်ာမီးႏူးကို ကိုယ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး စားသံုးတတ္သြားတယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့
အုိမင္းရင့္ေရာ္ခ်ိန္ေတြအတြက္ ဒီဟင္းလ်ာမီႏူးကို ဌာန္ကရိုင္းက်က်စားသံုးတတ္ျခင္းဟာ အင္မတန္အဖိုးတန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုလဲ မလြဲမေသြျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အုိမင္းရင့္ေရာ္ခ်ိန္ေတြအတြက္ ဒီဟင္းလ်ာမီႏူးကို ဌာန္ကရိုင္းက်က်စားသံုးတတ္ျခင္းဟာ အင္မတန္အဖိုးတန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုလဲ မလြဲမေသြျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ကိုယ့္ေနာက္ေက်ာဖက္ ၀ရံတာမွာ မနက္ ၁၀ နာရီ ေနဝန္းဟာ သူ႕ေတာက္ပမွဳကို အစြမ္းကုန္
အရွိန္အဟုန္ျမွင့္တင္ေနျပီ။ ဖြင့္ထားတဲ့ပန္ကာရယ္ ကိုယ္ဉာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ကာကြယ္ထားတဲ့
အစီအမံေတြေၾကာင့္ အခန္းကေလးထဲမွာေတာ့ ေနသာထိုင္သာရွိေလာက္ေအာင္ ေအးျမေနေလရဲ့။
ဒါေပမယ့္ ျပီးခဲ့တဲ့ ေႏြကာလ မတ္ခ်္လ တုန္းက ဘယ္လိုပဲ ပန္ကာဖြင့္ဖြင့္၊ အစီအမံအကာအရန္ေတြ
ဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ ေနလို႔ထိုင္လို႔မရေအာင္ အိုက္စပ္ပူေလာင္ၿပီး ဘယ္သြားေနရမွန္းမသိေအာင္
အရူးတပိုင္းျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ရက္တခ်ိဳ႔ကိုေတြးမိၿပီး စိတ္ထဲက ႀကိတ္ၿပံဳးလိုက္တယ္။ ေရးလက္စ ေဟာဒီစာသားေတြကို အစကေန ျပန္ဖတ္တယ္။ မေရးျဖစ္လို႔ မတင္ဆက္ျဖစ္တာၾကာျပီျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ့ စကားေျပအုပ္စု {ေတာင္ေတာင္အီအီအေတြးမ်ားမွတ္စု} ကို ျပန္အမွတ္ရသြားကာ ေတာင္ေတာင္အီအီတပုဒ္ေတာ့ရၿပီရယ္လို႔…။
ခင္ေအာင္ေအး
၂၄၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၂ ဖရာ့ပရာဒင္၊ ဘန္ေကာက္ ၁၀း၅၄ နာရီ
(ယူတာက ဒီေနရာကပါခင္ဗ်ား) http://www.kaungkin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=828:article&catid=42:2009-04-17-01-31-38&Itemid=62
0 comments:
Post a Comment