Wednesday, February 27, 2013

ေမပယ္လ္ရြက္နီႏွင့္စိန္႔တိုင္းသားေတြအေနမ်ားတဲ့ၿမိ့ဳ(၃) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
ေမပယ္လ္ရြက္နီႏွင့္ စိန္႔တိုင္းသားေတြအေနမ်ားတဲ့ၿမိ့ဳ၃) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၇/၂ဝ၁၃အိမ္အျပင္ လမ္းမေပၚမွာ ႏွင္းေတြ ဖြားကနဲဖြားကနဲက်ေနဆဲ။ လမ္းလည္ေကာင္မွတပါး က်န္ေနရာမ်ား တျဖည္းျဖည္းထူထူလာၿပီး ေဖြးေဖြးပြပြ မြမြရြရြႏွင့္မို႔ ကိုင္စမ္းထိၾကည့္ခ်င္စရာပင္။ တူမေခ်ာက ႏွင္းေတာထဲကစားခ်င္ေၾကာင္း ပူဆာေနသံလည္းၾကား၏။ က်ေနာ့္အတြက္ ဒီက ႏွင္းႏွင့္ေဆာင္းသည္ ငယ္ေပါင္းမဟုတ္။ ေရာက္တာ ၅ ႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မည္ ႏွင္းႏွင့္ ခုထိမယဥ္ပါး၊ အသားလည္း မက်။ ဒီက ကေလးေတြ ႏွင္းေတာထဲလူးလွိမ့္ကစားတာျမင္တိုင္း ငယ္ငယ္က ရႊံ႔ထဲဗြက္ထဲမိုးေရထဲ ေပတလူးေတြ ေၾကာင္ခ်ီးရုပ္ေတြႏွင့္ေပ်ာ္ခဲ့ၾကတာ ျပန္အမွတ္ရ၏။ ဒီမွာ ကေလးေတြက ႏွင္းမြမြေတြေကာ္ယူ၊ လက္ထဲလံုးဆုပ္ၿပီး တေယာက္ကိုတေယာက္ ပစ္ပစ္ေပါက္ၾကတာျမင္တိုင္း ငယ္ငယ္က ေခ်ာင္းထဲမွာေရကူးရင္း ရႊံ႔ေတြႀကံဳးကာ ရႊ႔ံလံုးေတြႏွင့္ေပါက္ခဲ့ၾကတာ ျပန္သတိရ၏။ ဒီမွာ ကေလးေတြ ႏွင္းမြမြေတြႏွင့္ Snowman ေခၚ ႏွင္းလူရုပ္ႀကီး လုပ္တာျမင္ေတာ့ မိုးတိတ္ၿပီးစ စမ္းေခ်ာင္းေလးေဘးက သဲစိုစိုသန္႔သန္႔ေတြနဲ႔ ဘိုအိမ္ေဆာက္တမ္း ကစားခဲ့ၾကတာကို ျပန္ျမင္ေယာင္၏။ ဝန္းက်င္၊ ရာသီႏွင့္သဘာဝတရားတရားသည္ လူမွန္သမွ်အား သဘာဝက်စြာပင္ အေနအထိုင္တတ္ေစခဲ့သည္ထင့္။

ကိုသိန္းစိုးအိမ္ကထြက္မယ္လုပ္ေတာ့မွ ႏွင္းက ပိုေတာင္သည္းျပေနသလား ထင္ရ၏။ သည္းလည္းသည္း သြားစရာရွိေသးသည္မို႔ ႏွင္းေတာထဲမွာပဲ ခရီးဆက္ၾက၏။ ကေနဒါသည္ အထက္တြင္ေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း တိုင္းျပည္ႀကီးသေလာက္ လူေနနည္းသည့္အျပင္ ၿမိဳ့မ်ားမွတပါး လူအေနလည္း က်ဲေတာက္ေတာက္။ ေခါင္ေတာင္ေတာင္ ေျခာက္ေတာက္ေတာက္။ လမ္းတေလွ်ာက္ ေဘးဘယ္ညာၾကည့္စရာလည္း သိတ္မရွိ။ သို႔ႏွင့္ ကေနဒါ၏လန္ဒန္ကိုကြင္းကာ တိုရြန္းတိုးသို႔ဦးတည္၏။ ဆီျဖည့္ရန္ ခနရပ္သည့္ေနရာက ရြာကေလးတရြာ၏ လမ္းဆံုလမ္းခြ။ လမ္းဆံမို႔လူစည္သည္ဟုထင္လွ်င္ အလြဲႀကီးလြဲေရာ့မည္။ ဓါတ္ဆီဆိုင္က ဆီပန္႔ Pump ကိုၾကည့္ေတာ့ ၈၈ မျဖစ္မီကာလမ်ားဆီက ဗမာျပည္က ဓါတ္ဆီဆိုင္ေတြကိုအမွတ္ရ၏။ ကားအိုကားေဟာင္းေတြဝယ္ၿပီး ဆီထုတ္ေရာင္းစားသည့္တေခတ္ ဗမာျပည္တြင္ ဆန္းဖူး၏။ အစိုးရေဈးႏွင့္ အျပင္ေပါက္ေဈး ၁၅ ဆမွ်ကြာသည္မို႔ ၆ ေထာင္တန္ေလာက္ ကားအိုတစီးဝယ္၊ ဆီထုတ္ၿပီးေရာင္းစား၊ မၾကာခင္ကားဖိုးလည္းေၾက ေန႔စဥ္ဝင္ေငြလည္းျဖစ္သမို႔ ဓါတ္ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ ကားတန္းရွည္၏။ တခ်ိဳ႔ကားအိုမ်ားဆို စီးဖို႔ေဝးစြေျခာက္ပါး၊ ဆီထုတ္ဖို႔ ဆီဆိုင္အသြားအျပန္ လူႏွင့္တြန္းယူရ၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားသည္ ကားျဖစ္၏။ ထိုသူတို႔လည္း ကားပိုင္ရွင္ျဖစ္၏။ ကိုယ္ပိုင္ကား စီးႏိုင္သူျဖစ္၏။ အားပင္ က်ခ်င္ စရာ။

ခု ကေနဒါ ရြာငယ္ဇနပုဒ္က ဆီဆိုင္ေလးက ဆီထည့္ပန္႔သည္ ဟိုဘက္ေခတ္ဗမာျပည္ဆီဆိုင္ေတြက ဆီပန္႔မ်ိဳး။ ကြန္ျပဴတာရိုက္ဇ္ Computerize လုပ္ထားတာ ဘာမွမရွိ။ ဆီအရင္ထည့္ၿပီးမွ ဆီဖိုးက်သင့္ေငြကို ဆိုင္ေလးထဲဝင္ၿပီး ေငြေခ် ကဒ္ျခစ္ လုပ္ရ၏။ ဆီထည့္ေနစဥ္ ဆီအနံ႔ေလးကလည္း တလိႈင္လိႈင္ႏွင့္။ ဆီနံ႔ရေတာ့ ဓါတ္ဆီကိုဆန္ေစ့ေလးေတြေရာကာ ပုလင္းေလးထဲထည့္၊ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္အေငြ႔မျပန္အာင္ အဖံုးလံုေအာင္ပိတ္ကာ ကိုယ္ႏွင့္မကြာေဆာင္ၿပီး၊ စိတ္ရွိသည့္အခါတိုင္း လူျမင္ကြင္းေရာ မျမင္ကြယ္ရာပါမေရွာင္ ထုတ္ထုတ္ရႉတတ္သည့္ ဓါတ္ဆီနံ႔စြဲ ရပ္ကြက္ေနငယ္သူငယ္ခ်င္းကို ျပန္ေအာက္ေမ့မိလိုက္ေသး၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ အာရံုေၾကာေရာဂါႏွင့္ကြယ္လြန္ရွာၿပီ။

ထို႔ေနာက္ စိတ္က ဘီအိုစီကုမၸဏီ၊ ေရနံေျမသပိတ္၊ ၁၃ဝဝျပည့္အေရးေတာ္ပံု၊ သခင္ဘိုးလွႀကီး၊ ကိုဗဟိန္း၊ ျမင္းခြာတခ်က္ေပါက္ရင္ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေစရမည္၊ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတို႔၏ေပါင္းစည္းမႈ၊ လြတ္လပ္ေရးအႀကိဳကာလ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈ၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ေျမႏုလမ္းၿခံအမွတ္(၁၁)၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၊ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္စိုး၊ သိန္းေဖ၊ ေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးႏု၊ လက္ဝဲညီၫြတ္ေရး၊ ဇူလိုင္(၁၉)၊ ဇန္နဝါရီ (၄)ရက္၊ ယူနီယံဂ်က္အလံ၊ ျပည္တြင္းစစ္ စတာေတြကို ဆီဆီဆိုင္ဆိုင္လိုက္ေတြးမိျပန္ေသး၏။ တကြက္ျခင္း တကြက္ျခင္း အကြက္အကြက္ ေဖာ္ၾကည့္ေနရင္းမွ ထိုအကြက္တို႔၏ အဆက္အစပ္ကိုလည္း ေရးေရးဆဝါးမိျပန္၏။ ဘံုရန္သူမေပ်ာက္ခင္ႏွင့္ မေဖ်ာက္ခင္ကရွိခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးသည္ ဘံုရန္သူေျခရာေဖ်ာက္သည္ႏွင့္ ဝါးအစည္းေျပသလို ေျပခဲ့ၿပီေကာ။ ျပည္တြင္းစစ္တေစၦ ေျခာက္ခဲ့ၿပီေကာ။ စစ္ႏွင့္အတူ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုးသည္ အေမာက္တေထာင္ေထာင္ႏွင့္ လူလားေျမာက္ခဲ့ၿပီေကာ။ ႏွစ္၆ဝ ေက်ာ္ ေက်ာခ်မွန္းသိသိႏွင့္ပင္ ဓါးျပတို႔သိမ္ေမြ႔ေအာင္ ေဖးမေနခ်င္ေသးသူတို႔လည္း အလွ်ိဳအလွ်ိဳ လက္ဝင္လွ်ိဳၾကပါပေကာ။ ဤအေတြးျဖင့္ စိတ္တို႔ေလးလံလာ၏။ အေတြးစ မျဖတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္ႏွင့္ ဆီဆိုင္ေလးထဲဝင္ခဲ့၏။

အျပင္ဘက္မွာ ေအးတိေအးစက္ ႏွင္းတစိုစို ေရတစြက္စြက္၊ အနံ႔အသက္လည္း သိတ္မေကာင္းလွ။ အတြင္းဘက္က်ေတာ့ ေႏြးတာႏွင့္ေျခာက္ေသြ႔တာကလြဲၿပီး ထူးမျခားနားဟုထင္၏။ ဆိုင္တဆိုင္လံုးမွာ ေကာင္တာထိုင္မိန္းကေလး တေယာက္ထဲ။ ငယ္ငယ္ေခ်ာေခ်ာ ရယ္ရယ္မာေမာႏွင့္မို႔ ၾကည့္ေကာင္း၏။ ဆီဘိုးေခ်ဖို႔ ယူအက္စ္ဘက္သံုးသည့္ကဒ္ ျခစ္မယ္ဆိုေတာ့မွ ျခစ္မရ။ သူ႔ ဆိုင္သံုးစက္က အေမရိကန္ကဒ္ လက္မခံ။ ဒါႏွင့္ ပိုက္ဆံထုတ္ေပးေတာ့ ေငြႏွစ္ခုျခားနားခ်က္အတိုင္း တြက္ယူ၏။ လူညိဳေတြမွန္းသိလို႔ ထင္၏ ယူအက္စ္ကမွန္းသိသိႏွင့္ “ဘယ္တိုင္းျပည္ကတုန္း”ဟု ေမး၏။ “ဗမာျပည္က”လို႔ ျပန္ေျပာတာနားေထာင္ရင္း မ်က္လံုးေလးကလယ္ကလယ္ႏွင့္။ မိမိတိုင္းျပည္ ဘယ္နားရွိမွန္း မိမိဘာလူမ်ိဳးမွန္း သိပံုမရ။ သို႔ေသာ္ ကိစၥမရွိ။ ဆက္လည္း မေမး၊ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖင့္ “ေအးတယ္ေနာ္” ဟုဆိုကာ ေန၏။ အေပါ့သြားခ်င္ေၾကာင္းေျပာေတာ့ ဆိုင္အျပင္မွာ ဂၽြန္ John ရွိတယ္ဆိုတာ လက္ျဖင့္လမ္းၫႊန္၏။

အေမရိကန္ႏွင့္ အဂၤလိပ္စကားေျပာ တိုင္းျပည္အခ်ိဳ႔တြင္ John ဆိုသည္ကို အမ်ားသံုးအိမ္သာ Restroom အေနႏွင့္သံုးေၾကာင္းသိထားသျဖင့္ မၿပံဳးမိေတာ့။ အေမရိကန္ေတြက တခါတခါေတာ့ အေတာ္ ဂြက်သည္ထင္၏။ လူအမည္ကို ေပါက္တတ္ကရတို႔ျဖင့္တြဲကာ ရယ္စရာတမင္လုပ္သလားပင္ ထင္ခ်င္စရာ။ ဥပမာ Richard ဆိုသည့္ လူနံမည္ဆိုပါေတာ့။ ရစ္ခ်ာ့ဒ္ကို သူတို႔က အတိုေကာက္အေနျဖင့္ Dick ဟု ေခၚ၏။ ေယာကၤ်ားက်င္ေခ်ာင္းကိုလည္း ဘန္းစကားအေနျဖင့္ Dick ဟုပဲေျပာ၏။ ဆိုေတာ့ Dick ဟုဆိုလွ်င္ အဓိပၸါယ္ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္ခြထြက္သည္ မဟုတ္လား။ Richard အစစ္ကို Dick လို႔ သြားမ်ားေခၚမိလို႔ကေတာ့ ငါးပါးေမွာက္မယ္ဟု ထင္ခ်င္စရာ။ သို႔ေသာ္ မေမွာက္။ ေခၚရိုးေခၚစဥ္။ အေခၚခံရလို႔ စိတ္မဆိုး။ ေခၚသူဘက္ကလည္း ရစ္ခ်ာ့ဒ္ကို ေစာ္ကားျခင္းမဟုတ္သလို နံႏွိမ္ျခင္းလည္းမဟုတ္။ က်ေနာ္တို႔ျပည္နယ္က ဆီနိတ္တာ (အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္)ေဟာင္း၏အမည္မွာ Richard Lugar. သူ႔ကို လူတိုင္းလိုလိုက Dick Lugar ဟုပဲေခၚ၏။ ကိုယ္ကသာ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ ဗမာလိုေတြးၿပီး ေခၚရမွာအားနာလို႔ မေခၚ။ က်ေနာ္ ရစ္ခ်ာ့ဒ္လူဂါႏွင့္ လူခ်င္း ႏွစ္ႀကိမ္ဆံုဖူး စကားေျပာဖူး၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကို Dick ဟုေတာ့ မေခၚျဖစ္ခဲ့။ မစၥာရစ္ခ်ာ့ဒ္ ဟုသာ။

ထိုနည္းတူပင္ John သည္လည္း ဘန္းစကားထဲေရာက္ေတာ့ အိမ္သာျဖစ္ရရွာ၏။ ဂၽြန္အစစ္ေရွ႔တြင္ အိမ္သာကို John ဟု ေခၚဖို႔ ဘယ္သူမွ ဝန္မေလး၊ အားလည္းမနာ။ ဂၽြန္ဆိုသည့္ ေရွ႔နံမည္သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တို႔လူမွည့္မ်ားၿပီး ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ ရွင္ေယာဟန္ဟုပင္တြင္သည့္ ခရစ္ဝင္က်မ္းေလးေစာင္အနက္ တက်မ္းကိုျပဳစုေရးသားသည့္ သူေတာ္စင္က်မ္းျပဳဆရာႏွင့္ ပထမဆံုးသာဝကႀကီးမ်ားထဲက တပါးမဟုတ္ေလာ။ ခုေတာ့ ထိုဂၽြန္သည္ အိမ္သာျဖစ္ရေခ်ၿပီဟုေတြးကာ ဘယ္သူမွ စိတ္မေကာင္းမျဖစ္။ ထိုႏွယ္ ရီရအခက္ ငိုရအခက္ ၿပံဳးရအခက္ မဲ့ရအခက္ အဂၤလိပ္စကားေပါင္းမ်ားစြာလည္း ရွိေသး၏။ ေသခ်ာက်န က်မ္းႏွယ္တေစာင္တဖြဲ႔ ျပဳစုသူလည္းရွိ၏။ က်ေနာ့္ အျမင္တြင္ ထိုသို႔တေစာင္တဖြဲ႔မွတ္တမ္းျပဳျခင္းကို ေကာင္းသည္၊ လိုအပ္သည္ထင္၏။ ဘာသာစကားႏွင့္စပ္၍လုပ္ရမည့္အလုပ္ထဲက တခုအျဖစ္လည္းျမင္၏။ ေထာင္ထဲက စကား၊ လမ္းေဘးစကား၊ ေတာထဲက စကား၊ အရပ္ထဲက စကား၊ စစ္တန္းလ်ားက စကား၊ ပခ်ဳပ္ဆိုင္က စကား၊ ေသတင္းကုပ္က စကား၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက စကား၊ တရားရိပ္သာက စကား၊ ဘုရွားရွိခိုးေက်ာင္းက စကား၊ လႊတ္ေတာ္ထဲက စကား၊ တရားရံုးက စကား၊ ေရွ႔ေန စကား၊ မဲဆြယ္ပြဲက စကား ဘယ္စကားျဖစ္ျဖစ္ စကားမွန္သမွ် လူျဖစ္မွေျပာ၍ရ၏။ လူသည္ စကားေျပာသတၱဝါျဖစ္၏။ စကားမရွိပဲ လူခ်င္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ဆက္ဆံေရးထူေထာင္ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ စကားမေျပာႏိုင္သည့္ ဆြံ႔အနားမၾကားသူတို႔မွာပင္ Sign Language ဆိုကာ လက္ဟန္အမူအယာျပစကား တီထြင္ရေသး၏။

လူတို႔ က်င္လည္ရာနယ္ပယ္အလိုက္၊ အလႊာအလိုက္၊ အတန္းအစားအလိုက္ သီးျခားစကားတို႔ရွိၿပီး၊ ထိုစကားသံုးကာ ထိုနယ္ပယ္ကို ထိုးေဖါက္မွ ထိေရာက္မွာလည္းေသခ်ာ၏။ ဘာသာသာစကားတိုင္းသည္ ရွင္သန္ေနမွ တိုးပြားႀကီးထြား စည္ပင္သည္ မဟုတ္ေလာ။ စကားတို႔ရွင္သန္ဖို႔ ေဝါဟာရသစ္တို႔ ထပ္ျဖည့္ရ၏။ ေဝါဟာရေဟာင္းတို႔ ေပါရာဏျဖစ္ကာ ေညာင္းသြားသည္လည္းရွိ၏။
ျပင္တန္ျပင္ ဖဳတ္တန္ျဖဳတ္ ျပဳတ္တန္ျပဳတ္ေတြလည္းရွိ၏။ ဂၽြန္ႏွင့္ဒစ္က္ John and Dick အေၾကာင္းေတြးရင္း က်ေနာ္တို႔ေခတ္ နံမည္ႀကီးစတီရီယိုအဆိုေတာ္ ကိုမင္းမင္းလတ္ကိုလည္း ဖ်တ္ကနဲသတိရလိုက္ေသး၏။ သူျပဳစုသည့္ လမ္းေပၚကစကားမ်ားစာအုပ္ေလးကို ခုေနျပန္ဖတ္ခ်င္မိ၏။ စာအုပ္အမည္ အမွတ္မွားႏိုင္ေသာ္လည္း စာအုပ္ေလးကိုမူ သတိရေန၏။ သူလည္း ျမန္မာစကား ျဖစ္ေပၚတိုးတက္စည္ပင္ရွင္သန္ေရးကို ႏိုင္သမွ်ထည့္ဝင္သူဟုဆိုဖူးသျဖင့္ မိမိအားႏွာေခါင္းရံႉ႔ဖူးသူတခ်ိဳ႔ကိုလည္း ေအာက္ေမ့ရျပန္၏။

ဆက္ပါဦးမယ္။

မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၇/၂ဝ၁၃

0 comments:

Post a Comment