Saturday, March 16, 2013

စားစရာမရွိတဲ့သူနဲ႔ ထားစရာမရွိတဲ့သူရဲ့တိုက္ပြဲမွာ ၾကားခ်ဖို႔ေျပာေနသူအားလံုးအတြက္ ရည္ညႊန္းတဲ့စာ (ၿငိမ္းခ်မ္းေအး)

0 comments
လက္ပံေတာင္းေတာင္အစီရင္ခံစာအေပၚ ဆရာေက်ာ္ဝင္းအျမင္ ေဆာင္းပါးကို မိုးမခမွာတင္လို႔ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ျပန္ေျပာစရာေတြ ရွိလာတယ္။
ရိုးရိုးေလး.. ေတြးၾကည့္ပါ..။ ခု ေကာ္မရွင္ကႀကံျပဳထားတဲ့ ေဒသခံေတြအတြက္လုပ္ေပးရမယ့္ကိစၥဆိုတာ မူလအခြင့္အေရးနဲ႔ရပိုင္ခြင့္ပါ။ သူတို႔ေျမေတြကိုသြားသိမ္းရင္၊ သူတို႔ေဒသမွာစီးပြားသြားလုပ္ရင္၊ သူတို႔ေဒသရဲ့လူမႈ၊စီးပြား၊ သဘာဝနဲ႔ရိုးရာဓေလ့ကိုထိခိုက္ရင္ ဒီလို နစ္နာေၾကးမ်ိဳး၊ ေလ်ာ္ေၾကးမ်ိဳး၊ လူမႈဘဝတိုးတက္ေရးအစီအစဥ္မ်ိဳးဆိုတာ ရင္းႏွီးႁမႈပ္ႏွံသူစီးပြားရွင္က မျဖစ္မေနျပန္လုပ္ေပးရမယ့္ ကုလသမဂၢကခ်မွတ္ထားတဲ့ ရင္းႏွီးႁမႈပ္ႏွံမႈဆိုင္ရာက်င့္ဝတ္ ေတြပါ။ ထပ္ေဆာင္း အပိုေစတနာနဲ႔လုပ္ေပးရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဝမ္ေပါင္+ဦးပိုင္က ႀကီးစြာေသာ ေစတနာ ေမတၱာဗလပြထား လုပ္ေပးရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ့တာဝန္ဝတၱရား၊ သူတို႔ရဲ့အလုပ္ကိုပဲ အနည္းဆံုး တာဝန္ေက်လုပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဘဝေတြ၊ အနာဂတ္ေတြဆံုးရံႈးရတဲ့လူေတြအတြက္ ဒီအခြင့္အေရးဟာ အနည္းဆံုး ရရွိသင့္တဲ့အရာပါ..။ အပို ဆုေၾကးမဟုတ္ပါဘူး..။

ေကာင္းၿပီ..။ ဆိုေတာ့ ဆရာေက်ာ္ဝင္းေျပာတဲ့ "better off" က ဘယ္သူ႔အတြက္ ပို "better off" သြားသလဲ..။ ‘နက္(ခ်)မွ်ေျခ’ ရဲ့ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ မွ်ေျခက ဘယ္ဘက္ကို တဘက္ေစာင္းနင္းျဖစ္သြားသလဲဆိုတာ ဘယ္လိုသီအိုရီေတြ၊ သုခမိန္ အသံုးေတြ၊ စကားလံုးအလွေတြနဲ႔ဖံုးဖံုး သိသာထင္ရွားတဲ့အခ်က္ပါ..။

မွန္ပါတယ္..။ “ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းစြဲသာ”ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ရွဥ့္ခမ်ာ ပ်ားတုပ္ခံခဲ့ရ/ခံေနရ/ခံရလတံ့ေတြကေတာ့ ေသလုေျမာပါး ပါပဲ..။ ဒါကိုေတာ့ ထည့္မေျပာေတာ့ဘူးလား..ခင္ဗ်ာ။

“သူမနာ၊ ကိုယ္မနာ”ေတာ့ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်ာ..။ “သူမနာ၊ ကိုယ္မသာ” အေျခအေနမ်ိဳးဆိုတာ အေတြးရွင္း၊ အျမင္ရွင္း၊ အဂတိကင္းရင္ လူတိုင္းျမင္ႏုိင္ပါတယ္..။

မုန္းသူ ရွိ/မရွိ ေတာ့ မသိဘူးခင္ဗ်ာ..။ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္သူေတြေတာ့ ဘိုးဘိုးေအာင္တန္ခိုးနဲ႔ ႏွစ္ဆတိုးပြားလာမွာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ..။ ဘယ္သူေတြကခ်စ္တာ ခံရမလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူ႔ေမတၱာခံယူေနက် ဘဘ.. စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၊ ေမာင္ေတာ္ခရိုနီႀကီးမ်ားက ႏွမေတာ္ ဒီမိုကေရစီမင္းသမီးေလးကို ဆထက္တိုးၿပီးေမတၱာသက္ဝင္ ယံုၾကည္မႈပိုသြားမွာေတာ့အေသအခ်ာပါပဲ..။

အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ရင္ၾကားေစ့ေရး၊ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာင္ေရးအတြက္ လက္ပံေတာင္းေတာင္က မဆီမဆိုင္ လက္ပံသားဓားနဲ႔ခ်ိဳင္ ထိုးေကၽြးခံျဖစ္ေရာ့လား..။ သူႀကီးအလွဴအတြက္ ရြာသားေကာင္းမႈ ျဖစ္ရေတာ့မွာလား။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ လူထုက ႏိုင္ငံေရးအသံုးခ်ခံသက္သက္ စစ္အုပ္စုနဲ႔ ခရိုနီအက်ိဳးအတြက္ အနစ္နာခံေပးရမတဲ့လား..။ ဒီလိုေၾကးဆိုရင္.. အင္းလ်ားကန္ေစာင္းမွာ ေရႊထြက္မွပဲ သေဘာထားႀကီးေၾကာင္း သက္ေသျပဳ၊ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ အနစ္နာခံျပဖို႔ႀကိဳးစားပါေတာ့..။

“ႏိုင္ငံေတာ္”အတြက္၊ “အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား”အတြက္ဆိုတာ စစ္အုပ္စုအတြက္၊ စစ္တပိုင္းအစိုးရအတြက္၊ ခရိုနီတစုအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ “ႏိုင္ငံေတာ္”ဆိုတာ “ျပည္သူလူထု”..။ “အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား”ဆိုတာ “ျပည္သူလူထု”အမ်ားစုရဲ့အက်ိဳးစီးပြားကိုသာ ဆိုလိုတယ္။

ဒီျပႆနာက လက္ပံေတာင္းေတာင္တခုတည္းျပႆနာ မဟုတ္ဘူး.။ ဗမာ့ျပည္သူျပည္သားအားလံုးနဲ႔ စစ္အုပ္စုအက်ိဳးစီးပြားခ်င္းယွဥ္လို႔ ရလာတဲ့ကိစၥ..။ အရင္ေခတ္ေတြတုန္းက စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ဒီလိုအသံေတြဟာ တိုးတိုးေလးပဲထြက္တယ္။ အခု အထိုက္အေလ်ာက္ ေခတ္ေျပာင္းလို႔ က်ယ္က်ယ္ထြက္တယ္..။ အသံတိုးတာနဲ႔က်ယ္တာပဲ ကြာတယ္..။ အစိုးရနဲ႔စနစ္က တုန္႔ျပန္ပံုကေတာ့ အတူတူပဲ..။ ပိုဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္းတာက ျပည္သူလူထု အဖိႏွိပ္ခံခ်င္း၊ တုံးေအာင္ကဖားခ်င္း အတူတူ နည္းနည္းအသက္ရႈေခ်ာင္တဲ့ဖားေတြက စားပိုးနင့္ေနတဲ့စားဖားေတြျဖစ္ၿပီး စစ္အုပ္စုေလသံလိုက္ထြက္တာပဲ။ ဒီလိုထြက္က်တဲ့အထဲမွာ တခ်ိဳ႔က အစကတည္းက စစ္အုပ္စုနဲ႔ တေလသံထဲ၊ တသေဘာထဲမလို႔ အခုလည္းအသံတူထြက္တယ္။ တခ်ိဳ႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီး ေလသံ လိုက္ထြက္တယ္။

ဒီမွာ.. လက္ပံေတာင္းေတာင္လူထုတိုက္ေနတာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မဟုတ္ဘူး။ ဗိုလ္သိန္းစိန္ကိုေတာင္ မဟုတ္ဘူး..။ စနစ္ကို တိုက္ေနတာ..။ မူကို တိုက္ေနတာ..။ ခု လူတန္းစာပ်က္ေတြကျပန္တိုက္ေတာ့ လူအေပၚမွီးၿပီး ဘဝတူခ်င္းျပန္နင္း အျပစ္တင္တယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ကိုးကြယ္မႈအျပင္ စနစ္က ကိုယ့္ကိုနင္းသတ္ေနမွန္း မသိခ်င္ေယာက္ေဆာင္၊ ရတဲ့အခြင့္အေရးေလးနဲ႔သာယာေနတာေၾကာင့္ စနစ္ဆိုးကိုကာကြယ္ၿပီး အေဖာက္ျပန္ဆံုးသေဘာထားေတြကို ထုတ္ျပန္ၾကတယ္။ ဆရာေက်ာ္ဝင္းတေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ စာေရးသူ ရဲ့“ဦးပိုင္လူမ်ားမျမင္ခ်င္”ေဆာင္းပါးမွာေထာက္ျပခဲ့သလို စစ္အုပ္စုရဲ့ သူတို႔အက်ိဳးစီးပြားရာသက္ပန္တည္တံ့ေရးအတြက္ျပဳလုပ္ရတဲ့ ခုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အထိုက္အေလ်ာက္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ Liberalization ျဖစ္စဥ္ကို ဖင္ဆီဗူးထေအာင္ အားတက္သေရာေထာက္ခံၾကတဲ့ ပညာတတ္ဆိုသူ (တကယ္က ဉာဏ္ပညာ၊ အေမွ်ာ္အျမင္၊ ေတြးေခၚစဥ္းစာႏိုင္မႈ ဖိုးသုညေတြ)အသိုင္းအဝန္း၊ ေရေပၚဆီလူတန္းစား၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ကပ္ပါးေတြအားလံုးက လူထုမ်က္ႏွာမြဲကိုေစာ္ကားတဲ့ေနရာမွာ အသံတူတယ္။

“ဂိမ္းသီအိုရီ”ေတြ၊ “ဇီးရိုးဆမ္း”ေတြ၊ “ဝင္း-ဝင္း”ေတြေတာ့ လက္သမား/ယာသမားေတြက ႏိုင္ငံေရးသုခမိန္ပညာရွိဆရာႀကီးမ်ားလို လွ်ာတယားယားနဲ႔မေျပာတတ္ဘူး၊ မသိဘူး ခင္ဗ်ာ..။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ့လက္ေတြ႔ဘဝမွာေတာ့ (တႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔.. လက္ပံေတာင္း ေတာင္ေဒသ တခုတည္းမဟုတ္) လယ္ေတြ၊ ယာေတြမဲ့.. “အမြဲတကာ့ထြတ္ေခါင္ ဖြတ္မင္းေနာင္မွာ ျပာေတာင္ႀကီးေပါက္ကေရာ”ျဖစ္ၿပီး မြဲျပာက်အနာဂတ္ေတြ “ဂိန္”ေနတာ၊ “ဇီးရိုး”ေတြ “တစ္”စြဲ.. သုညအၾကြင္းရလဒ္ဘဝမွာ အၿမဲမျပတ္ထြက္ေနတာ၊ “ဝင္းဝင္း” ဖေယာင္းတိုင္ကို ႏွစ္ပိုင္းျဖတ္ ေရစိမ္ထြန္းရင္း မေသရံုတမယ္ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနရတာကေတာ့ သူတို႔သိတဲ့ ပကတိအေျခအေန ခင္ဗ်ာ။

ဘဝမွာ ေသေရး၊ ရွင္ေရး ျဖစ္လာရင္ အရံႈး-အႏိုင္ဆိုတာ ထည့္စဥ္းစားရစၿမဲပါ..။ “Gain & Loss” ဆိုတာ ထည့္ကိုထည့္ရမွာပါ။

“ေပးစရာမရွိေတာ့..၊ မက်န္ေတာ့တဲ့.. ဘဝေတြ” နဲ႔ “ေပးစရာအလွ်ံပယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ဘဝေတြ” ယွဥ္ရာမွာ “အေပး-အယူ”ေတာ့ ရွိရာမွာေပါ့..၊ “ညွိႏႈိင္းမႈ”ေတာ့ လုပ္ရာမွာေပါ့.. လို႔ ၾကားခ်ေရႊျပည္ေအးတရားေဟာတာေလာက္ အေတြးအေခၚနဲ႔ က်င့္ဝတ္စာရိတၱေဖာက္ျပန္တာ ေလာကမွာ ရွိမယ္မထင္ပါ။

မီးေလာင္ဗံုးဒဏ္ခံၿပီးတိုက္ယူရတဲ့တိုက္ပြဲကို ေနာက္ဆံုးမွာ “အေပး-အယူ”လုပ္ ညွိႏႈိင္းလိုက္ပါကြာ..လို႔ ေျပာထြက္တာ အံ့ၾသမိပါရဲ႕။

သူတို႔အတြက္ “အကုန္ရရင္ ရ.. မရရင္.. ဘာမွ.. မလိုခ်င္ဘူး”ဆိုတာ စိတ္ကူးယဥ္အာရံုခံစားေမွာက္မွားမႈ မဟုတ္ဘူး။ ဘဝရွင္သန္ေရး အတြက္ လက္ေတြ႔က်တဲ့အဘိဓမၼာ ပါ..။ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ “အကုန္လံုး”ဆိုတာ သူတို႔ဘဝေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ ျဖစ္တဲ့ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ ေျမ၊ေရ၊ေလနဲ႔ အသက္ရွင္ရပ္တည္မႈ ပဲ..။ ဒါမွ မရရင္ သူတို႔ဘဝေတြေသ (အသက္ကလည္း ခု မေသရံုတမယ္.. ေနာင္ ေသအံ့မူမူး) ၊ ဇာတိကိုစြန္႔ ထြက္ေျပးဖို႔သာရွိေတာ့တယ္။

ကိုယ့္အိမ္..၊ ကိုယ့္ေျမကို သူတပါးက အဓမၼလာသိမ္းတယ္။ ကိုယ္တန္ဖိုးထားတဲ့ေဒသနဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကို သူတပါးက အဓမၼလာက်င့္ ဖ်က္ဆီးတယ္။ ဒါကို မခံႏိုင္လို႔ တန္ျပန္တယ္။ ဒီလို ခပ္မာမာပဲရပ္တည္ေနတာကို နင္တို႔ သေဘာထားမႀကီးရေကာင္းလား၊ မေပ်ာ့ေျပာင္း ရေကာင္းလား၊ “အေလွ်ာ့-အတင္း”မလုပ္ႏိုင္ရေကာင္းလားလို႔ အျပစ္တင္ရင္ အျပစ္တင္တဲ့သူဟာ လူသားစံႏႈန္း၊ တရားမွ်တမႈစံႏႈန္းမွာ အႀကီးအက်ယ္လြဲမွားေနသူသာျဖစ္တယ္။

ဒီလို စံႏႈန္းလြဲေနသူေတြဟာ တရားမွ်တမႈနဲ႔ယွဥ္ၾကည့္ရမယ့္ဘယ္ကိစၥမွာမဆို ျပတ္ျပတ္သားသားမရပ္တည္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဥပမာ - ဒီလို လူမ်ိဳးေတြရဲ့ပါးစပ္ေတြကပဲ ကခ်င္စစ္ပြဲမွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို အပစ္အခတ္ရပ္ခိုင္းတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ထဲ ေသနတ္ကိုင္ဝင္လာလို႔ ခုခံေနရတဲ့သူေတြရဲ့ဘဝကို မစာနာႏိုင္ပါဘူး။ လြတ္လပ္တဲ့စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ိဳး မရွိ၊ မျပဳလုပ္ႏိုင္လို႔ဆိုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္းေပးၿပီး စစ္ရာဇဝတ္မႈက်ဴးလြန္ေနတာေတြကို မေဝဖန္ႏိုင္၊ ေထာက္မျပႏိုင္ေသးပါဘူးလို႔ ဆိုတတ္ပါတယ္။

ခု လြတ္လပ္တဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ႀကီးကထုတ္တဲ့ အစီရင္ခံစာက်ေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဘက္လိုက္မႈကင္း၊ ေဒသခံလူထုရဲ့ပကတိအေျခအေနကို ထင္ဟပ္၊ တရားမွ်တမႈကို ပံုေဖာ္ႏိုင္ေနလို႔လဲ..။

စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ရဲ့အၿပီးသတ္အစီရင္ခံစာ အေပၚ စာေရးသူရဲ့အျမင္နဲ႔သံုးသပ္ခ်က္အက်ယ္ကို အခ်ိန္ေပးၿပီးေရးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။ အခု ဒီ စာကေတာ့ ဆရာေက်ာ္ဝင္းေဆာင္းပါးဖတ္လိုက္ရလို႔ ေျပာခ်င္တာေလးတခ်ိဳ႔ ျပန္ေျပာရံုသက္သက္ပါ။

ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာေက်ာ္ဝင္းနဲ႔သူ႔အျမင္ကို အျပစ္မျမင္မိပါ..။ အျပစ္တင္စရာလည္း မလိုပါ။

အျပစ္တင္စရာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တေယာက္တည္းပါ..။ “လူတြင္ပါ၍ ႏြားက်ားကိုက္” ခံရတာပါ..။ ဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ "အခါေတာ္ေပး"ေတြကို ထည့္အေရးလုပ္ေျပာေနစရာ၊ အျပစ္တင္ေနစရာလည္း မလုိပါ..။

၂၀၀၇ ေနာက္ပိုင္းက စလို႔ စစ္တပ္အလိုက်ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလမ္းေၾကာင္းကို လူတိုင္းလိုက္မမီႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာစကားလံုး အႀကီးႀကီးေတြကိုသံုး၊ ကိုယ္လုိရာအဓိပၸာယ္ဖြင့္ၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ “အခါေတာ္ေပး” မ္းေၾကာင္းလာခဲ့တဲ့ ဆရာေက်ာ္ဝင္းအပါအဝင္ “ေနစူးေက်ာ္”ဂိုဏ္းကို စစ္အုပ္စုအလိုက် စစ္မိုကေရစီအေျခတည္လာမႈျဖစ္စဥ္တေလွ်ာက္လံုးအတြက္ လက္သည္တရားခံစာရင္းမွာ ထည့္လို႔ရေပမယ့္ တကယ္တမ္းေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တေယာက္တည္းအေပၚမွာပဲ လံုးလံုးမူတည္ပါတယ္။

ဦးေထြးျမင့္ ေရွံ႔ဖစ္ေဟာခဲ့သလို စစ္အုပ္စုရဲ့လူထုဖိႏွိပ္မႈအားလံုးမွာ ပူးတြဲတရားခံအျဖစ္ေရာက္ေအာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ "ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ"လုပ္ခဲ့တာပါ..။

စစ္ဖြဲ႔စည္းပံုရဲ့အတုန္႔အေႏွာင္ ေျခခ်ဳပ္ကိုခံ “ဆင္ဖမ္းမယ္..၊ က်ားဖမ္းမယ္”ဆိုၿပီး စစ္လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးကို ဝင္ခဲ့တာ၊ လက္ေတြ႔မွာ “ဖိုးသင္းေမ်ာက္”လုပ္ “ခ်ိဳမိုင္မိုင္က”ျဖစ္ေနတာ၊ “ကၽြန္မတို႔က မူနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဒူးေခါင္းေတြမာပါတယ္..”လို႔ ပါးစပ္ကသာဆိုႏိုင္ခဲ့ၿပီး တကယ့္လက္ေတြ႕ “ဒူးေခါင္းေတြမာရမယ့္ မူကိစၥေတြမွာ”သာေခြယိုင္ျဖစ္၊ ႏွာေစး၊ ေခ်ာင္းဆိုး၊ အသံဝင္၊ နားအူ..၊ “ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံေရး ငါးသေလာက္ေပါင္းစား”ၿပီး ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေရာဂါစံုဝင္ေနတာအားလံုးဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တဦးတည္းပဲ တာဝန္ခံ၊ တာဝန္ယူရ မွာပါ။

ဗမာလူထုက ဘုန္းေတာ္္ဘဲြ႔ေတြမွာသာယာတတ္တာ မွန္ပါတယ္။ အေျပာေကာင္း၊ ဥပတိခန္႔ရင္ “မင္းဟန္”အျပည့္ရွိတယ္ေဟ့..ဆိုၿပီး ၾကည္ညိဳတတ္တာလည္း မွန္ပါတယ္။ “မင္း”ဆိုရင္ ဘယ္လို “မင္း”မဆို ထုိင္ရွိခိုးဖို႔ ဦးမေလးတတ္တာလည္းအမွန္ပါပဲ။ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔ အရာက်ေတာ့ ေစ်းထဲမွာရင္ဘတ္စည္တီးငိုတဲ့ ငါးစိမ္းသည္အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြကို မ်က္စိနဲ႔တပ္အပ္ျမင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗမာ့သမိုင္းမွာ၊ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ ဗမာလူထုဟာ ဘယ္ေတာ့မွမ်က္ေျခမျပတ္၊ အေတြးအေခၚ မတိမ္၊ အျမင္မလြဲ တတ္ပါဘူး။

လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းမွာထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ေနာက္ပိုင္း စစ္အာဏာရွင္ေနာက္ၿမီးဆြဲ “ေခြးကတက္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္”လိုက္မိတာ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရးေသ နာလံမထူခဲ့တဲ့ သမိုင္းျဖစ္စဥ္သင္ခန္းစာေတြ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာအမ်ားႀကီးပါ။ ျပည္သူလူထုနဲ႔ကင္းကြာတဲ့ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ ေရြးမိသူ ဘယ္လို ေဝလငါးႀကီးမ်ိဳး၊ ဆင္ႀကီးမ်ိဳး၊ ေဂၚဇီလာႀကီးမ်ိဳးမွ ႏိုင္ငံေရး သက္ဆိုးမရွည္ ပါဘူး။ အနားျပာ၊ ေဖာ္လံဖား၊ သာကူးနဲ႔သာေပါင္းညာစားအုပ္စုကလည္း က်တဲ့အခ်ိန္ဆို စြန္႔ခြာသြားၾကတာပါပဲ။

ဆိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ဒီမိုကေရစီရဲ့ ေရွ႔ေဆာင္လမ္းျပမီးရႈးတန္ေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို အက်င့္၊ သိကၡာ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျပည့္စံုတဲ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတေယာက္အေနနဲ႔ ျပည္သူ႔ဘက္က ျပတ္ျပတ္သားသားရပ္တည္ဖို႔၊ ေလွနံႏွစ္ဘက္နင္းေနရာက ျပည္သူဆိုတဲ့ ဘက္ကိုသာ ရဲရဲႀကီးနင္းခ်လိုက္ဖို႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုရဲ့ႏိုင္ငံေရးဟာ ထန္းလ်က္ခဲ ေခြးရက္သလို လံုးပါးပါးဖို႔ပဲရွိေတာ့သလို တိုင္းျပည္ရဲ့အနာဂတ္လည္း မေကာင္းႏိုင္ပါ။ တိုင္းျပည္မွာ ဘယ္တုန္းကမွ အေျခမတည္ခဲ့ဖူးတဲ့ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း ေလာကပါလတရားေတြဟာလည္း ထာဝစဥ္သာ ဆက္လက္ အလံုးစံုဆိတ္သုဥ္းဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

သူေတာ့မနာတာမွန္ပါတယ္.. ကိုယ့္မွာေတာ့ “မသာ”ျဖစ္ က်န္ရစ္ေနရွာတဲ့..၊ ေက်ာေနာက္မွာ နံရံပဲရွိေတာ့တဲ့..၊ ေလွ်ာ့ႀကိဳးကုန္ေနၿပီျဖစ္တဲ့..၊ သန္းေခါင္ထက္ပိုညဥ့္နက္ေနၿပီးတာၾကာေပမယ့္ အရုဏ္တက္ခ်ိန္ကိုမေမွ်ာ္ႏို္င္ေသးတဲ့.. နင္းျပား၊ လူထုေက်ာမြဲေတြအတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျဖစ္ဖုိ႔၊  လူတစုေခါင္းေဆာင္မဟုတ္ဘဲ လူထုေခါင္းေဆာင္စစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔ ဗမာျပည္အတြက္မရွိမျဖစ္လိုပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၁၆ ၊ မတ္ ၊ ၂၀၁၃
(မွတ္ခ်က္ - ဒီစာကို ၁၄ ရက္ေန႔မွာ ေရးတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မတင္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းဆိုတဲ့ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေဝဖန္ခံရတာေတြမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ (သူ႔အလုပ္ေတြကို အၿမဲတမ္းလိုလို အက်ိဳး/အေၾကာင္း ေထာက္ျပ ေလ့ရွိတဲ့)က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ထပ္နင္းၿပီး မဆိုခ်င္လို႔ဆိုတာလည္းပါတယ္။ ေရးတုန္းကေတာ့ ရင္ထဲ ဘယ္လိုမွမေနႏိုင္လို႔ ခ်ေရးျခင္းျဖစ္တယ္။ မတင္ျဖစ္တဲ့ (၂)ရက္အတြင္းမွာ လူေတြရဲ့စာရိတၱနဲ႔ယွဥ္ရမယ့္အျမင္၊ ခံယူခ်က္ေတြ ပိုေဖာက္ျပန္လာေနၾကတာကိုျမင္ေနရေတာ့ ေနာက္ဆံုး တင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဒီစာဟာ ေခါင္းစဥ္မွာဆိုထားသလိုပဲ ဆရာေက်ာ္ဝင္းကိုတုန္႔ျပန္တာလည္းမဟုတ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ သီးသန္႔လည္းမဟုတ္၊ ေခါင္းစဥ္ပါသေဘာထားမွာအက်ံဳးဝင္သူအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္။)
https://www.facebook.com/nyeinchanaye81




0 comments:

Post a Comment