တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတဲ့စကားသတိထား(ကိုေပါ) ေခတ္ေမာင္း စာေစာင္ေအာက္တိုဘာထုတ္မွ..
ျမန္မာနိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ့မိန့္ခြန္းေတြထဲမွာ ရူးေအာ့ဖ္ေလာ (rule of law)ဆိုတာတခ်ိန္လံုးၾကားေနရတယ္။ စစ္လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း လႊတ္ေတာ္တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီ ဆိုျပီး ေကာ္မတီတရပ္ေပၚထြန္းလာတယ္။ နိုင္ငံတကာမွာေတာ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔ေျပာၾကရင္ တရားဥပေဒဟာ နိုင္ငံသားတိုင္းအေပၚကို ညီတူညီမွ်သက္ေရာက္ေစရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ။ ဘယ္သူမွလည္း တရားဥပေဒအထက္မွာ မရွိေစရဘူးတဲ့။
ျမန္မာနိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ့မိန့္ခြန္းေတြထဲမွာ ရူးေအာ့ဖ္ေလာ (rule of law)ဆိုတာတခ်ိန္လံုးၾကားေနရတယ္။ စစ္လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း လႊတ္ေတာ္တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီ ဆိုျပီး ေကာ္မတီတရပ္ေပၚထြန္းလာတယ္။ နိုင္ငံတကာမွာေတာ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔ေျပာၾကရင္ တရားဥပေဒဟာ နိုင္ငံသားတိုင္းအေပၚကို ညီတူညီမွ်သက္ေရာက္ေစရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ။ ဘယ္သူမွလည္း တရားဥပေဒအထက္မွာ မရွိေစရဘူးတဲ့။
ျမန္မာနိုင္ငံမွာေရာ ဒီဥပေဒေတြကို ဘယ္သူကေရးဆြဲသလဲ။
တရားမွ်တေသာဥပေဒေတြဟုတ္ပါရဲ့လား။ နိုင္ငံသားေတြရဲ့အက်ိဳးစီးပြားကို
ေရွ့တန္းတင္ျပီးေရးဆြဲထားတဲ့ဥပေဒေတြဟုတ္ပါရဲ့လား၊ နိုင္ငံသားတိုင္းကို ညီတူညီမွ်သက္ေရာက္ေနပါရဲ့လား..
.စတဲ့အခ်က္ေတြကို
ဆက္ျပီးစဥ္းစားဖို႔ေတာ့လိုမယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ တရားဥပေဒေရွ႔ေမွာက္မွာ
နိုင္ငံသားတိုင္းဟာတန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရး ရၾကပါသလား။
နိုင္ငံအုပ္ခ်ုပ္ေရးယနၱယားရဲ့ပင္မအခ်က္အျခာ အသက္ေသြးေၾကာတမွ်အေရးႀကီးလွတဲ့၂ဝဝ၈
အေျခခံ ဥပေဒမွာ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက လႊတ္ေတာ္ရဲ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းကို
ယွဉ္ျပိဳင္စရာမလိုဘဲ ရတယ္ဆိုေတာ့ စစ္သားမ်ားဟာ အရပ္သားမ်ားထက္တဆင့္ျမင့္တဲ့ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစားတရပ္လို ရွိေနတယ္ဆိုတာေတြ႔ရတယ္။ ဒါ့အျပင္ သမၼတနဲ႔ဒုသမၼတရာထူးအတြက္လည္း
စစ္ေရးအျမင္ရွိရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ အရပ္သားကသမၼတမျဖစ္နိုင္ေအာင္ ကန္႔သတ္ထားျပန္တယ္။
ဒီေတာ့ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒေအာက္မွာ နိုင္ငံသားတိုင္းဟာ တန္းတူညီမွ်မရွိဘူးဆိုတာ
အထင္းသားေပၚလြင္ေနတယ္။ ယခင္စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ လက္ထက္က တာဝန္အရလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြကို မွားမွားမွန္မွန္ေနာက္ေၾကာင္းျပန္အေရးယူျခင္းမရွိရဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္ေၾကာင့္ စစ္အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ားဟာတရားဥပေဒအထက္မွာ
ရွိေနၾကတာကိုေတြ႔ရျပန္ေရာ။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကရွင္ဘုရင္ေတြဟာ တရားဥပေဒအထက္မွာရွိတဲ့သေဘာမ်ိဳး။
လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ကဥပေဒေတြဟာ နိုင္ငံသားတိုင္းကိုအညီအမွ်သက္ေရာက္ေစျခင္းမရွိတဲ့
ဥပမာတခုကေတာ့ အစိုးရကိုေထာက္ခံဆႏၵျပသူေတြအေပၚ တရားစြဲဆိုအေရးယူျခင္းမရွိဘဲ
အာဏာပိုင္ေတြကမ်က္စိမွိတ္ခြင့္ျပဳေပးထားခ်ိန္မွာ အစိုးရကိုေဝဖန္ဆန္႔က်င္တဲ့
သေဘာကိုေဆာင္တဲ့ဆနၵျပေတာင္းဆိုသူေတြကိုေတာ့ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္သူမ်ားအျဖစ္ တရားရံုးေပါင္းေျမာက္ျမားစြာမွာ
တျပိဳင္နက္တည္းတရားစြဲဆိုအေရးယူေနျခင္းပါပဲ။ စီတန္းလွည့္လည္ဆနၵျပခြင့္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ရက္မ်ားစြာႀကိဳတင္ေလွ်ာက္ထားရျခင္း၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ ထုတ္မေပးျခင္း
စတဲ့အခ်က္ေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ဥပေဒရဲ့ဖိနွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုတဲ့သေဘာနဲ ့ ဥပေဒကိုထိန္းသိန္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္
ဥပေဒဘက္ေတာ္သားေတြရဲ့အာဏာအလြဲသံုးစားလုပ္မႈေတြကို ထင္ဟပ္ေနေစပါတယ္။
မတရားတဲ့ဥပေဒကိုကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔
ေခၚဆိုလို႔မရပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရက နိုင္ငံသားမ်ားကိုဖိနွိပ္ရာမွာ အသံုးခ်တဲ့နည္းလမ္းတခုမွ်သာျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
ျပည္သူလူထုကို အင္မတန္ဖိနွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ နဝတေခတ္၊ နအဖေခတ္
စတဲ့ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္လက္ထက္တုန္းက “ဥပေဒေဘာင္တြင္း ေနထိုင္ျခင္းေဘးကင္းရန္ကြာလြန္ခ်မ္းသာ”ဆိုတဲ့
ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးေတြ လမ္းမႀကီးေတြေဘးမွာ ျပဴးေနေအာင္ေထာင္ထားတာ ေတြႀကံဳခဲ့ၾကရဖူးပါတယ္။
“မတရားတဲ့ဥပေဒဆိုတာ ဥပေဒလံုးဝမဟုတ္ဘူး”လို႔ စိန္ၾသဂတ္စတင္းကေျပာဘူးပါတယ္။
မတရားတဲ့ဥပေဒေတြကို ျပည္သူေတြအေပၚမွာက်င့္သံုးလာရင္ ကိုယ့္မွာ အဲဒီ
ဥပေဒေတြကိုခ်ိဳးေဖာက္ခြင့္ရွိတယ္။ တြန္းလွန္ကာကြယ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ တြန္းလွန္ကာကြယ္ရမယ့္ဝတၱရားရွိတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာနိုင္ပါတယ္။ ဥပေဒဆိုတာ ျပည္သူျပည္သားေတြအက်ိဳးစီးပြားကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ဥပေဒသာျဖစ္ရမွာျဖစ္ျပီး
အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရရဲ့အာဏာကိုကာကြယ္ရန္သက္သက္ ဖိနွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ့ဥပေဒ မျဖစ္ေစရပါ။
(ကိုေပါ ၏ “တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတဲ့စကား သတိထား” ၊
ေခတ္ေမာင္း စာေစာင္
ေအာက္တိုဘာလထုတ္ မွ..)
https://www.facebook.com/aungmyo.tun.52?sk=notes
0 comments:
Post a Comment