ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ့တင္သံ
အပိုင္း-၄၇
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) မတ္ ၂၈ ရက္၊ ၂ဝ၁၃ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအမွ
ထုတ္လႊင့္ၿပီး။ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္
ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ေရြးခ်ယ္မႈရဲ့ အေရးပါပံုအေၾကာင္း
အက်ဥ္းေလာက္ေဆြးေႏြး ပါရေစ။
ျပႆနာတခုျဖစ္ထြန္းလာဖို႔နဲ႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားဆိုတာ ေနာက္ခံအေၾကာင္း၊
အနီးကပ္အေၾကာင္းနဲ႔
လတ္တေလာအေၾကာင္းေတြရွိရပါတယ္။ အေၾကာင္းတရားေတြျပည့္စံုဖို႔
အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ခ်က္ကို
ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ေတြနဲ႔ႀကိဳတင္ ပိုင္းျခားထားတာေတာ့မရွိပါဘူး။ အေၾကာင္းတရားေတြထဲမွာ ေအာက္ေျခထုနဲ႔ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း
ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရနဲ႔ျပည္သူတို႔ရဲ့ အျပန္အလွန္ေတာင္းဆိုလိုလားမႈကအဓိကက်ပါတယ္။ အေၾကာင္းတရားေတြရင့္မွည့္ျပည့္စံုလာတာကို
ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ေနာက္လိုက္ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရနဲ႔ျပည္သူ ႏွစ္ဘက္စလံုးကသိရံုတင္မကပဲ ေျပာင္းမွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ
တက္ညီလက္ညီဟန္ခ်က္ညီညီ အေျပာင္းအလဲဆီေရွ႔ရႉလာၾကတာပါ။ ျပည္သူကသေဘာေပါက္ၿပီး အစိုးရကသေဘာမေပါက္ရင္၊
ေနာက္လိုက္ေတြကသေဘာေပါက္ၿပီး ေခါင္းေဆာင္ကသေဘာမေပါက္ရင္ ဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီးအုပ္စီးမရျဖစ္တတ္တာကို
သတိျပဳရပါလိမ့္မယ္။
ေျပာင္းရမယ့္အခ်ိန္ဟာ ေျပာင္းမွျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ စသေဘာေပါက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေျပာင္းလဲေရးကိုခ်က္ျခင္း စရပါလိမ့္မယ္။ အေျခအေနေတြကို အခ်ိန္မီထိန္းၫွိႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။ စတင္ေျပာင္းလဲထိန္းၫွိသူဟာ အစိုးရ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ့္အခြင့္အာဏာရွိေနသူေတြမို႔ သူတို႔ဟာဖန္တီးႏိုင္သူေတြလည္းျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဖန္တီးႏိုင္သူဘက္က စမေျပာင္းရင္ ေနာက္လိုက္ ဒါမွမဟုတ္ လူထုဘက္က အေျပာင္းအလဲစဖို႔ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္သူ႔ပံုစံနဲ႔ လႈပ္ရွားထႂကြလာတတ္တာ သမိုင္းမွာ အထင္အရွားရွိေနပါတယ္။ အဲ့သလိုမ်ိဳး အံုႂကြမႈေတြျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကေမာက္ကမနဲ႔ဗရမ္းဗတာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီေရးလူထုအံုႂကြမႈႀကီးနဲ႔အတူ တတိုင္းျပည္လံုးကေသာင္းကနင္းျဖစ္ခဲ့ရတာဟာ အဲ့ဒီအေျခခံေပၚမွာျဖစ္တာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ မဆလေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အေျပာင္းအလဲလုပ္မွ ရေတာ့မယ္ဆိုတာကိုသိေပမယ့္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စေျပာင္းမလဲဆိုတာကို မွန္မွန္ကန္ကန္တြက္ခ်က္ခ်ိန္ၫွိရမယ့္အစား အာဏာကိုက်ားကုပ္က်ားခဲ ကာကြယ္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္ကကတည္းကသာ ႏိုင္ငံေရးစီးပြားေရးနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းေတြမွာ လူထုနဲ႔ေစ့စပ္ၿပီး အေလွ်ာ့အတင္းေတြလုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ မဆလဟာ ခုေလာက္ထိ အထိနာပါ့့မလား လို႔လည္း ျပန္ေတြးမိပါတယ္။
အာဏာလက္ရွိမဟုတ္တဲ့အဖြဲ႔အစည္းတခုအေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ေျခထုရဲ့တန္ျပန္ပုန္ကန္မႈေတြေပၚလာမ်ိဳး၊ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ရုတ္ခ်ည္းျဖစ္ကုန္တာမ်ိဳး၊ လမ္းစဥ္နဲ႔ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာအေျပာင္းအလဲမ်ိဳး စတာေတြ တမဟုတ္ျခင္းျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲတခု ဘယ့္ေလာက္ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔ညင္သာသလဲဆိုတာကလည္း ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ေနာက္လိုက္ေတြရဲ႔ အျပန္အလွန္ေသဝပ္ နာခံမႈနဲ႔ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈအေပၚပဲ တည္မယ္ထင္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စနစ္က်တဲ့အတြင္းပိုင္းအေျပာင္းအလဲေတြဟာ အဖြဲ႔အစည္းကို အင္အားေတာင့္တင္းေစၿပီး အေတြးအေခၚနဲ႔ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း ပိုက်စ္လစ္ခိုင္မာသြားတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ တခ်ိဳ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ဝါးအစည္းေျပသလိုျဖစ္ခဲ့ေတြကို သတိျပဳမိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတခုခ်ိနဲ႔ၿပိဳကြဲၿပီဆိုရင္ မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရးလည္း ထိခိုက္သြားပါတယ္။ အဲ့သလိုအေျခအေနမွာဆိုရင္ မိမိနဲ႔ဖက္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္ေနသူဟာ အလိုလိုေနရင္းက အသာစီးကိုေရာက္သြားပါၿပီ။
အဲ့လိုအေနအထားေအာက္က အပစ္အခတ္ရပ္စကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာမယ္ဆိုရင္ တဘက္လူက ႏိုင္ငံေရးအရတန္းတူမႈမေပးပဲ က်ားစီးဖါးစီးေျပာေတာ့မယ္လို႔ တြက္လို႔ရပါၿပီ။ ေအာက္စီးကလူကလည္း သူတင္ကိုယ္တင္ေျပာဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခါမွာ တဘက္လူေျပာသမွ် လိုက္ေလ်ာရေတာ့မလားဆိုတာက အေရးႀကီးတႀကီးဆံုးျဖတ္ရမယ့္ကိစၥလို ျဖစ္လာပါတယ္။ ယာယီသေဘာအရေတာ့ ကိုယ့္မွာေျပာအားမရွိလို႔ အေလွ်ာ့ေပးသီးခံရဦးေတာင္ ဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့သီးခံလိုက္ေလ်ာမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ မႏိုင္၍သီးခံရျခင္းဆိုတဲ့သေဘာ ဆိုရင္ မမွားဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ ေနေသးသပၿခံဳထဲက ခ်ိဳေသြးတျမျမျဖစ္မယ္ေနလည္း ေတြးမိပါတယ္။ အင္အားျပန္ေကာင္းလာတဲ့အခါ စိန္ေခၚၿပီးျပန္မတိုက္ဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အာမ မခံႏိုင္တဲ့အေနအထားျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာင္းရမယ့္အခ်ိန္ဟာ ေျပာင္းမွျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ စသေဘာေပါက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေျပာင္းလဲေရးကိုခ်က္ျခင္း စရပါလိမ့္မယ္။ အေျခအေနေတြကို အခ်ိန္မီထိန္းၫွိႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။ စတင္ေျပာင္းလဲထိန္းၫွိသူဟာ အစိုးရ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ့္အခြင့္အာဏာရွိေနသူေတြမို႔ သူတို႔ဟာဖန္တီးႏိုင္သူေတြလည္းျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဖန္တီးႏိုင္သူဘက္က စမေျပာင္းရင္ ေနာက္လိုက္ ဒါမွမဟုတ္ လူထုဘက္က အေျပာင္းအလဲစဖို႔ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္သူ႔ပံုစံနဲ႔ လႈပ္ရွားထႂကြလာတတ္တာ သမိုင္းမွာ အထင္အရွားရွိေနပါတယ္။ အဲ့သလိုမ်ိဳး အံုႂကြမႈေတြျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကေမာက္ကမနဲ႔ဗရမ္းဗတာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီေရးလူထုအံုႂကြမႈႀကီးနဲ႔အတူ တတိုင္းျပည္လံုးကေသာင္းကနင္းျဖစ္ခဲ့ရတာဟာ အဲ့ဒီအေျခခံေပၚမွာျဖစ္တာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ မဆလေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အေျပာင္းအလဲလုပ္မွ ရေတာ့မယ္ဆိုတာကိုသိေပမယ့္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စေျပာင္းမလဲဆိုတာကို မွန္မွန္ကန္ကန္တြက္ခ်က္ခ်ိန္ၫွိရမယ့္အစား အာဏာကိုက်ားကုပ္က်ားခဲ ကာကြယ္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္ကကတည္းကသာ ႏိုင္ငံေရးစီးပြားေရးနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းေတြမွာ လူထုနဲ႔ေစ့စပ္ၿပီး အေလွ်ာ့အတင္းေတြလုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ မဆလဟာ ခုေလာက္ထိ အထိနာပါ့့မလား လို႔လည္း ျပန္ေတြးမိပါတယ္။
အာဏာလက္ရွိမဟုတ္တဲ့အဖြဲ႔အစည္းတခုအေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ေျခထုရဲ့တန္ျပန္ပုန္ကန္မႈေတြေပၚလာမ်ိဳး၊ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ရုတ္ခ်ည္းျဖစ္ကုန္တာမ်ိဳး၊ လမ္းစဥ္နဲ႔ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာအေျပာင္းအလဲမ်ိဳး စတာေတြ တမဟုတ္ျခင္းျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲတခု ဘယ့္ေလာက္ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔ညင္သာသလဲဆိုတာကလည္း ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ေနာက္လိုက္ေတြရဲ႔ အျပန္အလွန္ေသဝပ္ နာခံမႈနဲ႔ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈအေပၚပဲ တည္မယ္ထင္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စနစ္က်တဲ့အတြင္းပိုင္းအေျပာင္းအလဲေတြဟာ အဖြဲ႔အစည္းကို အင္အားေတာင့္တင္းေစၿပီး အေတြးအေခၚနဲ႔ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း ပိုက်စ္လစ္ခိုင္မာသြားတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ တခ်ိဳ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ဝါးအစည္းေျပသလိုျဖစ္ခဲ့ေတြကို သတိျပဳမိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတခုခ်ိနဲ႔ၿပိဳကြဲၿပီဆိုရင္ မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရးလည္း ထိခိုက္သြားပါတယ္။ အဲ့သလိုအေျခအေနမွာဆိုရင္ မိမိနဲ႔ဖက္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္ေနသူဟာ အလိုလိုေနရင္းက အသာစီးကိုေရာက္သြားပါၿပီ။
အဲ့လိုအေနအထားေအာက္က အပစ္အခတ္ရပ္စကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာမယ္ဆိုရင္ တဘက္လူက ႏိုင္ငံေရးအရတန္းတူမႈမေပးပဲ က်ားစီးဖါးစီးေျပာေတာ့မယ္လို႔ တြက္လို႔ရပါၿပီ။ ေအာက္စီးကလူကလည္း သူတင္ကိုယ္တင္ေျပာဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခါမွာ တဘက္လူေျပာသမွ် လိုက္ေလ်ာရေတာ့မလားဆိုတာက အေရးႀကီးတႀကီးဆံုးျဖတ္ရမယ့္ကိစၥလို ျဖစ္လာပါတယ္။ ယာယီသေဘာအရေတာ့ ကိုယ့္မွာေျပာအားမရွိလို႔ အေလွ်ာ့ေပးသီးခံရဦးေတာင္ ဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့သီးခံလိုက္ေလ်ာမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ မႏိုင္၍သီးခံရျခင္းဆိုတဲ့သေဘာ ဆိုရင္ မမွားဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ ေနေသးသပၿခံဳထဲက ခ်ိဳေသြးတျမျမျဖစ္မယ္ေနလည္း ေတြးမိပါတယ္။ အင္အားျပန္ေကာင္းလာတဲ့အခါ စိန္ေခၚၿပီးျပန္မတိုက္ဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အာမ မခံႏိုင္တဲ့အေနအထားျဖစ္ပါတယ္။
အသာစီးရထားသူကလည္း
ျပႆနာကိုေျဖရွင္းမွာမဟုတ္ပဲ ဗိုလ္က်အႏိုင္က်င့္တာျဖစ္လို႔ ျပႆနာဟာလိပ္ခဲတည္းလည္း က်န္ေနမွာလည္း
ေသခ်ာပါတယ္။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ တပတ္ျပန္လည္လာႏိုင္တယ္ဆိုတာကို တြက္ခ်က္မိၿပီး ေနာက္ေက်ာမလံုမႈနဲ႔အတူ
လက္ဦးမႈယူၿပီးထခ်ဖို႔ ႀကိတ္ႀကံေနမွာလည္း ေသခ်ာပါတယ္။ တဘက္လူကိုလည္း နာလံမထူေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ၿဖိဳခြဲဖိႏွိပ္ထားမွာပါပဲ။
ဖိႏွိပ္မႈဆိုတာမ်ိဳးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေရရွည္မခံတတ္ပါဘူး။ စကတည္းက မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖရွင္းထားတာမဟုတ္ေလေတာ့
ျပႆနာဟာအခြင့္သာတာနဲ႔ ျပန္ေခါင္းေထာင္ထလာမွာလည္း ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ျပႆနာေတြဟာ
ဂ်ာေအးသူ႔အေမမရိုက္နဲ႔မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဗမာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ကိစၥဟာ အဲဒီလိုနည္းနဲ႔
အဆိုးေက်ာ့သံသရာလည္ေနတာလို႔ျမင္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…က်ေနာ္ဆိုလိုတဲ့အခ်ိန္ဆိုတာ
အဲ့ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတခုထဲမွာ အတြင္းပဋိပကၡေတြ သည္းသန္ ျပင္းထန္ေနခ်ိန္မ်ိဳးကို
ဆိုလိုပါတယ္။ အဲဒီအေနအထားမွာမွ ဝင္ရမွာဆိုရင္ ၾကားဝင္မယ့္သူဟာ တဘက္ျခင္းစီရဲ့အတြင္းထဲမွာ
ဘာျဖစ္ေနခ်ိန္ ဆိုတာကိုေသေသခ်ာခ်ာသိရံုတင္မက အျခားတဘက္ရဲ့ အားနည္းခ်ိန္ကိုအၫွာကိုင္ၿပီး
ဇြတ္မနင္းေရးျဖစ္ေအာင္သတိထား တည့္မတ္ေပးရ ပါလိမ့္မယ္။ တဘက္ဘက္က အျခားတဘက္ကို ေအာက္ေၾကးနဲ႔ေဈးျဖတ္တဲ့အေပးအယူမ်ိဳးျဖစ္မသြားလို႔
အေလးအနက္ထိန္းမတ္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ အကဲဆတ္ေနခ်ိန္မို႔ အခ်ိန္အဆလည္းပိုမွ ရမယ္ထင္ပါတယ္။
အဲ့သလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမို႔ ေဆြးေႏြးဖို႔မသင့္ဘူးလို႔ဆိုလိုတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိစၥတခုခုကို
တကယ့္သေဘာရိုးနဲ႔ေဆြးေႏြးမယ္ၾကဆိုရင္ အခ်ိန္တိုင္းဟာေဆြးေႏြးသင့္တဲ့အခ်ိန္ေတြပါပဲ။
ေကာင္းမႈျပဳတယ္ဆိုရင္ ေန႔တိုင္းဟာ ရက္ရာဇာေတြခ်ည္းပါပဲ။
က်ေနာ္မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
0 comments:
Post a Comment