မေမြးခင္ကတည္းက
ပေဒသရာဇ္ဝိဉာဥ္နဲ႔ငခင္ညိဳဇာတ္အသြင္းခံရၿပီး လူလားေျမာက္ခဲ့ရတာျခင္းအတူ ကိုယ့္ထက္ပိုကၽြန္စိတ္ျပင္း
ကၽြန္နံ႔သင္းၿပီး ကၽြန္ကင္းမေသႏိုင္သူေတြေတြ႔ရင္ ႏွလံုးသားထဲနင့္ကနဲျဖစ္ရတယ္။ ျပင္သစ္မွာလို
ရုရွားမွာလို ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ကိုယ့္လက္နဲ႔ဖုတ္က်ီးမသၿဂႌဳခဲ့ရတာေၾကာင့္ပဲ ေရႊေခတ္ႀကီးဆံုးရႉံးရသေယာင္ခံစားမႈ၊
တေဇာက္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔အလြဲမာနေတြတၿငီးၿငီးေတာက္ရေလသလားလည္း တခါတခါ ေတြးမိပါတယ္။
လက္ခံစရာမေကာင္းတဲ့ျဖစ္အင္ေတြျမင္တိုင္း ဘုရားေခတ္ကတည္းကရွိခဲ့တာပဲလို႔ ေခတ္ေတြကိုကပ္ၿပီး အပ္ၿပီး ဆက္စပ္ျပတာဟာ လူရယ္စရာျဖစ္တတ္ေၾကာင္းသတိျပဳနိုင္ေကာင္းရဲ့လို႔ ဝင္ေတြးမိပါတယ္။
စက္ဆုပ္စရာမို႔ ဖ်က္ဆီးခ်န္ရစ္ခဲ့ရတဲ့စနစ္နဲ႔ေခတ္ကိုပဲ တုႏိႈင္းမျမင္ျပစ္မ်ိဳးမွဲ့မထင္
ေခတ္ေကာင္းေခတ္ျမတ္ႀကီးလို ႏႈတ္တက္ရြရြအာဂံုေဆာင္ေနၾကတာဟာ အေတြးတိမ္ရာက်မွန္းေလာက္သိရင္ကိုပဲ
ျပည့္တန္ဆာရွိျခင္း/မရွိျခင္းနဲ႔ သိဒၶတၳဖြားခဲ့တဲ့ေခတ္၊ ဗုဒၶထင္ရွားခဲ့တဲ့အျဖစ္နဲ႔
အဟပ္ျပဳခ်ိန္ထိုးျပစရာမဟုတ္မွန္း ဆဝါးမိမွာ အေသအခ်ာ။ အဲ့ဒီေခတ္ အိႏၵိယတိုက္ငယ္အလယ္ပိုင္းေဒသဟာ
ပေဒသရာဇ္ၿမိဳ့ျပနိုင္ငံေတြတအိအိၿပိဳက်ၿပီး ဧကရာဇ္ေတြ ရာဇမာန္တဖ်င္းဖ်င္းနဲ႔ ႀကီးစိုးမင္းမူခဲ့ေလတဲ့ကာလမ်ားသာျဖစ္တယ္။
နႈတ္ထြက္သမွ်အမိန္႔ေတာ္ဆိုကာ စစ္တပ္ေထာင္ၿပီး အေကာင္းဆံုးမွန္သမွ်ကို အႏိုင္က်င့္လူၫြန္႔ခူးစားသူတို႔ရဲ႔
စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ မသတိစရာေခတ္ယုတ္ေခတ္ညံ့မွ်သာျဖစ္တယ္။ လူ႔ရဲ႔အသက္ ဦးေခါင္း ဆံပင္ကိုပါပိုင္တယ္ဆိုၿပီး
စစ္တပ္ကိုင္ အနိုင္က်င့္ရတာကိုပဲ ဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ဆိုကာအရသာခံရင္း သေႏၶဆိုးဗီဇပ်က္ေတြ
ဓါးထက္တဲ့ေခတ္ ျဖစ္တယ္။ ထမင္းလုပ္တင္မက ဘဝပါပုတ္ခ်သူကိုထမင္းရွင္ထင္မွ လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္ရတဲ့
အငံု႔စိတ္ကာလပ်က္မွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ပါးကိုလွလွပပ ဝျပတတ္ေလသူ အုတ္လွငယ္လိုလူေတြ သူေကာင္းျပဳခံရတဲ့ေခတ္ျဖစ္တယ္။
ေခတ္ကို သိဖို႔ပါပဲ။ ျပည့္တန္ဆာ ပေပ်ာက္ေရးလုပ္မရတာနဲ႔တင္ ဘုရားေခတ္ကတည္းကရွိခဲ့တာပဲေျပာတာဟာ
ထံုအရာက်တယ္လို႔ သူတပါးကျမင္မွာေတာင္မေတြးႏိုင္ဘူး ဆိုရင္၊ ဗုဒၶထြန္းတဲ့ေခတ္မို႔ေကာင္းလွခ်ည့္လို႔
ေတြးရင္၊ စံျပဳထိုက္စရာေခတ္ျမတ္ႀကီးလို႔ ေတြးရင္ လူ႔အေရးအရာေတြမွာဝင္မပါတာပိုေကာင္းမယ္
ထင္မိတာပါပဲ။ ျပည့္တန္ဆာပေပ်ာက္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ေသးရင္ ကာကြယ္ေပးဖို႔အမွန္ကိုလိုတယ္။
ဘုရားေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့အလႊာမို႔လို႔၊ ေဆးခ်က္မရွိတဲ့အနာမို႔ဆိုၿပီး ကာကြယ္ကူညီေစာင့္ေရွာက္ရမွာထက္
ေဆးပညာအရ၊ က်န္းမာေရးအရ၊ ဘဝအရ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ၊ ဘဝလံုၿခံဳမႈအရ၊ ဝင္ေငြရွာျခင္းအရ၊
အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈအရ၊ လူ႔အခြင့္အေရးအရ၊ အသိုင္းအဝိုင္းရဲ့အဖယ္အက်ဥ္မခံရေလေအာင္
ႏိုင္သမွ်ကူၾကဖို႔ပဲ။ စြမ္းသမွ် ေဖးမၾကဖို႔ပဲ။ အသိအမွတ္ျပဳၾကဖို႔ပဲ။ မိန္းမကို လိင္ေရာင္စားသူအျဖစ္
ျပည့္တန္ဆာပုဒ္မနဲ႔ ေထာင္ခ်ဖို႔လိုတဲ့အခါ အဲ့ဒီမိန္းရဲ႔သြးသားနဲ႔ ကိုယ့္လိင္ဆႏၵကို
ေငြနဲ႔ဝယ္ျဖည့္သူေယာကၤ်ားဟာ ရံုးေတာ္မွာ၊ တရားသူႀကီးေရွ႔ေမွာက္မွာ ဟိုမိန္းမသားေထာင္နန္းစံဖို႔
သက္ေသအျဖစ္မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး လာထြက္ေစခိုင္းတဲ့ဥပေဒမ်ိဳး၊ တရားစီရင္မႈမ်ိဳး၊ စနစ္မ်ိဳး၊
တဘက္သတ္ အနိုင္က်င့္မႈမ်ိဳးကို နာနာေထာင္းၿပီးအရင္ျပင္ခိုင္းရမွာပါ။ အလိုတူလို႔မွ
လိင္အေရာင္းအဝယ္ျပဳၾကတာျခင္းအတူတူ လူမိေလေတာ့မွ ဝယ္သူနဲ႔စီရင္သူ ႀကံေဖာ္ႀကံဘက္လုပ္ကာ
ေရာင္းသူကိုတရားခံစာရင္းသြင္းတရားစီရင္ျခင္းဟာ လူမိုက္ဂိုဏ္းပူးေပါင္းႀကံစည္မႈမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း အခြင့္ရတိုင္း လူၾကားမွာခ်ခ်ျပေနဖို႔လိုမယ္လို႔ အၿမဲတမ္းေတြးပါတယ္။
အခ်ိန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့
ေျပာပါရေစ။ နိုင္ငံေရးရာသီ/အခ်ိန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ပါ။ ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေျပာပါရေစ။ နိုင္ငံေရးအခံနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဥပေဒကိုေျပာတာပါ။
ခုခ်ိန္ဟာ ႀကံ့ဖြံ႔လႊတ္ေတာ္မွာ အဲ့ဒီဥပေဒျပဳေရးအဆိုတင္သြင္းဖို႔ ပိုအေရးႀကီးေနသလား။
မရွိအပ္တဲ့ဥပေဒေတြ ပယ္ဖ်က္ဖို႔အဓိကလား။ မျပင္နိုင္/မဖ်က္နိုင္ေသးတာကို နားလည္ေပးလို႔ရေပမယ့္
ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဒီလိုဥပေဒကို တင္ဖို႔လုပ္တာဟာ ေၾကာင္သူေတာ္လုပ္ရပ္မွ်သာျဖစ္တယ္လို႔ေရာ
ထင္စရာမျဖစ္ေပဘူးလား။ လူထုလိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ေတာင္းဆိုမႈျဖစ္တဲ့ တရားမွ်တမႈကို လမ္းလႊဲေခါင္းေရွာင္တဲ့လုပ္ရပ္အျဖစ္
ျမင္မသြားနိုင္ဘူးလား။ မတရားတဲ့ဥပေဒေတြစိုးမိုးေနတာကို မသိက်ိဳးက်င္ျပဳလိုစိတ္၊ ထမင္းေရပူလွ်ာလႊဲလုပ္လိုစိတ္အခံက
ထြက္လာတဲ့ရလဒ္အျဖစ္ျမင္သြားနိုင္စရာ မျဖစ္ေပဘူးလား။ ထပ္ေျပာပါရေစ ”လိုင္စင္ရျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းဥပေဒ”ေပၚေပါက္ေရးအဆို
တင္ျပင္ခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းခင္ဗ်ား..ေျပာခြင့္ျပဳပါ။ ခုခ်ိန္ဟာ ”ဥပေဒနဲ႔အညီအခြန္ထမ္းျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းဥပေဒ”
ေပၚရမယ့္အခ်ိန္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပေဒအမည္ခံၿပီး စစ္အာဏာရွင္ကို တရားဝင္မႈျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ၂ဝဝ၈
ဖြဲ႔စည္းပံုရဲ့သေႏၶပါမတရားမႈေတြကို ေရာက္တဲ့ေနရာကေန ရတဲ့နည္းနဲ႔ တက္ညီလက္ညီတိုက္ဖ်က္ဖို႔
(အနည္းဆံုး ဖြင့္ခ်ဖို႔)ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
0 comments:
Post a Comment