“၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးျမင္းရုိင္း” ကို
ေဇာင္းထဲသြင္းဇက္ခြံ႔လိုက္သည့္ “အေရးႀကီးအဆုိ”(တူေမာင္ညိဳ)(၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၀ ရက္)
ယခုအခါ ႀကံ့ဖြံ႔အမတ္မ်ားက
“၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးလႈပ္ရွားမႈကို တားျမစ္ခ်ဳပ္ကုိင္ႏုိင္မည့္အဆို တစ္ခုကုိ
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းအတည္ျပဳခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္
တင္သြင္းအတည္ျပဳခဲ့သည့္ သူရဦးေအးျမင့္၏ “အေရးႀကီးအဆုိ”သည္ “ဝင္- ျပင္” သမား
(ဝင္-ျပင္သမား = ၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲဝင္ၿပီး အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္မယ္လုိ႔ ဆိုသူေတြ)တို႔၏လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ကို
တားျမစ္ခ်ဳပ္ကုိင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဦးဝင္းတင္စကားနဲ႔ေျပာရရင္
“ေသာ့ခေလာက္ႀကီးတန္းလန္းနဲ႔လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္သြားတဲ့ ဒီခ်ဳပ္အမတ္ေတြ”ကို ေနာက္ထပ္
ေသာ့ခေလာက္တစ္လံုးနဲ႔ထပ္ၿပီး ခတ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္“တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဖြဲ႔ခ်င္းလိုရာဆြဲေဆာင္႐ြက္ျခင္းသည္
ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အႏၲရာယ္ႀကီးမားသည္”ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ေျပာဆုိခဲ့ေသာ
သူရဦးေအးျမင့္၏စကားသည္
အဓိပၸါယ္ ၂ ခု တစ္ၿပိဳင္ထဲသက္ေရာက္ေနပါသည္။
ပထမအဓိပၸါယ္မွာ“၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ”ျပင္ဆင္ေရးေႂကြးေၾကာ္ေနေသာ ဒီခ်ဳပ္ (NLD) ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္(SNLD) ႏွင့္“၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ”ကို ဥပေဒအသစ္ျဖင့္အစားထိုးရန္
ေရးသားေဟာေျပာေနေသာေရွ႔ေနဦးကိုနီတို႔ကို တုိက္ရုိက္ၿခိမ္းေခ်ာက္ပိတ္ပင္၊
တားျမစ္လိုက္သည့္သေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ဒုတိယအဓိပၸါယ္မွာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ၊ပုဒ္မ၂၀(စ)အရ
“အေျခခံဥပေဒကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္”ဟူေသာ
ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္ႏွင့္စစ္တပ္ကို မ်က္စပစ္ျပလုိက္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
တင္သြင္းအတည္ျပဳလုိက္သည့္အဆိုကိုဖတ္ၾကည့္လွ်င္ပင္
သူတုိ႔၏ရည္ရြယ္ခ်က္က ထင္းကနဲေပၚေနသည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒတြင္
မည္သည့္ပုဒ္မမ်ားျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္/မလိုအပ္၊ မည္သည့္ပုဒ္မမ်ားျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္သည္၊
မည္သုိ႔ျပင္ဆင္မည္၊ မည္သည့္အခ်ိန္အခါတြင္ျပင္ဆင္မည္ဆုိသည့္လုပ္ငန္းအားလံုးကို
သူတုိ႔ဖြဲ႔စည္းေပးမည့္ေကာ္မရွင္/ေကာ္မတီတြင္ေလ့လာသံုးသပ္မည္ဟု အဓိပၸါယ္ထြက္ေနသည္။
ျပင္ဆင္ရမည့္အခ်က္အလက္ကိုေရာ ျပင္ဆင္မည့္အခ်ိန္အခါကိုပါ
လက္ဦးမႈယူၿပီး ခ်ဳပ္ကိုင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ျပင္ဆင္လိုသည့္ပါတီမ်ားႏွင့္
ျပင္ဆင္ေရးသားေဟာေျပာေနေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အဆုိပါေကာ္မရွင္/ေကာ္မတီတြင္ ထည့္သြင္းဖြဲ႔စည္းေပလိမ့္မည္။
သုိ႔ျဖင့္ “၂၀၀၈အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးျမင္းရုိင္း”ကို ေဇာင္းထဲသြင္း၍ဇက္ခြံ႔လိုက္သည့္သေဘာ
ျဖစ္သြားေပေတာ့မည္။ သုိ႔ျဖင့္ဖြဲ႔စည္းေပးမည့္ေကာ္မရွင္/ေကာ္မတီသည္
ေက်ာကုန္းေပၚခြထုိင္ၿပီး ဇက္ကုိင္ထားသူ၏ေစရာခရီးသုိ႔
ဒုန္းစုိင္းဆုိလွ်င္ဒုန္းစုိင္းရၿပီး၊ အသားက်ေျပးဟုဆိုလွ်င္ အသားက်ေျပးရေပေတာ့မည္။
(ဗိုလ္)ဦးသိန္းစိန္အစုိးရဖြဲ႔ေပးေသာေကာ္မရွင္/ေကာ္မတီမ်ားမည္သို႔ေသာကံၾကမၼာသုိ႔
ဆုိက္ေရာက္သြားတတ္သည္ကိုသိရွိလိုလွ်င္ လက္ေတြ႔ပူပူေႏြးေႏြးေတြ႔ႀကံဳလုိက္ရသည့္“လက္ပံေတာင္းစံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္”ကိုသာၾကည့္လွ်င္
သိပါလိမ့္မည္။ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ”ကို ဒီခ်ဳပ္(NLD)၊
ရွမ္းဒီခ်ဳပ္(SNLD)တို႔ေျပာဆုိေနေသာ ထိထိေရာက္ေရာက္ျပင္ဆင္ေရး၊
ဒီမုိကေရစီနည္းက်ေသာ အေျခခံဥပေဒျဖစ္ေအာင္ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ေရွ႔ေနဦးကိုနီတို႔ေဟာေျပာေရးသားေနေသာ
အေျခခံဥပေဒအသစ္ေရးၿပီး အစားထိုးေရးတို႔သည္ ”၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ”ေဘာင္ထဲတြင္
မည္သုိ႔မွ်မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။
လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ အမတ္ဦးေရကအဆံုးအျဖတ္ျဖစ္သည္။
ထိုအဆံုးအျဖတ္သည္ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီလက္ထဲမွာရွိသည္။ ဒီခ်ဳပ္ပါတီရရွိထားေသာအမတ္အေရအတြက္သည္
ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ၏အစြန္းထြက္မွ်ပင္မရွိေခ်။ ယင္းသုိ႔မ်ားသည့္
အမတ္ဦးေရကဆံုးျဖတ္ျခင္းကို ဒီမုိကေရစီနည္းက်သည္ဟုလည္း ေျပာၾကလိမ့္မည္။
သုိ႔ျဖင့္ ၂၀၀၈
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္လုိသူ/အေျခခံဥပေဒသစ္တစ္ခု
ထပ္မံေရးဆြဲၿပီးအစားထုိးလိုသည့္လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊နိုင္ငံေရးပါတီမ်ားကို
ေကာ္မရွင္သုိ႔မဟုတ္
ေကာ္မတီေအာက္သို႔ဆြဲသြင္းၿပီး ခ်ဳပ္ကုိင္ေတာ့ေပမည္ျဖစ္သည္။
“ဝင္- ျပင္”သမားမ်ားအတြက္ “၂၀၀၈
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ”က သင္ခန္းစာမ်ားစြာ၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာကို
တမိ်ဳးၿပီးတမ်ိဳးမရိုးရေအာင္ ေပးပါလိမ့္မည္။ တၿပိဳင္နက္တည္းတြင္“စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာဒီမုိကေရစီ”၏အရသာကိုလည္း
အေသအခ်ာစားသံုးရပါလိမ့္မည္။
၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို
ထိထိေရာက္ေရာက္မျပင္ဆင္ႏုိင္လွ်င္/အသစ္ေရးၿပီး အစားမထိုးႏုိင္လွ်င္
အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ “သမၼတျဖစ္ေရး”မွသည္ အျမင့္ဆံုးအားျဖင့္
“စစ္မွန္ေသာဒီမုိကေရစီအေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ေပၚထြန္းေရး”တုိ႔သည္
ေဝးေနၿမဲေဝးေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။
ဒီမုိကေရစီေရွ႔ခရီးကို ရဲရဲခ်ီတက္မယ္၊
“၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ”ကိုပယ္ဖ်က္ၿပီး ဒီမုိကေရစီနည္းက်တဲ့အေျခခံဥပေဒသစ္တစ္ခုေရးဆြဲၿပီး
အစားထိုးမယ္လုိ႔ တကယ္တန္းရည္ရြယ္ထားတယ္ဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပလူထု၊
လမ္းမေပၚကလူထုလႈပ္ရွားကို မ်က္ႏွာမူၾကရပါလိမ့္မည္။ “ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သြားလိမ့္မယ္” ဆိုသည့္တေစၦကုိေၾကာက္ေနလွ်င္ေတာ့ ေရွ႔ဆက္တုိးစရာမရွိဘဲ၊ သူတို႔ခြင့္ျပဳထားသည့္
“စည္းကမ္းျပည့္ဝသည့္ ဒီမုိကေရစီေဘာင္”ထဲတြင္ တဝဲဝဲတလည္လည္ ျဖစ္ေနၾကရပါလိမ့္ဦးမည္။
(တူေမာင္ညိဳ)
(၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၀ ရက္)
0 comments:
Post a Comment