ဗမာျပည္မွာ လူမ်ိဳးစုဘယ္ႏွစုရွိတယ္ဆိုတာ
ေျပာတိုင္း တုတ္ထမ္းမေျပာရေပမယ့္ တုတ္တျပက္ ဒါးတျပက္ ျဖစ္ရမယ့္အေပါက္ခ်ည္းပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရးမတိုင္မီကကိစၥခနထား.. ရၿပီးေခတ္အာဏာရအစိုးရအဆက္ဆက္က သူနဲ႔ ပလဲနံပသင့္တဲ့ ခန္႔အပ္ခံေရႊဉာဏ္ ရွင္ေတြနဲ႔ ေညာင္ေရေလာင္း သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းမႈေတြေၾကာင့္ လူမ်ိဳးစုအေရးဟာ ”အမယ္ဘုတ္ကယ္သူ႔ခ်ည္ခင္” ျဖစ္ရတယ္။ အဓိကလူမ်ိဳးစုႀကီးက ဘယ္ႏွစု၊ မ်ိဳးတူစုက ဘယ္ႏွခု၊ ေသြးတူစုကဘယ့္ေလာက္ စတာေတြမွာ ခုခ်ိန္ထိ တိက်ၿပီးအမ်ားစုလက္ခံတာမ်ိဳးထက္ အာဏာကိုင္ထားနိုင္သူတစုရဲ့ ”အမ်ားညီ ဤကၽြဲဖတ္”ၿပီး တည္ခဲ့ရတာခ်ည္းပါပဲ။ တေလာကပဲ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာဝန္တပါးက နာဂကို ခ်င္း ေအာက္ထား/မထား စကားအမွားေပးလိုက္ေတာ့ အသံေတြစီကနဲထြက္လာတာ သတိထားမိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ လူမ်ိဳးစုငယ္အခ်ိဳ႔သူတို႔ရဲ့ ပကတိသေဘာျဖစ္တည္ရမႈနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဥပဓိ Self Identity ကို ထိန္းဖို႔အေရး အေသအလဲခုခံရင္း.. က်ားကုပ္က်ားခဲကာကြယ္ရင္း..တခါတရံမွာ က်ားနာခဲေတြျဖစ္ရတယ္။ ဒါလည္း အာဏာလက္ဆုပ္မျဖည္လိုသူတို႔ရဲ့ လိုခ်ိန္ရိႉ႔ဖို႔ခ်န္တဲ့ ”အစ”တစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ေျပာရရင္ သပြတ္အူေမ်ာတဲ့ျမစ္ပဲ။ ေလွႀကီးေပၚ ေလွငယ္ပဲ။ အသင့္ကြဲမယ့္ ယမ္းပံုပဲ။
အခ်ိန္ေစာင့္ ခ်ိန္ကိုက္ဗံုးပဲ။ အာရံုလႊဲစရာ ”အစ”ေတြပဲ။ အဲဒီအစေတြဆြဲထုတ္တိုင္း လူတစုအေရးသမား၊
လူတမ်ိဳးအေရးသမားနဲ႔ လူမ်ိဳးေရးအစြန္းသမားေတြသည္းေျခႀကိဳက္သမို႔ အမ်ိဳးသားေရးအလံေထာင္ၿပီး
အလြဲမာနဇာတိပုညေတြနဲ႔ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ၾက၊ လက္ရံုးဆန္႔ၾက၊ ”တပ္မေတာ္နဲ႔ေပါင္းတိုက္မယ္”ေတြျဖစ္ၾကေလတယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ မတ္ ၂၇၊ ၂၀၁၃
ေျပာတိုင္း တုတ္ထမ္းမေျပာရေပမယ့္ တုတ္တျပက္ ဒါးတျပက္ ျဖစ္ရမယ့္အေပါက္ခ်ည္းပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရးမတိုင္မီကကိစၥခနထား.. ရၿပီးေခတ္အာဏာရအစိုးရအဆက္ဆက္က သူနဲ႔ ပလဲနံပသင့္တဲ့ ခန္႔အပ္ခံေရႊဉာဏ္ ရွင္ေတြနဲ႔ ေညာင္ေရေလာင္း သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းမႈေတြေၾကာင့္ လူမ်ိဳးစုအေရးဟာ ”အမယ္ဘုတ္ကယ္သူ႔ခ်ည္ခင္” ျဖစ္ရတယ္။ အဓိကလူမ်ိဳးစုႀကီးက ဘယ္ႏွစု၊ မ်ိဳးတူစုက ဘယ္ႏွခု၊ ေသြးတူစုကဘယ့္ေလာက္ စတာေတြမွာ ခုခ်ိန္ထိ တိက်ၿပီးအမ်ားစုလက္ခံတာမ်ိဳးထက္ အာဏာကိုင္ထားနိုင္သူတစုရဲ့ ”အမ်ားညီ ဤကၽြဲဖတ္”ၿပီး တည္ခဲ့ရတာခ်ည္းပါပဲ။ တေလာကပဲ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာဝန္တပါးက နာဂကို ခ်င္း ေအာက္ထား/မထား စကားအမွားေပးလိုက္ေတာ့ အသံေတြစီကနဲထြက္လာတာ သတိထားမိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ လူမ်ိဳးစုငယ္အခ်ိဳ႔သူတို႔ရဲ့ ပကတိသေဘာျဖစ္တည္ရမႈနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဥပဓိ Self Identity ကို ထိန္းဖို႔အေရး အေသအလဲခုခံရင္း.. က်ားကုပ္က်ားခဲကာကြယ္ရင္း..တခါတရံမွာ က်ားနာခဲေတြျဖစ္ရတယ္။ ဒါလည္း အာဏာလက္ဆုပ္မျဖည္လိုသူတို႔ရဲ့ လိုခ်ိန္ရိႉ႔ဖို႔ခ်န္တဲ့ ”အစ”တစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ေနာက္တခ်က္က
ပတ္လည္ထိစပ္တိုင္းျပည္ေတြက နယ္စပ္ျခင္းမို႔ သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္
အကူးအလူးအဝင္အထြက္နဲ႔ ေသြးေနွာဆင္းသက္လာသူေတြလည္း အနမတဂၢ။
ကိုးကြယ္မႈအခံတူတဲ့အိမ္နီးျခင္းကိုက် ဘာသာေရးနဲ႔ေဖါက္ခြဲေပးဖို႔ခက္ေလေတာ့
လူမ်ိဳးအလိုက္
သမိုင္းအမိႈက္ပံုကိုျပန္ဆြၿပီး အပုတ္နံ႔ေထာင္းေထာင္းထေစတာ၊
သမိုင္းအနာေဖးခြာၿပီး အမုန္းအာဃာတနဲ႔ေသြးစိမ္းရွင္ေစတတ္တာလည္း
အထင္အရွားရွိရဲ့။ ယိုးဒယားနဲ႔တရုတ္ဟာ
အဲ့သလို အိမ္နီးျခင္းေတြမို႔ တခ်က္တခ်က္အစထြက္တယ္။ တခါ
ကိုးကြယ္ရာအခံမတူတဲ့အိမ္နီးျခင္းက်ေတာ့
ဘာသာေရး/လူမ်ိဳးေရးပါေသြးထိုးသပ္လ်ွိဳၿပီး ေသြးေခ်ာင္းစီးခိုင္းတာလည္း
မျမင္ခ်င့္အဆံုး။
ေသြးေနွာသူကို လူလို႔မသိမွတ္လိုေလေတာ့၊
”လူမ်ိဳးကိုေသြးနဲ႔သတ္မွတ္တယ္”ေျပာေတာ့ လက္ခုတ္သံေျဖာက္ေျဖာက္ ထြက္လာတာလည္း
တျပႆနာ။ လူကလူကိုလူလို႔ျမင္ရတာထက္ ”ငါနဲ႔ စကား/အသား/တရားစတာေတြ မွာမတူလို႔”
အခြင့္ရတိုင္း
ရန္စေဖာ္ရ ေသြးေတာင္းၾကတာ မၾကာမၾကာ။ ဘဂၤလားေဒ့ရ္ွနဲ႔အိႏၵိယဟာ ဒီေနရာမွာ
ေဆာင္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ဥဒဟာရုဏ္ပဲ။ ဒါလည္း ေနာက္ ”အစ”တစ္ခု ျဖစ္ေလတယ္။
ေနာက္တခ်က္က
နယ္ေျမျပႆနာ။ ဗမာျပည္ရဲ့နယ္ေျမေဒသအသီးမွာ လူေတြဟာ
အဝင္အထြက္နဲ႔ လက္ယွက္ထိုးေနခဲ့ၾကတာ ဆက္ဆံကူးလူးၾကတာ ခုမွမဟုတ္ဘူး.။
ဗမာျပည္ရယ္လို႔ စမေပၚခင္ကတည္းလို႔ဆိုရင္
မမွားဘူးထင္တာပဲ။ သူ႔လူစုနဲ႔သူ က်င္လည္ရာအသက္ေမြးၾကတာပဲ။ ”ေျမနဲ႔ျမစ္”အေျခခံႀကီးပြားတဲ့ေခတ္က
ျမစ္ဝွမ္းကိုစီးမိၿပီးႀကီးထြားေတာ့ အမ်ားစုဆိုၿပီး အလိုလိုေနရင္း
ေလသံကခတ္ထန္ထန္။
လူအမ်ားဆံုးအစုမို႔ အႀကီးဆံုးစစ္တပ္ေထာင္ စစ္ဘုရင္လိုင္စင္ရၿပီး
အျခားလူနည္းစုလူမ်ိဳးေသးေတြကို
”ဒီနယ္မွာ မင္းတို႔အမ်ားစုမို႔ မင္းတို႔အပိုင္စားေစ”ဆိုၿပီး ကၽြန္ေခါင္းလက္ၾကာပြတ္အပ္ၿပီး
ဦးပိုင္အမည္ေပါက္ေပးေတာ့ ပေဝသဏီက ဓါးမဦးအတူခ်ခဲ့ၾကတဲ့၊ သူ႔ထက္ေသးတဲ့အနည္းစု အေနရက်ံဳ႔ျပန္တယ္။
ကၽြန္ေခါင္းရဲ့ၾကာပြတ္ဒဏ္ေက်ာေကာ့ေအာင္ခံရင္း အစုေသးေတြဟာ
လက္ေဝခံရဲ့လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္ရျပန္တယ္။
ဟိုေန႔က UWSA က ဝျပည္နယ္ေတာင္းတဲ့အသံ
ထြက္လာတယ္။ အဲ့ဒီအသံကို စပီကာတပ္သူကတပ္ေပးတယ္။ ေတာင္းတာ/ မေတာင္းတာ၊
ရတာ/မရတာ၊ ေပးတာ/မေပးတာ၊
ေပးသင့္တာ/မေပးသင့္တာ၊ ရခြင့္ရွိတာ/မရွိတာေတြ ခနထား။ မၾကာခင္မွာ
ဆြဲအထုတ္ခံရမယ့္အစနဲ႔ျပႆနာအျဖစ္
ထင္းလာတယ္။ ဝအမ်ိဳးသားေတြေနၾကတာက ရွမ္း ျပည္နယ္မွာ။
ရွမ္းနဲ႔ဝလွည့္တိုက္ရင္း ဘယ္သူ႔ဘက္ကဝင္ပင္းၿပီး
ဝကိုၿဖိဳမလဲ။ ဒါလည္း ေနာက္”အစ”တစ္ခု ျဖစ္ေလမလား။
0 comments:
Post a Comment