ေသာ့အိမ္ကေန႔စြဲမ်ား၊ လူမ်ား၊ အေတြးစမ်ား(၅)
ကုလားထိုင္ကအထမွာ ဗိုလ္ႀကီးထံမွ “ေဟ့ေကာင္ေတြ Body Search လုပ္လိုက္ဦး” ဟု အသံၾကားလိုက္ရ၏။ ဤတြင္ က်ေနာ့္တကိုယ္လံုး လက္ျဖင့္စမ္းေတာ့၏။ ေပါင္ခ်န္ ၾကားပါမက်န္။ ေတာ္ေတာ့ ေတာ္ေသး၏။ တကိုယ္လံုးေတာ့ မခၽြတ္။ ေနာက္ေတာ့ အိပ္ကပ္ထဲႏိႈက္၏။ အိပ္ထဲမွာ ေဆးလိပ္ဗူး၊ မီးျခစ္၊ အင္န္အယ္လ္ဒီကဒ္ျပားႏွင့္ပိုက္ဆံ အနည္းငယ္။ အကုန္ႏိႈက္ယူထားလိုက္၏။ ေနာက္ေတာ့ လက္ကလက္ပတ္နာရီကိုပါ ခၽြတ္ယူလိုက္၏။ နာရီခၽြတ္ယူတာက ျဖည္းျဖည္းသက္သာမဟုတ္။ ေဆာင့္ဆြဲၿပီးလူယူ သလိုယူလိုက္ျခင္း။ လက္ေကာက္ဝတ္ႏွင့္ လက္ဖမိုးတြင္ ထိမိျခစ္မိသြား၏။ ဒါးျပတိုက္ သလိုပါလားဟု စိတ္တြင္ထင္မိ၏။ က်ေနာ့္ပစၥည္းေတြ အကုန္သာသိမ္းယူသြားေသာ္ လည္း အေထာက္အထားအျဖစ္ ဘာလက္မွတ္မွမထိုးခိုင္း။ က်ေနာ္ ပထမေတာ့ သိမ္းဆည္းယူထားေၾကာင္း အေထာက္အထားလက္မွတ္ထိုးဖို႔ ေျပာမလားေတြးလိုက္ မိေသး၏။ သို႔ေသာ္မေျပာျဖစ္။ ေျပာလိုက္ကာမွ ဘာမေျပာညာမေျပာ ထပ္တီးေနရင္ ခက္မယ္ဟုေတြးၿပီး အသာပဲေနလိုက္ရ၏။ ေျပာလို႔မရ။ မလုပ္ဘူးဟု မည္သူမွ် အာမမခံႏိုင္သည့္ အေနအထား။
ေနာက္ေတာ့ “ေမာင္ျမင့္ဆီကို သြားပို႔လိုက္”ဟု ဗိုလ္ႀကီးထံမွ အမိန္႔ေပးသံ ၾကား၏။ ေမာင္ျမင့္ကဘယ္သူလဲ။ ဘယ္လဲ။ ဘာလုပ္ဖို႔ ငါ့ကို ေမာင္ျမင့္ဆီပို႔ခိုင္းတာ လဲေတြ ေတြးေနမိေသး၏။ အေကာင္းေတာ့မဟုတ္တန္ရာ။ ေမာင္ျမင့္သည္ သူ႔ထက္သူ လူစြမ္းေကာင္းမဟုတ္ရင္သာရွိမည္ လူေကာင္းေတာ့မဟုတ္ေလာက္ဟု စိတ္တြင္မွတ္လိုက္မိျပန္၏။ က်ေနာ့္ကိုတြဲေခၚလာသူက “မင္းကိုေမးရင္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖ၊ ၾကားလား၊ မဟုတ္ရင္နာမယ္” ဆိုၿပီးေျပာေသး၏။ သူတို႔က ဘာေတြေမးလို႔ ငါကဘာကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မွန္မွန္ေျဖရမွာလဲ ဆိုၿပီးေတြးမိေသာ္လည္း ႏႈတ္ကမူ “ဟုတ္ကဲ့ပါ”ဟု အလိုလို ထြက္သြား၏။ ထိုသို႔ထြက္သြားရျခင္းအတြက္လည္း ကိုယ့္ဘာသာျပန္ စိတ္တိုသလိုလို ဘာလိုလို။
“ငံု႔..ငံု႔”ဆိုသည့္အခါ ေခါင္းကိုငံု႔၍ “ေက်ာ္..ေက်ာ္”ဆိုသည့္အခါ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို ခတ္က်ဲက်ဲလွမ္းခ်ၿပီး ေက်ာ္ရျပန္၏။ ဘာမွလည္းမျမင္မေတြ႔ရပဲ လမ္းေလွ်ာက္ရသည္မွာ အေတာ္ဂြက်ပါလားဟုေတြးမိၿပီး မ်က္မျမင္ဒုကၡိတမ်ားအား စာနာစိတ္ကေလး ဖ်တ္ကနဲတခ်က္ေပၚေသး၏။ ဘာမွမေျပာသည့္အခါ ပံုမွန္ေလွ်ာက္။ သံမံတလင္းျပင္ညီေပၚပံုမွန္ေလွ်ာက္ရင္း တေနရာက်ေတာ့ အထစ္တခုႏွင့္တိုက္မိၿပီး ေရွ႔ကိုဟပ္ထိုးလဲက်၏။ ဒူး၊ တံေတာင္ဆစ္ႏွင့္ ေလးဘက္ေထာက္က်သည္မို႔ နာလိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ “ေဆာရီး..ေဆာရီး၊ ငါေျပာဖို႔ ေမ့သြား လို႔..ဟဲဟဲ”ဆိုသည္ေၾကာင့္ နာက်င္ေနသည့္အထဲ ေဒါသပါစြက္မိ၏။ လဲက်ေနရာမွ “ခင္ဗ်ား ဗ်ာ..ေျပာေရာေပါ့”ဟု ေျပာလည္းေျပာ လက္ကလည္းေခါင္းစြပ္ကိုဆြဲအခၽြတ္ “ေဟ့ေကာင္ ျပန္စြပ္ ျပန္စြပ္၊ အံမယ္ မေအ -ိုးက” ဆိုကာ ေဘးကိုတခ်က္ကန္ထဲ့လိုက္၏။ ပါးစပ္က “အြတ္” ကနဲအသံႏွင့္ လူလည္း တဘက္သို႔ေစာင္းထြက္သြား၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ မလွမ္းမကမ္းမွ “ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဒီေကာင္”ဟု လွမ္းေမးသံၾကားရ လိုက္၏။ ေစာေစာကဆရာႀကီးအသံမွန္း ခ်က္ျခင္းက်က္မိ၏။ “ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး ဆရာႀကီး၊ ဒီေကာင္ ဂဂ်ိဳးဂေဂ်ာင္လုပ္ေနလို႔”ဟု က်ေနာ့္ကိုတြဲလာသူက ျပန္ေျဖေတာ့ “မင္းတို႔ကလည္းကြာ၊ ျဖည္းျဖည္းလုပ္ပါဟ၊ သူ႔ခမ်ာ ေျခမရွိလက္မရွိတာကို” ဟု ခတ္ထန္ထန္ ျပန္ေျပာသံလည္းၾကား၏။ စိတ္တြင္ ေတာ္ပါေသးရဲ႔ ဒီဆရာႀကီးကယ္လို႔ ႏို႔မို႔ဆိုမလြယ္ပါလားဟုေတြးကာ ဆရာႀကီးႀကိတ္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ရျပန္၏။
ေနာက္ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း “ငံု႔..ငံု႔..ေက်ာ္…ေက်ာ္”ေတြႏွင့္ အေဆာက္အဦးတခုအတြင္းေရာက္သြား၏။ ေနမပူေတာ့သျဖင့္ သာ အရိပ္ေအာက္၊ အေဆာက္အဦးေအာက္ဟုသိေသာ္လည္း ဘာအေဆာက္အဦးမွန္းေတာ့ မေျပာတတ္ေသး။ က်ေနာ့္ကို ရပ္ခိုင္း ထားၿပီး သူတို႔အခ်င္းခ်င္းခတ္တိုးတိုးေျပာေနသံ၊ စာရြက္ပြတ္ေနသံ၊ ေသနတ္ႏွင့္ကိုယ္ကသံထည္ပစၥည္းေတြ တခ်က္တခ်က္ ထိခတ္လိုက္သံေတြၾကားေနရ၏။ က်ေနာ္လည္း ေရအေတာ္ငတ္ေနျပန္၏။ ေရေပးဖို႔လည္းမေျပာရဲသျဖင့္ အာေျခာက္ေျပရန္ တံေတြးသာႀကိတ္ၿမိဳခ်ေနရ၏။ ခဏေနေတာ့ “ကဲလာ” ဆိုၿပီး က်ေနာ့္လက္ကိုေရွ႔မွဆြဲကာ ေျခလွမ္း ၂၀ဝ ခန္႔ေလွ်ာက္ၾကျပန္၏။ ေနာက္ေတာ့ ရပ္ခိုင္းၿပီး ေသာ့ခေလာက္ထဲ ေသာ့ထိုးလွည့္ဖြင့္သံေတြၾကားရ၏။ က်ေနာ့္အား ေနာက္ေက်ာဖက္မွ ခတ္ဖိဖိေလး တြန္းၿပီး အခန္းတြင္းသို႔ဝင္ခိုင္း၏။ က်ေနာ္လည္း အလိုက္သင့္ဝင္သြား၏။ လူတကိုယ္လံုးအထဲေရာက္သြားမွ ေနာက္ဖက္ကေန ေခါင္းစြပ္ကိုဆြဲခၽြတ္ၿပီး “မင္း..ဟိုဟိုဒီဒီေတြၾကည့္တာဘာညာ မလုပ္နဲ႔ေနာ္၊ နံရံမွာလည္း ဟိုျခစ္ဒီျခစ္မလုပ္နဲ႔၊ ေညာင္းရင္လွဲေန၊ မင္းခ်ိဳင္းေထာက္အျပင္ထုတ္ထားမယ္၊ လိုတာရွိရင္ တံခါးကို ၃ ခ်က္ေခါက္၊ ၿပီးရင္ အေပါက္ကိုေက်ာေပးၿပီးထိုင္ထား၊ လာဖြင့္ေပး မယ္” ဆိုၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးပဲေျပာ၏။ က်ေနာ္က ေရငတ္ေနေၾကာင္း၊ ေရတခြက္ေလာက္ ေသာက္ခ်င္ေၾကာင္းေျပာေတာ့ ခဏေနရင္ ေသာက္ေရအိုးလာထည့္ေပးမယ္ ဆို၏။ ေျပာသူအသံက ျမန္မာသံပီပီျမည္ျမည္မဟုတ္။ ရခိုင္သံ။ စကားအနည္းငယ္ ဝဲေသာ္လည္း ညင္ညင္သာသာ။
က်ေနာ္လည္း နာတာေရာေညာင္းတာပါေရာၿပီး လူက လွဲခ်င္ေန၏။ မလွဲခ်ခင္ အခန္းကိုတခ်က္ ေဝ့ဝိုက္ၾကည့္မိ၏။ အခန္း က ၆ ေပ ပတ္လည္ခန္႔ရွိၿပီး မ်က္ႏွာက်က္က လူ႔လက္တေဖါင္သာသာ။ နံရံေတြက ကြန္ကရိအခံေပၚ ၄”+၂” သစ္သားတန္းေတြကို ေဒါင္လိုက္ ၂ လက္မေလာက္ျခားၿပီး ကပ္ရိုက္ထား၏။ အခင္းက သံမံတလင္းေပၚတြင္ ၃ လက္မခန္႔ျမင့္သည့္ကြပ္ပ်စ္တခု။ အခန္းထဲ မွာ ဘာဆိုဘာမွ်မရွိ။ ေနာက္ေက်ာနံရံမွာ ျပတင္းေပါက္ရွိေသာ္လည္း ဂ်က္ခ်ထား၏။ မဖြင့္ရဆိုသည့္သေဘာ။ တံခါးေပါက္ႀကီးတြင္မူ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ကေလးတခုရွိၿပီး Shutter ျဖင့္ပိတ္ထား၏။ အခန္းက က်ဥ္းရံုမကနိမ့္လည္းနိမ့္သည့္အျပင္ ေလဝင္ေလထြက္ လည္းမရွိဆိုေတာ့ လူကမြန္းမြန္းက်ပ္က်ပ္ႀကီးျဖစ္လာ၏။ စိတ္ကိုအနည္းေလွ်ာ့၊ အသက္ကိုဝဝရႉၿပီး အကႌ်က်ယ္သီးတခ်ိဳ႔ျဖဳတ္ လိုက္ေတာ့မွ နည္းနည္းေနသာထိုင္သာျဖစ္ရ၏။ ၾကမ္းေပၚအသာထိုင္ခ်လိုက္ၿပီးလွဲရန္အလုပ္ မ်က္ေစ့ကတူရႉနံရံေပၚေရာက္သြား၏။ ေလးႏွစ္ သစ္သားေခ်ာင္းေပၚတြင္ တခုခုေရးထားသည္ဟုထင္ၿပီး ဖင္ေရႊ႔ကာအနားကပ္ဖတ္မိေတာ့ “ဒီကို (-)လ ၂(-)ရက္၊ ၁၉၇၄ မွာ ေရာက္တယ္။ စိုး(-ိုး)ထြန္း”ဟုေရးထား၏။ အေသအခ်ာဖတ္ေသာ္လည္း လ ဆိုသည့္ေရွ႔က ဘာေရးထားမွန္းမသိ။ ရက္စြဲတြင္လည္း ၂ တလံုးသာသဲကြဲၿပီး ေနာက္တလံုးက ဘာမွန္းမသိ။ တခါ အမည္ေနရာတြင္လည္း စိုးစိုးထြန္းလား စိုးမိုးထြန္းလားမကြဲမျပား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေနရာကို က်ေနာ့္လိုပဲေရာက္ခဲ့သူတေယာက္က ကမန္းကတမ္းေရးျခစ္သြားတာပဲဟုေတြးၿပီး ျပန္လွဲခ်ေတာ့မွ အေတြးေတြတသီႀကီးထြက္လာ၏။
အဲဒီလူက ဘယ္သူလဲ။ ဘာလို႔ ဒီေနရာကိုေရာက္ခဲ့တာလဲ။ ဒီမွာ သူ ဘာေတြမ်ားျဖစ္ခဲ့သလဲ။ ခုေရာ ဒီလူ ရွိေသးလား။ ရွိရင္ေရာ ဘာျဖစ္ေနလဲ။ ၇၄ ခုႏွစ္ကဆိုေတာ့ ဦးသန္႔အေရးအခင္း ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္သမားအေရးအခင္းကမ်ားလား။ နံမည္က စိုးစိုးထြန္းလား စိုးမိုးထြန္းလား။ ရ၄ ဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္က။ ဒီကို ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာပဲေျပာေျပာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ပဲထား။ ခု အနည္းဆံုး အသက္ ၃၃ ႏွစ္ရွိၿပီ။ ေတြးရင္း စိတ္ကေထြေထြျပားျပား။ ေရကလည္းငတ္ေန၏။ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္စိတ္ေတာ့ တစက္မွမရွိေတာ့။ ဒါနဲ႔ လွဲေနရာကျပန္ထၿပီး အခန္းတံခါးကို ၃ ခ်က္ထုလိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ တံခါးကိုေက်ာေပးၿပီး ေနာက္လွည့္ကာ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ေစာင့္ေနလိုက္၏။
တံခါးနားလူေရာက္လာသံၾကားေသာ္လည္း တံခါးကမဖြင့္။ “ဘာလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ”ဟုေမးသျဖင့္ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ ကေနေမးမွန္း သတိထားမိ၏။ “ေရေသာက္ခ်င္လို႔ပါ”ဟု ျပန္အေျဖ ေအး.ေအး.ခဏေလးကြာ၊ ယူလာေပးမယ္၊ အလုပ္မ်ားေနလို႔ ဆိုၿပီး ျပန္ထြက္သြား၏။ က်ေနာ္ စိတ္အေတာ္တိုမိ၏။ တခုခုေျပာထြက္ေတာ့မလိုျဖစ္သြားၿပီးမွ အခ်ိန္မီဘရိတ္ျပန္အုပ္မိ၏။ က်ေနာ့္ စိတ္အလိုအတိုင္းလိုက္ရန္ က်ေနာ့္ဆင္ျခင္တံုတရားကခြင့္မျပဳ။ ဘာမွမေျပာေတာ့ပဲ ၾကမ္းေပၚသို႔ နာက်င္ပင္ပမ္းစြာ လွဲခ်လိုက္မိေတာ့၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ဇန္နဝါရီ၊ ၂၉ ရက္၊ ၂ဝ၁၂
(ဤေဆာင္းပါးအား ဤေနရာတြင္လည္း ဖတ္ရႉႏိုင္ပါသည္) http://www.myo-myo-myintcho.blogspot.com/
0 comments:
Post a Comment