Wednesday, December 21, 2011

“က်ေနာ္ႀကီးရင္ဘာမျဖစ္ခ်င္ႏွင့္ပတ္သက္သည္မ်ား” (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

“က်ေနာ္ႀကီးရင္ဘာမျဖစ္ခ်င္ႏွင့္ပတ္သက္သည္မ်ား”
က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ျဖစ္ခ်င္တာအလြန္မ်ားသည္။ ေရခဲေခ်ာင္းသည္၊ ကားဒရိုင္ဘာ၊ မ်က္လွည့္ဆရာ၊ ေဗဒင္ဆရာ၊ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ ဆပ္ကပ္ထဲကျခေသၤ့ထိန္း၊ မီးသတ္သမား၊ ေကာင္းဘိြဳင္ႏွင့္အျခားေထြလီကာလီမ်ား။ ငယ္ငယ္ကျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ငယ္ငယ္မွာပဲ ခဏတျဖဳတ္ျဖစ္ခဲ့တာေတြလည္းရွိသည္။ လံုးလံုးမျဖစ္ခဲ့တာေတြလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေနရာမွာမွ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္မဟုတ္။

က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ေျပာရလွ်င္ “သားသားႀကီးရင္ ဘာလုပ္မယ္”ဟု ဘယ္သူ႔မွက်ေနာ့္ကို မေမးဖူးသလို၊ က်ေနာ္ကလည္း ဘာျဖစ္ခ်င္သည္ကို မေျဖဖူးဘူး ဟုထင္ပါသည္။ ေမးလာခဲ့လွ်င္လည္း က်ေနာ္ဘာျပန္ေျဖရမွန္း သိမည္မဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ျဖစ္ရသည္မွာလည္း က်ေနာ့္တြင္ ငယ္ငယ္ကျဖစ္ခ်င္သည္မ်ားသာရွိၿပီး ႀကီးလွ်င္ျဖစ္ခ်င္သည္မ်ားကို မသိေသးေသာေၾကာင့္ႏွင့္ မရွိေသးေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႔က သူမ်ားေတြေျပာေနက်အတိုင္း စစ္ဗိုလ္၊ ဆရာဝန္၊ အဂၤ်င္နီယာ၊ ေက်ာင္းဆရာႀကီး စသည္ျဖင့္ ေျပာသံကိုၾကားဖူးပါသည္။ “ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ခ်င္ရတာလဲ”ဟု လူႀကီးေတြက ဆက္အေမးနည္းတတ္သလို ေျဖျပန္လွ်င္လည္း သင္ထားသည့္အတိုင္းေတြပဲျဖစ္သည္။ ေျဖသူေတြကိုယ္တိုင္လည္း “ဘာ့ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ခ်င္သည္”ကို သိခ်င္မွသိလိမ့္မည္ဟု က်ေနာ္ကထင္သည္။ စစ္ဗိုလ္ျဖစ္ခ်င္တယ္ဟုေျဖသည့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ႀကီးလာေသာအခါ မူးယစ္ေဆးဝါးအလြန္အကၽြံသံုးၿပီး ႂကြသြားပါသည္။ အဂၤ်င္နီယာျဖစ္ခ်င္သည့္သူငယ္ခ်င္းမွာမူ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ေနပါသည္။ ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္သည့္သူငယ္ခ်င္းကား စစ္ဗိုလ္ျဖစ္ၿပီးမွတိုက္ပြဲက်သြားပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာႀကီးျဖစ္ခ်င္သည့္သူငယ္ခ်င္းက ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ၿပီး ရိုးရိုးေအးေအး၊ ေဆးလိပ္ကအစ၊ အေသာက္အစား၊ ေလာင္းကစား၊ မိန္းမမႈ ဘာတစ္ခုမွလည္းမေပြပါပဲ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာ ေလျဖတ္ၿပီးအနိစၥေရာက္သြားပါသည္။ တျခားသူငယ္ခ်င္းမ်ား သူတို႔ျဖစ္ခ်င္တာေတြျဖစ္ၾကသလား မျဖစ္ၾကသလားေတာ့ က်ေနာ္အေသအခ်ာမေျပာႏိုင္ပါ။ “သားသားႀကီးရင္ဘာလုပ္မယ္”ကို “ဘာမွ မလုပ္ဖူး”ဟု ျပန္ေျဖခဲ့သည့္ ထူးထူးျခားျခားသူငယ္ခ်င္းတေယာက္မွာမူ နံမည္မေက်ာ့္တေက်ာ္ အႏုပညာသမားျဖစ္ေန၏။ ဦးသုခ၏ “ဘဝသံသရာ” သီခ်င္းကို တခါတခါသတိရပါသည္။

က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ရပ္ကြက္ထဲ ဂလိုင္လႈပ္ၿပီးဝင္လာသည့္ ေရခဲေခ်ာင္းသည္အသံၾကားလွ်င္ အလြန္ေပ်ာ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရခဲေခ်ာင္းသည္သည္ ကေလးမ်ားအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုေဆာင္ၾကဥ္းလာသူဟုတြက္ၿပီး ေရခဲေခ်ာင္းသည္လည္းျဖစ္ ခ်င္ခဲ့ပါသည္။ ခရီးသည္ေတြကိုတင္ၿပီးကြမ္းယာတၿမံဳ့ၿမံဳ့ႏွင့္ လည္ပင္းတြင္တဘက္ေသးေလးပတ္ကာ ကားေမာင္းေနသည့္ ဒရိုင္ဗာႀကီးသည္ အလြန္စတိုင္က်သည္ဟုထင္ၿပီး ဒရိုင္ဗာလည္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့ပါသည္။ ခရီးသည္ေတြကို ေငါက္လားငမ္းလားလုပ္ တတ္သည့္ ကားစပယ္ရာကိုလည္း သူကျပန္ေဟာက္လားဟန္းလား လုပ္လို႔ရတာကိုလည္း အလြန္သေဘာက်ပါသည္။ ပိုက္ဆံယူၿပီး လူေတြစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေဗဒင္ဆရာႏွင့္မ်က္လွည့္ဆရာမ်ားသာလုပ္ႏိုင္သည္ဟုထင္ကာ ေဗဒင္ႏွင့္မ်က္လွည့္ဆရာလည္း ျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းစာမတတ္လည္း ဆရာအေခၚခံရသည္ကို အလြန္သေဘာက်မိတာလည္းပါသည္။ ဘယ္ေနရာသြားသြား လူေတြကဝိုင္းဝိုင္းၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္အမည္အေခၚခံရတာကိုလည္း ေကာင္းသည္မွတ္ၿပီး ရုပ္ရွင္မင္းသားလည္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ လူတိုင္းေၾကာက္ရသည့္ ျခေသၤ့ႀကီးေတြက်ားႀကီးေတြကို ၾကာပြတ္တရႊမ္းရႊမ္းျဖင့္ ခိုင္းစားလို႔ရသည့္ ဆပ္ကပ္ထဲကျခေသၤ့ထိန္းကို အထင္ႀကီးသျဖင့္ ျခေသၤ့ထိန္းလည္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ ေရေတြတေဝါေဝါပန္းထြက္ေနသည့္ မီးသတ္ပိုက္ႀကီးႏွင့္ တဝုန္းဝုန္းေလာင္ေန သည့္ မီးေတာက္ႀကီးမ်ားကိုႃငိွမ္းရသည္မွာ အရသာရွိမည္ဟုထင္ၿပီး မီးသတ္သမားလည္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ ေသနတ္ခါးမွာ တို႔လို႔ တြဲေလာင္းခ်ိတ္၊ ေဆးျပင္းလိပ္ႀကီးခဲ၊ ဦးထုတ္တေစာင္းေဆာင္း၊ ထီမထင္သည့္မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ျမင္းႀကီးေပၚမွေန၍ လူဆိုးေတြႏွင့္ တဒိုင္းဒိုင္းေသနတ္ပစ္ရလွ်င္ လူေတြအားက်လိမ့္မည္ထင္ၿပီး ေကာင္းဘိြဳင္မင္းသားလည္းျဖစ္ခ်င္သည္။ တျခားေထြလီကာလီ ျဖစ္ခ်င္သည္မ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။ ထိုအရာမ်ားအားလံုးသည္ “က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကျဖစ္ခ်င္သည္”မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ႀကီးလာလွ်င္ ထိုအရာေတြ ျဖစ္ခ်င္မျဖစ္ခ်င္ကိုမူ က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကမသိခဲ့ပါ။

က်ေနာ္ငယ္ငယ္က မျဖစ္ခ်င္သည္မွာမူ မ်ားမ်ားစားစားသိတ္မရွိလွပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုမရွိသည့္မ်ားမ်ားစားစားမ်ားကိုမူ ႀကီးလာသည္အထိ မျဖစ္ေအာင္ေနႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ထို ငယ္ငယ္ကမျဖစ္ခ်င္သည့္အရာမ်ားသည္ ငယ္ငယ္ကလည္းမျဖစ္ခ်င္ ႀကီးလာလွ်င္လည္းမျဖစ္ခ်င္သည့္ အရာမ်ားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ “ႀကီးရင္ဘာျဖစ္ခ်င္”ဆိုသည္ကိုသာ မသိေသာ္လည္း “ဘာမျဖစ္ခ်င္” ဆိုသည္ကိုမူ က်ေနာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ့ကိုသိပါသည္။   မျဖစ္ခဲ့သည့္အတြက္လည္း ျပန္ေတြးတိုင္းကိုယ့္ကိုယ္ကို ေက်းဇူးတင္ေနမိပါသည္။ ရဲ(ပုလိပ္) မျဖစ္ခ်င္ပါ၊ ဆရာဝန္ မျဖစ္ခ်င္ပါ။

အကယ္၍ က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကတေယာက္ေယာက္ကမ်ား “သားသားႀကီးရင္ ဘာမျဖစ္ခ်င္”ဟုေမးခဲ့လွ်င္ ျပန္ေျဖရန္အသင့္ ရွိပါလွ်က္ ဘယ္သူကမွက်ေနာ့္အား ဤသို႔မေမးဖူးေၾကာင္းလည္း ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္မိပါသည္။ ဘယ္သူမွ မေမးဖူးဘူးပါ။ ေသခ်ာပါသည္။ လူႀကီးမ်ားတြင္ ထိုသို႔ေမးရေကာင္းမွန္းကို မသိလို႔ပဲျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။

မူလတန္းဖတ္စာ စာအုပ္ထဲက “ရဲသားႀကီးကကိုလွေရႊ လူဆိုးဖမ္းဖို႔ေစာင့္ေရွာက္ေပ”ဆိုသည့္ အတိုင္စာေလးကို သရုပ္ေဖာ္ရာတြင္ မ်က္ႏွာေအာက္ခ်ၿပီး အားရြ႔ံသိမ္ငယ္ေနဟန္ ကေလးေလးတေယာက္အား ရဲ(ပုလိပ္)ႀကီးတေယာက္က အကႌ်ဂုတ္ပိုးမွေန၍ဆုပ္ကိုင္ၿပီး လက္ထိပ္တန္းလန္းျဖင့္ ဖမ္းဆီးသြားသည့္ပံုကိုေတြ႔ကတည္းက က်ေနာ္ ရဲ(ပုလိပ္) မျဖစ္ခ်င္ပါ။ ပံုထဲကရဲသည္ ကေလးေတြကိုဖမ္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဲသည္မေကာင္း။ မေကာင္းသျဖင့္ ရဲမျဖစ္ခ်င္။ ငယ္ငယ္ကသႀကၤန္ေရ ကစားရင္း ေျခေထာက္တြင္ပုလင္းကြဲရွသည္။ ဟက္တက္ႀကီးကြဲထြက္သြားသည္။ ေဆးခန္းေရာက္ေတာ့ ဆရာဝန္က ထံုေဆးမထိုးပဲ ဒီအတိုင္းအစိမ္းလိုက္ခ်ဳပ္သည္။ နာလိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ ပုလင္းကြဲရွတာထက္ ပိုနာသည္။ အနာအက်င္ေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ေပးရမည့္ ဆရာဝန္သည္ လူေတြကိုပိုနာေအာင္လုပ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာဝန္သည္ မေကာင္း။ မေကာင္းသျဖင့္ ဆရာဝန္မျဖစ္ခ်င္။ ထိုအရာ ၂ ခုသည္ က်ေနာ္ “ငယ္ငယ္ကလည္းမျဖစ္ခ်င္” “ႀကီးလာလွ်င္လည္းမျဖစ္ခ်င္” သည္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ထက္မပိုပါ။ ယခုႀကီးပါၿပီ။ ဤ ၂ ခုလံုးမျဖစ္ပါ။

က်ေနာ့္ကို တခ်ိဳ႔က “လူစံု”ဟုေျပာသည္။ က်ေနာ္ “ဘဝနည္းနည္းစံုသူသာ”ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေျပး၊ အိမ္ေျပး၊ ျပည္ေျပး ျဖစ္ဖူးသည္။ စစ္ေျပးေတာ့မျဖစ္ခဲ့။ စစ္သား၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ျဖစ္ဖူးသည္။ ရာဇဝတ္သားေတာ့မျဖစ္ခဲ့။ အိုးမဲ့အိမ္မဲ၊ တိုင္းမဲ့ျပည္မဲ့ ျဖစ္ဖူးသည္။ ယံုၾကည္ခ်က္မဲ့၊ အဘိဓမၼာမဲ့ေတာ့မျဖစ္ခဲ့။ ျဖစ္ဖူးတာေတြ အထိုက္အေလွ်ာက္ရွိလာေတာ့မွ  “က်ေနာ့္ငယ္ဘဝက” ဘယ္သူမွမေမးဖူးသည့္ေမးခြန္းကို ကိုယ့္ဘာသာျပန္ေမးမိသည္။ သည္ေတာ့မွ “က်ေနာ့္ႀကီးဘဝတြင္” မျဖစ္ခ်င္သည္မ်ား ၂ ခုထပ္တိုးလာတာကို သတိထားမိလာသည္။ တခုက “ႏိုင္ငံေရးသမား”ေနာက္တခုက “ဘက္မလိုက္ဘူးဆိုသည့္ မီဒီယာသမား”။

ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာ အာဏာလိုအပ္၍သာ လုပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မလိုအပ္လွ်င္ လုပ္ေနစရာဘာအေၾကာင္းမွ်မရွိ။ မိမိ ထူေထာင္လိုသည့္စနစ္ကို ထူေထာင္ခ်င္လွ်င္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိမွရမည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုသည္မွာ အာဏာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ အာဏာကိစၥျဖစ္သည္။ အာဏာကိစၥမွန္လွ်င္ တနည္းမဟုတ္တနည္းျဖင့္ ရွင္းၾကရသည္။ ရွင္းရာတြင္ အႏုနည္းႏွင့္အၾကမ္းနည္း သာကြာသည္။ “အာဏာလိုခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာမဟုတ္”ဟု ေျပာသံမ်ား ဖန္တရာေထေအာင္ၾကားဖူး၏။ အဆန္းတက်ယ္ မဟုတ္ေတာ့။ ပရိယယ္ေဝဝုစ္သက္သက္မွ်သာ။ မိမိကိုယ္တိုင္အာဏာမလိုအပ္ေတာင္ မိမိေပးခ်င္သူလက္ထဲ အာဏာေရာက္ေအာင္ လုပ္ရသည္။ သို႔မွာသာ မိမိလိုခ်င္သည့္ခရီးသို႔ေရာက္မည္။ အာဏာကိစၥကို တကယ့္နဖူးေတြ႔ဒူးေတြ႔ရွင္းၾကရၿပီဆိုလွ်င္ သူငယ္ခ်င္း မရွိေတာ့။ မိတ္ေဆြမရွိေတာ့။ ဘာမွမရွိေတာ့။ အာဏာျပႆနာပဲရွိေတာ့သည္။ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႔ႏွင့္ အနည္းဆံုး အေျခအတင္အျငင္း အခုန္ေတြမွစကာ မိတ္ဘက္ရန္ဘက္ေတြျဖစ္ရေတာ့မည္။ လိုအပ္လွ်င္ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႔ကို မ်က္ေစ့ေအာက္ထား(ေထာင္ထဲထည့္)ရေတာ့မည္။ ထို႔ထက္လိုအပ္လာလွ်င္ ေတာထဲေမာင္းပို႔(လက္နက္ကိုင္တိုက္)ရေတာ့မည္။ ထို႔ထက္ပိုလိုအပ္လာလွ်င္ မ်က္ႏွာလႊဲ(ႀကိဳးစင္ပို႔ရ)ရေတာ့မည္။ က်ေနာ္က ထိုသို႔မလုပ္ခ်င္။ မလုပ္ႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမျဖစ္ခ်င္။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္ခဲ့။ ျဖစ္ေအာင္လည္းမလုပ္ခဲ့။

က်ေနာ္က တခုခုဆိုဘက္လိုက္ခ်င္သည္။ လူသည္ ဘက္မလိုက္လို႔မရ။ ဘက္လိုက္မွရသည့္ သတၱဝါျဖစ္သည္။ ေလာကသည္ ဘက္လိုက္ရသည့္၊ ဘက္လိုက္မွရသည့္ ေနရာျဖစ္သည္။ ဘက္မလိုက္ဘူးဆိုသူမ်ားလည္း မလိုက္သည့္ဘက္တခုခု ထူေထာင္ၿပီးမွ ထို ဘက္တြင္အတူလိုက္ၿပီး ေနၾကရသည္။ ဘက္မလိုက္ျခင္းဘက္တြင္ ဘက္သေဘာျဖင့္သာ အတူေနရျခင္းျဖစ္ သည္။ ဘက္လိုက္သည့္အတြက္ လူကို၊ ေလာကကိုအျပစ္ဆိုစရာမရွိ။ ဘက္လိုက္ျခင္းသည္ လူ႔သေဘာ။ ေလာက သေဘာ။ သဘာဝ။ ထိုသေဘာ သဘာဝတြင္ “ဘယ္ဘက္ကို လိုက္မလဲ”ဆိုသည္က လူ၏ေရြးခ်ယ္ခြင့္ျဖစ္သည္။ ႀကိဳက္သည့္ဘက္ေရြးခ်ယ္ၿပီး မႀကိဳက္သည့္ဘက္ကိုဆန္႔က်င္ျခင္းသည္ လူ၏ေမြးရာပါလြတ္လပ္ခြင့္။ “မီဒီယာဆိုတာဘက္မလိုက္”ဆိုၿပီး ေျပာေနသူမ်ားတြင္လည္း သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္သူ ခိုင္လံုပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္က “ဘက္မလိုက္ဘူး၊ ဘက္မလိုက္ရဘူး”ဟု ေျပာၿပီး “ဘက္လိုက္ေနရသည့္၊ ဘက္လိုက္ေနၾကရသည့္”သေဘာကို ဘဝင္မေခြ႔။ က်ေနာ္က “ဘက္လိုက္တယ္ကြာ၊ ဘာျဖစ္လဲ၊ လိုက္ဖို႔လိုလို႔ လိုက္တာ၊ လိုက္စရာမို႔ လိုက္တာ”ဟု ေျဗာင္ေျပာၿပီး ေျဗာင္လိုက္ခ်င္သူ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘက္မလိုက္ရ၊ ဘက္လိုက္လို႔မရဆိုသည့္မီဒီယာသည္ က်ေနာ့္အတြက္ မေကာင္း၊ မေကာင္းသျဖင့္မႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္သျဖင့္ မီဒီယာသမားမျဖစ္ခ်င္။ ျဖစ္လို႔လည္းမရ။ ျဖစ္ခ်င္လို႔လည္း မရ။

ခုေတာ့ က်ေနာ္လည္းႀကီးၿပီ။ ဘဝတြင္ျဖစ္ခ်င္တာထက္ မျဖစ္ခ်င္တာကိုပိုသိလာသလို၊ ပိုလည္းအေလးထားတတ္လာၿပီ။ က်ေနာ့္တြင္ ယခု “မင္း..ႀကီးလာရင္ဘာမျဖစ္ခ်င္”ဟုေမးၾကည့္ရမည့္ တူမေလးတေယာက္ရွိလာၿပီ။ က်ေနာ္ သူ႔ကို “သမီးႀကီးရင္ ဘာျဖစ္ခ်င္”ကို ေမးေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ့္ကို လူႀကီးေတြေမးရေကာင္းမွန္းမသိသည့္အေမးကို သူ႔ကို ေမးၾကည့္မည္ေတြးထား ပါသည္။ ျဖစ္ခ်င္တာ၊ ျဖစ္သင့္တာစတာေတြေျပာၿပီး တူမေလးကို ဦးေႏွာက္မေျခာက္ေစခ်င္ပါ။ က်ေနာ္ အေမးမခံခဲ့ရဖူးသည့္ေမးခြန္း အား သူ႔ကိုေမးၿပီး သူျပန္ေျဖမည့္အေျဖကိုလည္း သိခ်င္ေနပါသည္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ (ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၁ ရက္ ၂ဝ၁၁) 

0 comments:

Post a Comment