Sunday, December 25, 2011

ႏိုင္ငံေရး၀ါသနာပါတာလား တာ၀န္အရႏိုင္ငံေရးလုပ္တာလား(ေမာင္ဝံသ)

0 comments

ႏိုင္ငံေရး၀ါသနာပါတာလား တာ၀န္အရႏိုင္ငံေရးလုပ္တာလား 

တစ္ေလာက ကြၽန္ေတာ့္ဆီ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ဖို႔ေရာက္လာတဲ့ဂ်ာနယ္ တစ္ခုက အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ သတင္းေထာက္မေလး တစ္ေယာက္က အင္တာဗ်ဴးကိစၥၿပီးသြားေတာ့ အလြတ္သေဘာပါဆိုၿပီး {ဆရာႏိုင္ငံေရးကို ဘယ္အရြယ္ကစၿပီး ၀ါသနာပါလာတာလဲ}လို႔ ေမးခဲ့ တယ္ဗ်။ အဲဒီေမးခြန္းကို ကြၽန္ေတာ္ အင္းစိန္ေတာရမွာရွိခဲ့စဥ္တုန္း ကလည္း အခန္းနီးခ်င္း ေက်ာင္းသားလူငယ္တစ္ေယာက္က ေမးတာကို ခံခဲ့ရဖူးတယ္ဗ်။ အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေလးနဲ႔ အခု သတင္းေထာက္မေလးတို႔ရဲ့အေမးကို ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေျဖခဲ့ပံုကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ၿပီးတင္ျပခ်င္တယ္ဗ်ာ။

၀ါသနာအလုပ္ဆိုတာ အမွန္ေတာ့ အဲဒီေမးခြန္းဟာ အေျခခံကစၿပီးမွားေနတဲ့ေမးခြန္း ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဘာျဖစ္ လို႔လဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းကို ၀ါသနာတစ္ခုအျဖစ္သေဘာထားၿပီး ေမးထားလို႔ပဲျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ (သီးသီးသန္႔သန္႔ေရြးထုတ္ၿပီးေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးေတြမွာ) ၀ါသနာတစ္ခု မဟုတ္ဘူးဗ်။ ၀ါသနာဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရကို {သင္အလုပ္လုပ္မေနခ်ိန္မွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္ မႈရရွိရန္အလို႔ငွာျပဳလုပ္တဲ့လုပ္ရပ္တစ္ခု} (an activity that you do for pleasure when you are not working) လို႔ ေအာက္စဖို႔ဒ္အဘိဓာန္မွာဖြင့္ဆိုထားၿပီး ေရကူးတာတို႔ ဥယ်ာဥ္စိုက္ပ်ိဳးတာတို႔ စတဲ့အလုပ္ ေတြကို ဥပမာေပးထားတယ္ဗ်ာ။


ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြမွာေတာ

{ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုႏိုင္ငံမ်ိဳး ေတြမွာ} လို႔ ကြၽန္ေတာ္သံုးႏႈန္းထားတာကို သတိျပဳမိၾကမယ္ထင္တယ္ဗ်။ မွန္တယ္ဗ်ာ။ ကုလသမဂၢအဖဲြ႔၀င္ႏိုင္ငံအားလံုးပါ၀င္ လက္မွတ္ေရးထိုးျပ႒ာန္း ထားတဲ့ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာလူ႔အခြင့္အေရးေၾကညာစာတမ္းပါ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးမ်ား လံုလံုေလာက္ ေလာက္ရရွိထားၾကၿပီး အဲဒီအေျခအေနရဲ့အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ တင့္တယ္ထည္၀ါမႈ စတဲ့ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားေတြ စည္ပင္ပြင့္လန္းေနတဲ့ႏိုင္ငံေတြ (တစ္နည္း) ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ႀကီးေတြမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ၀ါသနာတစ္ခုျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သလို အဲဒီက ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္း (profession) တစ္ခုလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဗ်။ အဲဒါကို ႐ႈေထာင့္တစ္ မ်ိဳးကၾကည့္ၿပီးေျပာရရင္ ႏိုင္ငံသူႏုိင္ငံသားအားလံုး (တစ္ေယာက္မက်န္) မျဖစ္မေန အေရးတႀကီးပါ၀င္ေျဖ ရွင္းၾကမွေျပလည္မယ့္ အမ်ိဳးသားေရးအက်ပ္အတည္းႀကီးတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္စြာေျဖရွင္းေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီျဖစ္တဲ့ႏိုင္ငံမ်ိဳးေတြမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဟာ ၀ါသနာတစ္ခု၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဗ်။


၀ါသနာအလုပ္ လုံး၀မဟုတ္ ပါ

 ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္တို႔လို အမ်ိဳးသားေရးအက်ပ္အတည္းႀကီးေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုနဲ႔ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရၿပီး အခုအထိလည္း အမ်ိဳးသားေရးအက်ပ္အတည္းႀကီးတစ္ခုနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေန ရဆဲျဖစ္တဲ့ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ၀ါသနာတစ္ခု လံုး၀(လံုး၀)မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။

ေလာကီနယ္ ပယ္အတြင္းက်င္လည္လႈပ္ရွားေနၾကရတဲ့လူသားေတြရဲ့အႏၲိမပန္းတိုင္က ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္စည္ပင္သာယာ ၀ေျပာတဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႔အစည္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ေရးပဲျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ဒီကေန႔ အဲသလိုမ်ိဳးလူေဘာင္ အဖဲြ႔အစည္းကို အေတာ္ကေလးျမင့္မားတဲ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္တဲ့ႏိုင္ငံေတြေလွ်ာက္လမ္းခဲ့တဲ့ခရီးက မေရာက္ေသးတဲ့ႏိုင္ငံေတြကို ေပးေနတဲ့ သင္ခန္းစာက ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိမွ ရရွိခံစားႏိုင္တဲ့အရာျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကလည္း ညီၫြတ္ေရးရွိမွ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာႏိုင္တဲ့အရာျဖစ္တယ္။ ညီၫြတ္ေရးဆိုတာကလည္း လြတ္လပ္မႈနဲ႔ အခြင့္အေရးတန္းတူညီမွ်မႈရွိမွ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့အရာျဖစ္တယ္ဆိုတာပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်။

နယ္ခ်ဲ႔နဲ႔ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ပထမဆံုးအေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးရရွိဖို႔ တိုက္ပဲြအလီလီ ဆင္ႏႊဲခဲ့ရတဲ့ႏိုင္ငံျဖစ္တယ္ဗ်။ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႔ အစိုးရကို ႏွစ္ႀကိမ္၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္အစိုးရကို တစ္ႀကိမ္ စုစုေပါင္းသုံးႀကိမ္ ဆင္ႏႊဲခဲ့ရတဲ့ အမ်ိဳးသားလြတ္ ေျမာက္ေရးတိုက္ပဲြမ်ားဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေခတ္သစ္သမိုင္းမွာ ပထမဆံုးႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ အမ်ိဳးသား ေရးအက်ပ္အတည္းကို တစ္မ်ိဳးသားလံုး (တစ္နည္း) ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး အားသြန္ခြန္စိုက္စြမ္းစြမ္းတမံ ပါ၀င္ေျဖရွင္းခဲ့ၾကရတဲ့ ႐ုန္းကန္မႈႀကီးေတြပဲျဖစ္တယ္ဗ်။

ကိုဘဦးမွသည္ သခင္ေအာင္ဆန္းသို႔ အဲဒီကာလေတြမွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားကိုဘဦးေခါင္းေဆာင္ တဲ့ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ခန္းကိုစြန္႔ခြာၿပီး သပိတ္စခန္းေတြမွာေနထိုင္ခဲ့ၾကတာ (၁၉၂၀)။ ဆရာစံ ဦးေဆာင္တဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားႀကီးေတြ တံစဥ္ေတြလႊတ္ခ်ၿပီး ဓားေတြ၊ ေသနတ္ေတြကိုစဲြခဲ့ၾကတာ (၁၉၃၁)၊ သခင္ဘိုးလွႀကီးေခါင္းေဆာင္တဲ့ ေရနံေျမအလုပ္သမားႀကီးေတြ လုပ္ငန္းခြင္သံုး လက္နက္ကိရိ ယာတန္ဆာပလာေတြကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး ခရီးရွည္ခ်ီတက္ဆႏၵျပခဲ့တာ (၁၉၃၈)၊ သခင္ေအာင္ဆန္းေခါင္းေဆာင္ တဲ့ လူငယ္ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္ေတြ ရပ္ေ၀းေျမျခားမွာစစ္ပညာသြားသင္ ခဲ့ၾကတာ (၁၉၄၁)၊ အလႊာစံုက ျပည္သူေတြ မိမိတို႔အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းေတြကို စြန္႔လႊတ္ေက်ာ ခိုင္းၿပီး ဘီအိုင္ေအထဲ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကတာ (၁၉၄၂)၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ တစ္ခ်ိန္က သလဲသီးလို သူ႔အကန္႔နဲ႔ သူရွိခဲ့ၾကတဲ့ျပည္သူေတြ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပင္မေရစီးေၾကာင္းႀကီးထဲ ခုန္ခ်ပါ၀င္လာၾကတာေတြဟာ ၀ါသနာပါလို႔လုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ငါတို႔ႏိုင္ငံလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ငါတို႔အားလံုးမွာတာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတဲ့တာ၀န္သိစိတ္နဲ႔ ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကတာပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ၀ါသနာတစ္ခုအေနနဲ႔ အပန္းေျဖဖို႔ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။


ဘ၀ေတြအသက္ေတြေပး၍

 လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေတာ့လည္း အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ညီၫြတ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးတို႔တစ္ေပါင္းတည္းပါ၀င္တဲ့ အမ်ိဳးသားေရးအက်ပ္အတည္းႀကီးနဲ႔ ဆက္လက္ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ၁၉၄၈-၄၉ မွာ ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ခန္းေတြထဲကထြက္လာၿပီး ေသနတ္ကိုင္ခဲ့ၾကရျပန္တယ္။ ၁၉၆၂ မွာ စာသင္ခန္းကိုေက်ာခိုင္းၿပီး အဓိပတိလမ္းမေပၚ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရ တယ္။ ၁၉၇၄-၇၅-၇၆ မွာ ေက်ာင္းသားနဲ႔အလုပ္သမားေတြ စာေပသင္ယူမႈနဲ႔ကုန္ထုတ္လုပ္မႈေတြကိုရပ္ ဆိုင္းၿပီး သပိတ္သမားေတြျဖစ္ခဲ့ၾကရတယ္။ ၁၉၈၈ မွာ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ ျပည္သူေတြ မိမိတို႔ကို ထမင္းေကြၽးေနတဲ့အလုပ္ေတြကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး လမ္းမေတြေပၚခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္။ ၂၀၀၇ မွာ သံဃာေတာ္ေတြ ေက်ာင္းသခၤဏ္းေတြကိုေက်ာခိုင္းၿပီး လမ္းမေတြေပၚၾကြခ်ီခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလုပ္ရပ္ေတြအား လံုးဟာ မိမိတို႔လုပ္ေနက်အလုပ္ကေန ၿငီးစီစီျဖစ္လာလို႔ ေခတၱခဏေလာက္အပန္းေျဖရေအာင္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေန႔ေတြ လေတြ ႏွစ္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ဘ၀ေတြ၊ တခ်ိဳ႔ဆိုရင္ အသက္ေတြကိုေတာင္ စေတးေပးဆပ္ၿပီးလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္တယ္ဗ်။ မလုပ္မျဖစ္လြန္းလို႔ မတတ္သာလြန္းလို႔လုပ္ခဲ့ၾကရတဲ့ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္တယ္ဗ်။ ၀ါသနာပါလို႔လုပ္တဲ့ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္ပါဘူးဗ်။

လူတိုင္းတက္ၾကြပါ၀င္

 ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဟာ ၀ါသနာအလုပ္တစ္ခု ျဖစ္လာေကာင္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဟာ ၀ါသနာအရမဟုတ္ဘဲ ဒီမိုကေရ စီႏိုင္ငံထူေထာင္ေရးတည္းဟူေသာ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္အရ မလုပ္မျဖစ္လုပ္ၾကရမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ...... (ေဆာင္းပါးအဆံုးပိုင္းစာမ်ားမေတြ႔ရေသးပါ။ ရွိထား သိထားသူမ်ားထပ္မံျဖည့္စြက္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္)ေမာင္၀ံသ ၁၃ ၁၂ ၁၁

(ေျပာခ်င္လြန္းလို႔) ေမာင္၀ံသ (ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါး)

0 comments:

Post a Comment