Monday, December 26, 2011

ဟိုအကိုႀကီးကိုမေျဖခင္မွာ ေရးတဲ့စာ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

1 comments
အုန္းျပန္႔ဒုကၡသည္စခန္း
ဟိုအကိုႀကီးကိုမေျဖခင္မွာ ေရးတဲ့စာ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
“က်ေနာ္ႀကီးရင္ ဘာမျဖစ္ခ်င္ႏွင့္ပတ္သက္သည္မ်ား”ဆိုသည့္စာစုကေလးကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ အကိုလိုခင္သူတေယာက္က “မင္း.. ႀကီးလာရင္ဘာျဖစ္ခ်င္တာကို ငယ္ငယ္တုန္းကမသိခဲ့တာနဲ႔ မရွိခဲ့တာကေတာ့ဟုတ္ပါၿပီ၊ မင္းႀကီးလာေတာ့ေရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုဘာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတာ ရွိလာ၊ သိလာၿပီလား”ဆိုၿပီးေမးပါသည္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္အေျဖရက်ပ္ကာ “ဟုတ္သားပဲ”ဆိုၿပီး ငိုင္သြားရပါေတာ့သည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရ သည္မွာ "ဘာျဖစ္ခ်င္ဆိုသည့္"အေမးေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ “မင္းႀကီးလာေတာ့ေရာ”ဆိုသည့္ စကားေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ထို ႀကီးလာေတာ့ေရာသည္ က်ေနာ့္အားဒုကၡေပးပါေတာ့သည္။ “က်ေနာ္ဘယ္အခ်ိန္မွာ ႀကီးလာၿပီဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသတ္မွတ္သနည္း”ဆိုသည္ကိုသိခ်င္ လာပါသည္။ က်ေနာ္ ဘယ္အခ်ိန္မွာႀကီးလာသနည္း။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စႀကီးလာသည္ဟု ထင္ခဲ့သနည္း။ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သနည္း။ ထိုသို႔ ထင္ခဲ့၊ ဆံုးျဖတ္ခဲ့၊ စႀကီးခဲ့လွ်င္လည္း ဘာ့ေၾကာင့္ ထိုသို႔ထင္ခဲ့၊ ဆံုးျဖတ္ခဲ့၊ သတ္မွတ္ခဲ့ရ သနည္း။ သည္တြင္ က်ေနာ္ ခ်ာခ်ာလည္ေတာ့သည္။ သူ႔အေမးကိုေျဖဖို႔ မစဥ္းစားခင္မွာပဲ ကိုယ့္အေမးႏွင့္ကိုယ္ ေခ်ာင္ပိတ္မိေနၿပီ။ ထိုအေျဖကိုရမွ သူ႔အေမးကိုက်ေနာ္ေျဖႏိုင္လိမ့္မည္ဟုလည္း စိတ္တြင္ျဖစ္မိပါသည္။ သို႔ႏွင့္သူ႔အား “က်ေနာ္ က်ေနာ္စဥ္းစားဦးမယ္၊ အေျဖရရင္ ေျပာမယ္” ဟု အခ်ိန္ဆြဲလိုက္၏။


ဤေနရာတြင္ “ႀကီးျခင္းငယ္ျခင္း” သတ္မွတ္ခ်က္ကို တိတိက်က်ဖြင့္ဆိုရန္လိုလာၿပီဟု က်ေနာ္ေတြးမိပါသည္။ က်ေနာ္ ဉာဏ္လွမ္း မီသေလာက္ေတြးလည္းေတြးသလို လက္လွမ္းမီသေလာက္ေမးလည္းေမးၾကည့္ပါသည္။ ေမးတိုင္း၊ ေတြးတိုင္းရလာသည့္အေျဖ မ်ားမွာ ေရေရရာရာမရွိခဲ့ပါ။ ဝို႔တဝါးႏိုင္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ တႀကိမ္တမ်ိဳးက်ေနာ္ေတြးမိသလို တေယာက္တမ်ိဳးလည္း က်ေနာ့္ ကိုေျဖၾကပါသည္။


ျမန္မာစကားတြင္ ႀကီးေကာင္ဝင္ႏွင့္ၿမီးေကာင္ေပါက္ဆိုၿပီး ရွိပါသည္။ တခ်ိဳ႔က ထိုစကားလံုးကိုကိုင္၍ ထိုအရြယ္တြင္ ႀကီးျခင္းစသည္ ဟုေျပာပါသည္။ “ဒါဆို ႀကီးေကာင္ဘယ္အခ်ိန္ဝင္ႏွင့္ ၿမီးေကာင္ဘယ္အခ်ိန္ေပါက္” ဟု အေမးတခုထပ္ထြက္လာျပန္ပါသည္။ အေျဖ က “ေယာကၤ်ားေလးဆိုလွ်င္ လူပ်ိဳေဖာ္ဝင္ခ်ိန္၊ မိန္းကေလးဆိုလွ်င္အပ်ိဳေဖာ္ဝင္ခ်ိန္” ဟုျဖစ္ပါသည္။ သူေျပာသည့္အတိုင္းဆိုလွ်င္ “အႀကီး စခ်ိန္”မွာ လူတေယာက္ျခင္းအလိုက္၊ လူမ်ိဳးရိုးဗီဇသေဘာအလိုက္၊ စားေသာက္ေနထိုင္ရသည့္အလိုက္၊ က်န္းမာေရး အလိုက္၊ ဝန္းက်င္သေဘာအလိုက္၊ ဇီဝကမၼသေဘာအလိုက္၊ ေဟာ္မုန္းဓါတ္မ်ားအလိုက္ စသည္ျဖင့္အေထြေထြအျပားျပားျဖစ္ကာ “အႀကီး စခ်ိန္”မ်ား ကြာရေတာ့မည္။ ဒါလည္း မဟုတ္ေသးဟုထင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ငယ္ငယ္ေလးႏွင့္အပ်ိဳေဖာ္ဝင္ သြားသည့္ မိန္းကေလးမ်ားအေၾကာင္းၾကားဖူးသလို၊ အသက္ ၃ဝ ေလာက္ေရာက္မွ လူပ်ိဳေဖာ္ဝင္လာသည့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ က်ေနာ့္တြင္ရွိေန၍လည္း ျဖစ္ပါသည္။


အိမ္ေထာင္က်လွ်င္ “အႀကီးစသည္” ဟုေျပာသူအားလည္း “ဒါဆို တသက္လံုး အိမ္ေထာင္က်မသြားတဲ့သူေတြက ဘယ္ေတာ့မွ မႀကီးဘူးလား” ဟုျပန္ေမးေတာ့ က်ေနာ္စိတ္အဆိုးခံရပါသည္။ ဒါလည္း မဟုတ္ေသးဟုထင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တသက္လံုးအိမ္ေထာင္မျပဳေသာ္လည္း ကမၻာေပၚတြင္ လူႀကီးလူက်ယ္ျဖစ္ခဲ့သူမ်ား၊ ျဖစ္ေနသူမ်ားအား နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ေတြ႔ရပါသည္။ ရွိေနပါသည္။ ဥပမာေတြႏွင့္ျပရလွ်င္ စာတအုပ္စာေလာက္ ရွိမည္ထင္ပါသည္။ "အိမ္ေထာင္က်မွ အႀကီးစ"ဟု အဆို ကို ထိုလူႀကီးလူက်ယ္မ်ားသိလွ်င္ စိတ္ဆိုးေဒါပြစရာျဖစ္မည္ဟု ထင္ပါသည္။


ႏွစ္ေတြႏွင့္ပိုင္းၿပီး ေျပာသူေတြလည္းရွိပါသည္။ တခ်ိဳ႔က ၁၈ ႏွစ္ဟုဆိုၿပီး တခ်ိဳ႔က ၂၁ ႏွစ္ဟုလည္းေျပာပါသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ အဲသလိုေျပာႏိုင္ရသလဲဟုေမးေတာ့ “အဲဒီအသက္အရြယ္မွာ တရားဝင္မဲေပးခြင့္စရလို႔၊ စစ္ထဲဝင္လို႔ စရလို႔၊ အလုပ္တခုခု စေလွ်ာက္လို႔ရလို႔ စသည္ျဖင့္အမ်ိဳးစံုေျဖပါသည္။ ဒါလည္း မဟုတ္ေသးဟုထင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူ႔အဖြဲအစည္း အလိုက္ မဲေပးခြင့္၊ စစ္ထဲဝင္ခြင့္၊ အလုပ္ေလွ်ာက္ခြင့္မ်ားမွာ တထပ္တည္းမက်ပါ။ သူႏိုင္ငံအလိုက္ အသက္အရြယ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ရွိေနပါသည္။ ေနာက္တခုက စစ္တပ္မရွိသည့္တိုင္းျပည္မ်ားႏွင့္ မဲေပးရန္မလိုသည့္တိုင္းျပည္မ်ားကလူမ်ားအတြက္ မည္သို႔စဥ္းစား ၾကမည္နည္း။


အတန္းပညာေတြ၊ စာေမးပြဲေတြႏွင့္ “အႀကီးစခ်ိန္” သတ္မွတ္သူမ်ားလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ဆယ္တန္းေအာင္လွ်င္၊ တကၠသိုလ္ေရာက္ လွ်င္လူႀကီးျဖစ္လာၿပီ(သို႔မဟုတ္) လူႀကီးျဖစ္သြားၿပီဟု ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိဳ႔က ဆယ္တန္းေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြႏွင့္မေျပာပဲ ဘြဲ႔ ရလွ်င္၊ ပညာတခုခုဆံုးခန္းတိုင္လွ်င္ဟုလည္း ေျပာပါသည္။ ဒါလည္းမဟုတ္ေသးဟုထင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆယ္ တန္းလည္းမေအာင္၊ တကၠသိုလ္လည္းမေရာက္၊ ဘာဘြဲ႔မွလည္းမရ၊ ဘာပညာမွလည္းဆံုးခန္းမတိုင္ပဲ ေလာကီေလာကုတၱရာ အက်ိဳးကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ေဆာင္ေနသူမ်ား ေရတြက္၍ပင္မကုန္ပါ။


အသက္ ၄ဝ မွာ ဘဝစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအရြယ္သည္ “အႀကီးစခ်ိန္”ဟု ဆိုသူလည္းေတြ႔ပါသည္။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႔က သူတို႔ပဲသိသလိုလိုႏွင့္ "အေနာက္တိုင္းသားေတြ အဲသလိုဆိုၾက" ဟု က်ေနာ့္ကိုေျပာခဲ့တာလည္း မွတ္မိပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ဟုတ္ေလာက္သည္ဟု ထင္မိခဲ့ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္ႏွင့္ နီးစပ္သမွ်အေနာက္တိုင္းသားမ်ားအား ေမးၾကည့္ပါသည္။ တခ်ိဳ႔ “ဟုတ္သည္” ဟုဆိုၿပီး၊ တခ်ိဳ႔က “ေပါက္တတ္ကရေလွ်ာက္ေျပာေနတာပါကြာ”ဟု ေျဖပါသည္။ တခ်ိဳ႔ ကေတာ့ “ဟုတ္ရင္လည္း ဟုတ္မွာေပါ့၊ မေျပာတတ္ဘူး”ဟု ေျပာပါသည္။ သူတို႔ပင္လွ်င္ ဟုတ္/မဟုတ္မေသခ်ာသည့္ကိစၥျဖစ္ေနပါသည္။ ဒါလည္း မဟုတ္ေသးဟုထင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေနာက္တိုင္းအယူအဆသည္ အေရွ႔တိုင္းအတြက္မမွန္ဟု ဆိုေစဦးေတာ့ အေနာက္တိုင္းတြင္ မွန္ေနရမည္ဟုထင္ပါသည္္။


တျခား သတ္မွတ္ခ်က္ေတြႏွင့္ကိုင္ၿပီး ေျဖသူလည္းေျဖပါသည္။ က်ေနာ္ ဘယ္အေျဖကိုမွ ဘဝင္က်က် တထစ္ခ်ယံုလို႔ မရပါ။ ဤတြင္ က်ေနာ္၏ "အျပင္ထြက္ၿပီး အႀကီးစခ်ိန္ရွာပံုေတာ္”မွာ ေသာင္မတင္ေရမက်ႏွင့္ နိဂံုးကမၸတ္အဆံုးသတ္သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ ရပ္လိုက္လို႔ မရ။ ရွာရဦးမည္။ ေတြ႔မွျဖစ္မည္။ သည္အေျဖေတြ႔မွ ဟိုအကိုႀကီး၏အေမးကို ေျဖလို႔ျဖစ္မည္။ ရွာရင္း ရွာရင္း စိတ္တြင္လည္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ ေတြးမိ၏။ ဤအရာသည္ ငါတေယာက္ထဲႏွင့္မဆိုင္။ အားလံုးႏွင့္ဆိုင္သည့္ကိစၥျဖစ္လာၿပီ။ လူသားအားလံုးကိုယ့္ ဘာသာကိုယ္ေမးၿပီး၊ ေျဖရမည့္ကိစၥလည္းျဖစ္သည္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ကိစၥမဟုတ္ေတာ့ဟု ထင္လာပါသည္။ ထို႔အျပင္ ဤအေျဖသည္ လူ၏ရုပ္ပိုင္းသေဘာမ်ားျဖစ္သည့္ အသက္၊ အရြယ္၊ အတန္းပညာ၊ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္၊ အိမ္ေထာင္မႈ စသည္တို႔ႏွင့္မဆိုင္ပဲ လူ၏ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားဆိုင္ရာကိစၥႀကီးပါတကားဟုလည္း စိတ္ႀကီးဝင္မိပါသည္။ သည္တြင္အျပင္ထြက္ရွာျခင္းကိုရပ္ကာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမး၍ ကိုယ့္ထံတြင္ျပန္ရွာရပါသည္။


ေနာက္ဆံုးသြားေတြ႔သည္က တခ်က္ထဲျဖစ္ပါသည္။ ထိုတခ်က္သည္ က်ေနာ့္အတြက္ လံုေလာက္သည့္အေျဖလည္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေျဖသည္ က်ေနာ့္အတြက္ အလြန္အားရေက်နပ္ဖြယ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္က၊ က်င္လည္ထိစပ္ ရာဝန္းက်င္က၊ နာယူဆံုးမရာတေလွ်ာက္လံုးက “တသက္စာအမွန္တရား” ဟု (သို႔မဟုတ္) “ၿပီးျပည့္စံုအမွန္တရား”ဟု လက္ခံက်င့္ သံုးလာခဲ့သည့္ အေတြးအေခၚတရပ္ရပ္အား “ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား” “ဟုတ္ေရာဟုတ္လို႔လား”ဆိုၿပီး စတင္ေတြးေတာမိခ်ိန္သည္ “အႀကီးစခ်ိန္” ပဲျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ လူသည္ “စ ႀကီး”လာသည္ဟု ေတြးမိပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ထိုအခ်ိန္တြင္ စႀကီးခဲ့ပါ သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ “ထို အမွန္တရား”ႏွင့္ပတ္သက္၍ေရာ၊ ထိုအမွန္တရားက “မွားသည္ဟုဆိုေသာ”အျခား အမွန္တရားမ်ားကိုပါ ေလ့လာပါေတာ့သည္။ အမွန္တရားမ်ားအားလံုးကို လက္ကုန္ႏိႈက္မိၿပီဟုမဆိုလိုပါ။ ႏိႈက္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ 


အမွန္တရားတခုထဲ ဝင္ေမႊရင္း “ေနာက္ထပ္အမွန္တရားသစ္” တခုႏွင့္လည္း ပက္ပင္းတိုးမိပါသည္။ တအိအိၿပိဳက်ေနေသာအမွန္ တရားမ်ားကိုလည္း လွမ္းျမင္ရပါသည္။ အမွန္တရားတိုင္းတြင္ရွိေနသည့္ ဘက္ေတြႏွင့္လည္းဆံုရပါသည္။ မွားသည္ဟုအယိုးခံ အမွန္တရားတခုတြင္လည္း ယိုးသည့္အမွန္တရားနည္းတူ မွန္ကန္ခိုင္လံုသည့္အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား၊ အျခင္းအရာမ်ားႏွင့္လည္း ႀကံဳရပါသည္။ အမွန္တရားတခုထဲမွာပင္ ေရွ႔ေနာက္၊ ေၾကာင္းက်ိဳးမညီသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား၊ အျခင္းအရာအမ်ားလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါသည္။ အေရးအႀကီးဆံုးကား အမွန္တရားဆိုသည္မွာ ရွင္သန္လွ်က္ရွိသည့္အရာျဖစ္သည္ဟု သိျမင္မိလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ ပါသည္။ အမွန္တရားတခုခုေသသြားလွ်င္ေတာင္ “ကြယ္လြန္ၿပီးသည့္ အမွန္တရား”သို႔မဟုတ္ "ေသႏွင့္ၿပီးေသာအမွန္တရား" ဟုေျပာမွရမည္ထင္ပါသည္။ အမွန္တရားတခုခုကို “ၿပီးျပည့္စံုအမွန္တရား”(သို႔မဟုတ္)“တသက္စာအမွန္တရား”ဟု ယူဆလိုက္ သည္ႏွင့္ ထိုသူအတြက္ထိုအမွန္တရားခမ်ာ အနိစၥေရာက္သြားသည္ဟုလည္း ေတြးထင္မိပါသည္။  ဤနည္းျဖင့္ က်ေနာ္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးႀကီးလာေနပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ "ႀကီးလာေတာ့ေရာ"ဆိုသည့္ က်ေနာ့အားေခါင္းစားေနသည့္ "အႀကီးစခ်ိန္"ကို သိခဲ့ပါၿပီ။ "အႀကီးဆံုးခ်ိန္"ကေတာ့ မေျပာတတ္ေသး။


ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယခုေတာ့ က်ေနာ္ဘယ္အခ်ိန္ “စႀကီးလာ” ကိုသိရပါၿပီ။ ဝမ္းသာစရာေကာင္းသည္က   
ဟိုအကိုႀကီး၏အေမးကိုေျဖရန္ထက္ က်ေနာ့္အေမးကိုက်ေနာ္ ျပန္ေျဖမိသြားပါၿပီ။ ေနာက္တဆင့္က်မွ 
ဟိုအကိုႀကီးအေမးကိုေျဖရန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထပ္ေမးရပါဦးမည္။ ယခုက်ေနာ္ရသည့္အေျဖသည္ 
ဟိုအကိုႀကီးအားေပးရန္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ 
ဟိုအကိုႀကီးအားလည္း မေျပာျပေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ 
ထိုအကိုႀကီးသည္ က်ေနာ္၏ သည္ေဆာင္းပါးကိုလည္း ဖတ္မည္ဟုသိေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအကိုႀကီးအားေက်းဇူးတင္မိပါသည္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ဒီဇင္ဘာ ၂၆ ရက္ ၂ဝ၁၁

1 comments:

  • December 26, 2011 at 5:38 PM

    ဒီအေျခအေနမွာ ကိုယ္ဘာေကာင္လဲ မသိရင္...ကိုယ္ထင္တာထက္..ကိုယ္ဟာ..ပိုအ..ေပါ့..
    ဗိုလ္ထီးသီခ်င္းသြား သတိရတယ္ အားအားေနေန ေလွ်ာက္ေတြးမေနနဲ႔ဗ်ာ..ေတြးျပီးေရးရင္လဲ အေတြးအျမင္မဂၢဇင္းကိုပို႔..ေခါင္းကိုမူးေနာက္သြားတာပဲ.ဗ်ာ.

Post a Comment