Saturday, December 1, 2018

ဝံသာႏုေခတ္(ေရးသူ- လူထုေဒၚအမာ)

0 comments
ဝံသာႏုေခတ္(ေရးသူ- လူထုေဒၚအမာ)
အေမတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက- တို႔အေဖက ျမန္မာ ဘိလပ္ရည္စက္မွာ မန္ေနဂ်ာလုပ္တယ္။
သူမ်ားက `အမာေရ- ညည္းအေဖက ဘာလုပ္တာလဲ´လို႔ေမးရင္ `ဘိလပ္ရည္စက္က မန္ေနဂ်ာရွင့္´လို႔ လူႀကီးေတြက ေျပာျပထားတဲ့ အတုိင္း ျပန္ေျဖတာပဲ။
အေမတို႔အိမ္နားက ကိုစံဝင္းဆုိတဲ့လူႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။သူက အေမ့ကုိ သိပ္စ'တာ။ `ညည္းအေဖက ဘိလပ္ရည္စက္ကမန္ေနဂ်ာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘိလပ္ရည္စက္မွာ တန္ကားေမာင္းတာပါ´တဲ့။ တန္ကားဆုိတာ ဘိလပ္ရည္ပုလင္းေတြတင္ျပီး ၿမိဳ႔ေပၚကဆုိင္တကာ လည္ပုိ႔တဲ့ ေလးဘီးတပ္ ျမင္းတစ္ေကာင္ဆြဲတဲ့ ကုန္တင္ယာဥ္ေပ့ါ။ ေက်ာက္လမ္းေပၚမွာဆုိ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းနဲ႔။ ဟုိတုန္းက ကတၱရာေစးလမ္း မရွိေသးဘူး။ ကုိစံဝင္းက အဲသလုိေျပာရင္အေမကသိပ္စိတ္ဆုိးတာ။
`မဟုတ္ပါဘူး၊ မဟုတ္ပါဘူး´ နဲ႔ ျငင္းတာပဲ။ ကုိစံဝင္းကလည္း `ဟုတ္ပါတယ္- ညည္း မသိလို႔ပါ၊ ငါ ေျပာျပမယ္၊မနက္ မနက္ အိမ္ကသြားရင္ ဘိလပ္ရည္စက္ေရာက္ေတာ့ စက္ေနာက္ေဖးကဝင္းထဲမွာခ်ည္ထားတဲ့ ျမင္းႀကီးကုိ တန္ကားမွာတပ္ျပီး၊ တန္ကားကုိ ဘိလပ္ရည္စက္ေရွ႔ ေမာင္းလာေရာ၊ ျပီးေတာ့ ဘိလပ္ရည္ပုလင္းေတြတင္ေရာ၊ ငါ ျမင္ေနတာပဲ´ တဲ့။ ကုိစံဝင္း ဒီလုိေျပာေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ထဲ ဇေဝဇဝါေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ႏုိ႕ေပမယ့္ အေမတို႔ကေျပာတာက မန္ေနဂ်ာပဲ။ မန္ေနဂ်ာဆုိတာ လူႀကီးပါဆုိျပီး ကိုစံဝင္းကုိျငင္းတာပဲ။ ကိုစံဝင္းကလည္း ဆက္ဆက္ျပီး စ'တာပဲ။ ၾကာေတာ့ သူ႔ကုိ ႏုိင္ေအာင္ မေျပာႏုိင္လို႔ ဆြဲဆိတ္၊ လက္သီးနဲ႔ထု။ တခါတေလလည္း ကိုစံဝင္းဆီက ငုိၿပီး ျပန္ခဲ့ရတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ကိုစံဝင္းကအေဖတို႔ ဘိလပ္ရည္စက္မွာ တန္ကားေမာင္းတာပါ။ အေမ့ကုိကေလးမုိ႔ သူက တမင္ စ'တာ။

အေမတို႔မႏၱေလးမွာ အဲဒီေခတ္တုန္းက ဘိလပ္ရည္ေခၚတဲ့ေသာက္စရာ အခ်ဳိရည္လုပ္ငန္းကုိ DAVID & EZRA Bros:ေဒးဗစ္နဲ႔အီဇရာ ဘရားသားဆုိတဲ့ကုမၸဏီႀကီးက တစ္ဦးတည္းလက္ဝါးႀကီးအုပ္ လုပ္ကုိင္ပါတယ္။ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ႔အခါ သူတို႔ဘိလပ္ရည္စက္လုပ္ငန္းဟာ အလြန္ႀကီးပါတယ္။

သူတို႔ ဘိလပ္ရည္စက္ကုိ ၁၉ဝ၄ ခုႏွစ္က စတည္ေထာင္တာတဲ့။ မႏၱေလးမွာ ဓာတ္ရထားေျပးတာနဲ႔ တစ္ႏွစ္တည္းေပါ့။ စက္ႀကီးတစ္ခုလုံး ဘိလပ္ရည္ပုလင္း ေဆးတာ၊ အရည္သြတ္တာက အစ အားလုံး လွ်ပ္စစ္နဲ႔ခ်ည္း လည္ပတ္လုပ္ကုိင္တဲ့ စက္ႀကီးေပါ့။ စက္ကလည္း အလြန္ေခတ္မီသတဲ့။ ဘိလပ္က ေနာက္ဆုံး မွာတာတဲ့။ က်န္းမာေရးအတြက္ အုိးေတြခြက္ေတြက အားလုံး ေငြရည္သုတ္အုိးခြက္ေတြ။ ပုလင္းေဆးတာလည္း စက္နဲ႔ေဆးတာ။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ကုိ ဘိလပ္ရည္ ပုလင္း ဒါဇင္ ၅ဝဝ က်တယ္။ အလုပ္သမားလူ ၂ဝ နဲ႔ ထုတ္လုပ္တဲ့ စက္ႀကီးတဲ့။ ဟုိလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၉ဝ ကအေနအထားေလ။

အဲဒီေတာ့ ဘိလပ္ရည္ဆုိတာကုိ အဂၤလိပ္ဝင္လာမွ ေသာက္ဖူးသူမ်ားအဖုိ႔က အလြန္ အထင္ႀကီးစရာ၊ စမ္းေသာက္ ျမည္းေသာက္ ၾကည့္ခ်င္စရာ၊ ဒါ ေသာက္တတ္မွ ေခတ္မီအထက္တန္းက်တယ္လို႔ ထင္စရာႀကီး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဒီဘိလပ္ရည္ကုိ ျမန္မာေတြကလည္း ေသာက္ၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္လာၾကၿပီ။

အေမတို႔ သိပ္ငယ္ငယ္က အေျခအေနကုိ ေျပာျပဦးမယ္ေနာ္- တို႔ အထက္ျမန္မာႏုိင္ငံက ရွင္ဘုရင္ပါေတာ္မူသြားၿပီး သူ႔ကြ်န္ ျဖစ္လာရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၿဗိတိသွ်အစုိးရက ကြ်န္းသစ္ အေရာင္းအဝယ္၊ စပါး အေရာင္းအဝယ္၊ ေရနံလုပ္ငန္း စတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အႀကီးစားႀကီးေတြကုိ သူတို႔လူမ်ဳိး လုပ္ငန္းရွင္ေတြလက္ထဲေရာက္ေစၿပီးတဲ့ေနာက္ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္း အလတ္စားနဲ႔ အငယ္စား စီးပြားေရးေတြကုိ သူတို႔က မလုပ္ေတာ့ဘဲ စီးပြားေရးတံခါးႀကီး က်ယ္က်ယ္ဖြင့္ေပးလုိက္ေတာ့ အရင္းအႏွီးသိပ္ရွိၿပီး အဆက္အသြယ္ေကာင္းၾကတဲ့ လူမ်ဳိးျခားေတြက ဝင္လာၿပီး အားလုံး ဝင္လုပ္ၾကတာေပါ့။

အေမတို႔ႏုိင္ငံက လူဦးေရေတြသိပ္မ်ားတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီး ၂ ခုၾကားမွာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံငယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ဒီ ႏွစ္ႏုိင္ငံက စီးပြားေရးသမားေတြက တို႔ႏုိင္ငံထဲ တုိးဝင္လာၾကတာေပါ့။

ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္တုန္းက လုပ္ခေစ်းေပါေပါနဲ႔ ေအာက္တန္းစားအလုပ္ၾကမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ အိႏၵိယက လာလုပ္တဲ့ အလုပ္သမားေကာ္ရင္ဂ်ီေတြ အေၾကာင္းေရးခဲ့ၿပီ၊ ဒီအပတ္ အထက္တန္းအလုပ္အကုိင္ေတြမွာ လူမ်ဳိးျခားေတြလုပ္ၾကတာကုိ ေရးဦးမယ္ေလ။ အေမတို႔ရဲ့ အေနာက္ဘက္မွာ ကပ္ေနတဲ့ျပည္နယ္က ဘဂၤလားလို႔ေခၚတဲ့ BENGAL ဘင္ေဂါလ္က ဘန္ဂါလီလူမ်ဳိးကဆုိရင္ အေမတို႔ႏုိင္ငံက ရုံးအသီးသီးမွာလုပ္ရတဲ့ စာေရးစာခ်ီအလုပ္ေတြထဲမွာ သူတို႔အမ်ားႀကီး ဝင္လုပ္ေနၾကတာပဲ။ သူတို႔က အဂၤလိပ္စာတတ္ေတြ။ ဟုိတုန္းက မီးရထားဌာနႀကီးထဲမွာဆုိရင္ ျမန္မာက သိပ္နည္းတာ။ မီးရထားဌာနကို ဘန္ဂါလီလူမ်ဳိးေတြ အုပ္စီးထားတယ္လို႔ေတာင္ေျပာရမတတ္ပဲ။
ျပီးေတာ့ ေရႊ၊ စိန္စတဲ့ အရင္းအႏွီးႀကီးတဲ့ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္း၊ အထည္အလိပ္စတဲ့ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္းေတြကုိေတာ့ မာရဝါရီ ကုလားသူေ႒းေတြက လုပ္ကုိင္ၾကတယ္။ ျမန္မာေတြက သူတို႔လက္ေဝခံလက္လီဆုိင္ေလာက္ အနည္းအပါး ရွိတာ။ သြင္းကုန္လုပ္ငန္း ႀကီးေရာ၊ လကၠား အေရာင္းအဝယ္ႀကီးမွာေရာ သူတို႔ခ်ည္း လုပ္ၾကတာပဲ။

အေမတို႔ ဧရာဝတီတို႔၊ သံလြင္တို႔၊ ခ်င္းတြင္းတို႔ဆုိတဲ့ ျမစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ပင္လယ္ကမ္းရုိးတန္းကို သေဘၤာသြားလာတဲ့လုပ္ငန္းႀကီးကို ၁၈၆၅ ခုက စတည္ေထာင္တဲ့ ဧရာဝတီဖလုပ္တီလာ ကုမၸဏီဆုိတာႀကီးက တစ္ဦးတည္းလုပ္ကုိင္တယ္။ အဲဒီမွာ အလုပ္သမား သေဘၤာသားေတြက အားလုံး ေခၚေတာကုလားေတြခ်ည္းပဲ။ တျခား ဘာလူမ်ဳိးမွ မေရာေႏွာဘူး။ ျမန္မာဆုိတာ တစ္ေယာက္မွမရွိဘူး။ သေဘၤာတစ္စင္းလုံး ထိပ္ဆုံးကေအာက္ဆုံးအထိ ေခၚေတာကုလားေတြပဲ လုပ္ကုိင္ၾကတာပဲ။ အဲဒါ သူတို႔ရဲ့ စပယ္ရွယ္လုိင္းတဲ့။

ၿပီးတာ့ ဘာသာေရးအလုိက္ လုပ္ကုိင္စားတဲ့ စီးပြားေရးေတ ြရွိေသးတယ္။ ဥပမာ ႏြားေမြးျမဴတာ၊ ႏြားႏုိ႔ေရာင္းတာ ဆုိပါေတာ့၊ ဒီအလုပ္ကို ဟိႏၵဴကုလားေတြကခ်ည္း လုပ္ပါတယ္။ ႏြားတို႔၊ဆိတ္တို႔စတဲ့ သားသတ္လုပ္ငန္းကုိ မြတ္ဆလင္ေတြကခ်ည္း လုပ္ကုိင္တယ္။ ဝက္သတ္တဲ့ လုပ္ငန္းကုိေတာ့ တရုတ္က လုပ္ကုိင္တယ္။

တရုတ္ကလည္း ကုလားလုိပဲကြဲ႔၊ ဟုိတုန္းက ေဒသကြဲလို႔အမ်ဳိးကြဲတဲ့ သူ႔လူမ်ဳိးနဲ႔သူ၊ သူတို႔လုပ္ကုိင္တဲ့အလုပ္ တသီးတျခားစီ ရွိတယ္။ ဥပမာဆုိပါေတာ့ ကြမ္းတုံလူမ်ဳိးလို႔ေခၚတဲ့ ကန္တုန္ျပည္နယ္ကတရုတ္ေတြက တို႔ႏုိင္ငံမွာ လက္သမားလုပ္တယ္။ တရုတ္လက္သမားဆုိတာ ျမန္မာလက္သမားထက္ လုပ္ခပုိးေပးရတဲ့ ကၽြမ္းသူအဆင့္ကေပါ့။

ခ်မ္းသာတဲ့ကြမ္းတုံက သစ္စက္ တည္တယ္။ ၿပီးေတာ့ကြမ္းတုံေတြက အေပါင္ဆုိင္လုပ္ငန္းမွန္သမွ်ကုိ သူတို႔ခ်ည္းလုပ္တာကြဲ႔။ အေပါင္ဆုိင္ ဆုိတဲ့ တရုတ္စာႀကီးတစ္လုံးတည္း ဧရာမကုိ ဆုိင္ေရွ႔ကလမ္းေပၚမွာ ေထာင္ ထားလုိက္တာပဲ။ အဲဒါကုိ အေမတို႔ ျမန္မာေတြက မဖတ္တတ္ ပါဘူး။ ဗူးသီးေၾကာ္လို႔ပဲ ဖတ္လုိက္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူ႔အသုံးအေဆာင္ ဘာပစၥည္းကိုမဆုိ အတုိးႀကီးႀကီးနဲ႔ လာေပါင္လို႔ရတဲ့ေနရာ အေပါင္ဆုိင္လုိေတာ့ သိၾကတယ္။

ကြမ္းတုံေတြက ထန္းရည္ဆုိင္လည္း သူတို႔ပဲ၊ သူတို႔ေရာင္းတာကုိ ျမန္မာေတြက ဝယ္ေသာက္ၾကတာပဲ။ ဖူးက်င့္လို႔ေခၚတဲ့ ဖူက်န္နယ္သား တရုတ္ေတြကေတာ့ တို႔ဆီမွာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ဖြင့္တယ္။ တရုတ္လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွန္သမွ် ဖူးက်င့္ တရုတ္ခ်ည္းပဲ။ သူတို႔က လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဆုိေပမယ့္ ကုန္စုံဆုိင္ပါတြဲဖြင့္တာ။ ဒါေၾကာင့္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲမွာပဲ မွန္အိမ္ မီးခြက္ မီးစာလုိခ်င္လည္း ရတယ္။
စြယ္က်ယ္ဝယ္ခ်င္လည္း ရတယ္။ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး၊ ဓာတ္ခဲ၊သြားတုိက္တံ၊ သြားတုိက္ေဆးဝယ္မလား၊ ပစၥည္းေတြ စုံေအာင္ေရာင္းတယ္ေလ။ မွန္ဗီရုိႀကီးေတြ ဆုိင္အမုိးထိေအာင္ထားၿပီး ပစၥည္းထည့္ေရာင္းတာပဲ။ ဗီရုိႀကီးေတြေရွ႔ကေတာ့ လက္ဖက္ရည္စားပြဲနဲ႔ ကုလားထုိင္ေတြေပါ့။
ဟတ္ကာလူမ်ဳိးကေတာ့ အထည္သည္ေတြကြဲ႔။ တို႔ႏုိင္ငံနဲ႔ကပ္ေနတဲ့ ယူနန္ျပည္နယ္က ယူနန္လူမ်ဳိးေတြကေတာ့ တို႔ ေက်ာက္စိမ္းတြင္းမွာ သူတို႔ခ်ည္း။ ျပီးေတာ့တခ်ဳိ႔က လားေမြးတယ္။ တစ္ဦး တစ္ဦးမွာ လားအေကာင္ ၄ဝဝ- ၅ဝဝ ေမြးထားၿပီး ကားလမ္းမေပါက္တဲ့ ေတာင္ေပၚ ေဒသရဲ့ ခရီးသြားလာ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး အလုပ္ေတြသူတို႔က လုပ္ၾကတယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းဟာ သူတို႔တစ္ဦးတည္းပုိင္လုပ္ငန္းပဲ။ လားဝန္တင္ဆုိတာ မင္းတို႔ သိတယ္မွဳတ္လား။

ေအး- အဲဒါဟုိေရွးက အေမတို႔ငယ္ငယ္တုန္းက စီးပြားေရးအေနအထားကုိ ေျပာတာ။ မင္းတို႔က အေမ့ကုိ ေမးခ်င္လိမ့္မယ္။ ဒါျဖင့္ အေမရယ္ ၿဗိတိသွ်ေတြက အဲဒီလုိ စီးပြားေရးတံခါးဖြင့္ထားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္ေနျပည္ထုိင္ တုိင္းရင္းသား ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက ဘာလုပ္စားၾက သလဲလို႔။ ရွိတာေလး က်န္တာကေလးကို ရသမွ် လုပ္စားေနၾကရတာေပါ့ကြဲ႔။

ဒါေပမဲ့ အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရး ႏုိးၾကားအုံၾကြမွဳႀကီး ေပါက္ကြဲလာေတာ့ ဝံသာႏုဆုိတဲ့စကားလုံးႀကီးနဲ႔အတူ လူမ်ဳိးျခားေတြလက္ကစီးပြားေရး ျမန္မာ့လက္ထဲ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ျမန္မာေတြကလည္း ႏုိင္ငံျခားသားေတြ လက္ဝါးႀကီးအုပ္လုပ္ေနတဲ့ စီးပြားေရးေတြမွာ ထုိးေဖာက္ၾက၊ ျပီးေတာ့ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္း အားေပးၾက၊ ရုိင္းပင္းၾက၊ ဝံသာႏုၾကဆုိတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံႀကီး ေပၚလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တို႔ မႏၱေလးၿမိဳ႔မွာ အမ်ဳိးသားပုိင္လုပ္ငန္းေတြ စေပၚလာတယ္။ အယ္လီဖင္စတုန္း ရုပ္ရွင္၊ သီေပါရုပ္ရွင္ရုံေတြဟာ ႏုိင္ငံျခားသားပုိင္ေတြခ်ည္းမုိ႔ ျမန္မာပုိင္ရုပ္ရွင္ရုံ တစ္ရုံကုိ ေငြစုၿပီး လူငယ္မ်ဳိးခ်စ္ေတြက တည္ၾကစုိ႔ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး ျမန္မာညြန္႔ရုပ္ရွင္ရုံဆုိတာကို တည္ခဲ့ၾကတယ္။
အဲဒါ ခု ၃၁ လမ္းနဲ႔ ၈၃ လမ္းေထာင့္က ၿမိဳ႔ဂုဏ္ေရာင္ရုံဟာ ပထမဆုံးေသာ ျမန္မာပုိင္ ရုပ္ရွင္ရုံေပါ့။

ေဒးဗစ္နဲ႔အီဇရာ ဘရားသားရဲ႕ဘိလပ္ရည္လုပ္ငန္းကုိ ထုိးေဖာက္ဖုိ႔အတြက္ ျမန္မာေတြ အစုစပ္တည္ေထာင္တဲ့ ျမန္မာဘိလပ္ရည္စက္လည္း ဒါးတန္းမွာ ၈၄ လမ္းနဲ႔ ၂၄ လမ္းေထာင့္မွာ ေပၚေပါက္လာတယ္။ အေမတို႔အေဖ မန္ေနဂ်ာလုပ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီမွာေပါ့။

ႏုိင္ငံျခားသားေတြ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားတဲ့ စီးပြားေရးထဲထုိးေဖာက္တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ မႏၱေလးက စကၠဴအေရာင္းအဝယ္ကုိ ေဒဆုိင္း နာမည္ခံတဲ့ အိႏၵိယသားေတြက လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားလို႔ ျမန္မာေတြကစုၿပီး ျမန္မာစကၠဴဆုိင္ ဖြင့္ခဲ့ရတယ္။ တို႔ဘႀကီးက အဲဒီဆုိင္မွာ လုပ္ဖူးတယ္။ အဲဒီဆုိင္ ပ်က္သြားျပီးတဲ့ေနာက္ တို႔အေဖက ပုဂၢလိကပုိင္ ျမန္မာဆုိင္တစ္ဆုိင္ ထပ္ဖြင့္လို႔ အေမ အိမ္ေထာင္မက်ခင္က အဲဒီဆုိင္မွာ ေရာင္းေပးရေသးတယ္။

ဝံသာႏု၊ ဝံသာႏုဆုိတဲ့ စကား၊ အမ်ဳိးသားခ်င္း ရုိင္းပင္းပါ၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိးကုိအားေပးပါ ဆုိတာေတြကလည္း အေနရာရာမွာေႂကြးေၾကာ္ေနရတာပဲ။
ဒါေပမယ့္ အရင္းအႏွီးခ်င္း ကြာ၊ အေတြ႔အႀကံဳခ်င္းက ကြာ၊ ကာသာေပး ခံရတာခ်င္းက ကြာ၊ အဆက္အသြယ္ခ်င္းက ကြာေလေတာ့ စီးပြားေရးမွာ ယွဥ္ရၿပိဳင္ရတာ မလြယ္ဘူး။ ကုိယ့္ဘက္က ရွံဳးတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး၊ ႏုိင္ငံေရးႏုိးၾကားမွဳအျမတ္ေတာ့ ရတာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ သီခ်င္းစပ္တဲ့စာေရးဆရာကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းအေမ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ စိတ္ထဲကေတာ့ ေအဝမ္းဆရာၫွာလို႔ပဲ ထင္တာပဲ။ သူ စာေရးစပ္ေပးတဲ့သီခ်င္း အေမတို႔ ငယ္ငယ္က သီဆုိခဲ့ရေသးတယ္။
…................
ကလ်ာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁ဝ၉၊ ၁၉၉၄ မတ္လ။
(လူထုေဒၚအမာ၊ အေမ့ေရွးစကား၊ ပထမတြဲမွ ...။)
https://www.facebook.com/Kyawmyahtoo/posts/1276511432512105

0 comments:

Post a Comment