Friday, December 21, 2018

(ေငြတု၊ လူတု၊ အစိုးရတု) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
(ေငြတု၊ လူတု၊ အစိုးရတု) 
က်ေနာ္က တေသာင္းတန္မသံုးေရးလက္ဝယ္မထားေရး ဆူဆူပူပူလုပ္ၾကဖို႔လႈံ႔ေဆာ္တယ္။ ဦးျမင့္ေအး(လိုင္စင္အသိမ္းခံရတဲ့ေရွ႔ေန)က တေသာင္းတန္အတုအစစ္ခြဲေပးဖို႔ သက္ဆိုင္ရာကိုစာပို႔ၿပီးေျပာတယ္။ လမ္းေပၚထြက္တဲ့နည္းနဲ႔ သူ႔အၿမီးနဲ႔သူ႔ျပန္ခ်ည္နည္း (ဥပေဒတြင္းနည္း)လို႔ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ က်ေနာ့္နည္းက က်ေနာ့္လို စာမတတ္ေပမတတ္လူေတြအတြက္။ သူ႔နည္းက စတာတတ္ေပတတ္ ပညာတတ္ေတြအတြက္။

လူကို စာ(ပညာ)နဲ႔ခြဲရင္ ၂ မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ စာတတ္သူနဲ႔မတတ္သူ။ ပညာတတ္သူနဲ႔မတတ္သူ။ ဘြဲ႔ရတိုင္း စာတတ္ေပမယ့္ ပညာေတာ့တတ္ခ်င္မွ တတ္လိမ့္မယ္။ တခါ စာတတ္သူမွာလည္း စာဖတ္ခ်င္မွ ဖတ္လိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့စာက လူကို ရသသုတ္ စတာေတြေပးနိုင္စြမ္းတဲ့အျပင္စာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အေတြးေခၚ(ဒႆန) စာေပကအစ ဘာသာေရးစာအုပ္အလယ္ အျပာစာအုပ္အဆံုးထိ အကုန္ပါပါတယ္။

လူဟာ သူနဲ႔သူဆိုင္ရာေတာ့ စာတတ္သူတိုင္း ဖတ္ၾကတာပါဘဲ။ ဖတ္ၿပီး နားလည္သိျမင္ခံစား တုံ႔ျပန္ၾကပံုေတြေတာ့ မတူဘူးေပါ့။ ဒါကလည္း ျဖတ္သန္းလာတဲ့ဘဝက ျပဌာန္းေပးလိုက္တဲ့ ဘဝအသိေတြကိုက တူမွမတူၾကတာကိုး။ ဘဝျဖတ္သန္းမႈေတြတူဦးေတာင္ ေတြးေခၚနိုင္တဲ့ေရခ်ိန္က အနိမ့္အျမင့္ရွိေသးတယ္။ ထားပါေတာ့ေလ အဲ့ဒါေတြ။
ျပန္ဆက္ရရင္ ပညာတတ္(စာတတ္)သူက ပညာတတ္နည္း စာတတ္သူနည္းနဲ႔ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္တာဘဲ။ ပညာမတတ္ (စာမတတ္)သူက စာမတတ္နည္းနဲ႔ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္တာဘဲ။

အဲ့ဒီ လူ ၂ ခုနဲ႔ နည္း ၂ ခုကိုေပါင္းစည္းတိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ လူေတြ တေလ်ွာက္လံုးႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာပါဘဲ။ ေပါင္းမိသြားရင္ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္သြားတယ္။ မေပါင္းမိရင္ ဘာျဖစ္သြားလဲဆိုေတာ့ သစ္ခုတ္သမားနဲ႔ပန္းပုဆရာဆိုၿပီး ေသြးခြဲခံရတယ္။ ဒါက ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အေျခခံအက်ိဳးစီးပြားျခင္း မတူၾကေတာ့လို႔ ကြဲသြားၾကေတာ့လို႔ျဖစ္တယ္။

ခုကိစၥက ေငြကိစၥ။ လူတိုင္း(စာတတ္တတ္ မတတ္တတ္၊ ပညာတတ္တတ္ မတတ္တတ္၊ ဆင္းရဲရဲ ခ်မ္းသာသာ)နဲ႔ဆိုင္တဲ့ တိုက္ရိုက္အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ လူ ၂ လူ၊ နည္း ၂ နည္းေပါင္းစည္းသြားမိဖို႔ကျဖစ္နိုင္စရာရွိတယ္ထင္တယ္။
ဒီ တူတဲ့အက်ိဳးစီးပြားအေျခခံၿပီး ဒီလူေတြ ဒီနည္းေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး စစ္အုပ္စုကိုေရာ သူ႔ဆီက ကန္ထရိုက္ယူအုပ္ခ်ဳပ္ေပးေနတဲ့ စစ္ကန္ထရိုက္အစိုးရအတုကိုေရာ ဖိဖိစီးစီးေဆာင္ရြက္လာေအာင္ လုပ္ရမယ္။ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေရႊသမင္ဘယ္ကထြက္အထိေပၚေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုမွာပါ။ အစစ္နီးပါးစစ္တဲ့ ေငြစကၠဴတုဆိုတာ ေတာ္ရံုလူ လုပ္နိုင္တာမွတ္လို႔။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ဒီဇင္ဘာ ၁၈၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment