မလက္နိင္တ့ဲေႂကြ မခုန္နိင္တဲ့ၾကက္(ျမစ္က်ိဳးအင္း)
(၂)
(၃)
(၄)
(၁)
မၾကာခင္စပါးေပၚခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့
သေျပတန္းရြာေရာ စစ္စီးေတာရြာေရာ လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ သေျပတန္းဘက္ကလည္း
ရြာသားအခ်င္းခ်င္းစံုရင္ ဒီတခါေတာ့ ငါတို႔အလွည့္ပါကြာဆိုၿပီး လက္သီးလက္ေမာင္း
တန္းၾကတယ္။ ရြာႏွစ္ရြာယွဥ္တိုင္း ခံဘက္ျဖစ္ခဲ့ရသမွ် ဒီတၾကိမ္ေတာ့ အနိင္ယူမယ္ဆိုတဲ့မခံခ်င္စိတ္ေတြ
တဖြားဖြားထြက္ေနၾကေလရဲ႕။ အဲ့ဒီလိုပဲ စစ္စီးေတာဘက္ကလည္း စိတ္ကူးနဲ႔ရႊင္ျမဴးၾကျပန္တယ္။
အရင္အၾကိမ္ေတြလို အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း စစ္စီးေတာက စစ္စီးေတာပါပဲကြာဆိုၿပီး ဝံ့ႂကြားဟန္
ျပဳၾကျပန္တယ္။ ဒါကလည္း စစ္စီးေတာအေနနဲ႔ ရာဇဝင္နဲ႔ခ်ီၿပီး သေျပတန္းရြာအေပၚ အနိင္ႀကီးနိင္ခဲ့ဖူးတာကိုး။
ေျပာရရင္ သေျပတန္းရြာနဲ႔ စစ္စီးေတာရြာက
ရန္ဘက္ႏွစ္ရြာလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။ ရန္ဘက္ရြာ ျဖစ္ၾကေပမယ့္ သေျပတန္းေရာ
စစ္စီးေတာေရာက ဟိုးယခင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုန္းက တရြာတည္း တေပါင္းတစည္းတည္း
တည္ရိွခဲ့ၿပီးမွ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားခဲ့တဲ့ ရြာႏွစ္ရြာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း
ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္တုန္းက ဒီေနရာမွာပဲ ေရႊသာယာရြာဆိုၿပီး တည္ရိွခဲ့တာေပါ့။
အဲ့ဒီ့အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ေရႊသာယာရြာ ဆိုတာ အင္မတန္စည္ကားခဲ့တဲ့ ရြာႀကီးေပါ့ေလ။
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ပါတ္ဝန္းက်င္ ရြာေတြက အမွီသဟဲ ျပဳရေလာက္တဲ့အထိ
လယ္ယာေခ်ာင္းေျမာင္းနဲ႔ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာသူေတြရိွခဲ့တဲ့ ရြာႀကီးျဖစ္ခဲ့ေလရဲ႔။
ဒါကလြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ေပါင္း
ေျခာက္ဆယ္ေလာက္အထိ တည္ရိွခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္ပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၾကမၼာဆိုးဝင္ခ်င္ေတာ့
ေရႊသာယာရြာကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ရြာသူႀကီးကိုဆန္း ေခြးရူးကိုက္ခံလိုက္ရၿပီး
ဆံုးပါးသြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းကစၿပီး ေရႊသာယာမွာ ရြာသူႀကီးေနရာ
အၿပိဳင္အဆိုင္လုၾကရင္း မဲဆြယ္ၾကရင္း တဖက္နဲ႔တဖက္ အျငင္းအခုန္ေတြ စျဖစ္လာၾကတယ္။
ရြာလူႀကီးေတြ အခ်င္းခ်င္း အယူဝါဒ မတူညီရာကေနစၿပီး ေရႊသာယာရြာႀကီးရဲ့တည္ၿငိမ္မႈ
အက္ေၾကာင္းထင္လာခဲ့တယ္။ စကားလံုးတိုက္ပြဲေတြ ဆင္ႏြဲၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုး တုတ္တျပက္
ဓါးတျပက္အထိျဖစ္ၿပီး ေရႊသာယာရြာလည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားရေတာ့တာပါပဲ။ ဒါကေရႊသာယာနဲ႔
ပါတ္သတ္တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေပါ့။
အဲဒီေနာက္ပိုင္းေတာ့ ရြာလယ္ကေန
ျဖတ္စီးဆင္းေနတဲ့ သာယာေအးေခ်ာင္းက ရြာႏွစ္ရြာရဲ့နယ္နမိတ္စည္း ျဖစ္လာေတာ့တယ္။
စစ္ေစးပင္ေတြရိွေနတဲ့ ေျမာက္ဘက္အျခမ္းကို စစ္စီးေတာ(စစ္ေစးေတာ)ရြာလို႔ေခၚၿပီး သေျပပင္ေတြေပါက္ေရာက္တဲ့
ေတာင္ဘက္ ျခမ္းကိုေတာ့ သေျပတန္းရြာလို႔ အလြယ္ေခၚရာကေန အခုေတာ့ စစ္စီးေတာရြာနဲ႔
သေျပတန္းရြာရယ္ဆိုၿပီး ရြာႏွစ္ရြာ ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ သာယာေအးေခ်ာင္းကို
တံတားတစ္စင္း ထိုးထားေပမယ့္ တရြာနဲ႔တရြာ ကူးလူးဆက္ဆံမႈ အင္မတန္ နည္းပါးတယ္။ ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို
ႏွစ္ျခမ္းကြဲရြာေတြရဲ႕ပံုစံအတိုင္း တစ္ရြာမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရိွၿပီး
ေနာက္တစ္ရြာမွာ သခၤ်ဳိင္းရိွတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရြာနဲ႔ကိုယ္
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုယ္စီ သခၤ်ဳိင္းကိုယ္စီ ရိွၾကတာပါပဲ။
အဲ..သေျပတန္းဘက္ကသခၤ်ဳိင္းမွာ ေျမပံုေတြပိုမ်ားတာကေတာ့ စစ္စီးေတာထက္ ပိုသာတာတခုလို႔
ေျပာရင္ရမယ္။ ဒါကလည္း သေျပတန္းဘက္မွာေနတဲ့သူ ပိုမ်ားတာေၾကာင့္လို႔ ေယဘူယ်ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာပါ။
ေျပာရရင္ ရြာႏွစ္ရြာ ကြဲၿပီးခ်ိန္ကစၿပီး
သေျပတန္းရြာက မိရိုးဖလာ လယ္ယာလုပ္ငန္းပဲဆက္ၿပီးလုပ္ကိုင္္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္
ရရစားစားဘဝနဲ႔ ခ်မ္းသာတဲ့သူ သိပ္မမ်ားဘူး။ စစ္စီးေတာနဲ႔ယွဥ္ရင္ ပိုၿပီး
ဆင္းရဲႏႈံခ်ာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ စစ္စီးေတာကေတာ့ သေျပတန္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ပါပဲ။
အနည္းစုက မိရိုးဖလာလယ္လုပ္သူေတြ
ရိွေသးေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ငါးေမြးကန္ေတြတူးတယ္။ သားသတ္လိုင္စင္ယူၿပီး
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ကို အသားငါး ေရာင္းခ်သလို တရားမဝင္ အရက္ခ်က္လုပ္ငန္းေတြလည္း ရိွတယ္။
ေငြရလြယ္ရင္ၿပီးေရာ ဘာမဆိုလုပ္တဲ့ ရြာလူႀကီးအပါအဝင္ ရြာသားေတြေၾကာင့္
သေျပတန္းထက္စာရင္ ပိုၿပီးႂကြယ္ဝ ခ်မ္းသာၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သေျပတန္းနဲ႔ယွဥ္ရင္
ပိုၿပီးစရိုက္ၾကမ္းတယ္လို႔လည္း ဆိုရမယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သေျပတန္းဘက္က
ငါတို႔ရွဴတဲ့ေလက ပိုလတ္ဆတ္တယ္ဆိုၿပီး ရြာထဲက ေနာက္တက္လူငယ္ေတြကို အားေပးေလ့ရိွတယ္။
ရြာႏွစ္ရြာက အကူးအလူးအဆက္အဆံ
နည္းတယ္ဆိုေပမယ့္ စပါးေပၚခ်ိန္ တခ်ိန္ေတာ့ ရြာႏွစ္ရြာ အဆက္အဆံရိွၾကတယ္။ ဒီဘက္နယ္
တေၾကာရဲ႕ အစြဲလမ္းဆံုးဝါသနာတခုကေတာ့ ၾကက္တိုက္ၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သေျပတန္းရြာဘက္မွာ
စပါးေပၚၿပီး ေငြစေၾကးစ ရႊင္တဲ့အခ်ိန္ဆို စစ္စီးေတာရြာနဲ႔ ခ်ိန္းပြဲေလးေတြရိွတတ္သလို
နဂိုအခံ အၿငိဳးေလးေတြရိွတာေၾကာင့္လည္း ခ်ိန္းပြဲတိုင္းက ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ လည္း
ရိွတတ္ၾကတယ္။ ၾကက္ပြဲမွာ စစ္စီးေတာဘက္ေရာ သေျပတန္းဘက္ပါ ရြာလံုးကြ်တ္
ရိွသမွ်ပံုေလာင္းၾကတယ္။ ေအာေလာင္း ၾကတယ္။ လယ္, လယ္ ခ်င္းထပ္ၿပီး
ေလာင္းၾကတာေတာင္ရိွတယ္။
ရြာႏွစ္ရြာလံုးမွာ ၾကက္သမားေတြ
ကိုယ္စီရိွၾကေပမယ့္ စပါးေပၚခ်ိန္ေရာက္ၿပီး ေငြစေၾကးစရႊင္ၿပီဆို တရြာထဲသားခ်င္း
ၾကက္တိုက္ေလ့မရိွဘဲ တဖက္ရြာနဲ႔သာခ်ိန္းၿပီး ၾကက္တိုက္ေလ့ရိွၾကတယ္။ ၾကက္ပြဲရဲ့အနိင္အရံႈးက
ရြာတစ္ရြာခ်င္းစီရဲ့ဂုဏ္သိကၡာျဖစ္သလို တခ်ိဳ႔ေတြအတြက္ ပံုေအာရင္းႏွီးထားရတဲ့
ဘဝတခုလံုးစာလည္း ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စပါးေပၚဖို႔ သံုးေလးလအလိုေလာက္ထဲက
ရြာရဲ့ ၾကက္သမား ေတြက ကိုယ့္ရဲ့တိုက္ၾကက္ကို တသသ လုပ္ေနၾကသလို
ခ်ိန္းပြဲရက္နီးရင္လည္း ေဗဒင္ေမးၾက ယၾတာေခ်ၾကျပန္တယ္။ ၾကက္တိုက္မယ့္ ေန႔မွာ
ၾကက္ကု(ၾကက္ကိုင္)က ဘာအေရာင္ ဝတ္ရမယ္ ၊ တိုက္မယ့္ၾကက္ကို ဘာေန႔နံနဲ႔နာမည္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့အထိ
အကဲပိုၾကတယ္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ျပင္ဆင္ေလ့ရိွၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုလို
စပါးေပၚခ်ိန္နီးလာၿပီဆိုေတာ့ ႏွစ္ဘက္ရြာစလံုး လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ေတြ
ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာေပါ့။
(၂)
သေျပတန္းရြာဘက္မွာ ၾကက္ကိုင္ေကာင္းတဲ့သူက
ကိုရင္ဒီေရ ရိွတယ္။ သူ႔ကိုေမြးတဲ့အခ်ိန္က ရြာႏွစ္ရြာၾကားက ေခ်ာင္းထဲထိ ထူးထူးျခားျခား
ဒီေရေတြတိုးလာခ်ိန္မွာ တိုက္ဆိုင္ၿပီးေမြးလာတာနဲ႔ပဲ ဒီေရဆိုတဲ့နာမည္ ေပးလိုက္တာ။
သကၤန္းစည္းေတာ့လည္း ရြာက ကိုရင္ဒီေရဆိုၿပီး အလြယ္ေခၚၾကရာကေန လူထြက္ၿပီးတဲ့အထိ
ဒီနာမည္ပဲ တြင္သြားေတာ့တယ္။ ကိုရင္ဒီေရက သကၤန္းဝတ္ဘဝနဲ႔ ၾကာၾကာမေနနိင္တာလည္း
ဒီၾကက္ ေၾကာင့္လို႔ပဲဆိုရမယ္။ အရြယ္ေလးရကတည္း သူ႔အေဖနဲ႔ ၾကက္ဝိုင္းေတြေရာက္ရင္းကေန
တိုက္ၾကက္ေမြးတာ ဝါသနာပါသြားေတာ့ တာ။ ကိုရင္ဘဝနဲ႔တစ္ဝါမျပည့္ခင္မွာပဲ လူထြက္ၿပီး
ၾကက္ေမြး ၾကက္တိုက္ကိုပဲ ေဇာင္းေပး လုပ္ေတာ့တယ္။
စစ္စီးေတာဘက္မွာက်ေတာ့ ၾကက္သမားငပုရိွတယ္။
ငပုက နာမည္ေျပာင္ေပးထားတဲ့အတိုင္းပဲ အရပ္က ပုတက္တက္ျဖစ္ၿပီး လူတေယာက္ကိုၾကည့္ရင္
ေပေစာင္းေစာင္း ၾကည့္တတ္တာေၾကာင့္ ငပုနဲ႔တည့္တဲ့သူေတာ့ ရွားတယ္။ စကားေျပာရင္လည္း
ဗေလာင္းဗလဲ နိင္လြန္းေတာ့ ငပုကိုသတိထားေပါင္းၾကရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ငပုကို
ပစ္ပစ္ခါခါလုပ္လို႔မရတာက ၾကက္ဝိုင္းေတြေၾကာင့္ပဲ။ ငပုက စစ္စီးေတာမွာေတာ့
ၾကက္ကိုင္အေကာင္းဆံုးလို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လည္းဟုတ္တယ္။
ငပုကိုင္တဲ့ၾကက္တိုင္းက အရံႈး နဲတာေၾကာင့္ စစ္စီးေတာတစ္ရြာလံုးကလည္း အခ်ိန္တန္ရင္
ခ်ိန္းဝိုင္းအတြက္ ၾကက္သမားငပုကိုပဲ အားကိုၾကရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရြာႏွစ္ရြာရဲ့ေၾကးအႀကီးဆံုး
ခ်ိန္းဝိုင္းႀကီးေတြကို သူတို႔ေတြရဲ့ၾကက္နဲ႔ပဲ တိုက္ေလ့ရိွသလို စစ္စီးေတာနဲ႔သေျပတန္း
တရြာလံုးကလည္း ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ပံုေလာင္းေလ့ရိွၾကတယ္။ တရြာလံုးက
ယံုၾကည္အားကိုးရေလာက္ေအာင္လည္း သူတို႔ေတြက ၾကက္နဲ႔ ပါတ္သက္ရင္ စနစ္တက်ရိွတယ္။
ဂရုတစိုက္ရိွတယ္။ ဝါရင့္ၾကက္သမားေတြပီပီ ၾကက္ကိုဂရုတစိုက္နဲ႔ျပဳစုတယ္။
တိုက္ၾကက္ေကာင္းတစ္ေကာင္ ျဖစ္လာဖို႔ ဆိုတာ အခ်ိန္ျပည့္ ဂရုတစိုက္နဲ႔ျပဳစုရတယ္လို႔
အခါအခြင့္သင့္တိုင္း လက္သင္ ၾကက္သမားေလးေတြကို ေျပာျပေလ့ရိွတယ္။
“ၾကက္မ်ား ဂရုစိုက္ရတာလြယ္တယ္မွတ္လို႔။
အိမ္ကအေဖအေမထက္ေတာင္ ဂရုစိုက္ရေသးတယ္ဟ။ အစာေကြ်းရင္ေတာင္ ဒီအတိုင္း ႀကဲပက္ေကြ်းလို႔မရဘူး။
အိုးျဖစ္ျဖစ္ ခြက္ျဖစ္ျဖစ္ယူ၊ အဲ့ဒီအိုးအဝကို ပိတ္စည္းၿပီးမွ အဲ့ဒီပိတ္စေပၚ
အစာတင္ေကြ်းရတာ။ ေျမႀကီးေပၚ ခ်ေကြ်းေတာ့ ဘာျဖစ္လဲသိလား။ ၾကက္ကအစာေကာက္ေတာ့
ႏႈတ္သီးနာတာေပါ့။ ခြပ္တဲ့အခ်ိန္အနာဒဏ္ရာ ကင္းမွျဖစ္မွာကိုး” ကိုရင္ ဒီေရက
သူ႔တိုက္ၾကက္ေလးရဲ့ေတာင္ပံကို မၾကည့္ရင္းေျပာေတာ့ ကာလသားေပါက္ေလးေတြခမ်ာ
ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ နားေထာင္ရ ရွာတယ္။
ၿပီးေတာ့ သူ႔ၾကက္ေတာင္ပံတဖက္ကို
ေျမွာက္ျပရင္း ဆက္ေျပာျပန္တယ္။ “ဒီမွာၾကည့္။ ေတာင္ပံအရင္းကိုၾကည့္။
ပံုမွန္အသားအေရာင္ အတိုင္းပဲ နီေနတာေတြ႔တယ္မဟုတ္လား။ ဒါဆို ငါ့ၾကက္က အဆီမတက္ဘူးဆိုတဲ့သေဘာပဲ။
တကယ္လို႔ ေတာင္ပံအရင္း အေရျပား ေအာက္မွာ ဝါေနျပီဆိုရင္ အဲ့ဒါ အဆီေတြတက္ေနျပီ။
ဒါဆိုအဆီခ်ေပးရေတာ့မယ္”
“ၾကက္ကို ဘယ္လိုအဆီခ်တာလဲ ကိုရင္ဒီေရရဲ႕။ ဓါးနဲ႔လွီးျဖတ္ ခြဲစိတ္ရေသးတာလား”
“လခြမ္းတဲ့မွ ဓါးနဲ႔လွီးစရာလားဟ။ ေနပူထဲ သံုးေလးငါးရက္ေလာက္ ႀကိဳးခ်ည္ထားရတာေပါ့။ ဒါမွ အပူဓါတ္နဲ႔ ၾကက္လည္းအဆီက် ကိုယ္ေရစစ္သြားေတာ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ၾကက္ပန္းတယ္ကြ။ ဒါေၾကာင့္ အဆီမတက္ေအာင္ အစာေကြ်းကတည္းက လံုးတီးဆန္ ေကြ်းတယ္ကြာ။ စပါးေကြ်းတယ္ကြာ။ ဆန္အေကာင္းမ်ား သြားေကြ်းလိုက္ရင္ အဲ့ဒီၾကက္အဆီတက္လာေတာ့တာပဲ” ကိုရင္ဒီေရက သူ႔ၾကက္ေလးကို တသသလုပ္ရင္း ရြာထဲကေနာက္တက္ လူငယ္ေလးေတြကို ပညာျဖန္႔တဲ့ သေဘာနဲ႔ ရွင္းျပတယ္။ ေကာင္ေလးေတြကလည္း ေလးေလးစားစားနဲ႔ ပညာယူၾကတယ္။ သူတို႔လည္း ၾကက္တို္က္ဝါသနာ ပါတာဆိုေတာ့ ဒီလိုဝါရင့္ဆရာသမားက သင္ေပးခ်ိန္ မွတ္ၾကေတာ့ပဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုရင္ဒီေရက သူ႔ၾကက္ေတြကို အရမ္းဂရုစိုက္မွန္း တရြာလံုးကသိၾကတယ္။ ၾကက္ကို ညသိပ္ရင္ေတာင္ ဒီအတိုင္း တန္းေပၚတင္ အိပ္ခိုင္းတာမဟုတ္ဘူး။ သူသာ ပုဆိုးၿခံဳၿပီးအိပ္ရင္သာအိပ္မယ္။ သူ႔ၾကက္ကို ျခင္ေထာင္ခ်ေပးၿပီးမွ အိပ္တာ။ “ျခင္မကိုက္ ေတာ့ ခဏခဏ အိပ္ေရးမပ်က္ဘူးေပါ့ကြာ။ ဒါမွၾကက္က လန္းဆန္းၿပီး အားရိွတာ။ ေဟာဟိုႀကိဳးပုခက္က ၾကက္အိပ္တဲ့ အိပ္ရာပဲ။ ၾကိဳးပုခက္ေပၚမွာအိပ္ေတာ့ ေျခကုပ္အား ၿမဲမယ္ကြာ ၊ ေအာက္ပိုင္းခိုင္တယ္ကြာ။ ညသန္းေခါင္ေလာက္ဆို တစ္ေခါက္ႏိႈးၿပီး ေရတိုက္ရ အစာနည္းနည္းေကြ်းရတယ္။ အစာဝၿပီးမွ ျပန္အိပ္ေတာ့ ပိုအားရိွလာတာေပါ့”
“ၾကက္ကို ဘယ္လိုအဆီခ်တာလဲ ကိုရင္ဒီေရရဲ႕။ ဓါးနဲ႔လွီးျဖတ္ ခြဲစိတ္ရေသးတာလား”
“လခြမ္းတဲ့မွ ဓါးနဲ႔လွီးစရာလားဟ။ ေနပူထဲ သံုးေလးငါးရက္ေလာက္ ႀကိဳးခ်ည္ထားရတာေပါ့။ ဒါမွ အပူဓါတ္နဲ႔ ၾကက္လည္းအဆီက် ကိုယ္ေရစစ္သြားေတာ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ၾကက္ပန္းတယ္ကြ။ ဒါေၾကာင့္ အဆီမတက္ေအာင္ အစာေကြ်းကတည္းက လံုးတီးဆန္ ေကြ်းတယ္ကြာ။ စပါးေကြ်းတယ္ကြာ။ ဆန္အေကာင္းမ်ား သြားေကြ်းလိုက္ရင္ အဲ့ဒီၾကက္အဆီတက္လာေတာ့တာပဲ” ကိုရင္ဒီေရက သူ႔ၾကက္ေလးကို တသသလုပ္ရင္း ရြာထဲကေနာက္တက္ လူငယ္ေလးေတြကို ပညာျဖန္႔တဲ့ သေဘာနဲ႔ ရွင္းျပတယ္။ ေကာင္ေလးေတြကလည္း ေလးေလးစားစားနဲ႔ ပညာယူၾကတယ္။ သူတို႔လည္း ၾကက္တို္က္ဝါသနာ ပါတာဆိုေတာ့ ဒီလိုဝါရင့္ဆရာသမားက သင္ေပးခ်ိန္ မွတ္ၾကေတာ့ပဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုရင္ဒီေရက သူ႔ၾကက္ေတြကို အရမ္းဂရုစိုက္မွန္း တရြာလံုးကသိၾကတယ္။ ၾကက္ကို ညသိပ္ရင္ေတာင္ ဒီအတိုင္း တန္းေပၚတင္ အိပ္ခိုင္းတာမဟုတ္ဘူး။ သူသာ ပုဆိုးၿခံဳၿပီးအိပ္ရင္သာအိပ္မယ္။ သူ႔ၾကက္ကို ျခင္ေထာင္ခ်ေပးၿပီးမွ အိပ္တာ။ “ျခင္မကိုက္ ေတာ့ ခဏခဏ အိပ္ေရးမပ်က္ဘူးေပါ့ကြာ။ ဒါမွၾကက္က လန္းဆန္းၿပီး အားရိွတာ။ ေဟာဟိုႀကိဳးပုခက္က ၾကက္အိပ္တဲ့ အိပ္ရာပဲ။ ၾကိဳးပုခက္ေပၚမွာအိပ္ေတာ့ ေျခကုပ္အား ၿမဲမယ္ကြာ ၊ ေအာက္ပိုင္းခိုင္တယ္ကြာ။ ညသန္းေခါင္ေလာက္ဆို တစ္ေခါက္ႏိႈးၿပီး ေရတိုက္ရ အစာနည္းနည္းေကြ်းရတယ္။ အစာဝၿပီးမွ ျပန္အိပ္ေတာ့ ပိုအားရိွလာတာေပါ့”
ဒီလိုၾကက္ကို ဂရုစိုက္လြန္းလို႔လည္း
သေျပတန္းတရြာလံုးက စစ္စီးေတာနဲ႔တိုက္ဖို႔ ကိုရင္ဒီေရကို ယံုၾကည္ၾကတာ။
ကိုရင္ဒီေရကလည္း မိုးလင္းမိုးခ်ဳပ္ ၾကက္အလုပ္ပဲလုပ္တယ္။ မနက္ႏိုးလာတာနဲ႔
သူ႔အေမေၾကာ္ထားတဲ့ ထမင္းအိုးကင္းပူတိုက္ေလးစားၿပီးတာနဲ႔ ၾကက္ကို ေရကိုင္ေတာ့တာပဲ။
ေရကိုင္တယ္ဆိုတာက ၾကက္ရဲ့ေတာင္ပံေတြထဲ ေရေလးဆြတ္ လက္နဲ႔သပ္ခ်ရင္း ၾကက္ရဲ့ေပါင္ေတြကို
လက္နဲ႔ဆုပ္နယ္ တာမ်ိဳးပါ။ အေဖအေမသာ ေျခဆုပ္လက္နယ္မျပဳတာ။ သူ႔ၾကက္ကိုေတာ့
မနက္တိုင္း ေရကိုင္ေပးတာပဲ။ တြန္သံစူးမွ အတက္စူးတယ္ ဆိုေတာ့ ၾကက္တြန္သံလည္း
ဂရုစိုက္ၿပီးနားေထာင္ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ကိုရင္ဒီေရရဲ့ၾကက္ေတြဆို
စိတ္ခ်ၿပီးသာတိုက္ ေတာ္ရံုၾကက္မ်ားေတာ့ လွည့္ၾကည့္စရာကိုမလိုဘူး။ ေနာက္ဆံုး
ရံႈးရင္ေတာင္ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မရံႈးေစရဘူး အေသခံၿပီးတိုက္သြားတာဆိုၿပီး
နာမည္တစ္လံုးရထားတာ။ ကိုရင္ဒီေရက တိုက္ၾကက္တိုင္းကို ဂရုတစိုက္ ေမြးထားရေပမယ့္
စိတ္ခ်ရတဲ့တိုက္ၾကက္ေကာင္းရဖို႔ဆိုရင္ ကံလိုက္ဖို႔လည္းလိုေသးမွန္း သေဘာေပါက္တယ္။
သူစိတ္ပူတာက ထြန္းၾကက္နဲ႔ ဆံုမွာပဲ။ တိုက္ၾကက္မ်ိဳးေကာင္းကေန ေလးငါးေကာင္
ေပါက္လာေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ေလ ထြန္းၾကက္ေတြလည္း ပါလာတတ္တယ္။ အေမႊးက
ရစ္နဲ႔တူတဲ့ၾကက္မ်ဳိး၊ ေခါင္းမွာ အေမာက္အႀကီးႀကီးရိွတဲ့ စစ္တေကာင္းလို႔ေခၚတဲ့
နယားၾကက္မ်ဳိး။ ခႏၶာကိုယ္အေရာင္ မဲပုပ္ပုပ္မွာ အဝါေျပာက္ နဲ႔ အျဖဴေျပာက္ေတြရိွၿပီး
ေခါင္းပံုစံက ၾကက္မနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္တူတယ္ဆိုတဲ့ မဂိုမ်ဳိးေတြကို ထြန္းၾကက္လို႔
သတ္မွတ္ၾကတယ္။
ထြန္းၾကက္ဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလို႔
အၾကမ္းဖ်ဥ္းသတ္မွတ္ေပမယ့္ တစ္မိေပါက္တစ္ေယာက္ထြန္းဆိုသလို ထြန္းၾကက္ေကာင္းေကာင္း ရရင္ေတာ့
ဒီနယ္တေၾကာမွာ လုပ္စားေပေတာ့ပဲ။ ထြန္းၾကက္ျဖစ္တဲ့ မဂိုနဲ႔ပါတ္သတ္ၿပီး ၾကက္ေလာကမွာ
စာခ်ိဳးေလးေတာင္ ရိွေသးတယ္။
"မဂိုေကာင္း ေက်ာင္းေဆာက္၊ မဂိုမခဲ မယားဆဲ"တဲ့ေလ။ မဂိုၾကက္မ်ား ေကာင္းၿပီဆို ေက်ာင္းေဆာက္ရ ေလာက္ေအာင္ အက်ိဳးေပးနိင္ပဲြ ရတတ္ေပမယ့္ မဂိုၾကက္က မခဲရင္ေတာ့ ရံႈးလို႔ မယားဆဲတာေတာင္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ စာခ်ိဳးပါပဲ။ ဒီလိုမ်ိဳး အစစအရာရာတြက္ခ်က္ၿပီး ကိုရင္ဒီေရက မၾကာခင္ႀကံဳရေတာ့မယ့္ ရြာႏွစ္ရြာရဲ့ အႀကီးက်ယ္ဆံုးခ်ိန္းဝိုင္းအတြက္ စိတ္တိုင္းက် တိုက္ၾကက္ေကာင္းတစ္ေကာင္ကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေလ့က်င့္ေပးရင္း စပါးေပၚခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနခဲ့တယ္။
"မဂိုေကာင္း ေက်ာင္းေဆာက္၊ မဂိုမခဲ မယားဆဲ"တဲ့ေလ။ မဂိုၾကက္မ်ား ေကာင္းၿပီဆို ေက်ာင္းေဆာက္ရ ေလာက္ေအာင္ အက်ိဳးေပးနိင္ပဲြ ရတတ္ေပမယ့္ မဂိုၾကက္က မခဲရင္ေတာ့ ရံႈးလို႔ မယားဆဲတာေတာင္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ စာခ်ိဳးပါပဲ။ ဒီလိုမ်ိဳး အစစအရာရာတြက္ခ်က္ၿပီး ကိုရင္ဒီေရက မၾကာခင္ႀကံဳရေတာ့မယ့္ ရြာႏွစ္ရြာရဲ့ အႀကီးက်ယ္ဆံုးခ်ိန္းဝိုင္းအတြက္ စိတ္တိုင္းက် တိုက္ၾကက္ေကာင္းတစ္ေကာင္ကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေလ့က်င့္ေပးရင္း စပါးေပၚခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနခဲ့တယ္။
(၃)
စစ္စီးေတာဘက္က ၾကက္သမားငပုကလည္း
ၾကက္ေမြးေကာင္းသလို ၾကက္ကုေကာင္းတဲ့သူအျဖစ္လည္း ဒီနယ္တေၾကာမွာ နာမည္တလံုး ရထားတယ္။
ငပုကလည္း ၾကက္တိုက္ေနရရင္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ပါပဲ။ ဘယ္ရြာမွာ ၾကက္ပြဲရိွတယ္ၾကားရင္
ၾကက္ငပု ေရာက္ေအာင္ သြားတယ္။ အကူအညီေတာင္းလို႔ သူ႔ကို ၾကက္ကုလုပ္ခိုင္းရင္လည္း
ျငင္းေလ့မရိွဘူး။ ၾကက္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းနားလည္သလို ၾကက္ကိုင္ရာမွာလည္း သူက ညင္သာပါးနပ္တယ္။
ၾကက္ပြဲမွာ သူကိုင္ေပးတဲ့ၾကက္ ႏႈတ္သီးေျမေထာက္ရာကေန တခ်က္ေကာင္းျပန္ခြပ္ၿပီး
နိင္ခဲ့တဲ့ပြဲေတြလည္း မနည္းဘူးဆိုေတာ့ သူ႔ကိုယံုၾကည္ၾကတာလည္း
အဆိုးမဆိုသာဘူးေပါ့ေလ။
အခုလာမယ့္ စပါးေပၚခ်ိန္
ခ်ိန္းပြဲအတြက္ေတာ့ စစ္စီးေတာဘက္က ေဖာင္းစိမ္းေလးနဲ႔တိုက္မယ္ဆိုၿပီး ၾကက္ငပုက
သတင္းလႊင့္ထားတယ္။ ေဖာင္းစိမ္းဆိုတာက အလြယ္ေျပာရရင္ အျဖဴေပၚအစိမ္းေဖာက္ထားတဲ့ ၾကက္မ်ဳိးဆိုပါေတာ့။
စစ္စီးေတာနဲ႔သေျပတန္းအတြက္ စည္းကမ္း တစ္ခု သတ္မွတ္ထားတာရိွတယ္။ ခ်ိန္းပြဲရဲ႕
ေလာင္းေၾကးအႀကီးဆံုးပြဲကို ပြဲမတိုးဖူးတဲ့ၾကက္နဲ႔ တိုက္ေလ့ရိွၾကတယ္။ အရင္ႏွစ္က
ပြဲဝင္ခဲ့ဖူးတဲ့ တစ္ေမႊးတိုး(တႏွစ္သား) ႏွစ္ေမႊးတိုး(ႏွစ္ႏွစ္သား)ၾကက္ေတြကို
ပြဲႀကီးအတြက္ ျပန္သံုးခြင့္မရိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပြဲမဝင္ဖူးတဲ့ၾကက္ကို ဘယ္ေလာက္အထိ
ေလ့က်င့္ေပးနိင္လည္း ခြပ္လက္ေကာင္းေကာင္းခ်နိင္လည္းဆိုတာအေပၚမွာ အနိင္အရံႈးက
မူတည္ေနတယ္။
ခြပ္လက္ခ်တယ္ဆိုတာ
တျခားတိုက္ၾကက္တေကာင္နဲ႔ အရင္ အစမ္းခြပ္ခိုင္းတာမ်ိဳးေပါ့။
ပြဲဝင္မယ့္ကိုယ့္ၾကက္ရဲ့အေနအထားကိုသိဖို႔ အတြက္နဲ႔ တကယ့္ပြဲေရာက္ရင္ ပြဲမစိမ္းေအာင္
ခြပ္လက္ခ် ေပးတာမ်ဳိး။ ခြပ္လက္ေလးခ်လိုက္ ခြ်ဲေလးထုတ္ေပးလိုက္နဲ႔ ပံုမွန္ေလး
ေလ့က်င့္ သြားရတယ္။ ခြပ္လက္ခ်ၿပီး ခြ်ဲမထုတ္ေပးရင္ ေနာက္တေန႔အဲ့ဒီၾကက္ ခြ်ဲက်ပ္ၿပီး
ေသတတ္ေတာ့ ခြ်ဲထုတ္ေပးဖို႔ သတိထားရတယ္။
လူက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ၾကက္ရဲ့ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းကို
ေပါင္ၾကားညွပ္၊ ၾကက္ကို ေဇာက္ထိုးထား၊ ၾကက္ႏႈတ္သီးထဲ ေရေလာင္းထည့္ၿပီး လည္ပင္းကို
ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ပုတ္ေပးၿပီး ခြ်ဲထုတ္ေပးရတယ္။
ၾကက္သမားငပုကေတာ့ သူ႔ၾကက္ကို ခြပ္လက္တခါခ်ၿပီးရင္ သံုးပါတ္တိတိ အနားေပးတယ္။ အစာေကာင္းေကာင္း ေကြ်းတယ္။ အားေမြး ခိုင္းတယ္။ ၿပီးရင္ ေနာက္တႀကိမ္ ခြပ္လက္ခ်ျပန္တယ္။ ခြပ္လက္ခ်တဲ့အခ်ိန္ကို တိုးတိုးေပးသြားၿပီး သက္လံုကိုေလ့က်င့္ေပးတယ္။ သံုးေလးႀကိမ္ေလာက္ ခြပ္လက္ခ်ၿပီးၿပီဆိုရင္ သူ႔ၾကက္ပြဲဝင္ဖို႔လံုေလာက္ၿပီလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီ။ ခြပ္လက္ခ်တဲ့အခ်ိန္ အနာတရမျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္လံုးရဲ့အတက္ေတြကို အဝတ္ပတ္ေပးထားရတာေပါ့။ ခြပ္လက္ခ်တဲ့ပြဲေတြမွာ သူ႔ၾကက္ရဲ့ေတာင္ပံအားယူပံု ေျခအႏႈတ္အသိမ္း ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ၾကက္သမားငပုကလည္း လာမယ့္ပြဲႀကီးအတြက္ အားရ ေက်နပ္ေနမိတယ္။
ၾကက္သမားငပုကေတာ့ သူ႔ၾကက္ကို ခြပ္လက္တခါခ်ၿပီးရင္ သံုးပါတ္တိတိ အနားေပးတယ္။ အစာေကာင္းေကာင္း ေကြ်းတယ္။ အားေမြး ခိုင္းတယ္။ ၿပီးရင္ ေနာက္တႀကိမ္ ခြပ္လက္ခ်ျပန္တယ္။ ခြပ္လက္ခ်တဲ့အခ်ိန္ကို တိုးတိုးေပးသြားၿပီး သက္လံုကိုေလ့က်င့္ေပးတယ္။ သံုးေလးႀကိမ္ေလာက္ ခြပ္လက္ခ်ၿပီးၿပီဆိုရင္ သူ႔ၾကက္ပြဲဝင္ဖို႔လံုေလာက္ၿပီလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီ။ ခြပ္လက္ခ်တဲ့အခ်ိန္ အနာတရမျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္လံုးရဲ့အတက္ေတြကို အဝတ္ပတ္ေပးထားရတာေပါ့။ ခြပ္လက္ခ်တဲ့ပြဲေတြမွာ သူ႔ၾကက္ရဲ့ေတာင္ပံအားယူပံု ေျခအႏႈတ္အသိမ္း ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ၾကက္သမားငပုကလည္း လာမယ့္ပြဲႀကီးအတြက္ အားရ ေက်နပ္ေနမိတယ္။
ဒီပံုစံအတိုင္းဆို ဒီႏွစ္လည္း
အရင္အႀကိမ္ေတြလိုပဲ သူ႔ရဲ့ၾကက္ အနိင္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနတယ္။ ဒီနယ္ဘက္ မွာေတာ့
ေသနတ္လို႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ သူ႔ရဲ့ၾကက္ေတြကို ၿပိဳင္ဘက္တိုင္းက အေလးအနက္ထားၾကရတယ္။
ၾကက္သမားငပုက သူ႔ရဲ့ၾကက္တိုင္းကို ေသနတ္လို႔ နာမည္ေပးၿပီး နံပါတ္စဥ္တပ္ေခၚတယ္၊၊
စစ္စီးေတာဘက္ ရြာဦးေက်ာင္း ကပၸိယဘေရႊႀကီးက ေသနတ္ဆိုတဲ့နာမည္ကို အခါေတာ္ ေပးထားတာေပါ့။
ရဲရဲဝံ့ဝံ့တိုက္မယ္ အျပတ္ရွင္းမယ္ဆိုတဲ့သေဘာလို႔မွတ္ယူၿပီး ၾကက္သမားငပုက
သေဘာေတြက်ေနေတာ့တာ။ ၾကက္ကပဲ ေကာင္းတာလား ေပးထားတဲ့နာမည္ ေသနတ္ကပဲ စြမ္းတာလား
မေသခ်ာေပမယ့္ ၾကက္ငပုကေတာ့ ၾကက္ပြဲတိုင္း ေအာင္လံထူနိင္တာ မ်ားတယ္။ ၾကက္ငပုကိုုယံုၾကည္တဲ့
စစ္စီးေတာ ရြာသူရြာသားေတြလည္း စိုစိုေျပေျပေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ကိုလည္း
သူတို႔ပဲနိင္ဦးမွာလို႔ စစ္စီးေတာဘက္အျခမ္းက ယံုၾကည္ေနခဲ့ၾကတယ္။
(၄)
ဒီႏွစ္ကိုေတာ့ သေျပတန္းဘက္အျခမ္းက
ကိုရင္ဒီေရတို႔ကလည္း အထူးအားထားၾကတယ္။ ဒီတႀကိမ္ကို ဝမ္းဆက္ၾကက္နဲ႔ တိုက္ဖို႔ ေရြးထားလိုက္တယ္။
ဝမ္းဆက္ဆိုတာ အေမႊးက အနီေရာင္ဆိုရင္ ေျခေထာက္လည္းအနီ မ်က္လံုးလည္းအနီနဲ႔
တကိုယ္လံုးအနီေရာင္မ်ဳိး၊ အနက္ဆိုလည္း တကိုယ္လံုးအနက္ေရာင္ရိွတဲ့ၾကက္မ်ိဳးေပါ့။
တိုက္ၾကက္ေကာင္းကိုရွာထားၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ေပးထားသလို ၾကက္ငပုရဲ႕ ေသနတ္ကိုနိင္ဖို႔လည္း
တတ္သိနားလည္တဲ့လူႀကီးေတြကိုေမးၿပီး ပြဲဝင္မယ့့္ၾကက္ကို နာမည္ေပးထားၿပီးၿပီ။
အခုတႀကိမ္ သေျပတန္းရြာရဲ႕ပြဲဝင္မယ့္
ၾကက္နာမည္က ‘ေမတၱာ’ တဲ့ ။
ဒီေတာ့ ေတြ႔ၾကၿပီေပါ့ ေသနတ္နဲ႔ေမတၱာ။
ဒီေတာ့ ေတြ႔ၾကၿပီေပါ့ ေသနတ္နဲ႔ေမတၱာ။
ၾကက္ပြဲမွာ ေဗဒင္သေဘာတရားေတြ
ကတ္ကင္းဓါတ္ေတြပါမပါ မေသခ်ာေပမယ့္ ေသနတ္ကို ေမတၱာနဲ႔အႏိုင္ယူမယ္ဆိုၿပီး တခ်ိဳ႔ေတြကေတာ့
လက္ခေမာင္းခတ္ေနသလို စိတ္ကူးနဲ႔ၾကည္ႏူးေနတဲ့ သေျပတန္းရြာသား ေတြလည္း မနည္းမေနာပါပဲ။
အရင္တေခါက္က ေသနတ္ကို ရံႈးခဲ့ရတဲ့ ရံႈးေၾကြးလည္း ဒီတႀကိမ္ေတာ့
ျပန္ဆပ္နိင္ေကာင္းပါရဲ့လို႔ ေတြးထားၾကတယ္။ ၾကက္ပြဲအနိင္အရံႈးက သေျပတန္းတရြာလံုးရဲ့ေအာင္ပြဲ
ျဖစ္တဲ့အျပင္ ေၾကးႀကီးႀကီးေလာင္းထားၾကေတာ့ ဘဝတခုလံုးစာ ေလာင္းေၾကးလို႔ေျပာရင္
မမွားနိင္ဘူးေပါ့ေလ။
ဒီလိုနဲ႔ ခ်ိန္းပြဲေန႔ေရာက္ေတာ့
သာယာေအးေခ်ာင္းနေဘးက ကညင္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ႏွစ္ဘက္ ရြာလံုးကြ်တ္နီးနီး
ေရာက္ေနၾကေတာ့တယ္။ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ကပ္ၿပီး စိန္ေခၚတဲ့ ပြဲအေသးေလးေတြကလည္း
မနက္ပိုင္းထဲက သူ႔အစုနဲ႔သူ တခ်ိန္းခ်ိန္းနဲ႔ရိွေနၾကတယ္။ ၾကက္သမားေတြက ကိုယ့္ၾကက္ ကိုယ္ပိုက္ထားၿပီး
ကိုယ္တိုက္ခ်င္တဲ့ၾကက္ေတြ႔ရင္ ၾကက္ၾကက္ခ်င္း ကိုယ္လံုးခ်င္း တစ္ခ်က္ကပ္လိုက္ရင္ဒါဟာ
ၾကက္ပြဲရဲ့ စိန္ေခၚနည္းတမ်ိဳးပဲ။ ၿပီးရင္ေတာ့ ကိုယ့္ၾကက္ကို လာကပ္တဲ့ၾကက္ရဲ့ အလံုးအရပ္
၊ ၾကက္အတက္ အရွည္ေတြတိုင္းၿပီး အလံုးအရပ္တူရင္ ေလာင္းေၾကးကို ဒဲ့ ေလာင္းၾကတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ တဖက္က အလံုးအရပ္ႀကီးေနရင္ေတာ့ ေၾကးေၾကာေပးခိုင္းၿပီး ေလာင္းေလ့ရိွၾကတယ္။
ကပ္ေလာင္းတဲ့ပြဲေလးေတြ ရိွေနေပမယ့္ အဓိကခ်ိန္းပြဲျဖစ္တဲ့ စစ္စီးေတာက ၾကက္ငပုရဲ့ေသနတ္နဲ႔ သေျပတန္းက ကိုရင္ဒီေရရဲ့ေမတၱာတို႔ရဲ့ ခ်ိန္းပြဲကိုပဲ လူေတြက ေမွ်ာ္လင့္အားထားၾကတယ္။ ကိုယ့္ရြာဘက္ကေန ကိုယ္စီကိုယ္စီ ေၾကးႀကီးႀကီးလည္း ေလာင္းေၾကး ထပ္ထား ၾကတယ္။ စစ္စီးေတာဘက္ကလည္း ေသနတ္ကိုယံုသလို သေျပတန္းဘက္ကလည္း ေမတၱာကိုယံုၾကည္ထားၾကတယ္။ စစ္စီးေတာဘက္က ေသနတ္ပါရင္ ပြဲၿပီးတယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၾကသလို သေျပတန္းဘက္ကလည္း ေမတၱာဆိုတာ အရာရာကိုအနိင္ယူပါတယ္ဆိုၿပီး ခြန္းတံု႔ျပန္ၾကတယ္။
ကပ္ေလာင္းတဲ့ပြဲေလးေတြ ရိွေနေပမယ့္ အဓိကခ်ိန္းပြဲျဖစ္တဲ့ စစ္စီးေတာက ၾကက္ငပုရဲ့ေသနတ္နဲ႔ သေျပတန္းက ကိုရင္ဒီေရရဲ့ေမတၱာတို႔ရဲ့ ခ်ိန္းပြဲကိုပဲ လူေတြက ေမွ်ာ္လင့္အားထားၾကတယ္။ ကိုယ့္ရြာဘက္ကေန ကိုယ္စီကိုယ္စီ ေၾကးႀကီးႀကီးလည္း ေလာင္းေၾကး ထပ္ထား ၾကတယ္။ စစ္စီးေတာဘက္ကလည္း ေသနတ္ကိုယံုသလို သေျပတန္းဘက္ကလည္း ေမတၱာကိုယံုၾကည္ထားၾကတယ္။ စစ္စီးေတာဘက္က ေသနတ္ပါရင္ ပြဲၿပီးတယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၾကသလို သေျပတန္းဘက္ကလည္း ေမတၱာဆိုတာ အရာရာကိုအနိင္ယူပါတယ္ဆိုၿပီး ခြန္းတံု႔ျပန္ၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အားလံုးေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတဲ့
ကိုရင္ဒီေရနဲ႔ ၾကက္ငပုတို႔ရဲ့ၾကက္ပြဲႀကီး စတင္ေတာ့တယ္။ ႏွစ္ရြာစလံုးကလည္း
အံုးအံုးကြ်တ္ကြ်တ္နဲ႔ အားေပးၾကတယ္။ ပြဲစၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေမတၱာက
ခပ္သြက္သြက္ဝင္ ခပ္သြက္သြက္ထြက္ၿပီး ဦးေဆာင္ခြပ္ေနေတာ့ သေျပတန္းရြာက လူေတြ
ေပ်ာ္မဆံုး တၿပံဳးၿပံဳး ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာပဲ။ မနိင္တာလည္းၾကာၿပီဆိုေတာ့ ဒီတႀကိမ္ေတာ့
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးေနၾကတာေပါ့ေလ။ စစ္စီးေတာဘက္က ေၾကးႀကီးႀကီး
ေလာင္းထားတဲ့သူေတြကလည္း ရင္တမမနဲ႔ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဒီပြဲကို စစ္စီးေတာ့ဘက္က ၾကက္သမားငပုနဲ႔
သေျပတန္းဘက္က ကိုရင္ဒီေရတို႔ကပဲ ၾကက္ကု လုပ္ၾကတယ္။ ၾကက္ပြဲတပြဲမွာ ၾကက္ကုရဲ့
အခန္းက႑က အေရးႀကီးဆံုးဆိုေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ၾကက္ကုလုပ္ေနၾကတာ။ ၾကက္ကုေကာင္းရင္
ေခါင္းငိုက္ေနတဲ့ၾကက္ေတာင္ တခ်က္ေကာင္းခြပ္ၿပီး ပြဲသိမ္းေပးနိင္တာဆိုေတာ့
ဂရုတစိုက္နဲ႔ ၾကက္ကိုင္ေနၾကတယ္။ ခြပ္လက္ခ်ခ်ိန္ကတည္းက ကိုယ့္ၾကက္အေၾကာင္း
ကိုယ္သိထားၾကတာဆိုေတာ့ ကိုရင္ဒီေရကလည္း သူ႔ေမတၱာကို အားရေက်နပ္ေနသလို ၊
ၾကက္ငပုကလည္း သူ႔ေသနတ္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတာေၾကာင့္ စိတ္မပူဘဲ မ်က္ေျခမျပတ္
ေစာင့္ၾကည္ေနၾကတယ္။
ပြဲစၿပီး မိနစ္ႏွစ္ဆယ္နီးနီးအထိ
အျပန္အလွန္ခြပ္ေနေပမယ့္ ေမတၱာက ပိုၿပီးတက္တက္ၾကြၾကြ ရဲစိတ္ရဲမာန္ေတြအျပည့္နဲ႔
ခြပ္ေနတယ္။ ေသနတ္ကေတာ့ အပူးမခံဘဲ ေလထဲမွာဆံုတိုင္း ျပန္ျပန္ၿပီး ရိုက္ခ်ေနတယ္။
ေဘးကၾကည့္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ ေသနတ္ရဲ့ခြပ္ဟန္က မထိတထိလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ေသနတ္ရဲ့အတက္က
ထိထိမိမိမရိွဘူး၊ ေမတၱာကို စူးမနက္ေစဘူးလို႔လည္း ထင္ေနၾကတယ္။ မရဲတရဲနဲ႔ ေၾကာက္ကန္ ကန္ေနတာလို႔
ထင္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ သေျပတန္းဘက္က ပိုၿပီးအားတက္လာတယ္။ ေနာက္ထပ္ေလာင္းတဲ့
ေလာင္းေၾကးေတာင္ အေပၚေၾကးျဖစ္လာတယ္။ သိပ္မၾကာခင္ ေမတၱာက
ပြဲသိမ္းေပးနိင္ေတာ့မယ္လို႔လည္း ထင္ေနၾကျပီေလ။
ေသနတ္ဘက္ကေလာင္းထားတဲ့ စစ္စီးေတာရြာခံေတြကေတာ့
ဒီတႀကိမ္ေတာ့သြားပါၿပီကြာဆိုၿပီး စိတ္ေလွ်ာ့စျပဳေနၾကေလရဲ့။
တိုက္လာတာလည္း တစ္နာရီေလာက္ရိွလာျပီ။ အနိင္အရံႈးက ျပတ္ျပတ္သားသား မျဖစ္လာေသးဘူး။ တတိယအေခါက္အေနနဲ႔ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ကို ျပန္ခြဲၿပီး ၾကက္ကုၾကျပန္တယ္။ ၾကက္ကုတို႔ရဲ့ထံုးစံအတိုင္း ခြပ္ခ်က္ထိထားတဲ့ေနရာေတြကို လက္ပူတိုက္ေပးၾကတယ္။ ဖူးေရာင္စျပဳေနတဲ့ ၾကက္ေခါင္းကို ပါးစပ္နဲ႔ငံုၿပီး အာေငြ႔႔ေပးၾကတယ္။ ၾကက္ေတာင္ေမႊးတေခ်ာင္းကို လည္ပင္းထဲထိုးထည့္ၿပီး ခြ်ဲထုတ္ေပး ၾကတယ္။ နည္းကုန္လမ္းကုန္ကုၿပီး ၾကက္ဝိုင္းအလယ္ကို ျပန္လႊတ္ေပးေတာ့ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္က အရင္ထက္ပိုၿပီး ထူထူေထာင္ေထာင္ ျပန္ျဖစ္လာတယ္။
တိုက္လာတာလည္း တစ္နာရီေလာက္ရိွလာျပီ။ အနိင္အရံႈးက ျပတ္ျပတ္သားသား မျဖစ္လာေသးဘူး။ တတိယအေခါက္အေနနဲ႔ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ကို ျပန္ခြဲၿပီး ၾကက္ကုၾကျပန္တယ္။ ၾကက္ကုတို႔ရဲ့ထံုးစံအတိုင္း ခြပ္ခ်က္ထိထားတဲ့ေနရာေတြကို လက္ပူတိုက္ေပးၾကတယ္။ ဖူးေရာင္စျပဳေနတဲ့ ၾကက္ေခါင္းကို ပါးစပ္နဲ႔ငံုၿပီး အာေငြ႔႔ေပးၾကတယ္။ ၾကက္ေတာင္ေမႊးတေခ်ာင္းကို လည္ပင္းထဲထိုးထည့္ၿပီး ခြ်ဲထုတ္ေပး ၾကတယ္။ နည္းကုန္လမ္းကုန္ကုၿပီး ၾကက္ဝိုင္းအလယ္ကို ျပန္လႊတ္ေပးေတာ့ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္က အရင္ထက္ပိုၿပီး ထူထူေထာင္ေထာင္ ျပန္ျဖစ္လာတယ္။
အခ်ိန္ၾကာလာေပမယ့္ ေမတၱာက ဇြဲမေလ်ာ့ဘဲ
အားအျပည့္နဲ႔ အတင္းဝင္အတင္းထြက္ ခြပ္ေနေတာ့ သေျပတန္းဘက္က ၾကည့္ရတာ အားတက္ၾကတယ္။
ေသနတ္ကေတာ့ ေမတၱာေလာက္ေမာပံုမေပၚဘဲ အခုထိ မထိတထိ ခြပ္ေနေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔
ပြဲခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ သေျပတန္းဘက္ကေမတၱာ ကိုယ္ဟန္ယိမ္းယိုင္လာတယ္။ ေျခလွမ္းေတြမမွန္ေတာ့သလို
ခြပ္ခ်က္ေတြလည္း အား မပါေတာ့ဘူး။ ခြပ္ေနရင္းနဲ႔ တခ်က္တခ်က္ ေခါင္းငိုက္စျပဳလာတယ္။
ခုန္ၿပီးျပန္အက်မွာ အေျခေတြယိုင္လာတယ္။
ဒီေတာ့မွ စစ္စီးေတာက ၾကက္ငပုရဲ့ေသနတ္က
အေၾကာခြပ္တဲ့ ၾကက္အမ်ဳိးအစားျဖစ္ေနမွန္း သိၾကရေတာ့တယ္။ အေၾကာခြပ္တဲ့
ၾကက္ဆိုတာမ်ိဳးက ၾကည့္လိုက္ရင္ ခြပ္ပံုက မထိတထိလို႔ထင္ရေပမယ့္
တဘက္ၾကက္ရဲ့ဦးေခါင္းက အေရးႀကီးတဲ့အေၾကာေတြကို အတက္နဲ႔ လိုက္ေထာက္တဲ့ ၾကက္မ်ဳိးေပါ့။
အဓိကအေၾကာေတြ အထိခံရတာမ်ားလာေတာ့ ေမတၱာက အားအင္ေတြကုန္ခမ္းလာၿပီး ဒယိမ္းဒယိုင္
ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့မွ ေသနတ္က ေမတၱာကို စိမ္ေျပနေျပနဲ႔ ထိထိမိမိေခြ်ေတာ့တာပါပဲ။
ကိုရင္ဒီေရလည္း ကုခ်ိန္ေတာင္ မရေတာ့ဘူး သူ႔ရဲ့ေမတၱာ ဘံုးဘံုးလဲေတာ့တယ္။
ဒီတခါမွာလည္း သေျပတန္းဘက္က
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အရင္အႀကိမ္ေတြလိုပဲ နစ္ျမဳပ္သြားရျပန္ေတာ့တာပါပဲ။ အရံႈးႀကီးရံႈးသူေတြ
အထိနာႀကီးနာသူေတြနဲ႔ သေျပတန္းရြာဘက္မွာ နာလံမထူနိင္ ျဖစ္ၾကရျပန္ပါတယ္။
ပြဲၿပီးမီးေသဆိုတဲ့စကားရိွေပမယ့္ ေနာက္ေန႔ေတြ ေရာက္တဲ့အထိ စစ္စီးေတာ ဘက္ကလည္း
စၿမံဳ႔ျပန္လို႔ ေကာင္းေနေသးသလို၊ သေျပတန္းဘက္ကလည္း ဝမ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္တဲ့သူ
ႀကိတ္မနိင္ခဲမရျဖစ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေဒါသေတြ ေလာင္ၿမိဳက္ေနၾကတယ္။ ရြာထဲက ကာလသားတခ်ိဳ႔ကေတာ့
ေမတၱာလို႔နာမည္ေပး ကင္မြန္းတပ္တဲ့လူႀကီးေတြကို မဆီမဆိုင္အျပစ္တင္တယ္။
"အဘတို႔ႏွယ္ အစထဲကလြဲခ်က္ဗ်ာ။ ဟိုက
ေသနတ္ပါဆိုမွ အဘတို႔က ေမတၱာလုပ္ေနေသးတယ္။ မသကာ သူေသနတ္ ကိုယ္ေသနတ္ေပါ့" ဆိုၿပီး
အားမလိုအားမရ ေျပာၾကတဲ့သူေတြလည္း ရိွတာပါပဲ။
"ေႂကြတစ္လက္ ၾကက္တခုန္"ဆိုတဲ့
စကားပံုရိွေပမယ့္ သေျပတန္းရြာအတြက္ေတာ့ အခုထိ ေႂကြတလက္ မေရာက္နိင္ေသးသလို
ၾကက္ကလည္း မခုန္နိင္ေသးဘူး။ အရံႈးေတြလည္း မ်ားလွၿပီ...။ သေျပတန္းရြာအတြက္
အရႈံးေတြမ်ားေနေပမယ့္ ေနာက္တႀကိမ္ စပါးေပၚခ်ိန္ကို ကိုယ္စီကိုယ္စီ ႀကိတ္ၿပီး အားခဲေနၾကတုန္းပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ စစ္စီးေတာကၾကက္သမားငပုနဲ႔ သေျပတန္းက ကိုရင္ဒီေရတို႔လည္း
ျပန္ေတြ႔ၾကအံုးမွာေပါ့။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ သေျပတန္းဘက္ကပဲ
ရံႈးေၾကြးျပန္ဆပ္နိင္မလား ထပ္ၿပီးပဲ ရံႈးေၾကြးထပ္တင္ဦးေလမလားဆိုတာလည္း ေစာင့္ၾကည့္ရအံုးမွာေပါ့။
ခုထိေတာ့ သေျပတန္းခမ်ာ ရံႈးလို႔ေကာင္းတုန္းပါပဲ။
ျမစ္က်ဳိးအင္း
ေရႊအျမဳေတ ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၀ ( Heain Min Zar
)မွ
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2231121387158406&id=1648554798748404&__tn__=K-R
0 comments:
Post a Comment