Saturday, December 15, 2018

(အမုန္းျဖန္႔ေတာ့ အမုန္းပဲရတယ္) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
(အမုန္းျဖန္႔ေတာ့ အမုန္းပဲရတယ္)
နာဇီအေၾကာင္းရိုက္ထားသမ်ွ ရုပ္ရွင္ကားေတြဟာ ဂ်ဴးေတြအေပၚ ကရုဏာသက္စရာထက္ ဂ်ာမန္မုန္းတီးေရးေတြ မႊန္ထြန္ေနတာမ်ားတယ္၊ အနုပညာထဲ အမုန္းတရားဝါဒျဖန္႔ခ်က္ကဲလြန္းတယ္။ မိုက္ကယ္လ္ဂ်က္ဆင့္အနုပညာက ျပဳသမ်ွနုရတဲ့ဘဝေတြဘက္က မခ်ိတင္ကဲျဖစ္ရတာ ကိုေဖာ္ျပေတာ့ လူေတြစိတ္ထဲ ေမတၱာတရားနိုးၾကားေစတယ္။ စာနာစိတ္ျဖစ္ေအာင္ ႏိႈးေဆာ္နိုင္စြမ္းတယ္။

နာဇီကားေတြမ်ားမ်ားၾကည့္ရင္ ၾကည့္သူမွာ အမုန္းကို အမုန္းနဲ႔တန္ျပန္လိုစိတ္ေတြ ထိမ္းမရေအာင္ေပၚလာတယ္။ ရုပ္ရွင္ထဲက ေသြးေအးေအးနဲ႔ ရက္စက္တတ္တဲ့ ဖက္ဆစ္ဂ်ာမန္ေတြရဲ့ မ်က္လံုးျပာျပာေတြကိုျမင္တိုင္း ဂ်ာမန္တိုင္း ဒီလိုေနမွာဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔ ေက်ာထဲ စိမ့္သြားေအာင္ ေသြးပ်က္ၾကတယ္။ မုန္းတီးေၾကာက္လန္႔စိတ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။

မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္တို႔လို႔ အျပဳခံဘဝေတြအေပၚ စာနာစိတ္နဲ႔ေမတၱာထားတတ္ေအာင္ေစ့ေဆာ္တဲ့ အနုပညာေတြခံစားဖန္မ်ားရင္ လူဟာ နွလံုးသားနုညံ့လာတယ္။ မတရားမႈကို သိမ္ေမြ႔စြာ စက္ဆုပ္တတ္လာတယ္။ အဖိနွိပ္ခံေတြဘက္က ရပ္တည္ကူညီေပးလိုစိတ္ျဖစ္လာတယ္။ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္လိုစိတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။

အစၥေရးလ္ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ စေထာင္ကတည္းကိုက အေၾကာက္တရား၊ စိတ္မလံုၿခံဳမႈ၊ အမုန္းတရား၊ အာဃာတ စတာေတြကိုဆြေပးၿပီး ထူေထာင္ခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။ သမိုင္းမွာ သူတို႔ခံခဲ့ရသမ်ွကို အနာသစ္ျဖစ္ေနေအာင္ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ထြက္ေနေအာင္ အနာေဟာင္းကို မျပတ္ ဆြေပးခဲ့ရတယ္။ တကယ္လည္း ခံခဲ့ရတယ္။ လူေတြလည္း စာနာသနားခဲ့ၾကတယ္။ ဂ်ဴးလူေတာ္လူခၽြန္ေတြလည္း အလြန္မ်ားတယ္။ ဗမာျပည္ကလူေတြအပါအဝင္ တခ်ိဳ႔နိုင္ငံေတြကလူေတြဆို အထင္ပါ နင္းကန္ႀကီးၾကတယ္။ ဗမာျပည္ကေတာ့ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ နွိပ္စက္ၫွဥ္းပမ္းနည္းေတြပါ စစ္ဗိုလ္ေတြလႊတ္ၿပီး သင္တန္းတက္ခိုင္းတယ္။ တင္ႏြယ္ေမာင္တို႔လိုလူေတြကလည္း ေမာ့ဆက္ေတြ၊ အလီကိုဟင္ေတြဘာသာျပန္ၿပီး စပိုင္လုပ္ငန္း၊ ဒလ်ွိဳလုပ္ငန္းေတြ ေကာင္းေၾကာင္းေတာ္ေၾကာင္း ခ်ီးမႊမ္းခန္႔ဖြင့္ၿပီး ဝါဒျဖန္႔ၾကတယ္။ အိုက္ခမန္း၏ငရဲခန္းတို႔ဘာတို႔ေတြဖတ္ၿပီး လူေတြအားက်ၾကတယ္။ က်ဴးေက်ာ္တာ၊ ခ်ဲ႔ထြင္တာ၊ နယ္ေျမမတရားသိမ္းပိုက္တာေတြကိုပါ ေထာက္ခံတဲ့အထိ လူေတြစိတ္ထဲျဖစ္ၾကတယ္။ တၿပိဳင္တည္းမွာ အမုန္းတရားေတြလည္း တဖြားဖြားေပၚလာၾကတယ္။ ဒါ ဂ်ဴးနိုင္ငံေရးသမား လူလည္လူနပ္ေတြရဲ႔ေအာင္ပြဲဘဲ။

ဖက္ဆစ္ဂ်ာမန္၊ မီးေလာင္တိုက္ Holocaust ကား၊ ေအ့ဇ္ဝစ္အက်ဥ္းေထာင္၊ ပိုလန္ေခၽြးတပ္စခန္း၊ နွိပ္စက္ညွဥ္းပမ္းေရးစခန္းေနာက္ခံနဲ႔ရိုက္တဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြ၊ သီခ်င္းေတြ၊ ျပဇာတ္ေတြ၊ စာေပေတြ၊ ဝတၳဳေတြ (ၿခံဳေျပာရရင္) အနုပညာေတြ ဒလေဟာထြက္လာတယ္။ ရိုက္ကူးသူ ထုတ္လုပ္သူ ျဖန္႔ခ်ိသူ ေနာက္က ေငြေၾကးေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေပးတဲ့ ဘဏ္ေတြၾကည့္ေတာ့ ဂ်ဴးအႏြယ္ေတြ ဂ်ဴးစီးပြားေရးနဲ႔ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္းေတြမ်ားတယ္။ အဲ့ဒီအနုပညာေတြခံစားမယ္ဆို လူေတြစိတ္မယ္ မုန္းစရာရွိမုန္းရမွာပဲဆိုတဲ့စိတ္အခံကို ႀကိဳေမြးထားနွင့္ၿပီး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးကေန ဂ်ာမန္မုန္းတီးေရးေတြျဖစ္လာတယ္။ နိုင္ငံေရးကေန လူမ်ိဳးေရးဘက္ ‘တည္’သြားတယ္။ အေတြးအေခၚကိစၥကေန အာဃာတကိုျမားဦးလွည့္သြားတယ္။

ၾကာေတာ့ ဘာျဖစ္လာလဲ။ လူတခ်ိဳ႔မွာ တရားလက္လြတ္ဥပေဒမဲ့ လက္စားေခ်လိုစိတ္ျပင္းထန္လာၿပီး တၿပိဳင္တည္းမွာ လက္စားအေခ်ခံရမွာ ကို ေၾကာက္ရြံ႔စိတ္နဲ႔ တန္ျပန္ဖိနွိပ္ထားေရးအေတြးေတြ ဖြဲ႔တည္လာၾကတယ္။ နိုင္ငံတကာေရာက္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြၾကားမွာ ပိုေသြးစည္းလာသလို နာဇီလက္သစ္ဝါဒီေတြ၊ ဂ်ဴးဆန္႔က်င္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြလည္း မိႈလိုေပါက္လာတယ္။

နာဇီဖက္ဆစ္ကို စိုက္လိုက္မတ္တပ္ ဆန္႔က်င္လာခဲ့ၾကတဲ့ ဂ်ာမန္ေတြထဲမွာကိုပဲ “ငါတို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ နာဇီဖက္ဆစ္ဝါဒကို ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ ၾကားက ဂ်ဴးေတြရဲ႔ လူမ်ိဳးေရးအမုန္းတရားျဖန္႔ခ်ိမႈေၾကာင့္ လူမုန္းခံရတယ္“ဆိုတဲ့အျမင္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ တခါ ၈ဝ ျပည့္နွစ္တဝိုက္ေတြမွာ ေမြးၿပီး ခု လူလားေျမာက္လာ(ဒီေနရာမွာ လူလားေျမာက္လာဆိုုတာက မဲေပးခြင့္ရတဲ့အသက္အရြယ္ကိုပဲ ေျပာတာပါ)ၾကတဲ့ နာဇီလက္သစ္ လည္းမဟုတ္တဲ့ ဂ်ာမန္လူငယ္ေတြၾကားမွာ “တို႔အေဖအေမ အဖိုးအဖြားေတြက်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတဲ့ ရာဇဝတ္မႈေတြအတြက္ တို႔ေတြက ဘာကိစၥ ငဝက္က ဒဏ္ခံရမွာလဲ“ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ အရြဲ႔တိုက္လိုမႈေတြ ေဇာင္းထလာတယ္။ အဲ့ဒီစိတ္အခံေတြဟာ လမ္းေပၚထြက္၊ ေခါင္း ေျပာင္ေအာင္တံုး၊ စႀက္ာတံဆိပ္တက္တူးထိုး၊ ညာလက္ေျမွာက္ၿပီး အေလးျပဳေနတဲ့လူၾကမ္းေတြထက္ ပိုအစြမ္းထက္ပါတယ္။ ေၾကာက္စရာလည္း ပိုေကာင္း ပါတယ္။ အႏၱရာယ္လည္း ပိုႀကီးပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ပညာတတ္ေတြ၊ လူလတ္တန္းစားေတြနဲ႔ အထက္လႊာကလူေတြ၊ အာဏာအဝန္းအဝိုင္းနဲ႔ နီးစပ္သူေတြ၊ ကံုလံုၾကြယ္ဝသူေတြ ျဖစ္ေနတယ္။

အေမရိကန္မွာေတာ့ Hate Groups အမည္ေတြနဲ႔ ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးအစြန္းေရာက္ေတြ မ်ားလာတယ္။ ၂ ဘက္လံုုးမွာ အက်ိဳးသက္ ေရာက္မႈေတြျဖစ္ကုန္တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အစၥေရးလ္နိုင္ငံေတာ္ဟာ ပါလက္စတိုင္းေတြအေပၚ တခ်ိန္က သူတို႔ကို ဖက္ဆစ္ဂ်ာမန္ေတြက လုပ္ခဲ့သလို လုပ္ေနတာေတြကလည္း အေတာမသတ္ေအာင္ျဖစ္လာတယ္။ ဒါကို ကမၻာ့လူသားထုက ပါလက္စတိုင္းေတြဘက္ကစာနာၿပီး ဂ်ဴးေတြကို ရႈတ္ခ်လာတယ္။ ရြံေၾကာက္ ေၾကာက္လာတယ္။
အဲ့ဒီလိုျဖစ္ေနတုန္းမွာပဲ ကမၻာေပၚမွာ Identity Politics ဆိုတဲ့ ငါ့အမ်ိဳးမွ လူမ်ိဳး၊ ငါ့ဘာသာမွ ဘာသာဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚက လူေတြထဲမွာ စိမ့္ဝင္လာတယ္၊ လႊမ္းလာတယ္။ ဒါကို နိုင္ငံေရးသမားကကိုင္လႈပ္ၿပီး အာဏာထဲေရာက္လာေတာ့ ဘာသာေရးသမားနဲ႔ပင္းၿပီး ေသြးထိုး လံႈ႔ေဆာ္တာေတြ တရစပ္လုပ္၊ မိႈင္းတိုက္၊ ဝါဒျဖန္႔၊ နားအဆိပ္ခပ္ဖန္မ်ားၿပီး လူေတြ ေသြးရူးေသြးတမ္းျဖစ္ကုန္တယ္။

ဒီေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္လာလဲ။ တခ်ိန္က နာဇီဒဏ္ေၾကာင့္ လူလံုးမလွေအာင္ မရႈမလွခံခဲ့ရတဲ့လူမ်ိဳးတမ်ိဳးအေပၚထားခဲ့တဲ့ ကရုဏာစိတ္ စာနာ သနားစိတ္ေနရာမွာ မုန္းတီးစိတ္၊ မလိုစိတ္၊ စက္ဆုပ္စိတ္ေတြ တပတ္ျပန္လည္လာတယ္။ အေရွ႔ဥေရာပမွာ ပိုသိသာတယ္။ ပိုလန္ဆိုရင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရး ၃ ခုလံုးက ပိုလန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဂ်ဴးေတြရဲ့ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးမွာ သံုးစြဲခဲ့တဲ့စကားလံုးေတြကအစ မသံုးဖို႔၊ သံုးခဲ့ရင္ ဖမ္းမယ္ဆီးမယ္ေထာင္ခ်မယ္၊ ျပည္ဝင္ခြင့္ပိတ္မယ္ဆိုတဲ့အထိ တက္လာတယ္။ 

အေမရိကန္မွာလည္း ဂ်ာမန္ဆန္႔က်င္ေရး အနုပညာေတြ ငုတ္လာတယ္။ တခ်ိန္က ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးစည္ကားခဲ့တဲ့ Holocaust Museums ေတြ လူဝင္က်ဲလာတယ္။ ျပဇာတ္ရံုေတြမွာ လက္မွတ္အေရာင္းက်လာတယ္။ ရုပ္ရွင္ေတြ လူၾကည့္နည္းလာတယ္။ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေတြ က်ီးနဲ႔ဖုုတ္ဖုတ္ျဖစ္လာတယ္။ ဒါ သိသာျမင္သာတာ ေတြပါ။ မသိသာေပမယ့္ ပိုဆိုးတဲ့အက်ိဳးဆက္က Antisemitism ေခါင္းေထာင္ ထလာပဲျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီစိတ္ အဲ့ဒီအေတြးအေခၚဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔က်ယ္ျပန္႔လာရံုမက နက္လည္းနက္ရိႉင္းလာတယ္။ ပိုလည္း သည္းသန္ျပင္းထန္လာတယ္။ အဲ့ဒါ ကိစၥေကာင္းမဟုတ္သလို ေကာင္းတဲ့ကိစၥလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ ခုလိုမ်ိဳး အနုပညာထဲအမုန္းတရားဝါဒျဖန္႔မႈကဲလြန္းတဲ့ အနုပညာကေန ေကာင္းတဲ့အနုပညာဘက္ ျပန္လွည့္ေျပာင္းရမွျဖစ္မွာပါ။ ဖက္ဆစ္စနစ္ကို က်က်နနသိျမင္ၿပီး ဘယ္လူမ်ိဳးက က်င့္သံုးက်င့္သံုး ဖက္ဆစ္ဝါဒဟာ ေလာကဖ်က္ဝါဒျဖစ္တယ္၊ ဖက္ဆစ္စနစ္ဟာ ဆန္႔က်င္ရမယ့္စနစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ျပန္ေဇာင္းေပးၿပီး၊ အဖိနွိပ္ခံလူမ်ိဳးအေပၚ ကရုဏာျပန္သက္လာေအာင္ စာနာစိတ္ျပန္ဝင္လာေအာင္ အနုပညာနဲ႔လုပ္ရပါမယ္။ ဒါဟာလည္း ဝါဒျဖန္႔တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေကင္းတဲ့ဝါဒျဖန္႔မႈျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကာပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ေတြ ခုယူခဲ့ၿပီးသေလာက္ ျပန္ယူရပါလိမ့္မယ္။ မ်ိဳးဆက္ ၂ ဆက္စာေလာက္ ျပန္တည့္ယူရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ကိုလုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ လုပ္မွလည္း ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါက အနုပညာမွာပါ။ 

လက္ေတြ႔ေျမျပင္နဲ႔ နိုင္ငံေရးမွာလည္း အေရွ႔အလယ္ပိုင္းျပႆနာေတြကို ခုလို ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့နည္းေတြနဲ႔ မကိုင္တြယ္ဘဲ၊ သေဘာထားမတင္းမာ အစြန္းမေရာက္တဲ့အေတြးအေခၚေတြ၊ ေသြးမဆာတဲ့နိုင္ငံေရးသမားေတြေပၚထြက္လာဖို႔၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း တဲ့ခ်ဥ္းကပ္နည္းေတြ၊ ေပၚလစီေတြေျပာင္းမွကို ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါကလည္း လြယ္မေယာင္နဲ႔ခက္တဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါ။ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္၊ လူသားဆန္မႈ၊ တန္းတူရည္တူမ်ွမ်ွတတ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ယွဥ္တြဲေနလိုတဲ့ဆႏၵေတြအေပၚ အေျခခံရင္ ျဖစ္လာမယ့္ကိစၥပါ။

လူတမ်ိဳးက လူတမ်ိဳးကို၊ ဘာသာတခုက ဘာသာတခုကို မုန္းတီးလာေအာင္ ဆန္႔က်င္လာေအာင္ အမုန္းမီးေမႊး အမုန္းတရားမိႈင္းတက္ၿပီး အာဏာဆုပ္ကိုင္တဲ့လူမွန္ရင္ ဘာလူမ်ိဳး ဘာ ဘာသာဝင္ျဖစ္ျဖစ္ ဆန္႔က်င္ရမွာပါ၊ တိုက္ဖ်က္ရမွာပါ။ တိုက္တဲ့ေနရာမွာ အမုန္းကိုအမုန္းနဲ႔၊ အာဃာတကို အာဃာတနဲ႔၊ တရားလက္လြတ္ဥပေဒမဲ့လက္စားေခ်လိုစိတ္ကို အဲ့ဒီစိတ္နဲ႔ ျပန္မတိုက္မိဖို႔က အလြန္သတိထားရပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒါဟာ အေတြးအေခၚကိစၥပါ။ အဲ့ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရးပါ။

က်ေနာ္တို႔ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ဆိုးက်ိဳးဆိုးျပစ္နဲ႔ မေကာင္းမႈကိုေဆာင္က်ဥ္းတဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔နိုင္ငံေရးကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္း ေကာင္းက်ိဳးေကာင္းရာနဲ႔ လူလူျခင္းမခြဲျခားရာ အေတြးအေခၚ၊ နိုင္ငံေရးနဲ႔ ျပန္တိုက္ရပါမယ္။ ျပန္တြန္းလွန္ၿဖိဳဖ်က္ရပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔ အေတြးအေခၚမွန္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အေတြးအေခၚမွန္မွ နိုင္ငံေရးမွန္မွာပါ။ နိုင္ငံေရးမွန္မွ အလုပ္မွန္မွာပါ။ အလုပ္မွန္မွ သမိုင္းမွာ နံမည္ေကာင္းနဲ႔ က်န္မွာပါ။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ဒီဇင္ဘာ ၁၅၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment