(လက္ဆြဲတာလား လက္ေႁမွာက္တာလား)
နိုုင္ငံေရးမွာ "ရန္သူနဲ႔လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္တယ္" ဆိုတဲ့အဆင့္တဆင့္ ရွိပါတယ္။
မျဖစ္မေန ျဖတ္သန္းရတဲ့အဆင့္တခုလို႔ ကံေသကံမ ေျပာလို႔မရမွန္း
လူ႔သမိုင္းရဲ႔အလွည့္အေျပာင္းေတြ အခ်ိဳးအေကြ႔ေတြ ေတာ္လွန္ေရးလကၡဏာပါတဲ့
အေျပာင္းအလဲေတြကိုေသခ်ာၾကည့္ရင္ ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔
ပန္းတိုင္ကိုခ်ီတက္ေနသူေတြေတာင္ ရန္သူနဲ႔စကားေျပာၾကပါတယ္။ ေစ့စပ္ေရးနည္းကို
ျငင္းပယ္ေလ့မရွိပါဘူး။ တဘက္က မသမာတဲ့နည္း မရိုးသားတဲ့နိုင္ငံေရးအခံနဲ႔
"စကားေျပာရေအာင္"လုပ္မွန္းသိသိနဲ႔ေတာင္ မိမိက လက္ခံ ေဆြးေႏြးရပါတယ္။
ရန္ဘက္ကို မေစ့စပ္စတမ္း မေဆြးေႏြးစတမ္း အေသအလဲတိုက္ရတဲ့အခါေတြရွိသလို
တိုက္ေနတာခနရပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲ စကားဝိုင္းကို အလွည့္ေပးရတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္။
ဘယ္အေျခအေနမွာ၊ ဘယ္ပံုစံနဲ႔၊
ဘယ္ေလာက္အေပးအယူ အေလွ်ာ့အတင္းနဲ႔သြားမလဲ၊ အၿပီးသတ္ေအာင္ပြဲကို ဘာနဲ႔ယူမလဲက
"မူ" ျဖစ္ပါတယ္။ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားရမွာ မေၾကာက္ေပမယ့္
ေအာင္ပြဲယူရမွာေၾကာက္တဲ့အခါ လမ္းတဝက္ကျဖတ္ၿပီး ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔အညံ့ခံၿပီး
အဆံုးသတ္မွာ ဒူးေထာက္သြားၾကတာေတြလည္း မျမင့္ခ်င္အဆံုးျမင္ရမွာပါ။ စစ္စစ္မွန္မွန္
ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးၾကတယ္ ဆိုတာ တဘက္နဲ႔တဘက္ အားေျခမွ်လာတဲ့အခါ၊ လုပ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔
၂ ဘက္လံုးက နက္နက္နဲနဲ သိျမင္လာတဲ့အခါ စကားေျပာၾကမယ္ ဆိုတဲ့အသံ ထြက္လာၾကပါတယ္။
တခါတေလမွာ ၾကားလူ ပါရပါတယ္။ သမာသမတ္က်တဲ့ၾကားလူျဖစ္ရင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔
ေအာင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္မသြားေတာင္ ပြဲဟာ မ်က္ႏွာပန္းလွလွနဲ႔ ရပ္တန္႔သြားပါတယ္။
လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ(ေတာ္လွန္ေရးေတြ)ဟာ
ေဆြးေႏြးၫွိႏိႈင္းျခင္း၊ အေပးအယူလုပ္ျခင္း၊ ေၾကေအးတန္ေၾကေအး ရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း
တေရြ႔ေရြ႔ျခင္း ေရွ႔ကိုတိုးတက္သြားၾကရတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္က
တိုင္းျပည္အေပၚလူထုအေပၚ အျပစ္မ်ိဳးစံု က်ဴးလြန္ခဲ့သူေတြကို ဥပေဒေၾကာင္းအရ အေရးယူအျပစ္ေပးတာမ်ိဳးေတြ
မလုပ္ႏိုင္ဦးေတာင္ ဒီလိုလုပ္ခဲ့တာေတြကို လူသိရွင္ၾကားေတာင္းပန္ တာ၊
က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ ရာဇဝတ္မႈေတြကို သမိုင္းဆိုင္ရာမွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြအျဖစ္ ျပဳစုတာ၊
ထိန္းသိမ္းတာ၊ ေႏွာင္းလူေတြအတြက္ သင္ခန္းစာ ယူစရာေတြအျဖစ္
က်န္ရစ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။
လုပ္ခဲ့သူေတြဘက္ကလည္း တကယ့္ကို
ရိုးရိုးသားသား ေနာင္တရၿပီး ေတာင္းပန္ရံုမက ေနာက္တဖန္ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီလို စနစ္ဆိုးမ်ိဳး
ျပန္ေခါင္းေထာင္မလာေရးအတြက္ အသစ္တက္လာတဲ့အင္အားစုနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ကာကြယ္တာ
တားဆီးတာေတြလုပ္ရပါတယ္။ ဒါေတာင္ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီ
အလွည့္အေျပာင္းမွာေတာင္ ဒီေလာက္ပဲျဖစ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ အႂကြင္းမဲ့အာဏာေျပာေျပာ အာဏာ
၃ ရပ္ဆိုဆို အဲ့ဒါေတြကို အျပည့္အဝရလိမ့္မယ္လို႔ နဂိုကတည္းကရည္မွန္းၿပီး
လုပ္ရတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ရရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ဆိုတဲ့ အေျခခံအေတြးေတာ့ရွိၾကပါတယ္။
အဲ့လိုဆိုလိုက္ေတာ့ ေပးသေလာက္ယူ
ေကၽြးသေလာက္စာ "အာဏာမသဓာေရစာနဲ႔
ႏိုင္ငံေရးမွီခိုရာတစိတ္တပိုင္း"ေလာက္ရရင္ပဲ ေက်နပ္တယ္ဆိုၿပီ ထ လုပ္ၾကတယ္လို႔
အဓိပၸါယ္မထြက္ပါဘူး။ လုပ္တုန္းက ဒီ့ထက္မကတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ရွိေပမယ့္
လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း လူထုကိုမယံု လူထုကိုအားမကိုး
လူထုလႈပ္ရွားမႈနည္းနာေတြကေနေသြဖည္ၿပီး အေတြးအေခၚေရး ေဝဝါးလာတဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရး
စည္းရံုးေရး က်လာတဲ့အခါ လူထုတိုက္ပြဲကို လမ္းတဝက္ကျဖတ္ၿပီး ရသေလာက္ယူေတာ့မယ္ဆိုတဲ့
မူမဲ့တဲ့ေစ့စပ္ေၾကေအးေရးဘက္ ေရာက္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တကယ့္
အင္နဲ႔အားနဲ႔လည္းလုပ္ခဲ့၊ ေနာက္မွာ ထု လည္းရွိတဲ့ လႈပ္ရွားမႈႀကီးေတြေတာင္ ေအာင္ပြဲခံတဲ့
အခါ အာဏာ ၃ ရပ္လံုး ျပည္ျပည့္ဝဝ စိုးစိုးပိုင္ပိုင္မရၾကပါဘူး။ အဲ့သလို
လႈပ္ရွားမႈေတြကို ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ေအာင္လုပ္ျဖစ္လိုက္တဲ့အခါ တိုင္းျပည္
ဘာဆက္ျဖစ္လဲဆိုတာကို အေဝးႀကီး သြားၾကည့္ေနစရာမလိုပါဘူး။ မ်က္ေမွာက္
ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနဟာ အေကာင္းဆံုး ျပယုဂ္ျဖစ္ပါတယ္။
အျမင္သာဆံုးသာဓကလည္းျဖစ္ပါတယ္။
လႈပ္ရွားမႈတိုင္းမွာ
ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ေခါင္းေဆာင္မႈက႑ဆိုတာရွိပါတယ္။ လူနဲ႔မူလို႔ေျပာရင္
ပိုလြယ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးၾသဇာ ဆိုတာဟာ ေခါင္းေဆာင္တိုင္းအတြက္
မရွိမျဖစ္မျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးၾသဇာ အလြန္အကၽြံမထူေထာင္မိဖို႔ ေခါင္းေဆာင္က
သတိထားဖို႔လိုသလို ေနာက္လိုက္ကလည္း အဲ့ဒါကို ခြင့္မျပဳဖို႔လိုပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈဆိုတာ ၂ ဘက္စလံုးေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈအထိ
ေရာက္သြားရင္ေတာ့ မူဟာ အေရးနိ္မ့္သြားပါေတာ့တယ္။ မူ ဗံုးဗံုးလဲသြားပါေတာ့တယ္။
ေနာက္ေတာ့ သိတ္မၾကာဘူး အဲ့ဒီအဖြဲ႔အစည္း၊/ပါတီလည္း စုပ္စျမဳပ္စေပ်ာက္သြားပါတယ္။
ဗမာ့သမိုင္းမွာ အဲ့ဒီနည္းနဲ႔ ေပ်ာက္ျခင္းမလွေပ်က္သြားတဲ့ ပါတီေတြအဖြဲႊစည္းေတြ
မ်ားလွပါတယ္။ အျမင္သာဆံုးကိုျပပါဆိုရင္ေတာ့ ဖဆပလ ကိုျပရမွာပါ။ ဖဆပလဟာ
သာမေညာင္ညပါတီေလးတခု မဟုတ္ပါဘူး။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီးပါ။ တပ္ေပါင္းစုႀကီးပါ။
ပါတီအဖြဲ႔အစည္းတခုကို ပဲ့ကိုင္တာဟာ
မူျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေဆာင္မႈျဖစ္ပါတယ္။ ၾသဇာကိတၱမႀကီးတဲ့ေခါင္းေဆာင္(လူ)ဆိုတာက အသြား ၂
ဘက္ပါတဲ့ဓားနဲ႔ တူပါတယ္။ အဲ့ဒီဓားဟာ လူထု၊ ပါတီဝင္ထု၊ မဟာမိတ္အင္အားစုေတြကို
စုစည္းတဲ့ေနရာမွာေရာ ျပန္႔က်ဲၿပိဳကြဲသြားေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာေရာ အသံုးတည့္ပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္ေရးၾသဇာအားႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္ အဲ့ဒီဓားဟာ ပိုထက္ျမက္သလို
ပိုလည္းစြမ္းပါတယ္။ အလားတူပဲ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈႀကီးရင္ ႀကီးသေလာက္ အႏၱရာယ္လည္း
အလြန္မ်ားပါတယ္။ မူကိုဖ်က္တဲ့ေနရာ မူမဲ့သြားေအာင္လုပ္တဲ့ ေနရာမွာေရာ မူရွိေအာင္
မူကိုႀကံ့ခိုင္ေနေအာင္ မူအတိုင္းမေသြဖည္ရေအာင္လည္း အဲ့ဒီ ၾသဇာကိတၱမကပဲ
ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းပါတယ္။ အဲ့ဒီ ၾသဇာကိတၱမကပဲ အသံ ထြက္လာေစတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က
အဲ့ဒီ အသံဟာ "မရဏေမာင္းလား ေအာင္စည္လား"ကို ဂဃနဏ
သိဖို႔ေတာ့လိုပါလိမ့္မယ္။
မူမဲ့သြားၿပီးဆို
ရန္သူနဲ႔လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ေရးဟာ ရန္သူ႔ေရွ႔ဒူးေထာက္ေရး ျဖစ္သြားပါတယ္။
ေအာင္ပြဲရဖို႔ဦးေဆာင္မႈမေပးႏိုင္ေတာ့ပဲ
အႀကိမ္ႀကိမ္အရံႉးေပးလက္ေႁမွာက္ေရးဆီဦးတည္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မႈမ်ိဳးပဲ
ေပးႏိုင္ပါေတာ့တယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ (ဒီဇင္ဘာ ၂၉၊ ၂ဝ၁၈)
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ (ဒီဇင္ဘာ ၂၉၊ ၂ဝ၁၈)
0 comments:
Post a Comment