Friday, December 7, 2018

(ဖြဲ႔စည္းပံုဖုတ္သြင္းရထား) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments

(ဖြဲ႔စည္းပံုဖုတ္သြင္းရထား)
၂ဝ၂ဝ ေနာက္ပိုင္း၌ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအား စစ္အုပ္စုအေနျဖင့္ ျပန္ျပင္စရာရွိလွ်င္(သို႔) ျပန္ျပင္ခ်င္တာရွိလွ်င္ အေတာ္ပင္ ခဲယဥ္းသြားေတာ့မည္ ျဖစ္၏။ ၂ဝ၂ဝ ပြဲမွာ NLD အေနႏွင့္ မိုးၿပိဳသလိုႏိုင္စရာအေၾကာင္း သိတ္မေတြ႔ရေတာ့။ အထူးသျဖင့္ လူမ်ိဳးစုေဒသမ်ားတြင္ ပို၍ပင္ အေျခလွဖို႔ မျမင္ရေတာ့။ လူမၾကည့္ဘဲ ပါတီၾကည့္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ေတြ႔ခဲ့ရသည့္ဒုကၡကို ခုထိ ခါးစည္းခံရင္း ေနာင္က်ဥ္သြားၾကသည္ကိုလည္း လူတိုင္း ေတြ႔ျမင္အကဲခတ္ႏိုင္ၾက၏။

စစ္အုပ္စုအေနျဖင့္ ခုေနခါ ျပင္ေပးလိုစိတ္ရွိလွ်င္ လႊတ္ေတာ္တြင္း အမ်ားစုအမတ္ေနရာရထားသည့္ NLD ႏွင့္ၫွိၿပီး စခန္းသြားလို႔ ရႏိုင္ေသး၏။ ႀကံ့ဖြံ႔အမတ္တို႔မဲက စစ္အုပ္စု၏သပိတ္ဝင္အိပ္ဝင္ ျဖစ္ၿပီးသား။ လူမ်ိဳးစုပါတီမွာ အမတ္မ်ားကလည္း NLD ၊ စစ္တပ္ႏွင့္ ႀကံ့ဖြံ႔တို႔ကသာျပင္မည္ဆိုလွ်င္ ဆိုင္းႏွင့္ဗံုႏွင့္ႀကိဳဆိုၾကမည္ျဖစ္၏။ ေရွာေရွာရႉရႉျဖစ္မွာ ရာႏႈန္းျပည့္ေသခ်ာ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လက္ရွိအေနအထားအရ ထိုဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးသည္ စစ္အုပ္စုမွတပါး က်န္ပါတီတိုင္း၊ လူမ်ိဳးစုတိုင္းအပါအဝင္ တိုင္းျပည္လူထု အမ်ားတကာ့ အမ်ားစုႀကီး၏ ဆႏၵျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။ စစ္တပ္ကပါ ျပင္လိုစိတ္ျဖစ္သည္ဆိုေတာ့ ထီးေရာ မင္းေရာ လိုရံုမက ျပည္ေရာ ကမၻာပါ လိုမည့္ကိစၥျဖစ္တာလည္း ေျပာစရာပင္မလိုေတာ့။

ပုဒ္မ(၄၃၆) ကို အရင္ျပင္လိုက္လွ်င္ ကိစၥတဝက္ေခ်ာသြား၏။ ဘာေတြျပင္မည္နည္းက် အထစ္အေငါ့ အထိုက္အေလွ်ာက္ရွိႏိုင္၏။ အခ်ီအခ် အေျခအတင္ေျပာရမွာေတြ ရွိႏိုင္၏။ အာဏာ၊ ဘဏၰာႏွင့္သယံဇာတကို ဘယ္လိုခြဲေဝၾကမည္နည္းတို႔၊ စစ္တပ္ကိုဘယ္လို ထားမည္နည္းတို႔၊ လူမ်ိဳးစုတို႔၏ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို ဘယ္လို အာမခံမည္နည္းတို႔ စတာေတြကိုသံခိပ္ျပဳရလွ်င္ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လို "ဖြဲ႔စည္း" ၍ ဘယ္လို "အုပ္ခ်ဳပ္"ၾကမည္နည္းဆိုသည့္ နိသယ်ကို၊ ဥပေဒကို၊ ပဋိဉာဥ္ကို ျပဳၾကျပင္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထိုအခါ ပုဒ္မ ၅၉(စ)တို႔ ဘာတို႔ဆိုသည္မွာ ကၽြဲကူးေရပါ ပါသြားႏိုင္သျဖင့္ စပားလုပ္ေျပာရေလာက္သည့္ အေရးတႀကီးကိစၥ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ဒါက ႏိုင္ငံေရးကို အကယ္၍သာ (အဂၤလိပ္လို IF)ခံ၍ ေသာင္စဥ္ေရမရ စဥ္းစားျဖင္းျဖစ္၏။

လက္ေတြ႔ကား စစ္အုပ္စုဘက္က ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္လိုစိတ္ အလ်ဥ္းမရွိ။ သူ႔အတြက္ ေရးႀကီးသုတ္ျပာျပင္စရာ ဘာအေၾကာင္းမွလည္း မရွိေသး။ ဤဖြဲ႔စည္းပံုျဖင့္ ဟန္က်ေနတာလည္း သူသိ၏။ အလုပ္လည္း ျဖစ္ေနေသး၏။ သိတ္မေဝးသည့္အနာဂတ္ေလာက္ ၾကည့္ၿပီးေျပာမည္ဆိုလွ်င္ ဤဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ သူ အထိုင္က်သထက္ က်သြားရန္ႏွင့္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားလည္း ဤဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ ေနသား က်သထက္ က်သြားေရးသာျဖစ္၏။ ဤဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္မွ ဘယ္ပါတီႏွိင္ႏွိုင္ ဘယ္သူအစိုးရဖြဲ႔ဖြဲ႔ ဘယ္သူသမၼတျဖစ္ျဖစ္ စစ္အုပ္စုက "ကိုင္"ထားလို႔ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သူမဆို ျပင္ခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ေသငယ္ေဇာႏွင့္ေျမာေနသည့္တိုင္ စစ္အုပ္စုက တုတ္တုတ္မွမလႈပ္။ ပကတိအေနအထားကို အေပၚယံၾကည့္ၾကည့္ အတြင္းဝင္ၾကည္ၾကည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုက စစ္အုပ္စုအတြက္ ဘာျပႆနာမွ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိ။ အက်ပ္အတည္း မရွိ။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ေသာ္က အေရးႀကီး၏။

အေျခအေနဆိုသည့္က ဘယ္ေတာ့မွ တသမတ္တည္းသြားရိုး မရွိ။ သမိုင္းဆိုသည္မွာ ရပ္တန္႔ေနတတ္သည့္အရာ မဟုတ္။ လူထု၏ လိုလားခ်က္ႏွင့္မေက်နပ္ခ်က္ဆိုသည္မွာ မျဖည့္ဆည္းေပးလွ်င္ အျပန္ျပန္ႀကီးထြားလာတတ္၏။ ထိုအခါ အေျပာင္းအလဲလုပ္ေရးသို႔ လူထုဘက္က ဦးတည္လာေတာ့၏။ အုပ္စိုးသူတို႔ဘက္ကလည္း မိမိႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ အေျခအေနအခ်ိန္အခါေပၚတည္၍ လိုက္ေျပာင္းလဲရ၏။ လူထုဘက္ေရာ အုပ္စိုးသူတို႔ဘက္ကပါ ေျပာင္းမွရေတာ့မည္ဟု အသီးသီးျမင္လာၾကသည့္အခ်ိန္ၾကမွ အေျပာင္း အလဲကို စလို႔ရ၏။ တဘက္တည္းက ေျပာင္းလိုသျဖင့္ သို႔မဟုတ္ ေျပာင္းလဲရန္လိုသျဖင့္ အေျပာင္းအလဲသည္ မျဖစ္။

အုပ္စိုးသူဘက္ကေတာ့ လူထုဘက္က အေျပာင္းအလဲ မြတ္သိပ္လာသည့္အခါတိုင္း အလွည့္အေျပာင္းလုပ္ကာ ဖာၾကေထးၾက၏။ သို႔ေသာ္ အလွည့္အေျပာင္းဆိုသည္က ျပႆနာကို အရင္းအျမစ္ကလိုက္၍ ေျဖရွင္းျခင္းမဟုတ္။ တပြဲထိုး လက္ပူတိုက္ျခင္းသာျဖစ္၍ ေရရွည္တြင္ အလုပ္မျဖစ္။ တခါတရံ၌ အလုပ္မျဖစ္သည့္အျပင္ ျပႆနာအသစ္ေတြပါ ဖန္တီးမိရက္သားျဖစ္တတ္၏။ ဒါက သမိုင္းဘက္မွ လူထုဘက္မွ လိုလားသည့္ လိုအပ္သည့္အေျပာင္းအလဲျဖစ္၏။

စစ္အုပ္စုဘက္မွလည္း ဤ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့သည့္၊ ဟန္မက်ေတာ့သည့္၊ အထိုင္ပ်က္လာသည့္အခါက်မွသာ အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖို႔ ေျခလွမ္းျပင္မည္ျဖစ္၏။ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ စစ္တပ္သည္အရာရာျဖစ္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုကိစၥကို စစ္တပ္တြင္း ကိစၥဟုေျပာရမည္ျဖစ္၏။ စစ္တပ္တြင္းကိစၥသည္ တပ္တြင္းမေက်နပ္မႈ တပ္တြင္းပုန္ကန္ ဖီဆန္မႈတို႔ႏွင့္ အစပ်ိဳးလာတတ္၏။ ထိုသို႔ ပုန္ကန္ဖီဆန္မႈမ်ိဳးမွာ ထိပ္သီးစစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ားဆီကလာသည္ထက္ အလယ္အလတ္တန္းႏွင့္ ေအာက္ေျခထု အရာရွိစစ္သည္မ်ားထံမွ လာတာမ်ား၏။ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႔မ်ားထံက စေဖါက္ခြဲလိုက္တာမ်ိဳးျဖင့္ ကူးစက္သြားတတ္၏။

လက္ရွိ စစ္အုပ္စုမွာ အာဏာႏွင့္ဓနကိုကိုင္ထားၿပီး ႀကီးစိုးေနသည္မွန္ေသာ္လည္း သူတို႔လွည့္ေျပာင္းယူခဲ့သည့္ ဒီမိုကေရစီေၾကာင့္ပင္ အစပိုင္း၌ အုပ္စုတြင္း သူတလူငါတမင္း ျဖစ္ခဲ့တာရွိ၏။ မင္းေအာင္လိႈင္ ကာခ်ဳပ္ေနရာရဖို႔ သူ႔ေရွ႔က စီနီယာေတြကို ဗိုလ္သန္းေရႊက ရွင္းထုတ္ခဲ့၏။ ႏိုင္ငံေရး(ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ)၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး(သမၼတ)၊ တရားဥပေဒျပဳေရး(လႊတ္ေတာ္)၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ဥပေဒေရးရာ(တရား သူႀကီးႏွင့္ေရွ႔ေနခ်ဳပ္)တို႔တြင္ အသီးသီးေနရာခ်ထား၏။ ထိုအခ်ိန္က ဗိုလ္သန္းေရႊ နံပတ္ဝမ္းျဖစ္ေနခ်ိန္မို႔ မီးေသ၏။ တခါ မင္းေအာင္လိႈင္ လက္ထဲ တပ္ေရာက္လာေတာ့ သူကလည္း ခြာတိုင္းလာမည့္သူ၊ ပခုံးခ်င္းယွဥ္လာမည့္သူေတြကို ရွင္းထုတ္၏။ “စင္”ထြက္သြားၾကသူေတြက ဗိုလ္သန္းေရႊ အရွိန္အဝါရွိေသးသျဖင့္သာ ၿငိမ္ေနၾကေသာ္လည္း ခ်ိဳေသြးတျမျမေတြျဖစ္ေန၏။ သူတို႔သာ “အကိုင္”ခံလိုက္ရေသာ္လည္း တပ္ထဲတြင္ သူတို႔ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ေတြ က်န္ေသး၏။ ဆရာသမားထိသျဖင့္ မခ်ိေအာင္နာေသာ္လည္း လက္ရွိရထားသည့္ရာထူးစည္းစိမ္ႏွင့္ ယစ္မူးေနတာကတေၾကာင္း၊ ထ လုပ္ႀကံလို႔ ရွင္လွ်င္ ကိစၥမရွိ။ နိမ့္ပါးသြားလွ်င္ ေျမႀကီးျဖစ္မည့္အေရးေၾကာင့္ ခတ္လွ်ိဳလွ်ိဳေနၾက၏။

စည္းျပင္ ထုတ္ခံလိုက္ရသည့္အနက္တခ်ိဳ႔က ေသြးတိုးစမ္းသည့္အေနႏွင္ လူလံုးထြက္ထြက္ျပ၏။ ခတ္ကြင္းျပင္၏။ တစင္ေထာင္ရန္ ေျခလွမ္း ျပင္ပံုရ၏။ ထိုအထဲတြင္ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ဂိုဏ္းက ေရွ႔ဆံုးက။ သူက ေသနတ္ခါးၾကားထိုးၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့သူ။ ေျဗာင္ေရာ ပဥၥမံအျဖစ္ႏွင့္ပါ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြႏွင့္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြကို သပ္လွ်ိဳၿဖိဳခြဲခဲ့သူ။ အာဏာလည္း ျပင္းခဲ့၏။ လက္ေစာင္းလည္း ထက္ခဲ့၏။ သူက နဂိုကတည္းက တပ္ကိုင္လာသူမဟုတ္။ တပ္မရွိ ေသနတ္မရွိ။ ခုက ဘာမွမရွိဆိုေတာ့ ထင္သေလာက္ မလြယ္လွ။ မင္းေအာင္လိႈင္ အတြက္ သိတ္မႈစရာမလိုသည့္သူျဖစ္၏။ အသံုးခ်ရန္ ပူးေပါင္းႀကံစည္ရန္လိုလာလွ်င္မူ အကိုႀကီးညီေလးေတြလုပ္ၿပီး ျပန္ ပလူးပလဲလုပ္ၾကမွာ ေတာ့ေသခ်ာ၏။ ခုေတာ့ အကပ္မခံ။

စစ္တပ္တြင္ အသက္အရြယ္ ျဖတ္သန္းမႈထက္ စီနီယာဂ်ဴနီယာသာစကားေျပာ၏။ မင္းေအာင္လိႈင္ အထိုင္ခ်ေရးအတြက္ အကိုင္ခံလိုက္ရ သူမ်ားမွာ စီနီယာေတြခ်ည္း။ ထို စီနီယာေတြက တခ်ိန္က် ခုထက္ပို ေထာင္လႊားလာမွာလည္း ေသခ်ာ၏။ ထိုသူတို႔လက္ထဲတြင္ ဓနေတြ ပံုေန၏။ ဓနရွင္ႏိုင္ငံေရးသည္ အႆျပာမရွိက လုပ္မရ။ ထိုလူေတြက ကိုယ့္စင္ကိုယ္ေဆာက္ကာ အႆျပာကိုင္ၿပီး အာဏာထဲဝင္လာ ႏိုင္သည္။ ထိုသို႔မျဖစ္ရန္ “ႀကိဳကာ”သည့္အေနႏွင့္ ႀကံ့ဖြံ႔ထဲက စီနီယာလူေဟာင္းေတြကို ဖဲ့ထုတ္တန္ထုတ္(သိန္းစိန္) ပထုတ္တန္ထုတ္ (ေရႊမန္း)ေတြ လုပ္ပစ္လိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ စီနီယာထဲကပဲ သူ မီးေသသည့္လူေတြကို ရ႒ပါလတို႔၊ အမ်ိဳးသားေရးပါတီတို႔ဆိုၿပီး စုခိုင္းကာ မ်က္ေစ့ေအာက္ထားရန္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းတည္ေပးထားရန္ ဗိုလ္သန္းေရႊႀကံစည္သည္ကိုလည္း ခန္႔မွန္းလို႔ရ၏။ ထိုစီနီယာေတြ ဗိုလ္သန္းေရႊ မေသမီ အာဏာထဲေရာက္လာလွ်င္ လက္ရွိႏွင့္ေနာက္ေပါက္ ကာခ်ဳပ္ေတြအတြက္ သိတ္ျပႆနာမရွိ။ နံပတ္ဝမ္း မ်က္ေစ့မွိတ္သြားၿပီဆိုလွ်င္ တဗိုလ္တမင္းေတြလုပ္ကာ ေထာင္ထားမလာၾကဟု မည္သူမွ အာမခံမရ။ ထိုအခ်ိန္၌ ထိုသူတို႔ႏႈတ္မွ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးကို ထုတ္ကိုေျပာရ ေတာ့မည္။ စစ္ဗိုလ္ႏွင့္အရပ္ဝတ္ ဝတ္ထားသူၾကားတြင္ အာဏာခြဲေဝေရး(ေဝစားမွ်စားလုပ္ေရး)လိုင္း တင္လာေတာ့မည္။

ထိုအခါ သူတို႔ေထာက္ကြက္က ျပည္တြင္းစစ္ ျပန္ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ ကာကြယ္ေရးအသံုးစရိတ္ မတန္တဆယူထားတာျဖစ္လိမ့္မည္။ ကာခ်ဳပ္ခန္႔ အစိုးရဝန္ႀကီးေတြႏွင့္ ကာ/လံုကို ျခယ္လွယ္ထားတာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ျပည္တြင္းစစ္ကို တကယ္ၿငိမ္းေစလိုသည့္၊ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝမႈ မွ်တစြာျဖစ္ေစလိုသည့္၊ အစိုးရကို အစိုးရလိုျဖစ္ေစလိုသည့္၊ ကာ/လံုကို ႏိုင္ငံေတာ္လက္အပ္ေစလိုသည့္ တကယ့္ စိတ္ေကာင္းေစတနာ ေကာင္းႏွင့္ သေဘာရိုးေတြေတာ့မဟုတ္တန္ရာ။ သူတို႔ကိုယ္စီႏွင့္ တေယာက္ခ်င္း တစုခ်င္းစီ၏အက်ိဳးစီးပြားမ်ားေရွးရႈခ်က္အေပၚ အေျခခံမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ။ သို႔ေသာ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုအက်ိဳးစီးပြားေတြလုပ္ခ်င္လွ်င္ “၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု”သည္ အဟန္႔အတား ျဖစ္လာၿပီ။ ယင္းကို ျဖည္ထုတ္မွ (ျပင္မွ)ရေတာ့မည္။ သူတို႔ေျပာသည့္ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာဒီမိုကေရစီသည္ အက်ပ္အတည္းျဖစ္လာၿပီ။ ထိုအခါ စစ္တပ္ကိုယ္တိုင္က ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရး မ်က္ႏွာမူရေတာ့မည္။

တဘက္ကလည္း မီးမၿငိမ္းေသးသည့္ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လူမ်ိဳးစုအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ လူထုလူတန္းစားေပါင္းစံု၏ လိုလားခ်က္မ်ား၊ မေက်နပ္ခ်က္မ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပႏွင့္ႏိုင္ငံတကာမွ ဖိအားေပးေတာင္းဆိုမႈမ်ားကလည္း ဘယ္လိုမွ ဘရိတ္အုပ္ဖို႔ မလြယ္။
ႏိုင္ငံတကာဆိုသည္က သူတို႔ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားလိုက္ၿပီး အဆုတ္အတက္လုပ္တာျဖစ္၍ ပံုအပ္လို႔မရ ယံုစားလို႔မရ။ အရန္အင္အားသေဘာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားသဖြယ္သာျဖစ္၏။

တကယ့္အားက လူထုအား၊ ျပည္တြင္းအားသာျဖစ္၏။ ထိုအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုဆန္႔က်င္ေရးကို တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ေနခ်ိန္တြင္ စစ္အုပ္စုဘက္မွလည္း အေပၚကေျပာခဲ့သည့္အေျခအေနမ်ိဳးက်ၿပီဆိုလွ်င္ “ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးဖုတ္သြင္းရထား” ဆိုက္သည္ဟု ဆိုရမည္ထင္၏။ ထို အခါသမယသည္ ေရာက္ကိုလာလိမ့္မည္က ဧကန္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္ေစာင့္ေနရံုမွျဖင့္ မရ။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ဒီဇင္ဘာ ၇၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment