Monday, December 10, 2018

(ဘံုကို မတိုက္နိုင္သေရြ႔ ဘာမွမျဖစ္) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
(ဘံုကို မတိုက္နိုင္သေရြ႔ ဘာမွမျဖစ္)

အေတြးအေခၚကို အေတြးအေခၚနဲ႔တိုက္ရပါတယ္။ ယႏၱယားဆိုတာက တိုက္ဖို႔သံုးတဲ့ လက္နက္ကိရိယာျဖစ္ပါတယ္။ အေတြးအေခၚကို တတ္နိုင္သမ်ွကုန္စင္ေအာင္မသုတ္သင္ဘဲနဲ႔ သူ႔ယႏၱယားႀကီးတခုလံုး ၿဖိဳခ်နိုင္ဦးေတာင္ အေတြးအေခၚက ျပန္ေခါင္းေထာင္ထပါတယ္။

တနည္းေျပာရရင္ အစိုးရေတြေတာ့ေျပာင္းသြားတယ္ အေျခခံအိုင္ဒီေယာေလာ္ဂ်ီ(ေတြးေခၚမႈအေျခခံစနစ္)မေျပာင္းဘဲ ဆက္တည္ရွိေနတာမ်ိဳး ပါ။ ေနာက္တနည္းေျပာရရင္ အစိုးရအေျပာင္းအလဲလုပ္ရတာက အေတြးအေခၚအေျပာင္းအလဲ လုပ္ရတာေလာက္ မခက္ခဲတတ္တာမ်ိဳးပါ။ ေနာက္ထပ္တနည္းေျပာရရင္ ေတြးေခၚသူ(လူ)ကိုသတ္လို႔ရတယ္ သူ႔အေတြးအေခၚကို သတ္လို႔မေသတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

အေတြးအေခၚဆိုတာမ်ိဳးကလည္း အေငြ႔အသက္ကေလးေတာင္ မက်န္ေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္ဖို႔ လက္ေတြ႔မွာ တကယ္မျဖစ္နိုင္တာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေကာင္းတဲ့အေတြးအေခၚ ဆိုးတဲ့အေတြးအေခၚရယ္လို႔ သီးျခားခြဲေျပာလို႔ မရနိုင္ဘူးလို႔ျမင္ပါတယ္။ ဖက္ဆစ္စနစ္ ဘယ္ေလာက္ဆိုးရြားမွန္း လူတိုင္းသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခု ဥေရာပ၊ အေရွ႔ဥေရာပနဲ႔ အေမရိကတို႔မွာ နီယိုနာဇီဆိုတဲ့ လက္သစ္ဖက္ဆစ္ဝါဒီ ေတြ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ႀကီးထြားလာတာကို ၾကည့္ျမင္နိုင္ပါတယ္။ အလားတူပဲ အဲ့ဒီေဒသေတြမွာ မာ့က္စ္ဝါဒ၊ လီနင္ဝါဒ၊ ေမာ္စီတုန္း အေတြးအေခၚေတြကို အာရံုစိုက္လာၾကတာေတြလည္း ျမင့္သထက္ျမင့္တက္ေနပါတယ္။ အလားတူပဲ တဆင့္ခံဒီမိုကေရစီ (Liberal Democracy) ကို ပိုအားေကာင္း ပိုခိုင္မာလာေအာင္ ႀကံေဆာင္လႈပ္ရွားသူေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးေတြ႔ရနိုင္ပါတယ္။ ဒါက အေတြးအေခၚကို က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ေအာင္ လုပ္မရဘူးဆိုတဲ့သာဓကပါ။

ဖက္ဆစ္ဝါဒအေတြးအေခၚ၊ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒအေတြးအေခၚနဲ႔ လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီစနစ္တို႔ရဲ႔ အေတြးအေခၚေတြ အၿပိဳင္ျဖစ္ထြန္းေနၾကတာ မွန္ေပမယ့္ လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီက အားအေကာင္းဆံုး အလႊမ္းမိုးနိုင္ဆံုး လူထုတိမ္းညႊတ္မႈအရဆံုး အေနအထားမွာရွိေနတာ ျငင္းမရပါဘူး။ က်န္တဲ့ ၂ ခုကေတာ့ နိုင္ငံေရးအရေခတ္မစားနဲ႔ လူေတြအၾကား အေတြးအေခၚအရ ေရပန္းမစားလည္း လက္ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေျပာစရာရွိတာက လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးၾကတဲ့တိုင္းျပည္ေတြရဲ႔ “အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားေျပာေျပာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ကာကြယ္ေရးမူဝါဒဆိုဆို“ အဲ့ဒီအယူအဆဟာ ဖံုးမနိုင္ဖိမရျပန္ေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ပင္ကိုယ္စနစ္ရဲ့အရင္းခံအေတြးအေခၚကိုက ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအေျခခံျဖစ္ေလေတာ့ ကာလတခုမွာ ကမၻာမႈျပဳတယ္တို႔၊ လြတ္လပ္စြာကုန္သြယ္ခြင့္တို႔၊ Free Trade တို႔၊ အထူးကုန္သြယ္ခြင့္ အခြင့္အေရးတို႔ဆိုတာေတြကို မလႊဲမေရွာင္သာ “အလုပ္ျပ“ရေပမယ့္ အဲ့ဒီကာလလြန္ေတာ့ နဂိုေနျပန္သြားရတာမ်ိဳးျဖစ္လာတာပါ။

ကာလတခုဆိုတာက အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီတိုက္ပြဲ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သည္းသည္းသန္သန္ရွိေနခဲ့တဲ့ကာလပါ။ ဆိုဗီယက္ယူနီယံရွိတုန္းကာလ၊ အေရွ႔ဥေရာပ “နီ“ေနတုန္းကာလ၊ အာရွ အာဖရိက လက္တင္အေမရိကေတြမွာ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ဆိုရွယ္လစ္ေရးေတြ အုန္းအုန္း က်က္က်က္ျဖစ္ေနတဲ့ကာလမ်ားကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေအးမွာ ဆိုဗီယက္ကိုတိုက္ဖို႔ တရုတ္ကို “ေဖးမ“ရပါတယ္။ အေရွ႔ဥေရာပကိုၿဖိဳဖို႔ အေနာက္ဥေရာပကို ေငြအလံုးအရင္းနဲ႔ “ဖို႔“ရပါတယ္။ ဗီယက္နမ္ကိုကိုင္ဖို႔ “အာရွက်ား“ေတြ ေမြးယူရပါတယ္။

ခု လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီဟာ နဂိုေနဘက္ျပန္ဦးတည္ေနပါၿပီ။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကာကြယ္ေရးဘက္ ျပန္ “လွည့္“ရပါၿပီ။ အလွည့္ျမန္ အလွည့္မ်ားေတာ့ အခ်င္းခ်င္းေတြပါ မထိခလုပ္ ထိခလုပ္ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ ခု လွည့္တဲ့ “အလွည့္“ကလည္း အရင္လိုပါပဲ။ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒ Nationalism အေျခခံပါပဲ။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီ “အုပ္“ရတာမ်ိဳးပါ။ ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒရဲ့ ဖြားဘက္ေတာ္ ေတြျဖစ္တဲ့ လူျဖဴႀကီးစိုးေရးသမားေတြ၊ နာဇီလက္သစ္ေတြ၊ လူမ်ိဳးေရးဘာသာေရး အယူသည္းအစြန္းေရာက္ေတြကိုပါ ကၽြဲကူးေရပါ ပါလာရ အသံုးေတာ္ခံလာရပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ သိသိသာသာ၊ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြ မသိမသာေလာက္ပဲ ကြဲပါတယ္။

ဒါဟာ ဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ့ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း အရင္းရွင္ဒီမိုကေရစီစနစ္လို႔ေျပာေျပာ လစ္ဘရယ္လ္ဒီမိုကေရစီဝါဒလို႔ဆိုဆို အဲ့ဒီစနစ္ အဲ့ဒီဝါဒဟာ သူ႔ရဲ့ အရင္းခံအက်ဆံုးအေတြးအေခၚ Thought ဆီ ျပန္ဆိုက္ရတယ္ဆိုတာကိုျပတာပါ။ မဆိုက္လို႔မရပါဘူး။ ဆိုက္ပံုဆိုက္နည္း ျပန္သယ္ယူပံုသယ္ယူနည္းမွာေတာ့ အရင္နဲ႔မတူေတာ့တာျမင္ရမွာပါ။ ဒါကလည္း အရင္နဲ႔ မတူေတာ့တဲ့ “ေခတ္“ျဖစ္သြားလို႔ နည္းနာသစ္နဲ႔ ခရီးဆက္ရတာပါ။

က်ေနာ္တို႔ဗမာျပည္ကိုၾကည့္မယ္ဆိုလည္း အလားတူ ျမင္ေထာင့္ကေန ၾကည့္ရမွာေတြ ရွိပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရကတည္းက ခုခ်ိန္ထိ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အာဏာရခဲ့တဲ့အစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ မဟာဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒကိုကိုင္ၿပီး လူမ်ိဳးေရးဘာသာေရးအေျခခံနဲ႔ အာဏာကို စုစည္းခဲ့တာပါ။ စုစည္းလို႔ရခဲ့တာကလည္း ဗမာလူမ်ိဳးစု လူမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူၾကသူေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါ။ အစိုးရေတြ(အရပ္သား၊ စစ္သား၊ စစ္တပိုင္းစိုးရ၊ အရပ္တပိုင္းအစိုးရ)နံမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္း၊ စီးပြားေရးစနစ္ေတြ (အရင္းရွင္စနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္) စသည္ျဖင့္ သ႑န္ပိုင္းအရ အေထြေထြေျပာင္းခဲ့ၾကေပမယ့္ ဘံုအျဖစ္စုထားတဲ့အေတြးအေခၚက လူမ်ိဳးေရးဘာသာေရးအေျချပဳ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒအေတြးအေခၚပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္အေတြးအေခၚဆိုတဲ့ အညမညသည္ပင္လ်ွင္ ဒြန္တဝါဒ (စိတ္နဲ႔ရုပ္ ေရာသမေမႊဝါဒ)ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္သား၊ အရပ္သားကြဲၾကတာ မတူၾကတာ၊ စီးပြားေရးလက္ဝါးႀကီးအုပ္ခ်င္ပံုအုပ္ခ်င္နည္း ကြာၾကတာေတြသာရွိေပမယ့္ ဒီ ဘံုအေတြးအေခၚမွာ တထပ္တည္းမဟုတ္ေတာင္ တူၾကပါတယ္။ ဒီအေျခခံအေတြးအေခၚကို ခ်သံုးတဲ့ေနရာမွာ အေပ်ာ့အျပင္း အၾကမ္းအနုေလာက္ပဲကြာၾကတာပါ။ စစ္အုပ္စုကေတာ့ တပ္နဲ႔ေသနတ္ကိုအမိန္႔ေပးနိုင္တာေၾကာင့္ အၾကမ္းနည္းကို လက္ကိုင္ျပဳပါတယ္။

လက္ရွိလည္း အစိုးရရွိတယ္လို႔ ဘယ္လိုေျပာေျပာ အဲ့ဒီအစိုးရဟာ စစ္အုပ္စု “အကိုင္“ခံရတဲ့အစိုးရပါ။ (ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္က အစိုးရဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို မျဖစ္လို႔သာသံုးရတာပါ။ တကယ္က NLD ရဲ့ အာဏာထဲကအေနအထားဟာ ဘာ ဆိုတာ ေျပာဖို႔သတ္မွတ္ဖို႔ အလြန္ခက္ပါ တယ္။ တျခား ေဝါဟာရရွာမေတြ႔ေသးေတာ့ “အစိုးရ“လို႔ပဲ သံုးပါရေစ)။ တကယ္က တိုင္းျပည့္အာဏာနဲ႔ဓနကို ကိုင္ထားတာက စစ္အုပ္စုပါ။ သူတို႔ လက္ေတြ႔ကိုင္ထားတာက စစ္အာဏာပါ။ သူတို႔ စစ္အုပ္စုအက်ိဳးစီးပြားမွန္သမ်ွကိုကာကြယ္ဖို႔ေထာက္ကူဖို႔က စစ္တပ္၊ အက်ဥ္းေထာင္၊ ရဲ၊ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားနဲ႔ NLD အစိုးရျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက သူတို႔အက်ိဳးစီးပြားႀကီးတစံုလံုးရဲ့ ယႏၱယားႀကီးပါ။ သူတို႔ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးေနတဲ့ အေတြးအေခၚက “ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးအေျချပဳ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ“ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီအေျခခံအေတြးအေခၚဟာ လက္ေတြ႔အရ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ သိသိသာသာႀကီးကို “စူး“ဝင္ေနတ ျငင္းမရပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီလို႔ ငယ္သံပါေအာင္ လ်ွာထြက္မတတ္ အာေခါင္ျခစ္ေအာ္ေနသူေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔မွာေတာင္ အဲ့ဒီ အေျခခံအေတြးအေခၚက လႊမ္းမိုးၿပီးသားျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရမွာပါ။

က်ေနာ္တို႔ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ရမွာက အဲ့ဒီ အေျခခံအေတြးအေခၚကိုျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာရွင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ အရပ္သားဒီမိုကေရစီအစိုးရဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအေျခခံဝါဒကိုစြဲကိုင္ေနေရြ႔ ဗမာျပည္ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရ၊ ျပည္တြင္းစစ္မရပ္၊ လြတ္လပ္ခြင့္(ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္နဲ႔လူတမ်ိဳးအျဖစ္ ျဖစ္တည္မႈ)ေတြမရွိနိုင္ပါဘူး။ ဒီေန႔က်ေနာ္တို႔ တိုက္ေနၾကရတာက အဲ့ဒီအေတြးအေခၚကိုပါ။ တိုက္ၾကရမွာက အေတြးအေခၚကိုျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္အထည္ျပစရာ စစ္အာရွင္လူအေကာင္လိုက္ႀကီးေတြထက္၊ စစ္အာရွင္စနစ္ဆိုတာထက္၊ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားႀကီးဆိုတာထက္ အေျခခံအေတြးအေခၚျဖစ္တဲ့ “ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးအေျချပဳ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ“ကို ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝါဒကို ဘယ္သူက ကိုယ္စားျပဳျပဳ ဘယ္သူက ကိုင္စြဲကိုင္စြဲ ထူးမျခားနားအေျခအေနဆိုးေတြၾကားက တိုင္းျပည္ဟာ ရုန္းထြက္လို႔မရနိုင္ပါဘူး။ (တကယ္က စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆိုတာလည္း အျခားပိုသင့္ေတာ္မယ့္ ေဝါဟာရရွာမရေသးလို႔ သံုးရတာပါ။ တကယ္က စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုတာ ဝါဒ ISM မဟုတ္သလို၊ အေတြးအေခၚ Thought လည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ Political Power Control System နိုင္ငံေရးအာဏာ ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့နည္း ေလာက္ပဲျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆခ်င္ပါတယ္)၊

က်ေနာ္တိုု႔တိုက္ရမွာက အဲ့ဒါျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႀကီး ပ်က္စီးသြားပါေစ၊ စစ္အုပ္စု က်ဆံုးသြားပါေစ၊ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱားႀကီး မလည္ပတ္နိုင္ေတာ့ပါေစ၊ အရပ္သားအစိုးရေတြ ႀကိဳက္သေလာက္ တက္လာပါေစ၊ ဆင္းသြားပါေစ “ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးအေျချပဳ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ“ က်င့္သံုးေနသေရြ႔ ကုလားႀကီးနဲ႔အရာႀကီးပဲ ကြာမွာပါ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို၊ စစ္အစိုးရကို၊ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားကို ၿဖိဳလွဲနိုင္ရံုနဲ႔ ပြင့္လင္းတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ လူမ်ိဳးစံုဘာသာစံု တန္းတူရည္တူအခြင့္အေရးရွိတဲ့ျပည္ေထာင္စုမ်ိဳး ေမ်ွာ္မွန္းနိုင္မယ္လို႔ ဆိုတဲ့ အေကာက္အယူအမွားေနရာမွာ ဘံုသေဘာအေျခခံအေတြးအေခၚျဖစ္တဲ့ “ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးအေျချပဳ ဗမာလူမ်ိုုးႀကီးဝါဒကို အေျခခံကေနစၿပီး ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရး“နဲ႔အစားထိုးရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ဒီဇင္ဘာ ၁၀၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment