Monday, December 10, 2018

(ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္လို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ေလနဲ႔) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
(ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္လို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ေလနဲ႔)
Public Opinion ဆိုတာက လူထုစိတ္ထဲျဖစ္ေနတဲ့ ထင္ျမင္ေနတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ ထင္တာမ်ိဳးနဲ႔မတူပါဘူး။ ဘယ္အခါမွာ လူထုထင္ျမင္ခ်က္ ထြက္တတ္သလဲဆိုတာေတာ့ အေျခအေနတိုင္းမွာလို႔ပဲေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ အေပၚထပ္အေဆာက္အဦ (အစိုးရ) စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Information ေတြကို လူထုက အခါခပ္သိမ္းမရႏိုင္သလို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီလည္းမရႏိုင္ပါဘူး၊ တခ်ိဳ႔အေျခအေနေတြမွာဆို ကာလတခုအထိ လူထုကိုခ်ျပလို႔မရလို႔ 'ထိမ္'ထားၿပီး ေနာက္မွထုတ္ျပန္ရတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ အစိုးရဆီ ကေန ေနရာတကာတိုင္းမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိရင္ ေမွ်ာ္လင့္မိသူဟာ သူရူးလို႔ပဲေျပာရမွာပါ။ ဆိုေတာ့ အစိုးရထဲမွာ တကယ္ လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ျဖစ္ေနတာေတြကို လူထုက အခ်ိန္မီ အကုန္အစင္ မသိႏိုင္ဘူး။ သိလို႔မရဘူး ဒီအခါမယ္ လူထုထင္ျမင္ခ်က္ Public Opinion ေတြထြက္လာတယ္။

ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လာလဲ။ လူေတြစိတ္ထဲမွာ တိုင္းျပည္မွာ တခုခုေတာ့ျဖစ္ေနၿပီ၊ အစိုးရလည္း တခုခုေတာ့ျဖစ္ေနၿပီ၊ ဘာျဖစ္ေနတယ္သာ တို႔အေနနဲ႔ မသိရတာ၊ ဟိုႏိုင္ငံဒီႏိုင္ငံေတြကေရာ ဟိုမီဒီယာဒီမီယာေတြကပါ ဟိုလိုဒီလိုေတြ ေျပာေနၾကတာၾကားတယ္၊ အေျခအေနေတြ ဆိုးကုန္ရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ။ လူေတြက်ပ္တည္းလာရင္ေတာ့ျပႆနာပဲ စသည္ျဖင့္ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ ေသာကမ်ိဳးေတြျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါ ဆိုးတဲ့ဘက္ကပါ။ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာလည္း အလားတူပါပဲ။ တကယ္ အေပၚထပ္အေဆာက္အဦ(အစိုးရ) တကယ္လုပ္ေန ျဖစ္ေနတာထက္ လူထုက ပိုအေကာင္းေတြးတာ။ မနက္ျဖန္ပဲ ေျမႀကီးက ပေဒသပင္ ထေပါက္မယ့္အတိုင္း၊ ေရႊမိုးေငြမိုးေတြရြာေတာ့မယ့္အတိုင္း၊ ဘိုးဘိုးေအာင္ နဲ႔ ရွင္အဇၨေဂါဏတို႔က မေတာ့မယ့္အတိုင္းေတြျဖစ္ေနတာမ်ိဳးပါ။

လူထုထင္ျမင္ခ်က္ကေတာ့ အခ်ိန္တိုင္း အေျခအေနတိုင္းမွာ ရွိေန ထြက္ေနမွာပါပဲ။ ဒါကို ဘယ္အစိုးရမွ ေရွာင္လႊဲလို႔မရပါ။ လူထုထင္ျမင္ခ်က္ မွာလည္း အေကာင္းထင္ျမင္ခ်က္ အဆိုးထင္ျမင္ခ်က္ေတြက အေျခအေနေတြေပၚတည္ၿပီး ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ တခါ အေကာင္းအဆိုး ထင္ျမင္ ခ်က္ ၂ ခုလံုးမွာလည္း နည္းနည္းထင္တာနဲ႔မ်ားမ်ားထင္တယ္၊ လြန္လြန္ကၽြံကၽြံထင္ျမင္တာနဲ႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းထင္ျမင္တာေတြဟာ အေျခ အေနအလိုက္ ေရခ်ိန္အလိုက္ ကြာကြာျခားျခားရွိေလ့ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ Public Opinion လို႔ဆိုတဲ့ လူထုအျမင္ဟာ လက္ရွိ အစိုးရထဲမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြနဲ႔ မတူပဲလည္းရွိတတ္တယ္လို႔ ခ်ဳပ္ၿပီး ဆိုလို႔ ရပါတယ္။ အဲ့သလို မတူပဲျဖစ္ေနတဲ့လူထုထင္ျမင္ခ်က္ကို ဘာဆိုင္လို႔လဲကြာ တကယ္ျဖစ္ေနတာနဲ႔ လူေတြထင္ျမင္ယူဆေနၾကတာနဲ႔ တူမွမတူတာပဲဆိုၿပီး ပစ္ပယ္လိုက္လို႔ေတာ့ မရပါဘူး။ ပစ္ပယ္ဖို႔မေျပာနဲ႔ တခ်ိဳ႔အေျခအေနေတြမွာဆိုရင္ Public Opinion ကို ေဖာ့ရံုေလး ေဖာ့လိုက္တာမွာတင္ ဂၽြမ္းထိုးေမွာက္ခံုေတြျဖစ္ ပလႅင္ေပၚကျပဳတ္က် တိုင္းျပည္ကေသာင္းကနင္းေတြျဖစ္ခဲ့တဲ့ အစိုးရေတြႏိုင္ငံေတြ လူ႔သမိုင္းမွာအမ်ားႀကီးပါ။ အလားတူပဲ လူထုအျမင္ကို ပိုတြက္ၿပီး ရေလာက္ၿပီဟဆိုကာ "ႀကိဳက္လံုးပစ္ႏိုင္ငံေရး"နဲ႔ "နင္းလိုက္"လိုက္လို႔ ေရပြက္ပမာနဲ႔ဇာတ္သိမ္းသြားရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အစိုးရေတြလည္း ဘံုးေဘာလေအာေတြ႔ခဲ့ၾကမွာပါ။ လူထုမွာ လက္ဝဲတိမ္းၫႊတ္မႈ ရွိေနတယ္ဆိုၿပီး ဆိုရွစ္လစ္အတုလုပ္တာမ်ိဳး၊ လူထုက ဒီမိုကေရစီေရးတိမ္းၫႊတ္မႈရွိေနလို႔ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီလုပ္တာမ်ိဳး ေတြပါ။ တကယ့္အႏွစ္သာရက လူမ်ိဳးေရးဘာသာေရးအစြန္းေရာက္အေတြးအေခၚနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ပါ။ ဖံုးထားတာက သကာပါ၊ အထဲမွာက အဆိပ္ပါ။ လူထုက အယံုအၾကည္မရွိမွန္းသိေပမယ့္ "ႀကိဳက္လံုးပစ္"ၿပီးလုပ္သြားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေတြပါ။ (စကားခ်ပ္ အခု အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးတို႔၊ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာတို႔ဆိုတာေတြဟာ Identity Politics ေခါင္းစဥ္ေအာက္က ႀကိဳက္လံုးပစ္ႏိုင္ငံေရး(Popular Politics) ေတြပါပဲ)

ျပန္ဆက္ရရင္ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ေနတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဟာ Public Opinion ကိုသိရဖို႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုန္းကလို ရုပ္ဖ်က္ၿပီး စနည္းနာစရာမလိုေတာ့တဲ့ ေခတ္ပါ။ အစိုးရဟာ သတင္းဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေရာ ကိရိယာေတြေရာ လက္ဝယ္ရွိထားသူပါ။ သိလိုတဲ့ဆႏၵမရွိရင္သာ မသိတာပါ။ သိခ်င္ရင္ အလြန္လြယ္ကူပါတယ္။ အစိုးရမွာ သိခ်င္စိတ္ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ သိေအာင္ အရင္လုပ္ရပါမယ္။

ဗမာျပည္ အနီးသမိုင္းကိုျပန္ၾကည့္ပါ။ ၈၈ လူထုဒီမိုကေရစီေရးအံုႂကြမႈႀကီး မျဖစ္ခင္အေစာပိုင္းကာလ၊ ျဖစ္ရိပ္သန္းလာတဲ့ကာလ၊ ျဖစ္ကာနီးဆဲဆဲနဲ႔ ထျဖစ္လိုက္တဲ့ကာလေတြမွာ လူထုအျမင္ေတြ ဘယ္လိုရွိခဲ့ၾကသလဲကို က်ေနာ္တို႔ေတြ႔ရမွာပါ။ အဲ့ဒီ Public Opinion ေတြကို အစိုးရလို႔ဆိုတဲ့ မဆလ တပါတီစစ္အာဏာရွင္က ပစ္ပယ္ခဲ့ၾကလို႔၊ ေဖာ့တြက္၊ ေလွ်ာ့တြက္ခဲ့ၾကလို႔ ၁၉၆၂ ကေနစခဲ့တဲ့ စစ္အုပ္စိုးမႈ သ႑န္ေနရာမွာ ေနာက္တခုနဲ႔အစားထိုးၿပီး  ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး ေျပာင္းခဲ့ရတာပါ။

ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ လူထုအျမင္လို႔ဆိုတဲ့ Public Opinion ဆိုတာရွိတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကျမင္တဲ့အျမင္နဲ႔ ဆိုးတဲ့ဘက္ကျမင္တဲ့အျမင္ရွိတယ္။
အေကာင္းအဆိုး ၂ ခုလံုးကို နည္းနည္းျမင္တာနဲ႔ မ်ားမ်ားမ်ားျမင္တာရွိတယ္။ အလြန္အကၽြံျမင္တာနဲ႔ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းျမင္တာရွိတယ္။ ဘယ္လိုပဲရွိရွိ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ ရွိေနျဖစ္ေနတဲ့ လူထုအျမင္ကို သိေအာင္လုပ္ရမယ္။ သိရင္ ပစ္ပယ္လို႔မျဖစ္ဘူး။ ေဖာ့ေတြးတာမ်ိဳး ေလွ်ာ့တြက္တာမ်ိဳးေတာင္ မလုပ္အပ္ဘူး။ လုပ္ရင္ ငါးပါးတင္မကဘူး သံဃာစင္ပါေမွာက္မယ္။

ဒီေလာက္ပါပဲ ခုေလာေလာဆယ္ လူထုအျမင္ Public Opinion နဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတြးမိတာက။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ဒီဇင္ဘာ ၉၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment