Friday, December 21, 2018

(တိုင္းရင္းသားနဲ႔လူမ်ိဳးစု-၁) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
(တိုင္းရင္းသားနဲ႔လူမ်ိဳးစု)
က်ေနာ္ အဂၤလိပ္လိုေျပာတိုင္း Ethnic Armed Resistance Groups လို႔သံုးတယ္။ ဗမာလို လူမ်ိဳးစုလက္နက္ကိုင္ခုခံေရးအစုမ်ားလို႔ မေခ်ာေအာင္ျပန္လည္းရပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ လူမ်ိဳးစုလက္နက္ကိုင္ခုခံစစ္ဆင္ႏႊဲေနသူမ်ားလို႔ ကိုယ့္ဘာသာျပန္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ တိုင္းရင္းသာလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားလို႔မသံုးဘူး။ အခု အဂၤလိပ္လိုေျပာေျပာေနၾကတဲ့ EAOs ဆို ပိုေတာင္ စက္ဆုပ္ရြံရွာပါတယ္။

ခက္ေနတာက လူမ်ိဳးစုေတြ(အမ်ားစု)ကိုယ္၌က တိုင္းရင္းသားလို႔အေခၚခံရတာကို မပယ္လွန္ႏိုင္ဘူး၊ မပယ္လွန္ဝံ့ဘူး။ တခ်ိဳ႔ဆို သာေတာင္ သာယာေနသလား မွတ္ရပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တိုင္းရင္းသားလို႔သံုးရတာ ခံတြင္းေတြ႔ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္သလို ႏႈတ္က်ိဳးသြားတာ၊ ဦးက်ိဳး သြားတာလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း လူမ်ိဳးစုတို႔၊ တိုင္းရင္းသားတို႔ဆိုတဲ့စကားလံုးေတြကို အဂၤလိပ္လို အျငင္းထြက္ေစမယ့္ Ethnic, Indigenous, Native စတာေတြကို မသံုးလိုပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘာသာစကားဟာ အေရးႀကီးတယ္ဆိုေပမယ့္ ဘာသာေဗဒ ပညာရွင္ေတြလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို သူတို႔ဘာသာလြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ၾကပါေစ။ ဘာသာေဗဒကိစၥကို ႏိုင္ငံေရးထဲေနရာတကာဆြဲသြင္းရင္ အျငင္းအခံုကလြဲလို႔ အက်ိဳးမ်ားစရာလည္း သိတ္မရွိလွပါဘူး။

အမွန္က တိုင္းရင္းသားအေခၚခံေနရသူေတြဟာ လူမ်ိဳးစုတစုဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဆိုင္ရာလူမ်ိဳးစုေတြမွာ ဘာသာေရးအရ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ၊ လူမႈေရးအရ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနသူေတြကိုယ္၌က လူ႔အႏြယ္ လူ႔အမ်ိဳး လူ႔အစုဆိုတဲ့အျမင္အရေရာ ႏိုင္ငံေရးအျမင္အရပါ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ သိဖို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဦးေဆာင္ေနသူေတြကိုယ္တိုင္ ဗူးလံုးနားမထြင္းျဖစ္ေနတယ္ဆို ေနာက္လိုက္ေတြ ပိုဆိုးကုန္ေတာ့ မေပါ့။ အဲ့လိုလူေတြက လူမ်ိဳးစုအားလံုး တန္းတူရည္တူနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိတဲ့၊ လြတ္လပ္တဲ့၊ ဒီမိုကေရစီက်တဲ့၊ လူ႔အခြင့္အေရးအာမခံတဲ့ ေခတ္မီလူ႔ေဘာင္တခု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ေနာက္လိုက္ေတြကို ဘယ့္ႏွယ္လို႔လမ္းၫႊန္မႈေပးႏိုင္ပါ့မလဲက အေလးအနက္ထား ေတြးစရာပါ။

ငါတို႔လည္း မင္းတို႔ဗမာလို လူမ်ိဳးစုတစုဘဲ၊ မင္းတို႔လည္း ငါတို႔နည္းတူ လူမ်ိဳးစုတစုဘဲလို႔ မေျပာႏိုင္ၾကတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့အနက္မွာကိုက တျပည္တည္းေနတာမွန္ေပမယ့္ လက္ေအာက္ခံ ဒါမွမဟုတ္ တဆင့္နိမ့္ဆိုတဲ့သေဘာပါေနတယ္။ နမ္ႏွိမ္ထားတဲ့သေဘာပါေနတယ္။ တခ်ိဳ႔ဆို တိုင္းရင္းသားလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ကိုယ္လံုးတီးေနသူေတြ၊ လူသားစားသူေတြ၊ တရြာနဲ႔စစ္တိုက္ ေခါင္းျဖတ္လူသတ္ေနသူေတြ၊ အရိုင္းအစိုင္းေတြ စတဲ့အထိေတာင္ ျမင္သြားၾကတယ္။ ေျပာၾကတာလည္းရွိတယ္။ အဲ့လိုေျပာသံေတြကို ကိုယ္တိုင္လည္း ၾကားဖူးပါတယ္။

က်ေနာ္လည္း စစ္သားလုပ္ခဲ့ဖူးသူ၊ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းက တကယ့္ကိုေခ်ာင္က်တဲ့ ဘာမွဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမရွိတဲ့ လမ္းပန္းအဆက္အသြယ္ ခက္တဲ့ အဘက္ဘက္မွာနိမ့္က်ေနတဲ့ လူမ်ိဳးစုေဒသေတြကိုေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ေတြဘဝ ဘယ့္ေလာက္ ေအာက္တန္းေနာက္တန္းက်ေန ၾကရသလဲကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ကို ဘယ့္ေလာက္ အလူးအလိမ့္ခံေနရသလဲကို ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ဘက္တဘက္ဘက္က အၿပီးထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ေဒသေတြမွာ ေနၾကသူေတြက သိတ္မသိသာလွေပမယ့္ ဘယ္ဘက္ကမွ အျပတ္မထိန္းခ်ဳပ္ ႏိုင္တဲ့ ၾကားေဒသေတြကလူေတြဆို ပိုခံရပါတယ္။ တခ်ိဳ႔အဲ့လိုေဒသေနလူေတြထဲက ႏိုင္ငံေရးအသိမဟုတ္ေတာင္ ဘဝေပးအသိအရ ဘဝျပဌာန္းခ်က္အရေတြးႏိုင္ျမင္ႏိုင္ သူေတြကေတာ့ တဘက္ဘက္ကို အျပတ္ဝင္ရပ္ၿပီး တဘက္ဘက္ကို အျပတ္ဆန္႔က်င္တဲ့၊ တိုက္တဲ့ နည္းကိုသံုးၿပီး ေျမစာပင္ဘဝက ကိုယ့္ဘာသာရုန္းထြက္ၾကတယ္။ ရုန္းမထြက္ႏိုင္သူေတြကေတာ့ ေျမစာပင္ဘဝ ေရာက္ၾကရတာ။ အဲ့ဘဝ ေရာက္ရတာကို အျပစ္မေျပာပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာကို ေျပာတာပါ။

လူဟာ ဘယ္သူတိုက္တြန္းတြန္း မတြန္းတြန္း၊ ဘယ္သူ စည္းရံုးရံုး မရံုးရံုး သူလုပ္စရာရွိတာကို လုပ္ပါတယ္။ ဘာလို႔ အဲ့လိုလုပ္ရလဲဆို လူဟာ သူေသမွာကို သိလို႔ပါဘဲ။ ေသမွာသိတဲ့လူဟာ ဘယ္လိုေနမလဲကို သူ႔ဘာသာေရြးခ်ယ္တဲ့သေဘာပါဘဲ။ ဒီေနရာမွာ စည္းရံုးေရးေတြ၊ ဖိႏွိပ္ သူေတြ၊ ဖိႏွိပ္ခံေတြ၊ ေတာ္လွန္စစ္ေတြ၊ ေဖါက္ျပန္စစ္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ေျပာမယ္ဆို သီးသန္႔ေျပာစရာေတြမ်ားမွာပါ။ က်ေနာ္က တိုင္းရင္းသားနဲ႔ လူမ်ိဳးစုကိစၥဘဲကြက္ေျပာမွာမို႔ အဲ့ဒါတြကို ခန ေက်ာ္ခဲ့ပါရေစ။
(ဆက္ပါ့မယ္)
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ဒီဇင္ဘာ ၂၁၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment