Saturday, September 1, 2018

ေဒါင္းအိုးေဝ၊ မိတ္ေဆြရွာျခင္းႏွင့္ ေတာင္းပြဲတိုက္ပြဲမ်ား (အျပင္လူရဲ့ဘားမားရုဒ္မ နံပတ္၈)

0 comments
ေဒါင္းအိုးေဝ၊ မိတ္ေဆြရွာျခင္းႏွင့္ ေတာင္းပြဲတိုက္ပြဲမ်ား
“ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားဒီမိုကရက္တစ္တပ္ဦး”၏ အာေဘာ္ျဖစ္သည့္ “ေဒါင္းအိုးေဝ”စာေစာင္အတြက္ တခုခုေရးပါဟု ေျပာသည့္အခါ က်ေနာ္ ဝမ္းသာအံ့ၾသမိ၏။ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္စာေစာင္တြင္ ဝင္ေရးရမည့္အတြက္ ဝမ္းေျမာက္သည္မွာ အထူးေျပာစရာ မရွိ။ အံ့ၾသရသည္က အေၾကာင္းရွိ၏။
က်ေနာ္က လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို ယံုၾကည္သူမဟုတ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း မလုပ္စဖူး။ သို႔ႏွင့္တိုင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဝင္ေရးပါဟု ဖိတ္ေခၚရသနည္းဆိုၿပီးအံ့ၾသမိျခင္း။ အေၾကာင္းရွိမည္ထင္၏။ က်ေနာ္က လက္နက္လက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို မယံုၾကည္ေသာ္လည္း ဘယ္တုန္းကမွမဆန္႔က်င္ခဲ့။ မဆန္႔က်င္ရံုမက လုပ္ေနသူအခ်ိဳ႔ႏွင့္လည္း အေနနီးခဲ့ဖူး၏။ အေနနီးသျဖင့္ သူတို႔ရင္ဘတ္ထဲ ဝင္ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့၏။ ဝင္ၾကည့္ခြင့္ရသျဖင့္လည္း သူတို႔ႏွလံုးသားႏွင့္အေတြးအေခၚကို ဖတ္ခြင့္ႀကံဳခဲ့၏။ ဖတ္ခြင့္ႀကံဳသျဖင့္လည္း သူတို႔ကိုနားလည္ခဲ့၏။
နားလည္သျဖင့္လည္း တူရာပန္းတိုင္ကို မတူသည့္လမ္းမ်ားမွ အတူေလ်ွာက္သူမ်ားျဖစ္လာၾက၏။
က်ေနာ္က စစ္၏သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့သူပီပီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုခ်စ္၏။ စစ္ကိုမုန္း၏။ စစ္ကို လူတိုင္းမုန္းၾကသည္ဟုေတာ့ က်ေနာ္မထင္။ စစ္ကို ခ်စ္သူမ်ားရွိ၏။ စစ္ကိုမက္သူမ်ားရွိ၏။ စစ္မက္ျဖင့္ ထိုသူတို႔စီးပြားရွာ၏။ သူတို႔အစီးအပြားအတြက္ စစ္မက္တို႔ကိုဖန္တီးရ၏။ စစ္မက္သူတို႔ေၾကာင့္ စစ္မက္တို႔ စျဖစ္ရ၏။
စစ္ပြဲမ်ားတြင္ စစ္တိုက္ေနၾကသည့္စစ္သားတိုင္း စစ္လိုလားသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလိုခ်င္ဆံုးလူမ်ားတြင္ “မတိုက္ခ်င္ပဲ တိုက္ေနရသည့္စစ္ပြဲထဲက စစ္သားမ်ား”ေရွ႔ဆံုးကပါမည္ဟု က်ေနာ္က ယံုၾကည္ေန၏။
တခ်ိဳ႔က “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုခ်င္လို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္စစ္တိုက္ေနရတာ” ဟုဆို၏။ က်ေနာ္က ထိုသို႔မျမင္။ မၿငိမ္းခ်မ္း၍သာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိေရြ႔သာ သူတို႔ စစ္တိုက္ေနရျခင္းျဖစ္၏။ ၿငိမ္းခ်မ္းေနလွ်င္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိေနလွ်င္ မည္သူက မည္သည့္အတြက္ စစ္တိုက္ေနရမည္နည္း။ တိုက္ေနစရာ ဘာအေၾကာင္းမရွိ။ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို ဘာ့အတြက္ သတ္ေနရမည္နည္း။ ေသေနရမည္နည္း။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုခ်င္လို႔ စစ္တိုက္ေနရျခင္းမဟုတ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိသျဖင့္ စစ္တိုက္ေနရသည္ဟု က်ေနာ္က နားလည္ထား၏။
ထိုအတိုင္းဆိုလွ်င္ မၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ မည္သူေတြလုပ္ေနသနည္း။ ရွင္းပါသည္။ စစ္မက္သူမ်ားကသာ လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ သူတို႔လက္တြင္ အာဏာေရာက္သည့္အခါ ေခ်ာင္းျမစ္သာမက တိုင္းျပည္ပါ ဖြပ္သထက္ညစ္ရ၏။ ထိုအခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေႂကြးေၾကာ္သံသည္ လိႈင္လိႈင္မည္လာ၏။ ဘဝဂ္ညံလာ၏။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလားခ်က္ကို ေဖၚျပေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္ရာတြင္ နည္းနာေတြေတာ့မတူၾက။ မတူသည္မွာ သဘာဝက်၏။ အတင္းတူရမည္ဟု လုပ္လို႔မရ။ ေျပာလို႔မျဖစ္။ ဒါဆိုရင္ မတူတာခြဲလုပ္၊ တူတာတြဲလုပ္ရေအာင္ဆိုၿပီးျဖစ္လာ၏။ ထို တြဲလုပ္ခြဲလုပ္သည္ ေျပာရလြယ္သေလာက္ ၾကားရနားဝင္ခ်ိဳသေလာက္ တကယ့္ႏိုင္ငံေရးတြင္ ခက္ပါသည္။ ငါ့နဲ႔မတူငါ့ရန္သူဟု မည္သူမွ်မေျပာေသာ္လည္း ငါ့မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ကား အလွမ္းေဝးလြန္းသြားၿပီျဖစ္၏။ အလွမ္းေဝးလြန္းသြားလွ်င္ အေနနီးေအာင္လုပ္ဖို႔ မလြယ္ေတာ့။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥကို အာဏာျပႆနာႏွင့္ခြဲျမင္သူကျမင္၏။ တြဲျမင္သူကျမင္၏။ ကိစၥမရွိ။ သူ႔အျမင္ႏွင့္ကိုယ့္အျမင္ မတူလို႔ရသည္။ မတူခြင့္လည္း ရွိ၏။ ခြဲျမင္သူတြင္ အာဏာႏိုင္ငံေရးျပႆနာေရာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာျပႆနာပါမရွိ။ သို႔ျဖင့္ သူ႔တြင္အာဏာအတြက္ ဖက္ၿပိဳင္ရမည့္သူမရွိ။ ၿပိဳင္ဘက္လည္း မလိုေတာ့။ ၿပိဳင္ဘက္ဆိုသည္က အာဏာျပႆနာကိုရွင္းၾကသည့္အခါ ရန္ဘက္ျဖစ္ရသည္လည္းရွိ၏။ ၿပိဳင္ဘက္က ရန္ဘက္ျဖစ္သြားသည့္အခါ ရန္သူျဖစ္လာ၏။
ရန္သူျဖစ္လာလွ်င္ ရန္သူကိုၿပိဳင္တိုက္ဖို႔ မိတ္ေဆြရွိဖို႔လည္း လိုလာရ၏။ ရွာလည္းရွာရ၏။ မိတ္ေဆြရွာသလို ရွိသလို၊ မိတ္ေဆြမဟုတ္ ရန္သူမဟုတ္ ၾကားလူလည္းရွိလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ရန္သူ၊ မိတ္ေဆြ၊ ၾကားလူဟူ၍ ရွိလာရျခင္းျဖစ္၏။
ခြဲျမင္သူအတြက္ အာဏာမလို။ မလိုအပ္သျဖင့္ ၿပိဳင္လုရမည့္ၿပိဳင္ဘက္မရွိ။ ၿပိဳင္ဘက္မရွိသျဖင့္ ဖက္ၿပိဳင္စရာမရွိ။ မရွိေတာ့သျဖင့္ ရန္သူမရွိ။ ဘယ္သူႏွင့္မွ ရန္သူျဖစ္စရာမလိုေတာ့။ ရန္သူ မရွိေတာ့။ ရန္သူမရွိသျဖင့္ ၾကားလူဆိုသည္လည္းမရွိ။ မလိုေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္သူ႔တြင္ ရန္သူမရွိ၊ ၾကားလူမရွိ။ မိတ္ေဆြခ်ည္းသာ ရွိေတာ့၏။ မိတ္ေဆြကို တိုက္စရာမလို။ မိတ္ေဆြထံ ေတာင္းရန္သာက်န္၏။ ၫွိရန္သာရွိေတာ့၏။ မိတ္ေဆြဟု သတ္မွတ္သူက သူ႔ကို မိတ္ေဆြဟုျပန္သတ္မွတ္ေသာ္ ေကာင္း၏။ သူ႔အလိုကိုလိုက္ေသာ္ ေကာင္း၏။
အာဏာျပႆနာႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တြဲျမင္သူကမူ ထိုသို႔မမွတ္မယူ။ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ရလိမ့္မည္။ ရန္သူ၊ မိတ္ေဆြႏွင့္ၾကားလူရွိရမည္။ မိတ္ေဆြႏွင့္တြဲၿပီးရန္သူကိုတိုက္ရင္း ၾကားလူကိုမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမည္။ သူ႔ကိုလည္း ရန္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ထားသူ၊ သူကလည္း ရန္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ထားသူထံ မေတာင္း၊ အႏိုင္မတိုက္ႏိုင္ေသးလွ်င္ေတာင္ အားတူလာလွ်င္ ၫွိမည့္စကားဆိုရမည္။ တိုက္ေနရင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတံခါးဖြင့္ထားမည္။ တံခါးဖြင့္ထားရင္း တိုက္ေနလိမ့္မည္။
လက္နက္ကိုင္မွတိုက္သည္ဟု က်ေနာ္က ယံုၾကည္သူမဟုတ္။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး Arm Struggle ေရာ Non Violence ဆိုသည့္ အၾကမ္းမဖက္အာဏာဖီဆန္ေရးေရာ ၂ ခုစလံုးမွာ တိုက္ပြဲျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္ကမွတ္ယူ၏။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေပးပါဟု ေတာင္းဆိုသူက ေတာင္းလိမ့္မည္။ တိုက္သူကလည္း တိုက္ရလိမ့္မည္။ ေတာင္ေတာင္း၊ တိုက္တိုက္ ထိုကိစၥသည္ ႏိုင္ငံေရးကိစၥျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတြင္ ေတာင္းပြဲေရာတိုက္ပြဲပါ အႀကံဳးဝင္၏။
ယခု ႏိုင္ငံေရးစကားဆို၏။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ စစ္မက္ကိစၥေျပာ၏။ စစ္ကိုမက္သူတို႔အတြက္ စစ္မက္သည္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္၏။ စစ္မက္သူက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား ဘယ္ေတာ့မွမေျပာ။ သူတို႔ႏႈတ္မွထြက္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုသည့္စကားသည္ အာဏာျပႆနာႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုတြဲျမင္သူ က်ေနာ့္အတြက္ ယံုၾကည္လက္ခံဖို႔မျဖစ္ႏိုင္။
က်ေနာ္တို႔ကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုမက္၏။ စစ္မက္သူတို႔အတြက္ကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ မက္စရာမဟုတ္။
ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိသျဖင့္ လက္နက္ကိုင္တိုက္ရ၏။ က်ေနာ္က လက္နက္မကိုင္ပဲတိုက္ရ၏။ တိုက္ေနၾကတာျခင္း တူ၏။ နည္းနာကြာ၏။ မတူသည့္နည္းျဖင့္ တူသည့္ခရီးကို အတူသြားေနၾကျခင္းျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ့္တြင္ေရာ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္တြင္ပါ ရန္သူရွိ၏။ မိတ္ေဆြရွိ၏။ ၾကားလူရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါင္းအိုးေဝတြင္ ဝင္ေရးပါဟုေျပာျခင္း ျဖစ္ရမည္ယူဆ၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ၾသဂုတ္ ၂၈ ၂ဝ၁၁

0 comments:

Post a Comment