ေဒၚခင္ၾကည္ေျပာျပတဲ့
လူ (၅)ေယာက္အေၾကာင္း(လွကြန္႔)
ဧၿပီ
၂ဝ၁၂ ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္းမွ
(က်ေနာ္
ဒီေဆာင္းပါးကို စာရိုက္ၿပီး ျပန္တင္မယ္တင္မယ္နဲ႔ မလုပ္ျဖစ္ပါ။ ဇက္နည္းနည္းနာေနတာလည္း
ပါပါတယ္။ မနက္ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ စေတးတပ္စ္ေအာက္မွာ ေရးထားတဲ့ကြန္မန္႔ေတြေတြ႔ၿပီး
မဖတ္ရေသးသူေတြ မနည္းပါလားလို႔သိလိုက္ရၿပီး ဖတ္မိရင္ အက်ိဳးမ်ားၾကမယ္ေတြးမိကာ ခုေတာ့
စရိုက္ စတင္ပါၿပီ။ အားလံုး ၉ မ်က္နွာပါ။ ရွယ္ယာလုပ္လို႔ ရပါတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။
စိတ္ရွည္ရွည္ဖတ္ရင္ သူ႔ေရးဟန္ သူ႔အဖြဲ႔အႏြဲ႔ထဲမွာ ျမွဳတ္ထားတာေတြက ေဖာ္ထုတ္လို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္)
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ေမ ၃၁ ၂ဝ၁၃
ဘဝဆိုတာ
အခ်ိဳးအေကြ႔ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းမႈေပါင္းမ်ားစြာ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈေပါင္းမ်ားစြာကို
ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားရတာကို ဆိုလိုတယ္လို႔ နားလည္သေဘာေပါက္တယ္။ သာမန္လူေတြက ျဖစ္စဥ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိခဲ့သလို
ဂုဏ္ထူးဝိေသသထူရွိတဲ့သူေတြထဲက အနမတဂၢမ်ားစြာထဲက မ်ားစြာဟာလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္၊ သူ႔ဝန္းက်င္နဲ႔သူ၊
ေတြ႔ထိၾက၊ ရင္ဆိုင္ၾက၊ တိုက္ခိုက္ၾကနဲ႔ ဘဝကိုတည္တန္႔ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကတာပါ။
ဒီလို
ႀကိဳးပမ္းရင္းႀကိဳးပမ္းရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းလက္ပန္းက်လာတတ္ၾကစၿမဲပါ။ သန္တုန္းျမန္တုန္း
သြက္လက္တုန္းမွာ အတၱမာန္မာန တရားေတြနဲ႔ေရာႁပြမ္းတဲ့အထင္၊ အျမင္၊ အေတြးေတြနဲ႔ ဟန္တလံုးမာန္တလံုး
ေမာက္မာတတ္ၾကေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္အဝန္းအဝိုင္း၊ အိုမင္း ရင့္ေယာ္မႈ၊ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႔တဲ့မႈ၊
အယူအဆအေတြးအေခၚေဖါက္ျပန္မႈေတြက ေရရွည္မွာ လက္ပမ္းက်သလိုမ်ိဳးျဖစ္တတ္တာကို သတိသမၸဇဥ္
တရားနဲ႔ေရွးရႉသြားဖို႔ လိုမယ္ထင္တယ္။
ဒီအခါမွာ
အခါအခြင့္သင့္လို႔ ျဖစ္စဥ္နွစ္ခုကို ယွဥ္္တြဲေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
သမိုင္းမွာျဖစ္ရပ္မွန္ဆိုတာ အေတာ္နည္း ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ေတာ္လ္စတိြဳင္းစကားနဲ႔ေျပာရရင္
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ဆိုတာ မရွိသေလာက္နည္းပါတယ္။ သမိုင္းကိုေရးၾက ေျပာၾကတဲ့ ေနရာမွာ သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္
တနည္းမဟုတ္တနည္းနဲ႔ ဘက္လိုက္ေနၾကတာပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ျပင္သစ္-ရုရွားစစ္ပြဲမွာ ျပင္သစ္ကလည္း
ျပင္သစ္ ဘက္ကမွန္ေၾကာင္း၊ နပိုလီယံရဲ႔တန္ခိုးပါဝါ အာဏာေတာ္ေၾကာင့္ ျပင္သစ္နိုင္ငံေတာ္ႀကီး
ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္စည္ပင္ေအာင္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကရေၾကာင္း ျပင္သစ္သမိုင္းဆရာေတြက
ေရးၾကတာပဲ။ ရုရွားကလည္း ရုရွားေတြရဲ့စစ္ဟာ ခုခံစစ္ျဖစ္တယ္၊ ရုရွားျပည္သူ ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ျဖစ္တယ္၊
က်ဴးေက်ာ္စစ္ကို ခုခံစစ္နဲ႔တြန္းလွန္တာျဖစ္တယ္ စတဲ့အေရးအသားမ်ိဳးေတြနဲ႔ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ေရးခဲ့ၾက
တာပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္
သမိုင္းဆိုတာဟာ ဘက္လိုက္မႈရွိေနတယ္လို႔ ဆိုခဲ့တာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သမိုင္းမွန္ဆိုတာဟာ
ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ေတြ၊ ဓနရွင္ေတြ၊ အရင္းရွင္ေတြ၊ နယ္ခ်ဲ႔သမားေတြ၊ ဖက္ဆစ္ေတြအတြက္ ေရွ႔ေနလိုက္ေပးေနတဲ့
ေလွ်ာက္လဲခ်က္မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ ဆင္းရဲသား ေက်းေတာ္မ်ိဳးကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ရဲ့ စနစ္တခုအတြင္း၊
စစ္တခုအတြင္း၊ ေခတ္တခုအတြင္းက ခါးသီးတဲ့အေတြအႀကံဳကို ထင္ဟပ္ ေပးတဲ့ မီးေမာင္းထိုးေပးလိုက္တဲ့
ျပကြက္တခုလို႔ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္တခုက
သမိုင္းေခတ္တခုအတြင္း နိုင္ငံေရးအရ၊ စစ္ေရးအရေအာင္နိုင္သူ ရံႉးနိမ့္သူဆိုတာ ရွိတတ္စၿမဲပါ။
ဒီလိုလူေတြဟာလည္း သမိုင္းဇာတ္ရုပ္ေတြထဲက အဓိကဇာတ္ေကာင္ေတြ
ဇာတ္ရုပ္ေတြပါ။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ဟာ စင္တင္ဇာတ္ေကာင္ေတြ ဇာတ္ရုပ္ေတြနဲ႔ စရိုက္ဓေလ့ကိုေဖာ္က်ဴးခဲ့တဲ့
ဇာတ္ရုပ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ကျပခဲ့ၾကတဲ့ တကယ့္ဘဝထဲက ဇာတ္ရုပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇာတ္ရုပ္ေတြထဲက
သမိုင္းဇာတ္ေဆာင္တခ်ိဳ႔ကို ေရးျပခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ သမိုင္းျပကြက္တစ္ကြက္မွာ အဓိကဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္
ကျပခဲ့ၾကသူေတြပါ။
အဓိပတိႀကီး
ေဒါက္တာဘေမာ္(လွကြန္႔)
၁၉၄၂
ခုနွစ္မွ ၁၉၄၅ ခုနွစ္အတြင္း ဂ်ပန္ေခတ္လို႔ဆိုၾကပါစို႔။
တစ္ေသြး
တစ္သံ တစ္မိန္႔…တဲ့။
ဒါဟာ
အဓိပတိႀကီးရဲ့ေႂကြးေၾကာ္သံပါ။ ကမၻာမွာလည္းအာဏာရွင္ ဗမာမွာလည္းအာဏာရွင္လို႔ သီခ်င္းေတာင္ေရးစပ္ဂုဏ္ျပဳရတဲ့
အာဏာရွင္။
ဒီ
အာဏာရွင္ႀကီးအေၾကာင္း ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတာေတြရွိသလို မေကာင္းတာေတြလည္းရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ သူ႔ေနရာမွာ ကိုယ္ေရာက္ေနရင္ ဘာလုပ္မလဲ။ ဒါဟာ စဥ္းစားစရာပါ။
ထားေတာ့..ေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုးတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမႈကိစၥျဖစ္ ေလေတာ့ ေကာင္းရင္လည္း သမိုင္းမွာ
နံမည္ေကာင္းနဲ႔ရွင္သန္ေနမွာပါ။ ဆိုးေနတယ္ဆိုရင္လည္း သမိုင္းမွာ နံမည္ဆိုးနဲ႔ေက်ာ္ၾကားလာမွာပါ။
ဒါဟာ သူ႔ကိစၥ၊ သူပါဝင္ကျပခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းထဲကေပးလိုက္မယ့္ သင္ခန္းစာလို႔ပဲဆိုရမလား။
ထားေတာ့…ဂ်ပန္ေခတ္ကာလအခ်ိန္မ်ိဳး၊ အဓိပတိႀကီးရဲ့ျဖစ္စဥ္အတြင္းမွာ သာမန္လူသားတေယာက္အဖို႔
ဒီလိုအိမ္မ်ိဳးအထဲ ေရာက္ဖို႔မေျပာနဲ႔ အိမ္ေရွ႔က မေယာင္မလည္
ၾကည့္မိရင္ေတာင္
အဖမ္းခံရနိုင္တဲ့အေနအထားေလ။ အိမ္ဝင္းထဲဝင္ဖို႔ဆိုတာ ေဝလာေဝး။။ ဒါေပမယ့္ ကာလက ၾကာခဲ့ၿပီ။
ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ေတြ လက္နက္ခ်ခဲ့ၿပီးၿပီ။ နယ္ခ်ဲ႔ေတြလည္း ကာယကံေျမာက္ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာမရွိ္ေတာ့။
ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုး လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ၿပီ။ ၾကာေတာင္ ၾကာလွေပါ။ အဓိပတိႀကီးလည္း သလြန္ေညာင္ေစာင္းထက္မွာ
မလဲေလ်ာင္းနိုင္ေတာ့။ တစ္ေသြး တစ္သံ တစ္မိန္႔ဆိုတာေတြလည္း ဘယ္ဆီ ေရာက္ကုန္မွန္းမသိ။
အာဏာမရွိေတာ့၊ ပါဝါမရွိေတာ့၊ သူ႔ေနရာမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း ေရာက္ေနၿပီ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းနဲ႔
အဓိပတိႀကီးၾကား မွာ အစိုးရအဖြဲ႔ (၄)ဖြဲ႔ျခားခဲ့ၿပီ။ အစိုးရအဖြဲ႔ေတြျဖစ္တဲ့ ဖဆပလ၊ သန္႔ရွင္း၊
အိမ္ေစာင့္၊ ပထစ စတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႔ေတြ တစ္ဖြဲ႔ၿပီးတစ္ဖြဲ႔ ၿပိဳပ်က္ခဲ့ၿပီ။ အခု ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရ၊
ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီအစိုးရကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းက တည္ေထာင္ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ေနၿပီ။
ဂ်ပန္ေခတ္အဓိပတိႀကီးကား ဇရာရဲ့ဖိစီးမႈကို ခံေနရရွာပါၿပီ။
၁၉၆၉
ခုနွစ္ဦးပိုင္းေလာက္က ထင္ပါတယ္။ စာေရးသူရယ္၊ ဆရာဦးညိဳျမရယ္၊ အိုးေဝဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္
ကိုေက်ာ္ဆန္းရယ္ သံုးေယာက္သား အဓိပတိႀကီးေနထိုင္ရာ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းေနအိမ္ကို သတင္းေမးသြားၾကပါတယ္။
အဓိပတိႀကီး ေနထိုင္မေကာင္း ျဖစ္တယ္ၾကားလို႔ပါ။ အငွားကားေလးေပၚက က်ေနာ္တို႔ဆင္းၿပီး
ကုန္းေပၚကို ေမာ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ သစ္ပင္တခ်ိဳ႔ အုပ္အုပ္မိုမိုးရွိေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းက အဓိပတိႀကီးအိမ္ဟာ အဲ့ဒီေတာင္ကုန္းေလးေပၚမွာပါ။ ေတာင္ကုန္းေပၚကအိမ္ကို
သြားတဲ့လမ္းဟာ အတက္လမ္းျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ကြန္ကရစ္လမ္းျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ အခုေတာ့
အုတ္က်ိဳးအုပ္ပဲ့၊ ကြန္ကရစ္အက်ိဳးအပဲ့၊ ဂဝံေက်ာက္အခ်ိဳ႔နဲ႔ အုတ္ခဲက်ိဳး အခ်ိဳ႔ၾကားထဲမွာ
ျမက္ေတြက ေတာထေနပါတယ္။ မသြားလာတာၾကာလို႔ထင္ရဲ့ ျမက္ေတြက မင္းမူေနတာ ကလား။
ဂိတ္တံခါးေလးကလည္း
ပိုင္ရွင္နဲ႔အတူ အိုမင္းရင့္ေယာ္ေနၿပီေကာ။ ၾကာျမင့္လွၿပီျဖစ္ေတာ့ အျဖဴေရာင္ေဆးသားက
မပီျပင္ေတာ့။ ေနဒဏ္ မိုးဒဏ္ ဘယ္ေလာက္ခံထားရၿပီလဲ မခန္႔မွန္းတတ္။ အေတာ္ေတာ့ၾကာၿပီထင္ရဲ့။
ညိဳညစ္ညစ္သစ္သားေရာင္က ေျပာက္တိေျပာက္ၾကား ေဆးျဖဴေရာင္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္လိုလြတ္ေျမာက္ျငား
ကုန္းရုန္းထေနေလသည္။ တံခါးေလးက ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ ျပဳတ္က်လုလုတဲတဲ။ ျပင္ဆင္မယ့္သူကို
ေစာင့္ေနပံုရတယ္။ မဟတဟ တံခါးေလးကို အသာ မဖြင့္ၿပီး ျမက္ေတြေအာထေနတဲ့ လမ္းကေလးအတိုင္း
ကုန္းေပၚ တက္သြားတဲ့အခါ တစ္ထပ္တိုက္ကေလးတစ္လံုး၊ အိမ္ေရွ႔မွာ ကားေလးတစ္စီး၊ ဖို႔ဒ္လား၊
ေအာ္စတင္လား၊ ဟမ္းဘားလားမသိ။ ဘီးေတြက ျပားလို႔ ေလမရွိ။ ေဆးေရာင္က အနက္ကေလးလို႔ထင္ရေပမယ့္
ကားတစ္စီးလံုး ေဘာနက္ေပၚ၊ အမိုးေပၚ၊ ေဘးဘီဝဲယာအားလံုးမွာ ငွက္ေခ်းေတြ ဖုန္ေတြ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြနဲ႔
ျခယ္သထားေလေတာ့ နဂိုေဆးေရာင္ကိုပင္ ကြဲကြဲျပားျပားမခြဲျခားနိုင္။ အနက္ေရာင္လို႔ေတာ့
မွန္းဆမိပါတယ္။ ပိုင္ရွင္ကိုယ္တိုင္က မစီးျဖစ္တာၾကာလွေရာ့မယ္။
အိမ္ေရွ႔
အေတာ္ၾကာၾကာအသံျပဳလိုက္ေတာ့ မိန္းကေလးတစ္ဦးထြက္လာပါတယ္။ “ဘယ္သူနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လို႔ပါလဲရွင္”တဲ့။
မြန္မြန္ရည္ရည္ပါ။ “အဓိပတိႀကီးနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လို႔ပါ” “ရွင္..” “ေၾသာ္..ေဒါက္တာဦးဘေမာ္နဲ႔
ေတြ႔ခ်င္လို႔ပါ” “ဘဘႀကီး အိပ္ယာထဲမွာ မွိန္းေနပါတယ္” “ဒါျဖင့္ ဆရာမ ေဒၚတင္ဇာေမာ္နဲ႔
ေတြ႔ခ်င္ပါတယ္” “ခဏေစာင့္ပါ..”ဆိုၿပီး အထဲျပန္ဝင္သြားတယ္။ အေတာ္ေလးၾကာေတာ့မွ ေဒၚတင္ဇာေမာ္နိုင္ထြက္လာ
ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔အိမ္ထဲေရာက္ၿပီး ေဒါက္တာႀကီး(အဓိပတိႀကီး)ရဲ့ က်န္းမာေရးအေျခအေနကို
ေမးျမန္းရင္း ပဋိသႏၶာရစကား ေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီမွာ သိခဲ့ရတာက အဓိပတိႀကီးဟာ ဇရာရဲ့ဖိစီးမႈအျပင္
တျခားေဝဒနာတခ်ိဳ႔ပါ ခံစားေနရတယ္ဆိုတာပါပဲ။
အဲ့ဒီမွာ
စိတ္အစြဲအလမ္း အသိအမွတ္ျပဳမိတာက အနႏၱသူရိယအမတ္ႀကီးေရးခဲ့တဲ့ သူတည္းတစ္ေယာက္ ေကာင္းဖို႔ေရာက္မူ
ဆိုတဲ့ကဗ်ာပါပဲ။ (ေရႊအိမ္နန္းနွင့္ ၾကငွန္းလည္းစံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊
စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာေရမ်က္နွာထက္ ခဏတက္ သည့္၊ ေရပြက္ပမာ တစ္သက္လ်ာတည္း)
0 comments:
Post a Comment