Tuesday, September 25, 2018

လူသူေတာ္ အိပ္ယာထ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
လူသူေတာ္ အိပ္ယာထ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ညက နည္းနည္းမ်ားသြား သို႔မဟုတ္ နည္းနည္း နည္းမသြားဘူးဆိုလွ်င္ ေရဒီယိုနိႈးစက္သတင္းေၾကျငာသံႏွင့္အတူ မနက္ငါးနာရီခြဲတြင္ အိပ္ယာမွႏိုးပါသည္။ ဤေနရာတြင္ အိပ္ယာကို အိပ္စရာေနရာ(အိပ္ရာ)ဟု လူတိုင္းသိပါသည္။ ေရဒီသတင္းပလင္း အတင္းအဖ်င္း စကားႏိုင္လုပြဲစသည့္ စိတ္ဝင္စား စရာမ်ားပါေလမလားဟု ခနေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ဘာမွမပါလွ်င္ ေရေအးေအးတဖန္ခြက္အျပည့္ေသာက္ကာ ေခြးေလး ၂ ေကာင္ကိုနိႈးၿပီး ခ်ီးပါေသးေပါက္ ထုတ္ပါသည္။

သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကေတာ့ မ်က္ေစ့ ၂ လံုး ပြင့္ခ်ိန္မွစကာ ဘုရားတရားအာရံုျပဳသည္ဟုဆိုသျဖင့္ က်ေနာ္ကား သူေတာ္မေကာင္း စာရင္းေပါက္ ျဖစ္ပါသည္။ တံခါးမဖြင့္မခ်င္း အသံမစဲပဌာန္းရြတ္သလို ေအာက္အီအီးအြတ္ေနၾကေသာ ၾကက္ဖႀကီး ၂ ေကာင္နွင့္ ယင္းတို႔၏ ေမာင္းမမိႆံမ်ား စက္ေတာ္ေခၚရာ ၾကက္အိမ္တံခါးကိုဖြင့္ေပးပါသည္။ အစာေရ လဲေပး ထည့္ေပးပါသည္။ ၾကက္ဘရိတ္ဖတ္စ္ဟု ေခၚရမည္လား မေျပာတတ္ပါ။ ေခြးေလးေတြကိစၥၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ အိမ္ထဲျပန္သြင္းၿပီး က်ေနာ့္ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ကိစၥ ရွင္းရပါသည္။ တိရိစၦန္မ်ားကို ခ်ီးပါေသးေပါက္သည္ဟုသံုးၿပီး လူၾကေတာ့ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္တို႔၊ အေပါ့အေလးတို႔၊ အခင္းႀကီးအခင္းေလးတို႔၊ အိမ္သာတက္သည္တို႔၊ ေတာထိုင္သည္တို႔၊ အီအီးပါ ရႉရႉးေပါက္သည္တို႔၊ သန္႔စင္ခန္းဝင္သည္တို႔ စသည္ျဖင့္ ေရလဲသံုးသျဖင့္ ျမန္မာစာေပ ေဝါဟာရႂကြယ္ဝေၾကာင္း သက္ေသျပလွ်င္ရပါသည္။ အမ်ားသံုး Rest Room ကို သန္႔စင္ခန္းဟု ျမန္မာျပန္သျဖင့္ မိတ္ေဆြႀကီး ကိုသန္႔စင္ကို အားနာသလို သူငယ္ခ်င္းမ ခင္သန္႔စင္ကိုလည္း မ်က္နွာပူမိပါသည္။ သူတို႔ ရွိၾကေသးလား မလားေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။

ထို႔ေနာက္ ကြန္ျပဴတာဖြင့္ထားခဲ့ၿပီး ကရားထဲေရထည့္ကာ မီးဖိုေပၚတင္ပါသည္။ စက္ေရွ႔ထိုင္မိတိုင္း ကြန္ျပဴတာဖြင့္သည္ကို Open ဟု ေျပာသည့္ တကၠသိုလ္ဆရာတေယာက္ကို သတိရပါသည္။ အေမရိကန္တြင္ မီးပ်က္ခဲေၾကာင္း လူသိမ်ားေသာ္လည္း တလတလ နင့္ေနေအာင္က်သည့္ မီတာခအေၾကာင္း ဘယ္သူမွေျပာသံမၾကားပါ။ အေမရိကန္သည္ အျခားစက္မႈနိုင္ငံႀကီးမ်ားနည္းတူ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ေရနံ မရွိလွ်င္ ေနမရသည့္ျပည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရနံထြက္သည့္တိုင္းျပည္မ်ား မီးဟုန္းဟုန္းေလာင္ၾကရပါသည္။

ေရေႏြးေစာင့္ရင္း ေခြးအစာခြက္ေရခြက္ ျဖည့္ေပးပါသည္၊ ေကာ္ဖီ ၂ ခြက္စာျပင္ပါသည္။ တခြက္က မိန္းမႏိုးလာလွ်င္ ေသာက္ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ေရွးဗမာႀကီးတို႔အလိုတြင္ ဇနီးသည္ သည္ ခင္ပြန္းထက္ အိပ္ယာဝင္ေနာက္က်ၿပီး အိပ္ယာထေနာက္က်ရပါသည္။ ဒါဆို ဇနီးေကာင္း တေယာက္၏ လကၡဏာခ်က္ေတြထဲကတခ်က္ဟု ခ်ီးမြမ္းၾကပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ေရွးဗမာႀကီးမဟုတ္သလို က်ေနာ့္ဇနီးလည္း ဗမာမ မဟုတ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္သည္ ေရွးေခတ္မဟုတ္သလို က်ေနာ္ေနတာလည္း အေမရိကန္ျပည္ျဖစ္ေနပါသည္။ က်ေနာ့္ေကာ္ဖီမွာ နက္စ္ေကာ္ဖီဟုေခၚၿပီး မိန္းမက ဗမာေကာ္ဖီဟုေခၚသည့္ ေကာ္ဖီျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ့္ေကာ္ဖီမွာ ဆရာေနဝင္းျမင့္ေျပာေသာ နတ္ေကာ္ဖီ ျဖစ္ပါသည္။

ညက မ်ားသြားနည္းသြား၍ မနက္မထခ်င္သည့္အခါတိုင္း မိန္းမေဖ်ာ္သည့္ အေမရိကန္ေကာ္ဖီ ေသာက္ရပါသည္။ ေကာ္ဖီေစ့ဝယ္ အိမ္မွာေလွာ္ အိမ္မွာႀကိတ္ ႏွပ္အိုးျဖင့္ အက်အနႏွပ္ကာေဖ်ာ္သည့္ ေကာ္ဖီအစစ္ျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္ သိတ္ အာမေတြ႔ေသာ္လည္း ေကာင္းလားဟု ေမးလွ်င္ ခတ္ျမန္ျမန္ Yeah, Yeah ဟုေျပာက်င့္ရေနၿပီမို႔ ေကာ္ဖီေၾကာင့္ သူႏွင့္က်ေနာ္ၾကားတြင္ ဘာျပႆနာမွမရွိပါ။ က်ေနာ့္နတ္ေကာ္ဖီကို သူလည္းတခါတခါေသာက္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာ္ဖီျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလည္း မလိုပါ။ ထို႔ေနာက္ ေကာ္ဖီခြက္ေဘးခ်ၿပီး ျမန္မာသတင္း ဝဘ္ဆိုက္မ်ားတက္ၾကည့္ကာ စိတ္ဝင္စားစရာေတြ႔လွ်င္ဖတ္ၿပီး ေတြးစရာအစရလွ်င္ ေရးရန္ ခ်န္ထားပါသည္။ ေရဒီယို အာရ္အက္ဖ္ေအတို႔ ဗီအိုေအတို႔ အေမရိကန္မွလႊင့္ေသာ္လည္း ဝဘ္ဆိုက္တြင္သာ ၾကည့္ၿပီး ကြန္ျပဴတာႏွင့္သာ ၾကည့္ပါနားေထာင္ပါသည္။

ေရဒီယိုေတြ ေခတ္တုန္းေတာ့မယ္ဟုေျပာျခင္းမွာ ေရေႏြးေငြ႔အင္ဂ်င္ေပၚစက ရြက္သေဘၤာေတြေခတ္ကုန္ၿပီဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မီးရထားေတြ ေပၚလာေတာ့ သေဘၤာေတြေနဝင္ၿပီဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဟိုင္းေဝးႀကီးေတြနွင့္ ကုန္ကားႀကီးေတြေပၚလာေတာ့ မီးရထားေတြနိဌိတံၿပီဟု လည္းေကာင္း၊ ေလယဥ္ပ်ံေတြေပၚလာေတာ့ လူစီးကားေတြတိမ္ေကာၿပီဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အင္တာနက္ေတြေပၚလာေတာ့ စာတိုက္ႏွင့္ ေၾကးနန္းဆက္သြယ္ေရးေတြ ဘဝပ်က္ၿပီဟူ၍ လည္းေကာင္း ေျပာပံုမ်ိဳးနွင့္ဆင္ပါသည္။ ရြက္သေဘၤာေတြ၊ ေရေႏြးေငြ႔သေဘၤာေတြ၊ မီးရထားေတြ၊ လူစီးကားေတြ၊ စာတိုက္နွင့္ေၾကးနန္းလုပ္ငန္းေတြ ေခတ္မီေအာင္ ျပင္တန္တာျပင္ၿပီး ခုတိုင္ရွိေနပါသည္။ အြန္လိုင္းေရွာ့ပင္န္း ေတြေၾကာင့္ ပါဆယ္ပက္ေက့ဂ်္ႏွင့္ပို႔တာေတြ ပိုေတာင္လုပ္ရသည္ဟု ေျပာသံလည္းၾကားပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ က်ေနာ့္ေယာကၡမႀကီးက ငါတို႔ေခတ္တုန္းက တခုခုလိုခ်င္ရင္ ဆိုင္သြားဝယ္ရတာကြ။ ခု အြန္လိုင္းကမွာၿပီး အိမ္တိုင္ယာေရာက္ လာပို႔ေတာ့ အဆင္ပိုေျပတာေပါ့ကြ ဟုေျပာပါသည္။

ၿပီးလွ်င္ အီးေမးလ္ Check ပါသည္။ ျမန္မာမိတ္ေဆြေတြကေတာ့ အီးေမးလ္စစ္သည္ဟုေျပာပါသည္။ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈျခင္းကို အတိုေကာက္ ေျပာတာ ျဖစ္လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ အီးေမးလ္ကို တရားခံအမႈစစ္သလို စစ္၍မရသကဲ့သို႔ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားလို စစ္ေၾကာေရးလည္း လုပ္ မရပါ။ ေရလိုလည္း စစ္မရပါ။ အီးေမးလ္တြင္ ဒီေန႔အတြက္ ကပ္၍ေပးေသာ အလုပ္အဆိုင္းမင္န္႔(အပိြဳင္မင္န္)မေတြ႔လွ်င္ စိတ္ေအးလက္ေအး ေကာ္ဖီတငံု ေမာ့ပါသည္။ ျပန္ရမည့္ အီးေမးလ္မ်ားျပန္ကာ ဖ်က္ရမည့္ေမးလ္မ်ားဖ်က္သလို မသိသလိုေနလိုက္ရသည့္ အီးေမးလ္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိဘေလာ့ဂ္ေလးသြားၿပီး ဒီေန႔ လူဘယႏနွေယာက္ တက္ဖတ္သြားသလဲနွင့္ ခ်က္တ္ေဘာက္စ္တြင္ ဘာေတြေရးၾက သလဲကို ၾကည့္ပါသည္။ ဘယ္သူမွ ဘာေထြေထြထူးထူးမွ မေရးၾကေတာတာ့ႏွစ္ႏွင့္ပင္ခ်ီေနပါၿပီ။ ေျပာရလွ်င္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚကတည္းကဟု ဆိုရမည္ ထင္ပါသည္။

ဟိုေန႔က မဟန္သူလြင္ေျပာသလို “ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚကတည္းက ကိုေပါရဲ့ ပိေတာက္ရိပ္ေတာင္ မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး”ဆိုသည္မွာ အမွန္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဇကာဘာ့ဂ္ကား အေတာ္ဖမ္းစားနိုင္စြမ္းသည့္ ထက္ျမက္ေသာ ဂ်ဴးလူငယ္ေလးတဦးျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ေၾကာင့္ ဂ်ီေတာ့ခ္တို႔ ရာဟူးတို႔ “လုပ္တိုင္း”ေရာက္ကုန္သေလာက္ ျဖစ္ၾကရပါသည္။ ဤတြင္ က်ေနာ္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဘက္ ေျခဦးစလွည့္ပါသည္။ ဖတ္စရာေတြ႔လွ်င္ ဖတ္၊ Like လုပ္စရာရွိလုပ္၊ ကြန္မန္႔ေရးစရာရွိေရး၊ စေတးတပ္စ္ ေရးစရာေပၚ ေကာက္ကက္ျခစ္ကာ အနည္းဆံုး တနာရီနီးပါးခန္႔ အခ်ိန္သံုးပါသည္။ ျဖဳန္းသည္ဟုေျပာလည္း ရပါသည္။ အခ်ိန္ဆိုသည္မွာ သံုးရန္ႏွင့္ျဖဳန္းရန္သာျဖစ္ၿပီး အရန္ထားရမည့္အရာမဟုတ္ပါ။ အရန္လည္း ထားမရပါ။ တခါတခါ ျဖဳန္းတီးေပးမွရပါသည္။

အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိေအာင္ဘယ္လိုသံုး ဘာညာနွင့္ လူတတ္လုပ္ကာ အာတတ္ သည့္တက္က်မ္းဆရာေတြကို က်ေနာ္ တခါတခါ ေစာက္ျမင္အေတာ္ကပ္ပါသည္။ အခ်ိန္ဆိုသည္မွာ ဘဝျဖစ္ပါသည္၊ ဘဝဆိုသည္မွာ အသံုးခ်ရန္ႏွင့္ သံုးေဆာင္ခံစားရန္ ျဖစ္ပါသည္။ တခုခု အက်ိဳးရွိရန္ အခ်ိန္ကိုသံုးဖို႔လိုသလို စိတ္အလိုလိုက္ကာ အေပ်ာ္အပါးအတြက္လည္း ျဖဳန္းတီးေပးရပါသည္။ အေပ်ာ္အပါးဆိုသည္မွာ လိုက္စားတတ္လွ်င္ အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါသည္။ ေလာကတြင္ လိုက္စားစရာ အေပ်ာ္အပါးမ်ားသာမရွိလွ်င္ ပ်င္းစရာေကာင္းမည္ဟု ထင္ပါသည္။ အခ်ိန္ကို ကုသိုလ္၊ ဥစၥာႏွင့္ပညာေတြခ်ည္း ရေအာင္လုပ္ေနသူမ်ားလည္း သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ေပ်ာ္ေနၾကသည္ စိတ္ခ်မ္းသာ ေနၾကသည္ဆိုလွ်င္ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ေပ်ာ္ေန စိတ္ခ်မ္းသာေနမည္ဟုလည္း(ကိုယ့္ဘာသာ)ထင္မိပါသည္။ ေငြထုပ္ႀကီးပိုက္ကာ၊ နံမည္ေနာက္ အၿမီးႀကီးရွည္လာတာ၊ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးဟု အေခၚခံရတာေတြမွာ ၾကည္ႏူးႏွစ္ၿခိဳက္ေနသူမ်ားလည္း သူတို႔နည္းႏွင့္သူတို႔ စိတ္လက္ခ်မ္းသာေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။

လူတို႔တြင္ စိတ္လက္ခ်မ္းသာျခင္း ေတြ႔ရွိရာနယ္ပယ္မ်ား တေယာက္ႏွင့္တေယာက္မတူၾကပါ။ တူလို႔လည္း မျဖစ္ဟုထင္ပါသည္။ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ လူဆင္းရဲတို႔အား ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ႏွင့္ ဓနဥစၥာ ႂကြယ္ဝသူမ်ားကို လက္ညွိဳးထိုးျပၿပီး “လူမခ်မ္းသာရင္ေန စိတ္ခ်မ္းသာရင္ေတာ္ၿပီ”ဆိုကာ မဟုတ္တမ္းတရား ေျပာျခင္းမွာကား ဉာဏ္ႏံု႔နဲ႔ရာက်လြန္းသလို မိႈင္းတိုက္ျခင္းလည္းျမည္ပါသည္။ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္မွာ လူဆင္းရဲလူခ်မ္းသာမေရြး ႀကံဳရသည့္အရာျဖစ္ပါသည္။ ေရွာင္မရပါ။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ ဆင္းရဲ(ဒုကၡ)ဟုဆိုေသာ ဇာတိ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏာသည္ပင္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မေရြးပါ။ ထိုထိုေသာ ဆင္းရဲ(ဒုကၡ)ဆိုသည္မ်ားကို ခံရတာျခင္းအတူတူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာဆိုလွ်င္ အခံရသက္သာပါလိမ့္မည္။ လူဆင္းရဲျခင္းမွာလည္း ဆင္းရဲဒုကၡပင္ျဖစ္ပါသည္။ ခ်မ္းသာလွ်င္ အနည္းဆံုး လူဆင္းရဲျခင္းဒုကၡမွ လြတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္အပါအဝင္ လူတိုင္းခ်မ္းသာၾကပါေစဟု အၿမဲတိုင္းဆႏၵျပဳပါသည္။ ထို႔အျပင္ လူတိုင္း အသက္ရွည္သမွ် က်န္းမာၾကေစ့ခ်င္စိတ္လည္း တရံမလပ္ရွိပါသည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္ စာ ၂ ေၾကာင္းကိုေထာက္ခ်င့္ေသာ္ ဤစာသည္ ႏိုင္ငံေရးသေဘာ၊ ရန္သူမိတ္ေဆြသေဘာ၊ ဖိနွိပ္သူအဖိႏိွပ္ခံသေဘာတို႔အား သိစိတ္ရွိရွိကြင္းေရွာင္၍ လူသူေတာ္ပံုဖမ္းေရးသည့္စာမွန္း အလြန္ထင္ရွားလွပါသည္။
စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂ဝ၁၅

0 comments:

Post a Comment