Saturday, September 1, 2018

သူခိုးႀကီးေတာ့ ဓျမ။ ဓျမႀကီးေတာ့ သူပုန္။ သူပုန္ႀကီးေတာ့ အစိုးရ...တဲ့။

0 comments
သူခိုးႀကီးေတာ့ ဓျမ။ ဓျမႀကီးေတာ့ သူပုန္။ သူပုန္ႀကီးေတာ့ အစိုးရ...တဲ့။
သူခိုး။ လူတိုင္းသိၿပီးသားဆိုေပမယ့္ တိုင္းျပည္ဘ႑ာခိုးတဲ့သူခိုးႀကီးက သူခိုးေလးေတြငတ္လို႔ သူ႔ပစၥည္းနည္းနည္းခိုးမိေတာ့ “မင္းဘ႑ာ ကိုယ့္ဟာမမွတ္နဲ႔”လို႔ ဆိုျပန္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ရန္သူမ်ိဳး(၅)ပါးထဲက (၄)ပါးေျမာက္မွာယူထားတယ္။ သူက ရန္သူစာရင္းသာေပါက္တာ ရန္သူခ်င္းေတြ မိတ္ေဆြလုပ္ဖို႔ၾက ေသေဖာ္ၫွိၿပီး ၿပီးေပ်ာက္သြားတတ္ျပန္တယ္။ ခုအေပၚက တန္းစီဇယားထဲမွာ သူက အငယ္ဆံုး အေရး မပါဆံုး။ ဒါေတာင္ ရန္သူစာရင္းဝင္ျဖစ္ေနေသးတယ္။ သူက အျခားသူေတြရဲ႔ပစၥည္းဥစၥာကို မသိေအာင္ယူတယ္။

ဓျမ။ ရန္သူမ်ိဳးစာရင္းထဲသူ႔မသြင္းတာမွာ အေၾကာင္းေတာ့ရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ “ခိုးသူ”လို႔ ဆိုရာမွ သူပါအႀကံဳးဝင္ေၾကာင္းဖတ္ဖူးတယ္။ သူက လက္ေထာက္ခ်မယ့္သူလိုတယ္။ တိုက္လို႔ရတာကို ေဝစုခြဲရတယ္။ ဗိုလ္ကအမ်ားဆံုးယူတယ္။ ေဝစုမတည့္တဲ့အခါ ဗိုလ္လုရတတ္တယ္။ ဓျမရိုးရိုးနဲ႔ လူသတ္မုဒိန္းဓျမေတြလည္းရွိေသးရဲ့။ ၿပီးေတာ့ ဓျမမွာ ေအးဓျမဆိုတာလည္းရွိေသးဆိုတယ္။ ဓျမကသူ႔နယ္နဲ႔သူတိုက္တယ္။ သူ႔ဂြင္ထဲက သူခိုးေသးေလးေတြကိုႏွိပ္ကြပ္ၿပီး နည္းနည္းႀကီးလာတဲ့ေကာင္ကိုေမြးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူခိုးပါးဝ ဓျမသားေမြးေတြက ဓျမျပန္ျဖစ္လာတာလည္းရွိတယ္။ သူက တျခားသူေတြရဲ့ပစၥည္းဥစၥာကို ေျဗာင္လုယက္ယူတယ္။

သူပုန္။ ဒီေဝါဟာရေတာ့ ပေဒသရာဇ္စနစ္ေအာက္ကေန ေပါက္လာတာလို႔မွတ္ဖူးတယ္။ ဘုရင္ကိုပုန္ကန္လို႔ ပုန္ကန္သူကေန သူပုန္လို႔ ေရြ႔လာတာလို႔ဆိုတယ္။ ဆိုေတာ့ အစိုးရ(အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံသစ္)ဟာ ပေဒသရာဇ္စနစ္အခ်ဳပ္မွာေပၚၿပီး၊ သူပုန္ကေတာ့ အစိုးရမေပၚခင္တည္းက ေပၚနွင့္ၿပီးသားလို႔ဆိုရမယ္မွတ္တာပဲ။ ”သူပုန္”လို႔ဆိုတာနဲ႔ မေကာင္းတဲ့အနက္နဲ႔ထြက္ေအာင္ အလုပ္ခံထားရျခင္းပဲ။ “တိုင္းစြန္ေက်းဖ်ားတြင္ ခိုးသားဓျမမ်ားပုန္ကန္ထၾကြေနသျဖင့္”တို႔ ”သူပုန္သူကန္တို႔အားနွိမ္နင္းရန္ ေရႊနန္းရွင္မွေစလႊတ္ေတာ္မူေသာ”တို႔ စတဲ့အသံုးနႈန္းေတြဟာ ”သူပုန္ဆိုတာမေကာင္း”ဆိုတဲ့အနက္ေကာက္ကိုတိုက္ရိုက္ရတာပဲ။ သူပုန္မွာ (၂)မ်ိဳးရွိတယ္မွတ္တာပဲ။

တစ္မ်ိဳးက “မင္းသားသူပုန္”၊ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက “လူသူပုန္”ျဖစ္မယ္။ ပေဒသရာဇ္အုပ္စိုးမႈေအာက္မွာ နန္းတြင္းကေနထတဲ့သူပုန္က မင္းညီမင္းသားနန္းလုၾကတာထက္ ဘာမွမပို။ နန္းတြင္းလုပ္ႀကံမႈ(အေရးေတာ္ပံု၊ နန္းတြင္းပုန္ကန္မႈ၊ အေရးအခင္း)လို႔ဆိုသကိုး။ နန္းတြင္း လုပ္ႀကံမႈမေအာင္ျမင္လို႔ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ (ငယ္ကၽြန္)တခ်ိဳ႔နဲ႔ ထြက္ေျပးလာတဲ့မင္းသားလည္း လူထုအေျခခံနဲ႔ဘုရင္ျဖစ္ေအာင္ ႀကံေဆာင္တာမရွိဘူးမဟုတ္ဘူး ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရင္သတ္နိုင္မွ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့ေခတ္မွာ ဘုရင့္သတ္ဖို႔ရာ ဘုရင္နဲ႔အနီးဆံုးလူ (နန္းေတာ္ထဲက်န္ခဲ့/ခ်န္ခဲ့တဲ့ ဒါမွမဟုတ္ မင္းေဟာင္း ေနညိဳခ်ိန္ကိုမွန္းနိုင္ၿပီး မင္းသစ္ေအာက္မွာအေျမွာက္စားခံဖို႔ အကြက္ျမင္အရည္လည္ အပါးဝမင္းလူယံုျဖစ္တဲ့ အတြင္းလူအခါေတာ္ေပး)ရဲ့အားက အဓိကက်ေနတတ္တယ္။ အဲ့ဒါမပါပဲ အထေျမာက္ သြားတဲ့လုပ္ႀကံမႈတစ္ခု ရွိတယ္လို႔ မၾကားမိေသးဘူး။ အဲ့သလို သူပုန္မ်ိဳးက(အေရးေတာ္ေအာင္လွ်င္ ေမာင္မင္းမ်ားလည္း အဖိုးေဝစုပါေစ့မည္ဆိုကာ)လူသူ လက္နက္စုၿပီး လက္ကိုင္တုတ္တပ္ ဖြဲ႔တာေလာက္ေတာ့ရွိတယ္။ နန္းရေရးလုပ္တာျဖစ္လို႔ ေအာင္ရင္ ေရႊထီးပဲ။ မေအာင္ရင္ အသုတ္သင္ အကြပ္မ်က္ခံရၿပီး ကံေကာင္းလို႔လြတ္ရင္ တနယ္ျခားမွာေျပးဝင္ခိုလႈံ။ ေနာက္ဆံုး လူမသိသူမသိနဲ႔ဇာတ္သိမ္း။ မေအာင္ျမင္လို႔ ”မွားပါၿပီ အရွင့္သစၥာခံပါေတာ့မယ္”ဆိုကာ ျပန္ဒူးေထာက္ ေအာက္ႀကိဳ့တဲ့မင္းညီမင္းသား မရွိသေလာက္ရွားတယ္။ ျပန္ႀကိဳ့လည္း ဘယ္အခ်က္ ဇက္ေပၚ ဓါးက်လာေလမလဲစိတ္ တထိတ္ထိတ္နဲ႔သစၥာခံျပရင္း ေသေန႔ထိုင္ေစာင့္ရမယ့္အျဖစ္မ်ိဳး ဘယ္သူေရြးခ်င္ပါ့မလဲ။ နန္းျပင္ထြက္ ပုန္ကန္ၿပီး မေအာင္ျမင္တဲ့”မင္းသားသူပုန္ေတြ”ဟာ “သူပုန္မင္းသားေတြ”အျဖစ္နိဌိတံၾကတာမ်ားတယ္။ အေဝးႀကီးမၾကည့္နဲ႔ ျမင္ကြန္း ျမင္းခံုတိုင္အေရးေလာက္ ၾကည့္ရံုနဲ႔ျမင္ပါတယ္။

လူသူပုန္(လူထုအေျခခံ)က်ေတာ့ သူပုန္လည္းလူထု၊ လူထုကပဲ သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ျပန္လုပ္တာမ်ိဳး။ တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ ေခါင္းေဆာင္က ေနာက္လိုက္ေတြထက္ ေခါင္းတစ္လံုးေတာ့ ပိုျမင့္မွရတာမ်ိဳး။ အဲ့ဒီေခါင္းေဆာင္မႈမ်ိဳးနဲ႔ ထတဲ့သူပုန္ဟာ ဘုရင္လုပ္ဖို႔ထက္ အဆင့္ဆင့္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားႀကီးရဲ့ ဖိစီးဒဏ္ကိုမခံနိုင္ေတာ့တဲ့အဆံုး ရတဲ့လက္နက္စြဲၿပီး ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ျပန္ခံခ်ရတာပဲ။ အရင္းခံသေဘာကိုက စနစ္ကို ဆန္႔က်င္တာပဲ။ အေျခခံတာလည္း လူထုပဲ။ အတန္းအစားသေဘာအရသာ ကြာရင္ကြာမယ္။ ဆိုေတာ့ အနွစ္သေဘာကေတာ့ စနစ္ကို အရိႉက္ထိုးတာပဲ။ သူပုန္မွန္ေပမယ့္ သူပုန္ခ်င္းမတူဘူး။ ဒီသူပုန္(၂)ပုန္ကို ကြဲေအာင္ “မင္းသားသူပုန္”နဲ႔“လူသူပုန္”လို႔မွတ္ထား မိတာပါပဲ။

ဘယ္သူပုန္မွာျဖစ္ျဖစ္ ဘက္ေျပာင္း၊ သစၥာေဖါက္ေတြရွိသလို ပဥၥမံတပ္သားေတြလည္; ရွိၾကတာခ်ည္းပါ။ မနက္ျဖန္မွာ အေရးေတာ္ႀကီး ေအာင္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဒီေန႔ဘက္ေျပာင္းသူရွိတတ္တယ္။ ထားပါေတာ့။ သူပုန္႔သဘာဝက သူအာဏာမရခင္စပ္ၾကား သူ႔အပိုင္စားေျမမွာ သူဗိုလ္ပဲ။ သူ႔ကို ေထာက္ပံ့ေကၽြးေမြးသူကို ကာကြယ္မယ္။ အဲ့ဒီလူေတြအားကိုယူၿပီး အာဏာလက္ရွိကို တိုက္မယ္။ သူအာဏာရရင္ “ဘယ္လူတန္းစားအတြက္”ဆိုတဲ့ နိုင္ငံေရးစနစ္နဲ႔ စီးပြားေရးစနစ္တခုခုရွိတယ္။ အဲ့စနစ္အေျခခံတဲ့ အဘိဓမၼာတခုခု မလြဲမေသြရွိမွရတယ္။ အဲ့စနစ္အတြက္ အေသခံရဲသြားေအာင္ လူေတြကိုအေတြးအေခၚ သြပ္သြင္းတယ္ဆိုတာ ေတာ္ရံုေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ ေတာ့မရ။ အဲ့ဒါမ်ိဳးကိုက် ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တယ္လို႔ဆိုတယ္။ ကိုယ့္ေခါင္းထဲ နဂိုရွိေနတဲ့အေတြးအေခၚေဟာင္းကို ကိုယ္တိုင္ျပန္လွန္ၿပီးမွ က်န္တာေတြ ဆက္လို႔ ရတတ္တာမ်ိဳး။ ဆိုေတာ့ ေတာ္လွန္တဲ့အေတြးအေခၚမရွိရင္ အေပ်ာ္တမ္းသူပုန္ထတာေလာက္နဲ႔တင္ ကိစၥ ျပတ္ျပတ္သြားတယ္လို႔ဆိုတာမ်ား ၾကားဖူးတယ္။ သူပုန္ဟာ သူ႔နယ္ကဓျမကို သူပုန္ျဖစ္ေအာင္ အေတြးအေခၚအရေမြးရတယ္။ သူပုန္ျဖစ္မလာတဲ့ ဓျမကိုေတာ့ နာနာနွိပ္ကြပ္ ပစ္ရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူပုန္အားေကာင္းရင္ ဓျမေခါင္းေထာင္လို႔ မရျဖစ္တာပဲ။ အရင္တုန္းကေတာ့ သူပုန္လို႔ေျပာရင္ လူေတြမႀကိဳက္ၾကဘူး။ ခုေတာ့ သူပုန္ဆိုၿပီး ပါးစပ္အရသာခံေျပာသူေတြ ဒုနဲ႔ေဒး။ သူပုန္ေခၚမွႀကိဳက္တဲ့သူလည္း သိတ္မရွား။  

ပထမတစ္မ်ိဳးက တျခားသူေတြရဲ့ပစၥည္းဥစၥာကို နိုင့္ထက္စီးနင္း ၿခိမ္းေျခာက္လုယက္ယူတယ္။ ဒုတိယတစ္မ်ိဳးကေတာ့ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းၿပီး လူေတြကေပးလာေအာင္လုပ္ယူတယ္။

အစိုးရ။ သူက ရန္သူမ်ိဳး(၅)ပါးမွာ နံပတ္(၃)။ “ဘယ္လို မင္းမ်ိဳးကိုသာ ရန္သူစာရင္းသြင္းရာတယ္”ဆိုၿပီး ဇာတ္ေတာ္နိပတ္ေတာ္လာ၊ ဒ႑ာရီလာ၊ ဟိုက်မ္းလာ ဒီက်မ္းလာေတြထဲက အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ ပံုတိုပတ္စေတြနဲ႔ ဖန္တစ္ရာေထေအာင္ အနက္ဖြင့္ၾကတာေတြလည္း လူတိုင္းသိၾကရဲ့။ “အစိုးရ”ဆိုတဲ့စကားက ဘုရင္တို႔(ပေဒသရာဇ္စနစ္)ေနဝင္ခ်ိန္၊ အစိုးရ (စက္မႈအရင္းရွင္စနစ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားအစိုးရ)မ်ား အရံုဦးမွာ ေပၚခဲ့တာလို႔ ဆိုတယ္။ အစိုးရမေပၚခင္တုန္းကေတာ့ လူေတြကို “အစိုးတရ”ထင္တိုင္းႀကဲခြင့္ရွိတာက ပေဒသရာဇ္နဲ႔ဧကရာဇ္ပဲ။ အဲ့ဒီစနစ္ထက္မေကာင္းရင္ “အစိုးရ”ေပၚစရာအေၾကာင္းကို မရွိဘူးလို႔ဆိုရမယ္။ အစိုးရဆိုတာကို “အစိုးမရ”ဆိုတာနဲ႔ ထပ္ၾကည့္ဟပ္ၾကည့္ရင္ ထင္းကနဲေပၚတယ္။ သူပုန္နိုင္လို႔(ေတာ္လွန္ေရးေအာင္လို႔)ျဖစ္တဲ့အစိုးရမ်ိဳးရွိသလို နိုင္ငံေရးကစားတတ္လို႔ ျဖစ္တဲ့အစိုးရလည္းရွိတာပဲ။

ဒါေပမဲ့ လူ႔သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ေတာ့ စနစ္တစ္ခုကတစ္ခုကိုေျပာင္းတာဟာ ေတာ္လွန္ေရး(သူပုန္နိုင္တာ)ျဖစ္ၿပီး၊ စနစ္တစ္ခုအထိုင္က်ၿပီး အထိုင္ထဲကပံုစံနဲ႔ အေျပာင္းအလဲျဖစ္တာကေတာ့ “အစိုးရ”ပဲ။ အစိုးရေျပာင္းတာပဲ။ စနစ္ကေတာ့ ဒီစနစ္ပဲ။ ဟိုေနရာ ဒီေနရာ နည္းနည္းပါး ဖါေထးတာေတာ့ ရွိမွာပဲ။ အစိုးရေျပာင္းသက္သက္နဲ႔ စနစ္တစ္ခုလံုးေျပာင္းတာ မတူမွန္း လူတိုင္းသိၾကတာပါပဲ။ လံုးရိုက္လို႔မွ မရတာ။ အစိုးရဆိုတာက လူတန္းစားရွိတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ လိုအပ္လို႔ကို ရွိေနရတာပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲႊနဲ႔တစ္ဖြဲ႔၊ တစ္စုနဲ႔တစ္စု ၾကားက လူ႔လြတ္လပ္ခြင့္ကို အာမခံဖို႔၊ တရားမွ်တမႈနဲ႔တန္းတူမႈရွိဖို႔ အစိုးရက ဝင္တာဝန္ခံေပးရတာပဲ။ လူေတြအတြက္ ပဋိဉာဥ္ကိုလူေတြက ေရးၿပီး၊ လူေတြကေရြးတဲ့သူအစိုးရလုပ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္တာပါပဲ။ သူကက် သူခိုး၊ ဓျမ၊ သူပုန္ပါမက်န္ နွိပ္ကြပ္ရတာပဲ။ (ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာေတြ မ်ားေပမယ့္ ခုေျပာတဲ့အေၾကာင္းကေန ေဘးေခ်ာ္သြားမစိုးလို႔ ခ်န္ခဲ့ပါမယ္။ ေရွ႔မွာလည္း ခ်န္ခဲ့ရတာေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္)သူကက်ေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ဓနကိုတင္မက တိုင္းသား ျပည္သူရဲ့လုပ္အား(ေငြအား၊ ဉာဏ္ပညာအားေတြ)ေပၚကေန အခြန္စည္းၾကပ္တယ္ဆိုကာ ဥပေဒအရ ယူတာပဲ။

ထားပါေတာ့ သူခိုးျဖစ္ျဖစ္၊ ဓျမျဖစ္ျဖစ္၊ သူပုန္ျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ လူေတြရဲ့ဥစၥာပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ယူယူပါ။ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက အဲ့ဒါမဟုတ္ပါ။ ေျပာခ်င္တာက တစ္ခုကတစ္ခုကို နိုင္ေအာင္မေထာင္းပဲ သူခိုးက ဓျမနဲ႔ေပါင္း၊ ဓျမက သူပုန္နဲ႔ေပါင္း၊ သူပုန္က အစိုးရနဲ႔ေပါင္းၿပီဆို လူေတြခမ်ာ သူခိုးဒဏ္၊ ဓျမဒဏ္၊ သူပုန္ဒဏ္နဲ႔အစိုးရဒဏ္ပါေရာၿပီး ဒဏ္(၄)ဒဏ္ခံရေတာ့တာပါပဲ။ ျပည္နာေတာ့တာပါပဲ။ နိုင္ငံ ေထာင္းလေမာင္းေၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဗမာျပည္မယ္ ခုျဖစ္ေနတာလည္း ဒါပါဘဲ။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ (ႏိုဝင္ဘာ ၂ ရက္၊ ၂ဝ၁၃)

0 comments:

Post a Comment