Thursday, September 6, 2018

ဦးၾကည္ေမာင္ႏွင့္ႏူးရင္ဘာ့ဂ္(အျပင္လူရဲ့ဘားမားရုဒ္ ၁၂)

1 comments
ဦးၾကည္ေမာင္ႏွင့္ႏူးရင္ဘာ့ဂ္

မေန႔က ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ “က်ေနာ္သေဘာမတူပါ”ကိုဖတ္ေနရင္း ၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးစအခ်ိန္ကို စိတ္ ျပန္ေရာက္၏။ ထိုၾကားျဖတ္ေရြးပြဲၿပီးစက မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ ေမးေျပာေျပာသည့္စကားကိုလည္း ျပန္ေတြးမိ၏။ ထိုမိတ္ေဆြက ခုမွ ေကာက္ကာငင္ကာ အေမစု ျဖစ္လာသူမဟုတ္ပဲ အန္တီစုေခတ္က စကာ ႏိုင္ငံေရးကို ခရီးသြားဟန္လႊဲ စိတ္ဝင္စားသူခဲ့ျဖစ္၏။ ေထာင္တန္းအက်ခံ လုပ္ေနၾကသူေတြကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားလို႔၊ ႏိုင္ငံေရးဝါသနာပါလို႔ လုပ္ေနသူေတြအျဖစ္မွ်သာ သေဘာထားသူျဖစ္၏။

သူႏွင့္က်ေနာ္ ခု ျပန္ဆံုေတာ့ အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူ႔ႏိုင္ငံေရးသက္က သူ႔ လူ႔အသက္အေရြ႔ကို ေမ့ေနဟန္တူ၏။ ခုေတာ့ သူလည္း အေမစု။ သူ႔ဘာသာ အေမျဖစ္ျဖစ္ အန္တီျဖစ္ျဖစ္က အေရးမႀကီး။ အေရးႀကီးသည္က သူ႔စကားမ်ား။ စကားဆိုသည္က ေနာက္ကြယ္တြင္ တရားရွိ၏။ ယခု ေျပာခ်င္သည္က ထိုတရား။  ၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး အင္န္အယ္လ္ဒီအား အာဏာမလႊဲခဲ့သည့္အေပၚ မိမိႏွင့္ အတိုင္းအတာတခုအထိ အျမင္တူခဲ့ဖူး၏။ ၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲလည္းၿပီးေရာ “အဲ့ဒီတုန္းက ဦးၾကည္ေမာင္က ဦးခင္ၫြန္႔ကို ႏူးရင္ဘာ့ဂ္တင္မယ္ သြားေျပာတာကိုး၊ ၿပီးေတာ့အာဏာကလည္း မက္ေသး”ဟုျဖစ္ကာ ေလသံေျပာင္းသြား၏။ ဒါက တစ္ခု။

“အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးေျပာေနၿပီး အရင္အစိုးရလုပ္ခဲ့တာေတြကို ျပန္ေဖာ္ထုတ္ရမယ္ေျပာေနတာေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးနဲ႔တူတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ျဖစ္ေနတာက မေဟာသဓာနဲ႔ေကးဝဋ္ပုဏၰလို”ဟုစကားခံကာ ေခ် ၂ ေခ် တရား ေဟာ၏။ ဒါက ေနာက္တစ္ခု။

“ေခတ္က ေျပာင္းေနၿပီဗ်၊ ခ်မဟဲ့ေဆာ္မဟဲ့ လုပ္ရမွာမဟုတ္ဘူး၊ တိုင္းျပည္ကို ဆႏၵျပပြဲနဲ႔ေသနတ္နဲ႔တည္ေဆာက္လို႔မရဘူးဗ်”ဟုဆိုကာ ပညာေခတ္အေၾကာင္း ပညာေပး၏။ ဒါကလည္း ေနာက္ထပ္တစ္ခု။

ထိုမိတ္ေဆြ၏ အာဏာမက္ႏွင့္ႏူးရင္ဘာ့ခ္ကို က်ေနာ္က ဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္အာဏာျပႆနာအျဖစ္ ျမင္ထား၏။ ဦးၾကည္ေမာင္သည္ အာဏာႏွင့္ဥပေဒစိုးမိုးေရးကိုတြဲျမင္သူဟု က်ေနာ္က အမွတ္ျပဳယံုၾကည္သူျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုကိစၥသက္သက္ကြက္၍ ဤေနရာ၌ ေျပာခ်င္၏။ က်န္ကိစၥမ်ားကိုေတာ့ ေနာင္တြင္ေျပာမည္ေတြး၏။ အရင္ဆံုး(၉ဝ)ေရြးေကာက္ပြဲကို ေျပာခ်င္၏။

ေနာက္ခံမ်ားသိၾကၿပီးသားမို႔ ေျပာေရးမခ်ဲ႔လိုေတာ့။ (၉ဝ)ျပည့္ေရြးေကာက္ပြဲကို အင္န္အယ္လ္ဒီဝင္ခဲ့သည္က အာဏာ(၃)ရပ္လံုး လြတ္လြတ္ က်ြတ္က်ြတ္ရႏိုင္ေျခရွိမႈေအာက္က ဝင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ တနည္းေျပာရလွ်င္ အစိုးရဖြဲ႔၊ လႊတ္ေတာ္ေခၚ၊ ဖြဲ႔စည္းပံုဆြဲဖို႔ျဖစ္၏။ အလြန္ရွင္း၏။ ေထြျပားစရာ ဘာမွမရွိ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႔ ေဝဝါးခဲ့ၾကသည္ထင္၏။

ထိုအခ်ိန္က ႏွစ္ဘက္စလံုးတြင္ ျပႆနာ၏အရင္းတရားကို ဘာမွန္းေသခ်ာသိျမင္သူမ်ားေလာက္သာ ဗူးလံုးနားထြင္းခဲ့ၾက၏။ အခ်ိဳ႔က အာဏာ မမက္တို႔၊ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးတို႔ဟုဆိုကာ အေမာင္ေတာင္ေျမာက္လြဲေနၾက၏။ တကယ္တမ္းအရင္းခံက အာဏာျပႆနာ။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဏာလႊဲေပးဟု တင္းတင္းရင္းရင္းေျပာဝံ့သူတို႔ ေျပာခဲ့ၾက၏။ မဝံ့သူတို႔က တံုဏွိေဘာ။ သို႔တိုင္ မိမိဘက္က တခ်က္ကေလး ေတြေဝလိုက္သည္ႏွင့္ သူ႔လက္ဦးမႈျဖင့္ တသက္နလံမထူေအာင္ ေခ်မႈန္းခံလိုက္၏။ ထိုတြင္ အာဏာရယူေရးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ႏွင့္ ေဝးသြားေတာ့၏။ လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးကိစၥမွာ အာဏာျပႆနာမွန္း ဦးၾကည္ေမာင္လိုေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔သာ အလြန္အေလးအနက္ထား သိခဲ့ၾက၏။

ဦးၾကည္ေမာင္တို႔ ထိုသို႔သိမွန္း စစ္ဗိုလ္ေတြကလည္း သိထား၏။ ဤတြင္ ရမယ္ရွာေတာ့ ဦးၾကည္ေမာင္ကိုေတြ႔၏။ အမွန္က ဤကိစၥသည္ ဦးၾကည္ေမာင္ႏွင့္ မဆိုင္၊ ဦးၾကည္ေမာင္ကိစၥမဟုတ္။ အာဏာကိစၥ။ ထိုကိစၥမွန္းသိသိႏွင့္ ယခုက်မွ မ်က္ေစ့စံုမွိတ္ကာ ဦးၾကည္ေမာင္အေပၚ ပံုခ်လားခ်၊  (၉ဝ)ရလဒ္ကို ႏိုင္ငံ့သမိုင္းထဲႏွင့္ႏိုင္ငံေတာ္ျပန္တမ္းထဲ ထားလိုထား ထားခဲ့လိုက္ၾကၿပီျဖစ္၏။ ထားခဲ့ၿပီမို႔ ေျပာေနစရာ မလိုေတာ့ဟုဆိုလွ်င္ မဟုတ္ေသး။ ခုေတာင္ ေျပာရၿပီမဟုတ္လား။

(၂ဝ၁၂) ၾကားျဖတ္ဝင္တာက်ေတာ့ အာဏာယူဖို႔မဟုတ္ေတာ့။ ယူခ်င္လို႔မရေတာ့။ အာဏာရႏိုင္ေျခရွိမႈေအာက္က ဝင္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေတာ့။ ရွိေနသည့္အစိုးရကို အသိအမွတ္ျပဳ၊ သူ႔ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္၊ သူ႔လႊတ္ေတာ္ထဲ အိမ္ျဖည့္သေဘာ ဝင္ထိုင္ေပးဖို႔။ မိမိဘက္က ဤမွ်သာ။ သူ႔ဘက္ကၾကေတာ့ ခိုင္၏။ ခ်ည္ၿပီးသား တုတ္ၿပီးသား။ ေလးစားလိုက္နာျဖစ္ျဖစ္၊ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျဖစ္ျဖစ္ အေရးမႀကီး။ ဒါေတာင္ ေနာက္ဆံုး အႏိုင္ပိုင္းခံလိုက္ရသည္မဟုတ္လား။

ဒီ့မတိုင္ခင္ကလည္း မွတ္ပံုတင္ေရး မတင္ေရးအစေတြ ပလူပ်ံေအာင္ထြက္လာ၏။ ေနာက္ဆံုး တင္ေရးက ေပါက္ေကာင္ပြင့္ခဲ့၏။ တခါ မွတ္ပံုတင္ၿပီး ၾကားျဖတ္ဝင္မယ္ဆိုေတာ့ မဝင္ခင္မွာ ဝင္ျပင္ႏွင့္ ျပင္ဝင္ အႀကိတ္အနယ္။ ေနာက္ဆံုး ဝင္ျပင္လိုင္းက်၏။ အမွန္က ဝင္ျပင္ႏွင့္ ျပင္ဝင္တို႔သည္ မွတ္ပံုတင္/မတင္ကာလကပင္ အစပ်ိဳးၿပီးသား။ ဒီလိုႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရး၊ ဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး ေႂကြးေၾကာ္သံေတြေအာ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္သြား၏။ ျပည္တြင္းစစ္မီးလည္းေတာက္ဆဲ၊ ၂ဝဝ၈ ဥပေဒလည္းစိုးမိုးဆဲ၊ ဖြဲ႔စည္းပံုလည္း ပံုမပ်က္။ အစိုးရဖြဲ႔ဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္ေခၚဖို႔၊ ဖြဲ႔စည္းပံုဆြဲဖို႔ အိပ္မက္ပင္ မက္မရေတာ့။

ထို ့ေၾကာင့္ ၾကားျဖတ္ဝင္ျခင္းသည္ အာဏာကိစၥလို႔ တိတိပပေျပာဖို႔ခက္၏။ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္တည္ေဆာက္ၿပီး၊ အထိုင္ခ်ထားသည့္အာဏာကို ၿဖိဳခ်ဖို႔အသာထား ထိပါးလို႔ပင္မရ။ သည္အေနအထားမွာ အစိုးရဖြဲ႔မည့္စကား ေျပာလို႔မျဖစ္။ စစ္ဗိုလ္ေတြနဲ႔ တည့္ေအာင္ေပါင္းတို႔။ စစ္တပ္က သဒၵါသမွ် ဒီမိုကေရစီယူ၊ ခြင့္ျပဳသေလာက္အသက္ဆက္ပဲ ေျပာရေတာ့မည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးၾကေတာ့ ထို ့ထက္ပင္ဆိုးေသး၏။ အရင္ကမွ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္ဗိုလ္ေတြမႀကိဳက္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး စကား ေျပာလို႔ရေသး၏၊ ယခုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာဖို႔အသာထား တဘက္ေစာင္းနင္းျဖစ္ေနသည့္ အပစ္အရပ္ကိစၥတို႔ကိုပင္ မေျပာႏိုင္ေတာ့။ ဖိတ္မွမဖိတ္ပဲ ဖိတ္ရင္ဝင္ပါတာေပါ့အထိ ေလွ်ာ့ခ်ရ၏။

ဥပေဒျပဳေရးဘက္ကၾကည့္လွ်င္လည္း (၉ဝ)တုန္းကစကား ေျပာမရ။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ေျပာင္းရ၏။ ကိုယ့္ေရြးလမ္းႏွင့္ကိုယ္ ျဖစ္ေန၏။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးလဲ။ ဘယ္ပံုစိုးမိုးေအာင္လုပ္မလဲဆိုသည္ကေတာ့ သဲသဲကြဲကြဲမရွိလွ။ တရားဥပေဒစိုးမိုးဖို႔ဆိုလွ်င္ စိုးမိုးမည့္ဥပေဒသည္ တရားမွ ျဖစ္မည္။ ဥပေဒစိုးမိုးသည့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေကာင္းမွန္းလူတိုင္းသိသလို၊ ေကာင္းသည့္ဥပေဒစိုးမိုးမွျဖစ္မည္ကိုလည္း လူတိုင္း သိၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးတြင္ တိက်ရွင္းလင္းသည့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္လို၏။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ဘယ္သူျပဳသည့္ ဘာဥပေဒ၊ ဘယ္သူေတြအေပၚ စိုးမိုးမွာလဲဆိုသည့္အေမးတို႔ႏွင့္သာ လံုးလည္ေနလိမ့္မည္ထင္၏။

ခု သမၼတျဖစ္ခ်င္သည္၊ အာဏာလိုအပ္သည္ဟု ေျပာင္းလာ၏။ ႀကိဳဆိုအပ္၏။ ထိုစကားက အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ကပင္ ၾကားခ်င္သည့္စကား။ စိတၱဇနာမ္ျဖစ္ေသာ၊ စစ္တပ္ဝါဒျဖန္႔စကားလံုးျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးကိုလႊတ္ခ်ၿပီး အစိုးရျဖစ္ခ်င္တယ္၊ အာဏာလိုအပ္တယ္တို႔ အတိအလင္းထုတ္ေျပာလိုက္သျဖင့္ ရွင္းသြားၿပီဟုယူဆ၏။

ဥပေဒစိုးမိုးေရးလုပ္ေနသည္ဆိုသျဖင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ဆိုင္သည့္ ဦးေအာင္ထူး(ေရွ႔ေန)ေရးသည့္စာကို ဤေနရာတြင္ ေကာက္ႏႈတ္ ကိုးကားခ်င္၏။ “ဥပေဒစိုးမိုးေရး၏အေျခခံမွာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူကို အဓိကထားသည္။ တရားမွ်တမႈ၏အေျခခံမွာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ခံရသူအား အဓိကထားသည္။ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို တကယ္တမ္း လိုက္နာက်င့္သံုးလွ်င္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူအား အျပစ္ ေပးကိုေပးရပါမည္။ ေရွာင္လႊဲ၍မရပါ။ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူအား အျပစ္ေပးေရးမူကိုက်င့္သံုးျခင္းမွာ ထိုသူအား အာဃာတထားလို၍မဟုတ္။ အျပစ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူ ကိုယ္တိုင္ ေနာင္တရသြားေစခ်င္သည့္အျပင္ အျခားသူမ်ားကလည္း သင္ခန္းစာယူ၍ ေနာင္ကို အလားတူျပစ္မႈမ်ား ထပ္မံမက်ဴးလြန္ေစရန္ ဟန္႔တားလို၍ျဖစ္သည္” ဟု ဆို၏။

ျပန္ေကာက္ရလွ်င္ ျဖစ္ခဲ့သမွ်ကိစၥတို႔သည္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္အာဏာျပႆနာ။ ဦးၾကည္ေမာင္သည္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အာဏာကိစၥအျဖစ္ ေသခ်ာျမင္ထားသူ။ (၉ဝ)ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးအာဏာမအပ္ရတာက ႏူးရင္ဘာ့ခ္ကိစၥေၾကာင့္ဟု ဦးၾကည္ေမာင္အား လက္ၫိႈးထိုး ယိုးစြပ္သူတို႔၏ႏႈတ္ထြက္စကားကို တရားလုပ္ေျပာလာေသာ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြအား ေသခ်ာဃဏျဖစ္ေစခ်င္လွ၏။ ႏူးရင္ဘာ့ဂ္ကိစၥေျပာသျဖင့္ အာဏာမလႊဲျခင္းမဟုတ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကိစၥေျပာသျဖင့္ အာဏာမလႊဲျခင္းသာျဖစ္၏။
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ )ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္ ၂ဝ၁၂

1 comments:

Post a Comment