Saturday, January 12, 2019

သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ (သုေမာင္) အပုိင္း ၁

0 comments
သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ (သုေမာင္) အပုိင္း ၁

သစ္ပုတ္ပင္၌ သရဲ ရွိသည္ဟု သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။ သရဲ မဟုတ္၊ အေစာင့္ ရွိသည္သာ ျဖစ္၏ဟု ေနာက္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ျငင္း၏။
လမိုက္ညမ်ားတြင္ မိန္းမပ်ိဳကေလးတစ္ဦး သစ္ပုတ္ပင္ကို မွီ၍ ရပ္ေနတတ္သည္ဟု ေျပာသူႏွင့္လည္း ႀကံဳဖူးပါသည္။
ပါေမာကၡတစ္ဦးကမူ “ဝိဉာဥ္ဆိုတာ သူတို႔ အေနာက္ႏိုင္ငံမွာေတာင္ ယံုၾကည္ေနသူေတြရွွိေတာ့လည္း အခက္သားလား” ဟု ပညာစကားျဖင့္ ဆိုမိန္႔ဖူး၏။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဝိဉာဥ္ကို စိတ္မဝင္စားပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဤေလာက၌ ဝိဉာဥ္ထက္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းေသာအရာ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အို ... ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ပင္ စိတ္ဝင္စား၍ မဝႏိုင္ေသးပါေလ။
မည္သို႔ပင္ရွိေစ ... သစ္ပုတ္ပင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေကာလဟာလမ်ားထဲတြင္ လူငယ္တစ္ေယာက္ လမိုက္ည၊ လသာည မေရြး သစ္ပုတ္ပင္ ေျခရင္းမွာ မယ္ဒလင္တီးၿပီး ေတးညည္းသည္ကို ျမင္ဖူးၾကသည္ဆိုပါလွ်င္ ထိုလူငယ္သည္ ဝိဉာဥ္ေလာကသား လုံးဝ မဟုတ္သည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အာမခံ ဝ့ံပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ထိုလူငယ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပါ။

ေမးၾကည့္ပါ ... ကိုဥဩကို သိသလားဟု။ အားလံုး မဟုတ္သည့္တိုင္ အမ်ားစုကေတာ့ သိၾကပါလိမ့္မည္။ ကိုဥဩသည္ ဥဩငွက္ကဲ့သို႔ အသံ မသာပါ။ သို႔ရာတြင္ သီခ်င္းဆိုပါသည္။ အဆိုလည္း မေကာင္းလွပါ။ ခၽြဲေတာ့ ခၽြဲသည္။ လြမ္းဖို႔ေကာင္းသည္ေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ သူ၏ မယ္ဒလင္လက္သံႏွင့္ သူ႔အလြမ္းေတးသည္ ကံ့ေကာ္ပင္မ်ားကို ပို၍ လြမ္းေယာင္သမ္းေစသည္။ တကၠသိုလ္၏ အလြမ္းဇာတ္ထုပ္ေပါင္း မ်ားစြာကို ကိုယ္စားျပဳေနဟန္ ရွိေလသည္။

တကၠသိုလ္မွာ အစဥ္အလာ တစ္ခုရွိသည္။ မိန္းကေလးေဆာင္မ်ားေရွ႔ ေယာက်္ားေလးမ်ား ေတးသီ၊ ရစ္သီၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ျပည္လွေဖ၏ ေတးမ်ား ႀကီးစိုးခဲ့သည္မွ စိုင္းထီးဆိုင္အထိ အစဥ္အဆက္။ တခ်ိဳ႔က ေမတၱာေတာင္းခံသည့္ သေဘာ။ တခ်ိဳ႔က ေဝဒနာကိုဖြင့္အန္သည့္ သေဘာ။ အခ်ိဳ႔က အသနားခံ။ တခ်ိဳ႔က အေပ်ာ္တမ္း။ တခ်ိဳ႔က ဘာရယ္ညာရယ္ မဟုတ္။ တခ်ိဳ႔က ေနာက္ေတာက္ေတာက္၊ တခ်ိဳ႔က ေပါက္ေတာက္ေတာက္။ မည္သို႔ပင္ရွိေစ ... ထိုလူငယ္တို႔တြင္ တူညီေသာ အေျခခံအခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိေနသည္။ မိန္းမပ်ိဳကို ၾကားေစစိမ့္ေသာငွါ ေတးသီၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မည္သူ ၾကားရေစရယ္ဟူ၍ ေတးသီျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္းမွ ေတးခ်င္းဟစ္၍လည္း အဘယ္ မိန္းကေလး အေဆာင္ကမွ မၾကားႏိုင္ပါ။ ညအခါ လူေျခတိတ္လွ်င္ ဝိဇၨာအေဆာက္အအံုသည္လည္းေကာင္း၊ သိပၸံအေဆာက္အအံုသည္လည္းေကာင္း ဆိတ္ဆိတ္ ေနၿမဲပါ။ သို႔ရာတြင္ ကိုဥဩသီခ်င္းဆိုခ်ိန္တန္လွ်င္ လူငယ္ကေလးမ်ား ရစ္ဝဲရစ္ဝဲ လာၾကၿမဲပါ။ အားလံုးက ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး နားေထာင္ၾကစၿမဲပါ။ ၿပီးေတာ့ ဥဩကို သနားၾကသည္တဲ့ေလ။

ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သနားေနၾကသနည္း။ သူတို႔ သနားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းဆိုေနသည္မဟုတ္ပါ။ ဥဩမို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဆိုခ်င္၍ ဆိုေနျခင္းပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့သည္ေတာ့ မဟုတ္။ မိမိ အေၾကာင္းႏွင့္ မိမိပါ။ မိမိ အေၾကာင္းကို ထိုသူငယ္မ်ား သိၾကသည္လည္း မဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ လူငယ္ဟူသည္ ကူးစက္ခံစားလြယ္ေသာသေဘာရွိသည္မို႔ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းကို သူတို႔မသိႏိုင္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ အလြမ္းကို သူတို႔ မွ်ေဝခံစားႏိုင္သည္သာ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို သနားေနၾကျခင္းပါ။ ဥဩကဲ့သို႔အသံမသာေသာ ကၽြန္ေတာ္ဥဩကို ကၽြန္ေတာ့္ပရိသတ္ ညီငယ္တစ္ဦးက တစ္ညသ၌ စကားဆိုပါသည္။
“ဖီလင္ အျပတ္ၿငိမ့္တယ္ဗ်”
ကၽြန္ေတာ္ကလြမ္းသည္ဟု မိမိဘာသာ ထင္၏။
သူက “ဖီလင္”ဟု တင္စား၏။
အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဒါေပါ့ ... ခုနစ္ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ခဲ့ၿပီကိုး။
ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ ခုနစ္ႏွစ္ကာလအတြင္း တကၠသိုလ္မွာ က်င္လည္သြားၾကကုန္ေသာ အလြမ္းသမားမ်ားသည္ လက္ဆင့္ကမ္းစကားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းကို စိတ္မွန္းျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္သြားၾကပါသည္။
ပံုျပင္သဖြယ္ပါေလ။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔ေျပာေသာကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္း ကိုဥဩပုံျပင္သည္ တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ့္ကိုပင္ ေယာင္ယမ္း၍ လြမ္းတတ္ေစပါသည္။
တကယ္ေတာ့ မိမိအေၾကာင္းကို မိမိမွလြဲ၍ အဘယ္သူ သိႏိုင္မည္နည္း။
မည္သို႔ပင္ ရွိေစ ... ကၽြန္ေတာ္၏အလြမ္းမ်ားကို လူငယ္ကေလးမ်ားသည္ ကေန႔ထိ မွ်ေဝခံစားေနၾကသည္ကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။
တကယ္ေတာ့ သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္၏ နာမည္ရင္းမွာ ေမာင္ဆံနက္ ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုနာမည္ ေမာင္ဆံနီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုသည္ ေမြးကင္းစ၌ ဆံပင္ နီေၾကာင္ေၾကာင္ကေလးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆံနီဟု အမည္ေပးခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္၏ နာမည္ ေမာင္ဆံနက္ ျဖစ္လာရပါေတာ့သည္။
ေမာင္ဆံနက္ဟူေသာ ကၽြန္ေတာ့္အမည္သည္ တကၠသိုလ္ေရာက္ၿပီး ဒုတိယႏွစ္ စာသင္ႏွစ္မွာပင္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးသြားခဲ့ပါသည္။
ထိုဒုတိယစာသင္ႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အမည္သည္ “ကိုဥဩ” ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အမည္သညာဟူသည္ ပညတ္ သေဘာပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အမည္ တစ္ခုကို မိမိဘာသာမွည့္ေခၚျခင္းထက္ အမ်ားက လိုလိုလားလားမွည့္ေခၚျခင္းက ပို၍ ထိေရာက္ပါမည္။ ျမတ္ႏိုးဖို႔လည္း ေကာင္းပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုဥဩဟူေသာအမည္ကို ျမတ္ႏိုးပါသည္။ ထိုအမည္ကို တကၠသိုလ္သို႔ အစဥ္အဆက္ေရာက္လာၾကေသာ လူငယ္ အခ်စ္သမား၊ အလြမ္းသမားေလးမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား ျမတ္ႏိုးစြာအပ္ႏွင္းခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုဒုတိယ စာသင္ႏွစ္၊ ထိုအမည္ကို လက္ခံရရွိေသာႏွစ္၊ လြန္ခဲ့ေသာ ခုနစ္ႏွစ္ ကာလကျဖစ္ေသာ ႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝသည္လည္း စတင္ေျပာင္းလဲခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါလား။
ဟိုး ... ငယ္ငယ္တုန္းက ဂဲဩေမထရီတြက္သလို “သက္ေသျပခ်က္”ဟု ေရးျပရလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျဖျပစရာ အထုပ္ကေလး တစ္ထုပ္သာ ရွိပါသည္။
“ေရႊထုပ္တဲ့ ျမပဝါ”ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ အေမ၏ တူမတစ္ေယာက္ အထက္အညာမွ လက္ေဆာင္ပါခဲ့ေသာ လြယ္အိတ္ၾကမ္း တစ္လံုးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို လြယ္အိတ္ၾကမ္းကေလး ေဟာင္းႏြမ္းသြားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ စာရြက္စာတမ္း စေသာ အေဟာင္းအႏြမ္းမ်ား သိမ္းဆည္းရန္ အေမ့ထံမွ အေမြရထားလိုက္ပါသည္။
အခုေတာ့ ထို လြယ္အိတ္ၾကမ္းေလးအတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတ္လမ္းကို သက္ေသျပစရာ ပစၥည္းကေလးမ်ားသာ ရွိေနပါသည္။ ေခါက္တံု႔ခ်ည္၍ ကၽြန္ေတာ့္ခုတင္ ေခါင္းရင္းတိုင္တြင္ခ်ိတ္ထားေသာ ထိုလြယ္အိတ္ၾကမ္းကေလးကို မည္သူ႔အားမဆို ကၽြန္ေတာ္ ေျဖျပခ်င္ ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သက္ေသျပစရာ ထုပ္ဟူ၍ ထိုလြယ္အိတ္စုတ္ထဲမွ ပစၥည္းကေလးမ်ားသာ ရွိပါသည္။
အတိတ္ဆီက သေကၤတအမွတ္အသားသဖြယ္ေသာ ပစၥည္းကေလးမ်ားကို ၾကည့္ခ်င္ၾကပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လံုးဝ အားမနာၾကပါႏွင့္။
ကံ့ေကာ္ပန္းေျခာက္ကေလးေတြဟု ထင္ၾကပါသလား၊ မွားပါသည္။ “အခ်စ္ေခ်ာစာ” မ်ားဟု ထင္ၾကပါသလား၊ မွားပါသည္။ လက္ကိုင္ပဝါ ကေလးမ်ားလည္း မဟုတ္ပါ။ ႐ုပ္ရွင္လက္မွတ္မ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိမ္းဆည္း မထားခဲ့မိပါ။ ခ်စ္သူတို႔ဖလွယ္ေသာ ခ်စ္လက္ေဆာင္မ်ိဳး ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘာမွ မက်န္ခဲ့ပါေပ။

ကၽြန္ေတာ္၏ လြယ္အိတ္ၾကမ္းကေလးကို ေျဖၾကည့္ပါလွ်င္ တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ ပစၥည္းကေလးမ်ားကို ေတြ႔ၾကရပါလိမ့္မည္။
ေပတံကေလးေတြ ...။
ငါးျပားတန္ ေပတံကေလးေတြ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက သံုးခဲ့ၾကဖူးပါသည္။ တစ္ေခ်ာင္းလွ်င္ ငါးျပား ေပးရ၏။ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ျဖန္႔ခင္းၿပီး “ႀကိဳက္တာယူ ငါးျပား” ဟု ကုလားႀကီးမ်ား ေအာ္ဟစ္ေရာင္းခ်ခဲ့ၾကေသာ ေျခာက္လက္မ ေပတံကေလးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ႀကိဳက္တာယူ ဆိုေသာ္လည္း ထင္းရွဴးသားအညံ့စားျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ဝါထိန္ထိန္ တစ္ေရာင္တည္းေသာ ေပတံကေလးမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ လြယ္အိတ္ၾကမ္းကေလးထဲတြင္ ထိုေပတံကေလးမ်ိဳး သံုးဆယ့္သံုးေခ်ာင္း ရွိပါသည္။ သက္ေသျပစရာဟူ၍ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေပတံ သံုးဆယ့္သံုးေခ်ာင္းသာ ရွိပါသည္။ ေပတံတို႔သည္ စကားမေျပာတတ္ေသာေၾကာင့္ သက္ေသျပမည့္သာ ျပရသည္၊ သက္ေသ ထြက္ဆိုခ်က္ကိုကား မရႏိုင္ပါ။

ေပတံတို႔သည္ စကား မေျပာေသာ္လည္း တိက်ေသာ အရွည္ပမာကိုကား ျပၾကေလသည္။ ေျခာက္လက္မေပတံ သံုးဆယ့္သံုးေခ်ာင္းသည္ ၁၉၈ လက္မဟူေသာ အရွည္ပမာဏကို ျပပါသည္။
ကမၻာေပၚမွာရွိသမွ်ေသာေပတံမ်ားအားလံုးကို ဆက္ၿပီး တိုင္းေသာ္လည္း ပတ္ပတ္လည္ သံုးဆယ့္ေလးလက္မသာ ရွိေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ရင္ခြင္အတြင္းတစ္ေနရာမွ အခ်စ္ဆိုေသာအရာကိုကား တိုင္းတာ၍ရမည္ မဟုတ္ပါေလ။
မည္သို႔ပင္ ရွိေစ ... လြန္ခဲ့ေသာ ခုနစ္ႏွစ္ ကာလဆီမွ ကၽြန္ေတာ့္အခ်စ္၏ အစကိုကား ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပခ်င္ေနပါသည္။ ထို႔အတြက္ သက္ေသျပစရာဆိုလို႔ လြယ္အိတ္ၾကမ္းကေလးအတြင္းမွ ေျခာက္လက္မေပတံ သံုးဆယ့္သံုးေခ်ာင္းသာ ရွိေနပါေတာ့သည္။


ကေလးတို႔သည္ ငယ္ငယ္က ပညာသင္ရာ၌ ပုံသဏၭာန္ခ်င္းတူၾကသည္။ အတန္းကေလး နည္းနည္းရလာလွ်င္ ခ်ာတိတ္မ်ားႏွင့္ ခ်ာတိတ္မမ်ား စ႐ိုက္ ကြဲျပားလာၾကေလသည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားဘဝတြင္ ပို၍ ျခားနားသြားေလသည္။
မိန္းကေလးတို႔သည္ ပညာသင္ရာမွာ စည္းကမ္းရွိသည္။ လက္ေရးလက္သားမ်ားမွ အစ ေသသပ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က သင္ခန္းစာမ်ား မွတ္စုမ်ားကိုေရးေသာအခါ စာမ်က္ႏွာ၏ဘယ္ဘက္တြင္ ေပတံတစ္ျပားစာ မ်ဥ္းသားၾကရ၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ငါးတန္းကတည္းက ထိုစည္းကမ္းမ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။

မိန္းကေလးတို႔သည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသူဘဝကို ေရာက္ၾကသည္အထိ ထိုအေလ့အက်င့္ေကာင္းေလးကို ထိန္းသိမ္းတတ္ၾကပါသည္။ တကၠသိုလ္ေရာက္မွ ပ်က္ေတာ့သည္။ စည္းကမ္းပ်က္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
သို႔ရာတြင္ အထက္တန္းေက်ာင္းမွ တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္သို႔ အကူး တကၠသိုလ္ေရာက္စတြင္ မိန္းကေလးတို႔သည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသူတို႔ အမူအက်င့္ကို ႐ုတ္တရက္ မဖ်က္ၾကပါ။ အမ်ားစုသည္ မွတ္စုေရးလွ်င္ စာမ်က္ႏွာဘယ္ဘက္တြင္ ေပတံတစ္ျပားစာ မ်ဥ္းသားၾက၏။
ထိုအေလ့အက်င့္ကေလးသည္ ေကာင္းလွပါသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ငါးတန္းကတည္းက ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ ခဲ့ေသာ ထိုအေလ့အက်င့္ကေလးကို ေကာင္းလွပါသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခုေျပာေနပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ “အယ္လစၥဘက္”တြင္ ထိုအေလ့အက်င့္ကေလး ရွိေနေသာေၾကာင့္ ထိုအေလ့အက်င့္ကေလးမွ အစျပဳ၍ပင္ အယ္လစၥဘက္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝထဲသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

အဲသည္တုန္းကေတာ့ အဂၤလိပ္နာမည္ မွည့္ေခၚျခင္းကို မုန္းခဲ့ၾက၏။ သာသနာျပဳေက်ာင္းမ်ားအင္ပါယာ ၿပိဳကြဲၿပီးျဖစ္ေသာ ကာလကိုး။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အဂၤလိပ္နာမည္တြဲ၍ မွည့္ခဲ့မိၾကသူမ်ား အလုအယက္ အမည္ေျပာင္းခဲ့ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ေရာဘတ္ဘတုတ္သည္ပင္ တကၠသိုလ္ေရာက္ေသာႏွစ္တြင္ “သူရေက်ာ္စြာ”ဟု သူ႔ဘာသာ အမည္ေျပာင္းခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ နာမည္ အဓိက မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့သူျဖစ္၏။ ေရာဘတ္ဘဝကလည္း သူငယ္ခ်င္း၊ သူရဘဝ ၌လည္း သူငယ္ခ်င္းသာျဖစ္၏။
တစ္ခုေတာ့ရွိသည္၊ ဘိုလို နာမည္ေပးခဲ့ၾကေသာသူမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ဘိုဆန္ၾက၏။ ဘိုဆန္ခ်င္၍ပင္ ဘိုလိုအမည္ေပးခဲ့သည္ မဟုတ္လား။ သူတို႔သည္ ျမန္မာခ်င္းတူေပမင့္ အမူအရာမွအစ နည္းနည္းေတာ့ ကြာျခားသည္ပင္။ သူတို႔သည္ ေပၚပင္လိုက္ခ်င္တတ္ သည္ေတာ့ ေသခ်ာသည္။ တျခား မၾကည့္ႏွင့္၊ ဘိုနာမည္မ်ားက်ဆံုးခ်ိန္တြင္ သူတို႔သည္ ခ်က္ခ်င္း အမည္ေျပာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္လား။ တိက်ခိုင္မာေသာ သေဘာ မရွိ။

သည္ေနရာမွာ အယ္လစၥဘက္၏ထူးျခားမႈကို ကၽြန္ေတာ္ စတင္ သိေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတန္းတြင္ ဘိုနာမည္ခံသူမွာ သူ တစ္ေယာက္တည္းသာ ရွိသည္။ ဘယ္သူေတြ ေမးေငါ့ေငါ့၊ ဘယ္သူေတြ ေလွာင္ေလွာင္ သူမမႈ။ ဣေႁႏၵမပ်က္ေသာ သူ႔မ်က္ႏွာထားသည္ ျမန္မာဆန္စြာ မာနႀကီးပံု ေပၚလြင္ေနသည္။ သူ႔သတင္းကို စံုစမ္းမိေသာကာလ၌ သူ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိေလသည္။ ေနာင္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ခင္မင္ရင္းႏွီးလာၾကေသာအခါ သူက ေျပာျပပါသည္။
“ကၽြန္မအေမက ဘိုဆန္တယ္ ကိုဆံနက္ရဲ႕ ... ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မကို အယ္လစၥဘက္လို႔ နာမည္ေပးတာေပါ့၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မငယ္ငယ္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး အယ္လစၥဘက္ေတလာနဲ႔ တူလို႔တဲ့”
“ခုလည္း တူသားပဲဗ်”
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါေလ ... ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက အေမေပးတဲ့နာမည္ကိုျမတ္ႏိုးတာ ျမန္မာဆန္တာပဲလို႔ ထင္တယ္”
“ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္မင္းသမီး အယ္လစၥဘက္ေတလာနဲ႔တူတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္”
သူ႔ရွက္ၿပံဳးကို ခုတိုင္ မွတ္မိေနပါသည္။ ထားပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သည္မွာ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ့္ကို ငါးျပားတန္ေပတံေလးမ်ားက ေပါင္းကူး တံတားသဖြယ္ ဆက္သြယ္ေပးခဲ့ၾကသည့္ အေၾကာင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

“ေပတံကေလး ခဏေလာက္”
သည္စကားသည္ “လစ္” (လစ္ ဟုပင္ အဖ်ားဆြတ္ေခၚခြင့္ ေပးၾကပါ) ထံသို႔ တိုက္႐ိုက္ေျပာခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ပထမဆံုးစကား ျဖစ္ပါသည္။ ေပတံ ခဏငွါးေသာအေၾကာင္းအရာကိုေျပာရာ၌ အဘယ္ေၾကာင့္ အသံတုန္ရသနည္း။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာ့ အခ်စ္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ လစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ခဲ့ပါသည္။ အတန္းထဲ စေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေန႔မွာပင္ လစ္ကို သတိထားခဲ့မိပါသည္။ လစ္က လွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က လွသည္ဟုထင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေျပာမည့္သာ ေျပာရမည္၊ အဂၤလိပ္မင္းသမီး အယ္လစၥဘက္ေတလာႏွင့္ မတူပါ။
လစ္၏ မ်က္ႏွာသည္ မ်က္ႏွာဝိုင္းပုံသဏၭာန္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ခံုးမည္းမည္းေလးမွလြဲ၍ တစ္မ်က္ႏွာလံုး ရွင္းေနသည္။ ၿငိမ္သက္ေသာ ေရျပင္၌ထင္ေသာ လမင္း၏အရိပ္ႏွင့္တူသည္ဟု ထင္၏။
ေက်ာင္း စတက္ၿပီး သံုးလၾကာသည္အထိ လစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ စကားမေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။ သူ စာငံု႔ကူးေနခ်ိန္တြင္ ခိုး၍ၾကည့္ခဲ့သည္ကိုေတာ့ ဝန္ခံပါသည္။
သူ စာငံု႔ကူးေနခ်ိန္တြင္ နံေဘးတိုက္အေနအထားျဖင့္ သူ႔မ်က္ႏွာကို ရွင္းလင္းစြာၾကည့္ရင္း ရင္ခုန္ရပါသည္။ လစ္သည္ ဆံပင္ကိုစုသိုင္းၿပီး လက္ကိုင္ပဝါျဖင့္ ခ်ည္ထားေလ့ ရွိပါသည္။
သူ႔ ပါးေဖာင္းကေလးကိုၾကည့္ရင္း လက္သည္းျဖင့္ စာေရးစားပြဲေပၚ ကုတ္ျခစ္မိသည္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္။ လစ္၏ နံေဘးတိုက္ ပံုတူကို စာေရးစားပြဲေပၚ ေဖာင္တိန္ျဖင့္ ေရးျခစ္ထားသည္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္။
စုစုေပါင္း ၂၃ ပံု ရွိသည္။ စိတ္ၾကည္လင္ေနတုန္း ေရးျခစ္ေသာအခါ လစ္ႏွင့္ မတူေသာ္လည္း လွပေသာမိန္းမပ်ိဳကေလး၏ပံုမ်ိဳး ျဖစ္၏။ သိပ္ၿပီး ၾကည္လင္ေနလြန္းလွ်င္ ကာတြန္းပံု ျဖစ္သြားတတ္၏။ စိတ္ညစ္ညဴးေနစဥ္ေတာ့ လစ္၏ပံုတူ မေရးျဖစ္ပါ။
အို ... လစ္၏မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ခြင့္ရေနလွ်င္ ဘယ္မွာ စိတ္ညစ္စရာ ရွိမည္နည္း။ အဓိပၸါယ္ မရွိတာ။

သည္လိုႏွင့္ သံုးလအတြင္းမွာ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အသိအမွတ္ျပဳမိ ၿပံဳးျပ၏ေပါ့။ တစ္ေယာက္မ်က္လံုးကိုတစ္ေယာက္ သံုးစကၠန္႔ ၾကာသည္အထိ မလႊဲတမ္း ၾကည့္ရဲလာၾကေလသည္။
“ေပတံကေလး ခဏေလာက္”
မွတ္စုေခါင္းစည္းမ်ားမ်ဥ္းသားရန္ ေတာင္းျခင္းသည္ အဓိကမဟုတ္မွန္း သိၾကပါလိမ့္မည္။ ညေန ေက်ာင္းဆင္းသည္အထိ ေပတံကေလး ျပန္မေပးမိ။ ေမ့သြားသည္လည္း ပါ၏။ တမင္ေမ့ေအာင္ ႀကိဳးစားသည္လည္း ပါ၏။
ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္လွ်င္ “မေန႔က ေမ့သြားတာ စိတ္မရွိနဲ႔ေနာ္”ဟုေျပာလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု ညကတည္းက စိတ္ကူးခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ သူ ဘာျပန္ေျပာမည္ မွန္းဆရသည္မွာလည္း သိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းပါသည္။ “ကိစၥမရွိပါဘူး၊ ရပါတယ္” ေလာက္သာ ျပန္ေျပာမည္ဟု ထင္ပါသည္။
“ေနပါေစ ... သူ ယူထားလုိက္ေလ”
ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းသာသြားသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းေရာက္ေရာက္ခ်င္း သူ႔ကို ေပတံျပန္ေပးေသာအခါ သည္လို ေျပာပါသည္။ သူ႔တြင္ ထိုငါးျပားတန္ေပတံကေလး ေနာက္တစ္ေခ်ာင္း ပါလာပါသည္။
“ေပတံကေလး ခဏေလာက္”
“ဟင္”
“မေန႔က ေပးထားတဲ့ေပတံ ေပ်ာက္သြားလို႔ပါ”
သူတို႔ ေယာက်္ားေလးေတြဒီလိုပဲဟူေသာ သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ၿပံဳးပါသည္။ ထိုေပတံကိုလည္း ညေနတိုင္ေသာအခါ ျပန္မေပးေတာ့ပါ။ နည္းနည္းေတာ့ အတင့္ရဲၾကည့္သည္။ သူ ျပန္မေတာင္းပါ။
“ေပတံကေလး ... ခဏေလာက္”
“အို”
“မေန႔က ငွါးသြားတဲ့ ေပတံ ...”
“ေပ်ာက္သြားျပန္ၿပီလား”
“ဟင့္အင္း ... အိမ္မွာ ေမ့က်န္ခဲ့လို႔ပါ”
လစ္သည္ သေဘာေပါက္စြာ ရယ္ပါသည္။ ထိုေန႔က ငွါးေသာ တတိယေပတံကိုလည္း အိမ္ယူသြားၿပီး သိမ္းထားလိုက္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရန္လိုမည္ မထင္ပါ။
သည္တစ္ခါ ရယ္ရသူမွာ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထံုးစံအတိုင္း တတိယေပတံကေလး အိမ္မွာထားခဲ့ၿပီး စတုတၳေပတံ ထပ္ေတာင္းရန္ သူ႔အပါးသို႔ ေရာက္သြားေသာအခါ ...
“ေမ့ခဲ့ျပန္ၿပီလား”
ေခါင္းငံု႔ရင္း စာကူးလ်က္ႏွင့္ ေမးပါသည္။ သူ႔ေပတံကေလးကို စားပြဲစြန္းဆီသို႔ တြန္းေပးပါသည္။
ပဥၨမေပတံကို ကၽြန္ေတာ္ မေတာင္းရေတာ့ပါ။ စာငံု႔ေရးေနေသာကၽြန္ေတာ့္ေဘးသို႔ ေျခေထာက္တစ္စံု လာရပ္ေသာအခါ လစ္၏ ေျခေထာက္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိလိုက္ပါသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကိုမၾကည့္ရဲစဥ္ကာလက ေျခေထာက္ကေလးကို စတင္၍ ခိုးၾကည့္ဖူးသျဖင့္ မွတ္မိေနပါၿပီ။
“ေရာ့”
ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလွာင္ေသာအၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ေနပါသည္။ သေရာ္သည္ေတာ့လည္း မဟုတ္၊ က်ီစယ္သည္သာ ျဖစ္ပါ၏။
အတန္းထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ္ မဝင္ေသးပါ။ စႀကႍေပၚမွာ လစ္ကို ေစာင့္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုျမင္လွ်င္ လမ္းေလွ်ာက္လ်က္မွ သူ႔လြယ္အိတ္ကို ႏိႈက္ပါသည္။ ပဥၨမေပတံ ထုတ္ေပးဖို႔ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ခါးၾကားထဲမွ စတုတၳေပတံကို အသင့္ထုတ္ထား ၿပီးေနပါၿပီ။
“ေနပါေစေတာ့ ... ဒီတစ္ခါ ေမ့မက်န္ခဲ့ပါဘူး”
“ဒါေပမဲ့ ... ယူထားလိုက္ပါေလ”
ငါးျပားတန္ေပတံ သံုးဆယ့္ႏွစ္ေခ်ာင္း ကၽြန္ေတာ္ ရရွိၿပီးေသာကာလသို႔ ေရာက္ခဲ့ပါသည္။
“လစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္တယ္”
ထိုေန႔မွစ၍ ေပတံကေလးမ်ား ေနာက္ထပ္ မရေတာ့ျပန္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ စကားမေျပာေတာ့ပါ။ မ်က္စိခ်င္းလည္း ဆံုခြင့္ မရေတာ့ပါ။ သူ ေရွာင္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းနည္းျခင္းအတတ္ပညာကို တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္ ငါးလေျမာက္တြင္ တတ္ေျမာက္သြားေလသည္။

သက္ရင့္ အခ်စ္သမားတစ္ေယာက္က ေႁမႇာက္ေပးပါသည္။ “ဒါဟာ ေက်နပ္တဲ့သေဘာကြ ... ရွက္လို႔ မူေနတာ”ဟု ေျပာ၏။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လြမ္း၍သာ ေနပါသည္။ ေက်ာင္းတက္ရက္ ပ်က္ခ်င္လာသည္။ ကဗ်ာတိုေလးမ်ား စပ္ခ်င္လာသည္။ သူ႔ကို တမင္ကလာ ေရွာင္ျပသည္။ သူသိေအာင္ ေရွာင္ျပ၏။ သူက ျပန္၍ ဂ႐ုစိုက္ ၾကည့္လာမည္ကို တိတ္တခိုး သိလာရ၏။ ထို႔အတြက္ပင္ ဝမ္းနည္း၍ ပိုေကာင္းသည္ ထင္၏။
ဗဟိုစာၾကည့္တိုက္ထဲတြင္ ကဗ်ာစပ္ေနတုန္း တစ္ေန႔ သူ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေတြ႔ပါသည္။
“ဘာလို႔ ေက်ာင္းမတက္တာလဲ”
အသံတုန္သည္ကို သူသိမွာစိုးသျဖင့္ ေခါင္းခါျပလိုက္ရ၏။
“အဲ့လို မလုပ္ပါနဲ႔”
“ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လို အတန္းထဲ ဝင္ရမွာလဲ”
“စာေတြ ေနာက္က်ကုန္လိမ့္မယ္”
“မေပ်ာ္ဘဲနဲ႔ စာမသင္ခ်င္ဘူး”
“သူ ေတာ္ေတာ္ ဆုိးတယ္”
ေျပာေျပာဆိုဆို ငါးျပားတန္ေပတံကေလးတစ္ေခ်ာင္းကို လြယ္အိတ္ထဲမွ ထုတ္ပါသည္။
“လက္ဝါးျဖန္႔”
ခ်စ္ဖို႔ အလြန္ေကာင္းေသာ အၿပံဳးကို ျပန္၍ ျမင္ခြင့္ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္ဝါးျဖန္႔ေပးလိုက္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဝါးကို မနာက်င္ေအာင္ ႐ိုက္ပါသည္။
“ဒါပဲ ... မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းတက္ရမယ္”
“ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ပါ လစ္ရယ္”
“မုန္းတယ္”
“မုန္းတယ္”ဟူေသာစကားကို ေလသံတစ္မ်ိဳးျဖင့္ေျပာလွ်င္ ဆန္႔က်င္ဘက္အဓိပၸါယ္ထြက္မွန္း ခ်စ္သူတိုင္း သိပါသည္။
“နက္ျဖန္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းတက္ပါမယ္”
“အင္း နက္ျဖန္ ကၽြန္မ ေက်ာင္းမတက္ဘူးေနာ္”
သံုးဆယ့္သံုးေခ်ာင္းေျမာက္ေသာေပတံကို ေပး၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ရယ္လိုက္ၾကေသာအခါ အသံထြက္ သြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အသံက ပို၍က်ယ္မည္ထင္သည္။ စာငံု႔ဖတ္ ေနၾကေသာ အျခား ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားက လွည့္ၾကည့္ၾကေလသည္။
ငါးျပားတန္ ထင္းရွဴးသားေပတံကေလး သံုးဆယ့္သံုးေခ်ာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ လြယ္အိတ္ၾကမ္းကေလးထဲတြင္ ခုနစ္ႏွစ္လံုးလံုး အိပ္ေပ်ာ္ ေနေလသည္။
“ေမာင့္ကို ... ခ်စ္တယ္”
သည္စကားေလးတစ္လံုး ေျပာထြက္ဖို႔အေရး လစ္ခမ်ာ အေတာ္ပင္ အင္အားကုန္သြားပံုရသည္။ ငံု႔ထားေသာေခါင္းကို ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မေဖာ္ဘဲ ေနသည္။ သူ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို “ေမာင္”ဟူ၍ ျမတ္ႏိုးစြာ ေခၚငင္ခဲ့သည္မွာလည္း ၾကာၿပီ။ သူ႔လက္ကိုလည္း နမ္းခြင့္ ေပးၿပီးၿပီ။ သူ႔ပါးကိုလည္း နမ္းခြင့္ ေပးၿပီးၿပီ။ လည္တိုင္ကေလး၊ နဖူးကေလး၊ အို ... ႏႈတ္ခမ္းေလးပင္ စံုပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္အခ်စ္ကို တံု႔ျပန္ေသာေန႔က ကၽြန္ေတာ့္လက္ဖ်ံေပၚတြင္ “ခ်စ္ပါတယ္”ဟူ၍ ေဖာင္တိန္ျဖင့္ ေရးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
သို႔ရာတြင္ ခ်စ္သူ၏ အခ်စ္လက္ခံစကားကို စာအားျဖင့္ေျပာျခင္းထက္ ႏႈတ္အားျဖင့္ေျပာျခင္းက ပုိ၍ နာလိုဖြယ္ေကာင္းသည္သာ ျဖစ္၏။ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အလိုကို လိုက္ပါသည္။
လစ္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ အလိုလိုက္ပံုမွာ လူႀကီးဆန္သည္။ လိုသည္ထက္ပို၍ ဘယ္ေတာ့မွ အလိုမလိုက္ခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ပိုပိုသာသာ အခြင့္အေရးယူခဲ့လွ်င္လည္း ဒဏ္ခတ္တတ္သည္။ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းသည္ဟု ထင္၏။ ခ်စ္သူကေပးေသာ အျပစ္ဒဏ္ထက္ ခံလို႔ေကာင္းေသာ အရာသည္ မရွိ။
“ေဆာရီးပဲ လစ္ရယ္ ... ေမာင္ အေဆာင္က ရွစ္နာရီကတည္းက ထြက္ခဲ့တာပါ၊ အဲဒါ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္လည္း ေရာက္ေရာ”
“အင္း ... လက္ဖက္ရည္ကလည္း တစ္ေန႔ ဆယ္ခြက္ေလာက္ မေသာက္လိုက္ရရင္ မေနႏိုင္ဘူးေနာ္”
“မဟုတ္ပါဘူး ... လစ္နဲ႔ေတြ႔ရဖို႔ဆုိရင္ လက္ဖက္ရည္မေသာက္ဘဲ ေနႏိုင္ပါတယ္”
“ဘာလို႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကို ေျခရွည္ေနရတာလဲ၊ ကဲ ...”
“အို ... လစ္နဲ႔ အခ်ိန္ၾကာၾကာစကားေျပာရေအာင္ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုမေစာင့္နဲ႔လို႔ ဝင္ေျပာတာပါ”
“ဘာလို႔ ၾကာေနလဲ”
“ဟိုေရာက္မွ ဟိုေကာင္ေတြက ဝိုင္းဆြဲထားလို႔ပါ”
“ဒါေလာက္ပဲ အေရးႀကီးသလား၊ သူတို႔နဲ႔က ေန႔တိုင္း ေတြ႔ေနရတဲ့ ဥစၥာ”
“မဟုတ္ပါဘူး ... ဒီလထြက္မယ့္ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးကိစၥက ေမာင္ မပါရင္ မၿပီးလို႔ ...”
“အင္း ... အဲဒီကဗ်ာေတြက သိပ္အေရးႀကီးတယ္ေနာ္၊ ဟုတ္လား”
“အခ်စ္ကဗ်ာေတြပါ”
“အခ်စ္ကဗ်ာေတြက ခ်စ္သူထက္ အေရးႀကီးတယ္ေပါ့”
“လစ္ရယ္ ... မင္းဟာ ေမာင့္ရဲ႔ကဗ်ာပဲ မဟုတ္လား”
“သြား ... ဒီကျဖင့္ ေစာင့္လိုက္ရတာ”
“ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ”
“ဘတ္စ္ကား ဆယ့္ခုနစ္စီး ဆုိက္ၿပီးၿပီရွင့္ ... သိရဲ႔လား”
“ဘတ္စ္ကား ဘယ္ႏွစ္စီးဆုိက္ဆိုက္ ဒီမွတ္တိုင္ကို ေမာင္ ေရာက္လာဖို႔သာအဓိက မဟုတ္လား လစ္ရယ္”
“သြား ...”
“ဆယ့္ရွစ္စီးေျမာက္ ဘတ္စ္ကား လာမွ အတူသြားၾကတာေပါ့”
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ရယ္လိုက္ၾကေသာ အခါ အနားမွ ရယ္သံ ေသးေသးကေလးတစ္ခုကို အပိုၾကားလိုက္ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္၏စကားလံုးမ်ားကို တစ္လံုးမက်န္ နားေထာင္ေနေသာ စီးကရက္ေရာင္းသမားေလး၏ရယ္သံျဖစ္၏။ စီးကရက္သည္ ကုလားဒိန္ ေပါက္စကေလးသည္ ကုိယ့္အလုပ္ ကိုယ္မလုပ္၊ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္သည့္ ခ်ာတိတ္။ ဦးေပၚဦးေသလို႔ ဝင္စားတာဟု က်ီစယ္စကားျဖင့္ ေျပာလိုက္ဖို႔သာ ေကာင္းသည္။ ဘိုးေတာ္ဦးဝိုင္းသည္ “ဥတကာတို႔တြင္ ဘယ္ဥသည္ အရသာ အရွိဆံုးျဖစ္သနည္း”ဟု ဦးေပၚဦးကို ေမး၏။ ဦးေပၚဦးက “လိပ္ဥပါ ဘုရား”ဟု ေျဖ၏။
အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္ေသာအခါ အျခား ညီလာခံတစ္ခု၌ ဘိုးေတာ္ဦးဝိုင္းက ...
“ဘာနဲ႔စားရင္ ပိုၿပီး အရသာထူးသလဲ ေပၚဦး”ဟု ေကာက္ကာငင္ကာ ေမးေသာအခါ ...
“ဆားနဲ႔ပါ ဘုရား” ဟု ဦးေပၚဦး ကလည္း ႐ုတ္ျခည္းပင္ ေျဖဆိုခဲ့ေလသည္။

လစ္သည္ တစ္ေန႔သ၌ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာပါသည္။
“နက္ျဖန္ ခုနစ္နာရီ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္ကို အေရာက္ေနာ္ ေမာင္၊ ေတာ္ၾကာ တစ္ေယာက္တည္း ေၾကာင္စီစီနဲ႔ေစာင့္ေနရမွာ ရွက္စရာႀကီး”
ထိုေန႔က သူ႔အမိန္႔အတိုင္းပင္ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္၌ နံနက္ခ်ိန္ခါေတးသံသာ ေရဒီယိုမွ မလာခင္ပင္ ႀကိဳတင္၍ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ေနခဲ့ပါသည္။ မည္သို႔ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသနည္း။ မွန္ပါသည္။ လစ္သည္ ရွစ္နာရီထိုးမွ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။
“ေမာင္ ေရာက္ေနတာ ၾကာၿပီလား”
“တစ္နာရီ ရွိသြားၿပီ”
“ဘတ္စ္ကား ဘယ္ႏွစ္စီး ဆုိက္ၿပီး သြားၿပီလဲ”
“ဆယ့္ရွစ္စီး”
“ဟင္ ... ေဆာရီးပဲကြာ ... လစ္ ေစာင့္ရတုန္းကထက္ တစ္စီး ပိုသြားတယ္”
“လစ္က ဘာလို႔ ၾကာေနတာလဲ၊ ကဗ်ာစာအုပ္အတြက္ စီစဥ္ေနရလို႔လား”
“အိုး ... ေပါက္တတ္ကရ၊ လစ္ ဘယ္တုန္းက ကဗ်ာဖတ္ဖူးလို႔လဲ”
“ဒါျဖင့္ ဘာလုပ္ေနလို႔လဲ”
“အိမ္ေရွ႔မွာ အ႐ူးမႀကီးတစ္ေယာက္ ကေနတာ ရပ္ၾကည့္ေနလို႔”
“ဪ ... ေမာင္က အ႐ူးမႀကီးေလာက္ အေရးမႀကီးဘူးေပါ့ ... ဟုတ္လား”
“ေမာင္လည္း အ႐ူးပါပဲ ေမာင္ရယ္”
“ဘာေျပာတယ္ လစ္”
“ေမာင္က အခ်စ္႐ူး မဟုတ္လား”
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ရယ္လိုက္ၾကပါသည္။ ရယ္သံ ေသးေသးကေလးတစ္ခုကို အပို မၾကားရပါ။ ဟိုတစ္ခါက စီးကရက္ေရာင္းေသာ ကုလားဒိန္ကေလး သည္ေန႔ မလာပါ။ သူ႔ကို ျမဴနီစီပယ္က ဖမ္းသြားၿပီလား မသိ။

အခ်စ္ဘဝ၌ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံျခင္းႏွင့္ ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္းတို႔ကို အခ်ိဳးက် ခြဲေဝခံစားရပါသည္။ တိက်ေသာအေျဖကား မထြက္ေသးေပ။ တစ္ခါတစ္ရံ ရယူ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ စြန္႔လႊတ္၏။ အေပးအယူမွ်ေသာအခါ အခ်စ္ဘဝသည္ ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းေနပါသည္။
တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အေပးအယူမွ်တျခင္းသည္ အေၾကာင္းအရာမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ပုံသဏၭာန္ကား ခ်စ္သူတစ္စံုလွ်င္ ပံုစံတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါ၏။ အခ်ိဳ႔လည္း ခ်စ္ၾကပံုခ်င္း တူေကာင္းတူလိမ့္မည္။ ခ်စ္သူတို႔သည္ ႐ုပ္ရွင္အတူ သြားၾကည့္ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သြားျဖစ္ၾကဖူးသည္။ သူ ၾကည့္ခ်င္၍လည္း လိုက္ျပရဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ခ်င္၍လည္း သူ လိုက္ျပဖူးသည္။ ႐ံုထဲမွာ သူ႔လက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္လက္ ႏြယ္ယွက္သည္ကေတာ့ အတူတူပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ထားပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သည္မွာ ခ်စ္သူဘဝ၌ အျခား ခ်စ္သူမ်ားႏွင့္ ပုံသဏၭာန္ခ်င္းမတူခဲ့သည့္ အခ်စ္ပံုစံမ်ား အေၾကာင္းပါ။
လူဆိုတာ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ယံုၾကည္ခ်င္ပါသည္။ မိန္းမတို႔အခ်င္းခ်င္းသည္ သန္းရွာေပးၾကရသည္ကို အလြန္ ႏွစ္လိုဟန္ရွိ၏။ သန္းရွာရင္း အတင္းေျပာရသည္ကိုလည္း လွ်ာအရသာ ေတြ႔ၾကပံုရ၏။ ေမ်ာက္မတို႔သည္လည္း အခ်င္းခ်င္း သန္းရွာ ေပးတတ္ၾက၏။ တိရစၧာန္႐ံု၌ ေတြ႔ဖူး၏။ သည္တစ္ခ်က္ကိုၾကည့္ၿပီး လူဆိုတာ ေမ်ာက္ကဆင္းတက္တာဟု ေျပာ၍မရပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမ်ာက္တို႔သည္ အမခ်င္းသာ သန္းရွာေပးၾကသည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ လူတို႔သည္လည္း ေယာက်္ားက မိန္းမကိုပင္ သန္းရွာေပးတတ္ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ဖူး၍ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤအခ်က္ကိုယံုပါလွ်င္ တစ္ဆင့္တက္၍ ေျပာျပပါမည္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က ေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္ကို သန္းရွာေပးျခင္း အေၾကာင္းတည္း။ ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သန္းရွာေပးဖူးေသာေၾကာင့္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရခ်ိဳး အလြန္ပ်င္း၏။ ေရခ်ိဳး အလြန္ပ်င္းေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေခါင္းေလွ်ာ္ဖို႔ရာ ပို၍ အပ်င္းထူလိမ့္မည္ဟုေျပာရန္ လိုမည္ မထင္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ မရွက္ပါ။ ဆံပင္ရွိ၍ သန္းရွိသည္မွာ ရွက္စရာမဟုတ္ပါ။ ေခါင္းမေလွ်ာ္၍ သန္းဥတြယ္ျခင္းသည္ သဘာဝတရားပင္ မဟုတ္လား။
ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းမွာသန္းရွိေန၍ပင္ လစ္က သန္းရွာေပးႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းမွာ သန္းမရွိပါက လစ္သည္ ဘယ္လိုလုပ္၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို သန္းရွာေပးမည္နည္း။

ပို၍ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းသည့္အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါမည္။ လစ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို သန္းရွာေပးေသာေနရာတြင္ အလြန္မတန္မွ ဆြတ္ပ်ံ႔ဖြယ္ ေကာင္းေသာ၊ အလြန္႔အလြန္မွ အခ်စ္လြန္ေလ့ရွိၾကေသာ၊ အို ... ခ်စ္သူတို႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ရာျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ ေဆးတကၠသိုလ္အမွတ္(၁) ၏ လက္ဝဲဘက္စႀကႍေထာင့္ေကြးတစ္ေနရာတြင္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေနရာသည္ ခြဲစိတ္ခန္း လက္ေတြပသင္တန္းဆင္းရာအခန္းမ်ား၏ အနီးအနားပင္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေနရာမွ ၾကည့္လွ်င္ ခြဲစိတ္ခန္းထဲမွာ ပက္လက္လန္ေနၾကေသာ မြဲေျခာက္ေျခာက္အေလာင္းမ်ားကို အစီအရီ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မေၾကာက္ၾကပါ။ ခ်စ္ၾကည္ႏူးစြာေသာအခ်ိန္တို႔တြင္ ေၾကာက္စရာ ဘာမွ်မရွိပါ။
ခ်စ္သူတို႔ ခ်စ္ၾကည္ရာျဖစ္ေသာ ေဆးတကၠသိုလ္၏ ဆိတ္ၿငိမ္ရာတို႔တြင္ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းမွသန္းမ်ားကို မ်က္ႏွာေငြလ ရႊင္ပပျဖင့္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွာေပးပါသည္။ ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းမွ သန္းငါးေကာင္ ရေလသည္။
ငယ္ငယ္က အဘိုးကို ဆံပင္ျဖဴ ႏုတ္ေပးဖူး၏။ ဆံပင္ျဖဴ အေခ်ာင္း တစ္ရာလွ်င္ တစ္မတ္ရ၏။
သန္းရွာေပးခအျဖစ္ လစ္ကို ကၽြန္ေတာ္က ေမႊးေမႊးငါးခါ ေပးရ၏။
ကၽြန္ေတာ့္ခ်စ္သူက ကၽြန္ေတာ့္ကိုနင္းေပးျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မယံုၾကည္က ေနၾကပါ။ ဇက္ေၾကာထိုး၍ ေခါင္းကိုက္ေသာအခါ ႏွိပ္ေပးသည္ကိုေတာ့ ယံုၾကည္ေစ့ခ်င္ပါသည္။ တကယ္ပါ။ တစ္ေန႔သ၌ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ လစ္သည္ သစ္ပုတ္ပင္ႀကီး၏ ေျခရင္း၌ ကၽြန္ေတာ့္အား ႏွိပ္ေပးခဲ့ပါသည္။
“မ်က္ႏွာႀကီးက ႐ႈံ႔တြေနတာပဲ ... ဘာျဖစ္ေနတာလဲ”
“ဇက္ေၾကာေတြ တက္ေနလို႔”
“ႏွိပ္ေပးမယ္ေလ”
ပထမေတာ့ ေယာက်္ားတန္မဲ့ ရွက္မိပါေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာေသာ စကားတစ္ခြန္းကို သြားသတိရမိ ပါသည္။
“ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေပါင္းစပ္ျခင္း” ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ဘြဲ႔ယူေသာအခါသမယ၌ စမတ္က်က် ဓာတ္ပံု႐ုိက္တတ္ၾကေသာ၊ တကၠသိုလ္၏ အဓိကရျဖစ္ေသာ၊ ခ်စ္သူတို႔ကြန္းခိုရာျဖစ္ေသာ သစ္ပုတ္ပင္ႀကီးေအာက္၌ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဇက္ေၾကာဆြဲေပးပါသည္။ ေနရာေဒသႏွင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ခုကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ေပါင္းစပ္ေသာအခါ အလြန္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းေသာ “အခ်စ္အခ်ိန္”ကေလးကို ရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အျဖစ္ကိုၾကည့္၍ ရယ္ေမာသြားၾကသူမ်ားသည္ ေလွာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေျပာင္သည္ျဖစ္ေစ ထိုတဒဂၤတြင္ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ မွ်ေဝခံစားသြားရမည္ကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။

သစ္ပုတ္ပင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ လစ္တို႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ အေရးႀကီးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္လစ္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာမ်ားကို သိပ္မလိုလားၾကပါ။ ၾကည္ႏူးသာယာဖြယ္ေသာေနရာမ်ားကိုသာ လိုလားၾကပါသည္။ ႐ိုင္းမည္လားေတာ့ မသိ။ ႐ိုး႐ိုးသားသားေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မညစ္ပတ္ၾကပါ။ ခ်စ္သူတို႔ဘဝ သန္႔ရွင္းစြာပင္ ခ်စ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ယံုၾကမလားေတာ့ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဂ်ပ္ဆင္ေခၚ ယုဒႆန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေအာက္ ေထာင့္ေကြးမ်ားထဲသို႔ မေရာက္ဖူးၾကပါ။
ေဆးတကၠသိုလ္ထဲသို႔ ႏွစ္ေခါက္သံုးေခါက္မွ်သာ ေရာက္ဖူးပါသည္။ ဝ/သ အခန္းထဲက အခန္းလြတ္မ်ားတြင္လည္း သံုးေလးႀကိမ္သာ ဆံုဖူးပါသည္။ ထိုအခါမ်ားတြင္လည္း တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္ကိုင္ၿပီး စကားေျပာ ေနၾကျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ တတ္သည္သာ မ်ား၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လစ္ကို ေမႊးေမႊးတစ္ခါေပးရဖို႔ အလြန္မတန္ စည္း႐ံုးရခက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ၿပီးက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း သည္မွာဘက္၌ သတၱိနည္းသူျဖစ္၏။

မည္သို႔ပင္ ရွိေစ ... ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အခ်စ္သည္ သန္႔စင္သည္ဟု ထိုအခါက ယံုၾကည္ခဲ့ပါသည္။ အို ... ခုထက္တိုင္လည္း ယံုၾကည္ဆဲပါေလ။
“ေအး ... အဲသလို စိတ္ကူးယဥ္ေန၊ မင္း တစ္ေန႔ ခံသြားရမယ္ သူငယ္ခ်င္း၊ လက္ျမန္တဲ့ေကာင္နဲ႔ ေတြ႔သြားရင္ မိန္းမဆိုတာ ခက္သားလားကြာ” ဟူ၍ သတိေပး စကားေျပာေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္ရက္ စကားမေျပာဘဲ ေနဖူးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔၏အခ်စ္သည္ သန္႔စင္႐ိုးသားသည္ဟုဆိုေသာ္လည္း ပြင့္လင္းပါသည္။ က်န္းမာေရးအေၾကာင္း၊ ေဆးဝါးအေၾကာင္းမ်ား အထိ ေဆြးေႏြးဖူးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ေရွ႔ေရးကို တိုင္ပင္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သားေရးသမီးေရးအထိ ျဖစ္သည္။ သူ႔စ႐ိုက္၊ ကိုယ့္ဝါသနာကို ႀကိဳတင္ အသိေပး ထားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကမည္ မဟုတ္လား။

ရယ္စရာ ေျပာရဦးမည္။ မည္သို႔မည္ပံု ေပါက္လာသည္ေတာ့ မသိ။ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခမတြင္ ႂကြက္ႏို႔တစ္လံုး ေပါက္လာပါသည္။ မီး႐ႈိ႕ၿပီး ျဖဳတ္ရသည္ဆိုသျဖင့္ ႀကိဳုးစား ၾကည့္သည္။ မီးေလာင္ရာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္၊ ႂကြက္ႏို႔ကား မေသ။ ေၾကာင္ႏႈတ္ခမ္းေမႊးႏွင့္ တို႔ရသည္ဆိုသျဖင့္ သီရိေဆာင္ အခန္းမွဴးအခန္းမွ ေၾကာင္မႀကီးကို ခုိးၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ညႇပ္ဖူးပါသည္။ ေၾကာင္အကုတ္ ခံရပါသည္။ သိပၸံနည္းက်ေသာ နည္းလမ္း၊ လြယ္ကူေသာနည္းလမ္း အေတာ္မ်ားမ်ားျဖင့္ ႀကိဳးစားပါသည္။ မရပါ။
တစ္ေန႔တြင္ ကမာရြတ္လွည္းတန္း “အလိမၼာစာေပ”မွ ဦးစိန္လြင္ဆိုသူက နည္းလမ္းေကာင္းတစ္ခု ေပးပါသည္။ ဦးစိန္လြင္သည္ ရယ္စရာ အလြန္ ေျပာတတ္သူျဖစ္သျဖင့္ သူေပးေသာနည္းမွာ ရယ္ဖြယ္အျဖစ္သာအသံုးခ်ဖို႔ ေကာင္းပါသည္။
“လစ္ ... ဒီမွာၾကည့္စမ္း”
“ဟင္ ... ေမာင္ ညစ္ပတ္လွခ်ည္လား၊ ႂကြက္ႏို႔ႀကီး”
“ေဆးလိပ္မီးပြားက်ရာက ျဖစ္သြားတာပဲ”
“ဒါေၾကာင့္ ေဆးလိပ္ျဖတ္ပါ ျဖတ္ပါလို႔ေျပာတာ မရဘူး”
“အဲဒါ လစ္ လက္သည္းနဲ႔ ဆိတ္ေပးပါလား”
“အို ... ဘာဆိုင္လို႔လဲ”
“ဆိတ္သာ ဆိတ္ေပးစမ္းပါ ... ေပ်ာက္တယ္ေျပာလို႔”
လစ္သည္ ယံုၾကည္စြာ၊ ေစတနာရွိစြာပင္ လက္သည္းရွည္ကေလးျဖင့္ ဆတ္ခနဲ ဆိတ္ေပးပါသည္။
“ေမာင့္ဟာကလဲ ႀကံႀကံဖန္ဖန္၊ ကၽြန္မ လက္သည္းနဲ႔ ဆိတ္မွ ႂကြက္ႏို႔ေပ်ာက္ရသတဲ့”
“ဟုတ္ဘူးကြ ... အလိမၼာစာေပက ဦးစိန္လြင္က ေျပာလို႔”
“ဘာတဲ့လဲ”
“သားကိုယ္ဝန္ရွိတဲ့မိန္းကေလး လက္သည္းနဲ႔ ဆိတ္ရင္ ေပ်ာက္တယ္ဆိုလို႔”
“အို ... ေပါက္တတ္ကရ”
ႂကြက္ႏို႔မရွိေသာ ကၽြန္ေတာ့္ေပါင္ကို လစ္က ထပ္၍ ဆြဲဆိတ္ လိုက္ပါသည္။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ လစ္တို႔ က်ီစယ္ေသာစကားမ်ိဳးမွာ ဤသို႔သာျဖစ္ပါသည္။ ႐ိုင္းသလိုလိုႏွင့္ အလြန္ခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းပါသည္။ မညစ္ပတ္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး မျဖစ္ၾကပါဘဲလ်က္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္းကိစၥကို ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္အျဖစ္ အသံုးခ် ၾကပါသည္။
အသံုးခ်တတ္လွ်င္ ဆဲေရးျခင္းသည္ပင္ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္။
မည္သို႔ျဖစ္သြားသည္ မသိ ... ကၽြန္ေတာ့္ ေျခမမွ ႂကြက္ႏို႔သည္ ေပ်ာက္သြားခဲ့ေလသည္။
ႂကြက္ႏို႔ဟူသည္ လူ၏ အေရျပားမွ ကလာပ္စည္းကေလးတစ္ခု ပ်က္စီးရာမွ စသည္ဟု ေျပာသံ ၾကားဖူးပါသည္။ မည္သို႔ရွိေစ ႂကြက္ႏို႔ ေပါက္ျခင္းသည္ အသားပ်က္စီးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ လစ္၏ လက္သည္းႏွင့္ဆိတ္ျခင္းျဖင့္ ပ်က္စီးေနေသာအသားသည္ပင္ ျပန္ေကာင္းသြား၏။
သို႔ရာတြင္ လက္သည္းႏွင့္ မဆိတ္ဘဲလ်က္ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားသည္ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားရသနည္း။ ျမန္မာေဆးဆရာတို႔ အစြမ္းထက္ၾကၿပီဆိုလွ်င္ ေရာဂါကို လိုသည့္ေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေပးႏိုင္သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ေခါင္းကိုက္လြန္း၍မခံႏိုင္လွ်င္ ေဝဒနာကို ေျခမ လက္မသို႔ ေျပာင္းေပးႏိုင္သည္ဟု ဆို၏။ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခမမွႂကြက္ႏို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားသို႔ ေျပာင္းေပးလိုက္သည္ ထင္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ အရက္မူးလွ်င္ “ကေဝမ အဲလစၥဘက္”ဟု တစ္ခါတစ္ခါ ေအာ္တတ္ေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ျပန္ေျပာျပေလသည္။
စကတည္းက သူ႔ကို လက္သည္းျဖင့္ ဆိတ္မခိုင္းခဲ့လွ်င္ အေကာင္းသား။ အျခားနည္းျဖင့္ ကုစားႏိုင္ေသးသည္။ အို ... ေျခမ ျဖတ္ပစ္ရေတာ့မေပါ့ ... ခုေတာ့ ေဝဒနာသည္ ႏွလံုးသားသို႔ ေရြ႔လ်ားသြားသည္။ ေသရာပါေတာ့မည္ ထင္သည္။

ဤမွ်ေလာက္ေျပာျပလိုက္လွ်င္ နားလည္ႏိုင္ၾကမည္ ထင္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ပံုျပင္နားေထာင္ရင္း အရြယ္ရလာသူမ်ား ျဖစ္၏။ ပံုျပင္တို႔သေဘာကို ျမန္မာတို႔ ေကာင္းစြာခံစားနားလည္ႏိုင္ၾက၏။
ဥဩဟုေခၚေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ပံုျပင္သည္လည္း သမား႐ိုးက်ပံုျပင္မ်ား အတိုင္းပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္ကို သိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ဆက္ရန္

0 comments:

Post a Comment