Sunday, January 13, 2019

သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ (သုေမာင္) အပုိင္း ၂

0 comments
သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ (သုေမာင္) အပုိင္း ၂

မွန္ပါသည္။ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွ ခြဲထြက္သြားခဲ့ပါသတည္း။ အို ... လစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စြန္႔ပစ္သြားသည္မွ ကၽြန္ေတာ္၏ဘဝ စသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္။

“အခ်စ္သည္ ဘဝ၏အစ”ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုပါသည္။

လစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပစ္ခြာသြားလွ်င္သြားခ်င္း ပထမဆံုး သတိရလိုက္ေသာစကားမွာ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း၏စကား ျဖစ္ပါသည္။

“မင္း လက္ေႏွးရင္ေတာ့ ခံရလိမ့္မေနာ္၊ သိပ္ စိတ္ကူးယဥ္မေနနဲ႔” သို႔ရာတြင္ ထိုစကားကို ခုတိုင္ ကၽြန္ေတာ္ လက္မခံႏိုင္ေသးပါ။ သန္႔ရွင္းစြာ ခ်စ္ခဲ့ၾကလွ်င္ ခြဲခြါရၿမဲျဖစ္သည္ဟူေသာနိယာမကို ကၽြန္ေတာ္မုန္းပါသည္။ အဆံုးစြန္ ဆုိပါမည္။ ခ်စ္သူဘဝ၌ မက်ဴးလြန္မိသည့္အတြက္ ခ်စ္သူကို စြန္႔လႊတ္ဆံုး႐ႈံးရမည္ဆိုလွ်င္ ႏွလံုးသားပါမက ရင္ထဲရွိသမွ်ကိုေပးစြန္႔ခ်င္ပါသည္။ အခ်စ္သည္ ရယူျခင္းသက္သက္ မဟုတ္ပါ။ စြန္႔လႊတ္ျခင္းသက္သက္လည္း မဟုတ္ပါ။ အခ်စ္သည္ အခ်စ္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အျခား ဘာမွ် မဟုတ္ပါ။

သို႔ရာတြင္ ခ်စ္ၿပီးခါမွ စြန္႔လႊတ္ရလွ်င္ ရင္နာရသည္။ ရယူရလွ်င္ ရင္မနာရပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဘဝတစ္ခုသည္ စတင္သည္ဟုထင္၏။



ကၽြန္ေတာ္သည္ လစ္ကို စြန္႔လႊတ္ရၿပီးသည့္ေနာက္ ဘဝတစ္ခုကို စတင္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုဘဝ၌လည္း လစ္ကို ခ်စ္လ်က္ပင္ ေနခဲ့သည္တကား။ “ေမာင့္ကို ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့မွ မခြဲဘူး၊ ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ ေမာင့္နားမွာ ကၽြန္မ အၿမဲရွိေနမွာပါ ... ေမာင္ ယံုရဲ႔လား”

ယံုခဲ့ပါသည္။ ယံုလြန္းသျဖင့္လည္း အလိမ္မိခဲ့သည္မဟုတ္လား။ သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္း၌ ေတးသံသြင္းဆိုင္တစ္ဆိုင္ေလာက္ လာဖြင့္ၾက ေစခ်င္သည္။ သူ႔စကားကို စီ ၆ဝ တစ္ေခြစာအျပည့္ သြင္းထားလိုက္ခ်င္သည္။ တကယ္ သြင္းထားခဲ့လွ်င္လည္း တကယ္ပင္ ကက္ဆက္ တစ္ေခြစာ ရႏိုင္ပါသည္။ လစ္သည္ ထိုစကားေလးကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာခဲ့ပါသည္။ ခ်စ္စရာေကာင္းစြာ လိမ္ခဲ့ပါသည္။ ယံုသူကလည္း ယံုခဲ့သည္ကိုး။ ယံုမွာေပါ့ ... ခ်စ္ေနၾကေသာကာလ မဟုတ္လား။ ခ်စ္ေနၾကလွ်င္ လိမ္လည္ခံရသည္ပင္ သစၥာတရားမဟုတ္ပါလား။ သြားစမ္းပါ ... အလကား ပရမ္းပတာ။



“ေမာင္ကလဲကြယ္ ... ခက္လိုက္တာမ်ားႏွယ္၊ ကၽြန္မ ေျပာရတာလည္းေမာလွၿပီ၊ ေမာင့္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မခြဲဘူး၊ ေမာင့္အနားမွာ အၿမဲရွိေန မယ္လို႔၊ သိပါတယ္ေလ ... ေမာင္ ကၽြန္မကို မယံုပါဘူး၊ ဘယ္ယံုပါ့မလဲ ... ကၽြန္မေလာက္မွ ေမာင္က မခ်စ္တာ” လံုမပ်ိဳတို႔ ခၽြဲခၽြဲပ်စ္ပ်စ္ ေျပာသည့္ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္မဟုတ္ပါ။ ဆို႔နင့္စြာေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေနာက္ဆံုးအေျခအေနထိတိုင္ ကၽြန္ေတာ္ ယံုခဲ့ျခင္းပါ။

ထိုေနာက္ဆံုးအေျခအေနကား တျခားဟုတ္ပါ႐ိုးလား။ သူတို႔အိမ္က “ေစ့စပ္ခ်င္ၿပီ”ဟု စီမံၾကေသာကာလ၌ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကနဦးကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့ပါပေကာ။ သမား႐ိုးက်ပံုျပင္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု၊ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။



လစ္သည္ လွသည္။ ခ်မ္းသာ၏။ ပညာတတ္၏။ ႐ိုးသားပြင့္လင္း၏။ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီၫြတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေတေတေပေပေန၏။ ဆင္းရဲ၏။ ကဗ်ာစပ္၏။ မယ္ဒလင္ျဖင့္သီခ်င္းညည္း၏။ ေက်ာင္းေျပး၏။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္လစ္ ခ်စ္သြားၾက၏။ နင့္ေနေအာင္ ခ်စ္၏။ မ်ိဳထားမတတ္ ခ်စ္၏။ ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ ခ်စ္၏။ ျခစ္ခနဲေနေအာင္ ခ်စ္၏။ ရပါသည္။ အဘယ္သူမဆို ခ်စ္၍ရပါသည္။ ခ်စ္သျဖင့္ အျပစ္ မရွိပါ။ သူ႔ဘာသာသူ ခ်စ္သြားၾကသည္ကို ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ဦးမည္နည္း။

ကၽြန္ေတာ္၌မရွိသည္မ်ား လစ္၌ ရွိသည္။ လစ္၌ မရွိသည္မ်ား ကၽြန္ေတာ္၌ရွိ၏။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်စ္သြားၾက၏။ ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ ေပါင္းစပ္ျခင္းသေဘာထင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ ေပါင္းစည္းေသာအခါ တစ္ခါတစ္ရံ ေပါက္ကြဲ႐ုန္းကန္တတ္၏။ ျပႆနာဟု ထင္ပါသည္။

“ေမာင္တို႔ လက္ထပ္ၾကမယ္ေနာ္”

“ဘယ္ေန႔လဲ”

“တစ္ေန႔ေန႔ေပါ့”

“ဘြဲ႔ရၿပီးမွေနာ္”

“ဘြဲ႔ရၿပီးမွ ... ေမာင္ အလုပ္ရၿပီးမွ”

“ေကာင္းတယ္ ... ေကာင္းတယ္”

လစ္ ေပ်ာ္သြားရွာပါသည္။ ၿပီးက်ေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္စြာပင္ စကားတစ္ခြန္း ဆိုပါသည္။

“ဒါေပမဲ့ အိမ္က ကၽြန္မကုိ သေဘာတူထားတဲ့လူ ရွိတယ္ ေမာင္ရဲ႔”

ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ေခ်ာက္ခ်ားသြားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ လစ္သည္ ၿပံဳးတံု႔မပ်က္ပါ။ သူသည္ ဤကိစၥအတြက္ နည္းနည္းကေလးမွ် စိုးရိမ္ပံုမရ။ သူ႔ကိုယ္သူ ယံုသည့္ သေဘာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ိုးသားစြာ အေၾကာင္း ၾကားျခင္းသာ ျဖစ္ပံုရ၏။

“ေမာင္က စိတ္ပူလို႔လား”

“လစ္ရယ္ ... ခ်စ္သူဘဝမွာ ဒါပဲ စိတ္ပူစရာရွိတာပဲ”

“မပူပါနဲ႔ကြယ္ ... ဒါက ကၽြန္မသေဘာ တစ္ခုပါ၊ ကၽြန္မ ေခါင္းခါလိုက္ရင္ ၿပီးတာပဲ”

“ေခါင္းခါ ၿပီးၿပီလား”

“သူတို႔ကမွ အတိအလင္း မေျပာေသးတာ”

“မေျပာဘဲနဲ႔ စီစဥ္လိုက္ရင္ေကာ”

“လုပ္ၾကည့္ပါလား”

“လုပ္ပါၿပီတဲ့”

“ေမာင္သာ အသင့္ျပင္ထား ... ေမာင့္ဆီကို ေျပးလာမွာေပါ့”

“တကယ္ ...”

“ေမာင္ရယ္ ... ကၽြန္မ ေမာင္နဲ႔ ခြဲမေနႏိုင္ပါဘူး၊ တစ္သက္လံုး ေမာင့္အနားမွာပဲေနမွာပါ၊ ကၽြန္မေလ ေမာင့္ကိုသိပ္ခ်စ္တာပဲ”

ကၽြန္ေတာ့္ရင္ခြင္၌ ေခါင္းမွီ၍ေနလိုက္ပံုကေလးမွာ တစ္သက္လံုးအတြက္ “အံုးစက္ရာ”ဟု ထင္ရသလားပင္။ ကၽြန္ေတာ္မွ မယံုလွ်င္ သူ႔စကားကို ဘယ္သူယံုမည္နည္း။

အေရးေတာ္ပံုေတာ့ ေပၚၿပီ ေမာင္”

“သူတို႔ စီစဥ္လိုက္ၾကၿပီလား”

“ဟင့္အင္း ... ကၽြန္မကို ဖြင့္ေျပာၿပီ”

“ဘာေျပာလိုက္လဲ”

“ဘာမွ မေျပာလိုက္ဘူး”

“ေခါင္းခါ လိုက္မယ္ဆို”

“သူတို႔က အတင္းအက်ပ္ မေျပာေသးလို႔ပါ”

“ေမာင္ စိတ္ပူခ်င္လာၿပီ လစ္ရယ္”

“ကြယ္ ... ေမာင္ကလဲ ... ကၽြန္မ ေျပာထားၿပီးသားပဲ၊ ဇြတ္လုပ္တာနဲ႔ ေမာင့္ဆီကို ေျပးလာခဲ့မွာပါလို႔”

“ေမာင္ ... ေဖေဖက ဒါေလာက္ မဟုတ္ဘူး၊ ေမေမက အတင္း စီစဥ္ေနခ်င္ၿပီ”

“အဲဒီေတာ့ ...”

“ကၽြန္မ ေခါင္းခါလိုက္ၿပီ”

“အဲဒီေတာ့ ...”

“ေမေမနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ စကားမေျပာတာ ဆယ္ရက္ရွိသြားၿပီ”

“လစ္ရယ္ ...”

“ေမာင္ရယ္ ... စိတ္မပူပါနဲ႔လို႔ ကၽြန္မ ေျပာထားသားပဲ”

“ေဖေဖက ေမးတယ္ ေမာင္”

“ဘာတဲ့လဲ”

“ကၽြန္မမွာ ခ်စ္သူရွိေနသလားတဲ့”

“ဘာေျပာလိုက္သလဲ”

“ေမာင့္အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပလိုက္တာေပါ့”

“သူက ဘာေျပာသလဲ”

“လံုးဝ သေဘာမတူႏိုင္ဘူးတဲ့”

“အဲဒီေတာ့ ...”

“ကၽြန္မ ငိုခဲ့ရတယ္ ေမာင္ရယ္”

“ေမာင္ ဘာလုပ္ရမလဲ”

“ေမာင္ ဘာမွလုပ္စရာ မရွိပါဘူး၊ လုပ္စရာရွိတာက ကၽြန္မပါ၊ ကၽြန္မက ေမာင့္အနားမွာ တစ္သက္လံုးေနခ်င္တယ္ကြယ္”

ေမာင္ေရ ...

ေက်ာင္းလာရင္လည္း အိမ္က လူေစာင့္ အၿမဲထည့္ေပးေနလို႔ ေမာင္နဲ႔ ေတြ႔ခြင့္မရတာ ခြင့္လႊတ္ပါ။ သူတို႔က အတင္း ၾကပ္မတ္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ မသိလိုက္ဘာသာ ေနၾကရေအာင္။ သူတို႔ယံုေလာက္ေအာင္ ႀကိဳးရွည္ရွည္နဲ႔ ေလွ်ာ့ထားဦးစို႔၊ အတူေနရဖို႔ နီးလာၿပီေမာင္ေရ။

ခ်စ္ေမာင္ရယ္ ...

ဇြတ္ပဲ ... ကၽြန္မကို မယံုလို႔လား။ ေတြ႔ခ်င္လွခ်ည္ရဲ႔ဆိုလို႔ ေတြ႔လိုက္ပါရဲ႕ ... တစ္ခါခိုး တစ္ခါမိပဲ။ ေမာင္နဲ႔ မေန႔က ေတြ႔ၾကတာ အိမ္က သိသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင့္ကိုေျပာတာ ... သူတို႔ ယံုၾကည္ေအာင္ ေနျပၾကဦးစို႔လို႔။ ခုေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။ ပိုၿပီး တင္းက်ပ္လာၿပီ။ ေဖေဖက လစ္ကို မ႐ိုက္စဖူး ႐ိုက္တယ္ ေမာင္ ... အ႐ိုက္ခံရတာထက္ ေမာင္နဲ႔ ေတြ႔ခြင့္မရတာမွ ပိုနာတယ္ သိလား။

အားမေလွ်ာ့ပါနဲ႔ကြယ္။ သူတို႔က ဇြတ္လုပ္ရင္ ကၽြန္မလည္း ဇြတ္လုပ္မွာပဲ။ ေငြေလးဘာေလး စုေဆာင္းထားေပေတာ့ ေမာင္ေရ။

အခ်စ္ဆံုး ခ်စ္


ေမာင္ႀကီး ...

သိပ္လည္း စိတ္ပူမသြားနဲ႔ဦး ... သိသင့္တယ္ထင္လို႔ ေမာင့္ကို ႀကိဳတင္ေျပာထားတာ။ မေန႔က ဟိုလူနဲ႔ သူ႔မိဘေတြ ျပင္ဦးလြင္က ေရာက္လာၾကတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ေရလိုက္ငါးလိုက္ပဲ ေနပါတယ္။ ခုေနခါ တင္းတင္းေနျပရင္ အေျခအေန ပို႐ႈပ္ေထြးသြားမွာစိုးလို႔။ အမယ္ ... လူကေတာ့ လူေခ်ာႀကီး ဆရာ။ ေမာင့္ထက္ ေခ်ာတယ္။ ႀကိဳက္ေတာင္ ႀကိဳက္ခ်င္လာၿပီ ... ဟီ ဟိ။ ေမာင္ ကၽြဲၿမီးတို သြားၿပီလား။ ေမာင့္ကို အရင္ကလို လူခ်င္းေတြ႔ၿပီး က်ီစယ္ခ်င္လိုက္တာကြယ္။

ေနဦး ... အတူေနရမွ တစ္သက္လံုး က်ီစယ္ျပမယ္။

ေမာင့္အခ်စ္ ခ်စ္

အခ်စ္ဆံုးေမာင္ ...

သူတို႔ ခုထိမျပန္ၾကေသးဘူး။ “ေစ့စပ္ၿပီးမွ ျပန္ၾကတာေပါ့” တဲ့။ လာခ်ည္ေသးရဲ႕ ... သူတို႔စိတ္ထဲကေတာ့ သိပ္ပိုင္ေနၿပီေပါ့ေလ၊ ဟာ ဟ ... ရယ္မ်ားေတာင္ ရယ္လိုက္ခ်င္ေသးတယ္။

ရယ္ခ်င္ေနေပမယ့္ ငိုလို႔ခ်ည္းေနရတယ္ ေမာင္ရယ္။ ကၽြန္မကို သူတို႔က စက္႐ုပ္တစ္႐ုပ္လို သတ္မွတ္ေနၾကတယ္။ ႐ုပ္ကိုသာ ခ်ဳပ္လို႔ရမယ္ ေမာင္၊ ကၽြန္မစိတ္ကို ခ်ဳပ္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မရဘူး။ ကၽြန္မစိတ္က ေမာင့္ဆီမွာ အၿမဲပဲ။ ေမာင္ေရ ... စိတ္သြားရင္ ကိုယ္ပါ ရသတဲ့။ ေမာင္က ကဗ်ာဆရာပဲေလ ... သိမွာပါ။

ေမာင့္ဆီကို စိတ္ေရာ႐ုပ္ေရာ တစ္ေန႔ေတာ့ ေရာက္လာမွာပါ။ ဘယ္ေလာက္ ၾကာရင္လဲလို႔မေမးနဲ႔ ေမာင္။ သူတို႔က ျမန္ျမန္စီစဥ္ေလ ေမာင့္ဆီ ကၽြန္မေရာက္လာဖို႔အခ်ိန္ နီးကပ္လာေလသာ မွတ္ေပေတာ့။ ခုေလာက္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရတာကိုပဲ တစ္ခါတစ္ခါ ေပ်ာ္မိေသးတယ္။ ေမာင္နဲ႔ အတူေနရတဲ့အခါ လြတ္လပ္ဖို႔ ခု က်ပ္တည္းေနရတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္မွာေပါ့။ ေမာင္ ေျပာဖူးသားပဲ ... အခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံရေလ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႔ အရသာကို ပိုသိရေလပဲလို႔။

ေမာင္ရယ္ ... အတူေနခ်င္လွၿပီကြယ္။

အခ်စ္ဆံုး

ခ်စ္

ေမာင္လို႔ ေခၚရမွာေတာင္ အားမရႏိုင္ေအာင္ ခ်စ္ရတဲ့ေမာင္ ...

ေမာင့္ဆီက စာေတြ ေမေမ မိသြားၿပီ။ ကၽြန္မကို ေဖေဖ႐ိုက္ျပန္ၿပီ ေမာင္။ “႐ိုက္ ... ႐ိုက္၊ မၾကာခင္ ကၽြန္မခ်စ္သူနဲ႔ အတူေနရေတာ့မွာ၊ အားရေအာင္ ႐ိုက္ထား” လို႔ ေျပာလိုက္ခ်င္တာ ပါးစပ္ကို ယားေနတာပဲ။ ေအာင့္အီး ေနရတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေမာင္ရယ္ ... ေမာင့္စာေတြ သူတို႔ဖတ္ၿပီးၿပီဆိုကတည္းက ေမာင္နဲ႔ ကၽြန္မရဲ႔အစီအစဥ္ေတြကိုလည္း သူတို႔ သိၿပီးၿပီေပါ့။

စိတ္ေတာ့ မေလွ်ာ့လိုက္ေလနဲ႔ ေမာင္။ ေမာင္သိေအာင္ ေျပာျပထားတာ။ ကၽြန္မကို ေက်ာင္းထုတ္လိုက္ၾကၿပီ။ ေကာင္းပါတယ္ ေမာင္ရယ္ ... ကၽြန္မတို႔ အတူေနၾကတဲ့အခါ ကိုယ့္ဘာသာ ေက်ာင္းထြက္ဖို႔အတြက္ စဥ္းစားရာတစ္ခု ေလ်ာ့သြားတာေပါ့။

ကၽြန္မလည္း ရရာအလုပ္တစ္ခု ဝင္လုပ္မယ္။ ေမာင္ မတားရဘူးေနာ္။ ၿပီးေတာ့ လုပ္သားေကာလိပ္ ေျပာင္းတက္မယ္ေလ ... ေနာ္ ေမာင္။ ေမာင္ေျပာသလို ကၽြန္မ ဘြဲ႔ရမွာနဲ႔ သားသားေလးရမယ့္အခ်ိန္နဲ႔အကိုက္ပဲ ေမာင္ေရ။ မေတာ္လို႔မ်ား ဘြဲ႔ယူခါနီးမွ ကိုယ္ဝန္ရင့္လာရင္ေတာ့ အဟက္ ... ဘြဲ႔ဝတ္စံုနဲ႔ ဗိုက္နဲ႔ ဟပ္ေနမွာပဲ။

ေမာင္ေရ ... ေပ်ာ္လိုက္တာကြယ္။ အတူေနရေတာ့မယ္။ သူတို႔ ျမန္ျမန္ေစ့စပ္ၾကပါေစ။ နက္ျဖန္ ေစ့စပ္ရင္ ဒီေန႔ ကၽြန္မ ေမာင့္ဆီ ေရာက္လာၿပီသာ မွတ္။

ခ်စ္ရဲ႕ ခ်စ္


ေမာင္ ...

ေနာက္ထပ္ စာမေရးနဲ႔ေတာ့ ... သူတို႔ မိသြားဦးမယ္။ ကၽြန္မပဲ ေရးမယ္။

ခ်စ္

ဟယ္ ... ေမာင္ရယ္

ေဖေဖရယ္ေပါ့ ... ဘယ္ေလာက္လ်င္သလဲ ၾကည့္ေလ ... ေစ့စပ္ပြဲကို ျပင္ဦးလြင္မွာ သြားလုပ္မလို႔တဲ့။ ဟိုလူနဲ႔ သူ႔မိဘေတြလည္း ခုထိ မျပန္ၾကေသးဘူး။ သူတို႔နဲ႔အတူ ကၽြန္မေရာ၊ ေဖေဖ ေမေမေရာ ျပင္ဦးလြင္လိုက္သြားၾကၿပီး ဟိုမွာ ေစ့စပ္မယ္တဲ့။ ညက ကၽြန္မကို ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးမဲ့ေမးခြန္း ေမးေသးတယ္။ “သေဘာတူရဲ႕လား” တဲ့။ ေမာင္ ဘယ္လို ထင္သလဲ။ ဒါေပါ့ ေမာင္ရဲ႔... ကၽြန္မ ေခါင္းညိတ္ လိုက္တယ္။ အို ... ေဖေဖဆိုတာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးတသသနဲ႔ “ဒါမွ ငါ့သမီးကြ” တဲ့။

ေမေမကေတာ့ ဘယ္စိန္နားကပ္ ပန္ရမယ္ဆိုတာ ခုကတည္းကေရြးေနၿပီ။ သူတို႔ဘက္ကခ်မ္းသာေတာ့ သူတို႔အဆင့္ မီေလာက္ေအာင္ေတာ့ ျပင္ရမွာေပါ့တဲ့။ ေမေမ့ ပုလဲပုတီးနဲ႔ ေမေမ့သြားဟာ အေရာင္ေတြထြက္ေနေလရဲ႕။ အင္း ... ကိုယ့္မိဘကိုယ္ ဒုကၡေပးရမွာေတာ့ အားနာပါရဲ႔။ ဒါေပမဲ့ ေဆာရီးပဲ ေမာင္ေရ။ မိအဲလစ္တို႔က “ဘူးဆိုရင္ ဖ႐ံုမွ မသီးတာ” ဒီေတာ့ ျပင္ဦးလြင္သြားမယ့္ရက္ မတိုင္ခင္ ေမာင့္ဆီ ႀကိဳၿပီး အေၾကာင္းၾကားမယ္။ ေမာင္ သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္းကသာ ေစာင့္ေပေတာ့။

ေမာင့္ရဲ႕ခ်စ္


အခ်စ္ဆံုးေမာင္ ...

လာမယ့္ စေနေန႔ ျပင္ဦးလြင္သြားဖို႔ စီစဥ္ၿပီးၿပီ။ ကၽြန္မလည္း အထုပ္အပိုး ျပင္ၿပီးၿပီ။ သူတို႔နဲ႔ ခရီးထြက္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ေမာင့္ေနာက္ လိုက္ဖို႔။

ေသာၾကာေန႔ည သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္းမွာ ေစာင့္ ... လစ္တာနဲ႔ ထြက္ခဲ့မယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ကၽြန္မကို လံုးဝ ယံုၾကည္ေနၾကၿပီ။ ဒါပဲ ေမာင္ ... စာေရးခ်ိန္ သိပ္မရဘူး။ ကၽြန္မ မလာမခ်င္းသာ ေစာင့္ေပေတာ့ သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္ နတ္ႀကီးေရ။

ေမာင့္မယား

မည္သို႔ ထင္ၾကပါသနည္း။ မည္သို႔မွ် မထင္ၾကပါေလႏွင့္။ စကတည္းက ဇာတ္သိမ္းကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါၿပီေလ။ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စြန္႔ခြာခဲ့ပါၿပီ။ ျပင္ဦးလြင္သို႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာထြက္ခြါသြားေလၿပီ။

သူ႔စကားဆိုလွ်င္ အၿမဲယံုရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ဇာတာ၌ ပါခဲ့ေလသလား မသိ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေနာက္ဆံုးစာအထိ ယံုၾကည္ခဲ့ပါသည္။ တျခားမၾကည့္ႏွင့္ ... သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္း၌ ေစာင့္ေနခဲ့သည္မွာ ခုနစ္ႏွစ္ တုိင္ၿပီေကာ။

ဪ ... သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ကၽြန္ေတာ့္ကို မည္သူ ခၽြတ္မည္နည္း။ မည္သူ အမွ်ေဝမွ ကၽြတ္မည္နည္း။ ဘဒၵဤကမာၻ၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ ဘဝ၌သာ စြဲကပ္ေနမည္ထင္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္ကို “ေခြး”ဟုသာ ေခၚၾကေပေတာ့ ... စာေပါင္း ခုနစ္ေစာင္လံုးလံုး ဖတ္ၿပီးမွ မသိခဲ့ပါတကား။ ႏွစ္တံုးစားလို႔မွ မစင္မွန္းမသိသူထက္ ကၽြန္ေတာ္က ပိုပါသည္။

စဥ္းစားၾကည့္ပါ ... တကယ္ဆိုလွ်င္ သူ႔စာမ်ားသည္ အဓိပၸါယ္မဲ့လွပါသည္။ သူ႔မိဘမ်ားက အတင္းအက်ပ္စီစဥ္ၿပီ ဆိုကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္လိုက္ခဲ့ဖို႔ သူ ႀကိဳးစားရမည္။ ေစ့စပ္ပြဲ နက္ျဖန္လုပ္ေတာ့မွ သည္ေန႔မွ ကၽြန္ေတာ့္ထံအေရာက္လာမည္ဆိုသည္မွာ အဓိပၸါယ္မရွိ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္က ႀကိဳတင္သိထားဖို႔ေကာင္းသည္။ ခုေတာ့ သူ႔စကားမွန္သမွ် ယံုခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ႀကိဳးရွည္ရွည္လွန္ၿပီး အႏွပ္ခံရသူမွာ ကၽြန္ေတာ္သာတည္း။



ထိုေသာၾကာေန႔က တစ္ေန႔လံုး တစ္ညလံုး ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ခဲ့ပါသည္။ လစ္ႏွင့္တူေသာအရာဆိုလို႔ ဖိုးလမင္းလည္း မသာပါ၊ ေလျပည္ ေလညႇင္းလည္း မလာပါ။ နားႏွင့္မနာ ဖဝါးႏွင့္သာ နာၾကပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုညက အေပါ့အပါးသြားခ်င္သည္ကိုပင္ ေအာင့္အီးကာ ေနခဲ့ပါသည္။ လြဲသြားမွာ စိုးလို႔။

ေနာက္တစ္ေန႔ တစ္ေန႔လံုး၊ ေနာက္တစ္ညလံုး၊ သံုးရက္ ေျမာက္ေသာေန႔ နံနက္လင္းစတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္းမွာ ငိုက္ခနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ပါသတည္း။ ထိုအခ်ိန္က်မွ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ လစ္ ေရာက္လာပါေတာ့သည္။ ဒါေပါ့ ... ဒါေပါ့။ အိပ္ေသာအခါမွ ေရာက္လာလွ်င္ေတာ့ အိပ္မက္ေပ့ါ။ လစ္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ခိုးေျပးၾကသည္ဟု အိပ္မက္ ျမင္မက္ပါသည္။

တကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ့္ထံေရာက္လာသူမ်ားကား သူငယ္ခ်င္းမ်ားသာတည္း။



ဤတြင္ ဇာတ္မသိမ္းပါ။

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ေသာ သမား႐ိုးက်ပံုျပင္မ်ားႏွင့္လမ္းခြဲ၍ ဇာတ္သိမ္းလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္ မသိခဲ့ပါ။ ခုနစ္ႏွစ္တာ ကာလပတ္လံုး သစ္ပုတ္ပင္ေအာက္မွာ သီခ်င္းသည္အျဖစ္လြမ္းခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္။ အစဥ္အဆက္ ေရာက္လာၾကကုန္ေသာ အခ်စ္သမား ကေလးမ်ား၏ အေဆြးေခါင္းေဆာင္ႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္။ ကဗ်ာေတြေရးရင္း၊ စာေတြေရးရင္း စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္။

ေက်ာင္းအထုတ္ ခံလိုက္၊ စာေမးပြဲ ျပန္ေျဖလိုက္၊ ေက်ာင္းသား ျပန္ျဖစ္လိုက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားအိုႀကီးျဖစ္ခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္။

လမိုက္ လသာ ညမေရြး မယ္ဒလင္ကေလးႏွင့္ သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္။

လစ္မွလြဲလွ်င္ ကမာၻေပၚတြင္ မိန္းမဟူ၍ မရွိေတာ့ၿပီဟုထင္မွတ္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္။

ထို ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က လာ၍ လႈပ္ႏႈိးလိုက္လိမ့္မည္ဟု မိမိဘာသာပင္ မသိခဲ့ပါ။

အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုးထျခင္းျဖစ္လာရသည္။ အိပ္မက္ေၾကာင့္ တကယ့္ဘဝ ရွိလာရသည္။

အခ်စ္၌ ခုနစ္ႏွစ္တာပတ္လံုးၿငိမ္သက္ေနရာမွ တစ္ခုေသာေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘဝဟူေသာအရာထဲသို႔ ႐ုတ္တရက္ ေရာက္ရွိခဲ့ရ ပါေတာ့သည္။

အိပ္မက္ထဲမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္သူမွာ “သစ္သစ္” ျဖစ္ပါသည္။



သစ္သစ္ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးသိန္းေဖျမင့္၏ “အေရွ႔က ေနဝန္းထြက္သည့္ပမာ”ဝတၳဳထဲမွ ဇာတ္ေကာင္ မခင္သစ္ကို လက္ခနဲ သတိရလိုက္ပါသည္။ ထိုဝတၳဳ ဖတ္ရစဥ္ကတည္းက မခင္သစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခင္မင္ေလးစားခဲ့ပါသည္။ မခင္သစ္၏ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္ပါသည္။

သစ္သစ္သည္ မခင္သစ္ႏွင့္ တူပါသည္။

သစ္သစ္ တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသူဘဝတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စတင္ သိကၽြမ္းခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။ သစ္သစ္သည္လည္း သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ကိုဥဩကို သိထားသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခင္မင္စတြင္ ထိုအေၾကာင္းဖြင့္ေျပာပါသည္။

“ေက်ာင္းေရာက္စက အစ္ကို႔သတင္းၾကားရေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ေျပာၿပီး ရယ္မိေသးတယ္”

“ေၾကာင္တယ္ေပါ့ေလ ... ဟုတ္လား”

“အင္းေပါ့ ... ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း အစ္ကို႔ကိုသနားလာမိတယ္”

သူ သနားသည္ဆိုေသာအခ်ိန္တြင္ သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ လစ္၏အေၾကာင္းကို မသိေသးေခ်။ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ စိတ္ကူးႏွင့္ ေျပာၾကေသာ ကိုဥဩ၏ လြမ္းေမာဖြယ္ပံုျပင္မ်ားကို ၾကားရ႐ံုသာ ရွိပါေသးသည္။ တကယ့္အျဖစ္ကို သူ မသိ။ သူမွ မဟုတ္ ... မည္သူမွ်မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မည္သူ႔အားမွ် ဖြင့္မေျပာခဲ့ဖူးပါ။

သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏စာေတြဖတ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္စတစ္စ သိကၽြမ္းဝင္လာသူ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္၏ဝတၳဳမ်ားသည္ အလြမ္းဝတၳဳမ်ားသာျဖစ္လိမ့္မည္ကို ေျပာျပရန္လိုမည္မထင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္၏ဝတၳဳတိုင္းလိုလို စာဖတ္သူထံသို႔ စိမ့္ဝင္တိုးသြားတတ္ပါသည္။ ပရိသတ္ လံုးဝလက္မခံေသာဝတၳဳ တစ္ပုဒ္သာ ပါပါသည္။ ထိုဝတၳဳ၏ အမည္မွာ “သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္” ဟူသတည္း။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထိုဝတၳဳကို အႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္၏။

“အစ္ကို႔ဝတၳဳအားလံုးထဲမွာ သစ္ပုတ္ပင္ေစာင့္နတ္ကို အႀကိဳက္ဆံုးပဲ၊ ေရးဟန္ေရာ၊ အေၾကာင္းအရာေရာ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေရာ၊ အႀကိဳက္ဆံုး ကေတာ့ စိတ္ကူးဟာ လက္ေတြ႔နဲ႔ကင္းကြာလို႔မရဘူးဆိုတဲ့ အယူအဆပဲ”

ဤနည္းအားျဖင့္ သစ္သစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလာခဲ့ပါသည္။ ဤသို႔စတင္ၿပီး ခင္မင္ေလးစားခဲ့ရာမွ ...

ေနာက္ေတာ့လည္း သူ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမတၱာရွိေနမွန္းသိလာရသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔ကို စိတ္ဝင္စားလာမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဝန္ခံပါမည္။ သစ္သစ္ကို လစ္ကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္ မခ်စ္ပါ။ လစ္မွလြဲ၍လည္း မည္သူ႔အားမွ် ဦးစြာေသာအခ်စ္ႏွင့္ မခ်စ္ႏိုင္ပါ။

အခ်ိန္မွာ အခ်စ္မွ ဘဝသို႔ ကူးခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သစ္သစ္အား လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းေသာေန႔တြင္ လစ္ႏွင့္ အျဖစ္အပ်က္ အစံံုအလင္ကို ေျပာျပလိုက္ပါေတာ့သည္။

သစ္သစ္ ငိုပါသည္။

“သစ္သစ္ ကံဆိုးတယ္ အစ္ကို”

“ဘာလို႔လဲ သစ္သစ္”

“အစ္ကို႔ အခ်စ္ကို သစ္သစ္ မရလို႔ပါ”

“ရပါတယ္ သစ္သစ္ ... ဘဝနဲ႔နီးစပ္တဲ့အခ်စ္ကို သစ္သစ္ ရပါတယ္၊ သစ္သစ္ဟာ အသီးကို စားရတဲ့သူနဲ႔ တူတယ္၊ အပင္ကို ပ်ိဳးခဲ့တာက လစ္ပါ၊ တကယ္ သနားစရာေကာင္းတာက လစ္ပါကြယ္”

“ဒါေပမဲ့ အစ္ကိုရယ္ ... အခ်စ္ဆိုတာ ဘဝနဲ႔ နီးစပ္လာေလေလ ...တန္ဖိုးနည္းသြားေလ မဟုတ္လား”

“စိတ္မေကာင္းပါဘူး သစ္သစ္ရယ္ ... ဒါေပမဲ့ သစ္သစ္ကို ကိုယ္မလိမ္ခ်င္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဖြင့္ေျပာတာ”

“သစ္သစ္ကို မလိမ္ခ်င္တာကိုက သစ္သစ္ကိုခ်စ္တာပဲလို႔ သစ္သစ္ ယူဆပါ့မယ္ေနာ္”

သစ္သစ္သည္ ထိုေန႔မွစ၍ ေပ်ာ္ေနရွာပါသည္။ အျပစ္ကင္းမဲ့စြာ၊ ႐ိုးသားစြာ၊ က႐ုဏာသက္စြာ၊ အားကိုးစြာ၊ ယံုၾကည္စြာ၊ ေမွ်ာ္လင့္စြာ သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တြယ္တာေနပါေတာ့သည္။

သို႔ရာတြင္ သစ္သစ္၏မ်က္လံုးထဲတြင္ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲလိုလို ေတြ႔ေနရပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းတရားသည္ လွ်ိဳ႔ဝွက္လွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မဝင္စားဘဲမေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သည္။ ဘာမွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္မသိရ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ သစ္သစ္၏ မ်က္လံုးသည္ ကၽြန္ေတာ္မသိေသးေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုကို သိႏွင့္ေနသလို ျဖစ္ေနသည္။ ထိုမ်က္လံုးကို လစ္အေၾကာင္း သူ႔အား ဖြင့္ေျပာသည့္ေန႔မွစ၍ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။

လစ္၏အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ့္ထက္ သစ္သစ္က ပို၍သိေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ လံုးဝမသိခဲ့ပါတကား။

ဤသို႔အားျဖင့္ သစ္သစ္ တတိယႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဘြဲ႔ရသည္။ မဂၢဇင္းတစ္ခုတြင္ အယ္ဒီတာအလုပ္ ရသည္။ ဘဝတစ္ခု အေျခခိုင္ လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သစ္သစ္ကို လက္ထပ္ႏိုင္ဖို႔အခ်ိန္အခါကို ေတာင္းသည္။ သစ္သစ္၏မိဘမ်ားႏွင့္လည္း သေဘာတူညီမႈရသည္။ အစစ အဆင္ေျပသည္။ ဘဝဟူသည္ တစ္ခါတစ္ခါ အဆင္ေျပတတ္သည္ပဲေလ။ သစ္သစ္ ဘြဲ႔ရၿပီးလွ်င္လက္ထပ္ၾကမည္ဟု သေဘာတူညီမႈ ကို ရေလသည္။ ထိုေန႔မွစ၍ သစ္ပုတ္ပင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဘာမွ်မဆိုင္သလို ျဖစ္သြားေတာ့သည္။

ဥဩသည္ သစ္ပုတ္ပင္ထက္မွ လြတ္ထြက္ ႐ုန္းကန္၍ အဆံုးမရွိလြတ္လပ္ေသာ ေလဟာျပင္ထဲသို႔ ပ်ံဝဲတက္သြားပါသည္။



“ကိုကို ... သစ္သစ္ ကိုကိုနဲ႔ စကားနည္းနည္းေျပာခ်င္တယ္”

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ေသာ သစ္သစ္၏မ်က္လံုးအိမ္ထဲမွ လွ်ိဳ႔ဝွက္ခ်က္သည္ စကားလံုးမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာေတာ့မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္သည္။

နက္ျဖန္နံနက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တရား႐ံုးတစ္ခုမွာ လက္ထပ္ၾကမည္။ သည္ကေန႔ညသည္ လွ်ိဳ႔ဝွက္အပ္ေသာအရာအားလံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသင့္ၿပီ။

“ေျပာေလသစ္သစ္ ... ဘာေျပာခ်င္သလဲ”

“သစ္သစ္တို႔ တစ္ေနရာရာ သြားရေအာင္”

“သြားေလ ... ဘယ္သြားခ်င္လို႔လဲ”

“ကိုကို စိတ္မဆုိးရဘူးေနာ္ ... စိတ္မေကာင္းလည္း မျဖစ္ရဘူး ... ဟုတ္လား”

“အင္းေပါ့ ... ခုအခ်ိန္မွာ ကိုကို ေပ်ာ္ေနမယ္ဆိုတာ သစ္သစ္ သိသားပဲ”

“ဒါျဖင့္ သစ္သစ္ သြားခ်င္တဲ့ေနရာ လိုက္ပို႔ရမယ္”

“ဆိုဗ်ာ ... ဘယ္ကိုလဲ”

“သစ္ပုတ္ပင္ေအာက္ကို ... ကိုကို”

“ဘာရယ္ ... သစ္သစ္”

ကၽြန္ေတာ္၏ ရင္ၫြန္႔တြင္ ဒြန္႔ခနဲ ခုန္သြားသည္ကို သစ္သစ္ မသိေစရန္ ဟန္ေဆာင္ေနရပါသည္။

“ကိုကို စိတ္ညစ္သြားလား”

ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျဖရမွန္း မသိ။ မသြားခ်င္သည္မွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။

ေမ့လိုက္ခ်င္ၿပီ သစ္ပုတ္ပင္။ သစ္သစ္ကို ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ကေလးငယ္ကဲ့သို႔ ၿပံဳးေနပါသည္။ သူ႔အၿပံဳးသည္ မိဘ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိ ေတာင္းခံေနေသာကေလးငယ္တစ္ဦး၏ အၿပံဳးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းခါလိုက္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏႈတ္မွ စကားအခ်ိဳ႔ အလိုလို ထြက္က်သြား၏။

“သြားေလ ... သြားေပါ့”

“ကိုကို႔ မယ္ဒလင္ေကာ”

“ဘာလုပ္ဖို႔လဲ ...”

“ယူသြားရေအာင္”

ခုနစ္စဥ္ၾကယ္ကို သစ္ပုတ္ပင္ေအာက္ေျခမွ ေမာ့၍ ၾကည့္ဖူးပါသလား။ ၾကယ္စင္ ခုနစ္လံုးစလံုးကို သစ္ပုတ္ပင္၏ကိုင္းစမ်ားႏွင့္ လြတ္ကင္းစြာ ျမင္ႏိုင္ေသာေနရာကိုေကာ သိၾကပါသလား။

သစ္ပုတ္ပင္ႏွင့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ကင္းကြာခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ပထမဆံုးအေခါက္အျဖစ္ ယေန႔ည ျပန္ေရာက္လွ်င္ပင္ ထိုေနရာကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္းမွတ္မိပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္ေသာအခ်ိန္သည္ ညဥ့္ဦးယံ ျဖစ္ပါသည္။ ခုနစ္စဥ္ၾကယ္ေျပာင္ အၿမီးမေထာင္ေသး ပါေလ။



ညဥ့္ဦးယံ၏ အင္းလ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္လာေသာေလျပည္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တီးတိုးစကားဆို၏။ မပီကလာႏိုင္သျဖင့္ သူ ဘာေျပာမွန္း မသိ။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္အရပ္မွ ဆန္႔က်င္၍လာေသာေလျပည္သည္ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာကာလက လြမ္းေမာဖြယ္တို႔ကို ယူေဆာင္လာသည္ကား ေသခ်ာပါ၏။ ဆန္႔က်င္ဘက္အရပ္၌ အတိတ္ကာလ ရွိပါသလား။ ရွိသည္ဆိုလွ်င္ တူ႐ူအရပ္၌ အနာဂတ္သည္ ရွိလိမ့္မည္။ သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္ ရပ္လ်က္ ရွိပါသည္။

“ကိုကို႔ကို သစ္သစ္ ႏွိပ္စက္သလိုျဖစ္သြားၿပီလား မသိဘူးကြယ္”

သစ္သစ္ကို လွည့္မၾကည့္ပါ။ လြမ္းေနေသာမ်က္လံုးကို သူျမင္မွာ စိုးရိမ္မိသည္။ ၿပီးေတာ့ ၿပီးတာလည္း ၿပီးေစ့ခ်င္ၿပီ။

“ရပါတယ္ သစ္သစ္ရယ္ ... ခုအခ်ိန္မွာ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ကိုယ့္ဘဝမွာ သစ္သစ္ပဲရွိေနေတာ့တာပဲဟာ”

သစ္သစ္၏ သက္ျပင္းခ်သံကို ၾကားရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္စကားသည္ သူ႔ကို အဘယ္ေၾကာင့္ မေပ်ာ္ရႊင္ေစသနည္း။ စဥ္းစား၍ မရပါ။

“သစ္သစ္ ... ေျပာစရာရွိတယ္ဆို”

“သစ္သစ္ေလ ... ေျပာလည္း ေျပာခ်င္တယ္ ... ေျပာလည္း မေျပာရက္ဘူး”

“ကိုကိုတို႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ အဟန္႔အတား မရွိသင့္ပါဘူးကြယ္ ... ေျပာသာေျပာပါ”

သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို လမင္းအားေငးၾကည့္ေနေသာ ေၾကာင္ကေလးကဲ့သို႔ ၾကည့္ပါသည္။ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ဘာမွ်မေျပာပါ။ သစ္သစ္၏အၾကည့္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တုန္လႈပ္သြားေစပါသည္။ ခုနစ္ႏွစ္ ကာလပတ္လံုး လူေပါင္းမ်ားစြာအသနားကို ေယာင္ေပေပ ခံရဖူးေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ္မတုန္လႈပ္ဖူးခဲ့ပါ။

သစ္သစ္က သက္ျပင္းကို ေလညႇင္းကဲ့သို႔ ညင္သာစြာခ်ပါသည္။ ကံ့ေကာ္ရြက္ကေလးမ်ားကဲ့သို႔ ေခါင္းကို ျဖည္းညင္းစြာ ခါပါသည္။ ၿပီးေတာ့မွ စကားစသည္။ သူ၏စကားမွာ ...

“မေျပာေတာ့ပါဘူးကြယ္” တဲ့။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က သူေျပာလာမည့္စကားကို အလြန္အမင္းၾကားခ်င္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ေနရာသည္ကားဟုဆိုလွ်င္ သစ္ပုတ္ပင္ ေျခရင္း။ အခ်ိန္သည္ကားဟုဆိုလွ်င္ ညဥ့္ဦးယံ။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲမွာ မယ္ဒလင္ရွိေနသည္။ သူေျပာလာမည့္စကားမွာ လစ္ႏွင့္ မပတ္သက္လွ်င္ အျခားဘာမ်ား ရွိပါဦးမည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ္ လစ္ကို ကြက္ခနဲလြမ္းလိုက္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သစ္သစ္၏စကားကို ၾကားခ်င္လွၿပီ။ သစ္သစ္က မေျပာေတာ့ဘူးဆိုေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ေမာလာေတာ့သည္။

“သစ္သစ္က လစ္အေၾကာင္းကိုေျပာမလို႔ မဟုတ္လား”

သစ္သစ္ မေျဖပါ။ မ်က္ရည္လည္ေနသည္ ထင္၏။ သစ္သစ္ကို ကၽြန္ေတာ္လိမ္ရပါေတာ့မည္။

“သစ္သစ္ရယ္ ... တကယ္ေတာ့ လစ္ဟာ ကိုယ့္ဘဝထဲမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ သစ္သစ္က လစ္အေၾကာင္းကိုထပ္ေျပာလည္း ကိုကို ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ လစ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ခံစားစရာ ကုန္ပါၿပီကြယ္”

ထိုစကားကို သစ္သစ္အား လိမ္၍ေျပာျခင္းသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိမိကိုယ္မိမိလိမ္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုစကား ေျပာၿပီးခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လစ္ႏွင့္ပတ္သက္ခဲ့သမွ်ကို လြမ္းေမာသတိရေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။

“ကိုကို”

တုန္ယင္ၿပီး ႐ႈိက္သံတစ္ဝက္ပါေနေသာ သစ္သစ္ အသံသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လြန္ခဲ့ေသာခုနစ္ႏွစ္ကာလဆီမွ တုံ႔ခနဲ ဆြဲေခၚလိုက္သလိုျဖစ္၏။ သစ္သစ္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ သစ္သစ္ ငိုေနပါၿပီ။

“အဲဒီအစ္မ ေစ့စပ္သတင္းပါတဲ့ေန႔ဟာ ၁၉၆၉၊ မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔ေနာ္”

ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ပါသည္။ လစ္၏ ေစ့စပ္ျခင္းသတင္းပါေသာ သတင္းစာ၏ စာမ်က္ႏွာကို မ်က္စိထဲျပန္ျမင္လာသည္။

“အဲဒီအစ္မ လက္ထပ္တဲ့သတင္းကိုေကာ ကိုကို ဖတ္ရရဲ႔လား”

“မလိုေတာ့ဘူးေလကြယ္ ... အဲဒီေန႔မွာ ကိုယ္တို႔လမ္းခြဲၾကရၿပီပဲ”

“ဒါျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ ခုနစ္ႏွစ္လံုးလံုး သစ္ပုတ္ပင္ေအာက္မွာ ကိုကို ေစာင့္ေနခဲ့သလဲ”

“သူ႔ကို မေစာင့္ပါဘူး သစ္သစ္”

စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္ကစားတတ္ေသာ စာေရးဆရာကိုဥဩသည္ သစ္သစ္ကိုေျပာဖို႔ စကားကို ေရြးေနရပါၿပီ။

“လြမ္းေနတာပါ”

သစ္သစ္မ်က္လံုးတြင္ရွိေနေသာ မ်က္ရည္စတို႔ ဖ်တ္ခနဲလက္သြားသည္။ သစ္သစ္ ၿပံဳးရိပ္သန္းျပ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သေရာ္သလို ျဖစ္သည္။

“ကိုကိုက မေစာင့္ေပမယ့္ သူက ကိုကို႔ဆီကိုလာခဲ့တယ္ဆိုရင္ ကိုကို ယံုမလား”

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာရယ္မွန္းမသိ တုန္လႈပ္ သြားမိပါသည္။ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ထံ မလာခဲ့ပါ။ လာခဲ့လွ်င္ ေရာက္ရေပမည္။ သို႔ရာတြင္ သစ္သစ္ေျပာပံုမွာ အေသအခ်ာႏိုင္လြန္းသည္။

“သူ လာခဲ့ရွာပါတယ္ ကိုကိုရယ္”

သစ္သစ္သည္ လြမ္းေမာစြာေျပာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကား တစ္စံုတစ္ရာကိုစိုးရိမ္စြာ ေယာက္ယက္ခတ္ေနသည္။

“တကယ္ေတာ့ ... သူ ဘယ္သူနဲ႔မွ လက္မထပ္ျဖစ္ပါဘူး၊ သူ ေစ့စပ္သတင္းပါတဲ့ေန႔က သူ႔ကို သစ္သစ္ သေဘၤာေပၚမွာ ဆံုခဲ့တယ္”

“သစ္သစ္က သူမွန္း ဘယ္လိုလုပ္သိလဲ”

“အရင္ကေတာ့ သူမွန္း ဘယ္သိမလဲ၊ ခုမွ သူ႔အေၾကာင္း ကိုကိုေျပာျပလို႔သိလာတာ၊ ဟုတ္ပါတယ္ ... သူပါပဲေလ”

“ဘယ္သေဘၤာ ေပၚမွာလဲ”

“မႏၲေလးက ရန္ကုန္ကိုလာတဲ့ အစုန္သေဘၤာေပၚမွာ၊ ဒီတုန္းက သစ္သစ္က ဆယ့္သံုးႏွစ္သမီးပဲ ရွိေသးတယ္၊ သစ္သစ္တို႔မိသားစု သေဘၤာနဲ႔ ခရီးထြက္ခဲ့ၾကတာ၊ အဲဒီညက သစ္သစ္ သေဘၤာေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း အစ္မတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရတယ္၊ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းပဲ စိတ္ဝင္စားမိတယ္၊ သူက လြယ္အိတ္ကေလး လြယ္ထားတယ္၊ ဖူးေစာင္ကေလးနဲ႔ ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းထားတယ္၊ သေဘၤာဦးပိုင္းမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေငးၿပီး ရပ္ေနတယ္၊ သူ႔ၾကည့္ရတာ သေဘၤာေပၚပါသမွ် ဘယ္သူ႔မွ မယံုၾကည္သလိုပဲ၊ သူ႔ပုံသဏၭာန္ကို ခုေတာင္ သစ္သစ္ ျမင္ေယာင္ေနမိေသးတယ္”



သစ္သစ္သည္ ပံုျပင္ေဟာင္းတစ္ပုဒ္ေျပာသလို သေဘၤာေပၚမွ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို စီကာစဥ္ကာေျပာေနစဥ္၌ ကၽြန္ေတာ္၏ရင္သည္ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ေနပါသည္။ သစ္သစ္ေျပာေနေသာ ထိုအမ်ိဳးသမီးသည္ လစ္ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ေတာ့ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ ငိုခ်င္သလိုလို ျဖစ္ေနသည္ကား ေသခ်ာ၏။ စာေရးဆရာသည္ ဇာတ္၏အစကိုသိလွ်င္ အဆံုးကိုသိေနတတ္သည္ မဟုတ္လား။ မည္သို႔ ထင္ၾကပါသနည္း။ မွန္ပါသည္။ လစ္ဟု ထင္ရေသာ မိန္းကေလးသည္ ထိုေန႔ည သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္တြင္ ျမစ္ျပင္၏အလယ္ေကာင္၌ သေဘၤာေပၚမွ က်၍ ေသဆံုးသြားခဲ့ရွာၿပီ ျဖစ္သည္။

သစ္သစ္ေျပာျပေနေသာဇာတ္လမ္း၏ အေျခအေနအတိအက်ကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကားတစ္ခ်က္ ၾကားတစ္ခ်က္ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ တုန္လႈပ္ျခင္း၊ ဝမ္းနည္းျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္းတို႔ကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ခံစားေနရပါၿပီ။

အၾကမ္းဖ်င္းသိရသည္။ ထိုမိန္းကေလးသည္ သေဘၤာဦးပိုင္း လူသူနည္းပါးရာေနရာတြင္ တငိုင္ငိုင္ ေနခဲ့သည္။ အၿမဲတေစလည္း စိုးရိမ္ေနပံု ရသည္။ မည္သူ႔အားမွ်လည္း ယံုၾကည္ပံု မရ။ သူ႔မ်က္ႏွာကို မီးေရာင္မွကြယ္လ်က္သာ ေနတတ္သည္။ ထိုမိန္းကေလးကို သစ္သစ္ စိတ္ဝင္တစားၾကည့္ေနခဲ့မိသည္။



တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ သေဘၤာသည္ ျမစ္လယ္၌ အရွိန္သတ္ ရပ္တန္႔သည္။ သေဘၤာေပၚသို႔ ရဲအရာရွိတစ္ဦးႏွင့္ ရဲသား သံုးေလးဦး တက္လာၾကသည္။ သေဘၤာ ျပန္လည္ခုတ္ေမာင္းခဲ့ၾကသည္။ ရဲအမႈထမ္းမ်ားသည္ တာဝန္အရ တစ္စံုတစ္ရာကို ရွာေဖြၾကသည္။ ထိုမိန္းမပ်ိဳထံသို႔ ရဲအမႈထမ္းမ်ား တန္းတန္းမတ္မတ္ ေလွ်ာက္သြားၾကေသာအခိုက္ မိန္းမပ်ိဳသည္ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ထြက္ေျပးသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရဲသားမ်ားတက္ေရာက္ခဲ့စဥ္ကဖြင့္ထားခဲ့ေသာ ကုန္းပတ္တံခါးသည္ မပိတ္ရေသး။

မိန္းမပ်ိဳသည္ ေၾကာက္အားလန္႔အား ထြက္ေျပးသည္၌ တံခါးပြင့္ေနေသာ ကုန္းပတ္အနီးတြင္ ႀကံဳႀကိဳက္စြာ ကံဆိုးခဲ့ရွာသည္။ ခလုတ္တိုက္ လဲၿပီး ေရထဲသို႔က်သြားခဲ့သည္။ သေဘၤာကို ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔၍ ရွာေဖြၾကသည္။ မရပါ။ သေဘၤာဟူသည္ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔၍ရႏိုင္ေသာ ယာဥ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါ။



အမွန္မွာ ရဲဝန္ထမ္းမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ အျခားေသာတာဝန္တစ္ခုျဖင့္ သေဘၤာေပၚ တက္ေရာက္ရွာေဖြခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ မိန္းမပ်ိဳသည္ မိမိဘာသာ မလံုမလဲျဖင့္ ေၾကာက္လန္႔တၾကားထြက္ေျပးျခင္းျဖစ္၏။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ... ထိုအျဖစ္အပ်က္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လြမ္းေစသည္။ လစ္ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္ ပူေဆြး ရသည္ကား အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေဝဒနာအစြဲရွိေသာသူသည္ ရွာႀကံ၍ ခံစားတတ္သည္ မဟုတ္လား။ “ဒါေပမဲ့ သစ္သစ္ရယ္ ... အဲဒီ မိန္းကေလးဟာ လစ္ရယ္လို႔ ဘယ္လိုေသခ်ာပါ့မလဲ”

သစ္သစ္ကို လွည့္မၾကည့္ဘဲ ေမးသည္။ သစ္သစ္သည္ ႐ႈိက္ေသာအသံျဖင့္ ျပန္ေျပာသည္။

“ဒီမွာ ဘာလဲ ကိုကို ...”

ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။

မ်က္လံုးတို႔သည္ ည၏ ေကာင္းကင္ထက္ပင္ ျပာသြားသည္။ နားတို႔သည္ ည၏တိတ္ဆိတ္ျခင္းထက္ ပို၍ အူသြားသည္။ သစ္သစ္၏ လက္ထဲမွအရာသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို မွင္တက္ မိေစၿပီ။ ထိန္းထားသည့္ၾကားမွ မ်က္ရည္စတို႔ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်လာသည္။

ေပတံကေလး ...
ငါးျပားတန္ ေျခာက္လက္မ ေပတံကေလး ...

“သူ ေရထဲ ေခ်ာ္က်သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီေပတံကေလး က်က်န္ရစ္ခဲ့တယ္ ကိုကို ... ခုလို ကိုကို႔ဘဝနဲ႔ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ျဖစ္လာခဲ့မယ္ ဆိုရင္ သစ္သစ္ သိမ္းထားမိခဲ့မယ္မဟုတ္ပါဘူး ကိုကိုရယ္”

သစ္သစ္ ငိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာမွ်ေျပာ၍ မရေလာက္ေအာင္ ဆို႔နင့္နင့္ ျဖစ္ေနရပါသည္။ ေသခ်ာပါၿပီ။ လစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ထံ လာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်စ္၏ သေကၤတျဖစ္ေသာ ထင္းရွဴးသားေပတံကေလးကို သူ႔အခ်စ္ႏွင့္အတူ အမွတ္တရယူခဲ့ေသးသည္။

ေတြးစရာအမ်ားႀကီး ေပၚလာသည္။ လစ္ ေသဆံုးျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ႔မိဘမ်ား မသိၾကေပဘူးလား။ သတင္းစာ၌ တစ္စံုတစ္ရာ သတင္း မပါခဲ့ေလသလား။ ကၽြန္ေတာ္ေရာ လစ္ပါ ပတ္သက္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကေကာ ထိုကိစၥကို မသိခဲ့ေလသလား။ ေတြးစရာေတြ အမ်ားႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ မေတြးခ်င္ေတာ့ပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ဘာျဖစ္ေနသည္ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သစ္သစ္၏ရင္ခြင္ထဲ၌ ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေႂကြးေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။



အားရေအာင္ ငိုပစ္လိုက္ရသျဖင့္ ေမာသြားသည္။ သစ္သစ္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ သစ္ပုတ္ပင္ေအာက္မွာ ညသန္းေခါင္တိုင္ေအာင္ ထိုင္၍ ေနခဲ့ၾကသည္။ ဘာစကားမွ်လည္း မေျပာျဖစ္ေတာ့ပါ။

ေကာင္းကင္သို႔ေမာ့ၾကည့္ေသာအခါ ခုနစ္စဥ္ၾကယ္ကို သစ္ပုတ္ပင္ကိုင္းစမ်ားႏွင့္ လြတ္ကင္းစြာ ျမင္ရသည္။ မ်က္လံုးအိမ္၌ မ်က္ရည္တို႔ ကုန္ခန္းသြားၿပီ။ ဒါေပါ့။ လစ္ႏွင့္ ပတ္သက္စရာ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ဘာမွ် မက်န္ေတာ့။

နက္ျဖန္ မိုးေသာက္လွ်င္ ေရာင္နီသည္ သစ္သစ္ႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝသစ္ကို အလင္းေရာင္ ေပးေတာ့မည္။ သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝ၌ ခရီးေဖာ္။



အို ... ဟုတ္ေပသားပဲ။ သစ္သစ္သည္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ နားလည္လိုက္ပါသနည္း။ သည္ေနရာသို႔ လာမည္ ျပင္ကတည္းက မယ္ဒလင္ယူခဲ့ဖို႔ မွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေနာက္ဆံုးညအျဖစ္ သစ္ပုတ္ပင္၌ လစ္ထံသို႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဆိုရမည္။ မၾကားႏိုင္သူကို သီခ်င္းဆိုျပေသာကၽြန္ေတာ့္အား စိတ္ကူးယဥ္သမားဟု သတ္မွတ္လိုက္ၾကပါ။ သည္ကေန႔ညတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စိတ္ကူးယဥ္ခြင့္ ေနာက္ဆံုးရခ်င္ ေနပါသည္။

သစ္သစ္သည္ ဤသို႔အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ေဝဒနာကို အလိုလိုက္စြာ အဆံုးသတ္ေပးခ်င္ပံု ရသည္။ သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို နားလည္ လြန္းသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆိုေနက်ျဖစ္ေသာသီခ်င္းမ်ားကို မဆိုပါ။ စႏၵရားခ်စ္ေဆြ၏ အလြမ္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို တီးလိုက္ပါသည္။

“အခ်စ္၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား”

ကၽြန္ေတာ္သည္ သစ္သစ္၏ပခံုးကိုဖက္လ်က္ သစ္ပုတ္ပင္ကို ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ ၾကည့္သည္။ လက္က်န္မ်က္ရည္တို႔သည္ ေဝ့ခနဲ က်ခ်င္လာျပန္သည္။ စိတ္ကိုတင္းလ်က္ စကားတစ္ခြန္းဆိုျဖစ္သည္။

“ေကာင္းရာ သုဂတိလားပါေစ အခ်စ္”

သစ္သစ္ကို တင္းတင္းဖက္လ်က္ ခ်ာခနဲ လွည့္ထြက္လိုက္ေသာအခ်ိန္တြင္ မႀကံဳစဖူးအျဖစ္တစ္ခု ျဖစ္သြားသည္။ ႏွလံုးေသြး လည္ပတ္မႈ ရပ္တန္႔သြားသလားပင္ ထင္မိသည္။

ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္း ထသြားမိပါသည္။

တစ္စံုတစ္ရာကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရသြားသည္။ အႀကိမ္တစ္ရာမက လစ္ ေျပာခဲ့ဖူးေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ျဖစ္သည္။

“ေမာင္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွမခဲြဘူး ... ေမာင့္အနားမွာပဲ ေနမယ္”



ငယ္ငယ္က လူႀကီးသူမတို႔ ဆိုမိန္႔သည့္ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္စကားရပ္အခ်ိဳ႔ကို ၾကားဖူးပါသည္။ ဝိညာဥ္ေလာကသားတို႔သည္ သက္ရွိ လူသားမ်ားကို အၿမဲေရွာင္ရွားေနၾကရသည္။ လူသားတို႔သည္ ဘုန္းကံ ရွိသည္။ လူသားမ်ားႏွင့္ထိေတြ႔ရလွ်င္ ဝိညာဥ္ေလာကသားတို႔ ျပင္းစြာ ပူေလာင္ေသာေဝဒနာကို ခံစားရသည္။ သူတို႔သည္ အၿမဲတေစငိုေႂကြးလ်က္ လူသားမ်ားကို ေရွာင္ရွားေနၾကရသည္။ မေတာ္တဆ သူတို႔ႏွင့္ ထိခိုက္မိလွ်င္ လူသားတို႔သည္ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္း ထတတ္သည္။

ဤ အဆိုအမိန္႔ကို ကၽြန္ေတာ္ဘယ္တုန္းကမွ မယံုၾကည္ခဲ့ပါ။ ဘုရားေဟာလည္း မဟုတ္ပါ။ ဒီေတာ့ လူသားတို႔ အေၾကာင္းအက်ိဳးမဲ့ ေတြးဆေသာသေဘာဟုထင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မယံုၾကည္ပါေလ။ ခု မယံုၾကည္သည္မွာ ပို၍ပင္ ျပင္းထန္စြာ မယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္၏။ ယံုၾကည္မိပါလွ်င္ လစ္သည္ ဝိညာဥ္ေလာကသား ျဖစ္သြားရရွာေပလိမ့္မည္။

လစ္ဟာ ေမာင့္ရဲ႔အမွ်ေဝသံကို ဘယ္ေတာ့မွ နာခံခ်င္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေမာင္နဲ႔ နီးနီးမေနရေပမယ့္ ေမာင့္ကို ခပ္လွမ္းလွမ္းက အၿမဲ ၾကည့္ေနခ်င္မယ္။ ေမာင္ မျမင္ရေပမယ့္ လစ္ ျမင္ရခ်င္ ရွာမယ္။ ေမာင့္ရဲ႔အလြမ္းေတးေတြကို အၿမဲနားေထာင္ေနရွာမယ္။ ေမာင္ သစ္ပုတ္ပင္ ေအာက္ကို အၿမဲလာေစ့ခ်င္ ရွာမယ္။

ခုလို သစ္ပုတ္ပင္ကို ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဘဝသစ္မွာ ခ်စ္သူနဲ႔ေပ်ာ္ဖို႔ လစ္ ဘယ္လို ခြင့္လႊတ္ရမလဲ။ အသက္စြန္႔ၿပီးမွ ေမာင့္ဆီ ျပန္လာရတဲ့ လစ္ကို ေမာင္ မညႇာဘူး။

လူသားေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ရရင္ မခံႏိုင္ေအာင္ပူျပင္းမွန္းသိေပမယ့္ ေမာင္နဲ႔ ခြဲရမယ့္အပူကို ပိုၿပီးေၾကာက္လို႔ ေမာင့္ကို သစ္သစ္ လက္ထဲက အတင္းဇြတ္မွိတ္ၿပီး ဝင္ဆြဲေခၚ ေလသလား .... ဟူေသာ ယုတၱိမဲ့သည့္အေတြးမ်ိဳးကိုပင္ မေတြးမိေစရန္ အားတင္းရင္း သစ္သစ္ ပခံုးကို ပို၍ တင္းက်ပ္စြာဖက္လ်က္ သစ္ပုတ္ပင္ေျခရင္းမွထြက္လာခဲ့ေသာ အခါတြင္ကား ....

ေလာကႀကီးသည္ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆက္လက္တည္တံ့ဖို႔ရာ ေသခ်ာၿပီဟူေသာသတင္းကိုေၾကညာသည့္ ေက်းငွက္တို႔၏အသံကေလးမ်ားကို သစ္ပုတ္ပင္အထက္ဆီ၌ ၾကားလိုက္ရေလသည္။

နံနက္ေစာေစာ အိပ္ရာမွ ထေသာ ေက်းငွက္ကေလးမ်ားသည္ လူသားတို႔ကုိ ဝိညာဥ္အိပ္မက္မွ ႏိုးထလန္းဆန္းေစသည္တကား။

သုေမာင္
(သာဓု အင္ ဆန္း(စ္))

0 comments:

Post a Comment