Wednesday, January 30, 2019

ဆည္းဆာရီမွ မပီမသ႐ုပ္ပံုလႊာ (ႏုိင္ဝင္းေဆြ)

0 comments
ဆည္းဆာရီမွ မပီမသ႐ုပ္ပံုလႊာ (ႏုိင္ဝင္းေဆြ)

နက္ျပာေသာေကာင္းကင္ဖလ္ရိပ္တြင္းမွ ၾကယ္ပြင့္ကေလးမ်ား ဖိတ္လက္ေနၾက၏။ ဆည္းဆာေရာင္တြင္ က်ေနာ္တို႔သည္လည္း အေမွာင္ထဲ၌ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၾကေတာ့သည္။
ဒဂုန္တာရာ
(စာေပသစ္၏ ဆည္းဆာေရာင္ ၃ မွ)
ေဆး႐ုံမွအျပန္ ၿမိဳ႔ျပင္ဘက္လမ္းေပၚ က်ေနာ္ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာညေနဆည္းဆာလည္း ေမွးမိွန္လာေနၿပီ။ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ႏွင္းပုလဲမ်ားလည္း တဖြဲဖြဲ ေႂကြစျပဳၿပီ။ က်ေနာ္ ႏွစ္ၿခိဳက္နစ္ေမ်ာေနမိတတ္ေသာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္းမွာလည္း အသံမျမည္ေစရန္ ညင္သာစြာ ေႂကြေနၾကၿပီ။ အေမွာင္ရိပ္သည္ က်ေနာ့္ကိုယ္ေပၚ၊ က်ေနာ့္ႏွလံုးသားေပၚ၊ လမ္းမအေပၚ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ သက္မဲ့အရာဝတၳဳမ်ား အေပၚ၊ ခ်စ္စရာ့ၿငိမ္သက္ေနေသာ အေနာက္ဖက္ေတာင္တန္းအေပၚ ျမင္ျမင္သမွ်အေပၚ တစထက္တစ ပို၍ဖံုးလႊမ္းလာေနၿပီ။
က်ေနာ္သည္လည္း အေမွာင္ထဲ၌ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မလား။
တိတ္ဆိတ္ျခင္း၌ နစ္ေမ်ာေနေတာ့မလား။
အခုအခါ၌မူ က်ေနာ္ နစ္ေမ်ာမေနနိုင္။
က်ေနာ့္ႏွလံုးဝိညာဥ္သည္ လူးလြန္႔လႈပ္ရွားေနသည္။ စိတ္သည္ အေဝးသို႔ေျပးသြားေနသည္။
စိတ္သည္ မၾကာမီကမွ က်ေနာ္ထြက္ခြာလာခဲ့ရာ ေဆး႐ုံ၊ လူနာကုတင္တခုအေပၚမွတူမေလးဆီ ပ်ံသန္းသြားေနသည္။ တူမကေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာ၊ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းကိုက္ထားဟန္၊ သူ႔ငို႐ႈိက္သံ၊ က်ေနာ္က ႏႈတ္ဆက္ခဲ့သံ။
"ဦးေလးျပန္ေတာ့မယ္ေနာ္"
ဤႏႈတ္ဆက္ျခင္းမွာ ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ျခင္းျဖစ္ေနၿပီကို က်ေနာ္သိၿပီးပါလွ်က္ သူ႔ကိုမၾကည့္ႏိုင္ဘဲ အသံတည္ၿငိမ္ေအာင္ထိန္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္ခဲ့သည္။
"ဟုတ္ကဲ့"
သူက ငိုသံၾကားမွ ရႈိက္ေနသံၾကားမွ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွန္သမွ် ပ်က္ျပဳန္းသြားမွန္းသိေနလွ်က္မွ၊ ေနာက္ဆံုးေပါ့ ... ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္လိုက္သံ။
ထိုအသံကို ထပ္တလဲလဲၾကားေနသျဖင့္ အခုအခါ၌ က်ေနာ့္တြင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္းဟူသည္မွာ မရိွႏိုင္။ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်ေနရျခင္းကို မုန္းတီးလွေသာ က်ေနာ္၊ စိတ္ထိခိုက္ရမႈမွန္သမွ်ကို အလြယ္တကူေမ့ေပ်ာက္ပစ္ကာ ထာဝစဥ္ရယ္ေမာေနတတ္ေသာ က်ေနာ္၊ ခုအခါ၌ ထိုက်ေနာ္မွာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္စြာ တိတ္ဆိတ္ျခင္း၌နစ္ေမ်ာမေနနိုင္။ အခုခါတြင္မူ စိတ္ထိခုိက္ရမႈပင့္ကူအိမ္၌ က်ေနာ္ ၿငိတြယ္ေနျပန္ၿပီ။
"ဘာလို႔ ငါဒါေလာက္စိတ္ထိခိုက္ ေနရမလဲ၊ ႏွစ္ဝမ္းကြဲတူမကေလး၊ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ပဲေတာ္တာ ေမ့ပစ္လိုက္ေပါ့"
သတိရမႈေရအလ်ဥ္မွာ သူ႔ဘာသာစီးဆင္းေနျခင္း ေပတကား။ က်ေနာ္ အစိုးမရေသာ အရာေပတကား။ က်ေနာ့္ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ က်ေနာ္မဟုတ္ေသာ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ေပါင္းမ်ားစြာသည္လည္း ထင္ဟပ္ေနၾကသည္။ က်ေနာ့္၏ ထင္းခုတ္သမားဘဝစာမ်က္ႏွာ အခ်ိဳ႔ေပၚတြင္ ဤမိန္းကေလး၏ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္က႐ုပ္ပံုသည္လည္း လာထင္ေနသည္။

ထို အသက္အရြယ္တြင္ သူသည္ အလုပ္သမကေလးတစ္ဦး ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ သူ႔အေဖ၏ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္အျဖစ္ ေတာေတာင္လွ်ိဳေျမာင္မ်ားသို႔ လိုက္ပါေနရၿပီ။
ထင္းခုတ္အျပန္ လွည္းစခန္းမ်ားတြင္ က်ေနာ့္ကို ႏြားေက်ာင္းကူရန္လိုက္ေနရၿပီ။ သူ႔လည္ပင္းတြင္ က်ေနာ္ လုပ္ေပးထားသည့္ ဝါးခေလာက္ကေလးတစ္ခု ဆြဲထားကာ သူ ႏြားေမာင္းရန္ေျပးလႊားေနလွ်င္ ကသစ္အိုင္လွ်ိဳႀကီးထဲ၌ သူ႔လည္ပင္းမွ ဝါးခေလာက္သံသည္ ဆူညံလွ်က္။ ဤ တေဒါင္ဒင္ဒင္ျမည္သံကို သူ အလြန္ႏွစ္သက္သည္။ ညအိပ္လွ်င္ က်ေနာ့္အိပ္ယာေကာက္႐ုိးပံုထဲ၌ က်ေနာ့္နံေဘးတြင္ အိပ္ရင္း သူ႔ခေလာက္ကေလး ေပ်ာက္သြားမည္စိုးသျဖင့္ လက္ႏွင့္ကိုင္အိပ္သည္။

ထိုအခါက ၁၆၊ ၁၇ အရြယ္ က်ေနာ္ကား စာေရးသူတစ္ဦး စာအုပ္ျဖစ္လိုသည့္စိတ္ကူးျဖင့္ ရူးေနေလရာ ေတာထဲသို႔လည္း ဖတ္စရာ ဗလာစာအုပ္၊ ခဲတံမ်ားယူသြားသည္။ ေန႔ခင္း ႏြားေက်ာင္းရင္း သစ္ပင္ရိပ္မွာ ကဗ်ာစပ္သည္။ ကာရံရွာမရသျဖင့္ ခဲတံ နားရြက္ၾကားညွပ္ရင္း စိတ္ေသာကျဖင့္ ေငးေနတတ္သည္။ ကသစ္အိုင္လွ်ိဳတဖက္ထိပ္ရိွ စိမ္းညိဳ႔ေနေသာ ေရအိုးျမႇဳပ္ေတာင္ေပၚမွေစတီအိုမွာ က်ေနာ့္ ဘုရားတိုင္ကဗ်ာ အေရးခံေပတကား။ ေစတီမွဆြဲလဲသံသည္ ေတာပန္းရနံ႔မ်ားႏွင့္အတူ လြင့္ေမ်ာလာေနသည္။ ေတာၾကက္ဖ တြန္သံ၊ ဂ်ီေဟာက္သံ၊ ေၾကးငွက္မ်ား ျမည္ေႂကြးသံ၊ ႏြားျမဴးသံ၊ ေန႔ခင္းမ်ား၌ ခ်ိဳးကူသံမွာ က်ေနာ္၏ ခံစားမႈလြန္ကဲတတ္ေသာ ႏွလံုးသားအိမ္ကို လာကာ လႈိင္း႐ုိက္ေနသည္။
ေတာင္ကညိဳ႕ညိဳ႕၊ ေတာင္ကုန္းမို႔အလည္၊
မည္သူတည္ထား၊ မသိသားတည့္
ဘုရားပရေမ၊ ေစတီအို။
ေနညိဳလာလွ်င္၊ ဝိညာဥ္အမ်ား
ေစစားလိပ္ျပာ၊
ဖူးေျမႇာ္လာမည္ ငါထင္သည္။
ေနညိဳေလၿပီ၊ ေတာဆီညိဳ႕ဆိုင္း
ေတာင္လည္းမႈိင္းပ်၊ ၿမိဳင္ဝတခို
ႏွင္းလည္းစိုလို႔၊ ၾကည္ညိဳသဒၶါ
လိပ္ျပာဝိညာဥ္၊
ေစတီရင္အပါး၊ ခစားလာမွ
ဖြင့္ဟတကိုယ္၊ ခ်ိဳးမ ငိုေပါ့
ငိုသံအေဝး ေျပးေနၿပီ။
လိပ္ျပာေထြျပား၊ ဝပ္တြားရင္ျပင္
ၾကည္ညိဳစဥ္ေလ ...
ဝိညာဥ္ထဲမွာ၊ ခ်စ္သူပါလို႔
ပါသည့္ခ်စ္သူ၊ စိမ္းကားသူမို႔
သူငိုေနၿပီ ငါထင္သည္။
ေတာင္ခိုးေငြ႔မ်ားအလယ္၌ ေစတီအိုမွာ မႈိင္းပ်သြားေလသည္။ ျမဆြဲလဲသံမ်ားလည္း တိုးတိမ္သြားေနသည္။
တခါတရံ၌ က်ေနာ္ ဝတၳဳေရးရန္ႀကိဳးစားၾကည့္ေသးသည္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ရိွေန၏။ ခ်ေရးေသာအခါ "ကိုစိန္ေအာင္" သည္မွ်သာ ေရးႏိုင္သည္။ ေရွ႕သို႔တေၾကာင္းမွ ဆက္ေရး၍မရ။ ၾကာေသာ္ စိတ္အားငယ္လာသည္။ က်ေနာ္သည္ ဗလာစာအုပ္ႏွင့္ခဲတံကို ျမက္ၾကားထဲလႊင့္ပစ္ၿပီး ေမာေမာနွင့္အိပ္ပစ္လိုက္သည္။ မိန္းကေလး၏ႏြားေငါက္သံ၊ သူ႔ခေလာက္သံ၊ သူ႔ေပါက္တတ္ကရ သီခ်င္းဆိုသံ မ်ားသည္ က်ေနာ္ကို ေခ်ာ့ျမဴသိပ္ေနသလိုပင္။

လွည္းေကာက္ခ်ိန္တြင္ သူသည္ က်ေနာ့္ကုိ မရမက လာႏႈိးသည္။ ႐ုိး႐ုိးႏႈိးမရေသာအခါ လက္ထဲမွ ႏြား႐ုိက္ဝါးတံျဖင့္ အက်ႌခၽြတ္ထားေသာ က်ေနာ့္ေက်ာျပင္ကို တဖ်န္းဖ်န္း႐ုိက္သည္။ ထိုအခါတြင္ က်ေနာ့္ကိုစိတ္ဆိုးေနသည့္ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးကို ေတြ႔ေနရသည္။
"ထေလ ... ထေလ၊ ေဟာ ... မ်က္လံုးႀကီးမိွတ္သြားျပန္ဘီ။ အိပ္လိုက္တာ လြန္ေကာ၊ ေနႀကီးပူေနတာလဲ ႏိုးဘူး၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ႏြားေတြေပ်ာက္လို႔ လိုက္ရွာေနရတာ၊ က်ေနာ္ခ်ည္း ေက်ာင္းေနရတာဘဲ၊ ကဲ ... ထေတာ့ေလ၊ အေစာက တခါလာႏႈိးေသးတယ္ဗ်။ ေအာ္ႏႈိးလို႔လဲရဘူး။ လွဳပ္ႏႈိးလို႔လည္း ရဘူး။ တက္နင္းတာလဲ ရဘူး။ ေက်ာကိုကန္တာလဲ တဘုန္းဘုန္းနဲ႔ ႏိုးဘူး။ ဒီတခါေတာ့ ႐ုိက္ႏိႈးေတာ့တာဘဲ။ ကဲ ... ခုလဲ မထေသးဘူးလား။ ႐ုိက္လိုက္အံုးမယ္ေနာ္။ ကဲ ... မွတ္ေကာ မွတ္ေကာ"
က်ေနာ္လည္း ေက်ာပြတ္ရင္း ကမန္းကတမ္း ထလိုက္ရသည္။ က်ေနာ့္ကို ေျခေထာက္ျဖင့္ ကန္ႏိႈးသည္ဟု သူေျပာသည္ကို သေဘာက်သြားၿပီး ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္လိုက္မိသည္။ သူ႔ကို ကိုင္ေျမႇာက္ပစ္ခ်လိုက္သည္။ သူလည္း စိတ္ဆိုးေျပကာ လဲေနရာမွ တသိမ့္သိမ့္ ရယ္ေနသည္။
"မိုက္ကန္းလိုက္တာ၊ လူႀကီးကို ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္ႏိႈးရသလား။ နင္ႀကီးလာရင္ ကုလားနဲ႔ ညားမွာ။ ဘိုးလေၾကာဘိုင္ႀကီးနဲ႔ ညားမွာဟ"
သူရယ္ေနရာမွ စိတ္ဆိုးသြားျပန္ၿပီ။ ထိုေန႔အျပန္္၌ က်ေနာ့္ကို မေခၚေတာ့။ က်ေနာ့္လွည္းကို မစီးေတာ့။

အခါတိုင္းက က်ေနာ့္လွည္းေပၚတြင္ သူ လိုက္စီးေနက်ျဖစ္သည္။ ၾကမ္းတမ္းေသာ ေတာင္အဆင္းလမ္းမ်ား၌ လွည္းသည္ ေစာင္းၿပီး ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပးဆင္းသြားသည္။ လွည္းေပၚမွထင္းတံုးမ်ား တဖက္သို႔ ေရြ႔သြားသည္။ လမ္းႏွစ္ဖက္ေဘးရိွ ဆူးကိုင္း ဝါးကိုင္းမ်ားသည္ မ်က္ႏွာကိုကုတ္ျခစ္ရန္ေျပးလာေနသျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းေနရသည္။ ထိုအခါ၌ သူသည္ ေၾကာက္လည္းေၾကာက္ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ကာ တေသာေသာရယ္ရင္း က်ေနာ့္ေက်ာေနာက္ဖက္မွ တအား သိမ္းေပြ႕ထားေလသည္။
"ထင္းလုပ္စားရတာလဲကြာ လူက ေမ်ာက္ျဖစ္၊ ဓားမက ဓားေမာက္ျဖစ္၊ လွည္းမီးသာတို ႏြားသာအိုေကာ၊ စားရေတာ့လည္း တလုပ္တဆုပ္ပဲ"
ဟူ၍ ထိုအခါက ထင္းသမားမ်ား၏ညဥ္းညဴသံမွာ ခုအခါ၌ က်ေနာ့္အတြက္ အတိတ္အေဝးဆီဝယ္ ေမွးမိွန္က်န္ေနရစ္ခဲ့ၿပီ။

မၾကာမီ က်ေနာ္လည္း အျခားအလုပ္မ်ားေျပာင္းလုပ္ရင္း ေက်ာင္းေနသည္။ အစိုးရအမႈထမ္းဘဝသို႔ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ က်ေနာ္တို႔ ခုတ္ခဲ့ရာထင္းေတာမ်ား ျပဳန္းကုန္ၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကံတ႐ုိက္သူေဌးမ်ားသာ ႀကီးပြားေၾကာင္းျဖစ္ေစသည့္ ထင္းလုပ္ငန္းသည္လည္း တင္းေတာသစ္မ်ားရိွရာ ေဝးလံရာ ျဖစ္တဖက္ကမ္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔သြားသည္။ မိန္းကေလးသည္လည္း သူ႔မိဘမ်ားေျပာင္းရာ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာသို႔ လုိက္သြားပါေတာ့သည္။
က်ေနာ့္ဘဝ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ ဤတူမကေလး၏ ႐ုပ္ပံုလႊာသည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္ေနခဲ့ရသည္။

ႏွစ္အတန္ငယ္ ၾကာေညာင္းလာေသာအခါ က်ေနာ္ေစာင့္စားေနခဲ့ေသာ လမ္းစေပၚလာၿပီျဖစ္သျဖင့္ က်ေနာ္ၿငီးေငြ႔ေသာ အစိုးရအမႈထမ္း အလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္ကာ အိမ္ျပန္လာခဲ့သည္။ က်ေနာ့္တြင္ စာေပသမုဒၵရာကိုကူးခတ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီး ပါလာသည္။ က်ေနာ္ကား က်ေနာ့္အတြက္ မေရရာေသာ၊ အလင္းေရာင္ေဖ်ာ့မိွန္လွေသာလမ္းေပၚ၌ တက္ႂကြစြာေလွ်ာက္လွမ္းလာေလသည္။
ထြက္သြားစဥ္ကကဲ့သို႔ အိပ္ယာလိပ္တခုေက်ာပိုးၿပီး အိမ္သုိ႔ က်ေနာ္ျပန္လာေသာညေနမွာ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ႏွင္းမႈန္မ်ားသည္လည္း က်ေနာ့္ကိုဆီးႀကိဳေနသလို ရြာအျပင္ဖက္မွာ ေရႊဝါေရာင္စပါးပင္မ်ား မွည့္ဝင္းေနလွ်က္၊ ညေနဆည္းဆာ၏ မိွန္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ၾကက္ေသြးႏု သည္လည္း မပီမသလႊမ္းေနသည္။ က်ေနာ့္ဇာတိရြာသုိ႔ျပန္အဝင္၌ က်ေနာ္သည္ ငိုမိမတတ္ ၾကည္ႏူးေနသည္။ သည္အခါတြင္ပင္ လမ္းမႀကီးေပၚ က်ေနာ့္ေက်ာဖက္မွေျပးလိုက္လာေသာ သူ႔ေျခသံ ၾကားရသည္။

"ဦးေလး မို႔လား ... ဦးေလး ... ဦးေလး ... ေနအံုး ဦးေလး ေနအံုး" ျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ရင္း သူ အေျပးလိုက္လာသည္။
က်ေနာ္ရပ္ၿပီး သမင္လွည္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေနသည္။
ဖက္ေတာမွအျပန္ အပ်ိဳမကေလး၏လက္ထဲ၌ ဓားမတိုတေခ်ာင္း ကိုင္ထားသည္။ သူ႔လည္ပင္း၌ ပုဆိုးစုတ္တထည္ ပတ္ထားသည္။ ေနေလာင္ထားသည့္သူ႔နဖူးျပင္တြင္ ေခၽြးဥကေလးမ်ား စီေနသည္။ သူ က်ေနာ့္အနား၌ ယွဥ္ရပ္လိုက္သည္။ ပထမ၌ က်ေနာ္မမွတ္မိ၊ ေနာက္မွ သူ႔အၿပံဳးကို သတိရလာသည္။ ငယ္စဥ္ကသူ႔ပံုမွာ အပ်ိဳမကေလးမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ထပ္လွ်က္ ေပၚလာေနသည္။
"ဘိုးလေၾကာ ဘိုင္ႀကီးလားေဟ့" ဟူ၍ က်ေနာ္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေအာ္ဟစ္ ႏႈတ္ဆက္ေလသည္။
ေမာလာသျဖင့္ သူ႔အသက္ရွဴသံမွာ ၾကမ္းတမ္းေနသည္။
က်ေနာ့္ကို ရဲရဲမၾကည့္ရဲ။ အပ်ိဳစိတ္ကေလးေၾကာင့္ သူရိွန္းေနျပန္သည္။ မ်က္လံုးမ်ား ႏႈတ္ခမ္းမ်ား၌မူ လွပေသာ အၿပံဳးရိပ္မွာ တက္ႂကြ ေနသည္။ မို႔ေနေသာပါးျပင္ညိဳညိဳမ်ားေပၚမွာ ရွက္ေသြးေရာင္မ်ား ႂကြလာသည္။ သူရပ္လိုက္ပံုမွာ သဲျပင္ထက္၌ ေက်ာက္တိုင္စိုက္လိုက္ သလိုပင္။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာ ေယာက္်ားေလးကဲ့သို႔ ႀကံ႔ခိုင္ေနသည္။
"ဦးေလးကို ဟိုးက လွမ္းၾကည့္လာတာ၊ ဦးေလးနဲ႔တူပါတယ္ဆို က်ေနာ္ ေျပးလိုက္လာတာ၊ ဦးေလး အလုပ္ထြက္လိုက္ပီဆို၊ စာစီဆရာဆိုလား လုပ္မလို႔ဆို၊ ခုအပီး ျပန္လာတာလား၊ အဲဒါဆို ဦးေလးေတာ့ ဘံုေပ်ာက္ေနပီဗ်၊ ဦးေလးအခန္းမွာ က်ေနာ္ေနတာဗ်၊ အဲဒါ ဖယ္မေပးႏိုင္ဘူး"
က်ေနာ့္ပခံုးေပၚမွ အိပ္ယာလိပ္ကို ဆတ္ခနဲဆြဲယူၿပီး ရြက္သည္။ က်ေနာ့္ႏွင့္ ေဘးခ်င္းကပ္ယွဥ္လွ်က္လိုက္လာရင္း ငယ္စဥ္ကလို စကား တြတ္တြတ္ ေျပာေလသည္။ တခ်က္ တခ်က္မူ သူရွက္ေနဆဲ။
"က်ေနာ့္ကို ဦးေလး အမွတ္မရပါဘူး၊ မညာပါနဲ႔၊ ကဲ ... အမွတ္ရရင္ က်ေနာ့္ဖုိ႔ဘာပါခဲ့သလဲ" ဟူ၍ သူေမးေနသည္။
က်ေနာ္လည္း ၿပံဳးေနရ။
သူတို႔သည္ အေရွ႔ဖက္ကမ္းသို႔ ထင္းခုတ္သြားေနရင္း ဟိုမွာ ထင္းခုတ္အလုပ္ မဟန္ေသာအခါ ရရာအလုပ္ လုပ္ရသည္။ ေနာက္စိတ္ပ်က္ၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က ရြာသို႔ ျပန္ေျပာင္းလာသည္။
ရြာတြင္လည္း လယ္ယာမဲ့မိသားစုမွာ ႀကံဳရာက်ရာအလုပ္မ်ားကို လုပ္ၿမဲပင္။ ေကာက္စိုက္၊ စပါးရိပ္၊ မွ်စ္ခ်ိဳး၊ အိမ္မိုး၊ အင္ဖက္ေကာက္၊ သက္ငယ္ရိပ္၊ ေစ်းထုပ္ အင္ဖက္ထံုးမ်ားခူး စသည္ျဖင့္ ထမင္းအႏိုင္စားရသည့္အလုပ္မ်ားကို တရက္မနား လုပ္ေနရၿမဲပင္။ သူတို႔မိသားစုသည္ နံနက္အ႐ုဏ္တက္ေလာက္ကတည္းက အိမ္မွ ထြက္ခြာသြားကာ မိုးစုပ္စုပ္ခ်ဳပ္မွ အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္လာလိမ့္မည္။
ေစ်းထုပ္အင္ဖက္မ်ားကို တေနကုန္ တခ်က္မနားခူးလွ်င္ ေလးငါးရွစ္ထံုး ရႏိုင္သည္။ အင္ဖက္တထံုးကို သံုးမတ္မွ် ရလိမ့္မည္။ သံုးမတ္သည္ သူတို႔ရသည့္ အျမင့္ဆံုးေဈး ျဖစ္၏။
အင္ဖက္ကုန္သည္မွာမူ တထံုးကို ႏွစ္က်ပ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရသည္။ အင္ဖက္တထံုး သံုးမတ္ အင္ဖက္ခူးသမားမ်ားရသည္ဆိုရာ၌လည္း အင္ဖက္ ခူးသမားမ်ားမွာ ကုန္သည္ထံမွေဈးကုန္မ်ားႏွင့္ လဲလွယ္ယူေနရသျဖင့္ စင္စစ္ ျပားငါးဆယ္မွ်ပင္ တြက္ေျခမကိုက္။ အင္ဖက္ကုန္သည္ကား တိုက္ေဆာက္လိုက္ျပန္ၿပီ။ သူတို႔မွာမူ ဤအလုပ္ မလုပ္လွ်င္လည္း ငတ္။ လုပ္ေနရင္းမွာလည္း ငတ္ေနဆဲ၊ ျပတ္ေနဆဲ၊ ေႂကြးႏြံအိုင္၌ နစ္ေနဆဲ။ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို က်ေနာ္ အမွတ္မထင္ ေတြးေနမိသည္။

ဤအလုပ္သမကေလး၏မ်က္ႏွာေပၚမွာ နားေဋာင္းတဖက္ပင္ မရိွ။ သူထမီဝတ္ထားပံုမွာ ေျခသလံုး တပတ္ရစ္။ သူသည္ သဲျပင္တြင္ ေျခဖဝါး ျမဳပ္ေအာင္ ေဆာင့္နင္းသြားေနသည္။ သူ႔အမူအရာမွာ ၾကမ္းတမ္းသည္။ ဇိုးဇိုးဇတ္ဇတ္ နိုင္သည္။ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ရိွသည္။ ဤဟန္ပန္ မ်ားကို သူျဖတ္သန္းရသည့္ဘဝက သူ႔ကို သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးသည္။
သူသည္ သူ႔မိဖမ်ားအိမ္တြင္ ညအိပ္ရန္ေနရာက်ဥ္းက်ပ္လွသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ အိပ္သည္။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က အခန္းကို သူအပိုင္ယူ ထားသည္။ က်ေနာ္တို႔မိသားစုထဲ၌ ဤအပ်ိဳမကေလးမွာ ေနာက္ေျပာင္စရာ ခေလးကေလး ျဖစ္ေနသည္။
ညပိုင္း၌ သူသည္ လမ္းတဖက္မွ သီခ်င္းကေလးတေအးေအးဆိုရင္း တခါတရံ ေလခၽြန္ရင္း အေမွာင္ထဲတြင္ စမ္းနင္းၿပီး က်ေနာ္တို႔အိမ္ ကူးလာသည္။
အိမ္ေပၚသို႔ေရာက္လွ်င္ သူ႔အခန္းထဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ဝင္သြားၿပီး အိပ္ယာ မခင္းႏိုင္။ ပစ္လွဲ အိပ္လိုက္သည္။ ခ်က္ခ်င္းလိုပင္ သူသည္ ေမာေမာပန္းပန္းအိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး သူ႔ေဟာက္သံေပၚလာသည္။
တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေသာညမ်ား၌ က်ေနာ္သည္ သူ႔ေဟာက္သံ စည္းခ်က္ဝါးခ်က္ၾကားမွ က်ေနာ္၏ "ညအေသၤေခ်မွာ" "ေႏြတည" ႏွင့္ အျခားဝတၳဳကေလးမ်ားကို ေရးခဲ့သည္။ ၾကာေသာ္ သူ႔ေဟာက္သံမွာ က်ေနာ့္အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေတာ့သည့္အျပင္ သူ႔ေဟာက္သံ မၾကားရလွ်င္ပင္ စာေရးရာ၌ တစံုတရာလိုအပ္ေနသလို ထင္မိသည္။

"ဒီေန႔ည မွန္မွန္ေဟာက္ကြယ္၊ ဦးေလးဝတၳဳ ဇာတ္သိမ္းေတာ့မယ္"ဟု က်ေနာ္ ေျပာမိသည္။ ထိုအခါ၌ သူသည္ ငယ္စဥ္ကလို ႏႈတ္ခမ္းစူ စိတ္ေကာက္သြားျပန္သည္။ တစ္ဖက္လွည့္ၿပီး ၿပံဳးေနသည္။

မၾကာမၾကာပင္ သူသည္ အေမႏွင့္ရန္ျဖစ္တတ္သည္။ "ငါ့အိမ္မလာနဲ႔" ဟု အေမသည္ သူ႔ဝသီအတိုင္း ေျပာပစ္သည္။
သူသည္ စိတ္ဆိုးကာ အိမ္ေပၚမွ ေျခေဆာင့္နင္းကာ ဆင္းသြားသည္။ တအိမ္လံုး သူေဆာင့္နင္းသြားသျဖင့္ သိမ့္သိမ့္ခါေနခဲ့သည္။
ေလွကား လက္ရမ္းတို႔လည္း ျပဳတ္ထြက္ခမန္း ဆြဲေဆာင့္သြားသည္။ ေလွကားရင္းတြင္အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေခြးအိုႀကီးကိုလည္း တအိုင္အိုင္ ေအာ္ေနရစ္ေအာင္ ေဆာင့္နင္းသြားသည္။
ေျမအိုး ေခြးစားခြက္မွာလည္း သူေဆာင့္ကန္သြားသျဖင့္ ကြဲက်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ထိုေန႔၌ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ တိတ္ဆိတ္ေနရစ္ခဲ့သည္။
ေနညိဳလာလွ်င္ အေမသည္ သူ႔ကို ေမွ်ာ္ေနျပန္သည္။ "ေကာင္မေလး အဟုတ္ စိတ္ဆိုးသြားမွာဘဲ၊ ငါ့ပါးစပ္က လြန္ပါတယ္" ဟု အေမသည္ ဝမ္းနည္းစြာ ျမည္တမ္းေနျပန္သည္။
ညဥ့္နက္လာၿပီ၊ သူမလာေတာ့ဟု က်ေနာ္တို႔ေတြးေနခ်ိန္တြင္မွ သူသည္ မီးတုတ္ကိုင္ေျမႇာက္ၿပီး လမ္းတဖက္မွ ကူးလာေနသည္။ ေဒါသကား မေျပေသး။
အိမ္အဝင္၌ ေဒါသျဖင့္ မီးတုတ္ကို ကိုင္ေပါက္ပစ္ခဲ့သည္။ က်ေနာ္တို႔ကိုမၾကည့္ဘဲ ၾကမ္းေဆာင့္နင္းကာ သူ႔အခန္းထဲ ေျပးဝင္သြားသည္။ ခန္းဆီးကို ဆြဲ၍ရမ္းလိုက္ၿပီး သူ႔အိပ္ယာထဲသို႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ပစ္လွဲလိုက္သည္။
က်ေနာ္တို႔သည္ ၿငိမ္သက္စြာ ၾကည္ႏူးစြာ ၿပံဳးေနၾကသည္။ ထိုအခါ၌ပင္ အိပ္ယာေပၚမွ သူ႔လွမ္းႀကိမ္းသံ ေပၚလာေနသည္။ "ေတာ့အိမ္က က်ဳပ္ ဘယ္ေတာ့မွဆင္းမသြားဘူး ေဒၚဖြားဆိုင္၊ က်ဳပ္ ေယာက်္ားရမွ ဆင္းမယ္" ဟု သူ၏ ႀကိမ္းဝါးသံထဲ၌ စိတ္ထိခိုက္သံ ဝမ္းနည္းလြန္း သျဖင့္ တုန္ယင္ေနသည္။
ခ်က္ခ်င္းလိုပင္ သူသည္ ဝမ္းနည္းျခင္း၊ နာက်ဥ္ျခင္း၊ ေဒါသျဖစ္ျခင္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားကာ ေဟာက္သံမွန္မွန္ျဖင့္ အိပ္ေမာက် သြားေလသည္။

ဤအလုပ္သမကေလးအတြက္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ သြားလာရသည္မွာ နည္းပါးလွသည္။ ေႏြရာသီ၌ တလလွ်င္တေခါက္ေလာက္ ျပတတ္သည့္ အကာသာရိွသည့္ အမိုးမဲ့႐ုပ္ရွင္ျပကြင္းတြင္ ႐ုပ္ရွင္ကားေဟာင္းမ်ား လာျပမညရက္ကိုသာ သူေမွ်ာ္ေနတတ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ျပလွ်င္ သူသည္ က်ေနာ့္ကို မရမက ေခၚတတ္သည္။ က်ေနာ္ကား ဘယ္ေသာအခါတြင္မွ လိုက္မျပျဖစ္။ သူ႔ကို ႐ုပ္ရွင္လိုက္ျပရန္ မသင့္ေလွ်ာ္ဟု က်ေနာ္ ေတြးမိသည္။
"ဦးေလး ဘယ္တုန္းကမွ လိုက္မျပဘူး၊ ဒီတခါေတာ့ ျပရမယ္။ မရဘူး။ ဒီတခါေတာ့ ျပရမယ္"
က်ေနာ္ ေခါင္းခါေနၿမဲ ခါေသာအခါ သူသည္ တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္သက္သြားေနသည္။ သူ႔မ်က္လံုးအိမ္ေပၚ၌ ဝမ္းနည္းရိပ္ကေလးမ်ား သန္းေဝ လာေနသည္။ ထိုတေငြ႔ေငြ႔ကၽြမ္းလာေနသည့္ ဝမ္းနည္းရိပ္ကေလးမ်ားမွာ သူ က်ေနာ့္အေပၚတြယ္တာသည့္ သံေယာဇာဥ္ႀကိဳးမ်ားကို တိုင္းထြာေနသလိုပင္။ က်ေနာ့္ႏွလံုးသား၌လည္း တိတ္တဆိတ္ သက္ျပင္းရိွဳက္ေနျပန္သည္။
သူသည္ အျခား အေဖာ္ညႇိကာ ႐ုပ္ရွင္ပြဲသြားသည္။ ေနာက္ေန႔ညတြင္ ဘယ္သူနားေထာင္ေထာင္ မေထာင္ေထာင္ သူနားလည္သလို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းကို တဖြဲ႔တႏြဲ႔ေျပာေနသည္။
"ဦးေလးရယ္ က်ေနာ္တို႔ေနာက္မွာေလ ကာလသားေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ ႀကိတ္ႀကိတ္ႀကိတ္ႀကိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔လဲ ေရွ႔တိုးတာေပါ့၊ အဲတာလဲ ေနာက္က လိုက္တိုးတာဘဲ။ ေပ်ာ္လဲ အေပ်ာ္သား"ဟု သူေျပာခ်လိုက္ေသာအခါ အမသည္ သူ႔နဖူးကို ေဒါင္ကနဲ ေခါက္လိုက္၏။အေမသည္ "ႏြားမေလး"ဟု ၿပံဳးရင္း ေငါက္လိုက္၏။
အကိုႏွင့္က်ေနာ္လည္း ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာေနမိၾကျပန္သည္။
က်ေနာ္ကား ေနရသည္ကို ညဥ္းေငြ႔လာလွ်င္ ခရီးထြက္သြားသည္။ ေရာက္ရာေဒသ၌ တႏွစ္ကုန္ကုန္ တႏွစ္ဆန္းဆန္း ေပ်ာ္သေလာက္ ေနပစ္လိုက္ၿပီးမွ အိမ္သို႔ျပန္လာသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ တတိယအႀကိမ္ ထြက္ခြာသြားျပန္သည္။ သည္တႀကိမ္မွာ မိန္းကေလးႏွင့္ခြဲခြာရမည့္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ေပတကား။ သည္တႀကိမ္ က်ေနာ္ျပန္လာေသာအခါ သူသည္ ၿခံဝမွ ထြက္မႀကိဳႏိုင္။ တိတ္ဆိတ္ေနေသာအိမ္ေပၚသို႔ က်ေနာ္ လွမ္းတက္လိုက္သည္။ သူသည္ သူထိုင္ေနက်ေနရာ တိုင္မီွထိုင္ေနရင္း က်ေနာ့္ကို ၿပံဳးၿပီးႀကိဳေနသည္။
"ဦးေလး လာမွ လာေသးတယ္ေနာ္"
သူကအသံမွာ ဝမ္းနည္းရိပ္ကေလးမ်ား ေၾကကြဲဖြယ္ရာရစ္သန္းေနသည္။ သူ႔မ်က္လံုးထဲ၌မူ ၾကည္ႏူးရႊင္ျပေရာင္မ်ား ေတာက္ပလာေနသည္။ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းဟန္ျဖင့္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာကေလးမွာ ထူပိန္းလာသည္။ ဤ တိတ္ဆိတ္ေနေသာ အိမ္ႀကီးေပၚတြင္ သူတေယာက္ထဲျမင္ေတြ႔ ရသည္။
က်ေနာ္လည္း ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္စြာ ပစ္ထိုင္ခ်လုိက္သည္။ "လဖက္ရည္အိုး တယ္ကြာ" ဟု လွမ္းေျပာလိုက္သည္။
"က်ေနာ္ မထႏိုင္ဘူး ဦးေလးရဲ႕၊ ဒူးႀကီး ေယာင္ေနလို႔"
သူ႔ဒူးေပၚမွ ထမီကို ဖယ္ရွားျပသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးမွာမူ က်ေနာ္ေရာက္လာသျဖင့္ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးစြာ ၿပံဳးေနဆဲပင္။ သူ႔ညာဘက္ဒူးမွာ ဒူးႏွစ္လံုးဆင့္ထားသလို ေရာင္ကိုင္းေနသည္။ ေျခေထာက္မွာ ေကြးေနၿပီ။ ေပါင္လည္း သိမ္ေနၿပီ။ က်ေနာ္လည္း မလႈပ္မရွက္ ငိုင္ၾကည့္ေနမိ သည္။ ရင္ထဲတြင္ စိုးရမ္ေသာကမ်ား ဖိစီးလာေပၿပီ။
"ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာပလဲ၊ ေဆး႐ုံမသြားဘူးလား" စသည့္ေမးခြန္းမ်ားကို ဒလစပ္ ေမးေနမိသည္။ ေလးလၾကာၿပီ။ ဖက္ခူးရင္း သစ္ငုတ္တခုႏွင့္တိုက္မိရာမွ စျဖစ္သည္။ ေဆး႐ုံမသြား၊ ေဒါက္တာရမ္းကုတဦးႏွင့္ ကုေနသည္။ "မျဖစ္ေလာက္ပါဘူးကြယ္၊ ေဆး႐ုံသြားရင္ ငါးရက္ေလာက္နဲ႔ေပ်ာက္ပါတယ္" ဟု က်ေနာ္သည္ အသံကို ေဖာ့ၿပီးေျပာသည္။
ထိုေန႔တြင္ပင္ သူ႔ကို ေဆး႐ုံတင္ပို႔ေပးရန္ သူ႔အေဖကို ေျပာသည္။ သူ႔အေဖက ေဒါက္တာရမ္းကုႏွင့္ပင္ေပ်ာက္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနသည္။ စပါးရိတ္လည္း အေရးႀကီးေနသည္။ ေဆး႐ုံဆိုတာလည္း ေၾကာက္၊ ဆရာဝန္ဆိုတာလည္း ေၾကာက္ေနသည္။ ေဆး႐ုံတင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ေငြလည္း မရိွ။ ေရာဂါကိုလည္း ႀကီးက်ယ္ဟု မထင္။
က်ေနာ္ တိုက္တြန္းေနသည့္ေန႔ရက္မ်ား၌ပင္ မိန္းကေလး ခံစားေနရပံုမွာ သနားစဖြယ္ ျဖစ္လာသည္။ ေဒါက္တာရမ္းကု ေဆးထိုးေပးေန သည့္ၾကားမွ ပို၍ ေရာင္ကိုင္းလာေနသည္။ ည အေအးပိုင္းေရာက္လာလွ်င္ သူမသည္ ကိုက္ခဲသျဖင့္ တအင္အင္ ညဥ္းေနရသည္။
"ေဆး႐ုံမသြားခ်င္ဘူး ဦးေလးရယ္၊ ေဆး႐ုံဆိုတာ ပိုက္ဆံရိွမွ၊ နို႔မို႔ဆိုရင္ ျဖတ္ပစ္တာဘဲတဲ့၊ က်ေနာ္ ေၾကာက္ပါတယ္" ဟူ၍ ဟူ၍က်ေနာ့္ကို ေျပာျပေနသည္။ သူ ေျပာသလိုမဟုတ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ေျပာသည္ကို သူမယံုႏိုင္။
သူ႔ေရာဂါကား ကၽြမ္းေနပါၿပီ။ အဘယ္ ေငြေၾကးႂကြယ္ဝသူတဦးသည္ သူ႔သမီး၌ ဤသို႔ျဖစ္ေနလွ်င္ ဤမွ်ၾကာရွည္စြာ ေဒါက္တာရမ္းကု တဦးျဖင့္ ကုသေနပါသနည္း။ အဘယ္ ခ်ယ္လွယ္အုပ္စိုးသူတဦးသည္ သူ႔သမီး၌ ဤသို႔ျဖစ္ေနလွ်င္ ဤမွ်ၾကာရွည္စြာ ေရာဂါကိုေမြးျမဴ ထားပါသနည္း။ က်ေနာ့္ အေမးကို ေျဖစမ္းပါ။

ယခုကား ေငြေၾကးမဲ့မႈေၾကာင့္ ပညာမဲ့ အသိမဲ့ေနရေသာ ဤပတ္ဝန္းက်င္ အေမွာင္အပိန္းႀကီးေအာက္မွာ သူနစ္မြန္းေနရေပၿပီ။
ဤညမ်ားကား လမိုက္ရက္ညမ်ား ျဖစ္၏။ အျဖစ္အပ်က္မွာလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေနသည္။ သူ႔ မိဘမ်ားသည္လည္း က်ေနာ့္လို တသက္လံုးအတူေနတဦးကို အထင္မႀကီး။ က်ေနာ္တိုက္တြန္းသည္ကို ဂ႐ုမစိုက္။ ေနာက္ဆံုး၌ က်ေနာ္သည္ ေဒါက္တာရမ္းကုကို မသိမသာ ၿခိမ္းေျခာက္ရ၏။ ထိုအခါတြင္မွ ေဒါက္တာရမ္းကုသည္လည္း လက္လႊတ္ေတာ့သည္။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာၿပီးမွ သူ႔ကို ေဆး႐ုံ ပို႔ျဖစ္ေတာ့ သည္။ ေဆး႐ုံပို႔သည္ေန႔က က်ေနာ္ အေရွ႔ျမစ္႐ုိးဖက္ဆီသို႔ ခရီးထြက္ေနသည္။
သူ႔ကို လွည္းေပၚ ေပြ႔တင္ေနစဥ္ "ဦးေလးကို ေျပာပါ၊ ဦးေလးလိုက္ခဲ့ပါလို႔ က်ေနာ္ မွာသြားတယ္လို႔ ေျပာပါ" ႏွင့္ သူ တတြတ္တြတ္ မွာသြား ခဲ့သည္။
ဤ အပ်ိဳမကေလးမွာ လဲလွယ္ရန္အဝတ္လည္း ေပါေပါမ်ားမ်ားမရိွ။ အမသည္ သူ႔နားေဋာင္းကို ခၽြတ္ေပးလိုက္၏။ အေမက ေခါင္းအံုးတလံုး ေစာင္ႏြမ္းတထည္၊ ျခင္ေထာင္အိုကေလးတလံုးႏွင့္ က်ပ္တန္ကေလး ေလးရြက္ ေပးလိုက္သည္။ လွည္းေပၚ၌ သူ တရႈိက္ရႈိက္ ငိုသြားသည္။
သူ မရိွသည့္ရက္မ်ား၌ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာလည္း သူ႔ေတးသံမဲ့ကာ တိတ္ဆိတ္ကာ ဟာလာဟင္းလင္း ပြင့္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
သူ႔ဒူးကို ခြဲစိတ္ကုၾကည့္သည္ မရ။ ဓာတ္မွန္႐ုိက္သည္။ ႐ုိးတြင္းခ်ဥ္ဆီ လိုက္ေနၿပီ။ ျဖတ္ ကုရေတာ့မည္။ သူ႔အေမက ငိုယိုၿပီးလာေျပာျပ၏။
"ဦးေလး လာပါအံုးလို႔ တတြတ္တြတ္မွာတာဘဲ၊ နင္ သြားပါအံုး" ဟု သူ႔ အေဖက ေျပာေနေပၿပီ။
သူ႔အေဖ၊ သူ႔ဘိုးေအ၊ သူ႔အဖြား၊ က်ေနာ့္အမတို႔ႏွင့္အတူ က်ေနာ္လည္း ေဆး႐ုံလိုက္သြားရသည္။ စံုစမ္းေသာ အခါ သူ႔ေဝဒနာကားကၽြမ္းေနၿပီ ျဖစ္၍ ေပါင္ကျဖတ္ရမည္။ မျဖတ္လွ်င္ အသက္ဆံုးရႈံးခံရမည္ဟု သိလာရသည္။
ထို႔ေနာက္ သူတို႔ ေဆး႐ုံမွဆင္းလာသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတခုသို႔ ေျပာင္းကုသည္။ ခြဲစိတ္ထားသျဖင့္ အနာမွ ေသြးပုပ္မ်ားဆင္းကာ သူ၏ ေနာက္ဆံုးေန႔ တံခါးဝမွာအနီးသို႔ ကပ္လာေနသည္။
"ဦးေလး သိပ္စိမ္းကားတယ္၊ က်ေနာ့္ကိုမခ်စ္လို႔ မလာတာလို႔ ေျပာလိုက္ပါ၊ ဦးေလးလာပါအံုးလို႔ ေျပာေပးပါ" ေက်ာင္းမွ သူ၏ တတြတ္တြတ္ လွမ္းမွာေနသံကို တဆင့္ ၾကားေနရသည္။ ဤအခါတြင္ကား က်ေနာ္ သြားမေတြ႔ႏိုင္။ ရင္မဆိုင္ႏိုင္။
"က်ေနာ္ ေျခေထာက္ ျဖတ္ရမယ္ဆိုတာ ဦးေလး ငိုေသးသလား"ဟု ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ား၌ သူ႔အေဖကို ေမးသြားသည္။
ဤမိန္းကေလးကား သူ႔အတြက္ က်ေနာ္ ငိုေစ့ခ်င္သည္။ သူ႔ကို က်ေနာ္ သံေယာဇာဥ္ႀကီးမားလွေၾကာင္းသိၿပီး ၾကည္ႏူးသြားခ်င္သည္။
သူ႔ဆႏၵကိုမသိရွာသည့္ သူ႔အေမက ေခါင္းရမ္းျပေနေသာအခါ သူသည္ ၿငိမ္သက္ေငးေမာကာ စိတ္ထိခုိက္သြားခဲ့သည္။
ေနာက္ဆံုး သူကြယ္လြန္သြားသည္ကို သူ႔အေပါင္းအေဖာ္ စပါးရိပ္သမမ်ား သိၾကေသာအခါ လယ္ကြင္းျပင္ႀကီးထဲ၌ ဆူညံသြားေအာင္ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုၾကသည္။ မငိုသူမရိွ၊ သူ႔အေပါင္းအေဖာ္မ်ားသည္ သူ႔အေၾကာင္း လေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာက်န္ေနရစ္ခဲ့သည္။
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း သူ႔ကိုေနာက္ဆံုးေတြ႔ခဲ့သည့္ေဆး႐ုံေပၚမွ တညေနကို ဘယ္အခါတြင္မွ ေမ့ႏိုင္မည္မဟုတ္ႏိုင္။
သူသည္ေဆး႐ုံကုတင္တြင္ ကြပ္ပစ္ေပၚတြင္ တဖက္လွည့္ၿပီး တရႈပ္ရႈပ္ငိုေနလွ်က္။
"ေပါင္ရင္းက ျဖတ္ရမယ္တဲ့၊ ေသခ်င္ေသ အေဖႀကီး သေဘာေတာ့ ေဆး႐ုံကဆင္းမယ္" ဟူ၍ ... ဟူ၍ ...သူ႔ ဘိုးေအႀကီးသည္ မ်က္ရည္ၾကားမွ အသံ အက္ကြဲႀကီးျဖင့္ ေျပာေနလွ်က္။
သူ႔အေဖသည္ ကုတင္ေျခရင္းဘက္တြင္ တင္ပလႊဲထိုင္ၿပီး မငိုမိေစရန္ အံႀကိတ္ေနလွ်က္။
သူ႔ဘိုးေအႀကီးကိုလည္း က်ေနာ္ အျပစ္မတင္ႏိုင္။ ဤအဖိုးအိုႀကီးမွာ စာပင္ ဟုတိ္ၱပတိ္ၱ မသင္ဘူးခဲ့ရရွာသူ။ ေဆး႐ုံမွ ဘာမွမေျပာဘဲ ဆင္းလာခဲ့လွ်င္ မိန္းကေလးမွာ သူ႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရိွေတာ့သည္ကို သူသိသြားပါၿပီ။ သူ၏ ေနာက္ဆံုးရက္ကို သူျမင္ေတြ႔ေနရေပၿပီ။
သူသည္ ျဖည္းျဖည္း ျပန္လွည့္လိုက္ၿပီး ကုတင္ေရွ႔တြင္ရပ္ေနသူ က်ေနာ့္မ်က္ႏွာကို အားကိုးႀကီးစြာ ေမာ့ၾကည့္ေနသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးမွာ ေသြးအားနည္းကာ ျဖဴေဖ်ာ့ေနၿပီ။ မ်က္လံုးမ်ား ရီေဝေနၿပီ။ ဤမ်က္လံုးမ်ားေပၚမွာ ေနာက္ဆံုးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးတခု လွ်ိဳ႔ဝွက္စြာ တဖိတ္ဖိတ္ လက္ေနေသးသည္ကို က်ေနာ္ ေတြ႔ျမင္ေနသည္။ သူဘာမွ မဆံုးျဖတ္ရေသးပါ။ က်ေနာ့္ကိုေမးေနသည္ က်ေနာ္သိေနသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဤ ေရာင္ျခည္မွ်င္ကေလးသည္လည္း အားအင္ကုန္ခမ္းလာကာ တစတစ မိွန္ေဖ်ာ့လာေနသည္။
ရင္ထဲနာက်င္လာသည္။ မငိုတတ္ေသာ က်ေနာ့္မ်က္လံုးမ်ားေပၚမွာ မ်က္ရည္မ်ား ျပည့္လာေနသည္။ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းမ်ားမွ က်ေနာ့္ကို အတိုင္းအတာမဲ့ တြယ္တာမႈ၊ အတိုင္းအတာမဲ့အားကိုးမႈမ်ား ဖြင့္ေျပာေနသလိုပင္။
က်ေနာ္ ေခါင္းငံု႔လိုက္ပါသည္။ မ်က္ရည္ေပါက္သည္လည္း သံမန္တလင္းျပင္ေပၚသို႔ ေႂကြက်သြားသည္။ အို ... က်ေနာ္ ငိုေနၿပီ။
အတန္ၾကာ ၿငိမ္သက္ေနသည္။
"သမီးသေဘာေလ" ဟု သူ႔ဘိုးေအသည္ ငိုသံျဖင့္ ေျပာေနသည္။
ထပ္ၿပီး ၿငိမ္သက္ေနသည္။
အခ်ိန္မ်ားစြာၾကာၿပီးမွ "ေသမယ္၊ ေသမယ္" ဟု မိန္းကေလးက ယတိျပတ္ေျပာခ်လိုက္ေလသည္။ သူသည္ သူ႔ေမာင္ကေလးမ်ား ညီမကေလးမ်ားကို သူ႔အေဖႏွင့္အတူ လုပ္ကိုင္ေကၽြးေနရသူ၊ အလုပ္သမ ကေလး။ အလုပ္လုပ္ႏိုင္မွ ထမင္းစားရသူ။ သူ႔တသက္တာ လံုးအတြက္ သူေတြးရမည္။ အလုပ္လုပ္ေနရင္းမွာပင္ သူတို႔မွာ ေႂကြးႏြံအိုင္ႀကီးထဲတြင္ လည္ပင္းနစ္ျမဳပ္ ေနရသည္။
"ေဒၚ...ကို ဖက္ထံုးတရာ ေပးရအံုးမယ္၊ ေပးၿပီးပလား အေဖ၊ ေပးလိုက္ပါေနာ္၊ ေတာ္ၾကာ သံသရာေႂကြး ... တင္ တင္ တင္ ......."
ေျပာေနရင္း သူ႔အသံနစ္ျမဳပ္သြားသည္။ တဖက္လွည့္ၿပီး သူႀကိတ္၍ ငိုေနရျပန္သည္။
ဤစကားမ်ားကား "မသိန္းရွင္ဆီေရာက္ေအာင္ က်မ ထန္းညက္ေတာင္း ပို႔ ... ပို႔ ... ေပး ... ၾကပါ" ဟူ၍ ေရးခဲ့သူေရွ႔ေမွာက္၌ ေျပာေနေသာ စကားမ်ားေပတကား။
သူ႔တသက္လံုး ေဒၚ...ကို လုပ္ေကၽြးခဲ့ၿပီးၿပီ။ တိုက္ေဆာက္ရေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ သူေသမည္ရိွေသာအခါ ေနာင္ဘဝအတြက္ပင္ ေဒၚ...၏ ေႂကြးၿမီမ်ား ပါသြားဦးမည္ဆိုေနပါကလား။ ဒါသည္ ပါရမီဆိုတာ ပါကလား။ ဒါသည္ အထံုေရစက္ ဆိုတာပါကလား။
အခ်ိန္မ်ားစြာ ၾကာလြန္ သြားျပန္သည္။ သူ႔ကို ေနာက္ဆံုးမွန္းသိလွ်က္ ႏႈတ္ဆက္ရန္ က်ေနာ္ အားယူလိုက္ရသည္။
"ဦးေလး သြားမယ္ေနာ္"
သြားမယ္ ခေလးေရ ... ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေတြ႕ၾကဘူး။ ဒါေနာက္ဆံုးဘဲ။ မင္း ေသမယ္။ လူေသရင္ ေျမဘဲျဖစ္မယ္။ ေျမထဲ ျပန္သြားရမယ္။
"ဟုတ္ကဲ့"
သူေျပာလိုက္ၿပီး က်ေနာ့္ကို လွည့္မၾကည့္ေတာ့။ အဆံုးသတ္မွာ ပီျပင္ေနေပၿပီ။ သူလည္း အသံမထိန္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ ငိုေနရစ္ခဲ့ၿပီ။ ဤငိုသံၾကားမွ ေဆး႐ုံအျပင္ဖက္သို႔ က်ေနာ္ထြက္လာခဲ့သည္။

ၿမိဳ႔အျပင္ဖက္သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကင္းမဲ့စြာ ေလွ်ာက္လာသည္။ ေမွာင္ရိပ္လႊမ္းစ ဆည္းဆာေအာက္္၌ က်ေနာ္ေလွ်ာက္ေနမိၿပီ။ အေမွာင္ရိပ္ မ်ားသည္ က်ေနာ့္ကို တိတ္တဆိတ္လႊမ္းလာေပၿပီ။ က်ေနာ္လည္း အေမွာင္ထဲေအာက္္၌ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္ေလာ။ အေမွာင္ထဲ၌ အေလွာင္ခံထားရသူမ်ားသည္ ႐ုန္းကန္ဖြင့္ထြက္ၾကရမည္။ က်ေနာ္သည္ လက္သီး က်စ္က်စ္ဆုပ္လိုက္၏။ အံႀကိတ္လိုက္သည္။ ကိုယ္ကို မတ္လိုက္သည္။ အေၾကာအျခင္ ႂကြက္သားမ်ားလည္း ဖုထစ္ႂကြလာသည္။ ရင္ထဲ၌ ေဒါသေခ်ာင္းသည္ အဟုန္ျပင္းစြာစီးဆင္းေနသည္။ ၾကမ္းတမ္းေသာ မုန္တိုင္းတခုသည္ ရင္ထဲ၌ တိုက္ခတ္ေနသည္။
ဟုတ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ကား အေမွာင္ထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ေနရင္း အေမွာင္ထုကို အာခံၾကရပါမည္။
ႏုိင္ဝင္းေဆြ
မိုးေဝ မဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၁၉၇၂။
(ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား)

0 comments:

Post a Comment