ကြန္ဒိုက အမ်ိဳးသမီး (ၾကဴးနစ္)
ၾကဴးႏွစ္
ခ်ယ္ရီ၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၈။
အမ်ိဳးသမီးသည္ အလ်ားႏွင့္အနံကြာျခားခ်က္မသိသာေသာ ေက်ာမွီေဘာင္လည္း မပါ၊
ေျခရင္းေဘာင္လည္းမပါေသာ ႀကီးမားသည့္ စားပြဲအနိမ့္စားတစ္လုံးႏွင့္တူေသာ ေရျမႇဳပ္ေမြ႔ရာခင္းအိပ္ရာေပၚတြင္
ေမွာက္လ်က္ အိပ္ေမာက်ေနရာမွ နံနက္ ၉ နာရီ ၂၅ မိနစ္တိတိတြင္ ေနေရာင္ကာ နံ႔သာေရာင္ပိုးသားလိုက္ကာ
အဟၾကားကေန တိုးဝင္လာသည့္ ေနေရာင္ျခည္တန္းစူးစူးက သူမ၏ ပါးျပင္တစ္ဖက္ကို အပ္ႏွင့္
ထုိးဆြလိုက္သလို က်ေရာက္လင္းလက္လာခဲ့ေသာေၾကာင့္ တုတ္ခိုင္ဖြံ႔ထြားေသာ႐ုပ္ခႏၶာႏွင့္
မလိုက္ဖက္ေလာက္ေအာင္ ဖ်တ္လတ္ သြက္လက္သည့္လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ေငါက္ခနဲ ထထိုင္လိုက္သည္။
႐ုတ္ျခည္း ထထိုင္ျခင္းျဖစ္၍ မလိုအပ္ဘဲ
ေခ်ာင္ခ်ိပြေယာင္းေနေသာညဝတ္ဂါဝန္မွ လက္တစ္ဖက္သည္ ပခုံးတစ္ဖက္ေပၚကေန သူမ၏
လက္ေမာင္းတုတ္တုတ္ႀကီးတစ္ဖက္ေပၚသို႔ ေလွ်ာက်သြားသည္။ အမ်ိဳးသမီးက ဂါဝန္အက်ႌလက္ကို
ဂ႐ုမစိုက္။ ဂါဝန္ေအာက္နားစက ဝဲဘက္ေပါင္လယ္အထိ ေခြေခါက္လန္တက္ျခင္းကိုလည္း
ဂ႐ုမစိုက္။ ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီး လတ္တေလာ သတိျပဳစူးစမ္းေနသည္မွာ ခုတင္ေျခရင္းဘက္
နံရံတစ္ေနရာမွ နံရံကပ္ နာရီဝိုင္းႀကီးသာျဖစ္သည္။ ၾကည့္စမ္း … ၉ နာရီေတာင္
ခြဲေတာ့မယ္ … ေခါင္းျဖဴမသာႀကီးက ၁ဝ နာရီ လာမယ္လို႔ မေန႔က ဖုန္းဆက္ထားတာ။ မသာႀကီးမေရာက္ခင္
ေရခ်ိဳးထားႏွင့္မွ။ ေရခ်ိဳးတုန္း ေရေႏြးတစ္အိုး က်ိဳထားမယ္။ မသာႀကီး ေရာက္လာရင္(ေကာ့္ဖီး
… ေကာ့္ဖီး) နဲ႔ အငတ္ႀကီးလို ပူဆာဦးမွာ။ တစ္ေန႔ ေကာ္ဖီခါးခါး ရွစ္ခြက္ေလာက္ေသာက္တဲ့
ဒီမသာႀကီးက် ဘာျဖစ္လို႔ ကင္ဆာေတြဘာေတြ မျဖစ္ပါလိမ့္ေနာ္။
ကြန္ဒိုက အမ်ိဳးသမီး၏ အသက္ကို ၄ဝ
တစ္ဝိုက္ဟု ခန႔္မွန္းေသာ္ မ်ားစြာလြဲေခ်ာ္ မွားယြင္းနိုင္ျခင္း ရွိမည္မဟုတ္။ သူမ၏
႐ုပ္ရွည္႐ူပကာ သြင္ျပင္ကိုၾကည့္၍ ဤမိန္းမ၌ မဇၩိမတိုင္းေသြး တစ္ဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္၊ မြန္ဂိုလြိဳက္ေသြး
တစ္ဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္ပါႏုိင္သည္ဟု ခန္႔မွန္း ၾကည့္လၽွင္လည္း အနီးစပ္ဆုံးအေျဖမွ
တိမ္းပါးသြားမည္ မဟုတ္။ သူမ၏ ခႏၶာမွ ေနေရာင္ျခည္ အထိအေတြ႔မ်ားေသာ အဂၤါအစိတ္အပိုင္း
အေရျပားတို႔သည္ ညိဳမႈိင္းမႈိင္းအေရာင္အဝါ ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ေနေရာင္ျခည္လြတ္ကင္းေသာ
အစိတ္အပိုင္းတို႔ကမူ ဝင္းဝါစိုျပည္ ၾကသည္ဟု ေျပာနိုင္မည္။ အေၾကာင္းေသာ္ကား
ဂါဝန္ေအာက္နားစဖုံးအုပ္ျခင္းမရွိေသာ ထုထည္ႀကီးသည့္ အသားစိုင္မွာ ဝင္းလဲ့ေဖြးစင္း
ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေျခဖမိုးေတြ၊ ေျခေခ်ာင္းေတြကေတာ့ အမဲသားေျခာက္ေရာင္
ညိဳညစ္မႈန္ပ်ေနၾကသည္။ အမ်ိဳးသမီး၏ လက္ေမာင္းအိုးႀကီးမ်ား၊ လက္ဖ်ံလုံးႀကီးမ်ား၊
တုတ္တုတ္ထြားထြား လက္ေခ်ာင္းႀကီးမ်ားကိုၾကည့္ဘိဦး … ႏြားသားေရ
အေဟာင္းအျမင္းကဲ့သို႔ ညိဳမြဲမြဲ အက်ည္းတန္ေနျခင္းကို ျမင္ရပါလိမ့္မည္။
အဆိုပါ အမ်ိဳးသမီး၏ ျပည့္တင္းေဖာင္းကားေသာမ်က္ႏွာမွ
အသားမ်ား၊ အဆီျပင္မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္လိုက္ပါက ၾကည့္ေပ်ာ္ရႈေပ်ာ္ လုံးသြယ္သည့္
မ်က္ႏွာအက်ကို ေသခ်ာေပါက္ေတြ႔ရၿပီး၊ ထိုမ်က္ႏွာရွိအစိတ္အပိုင္းမ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းထားဟန္မွာ
အခ်ိဳးက်ႏွစ္သက္ဖြယ္ဟု ရႈျမင္ခံစားနိုင္ၾကလိမ့္မည္။ သူမမွာ လိုအပ္သည္ထက္ပိုလွ်ံေနေသာ
အဆီအသား ျဒပ္ထုေနရာႏွစ္ခု ရွိသည္။ ဂါဝန္ဖ်င္သားပါးပါး ေအာက္ကေန တြန္းကန္႐ုန္းထြက္ေနၾကသည့္
ရင္အဂၤါႏွင့္ တင္အဂၤါတို႔ ျဖစ္ၾကေလ၏။
အခ်င္း ႏွစ္လက္မေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိမည့္ ေရႊနားကြင္းႀကီးေတြကေတာ့
ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီး၏ ကာယသဏၭာန္ႏွင့္ အလိုက္ဖက္ဆုံး အဆင္ တန္ဆာမ်ားဟု အခ်ိဳ႔က
ထင္ၾကလိမ့္မည္။ ဤမိန္းမမွာ အျခား လက္ဝတ္တန္ဆာေတြ မေတြ႔ရ။ တစ္ေနရာရာမွာ
သိမ္းဆည္းထားလိမ့္မည္။
သူမသည္ ေျခဆန႔္၍
ငူငူငိုင္ငိုင္ထိုင္ေနရာမွ ဆတ္ခနဲလႈပ္ရွားကာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တေစာင္းလွဲခ်၍
ကုတင္ေဘးရွိ ဝမ္းဘဲဥပုံ အလူမီနီယံ စားပြဲပုကေလးဆီသို႔ ဦးတည္လက္လွမ္းသည္။
စားပြဲေပၚမွာ ပင္လယ္ခ႐ုခြံ ေဆးလိပ္ျပာခြက္ႀကီး တစ္ခု၊ ခြက္ထဲမွာ `ေရႊျပည္စိုး´ ေဆးေပါ့
လိပ္တို တစ္တို၊ အဖိုးတန္`ဟတ္ဆန္´ Hudson အမ်ိဳးအစား ဒန္ေရာင္ ဓာတ္ေငြ႔မီးျခစ္တစ္လုံးတို႔ရွိၾကတယ္။
မသာႀကီး မလာခင္ ေဆးလိပ္ အဝ ေသာက္ထားဦးမွ။ ၿပီးရင္ သြားတိုက္ၿပီး ခံတြင္းသန႔္ေဆးနဲ႔
ပလုတ္က်င္းထားလိုက္မယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ေရွ႕မွာ ပီေကေတြ စြတ္ဝါး ေနလိုက္မယ္။ ဒင္း
(သင္း) က ေျပာေသး "ေဆးလိပ္ေတြ ခိုးခိုးေသာက္ေနာ္ စိုးစိုး … မင္း အဆုတ္ကင္ဆာ
ရလိမ့္မယ္" တဲ့။ ေသခါနီးႀကီး ကမ်ား ပူပင္ေနေသးရဲ႔။ ကင္ဆာနဲ႔ အရင္ေသမွာက သူ။
အခုပဲ ၾကည့္ေလ … သူ ေအာက္ပိုင္းေသလို႔ တြန္းလွည္းနဲ႔ သြားေနရတာပဲ ဘဝက တုံးေနၿပီ။
အသက္မေသခင္ ဘဝက ေသသလိုျဖစ္ေနၿပီ မဟုတ္လား။
ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီးသည္ ေဆးေပါ့လိပ္ကိုမီးညႇိကာ
ခုတင္ေပၚမွ ေျခတြဲေလာင္းခ်၍ထိုင္ရင္း ဂါဝန္ေပၚ၊ အိပ္ရာခင္းေပၚ ေဆးလိပ္မီးပြားေတြ
မက်ေအာင္ သတိထား၍ ေဆးေငြ႔ေတြကို မက္မက္မူးမူး ေသာက္ရွဴေနသည္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္မွာ
အခန္းနံရံ ေလးဘက္စလုံးမွာ အထားအသိုက်နစြာ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ပုံႏွိပ္ပန္းခ်ီကားေတြကို
ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ လွမ္းၾကည့္သည္။ ေပါေဂၚဂင္၊ ဟင္နရီမာတစ္၊ မိုဒီဂလီယာနီ၊
ဖရန္စစ္ကာတြန္ စေသာ ဥေရာပသား ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္မ်ားကို သူမ သိဖူးၾကားဖူးျခင္း
မရွိခဲ့ပါ။ သူမ ေသခ်ာစြာသိရွိသူမွာ ျမန္မာျပည္မွ အေပ်ာ္တမ္းပန္းခ်ီဆရာႀကီး
ဦးေဖတင္သာလွ်င္ ျဖစ္၏။ အသက္ ၇၈ ႏွစ္အရြယ္ ဦးေဖတင္မွာ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေသာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးတစ္ဦးမွ်သာ
မဟုတ္၊ မေရႊစိုး၏ တရားဝင္ ကာမပိုင္ခင္ပြန္းသည္လည္း ျဖစ္သည္၊ စတုတၳေျမာက္ လင္လည္း
ျဖစ္သည္။ ဦးေဖတင္ကေတာ့ မုဆိုးဖိုသက္တမ္း ၁၅ ႏွစ္ခန႔္ ရွိေနၿပီ။ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ ႏွစ္က
ဦးေဖတင္သည္ အဝတ္အစားအသစ္ လဲလွယ္ဝတ္ဆင္ျခင္း မ်ိဳးထက္
ဘာမွ်မပိုေသာလုပ္ေဆာင္မႈတစ္ခုကဲ့သို႔ ဤမိန္းမကို တရားဝင္လက္ထပ္ယူခဲ့ၿပီး ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား
မိုင္ဝက္ခန႔္ အကြာအေဝးမွ ဖူးေျမာ္နိုင္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဝယ္ယူထားခဲ့သည့္ ဤကြန္ဒို
အေဆာက္အအုံ၏ ဒြါဒသမေျမာက္အခန္းတြင္ သူ၏ ဇနီးအား ေနရာခ်ထားေပးခဲ့၏။ အဘိုးႀကီးက
မေရႊစိုးႏွင့္အတူေနထိုင္ျခင္း မျပဳပါ။ သမီးအေထြးဆုံး ဆရာဝန္မ၏ မိသားစုႏွင့္
အတူေနထိုင္သည္။ သန္လ်င္ၿမိဳ႔မွာ ျဖစ္သည္။
ကြန္ဒိုမွ အမ်ိဳးသမီးသည္ ေဆးလိပ္တိုကို
ျပာခံခြက္ႀကီးထဲမွာမီးၿငိမ္းသတ္ကာ ဖင္စီခံကို ခြက္ထဲမွာ ထည့္သည္။ ၿပီးလွ်င္
ေဆးလိပ္ခြက္ကို မ,ယူကာ မီးဖိုခန္းဘက္သို႔ တင္ပါးႀကီးကို အ႐ုပ္ဆိုးစြာ
ခါရမ္းေစသည္အထိ ခပ္သြက္သြက္ လွမ္းသြားသည္။ ၂ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာတဲ့အထိ ဒီေဆးလိပ္ခြက္ကို
ေခါင္းျဖဴႀကီး မေတြ႔ဖူးေသးတာ အံ့ပါရဲ႔ကြယ္။ ေတြ႔ရင္ေတာ့ “အဆုတ္ကင္ဆာ … အဆုတ္ကင္ဆာ”
နဲ႔ ေအာ္လိုက္မယ့္ ျဖစ္ျခင္း။ ၿပီးရင္ “စိုးစိုးပါးစပ္က ေမႊးမွေမႊး” လို႔
ပလီစိေခ်ာက္ခ်က္ ေျပာဦးမွာ။ မသာႀကီး …။
အမ်ိဳးသမီးသည္ သန႔္စင္ၿပီးေသာခ႐ုခြံႀကီးကို
အဝတ္ေဟာင္း ႀကိမ္ျခင္းထဲရွိ ထဘီပုံေအာက္မွာ ေသေသသပ္သပ္ ဖုံးဖိသိုဝွက္ထားလိုက္၏။
ထို႔ေနာက္ အိပ္ခန္းထဲရွိ ေဆးလိပ္ျပာအစအနမ်ား ရွင္းသြားေအာင္ ဖုန္စုပ္စက္သုံး၍
လက္စနက္န ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လိုက္ ျပန္သည္။ လူဆိုတာ ဘဝမွာ ဇိမ္ခံစရာေလးတစ္ခုေတာ့ရွိမွ
လူျဖစ္က်ိဳးနပ္မယ္ဆိုတာ ဒင္း (သင္း) နားမလည္တာ မဟုတ္ဘူး။ သခ်ဳႋင္းကုန္း
ေျခတစ္ဖက္ခ်ထားတဲ့ ဒင္း(သင္း)လို ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ိဳးႀကီးေတာင္ ကတ္သီးကတ္သပ္
ဇိမ္ခံေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ေခ်ာင္းသာ သြားရတာနဲ႔၊ ျပင္ဦးလြင္ တက္ရ တာနဲ႔၊
ရန္ကုန္ျမစ္ထဲ အေပ်ာ္စီးသေဘၤာႀကီးနဲ႔ ေလညွင္းခံရတာနဲ႔။ ငါ့မွာ ဇိမ္ခံစရာ
ဘာရွိလို႔လဲ။ အားလုံးလိုလိုက ႐ုိးေနၿပီ။ ေျပာရရင္ ေဆးလိပ္ဖြာရတာနဲ႔၊ ဘိုထိုင္ေပၚမွာ
ထိုင္ရင္း ကာတြန္းဖတ္ရတာ ေလာက္ပဲ ရွိတာ။ က်န္တဲ့ အရသာေတြက ဖြယ္တယ္တယ္ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။
ဘာမွ ဟုတၱိပတၱိ ေစးေစးပိုင္ပိုင္ မရွိေတာ့ဘူး။
ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီးသည္
ေရခဲေသတၱာကိုဖြင့္ကာ ျပည္တြင္းျဖစ္လိေမၼာ္ရည္ တစ္ပုလင္း ထုတ္ယူသည္။
အဖုံးဖြင့္ၿပီးေနာက္ လိေမၼာ္ရည္မ်ား သူမ၏ ေမးေစ့၊ လည္ပင္းႏွင့္ရင္ၫြန႔္အထိ
စီးက်စြန္းေပျခင္းကို အေရးမထားဘဲ ႏြားငတ္ေရခ် တဂြတ္ဂြတ္ျမည္ေအာင္ ပုလင္းလိုက္
ေမာ့ေသာက္သည္။ ပုလင္းခြံကို ေရခဲေသတၱာေဘးမွ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာေထာင္ထားခဲ့ၿပီး
မီးဖိုခန္းထဲရွိ ဟင္းအိုးမ်ားကို အလ်င္စလို ဖြင့္လွန္ ၾကည့္သည္။ ဂေလာင္ဂလင္ျမည္ေအာင္
အဖုံးျပန္ပိတ္သည္။ ႏွာေခါင္းတရႈံ႔ရႈံ႔လုပ္သည္။ ၾကက္သားနဲ႔အာလူး၊ ပုစြန္နဲ႔ဘုံလုံသီး၊
ဝက္နံ႐ုိးနဲ႔ မွ်စ္ခ်ဥ္။ သူ တစ္ခုမွ ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ၾကက္သားက
သြားၾကားညႇပ္လို႔၊ ပုစြန္က ေသြးတိုးလို႔၊ မွ်စ္ခ်ဥ္က ဝမ္းသြားလို႔ ဘာလို႔ညာလို႔နဲ႔
ေခ်း (ေၾကး)မ်ားဦးမယ္။ ေသခါနီးႀကီး ဆိုင္ကသာ ဖုန္းနဲ႔ မွာစားေပေတာ့။ ငါ ဘာမွ
ထပ္ခ်က္မေပးနိုင္ဘူး။ သူ႔အတြက္ ေမာ္ဒယ္ ထိုင္ေပးရဦးမွာ၊ ေမာ္ဒယ္တဲ့။
ေတာ္ေတာ္ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့ အလုပ္။
ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီးသည္ ပါးစပ္တၿဖဲၿဖဲႏွင့္သမ္းေဝရင္း
ဂါဝန္ကို မ,ကာ သန႔္စင္ခန္းတံခါးကို ဖြင့္၍ ဝင္လိုက္သည္။ အရင္ဆုံး သန႔္စင္ခန္း
တစ္ခြင္လုံးကို အနံ႔သင္းေသာ ျခင္ေျပးေဆးေငြ႔ရည္ျဖင့္ ပက္ဖ်န္းသည္။ မသာႀကီးက
အိမ္သာကို ေမႊးေနမွ သေဘာက်တာ။ အိမ္သာပဲ ေမႊးရဦးမတဲ့လား။ ငါတို႔ငယ္ငယ္က
သစ္စက္အလုပ္သမားမိသားစုဝင္ လူ ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ေလာက္ စုေပါင္းအသုံးျပဳၾကတဲ့ အိမ္သာ
တန္းလ်ားရွည္ႀကီးကို လိုက္ျပခ်င္စမ္းလွတယ္။ အိမ္သာထဲဝင္မိတာနဲ႔ ေခါင္းျဖဴႀကီး
တစ္ခ်က္တည္း အသက္ထြက္သြားမယ္။
အမ်ိဳးသမီးက ေရပန္းေအာက္မွာ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရခ်ိဳး သန႔္စင္ေနသည္။ ဆပ္ျပာေမႊးခဲကို လက္ထဲမွာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း
ပါးလ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေတာ့မတတ္ ၾကာျမင့္စြာ အထပ္ထပ္ပြတ္တိုက္သည္။ အနည္းငယ္
ျဗဳတ္ထေနေသာမ်က္ႏွာပြပြႀကီးမွ အေရးျပားေတြ ပြန္းပဲ့ ကြာထြက္လုနီးပါးျဖစ္ေအာင္
လက္သည္းေတြျဖင့္ ကုတ္ျခစ္သည္။ တံေတြးေတြ တဖြီးဖြီး ေထြးခ်သည္။ သူစိတ္မလိုရင္
“မင္းဆီက ခ်ိဳင္းေခြၽးနံ႔ သိပ္နံတာပဲ စိုးစိုးရာ … အနံ႔ေပ်ာက္ေဆး သုံးစမ္းပါ”လို႔
မသာႀကီးက အျပစ္ရွာဦးမယ္။ ေခြၽးပဲ ဘယ္ေနရာကထြက္ထြက္ နံမွာေပါ့။ ေခြၽးဆိုတာ
ေမႊးရဦးမတဲ့လား။ သူ စိတ္လိုရင္ေတာ့ ငါ သုံးရက္ေလာက္ ေရမခ်ိဳးဘဲေနတာေတာင္ အနားက
မခြာေတာ့ဘူး။ ဒီလို ဒုကၡိတ တဏွာအိုႀကီးမ်ိဳး ေနာက္ထပ္ ဘယ္ႏွႏွစ္ ဆက္ၿပီး
သက္ဆိုးရွည္ေနဦးမွာလဲ။ ေသမင္းရယ္ အဲဒီ ကံနာဝဋ္နာႀကီးက လြတ္ကင္းခြင့္ရေအာင္ ဒင္း(သင္း)ကို
ေခၚေတာ္မူလွည့္ပါေတာ့ … (ထြီ)။
ေရခ်ိဳးၿပီးလွ်င္ ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီး
နံ႔သာလူး အလွျပင္ဆင္သည္။ သာမန္ကာလွ်ံကာ လိမ္းျခယ္ျပင္ဆင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူမ၏
ႀကီးမား တုတ္ၿဖိဳးေသာ အတၱေဘာမွာ မွန္တင္ခုံမွ မွန္ဝိုင္းႏွင့္ မဆံ့မၿပဲ ျဖစ္ေနသည္။
မွန္အထက္ပိုင္းတြင္ အဘိုးႀကီးက ေဆးအျဖဴေရာင္ျဖင့္ Ever Smile, Never Cry
အဂၤလိပ္ဘာသာ ေဆာင္ပုဒ္ကေလး ေရးထားသည္။ အမ်ိဳးသမီးကို အဘိုးႀကီးက ျမန္မာျပန္အဓိပၸါယ္
ေျပာျပထားဖူး ေသာ္လည္း ယခုအခါ အမ်ိဳးသမီးက စိတ္မဝင္စားေတာ့ တိတိက်က် မမွတ္မိေတာ့။
မွန္ၾကည့္တိုင္း ၿပံဳးရမယ္ဆိုလား ဘာလား။ မ်ားမ်ား ၿပံဳးတတ္တဲ့လူေတြဟာ
႐ုပ္ရည္ႏုပ်ိဳသတဲ့။ ငါျဖင့္ အဲသလို ေပါက္ကရရွစ္ေသာင္းစကားမ်ိဳး ဘယ္ကမွ
မၾကားဖူးေပါင္။ အလကား ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ တဏွာ႐ူးႀကီး။ အမ်ိဳးသမီးက ႏႈတ္ခမ္းမ်ားကို
စထေရာ္ဘယ္ရီသီးေရာင္ရင့္ရင့္ ဆိုးေဆးလူးျခယ္ မြမ္းမံေနသည္။ သူမက ဤအလုပ္မွာေတာ့
စိတ္ရွည္သည္။ ေတာ္ၾကာ မသာႀကီးက “ၾကည့္စမ္း … မင္း ေဆးလိပ္ ဘယ္ေလာက္ ေသာက္တယ္ဆိုတာ
မင္းႏႈတ္ခမ္းႀကီးေတြက သက္ေသခံေနၿပီ … ေဆးေခ်းစြဲၿပီး ႏႈတ္ခမ္းႀကီးေတြ မည္းညစ္ေနၿပီ
… ၾကည့္စမ္း ...” ဆိုၿပီး ဗ်စ္တီးဗ်စ္ေတာက္ လုပ္ဦးမွာ။ ပန္းခ်ီဆရာမ်က္လုံးမ်ား
တယ္ၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ေနရာတကာ ကပ္ကပ္သပ္သပ္ လိုက္ၾကည့္ေနေတာ့တာပဲ။
ဒီမသာေလာင္းႀကီးက ပိုၿပီး အေသးစိတ္လိုက္ေသး။
အမ်ိဳးသမီးသည္ အျဖဴေျပာက္ကေလးေတြ
ေဖာက္ထားေသာ အနီေရာင္ေအာက္ခံ ဓာတုခ်ည္ထည္သား ထဘီႏွင့္ 'နီေကး' အမွတ္အသားပါ
အျဖဴေရာင္တီရွပ္ပြပြကို ဝတ္ဆင္လိုက္ေသး၏။ ဆံပင္ေတြကို အေျခာက္ခံစက္ကေလးျဖင့္
အပူေငြ႔ေပးၿပီး ေျခာက္ေသြ႔ခ်ိန္မွာ ပခုံးႏွစ္ဖက္ ေပၚသို႔ ကပိုက႐ုိဖြ၍
လႊင့္ခ်ထားလိုက္၏။ ဒါကိုမ်ား မသာႀကီးက ျခေသၤ့လည္ဆံနဲ႔ တူသတဲ့။
ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီးသည္ အလွျပင္ၿပီးေနာက္
ျပင္ပရႈခင္းကို ယေန႔အဖို႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ လွမ္းၾကည့္ျဖစ္သည္။ ရာသီဥတု သာယာၾကည္စင္
လ်က္ ေကာင္းကင္ရွိ တိမ္တိုက္အစုအေဝးမ်ားကို အနားသတ္မ်ဥ္း ထင္လင္းျပတ္သားစြာ ေတြ႔ျမင္ရသည္။
အေဝးအျမင့္မွာ ပ်ံသန္းေနေသာ ငွက္အခ်ိဳ႔ကို အစက္အေျပာက္မ်ားသဏၭာန္ ေတြ႔ျမင္သည္။
အေဝးေအာက္ဘက္ အနိမ့္ဆီမွ ကားဟြန္းသံသဲ့သဲ့ကို ထုံ႔ပိုင္းထုံ႔ပိုင္း ၾကားသည္။
အတိတ္ကို ျပန္လည္တမ္းတခ်င္ေသာဆႏၵလိုလို ေလးလံထိုင္းမႈိင္းသည့္ ခံစားမႈေပၚလာသည္။
လူ႔ေဘာင္မွာ မရွိေတာ့ေသာ မိဘမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ အဆက္အဆံျပတ္ေတာက္
ကင္းေဝးခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမေတြကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ နာက်ည္းခံျပင္းစြာ
ကြဲျပတ္ ခဲ့ၾကရေသာ လင္ေယာက္်ားသုံးေယာက္ကို လည္းေကာင္း၊ သာမန္ အသိအကြၽမ္းအဆင့္သို႔
က်ဆင္းသြားခဲ့ၾကသည့္ သားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္တို႔ကို လည္းေကာင္း သူမ၏ သိမွတ္စိတ္ထဲသို႔
မေရႊစိုး(ယခု ေဒၚခင္စိုးစိုး) ျပန္လည္ေခၚေဆာင္ သြတ္သြင္းျခင္းျပဳရန္
စိတ္အားထက္သန္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ စိတ္ႏွလုံး၌ ေအးျမစြာ ေႏွာင္ဖြဲ႔ရစ္ပတ္ျခင္းထဲတြင္
မိန္းေမာသာယာတတ္မႈကို ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီး ၿငီးေငြ႔ပ်င္းမုန္းလ်က္ ရွိခဲ့ၿပီ။
ေလာကမွာ တပ္မက္စရာအာ႐ုံခံစားမႈေတြက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပါးလ်ားေဝဝါးလာခဲ့ၾကၿပီး။
သို႔ပါေသာ္လည္း တြယ္ကပ္က်န္ရစ္ဆဲ ဘဝရမၼက္ခြန္းအားအခ်ိဳ႔ကေတာ့ ခိုင္မာက်စ္လ်စ္ၾကဆဲ။
လိုအပ္မႈေတြကို အစာငတ္ေသာဝံပုေလြအုပ္ႀကီး တစ္ခဲနက္ ၿပိဳင္တူ အူၾကဟစ္ၾကသလို၊ သူမ၏
ေသြးစီးေၾကာင္းမ်ားထဲကေန ရံဖန္ရံခါ ေတာင္းဆိုေနၾကဆဲ။ မေရႊစိုးက စိမ္းညိဳ႔ညိဳ႔သစ္ပင္အုပ္မ်ား
အထက္ရွိ ဝါေရႊဝင္းပေသာ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီးဆီသို႔ ၾကည့္သည္။ သူမ ဘုရားကို
မျမင္မိေပ။
႐ုတ္တရက္ ေဆးလိပ္ဖြာ႐ႈိက္လိုေသာဆႏၵ
အျပင္းအထန္ လႈပ္ကန္လာသည္။ မေရႊစိုး သက္ျပင္း႐ႈိက္လိုက္၏။ မသာႀကီး ေရာက္ခါနီးေနၿပီ။
ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဒင္း(သင္း) က ေခြးတို႔ ေၾကာင္တို႔က်ေနတာပဲ။ အနံ႔ခံ
သိပ္ေကာင္းတာ။ “အဆုတ္ကင္ဆာ မေၾကာက္ဘူး လား စိုးစိုး … အဆုတ္ကင္ဆာ … အဆုတ္ကင္ဆာ”ဆိုတဲ့
သူ႔ငွက္ဆိုးထိုးသံႀကီးကို မၾကားခ်င္ေပါင္။ ဒါေပမဲ့ သူ မေသမခ်င္း ၾကားေနရဦးမွာ။
ဒင္း(သင္း) ျမန္ျမန္ေသေလ ေကာင္းေလပဲ။
ရည္ရြယ္ခ်က္မေရရာဘဲ ဧည့္ခန္းထဲသို႔
ထြက္လာသည္။ ဧည့္ခန္းနံရံတစ္ဖက္မွာ သစ္သား၊ သတၳဳမွန္အၾကည္တို႔ျဖင့္
ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ ထားေသာ ဘုရားရွင္၏ေက်ာင္းေဆာင္ေတာ္ ရွိသည္။ စက်င္ေက်ာက္ျဖဴသားကို
လက္ရာေျမာက္စြာ ထုဆစ္ထားသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္အား ကိန္းဝပ္စံပယ္လ်က္ ရွိသည္။
ဘုရားဆင္းတုကိုျမင္မွ ပူေလာင္ေသာ အလိုမက်မႈေတြ ၿငိမ္ဝပ္သြားသလို ခံစားရသည္။
သို႔ေသာ္ မေရႊစိုးသည္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္အား ရံဖန္ရံခါ မတ္တတ္ရပ္ေမာ့ၾကည့္ရင္း
လက္အုပ္ခ်ီမိသည္မွတစ္ပါး ဝတ္ျပဳရွိခိုးျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ငယ္စဥ္က မိခင္ သင္ၾကား ေပးခဲ့ေသာ
ဘုရားရွိခိုးစာေတြ ေမ့ကုန္ၿပီ။ တစ္စုံတစ္ဦးက အမွတ္မထင္ေမးလာလွ်င္ ဘုရား၏ ဘြဲ႔မည္ေတာ္
'ေဂါတမ' ကို ရြတ္ဆိုျပန္ၾကား နိုင္ဖို႔ပင္ သူမ အခ်ိန္ယူ စဥ္းစားေနရလိမ့္မည္။
သို႔တိုင္ ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီးသည္
မိစၧာဒိ႒ိအ႐ုိင္းမႀကီးတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါ။ သူမ၏ 'မသာႀကီး'ကို သူမ၏ ရင္ထဲမွာ
'ဘဝ ကယ္တင္ရွင္ႀကီး' ဟု ကမၺည္းထိုးထားပါသည္။ တတိယအိမ္ေထာင္ပ်က္အၿပီး၊
လိမ္လည္မႈျဖင့္ေထာင္နန္းစံအၿပီး လူလတ္တန္းစား မိသားစုတစ္စု၏ေနအိမ္မွာ သူမ
အိမ္ေဖာ္အလုပ္ ဝင္လုပ္ေနစဥ္ 'မသာႀကီး'ႏွင့္ ဆုံခဲ့ၾက၏။ မသာႀကီးက ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း
သူမအား မ်ိဳးစိတ္သစ္ ေဂၚရီလာေမ်ာက္ဝံတစ္ေကာင္ကိုေတြ႔ရွိေသာ သတၱေဗဒပါေမာကၡႀကီးတစ္ဦး၏
ျပင္းျပေသာ သိလိုေဇာဝင္းလက္ေနသည့္မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ အငမ္းမရ ၾကည့္ခဲ့ေလသည္။
“ေပါေဂၚဂင္ရဲ႔ တဟီဟီကြၽန္းသူတစ္ေယာက္ကို
ငါ ေတြ႔ၿပီေဟ့” ဟု ဦးေဖတင္က မိတ္ေဆြအိမ္ရွင္အား က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ေျပာ သံကို
မေရႊစိုး ၾကားခဲ့ဖူးသည္။ မိမိကို ရည္ရြယ္မွန္းေတာ့ မသိ။ ေနာက္ပိုင္း မိမိကို
တဟီဟီကြၽန္းသူဟု ရည္ၫႊန္းရေသာအေၾကာင္းခံကို သိခြင့္ရေသာအခါ အမ်ိဳးသမီး
အဆီးအတားမရွိ ရယ္ခ်င္လာမိ၏။ ငါ့အေဖက ပန္းေသးတ႐ုတ္၊ ငါ့အေမက ကရင္မ၊ ငါ့က်ေတာ့ တဟီဟီ
ကြၽန္းသူမနဲ႔ တူသတဲ့။ အဲဒီ ကြၽန္းက ငါတို႔တိုင္းျပည္နဲ႔အေဝးႀကီးမွာ ရွိသတဲ့။
ရန္ကုန္နဲ႔ ေမာ္လၿမိဳင္လို ဓားလြယ္ခုတ္ပုံစံ ရွိေနၾကတာတဲ့။ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔သြားရင္ေတာင္
လမ္းမွာ တစ္ညအိပ္ရေလာက္ေအာင္ ေဝးသတဲ့။ ေရွးကဆိုရင္ တဟီဟီက မိန္းမေတြဟာ
ပ်ိဳပ်ိဳအိုအို အက်ႌမဝတ္ၾကဘူးတဲ့။ လူ႐ုိင္းေတြနဲ႔ တူပါရဲ႔။
“သူတို႔ကို လူ႐ုိင္းလို႔ မေခၚဘူး
စိုးစိုးရဲ႕ … ပစိဖိတ္ေဒသခံ ကြၽန္းသူကြၽန္းသားေတြလို႔ ေခၚၾကတယ္ … အေခ်ာအလွေတြ
အမ်ားႀကီးရွိတယ္ … 'တာရီတာ' လို႔ ေခၚတဲ့ ကြၽန္းသူတစ္ေယာက္ဆိုရင္
ေဟာလီးဝုဒ္႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးျဖစ္ၿပီး မင္းသားႀကီး မာလြန္ဘရန္ဒိုနဲ႔ေတာင္ ညားခဲ့တာ”
ဟု ဦးေဖတင္ကေျပာေသာအခါ မိန္းမမွာ မ်က္စိေပကလပ္ေပကလပ္ႏွင့္ ေငးေၾကာင္ေနခဲ့၏။
မေရႊစိုးသည္ ကမၻာ့ပထဝီဝင္အေၾကာင္းကို အေတာ္ အတန္ သင္ယူခဲ့ရသည့္အတန္းသို႔
ေရာက္သည့္တိုင္ စာသင္ေက်ာင္းမွာ ေနခြင့္မရခဲ့။ ဖခင္က စြန႔္ပစ္သြားေသာ မိခင္ေဈးသည္ကို
ေဈးကူ ေရာင္းရန္ အသက္ ၁၁ ႏွစ္မွာ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး ၁၄ ႏွစ္မွာ ေယာက္်ားရခဲ့ေလသည္။
အသက္ ၄၁ ႏွစ္မွာ မေရႊစိုးသည္
ပန္းခ်ီဆရာအို၏ ထာဝရစံျပမယ္အျဖစ္ ခံယူနိုင္ရန္ ထိုအဘိုးႀကီးႏွင့္ တရား႐ုံးမွာလက္ထပ္ထိမ္းျမားသည္။
“ငါ့အတြက္ေတာ့ မင္းဟာ အပ်ိဳပဲ စိုးစိုး
... မအိုေသးတဲ့သူ အပ်ိဳကေလးနဲ႔တူလို႔ဆိုၾကတယ္ မဟုတ္လား … ငါကေတာ့ အိုပါၿပီ …
မင္းထက္ အရင္ ေသမွာပဲ … ငါေသရင္ မင္း ဒီကြန္ဒိုတိုက္ခန္းကို အေမြရမယ္ …
တိုက္ခန္းကို ျပန္ေရာင္းၿပီး ဘဝသစ္ထူေထာင္ခ်င္ ထူေထာင္ေပါ့ကြာ” ဟု ဦးေဖတင္က
ဆိုေလသည္။
“အို … ေတာ္ပါၿပီ အစ္ကိုႀကီးရယ္ …
အစ္ကိုႀကီးက ေနာက္ဆုံးပါပဲ … အစ္ကိုႀကီးမရွိရင္ ကြၽန္မ သီလရွင္ဝတ္ၿပီး
အ႐ုိးထုတ္မယ္” ဟု သူမက ေျပာသည္။
“စိုးစိုးပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ သီလရွင္ဝတ္နဲ႔
မလိုက္ပါဘူးကြာ” အဘိုးႀကီးက သူ႔စကားကို သူ႔ဘာသာႏွစ္ၿခိဳက္ကာ ရယ္ေမာေသာအခါ မေရႊစိုးက
ေခါင္းတုံးႀကီးႏွင့္ သူမ၏ပုံရိပ္ကို ျမင္ေယာင္ကာ သက္ျပင္းခ်သည္။ အဘိုးႀကီးစကား
တည္ပါေစဟု ဆုေတာင္းေနရသည္။ အဘိုးႀကီး ကိစၥေခ်ာသြားလွ်င္ တိုက္ခန္းျပန္ေရာင္းၿပီး
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စားေသာက္လည္ပတ္ သုံးျဖဳန္းၿပီး၊ ေနာက္ လက္က်န္ေငြထုပ္ ပိုက္ကာ
မိခင္၏ ဇာတိရြာက မိခင္ဘက္မွအမ်ိဳးေတြၾကားမွာ ျပန္ေနမည္ဟု မေရႊစိုး စိတ္ကူးထားသည္။
အေရးႀကီးတာကေတာ့ ဒီမသာႀကီး ျမန္ျမန္ေသဖို႔ပဲ။
သူက အသက္ ၉ဝ-၁ဝဝ ရွည္ေနရင္ ငါလည္း
အဘြားႀကီးအိုရြတ္တြဘဝနဲ႔ ဘာအရသာမွ ခံစားနိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
လူေခၚ လွ်ပ္စစ္ေခါင္းေလာင္းသံ
ျမည္လာခ်ိန္တြင္ ကြန္ဒိုကအမ်ိဳးသမီးမွာ ေရခဲေသတၱာမွထုတ္ယူလာေသာ ပန္းသီးတစ္လုံးကို
ပါးစပ္ႏွင့္ စတင္ကိုက္ျဖတ္ေနခ်ိန္ ျဖစ္၏။ သုံးခါျမည္တယ္။ မသာႀကီးရဲ့ အခ်က္ေပးသံပဲ။
ေတာ္ေတာ္အခ်ိန္တိက်တဲ့ အ႐ုိးေျခာက္ႀကီးပဲ …။
သူမက ေသာ့ႏွစ္ဆင့္ခတ္ထားေသာ ကြၽန္းသားတံခါးမႀကီးကို
အခ်ိန္ယူ၍ဖြင့္သည္။ ေတြ႔ျမင္ရေတာ့မည့္ျမင္ကြင္းကို စိတ္ထဲ ႀကိဳတင္ ျမင္ေယာင္ကာ
ဤတိုက္ခန္းတစ္ခုလုံး ေဆး႐ုံလူနာေဆာင္ႏွင့္တူသြားေတာ့မည္ဟု ခံစားရင္ေမာေနသည္။
ခြၽဲသလိပ္ကပ္ေနဟန္ရွိသည့္ လည္ေခ်ာင္းကြဲသံႀကီးကို နားမခ်မ္းသာစြာ ၾကားရဦးမည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မသာႀကီးဆီက ေဈးဝယ္ဖို႔ ေငြတစ္သိန္းေလာက္ေတာ့ ေတာင္းထား လိုက္ဦးမွ။
လူနာတင္တြန္းလွည္းကို ကားဒ႐ုိင္ဘာက
တြန္း၍ဝင္လာသည္။ အ႐ုိးႏွင့္အေရတို႔သာက်န္ေတာ့သည္ တိုက္ၾကက္ဖႀကီးတစ္ေကာင္ႏွင့္
တူေသာ အဘိုးႀကီးက ေရႊကိုင္းမ်က္မွန္ေနာက္မွ မ်က္စိက်ဥ္းက်ဥ္းကေလးေတြျဖင့္
မေရႊစိုး၏ တစ္ကိုယ္လုံးကို ေဝ့ဝဲၾကည့္ရႈ၏။
“စိုးစိုးဝတ္ထားတာက လမ္းေဘးေဈးသည္မနဲ႔
တူေနတယ္ … ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပန္းခ်ီေမာ္ဒယ္တစ္ေယာက္ဆိုတာ သတိထားဦးမွေပါ့ …
ေမာင္ေဇာ္ျမင့္ ညေန ၅ နာရီတိတိမွာ ငါ့ကို လာႀကိဳေဟ့ …”
ကားဒ႐ုိင္ဘာ ထြက္သြားၿပီးေနာက္ တံခါးကို
အေသအခ်ာပိတ္ၿပီးေသာ္ အမ်ိဳးသမီးက ထုံးစံအတိုင္း အဘိုးႀကီး၏ 'အိုေစာ္နံေသာ'
ပိန္ခ်ိဳင့္ခ်ိဳင့္ ပါးတစ္ဖက္ကို ႏွာေခါင္းျဖင့္တစ္ခ်က္နမ္းရႈပ္သည္။
“အစ္ကိုႀကီးပဲ ေျပာဖူးတယ္ မဟုတ္လား …
မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ့အလွဟာ အဝတ္အစားထဲမွာ မရွိဘူး … အဝတ္အစားဖုံးထားတဲ့ ကိုယ္လုံး မွာပဲ
ရွိတယ္ဆို … ကဲ ဘာေျပာမလဲ အစ္ကိုႀကီး”
အဘိုႀကီးက မၿပံဳးမရယ္မ်က္ႏွာထားျဖင့္
အတက္ခ်ီလက္ဆြဲေသတၱာကို ေပါင္ေပၚမွာတင္လ်က္ လွည္းေပၚမွာ ခပ္မတ္မတ္ထိုင္ေနသည္။
“ေျပာေလ အစ္ကိုႀကီး”ဟု ဆိုရင္း
အမ်ိဳးသမီးက သူမ၏ မ်က္ႏွာကို အဘိုးႀကီး၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ထိမတတ္ ေရွ႔သို႔ တိုးကပ္သည္။
အဘိုးႀကီးက သူ၏ ပိန္ရွည္ရွည္လည္တိုင္ကို ယိမ္းႏြဲ႔ရင္း၊ မ်က္ႏွာခ်င္းမထိေအာင္
တိမ္းေရွာင္သည္။ အမ်ိဳးသမီးက အဘိုးႀကီး၏ ပိန္ေငါေငါပခုံးအစုံကို သူမ၏
လက္ေမာင္းအိုးႀကီးႏွစ္လုံးအၾကားမွာ ဖိညႇပ္ထားလိုက္၏။
“ငါေျပာခ်င္တာကေတာ့ … မင္းမွာ ဘာအလွတရားမွ
မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာပဲ စိုးစိုး … ကိုယ္လုံးႀကီးက တစ္ေန႔တျခား ႀကီးလာတယ္ … ရင္နဲ႔
ဗိုက္ကလည္း ဆက္မတတ္ျဖစ္ေနၿပီ … ေရေမႊး ဘယ္ေလာက္သုံးသုံး မင္းကိုယ္နံ႔က
ျပင္းသထက္ျပင္းလာတယ္ … အခ်ိဳနဲ႔အဆီကို ေလွ်ာ့စား ပါလို႔ ေျပာတယ္ … မရဘူး၊
ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါလို႔ ေျပာတယ္ မလိုက္နာဘူး၊ မနက္အေစာႀကီးထၿပီး ကန္ေတာ္ႀကီးတစ္ပတ္
လမ္းေလွ်ာက္ ပါလို႔ ေျပာတယ္ မလုပ္ဘူး … ေနဖင္ထိုးတဲ့အထိ အိပ္ေနတယ္ … မင္းကိုယ္မင္း
မွန္ထဲမွာျပန္ၾကည့္ စိုးစိုး … ဇီးကပ္ေနတဲ့ ဝက္မႀကီး တစ္ေကာင္နဲ႔ေတာင္ တူလာၿပီ …
ငါ မေသခင္ မင္း အဆီပိတ္ ႏွလုံးေသြးေၾကာျပတ္ၿပီးေတာင္ ေသသြားနိုင္တယ္”
အဘိုးႀကီးက ေအးစက္စက္ ေလသံျဖင့္
ျဖည္းျဖည္း ေရရြတ္ေနသည္။ အမ်ိဳးသမီးသည္ အဘိုးႀကီးခႏၶာအနီးမွ ဖ်တ္ခနဲ
႐ုန္းဖယ္ဆုတ္ခြာ လိုက္၏။ အဘိုးႀကီးကို သေရာ္ေျပာင္ေလွာင္သည့္မ်က္ႏွာထားျဖင့္
ၾကည့္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို တင္ပါးဆုံ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီသို႔ တင္၍ ခါးေထာက္လိုက္သည္။
“အဲဒီ ဝက္မႀကီးရဲ့အတၱေဘာႀကီးက
အစ္ကိုႀကီးကို ေငြေတြ သိန္းသန္းခ်ီၿပီး ရွာေပးခဲ့တာကိုေကာ ထည့္မေျပာေတာ့ဘူးလား …
အခုလည္း အစ္ကိုႀကီးလာတာ စိုးစိုးကို ေမာ္ဒယ္ထားၿပီး ပန္းခ်ီကားတစ္ကား ဆြဲဦးမယ္ …
နိုင္ငံျခားသားေတြကို က်ိတ္ၿပီး ေဒၚလာနဲ႔ေရာင္းမယ္ … အစ္ကိုႀကီးေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္ …
စိုးစိုးက ဝတ္မႀကီးပါ … ၿခံေလွာင္ၿပီး အစာဝဝေကြၽးထားတဲ့ ဝက္မႀကီးတစ္ေကာင္ပါ ...
ဒါေပမဲ့ ေပၚၿပီး ေရာင္းလို႔မရတဲ့ဝက္ …ဝက္မႀကီးေသသြားရင္ အစ္ကိုႀကီး ေငြဝင္ေပါက္
ပိတ္သြားေတာ့မွာ မဟုတ္လား”
“ေတာ္ေတာ့ စိုးစိုး … ငါ ေရငတ္တယ္ …
အခ်ိဳရည္တစ္ခုခု သြားေဖ်ာ္”
အဘိုးႀကီး၏ အက္ကြဲကြဲ ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္အသံႀကီးက
အခန္းထဲမွာ ဂယက္လႈိင္းထသြားသည့္ႏွယ္ ထင္ရသည္။ ကြန္ဒိုက အမ်ိဳးသမီးသည္ သူမ၏
ဝမ္းဗိုက္ပူပူႏွင့္ ရင္အုံေမာက္ေမာက္ႀကီးကိုလႈပ္ခါရင္း ေအာ္ဟစ္ရယ္ေမာသည္။
အဘိုးႀကီးက မလိုလားမႏွစ္ၿမိဳ႔ဟန္ အျပည့္ျဖင့္ ၾကည့္ေနသည္။ သူ႔စိတ္အာ႐ုံတြင္
အမ်ိဳးသမီး၏ဆူၿဖိဳးေဖာင္းကားေသာကိုယ္လုံးႀကီးမွာ ရယ္ေမာလႈပ္ခါရင္း တျဖည္းျဖည္း
ျပန႔္ကားပြေယာင္းလာသည္ဟု ထင္ေယာင္လာ၏။ ကိုယ္လုံး အနားသတ္မ်ဥ္းမ်ားေဘးမွ
အေရာင္ဝါဝါေတြ လင္းလက္လာၾကလ်က္ ဧရာမ အသားစိုင္ခဲႀကီးက သူ႔ထံ အုပ္မိုးလာသည္ဟုပင္
ယုံၾကည္လာမိသည္။ အဘိုးႀကီးသည္ မ်က္စိေတြမွိတ္လိုက္၏။ အမ်ိဳးသမီးကို မျမင္ရ ေတာ့ေသာ္လည္း
စိတ္အေတြးထဲမွာ အညိဳေရာင္၊ အနီေရာင္၊ အျဖဴေရာင္တို႔ အခ်ိဳးမညီမညာေပါင္းစပ္ေနၾကေသာ
ကုဗပုံ အသားစိုင္ႀကီးမ်ား သည္ တိမ္လိမ္တိမ္တိုက္မ်ား လြင့္လူးေရြ႔လ်ားေနၾကသည့္ႏွယ္
တရိပ္ရိပ္ လႈပ္ရွားေနၾကသည္။
သူ၏ မ်က္လုံးမ်ားျပန္ဖြင့္လိုက္ခ်ိန္တြင္
သူ႔အနီးမွာ အမ်ိဳးသမီး ရွိမေနေတာ့။ ေတာ္ေတာ္စိတ္ကုန္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ ကေလကေခ်မ။
“ေသစမ္း … ေသစမ္းဟဲ့”ဟူေသာ ေဒါမာန္တႀကီး
ႀကိမ္းေမာင္းသံက ထမင္းစားခန္းဆီမွ ေပါက္ကြဲထြက္လာ၏။ အရာဝတၳဳခ်င္း ထိခတ္ တိုးတိုက္သံ
တရစပ္ကိုလည္း ၾကားရ၏။ တဘုတ္ဘုတ္ တဖ်န္းဖ်န္းျမည္သံႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး၏ “ေသစမ္း …
ေသစမ္း” ဆိုေသာ ေငါက္ငန္း သံတို႔မွာ ေရာေထြးပြက္ဆူလ်က္ ရွိသည္။
“ေဟ့ စိုးစိုး … မင္း ဘာလုပ္ေနတာလဲ”
အဘိုးႀကီးက ေအာ္ဟစ္ရင္း
ဘီးတပ္ကုလားထိုင္လွည္းကို မိမိလက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ တြန္းလွိမ့္ေရြ႕လ်ားစျပဳသည္။
“ပိုးဟပ္ေတြ … ပိုးဟပ္ေတြ” ဟူေသာ
အသံစူးစူးတုံ႔ျပန္မႈေပၚထြက္လာၿပီး တစ္ဆက္တည္း “ေသစမ္းဟယ္ … ေသစမ္း …
ျမန္ျမန္ေသစမ္း” ဆိုေသာ နာက်ည္းခက္ထန္စြာ ေအာ္ညည္းသံက လိုက္ပါလာ၏။
အဘိုးႀကီးသည္ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္လွည္းကို
အမ်ိဳးသမီးရွိေနရာ ထမင္းစားခန္းဘက္သို႔ဦးတည္ၿပီးမွ ေကြ႔ဝိုက္ကာ မူလေနရာ ဧည့္ခန္း ဘက္သို႔
ျပန္လွည့္သည္။
“ငါမေသနိုင္ေသးဘူး … မ်ိဳးမစစ္မရဲ႕ … နင္
ခုထက္ထိ ပိုမဝလာခင္ … ခုထက္ ပုံပ်က္မသြားခင္ နင့္ကို ေကာင္းေကာင္းခိုင္းၿပီး
ေငြမ်ားမ်ား ရွာရဦးမယ္”
ကြန္ဒို အမ်ိဳးသမီး၏ က်ိန္ဆဲသံမွာ
က်ယ္ေလာင္ရာမွ တိုးညႇင္းစ ျပဳလာ၏။
ၾကဴးႏွစ္
ခ်ယ္ရီ၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၈။
0 comments:
Post a Comment