Monday, June 17, 2013

ဂႏၵီစစ္တမ္း (ေရးသူ-ကြန္ျမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္ ကိုဗဟိန္း)

0 comments
ဂႏၵီစစ္တမ္း (ေရးသူ-ကြန္ျမူနစ္ေခါင္းေဆာင္ ကိုဗဟိန္း)လြတ္လပ္ေရးလုပ္ငန္းကို ဂႏၵီႀကီး စြမ္းစြမ္းတမံေရွ့ေဆာင္ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ၌ အေကာင္းအဆိုး(သို႔မဟုတ္)အေနွးအျမန္ ဆန္း စစ္ေဝဖန္၍ ျပထားသည္။ ဂႏၵီစစ္တမ္းဆိုရာ၌ ပုဂၢိဳလ္စြဲအားျဖင့္ ဂႏၵီ၏အထၳဳပတၱိျဖစ္စဥ္ကို စစ္ေဆး(သို႔မဟုတ္)နိုင္ငံေရးတြင္ ဂႏၵီ၏အျမင္၊ ဂႏၵီ၏ ဝါဒ။ ဂႏၵီ စနစ္(Gandhism) ကို ေဝဖန္စစ္ေဆးဖို႔ျဖစ္၏။ ယေန႔အိနၵိယျပည္တြင္ ဂႏၵီထက္အေရးပါအရာေရာက္သူ ဟူ၍ မရွိ။ ဂႏၵီမွာ သန္းေပါင္း (၃၅ဝ) ေက်ာ္မွ် (ကမၻာ့လူဉီးေရ၏ ၅ ပံု ၁ ပံုခန္႔)ေသာကုလားမ်ား၏ သရဖူမေဆာင္းေသာဘုရင္ဟု ေခၚနိုင္၏။ အလြန္အေရးပါေသာကြန္ဂရက္ႀကီး၏ ဥကၠဌကုလားထိုင္တြင္ သူထိုင္ေစခ်င္သူမွ ထိုင္ရ၏။ အမ်ားမဲဆနၵျဖင့္ဥကၠဌျဖစ္လာေသာ ဆူဘတ္ခ်ႏၵရာဘို႔စ္သည္ ဂႏၵီအႀကိဳက္ကိုမလိုက္သျဖင့္ ဥကၠဌအျဖစ္မွေလွ်ာ့သြားရ၏။ ယခုအခါ တကမၻာလံုးက ကုလားမ်ားအာဏာဖီဆန္ေရးတိုက္ပြဲစေတာ့မည္မွာ ယေန႔လား, မနက္ျဖန္လားဟု ဂရုတစိုက္ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက၏။ အာဏာဖီဆန္ေရးေၾကညာရန္အတြက္ ခလုတ္ေမာင္းမွာ ဂႏၵီ၏လက္ထဲတြင္ရွိ၏။ ဂႏၵီလက္တခါလႈပ္လွ်င္ အိနၵိယျပည္သည္ေျဗာင္း ဆန္ေအာင္ဆူပြက္သြားေပအံ့။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္ကား ဂႏၵီသည္ တကယ္ အာဏာဖီဆန္ေရးကိုေၾကညာမည္ေလာ။ ဂႏၵီ၏ေခါင္းေဆာင္မႈျဖင့္ ကုလားမ်ား တကယ္ လြတ္လပ္ေရးရမည္ေလာ။ ဤေမးခြန္းမ်ားမွာ ကုလားမ်ားအတြက္သာ အေရးႀကီးသည္မဟုတ္ ဗမာမ်ားအတြက္လည္း အလြန္အေရးႀကီး၏။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ဆူပြက္ေနေသာကုလားျပည္၊ လြတ္လပ္ေရးရသြားျပီျဖစ္ေသာကုလားျပည္တို႔သည္ ဗမာျပည္၏လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၊ ဗမာျပည္၏ေနာင္ေရးကိုမည္မွ်ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးမည္ကို စဥ္းစားၾကည့္နိုင္၏။ ကုလားျပည္ တြင္ေျပာင္းလဲေနသမွ်တို႔ကို ဗဟုသုတသက္သက္ထက္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈအတြက္ အျမင္မွန္ျမင္ဖို႔အေရးႀကီး၏။ ယခုေဆာင္းပါးတြင္ေရးသမွ်တို႔မွာ ဤရည္ရြယ္ခ်က္ကိုအရင္းခံထား၍ ေရးသားျခင္းျဖစ္၏။
ဂႏၵီမွာပုဂၢိဳလ္ထူးျဖစ္၏။ ကုလားမ်ားသာမက တကမၻာလံုးကပင္ၾကည္ညိုေလးစားျခင္းခံရသူျဖစ္၏။ "အာရွတိုက္အတြင္းေရး" ကို ေရးသူ ဂြ်န္ဂန္းသားက ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားေနာက္ ဂႏၵီသည္ တန္ခိုးအႀကီးဆံုးကုလားတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟုေရး၏။ ဂႏၵီ၏ကိုယ္က်င့္တရား၊ ဂႏၵီ၏စိတ္ထားျမင့္ျမတ္ပံုတို႔မွာ လူတိုင္းၾကည္ညိဳစရာပင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ နိုင္ငံေရးအားျဖင့္သရုပ္ခြဲရာ၌ ပုဂၢိဳလ္စြဲအားျဖင့္ၾကည္ညိုမႈ, ရိုေသ ကိုင္းရွိုင္းမႈတို႔သည္ေပၚေပါက္လာရန္အေၾကာင္းမရွိေပ။
ဂႏၵီဝါဒ-ဂႏၵီစနစ္ဟူ၍ေရးသားရာ၌ အျခားဓနရွင္ဝါဒ, နယ္ခ်ဲ့ဝါဒ, ဘံုဝါဒစသည္တို႔ကဲ့သို႔ ဂႏၵီဝါဒဟူ၍သတ္သတ္ခြဲျခားေျပာဆိုနိုင္သေလာ ဟူေသာအေမးမ်ိဳးေပၚေပါက္နိုင္ေလသည္။
ဂႏၵီဝါဒ၏ အေျခခံတရား (၃) ပါး
ဂႏၵီဝါဒဟူ၍ ဝါဒတခုသတ္သတ္အျဖစ္ ေခၚေဝၚေရးသားနိုင္၏။ ဂႏၵီ၏ဝါဒအေျခခံတရား (၃) ပါးကား -
1. သစၥာတရား (Truth)
2. ေမတၱာတရား။ (non-violence) မည္သူ႔ကိုမဆိုေမတၱာထားရမည္။ ရန္သူကိုပင္ အၾကမ္းဖက္၍ သတ္ျဖတ္ၫွဥ္းဆဲျခင္းျဖင့္မေအာင္ရ။
3. တပတရား (Renunciation) မိမိကိုယ္ကို ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ႀကံေနထိုင္ရမည္
ဤအေျခခံတရားမ်ားမွာ စင္စစ္အားျဖင့္ ေရွးဟိနၵဴဘာသာတရားမွ ထုတ္နႈတ္ယူငင္ထားခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ကြန္ဂရက္၏ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲပရိယာယ္ျဖစ္ေသာ အၾကမ္းမဖက္အနုသက္သက္နည္းျဖင့္အာဏာဖီဆန္ေရး စသည္တို႔မွာ ဂႏၵီဝါဒ၏ေမတၱာ တရားအရျဖစ္သည္။ ဤတိုက္ပြဲမ်ိဳးကို ဂႏၵီဝါဒအရ သစၥာဂ်ဟတိုက္ပြဲဟုေခၚသည္။ တပတရားအရ မိမိကိုယ္ကိုၿခိဳးၿခံစြာေနထိုင္ ရမည္ဟူရာ၌ ဂႏၵီဝါဒသည္ ယခုစက္ကိရိယာေခတ္ကိုအလြန္မုန္းတီး၍ လူတိုင္း ကိုယ္ဝတ္ေသာအဝတ္ကို ကိုယ္တိုင္ရက္ဝတ္ သည့္ေခတ္၊ ေက်းလက္စီးပြားေရးစနစ္ေခတ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္ရန္ ရည္ရြယ္သည္။ ဤတရား (၃) ပါးကိုအေျခခံထားေသာ ဂႏၵီဝါဒသည္ လြန္ခဲ့သည့္အနွစ္ (၂ဝ)ခန္႔က စတင္ေပၚေပါက္လာေလရာ ထိုအခ်ိန္ကစ၍ အိနၵိယျပည္သည္ ေခတ္တေခတ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာၿပီဟုဆိုနိုင္ေလသည္။ နိုင္ငံေရးမွာ ပညာတတ္တိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔၏ အပ်င္းေျပလုပ္ငန္းမ်ိဳးမွ ကုလားဆင္းရဲသားလူထုႀကီးတခုလံုး နိုးၾကားထၾကြလာကာ ျဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ့စနစ္ကိုတိုက္ဖ်က္သည့္ လုပ္ငန္းႀကီးျဖစ္လာေလသည္။ ဂႏၵီဝါဒသည္ ကုလားဆင္းရဲသားထုႀကီးအား နိုင္ငံေရးအျမင္သန္လာေအာင္လုပ္နိုင္ျခင္းမွာ ဂႏၵီဝါဒ၏ အေျခခံတရားမ်ားေၾကာင့္ေလာ၊ ေခတ္ေပၚနိုင္ငံေရးကို ေရွးဆန္ေသာဘာသာတရား၊ ကိုယ္က်င့္တရားစသည္တို႔ျဖင့္ေပါင္း စပ္ေပး၍ေလာ။ ဤသို႔ကား မဟုတ္ေပ။
ဂႏၵီဝါဒနွင့္ ပထမအႀကိမ္အာဏာဖီဆန္ပြဲ ၁၉၂ဝ ခု
ဂႏၵီဝါဒ၏ ေရးပံု၊ သံုးနႈန္းပံုတို႔မွာ ေရွးဆန္လွေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ ကမၻာစစ္ႀကီးျပီးသည့္ေနာက္ မေက်မနပ္ဆူပြက္လ်က္ရွိေသာ ကုလားဆင္းရဲသားထုႀကီးကိုနွိုးဆြကာ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ေလသည္။ နယ္ခ်ဲ့အစိုးရမွာ မိစၦာအစိုးရျဖစ္၍ မိစၦာအစိုးရနွင့္မဆက္ဆံေရးဟုဆိုကာ နယ္ခ်ဲ့စနစ္ကိုတိုက္ဖ်က္လိုေသာဆင္းရဲသားလူထုႀကီးအား အစိုးရနွင့္မဆက္ဆံေရး, အာဏာဖီဆန္ေရးလုပ္ငန္းကို စတင္ေစခဲ့ေလသည္။ ဂႏၵီ၏ေစ့ေဆာ္ခ်က္အရ ကြန္ဂရက္၏ေႂကြေးေၾကာ္သံသည္ ရြာသိမ္ရြာငယ္မက်န္ ကုလားျပည္တခုလံုးျပန္႔နွံ႔သြားကာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ကုလားဆင္းရဲသားလူထုႀကီး ကြန္ဂရက္အလံေအာက္သို႔ခိုဝင္လာၾကျခင္းျဖင့္ ကြန္ဂရက္မွာ ပထမဆံုး ကုလားတျပည္လံုး၏ အသင္းႀကီးျဖစ္လာေလသည္။ ဂႏၵီကိုယ္တိုင္အဖမ္းခံရစဥ္က ဂႏၵီက အစိုးရနွင့္မဆက္ဆံရန္ေဟာေျပာသည္မွာမွန္ေၾကာင္း ရဲဝံ့စြာဝန္ခံ၍ ကုလားလူမ်ိဳးတမ်ိဳးလံုး လူစဥ္မမွီေအာင္မြဲျပာက်ရျခင္းမွာ မိစၦာအစိုးရေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္းနွင့္ အစိုးရအားရံႈ့ခ်ေျပာ ဆိုေလသည္။ သို႔ေသာ္ ဂႏၵီဝါဒ၏ ႀကီးစြာေသာခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္မွာ ထိုအခါကပင္ထင္ရွားခဲ့ေလသည္။ ဂႏၵီဝါဒသည္ နယ္ခ်ဲ့စနစ္ကို၏ ၿဖိဳဖ်က္ရန္မရည္ရြယ္ေပ။ ၿဖိဳဖ်က္၍မရဟူ၍အယူရွိျပီး အကယ္၍ၿဖိဳဖ်က္ရသည့္တိုင္ေအာင္ အင္နဲ႔အားနွင့္အၾကမ္းပတမ္းဖက္ခါ ၿဖိဳဖ်က္စရာမလိုဟုယံုၾကည္ေလသည္။ ဂႏၵီဝါဒ၏စြဲမွတ္ခ်က္ကား ကုလားဆင္းရဲသားထုႀကီးကို ဆင္းရဲေစ, မြဲေစေသာနယ္ခ်ဲ့ စနစ္အား ေမတၱာတရားျဖင့္စိတ္ေျပာင္းေအာင္လုပ္နိုင္သည္ဟူေသာ စြဲမွတ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ေနာက္လိုက္ ကုလားဆင္းရဲသားထုႀကီးကား ေဖာ္ျပပါဂႏၵီဝါဒ၏ခ်ိဳဳ႔ယြင္းခ်က္ႀကီးကို မျမင္။ အာဏာဖီဆန္ရန္ ဂႏၵီကအခ်က္ေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ နယ္ခ်ဲ့စနစ္တိုက္ဖ်က္ေရးအတြက္ တကယ့္အေရးေတာ္ပံုႀကီးစၿပီဟုသာယူဆၾကကာ မိမိတို႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ယမ္းကုန္, မီးကုန္ႀကဲၾကေလေတာ့သည္။ ဂႏၵီကား ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ မိမိလွမ္းေစခ်င္သည္ထက္ ေျခတလွမ္း သြက္သြက္ႀကီးလွမ္းေနသည္ကိုျမင္လာကာ ၾကာလွ်င္မအုပ္စီးနိုင္ဘဲ မိမိလက္မွလြတ္ထြက္ကုန္မည္ကိုစိုးရိမ္လာၿပီးလွ်င္ ေခ်ာင္ရီေခ်ာင္ရာဟူေသာရြာကေလးတြင္ ရြာသူ, ရြာသားမ်ားက ပုလိပ္သားမ်ားအေပၚအၾကမ္းဖက္သည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ အိနၵိယတျပည္လံုး၏အာဏာဖီဆန္မႈႀကီးကိုရပ္စဲရန္ အမိန့္ေပးလိုက္ေလသည္။ ဂႏၵီ၏နိုင္ငံေရးပန္းတိုင္မွာ နယ္ခ်ဲ့စနစ္တိုက္ဖ်က္ေရး, တကယ့္လြတ္လပ္ေရးမဟုတ္။ ကေနဒါ၊ ၾသစေၾတးလ်တို႔ကဲ့သို႔ နယ္ခ်ဲ့စနစ္လက္ေအာက္ခံ ဒိုမီနီယံအေျခသာျဖစ္ေၾကာင္း ဂႏၵီ၏နိုင္ငံေရးလက္နက္မွာလည္း အင္နွင့္အားနွင့္ ဖိ၍တိုက္ေသာအေရးေတာ္ပံုလုပ္ငန္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ လူအားျပ၍ နယ္ခ်ဲ့စနစ္နွင့္ ေဈးဆစ္ျခင္းမ်ိဳးသာျဖစ္ေၾကာင္းတို႔မွာ ထိုအခ်ိန္ကပင္ထင္ရွားခဲ့ေလသည္။
ဂႏၵီဝါဒနွင့္တိုင္းရင္းသားဓနရွင္မ်ား
ဂႏၵီဝါဒ၏ ပထမအဆင့္ (၁၉၂ဝ)ခုတြင္ပင္ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္မ်ားသည္ ဂႏၵီ၏ေအာက္သို႔ ခိုဝင္လာၾကေလသည္။ ပထမတြင္ကား ဂႏၵီ၏ ဆင္းရဲသားလူထုႀကီးအားနႈိးဆြေပးခ်က္၊ စက္မႈကိရိယာကိုရံႈ႔ခ်ခ်က္တို႔မွာ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ ခ်ားေစခဲ့ေသာ္လည္း ဂႏၵီမွာ ဆင္းရဲသားမ်ားအားလႈပ္ရွားနိုးၾကားေစနိုင္သေလာက္ ၄င္းတို႔ထင္သလို မလွမ္းနိုင္ေအာင္ ေျခခ်ဳပ္ ထည့္နိႈင္သည္ကိုသိလာၾကေသာအခါ ဂႏၵီသာလွ်င္၄င္းတို႔၏ေခါင္းေဆာင္, ၄င္းတို၏လူတန္းစားအက်ိဳးအတြက္ေဆာင္ရြက္ မည့္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္လာေလသည္။ ဂႏၵီ၏ လူတန္းစား တတန္းစားနွင့္တတန္းစားသင့္ျမတ္ေရး၊ အလုပ္သမားမ်ား၏ တရားေသာသပိတ္ေမွာက္မႈမ်ားကိုရံႉခ်ခ်က္နွင့္ ဓနရွင္တို႔၏ပစၥည္းကို ကာကြယ္ေပးေရးစသည္တို႔မွာ ဂႏၵီဝါဒနွင့္တိုင္းရင္းသား ဓနရွင္တို႔ ပိုမိုပူးေပါင္းဖို႔ဖန္တီးေပးေလသည္။ ဂႏၵီ၏ လက္ရက္ကန္းအားေပးေရး လုပ္ငန္းမွာလည္း တိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔၏ စက္ရံုထြက္အထည္အလိပ္လုပ္ငန္းကို ၿပိဳင္ဆိုင္ရာမရည္ရြယ္။ စက္ရံုထြက္အထည္အလိပ္ မဝယ္နိုင္ေသာ အလြန္ဆင္းရဲ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေနသည့္ေတာရြာမ်ားအတြက္သာရည္ရြယ္ေၾကာင္း တိုင္းရင္းသား ဓနရွင္တို႔သိလာၾကေလသည္။ ထိုအခ်ိန္ကစ၍ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္၊ လယ္ပိုင္ရွင္တို႔သည္ ကြန္ဂရက္အတြင္းသို႔ဝင္လာၾက၍ ကြန္ဂရက္၏ရန္ပံုေငြမွာလည္း အဆမတန္ တိုးတက္လာေလသည္။
ဂႏၵီဝါဒမွာ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္လူတန္းစား၏အက်ိဳးေဆာင္အျဖစ္သို႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ားေျပာင္းလဲလာသည့္အခ်ိန္ကား (၁၉၂၉ - ၃ဝ) ခု။ ကမၻာ့စီးပြားပ်က္ကပ္ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ၿဗိတိသွ်ဓနရွင္မ်ားမွာ စီးပြားပ်က္ကပ္ေၾကာင့္ အထူးထိခိုက္ျခင္းခံရေလရကား ၿဗိတိသွ်ဓနရွင္တို႔သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္စီမံသမွ်တို႔မွာ ကုလားတိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔ကို မ်ားစြာထိခိုက္ေလေတာ့သည္။ အိနၵိယထြက္ကုန္မ်ားအားကာကြယ္ေပးရန္ျငင္းဆိုခ်က္၊ ျဗိတိသွ်ကုန္စည္မ်ားအား အေရးေပးခ်က္၊ အိနၵိယထြက္ဝါဂြမ္းအေပၚ အေကာက္ယူခ်က္၊ ကုလားေငြတက်ပ္ကို အဂၤလိပ္ေငြ တသွ်ီလင္ ေျခာက္ပဲနိဟုသတ္မွတ္ခ်က္ တို႔မွာ ျဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ့စနစ္၏ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်က္မ်ားျဖစ္လာ ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အဝတ္အစားေဈးႀကီးမႈ၊ လယ္ထြက္ပစၥည္းေဈး က်မႈတို႔မွာ အလုပ္သမားလယ္သမားတို႔အား မ်ားစြာထိခိုက္ေစရကား တိုင္းျပည္တခုလံုးရွိဆင္းရဲသားထုႀကီးမွာလည္း ထပ္မံ လႈပ္ရွားလာျပန္ေလသည္။ အလုပ္သမားမ်ား၊ လယ္သမားမ်ား၏အစည္းအရံုးမ်ားလည္း အနွံ႔အျပားေပၚေပါက္လာၾကကာ အလုပ္သမားမ်ား၏သပိတ္ေမွာက္မႈမ်ား၊ လယ္သမားမ်ားနွင့္လယ္ရွင္တို႔စကားမ်ားမႈမ်ားျဖင့္လည္း ဆင္းရဲသားထုႀကီးမွာ မိမိတို႔လူတန္းစားသက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္, လယ္ပိုင္ရွင္တို႔နွင့္ အတိုက္အခံလုပ္လာေလသည္။

ဂႏၵီဝါဒနွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အာဏာဖီဆန္ပြဲႀကီး ၁၉၃ဝ
ေဘးၾကပ္နံၾကပ္က်ေနေသာတိုင္းရင္းသားဓနရွင္မ်ားမွာ ဂႏၵီဝါဒကိုသာလွ်င္အားကိုးအားထားရွိေလေတာ့သည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ အာဏာဖီဆန္ပြဲႀကီးမစမီ မဟတၱမဂႏၵီသည္ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁)ခ်က္ပါေသာစာတေစာင္ကို ဘုရင္ခံခ်ဳပ္သို႔ ေပးလိုက္ေလသည္။ ထို (၁၁) ခ်က္မွာ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္လူတန္းစားမ်ားအတြက္သာျဖစ္၍ ထိုအခ်ိန္က အထူးနိုးၾကားထၾကြေနေသာအလုပ္သမား, လယ္သမားတို႔၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ဟူ၍တခုမွ်မပါေခ်။ ထိုေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္မ်ားအက်ိဳးအတြက္သာ လံုးလံုးျဖစ္ေသာ ေငြတက်ပ္ကို တသွ်ီလင္ ေလးပဲနိသာ သတ္မွတ္ေပးရန္၊ နိုင္ငံျခားအထည္အလိပ္မ်ားကို အေကာက္ ေကာက္ရန္ စသည္မ်ားျဖစ္၍ တိုင္းရင္းသားလယ္ပိုင္ရွင္ႀကီးမ်ားအတြက္ လယ္ခြန္ ၅ဝ ရာခိုင္နႈန္းေလွ်ာ့ရန္ပါေသာ္လည္း၊ လယ္သမားမ်ား အတြက္ သီးစားခလယ္ေႂကြးေလွ်ာ့ေပါ့ေရးေတာင္းဆိုခ်က္ဟု၍ တခုမွ် မပါေခ်။ ဒုတိယအႀကိမ္အာဏာဖီဆန္ေရးတိုက္ပြဲ စတင္ရ သည္မွာလည္း ဘုရင္ခံခ်ဳပ္နွင့္ေဈးဆစ္ရာတြင္ မတည့္သျဖင့္သာျဖစ္ေလသည္။ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားမွာ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အတိုင္း တိုင္းရင္းသားဓနရွင္လူတန္းစားအတြက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေထာင္က်ခံ၊ အနစ္နာခံရသူမ်ားမွာဆင္းရဲသားထုႀကီး သာလွ်င္ျဖစ္ေလသည္။
ပထမအႀကိမ္နွင့္ဒုတိယအႀကိမ္ အာဏာဖီဆန္ေရးလုပ္ငန္းျခားနားပံုကား ဒုတိယအႀကိမ္တြင္ ဂႏၵီ၏ဝါဒသည္ ဆင္းရဲသားလူထုႀကီး ပထမအႀကိမ္မွာကဲ့သို႔ ၄င္းလက္မွ လြတ္ထြက္သြားမည္ကိုစိုးသျဖင့္ အာဏာဖီဆန္ေရး စလွ်င္စျခင္းပင္ ဆင္းရဲသားထုႀကီး၏ေျခ လွမ္းကို ခ်ဳပ္ေနွာင္ထားျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။ တရားဥပေဒကိုခ်ိဳးဖ်က္ျခင္း စသည့္ အစိုးရဥပေဒအာဏာကိုဖီဆန္ေစေသာ္လည္း အခြန္မေပးေရးကို တားျမစ္သည္။ တား၍မရသည့္အခါက်မွ ျပည္လံုးကြ်တ္မလုပ္ေစဘဲ ေနရပ္သတ္မွတ္၍လုပ္ေစသည္။ လြတ္လပ္ေရးေန႔တြင္ စကားမေျပာၾကရန္တားျမစ္သည္။
ဂႏၵီဝါဒမွာ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔၏လက္ပါးေစ မည္မွ်အထိျဖစ္လာသည္ကို အထည္စက္၊ ဂုန္နီစက္သပိတ္ေမွာက္မ်ား၊ ဂ်ီအိုင္ပီ မီးရထား အလုပ္သမားသပိတ္မ်ား။ ထိုအခ်ိန္ျဖစ္ေပၚေသာ္လည္း မည္သို႔မွ်ကူညီအားေပးျခင္းမျပဳျခင္းျဖင့္ ခ်ိန္ဆနိုင္ေလသည္။ ဆင္းရဲသားလူထုႀကီးမွာ အာဏာဖီဆန္ေရးတြင္အျပင္းအထန္အားစိုက္ေနၾကစဥ္ ဂႏၵီသည္ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔၏အခြင့္အေရး အနည္းငယ္ရလာသည္နွင့္ တၿပိဳင္နက္ ဂႏၵီ-အာဝင္းစာခ်ဳပ္ျဖင့္ နယ္ခ်ဲ့စနစ္နွင့္လက္ဆင့္ကမ္းေစ့စပ္ကာ အာဏာဖီဆန္ေရးလုပ္ငန္း ကိုရပ္စဲလိုက္ေလသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ဂႏၵီဝါဒသည္ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား စသည့္ဆင္းရဲသားထုႀကီး၏ ႀကိဳးပမ္းမႈႀကီးကို သစၥာေဖာက္လိုက္ေလေတာ့သည္။

ဂႏၵီဝါဒ၏ ေနာက္ဆံုးအေျခ
၁၉၂ဝ ခုနွစ္မွာ ၁၉၃ဝ ခုနွစ္အတြင္း ဂႏၵီဝါဒသည္ တိုင္းျပည္လူထုႀကီးကို နယ္ခ်ဲ့စနစ္တိုက္ဖ်က္ေရးအတြက္နွိုးဆြေပးလိုက္သည့္ လက္နက္ေကာင္းႀကီးတခုအျဖစ္မွ တိုင္းျပည္လူထုႀကီး တကယ့္လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္ကို ခ်ဳပ္ေနွာင္ ဟန္႔တားသည့္အေနွာင္အဖြဲ႔အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ေလသည္။ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္မႈ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားတို႔၏ စီးပြားေရးေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကိုအေျခခံထားေသာ ေရြးေကာက္ပြဲေၾကညာစာတမ္းအရ ကြန္ဂရက္ႀကီးသည္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ယွဉ္ၿပိဳင္အေရြးခံရာ၌ နယ္ (၁၁) နယ္အနက္ (၇)နယ္တြင္ ကြန္ဂရက္က လံုးဝအနိုင္ရခဲ့ေလသည္။ ယခုကဲ့သို႔ အနိုင္ရထားသည့္ အားျဖင့္ တိုင္းျပည္လူထုႀကီးမွာ လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုတိုက္ဖ်က္ခါ အေရးေတာ္ပံုႀကီးကိုစလိုေသာ္လည္း ကြန္ဂရက္တြင္ႀကီးစိုးေန သည့္ ဂႏၵီႀကီးမႈးေသာတိုင္းရင္းသားဓနရွင္တို႔သည္ ရာထူးလက္ခံကာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ရာထူးလက္ခံသည့္ ကိစၥနွင့္ပတ္သက္၍ ဂႏၵီကေရးသားသည္မွာ ရာထူးလက္ခံျခင္းမွာ ေသြးထြက္သံယိုအေရးေတာ္ပံုႀကီးကိုေရွာင္လြဲရာက်ရံုမက တနည္းအားျဖင့္ လူထုႀကီး၏အာဏာဖီဆန္ေရးလုပ္ငန္း စျခင္းလည္းျဖစ္ေလသည္ဟုေရးသားခဲ့သည္။ (၁၇-၇-၃၇) ထုတ္ ဂႏၵီ၏ ဟာရီဂ်န္သတင္းစာမွ။ ရာထူးလက္ခံၿပီးေသာအခါတြင္လည္း ဂႏၵီ၏လူမ်ားသာႀကီးစိုးေနေသာကြန္ဂရက္အစိုးရမ်ားသည္ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားတို႔၏သပိတ္ေမွာက္မႈ၊ ဆူပူမႈမ်ားကို ေသနတ္ျဖင့္ပစ္ျခင္း, တုတ္ျဖင့္ရိုက္ျခင္းျပဳၾကသည္ကို အၾကမ္း မႀကိဳက္ေသာဂႏၵီသည္ ျပစ္တင္ရႉံ႔ခ်ျခင္းမျပဳရံုမွ်မက တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မႈအတြက္ အၾကမ္းအနည္းဆံုးကိုသံုးဖို႔လိုသည္ဟု ပင္ေျပာဆိုကာ ကြန္ဂရက္အစိုးရမ်ား၏လုပ္ငန္းကိုေထာက္ခံေလသည္။ ဤတြင္ ဂႏၵီဝါဒ၏ အေျခခံတရားတခုျဖစ္ေသာ အၾကမ္းမဖက္ေရးေမတၱာတရားသည္ ေရျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။

ဂႏၵီဝါဒနွင့္ ကုလားလူထုႀကီးလြတ္လပ္ေရး
ကမၻာစစ္ႀကီးျဖစ္ေနခါ ကမၻာႀကီးတခုလံုးလႈပ္ရွားေျပာင္းလဲေနစဥ္ ကုလားဆင္းရဲသားလူထုႀကီးမွာ မိမိတို႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အားျပင္ေနၾကစဥ္၊ ဂႏၵီႀကီးမႈးေသာကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္မႈသည္ အသင့္ျပင္ဆင္ၿပီးျဖစ္ေသာအေရးေတာ္လက္နက္သံုးကာ နယ္ခ်ဲ့စနစ္ကို ၿဖိဳဖ်က္ရန္မႀကံရြယ္ရံုမွ်မက နယ္ခ်ဲ့စနစ္လက္ေအာက္ခံ ဒိုမီနီယံအေျခကိုရရန္အတြက္ ျဗိတိသွ်အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ေသာဘုရင္ခံခ်ဳပ္နွင့္ေစ့စပ္ေန၏။ ဤသို႔ ေစ့စပ္ေနစဥ္မွာပင္ အစိုးရတို႔သည္ ကုလား၏အေရးေတာ္ပံုလုပ္ငန္း အားဖ်က္ရန္အတြက္ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္မႈကိုခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္၊ အလုပ္သမားလယ္သမားေခါင္းေဆာင္တို႔ကိုဖမ္းျခင္း စသည္ျဖင့္ လုပ္ေန၏။ ကုလားဆင္းရဲသားထုႀကီးက အင္နဲ႔အားနွင့္ဖိျခင္းျဖင့္ ၄င္းတို၏အားကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေအာင္လုပ္နိုင္က ဂႏၵီႀကီးမႈးေသာကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္မႈသည္ အာဏာဖီဆန္ေရးကို စတင္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အခြင့္ရသည္နွင့္တၿပိဳင္နက္ ေဈးဆစ္သည့္လုပ္ငန္းကိုလုပ္ခါ တတ္နိုင္လွ်င္ ဆင္းရဲသားထုႀကီးကို သစၥာေဖာက္ဦးမည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အလုပ္သမား, လယ္သမားလူတန္းစားသည္ ယခုကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္ေသာဓနရွင္လူတန္းကို ျဖဳတ္ခ်၍ နယ္ခ်ဲ့စနစ္တိုက္ပြဲတြင္ ဆက္လက္ေခါင္းေဆာင္နိုင္ခဲ့လွ်င္ ကုလားမ်ားလြတ္လပ္ေရးရဖို႔လမ္းရွိသည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ကား ဂႏၵီဝါဒ ေခါင္းေဆာင္ေနသမွ် ဒိုမီနီယံအေျခထက္တိုးတက္ရရွိဖို႔ရန္ ခဲယဥ္းလွေပသတည္း။
(ဗဟိန္း)ဒဂုန္မဂၢဇင္း အမွတ္ ၂၃၉ (ဇူလိုင္ ၁၉၄ဝ)

(ယူတာက ဒီေနရာကပါ)https://www.facebook.com/profile.php?id=100003826236734&hc_location=timeline

0 comments:

Post a Comment