Saturday, June 8, 2013

၂ဝ၁၂ ဇြန္လထုတ္ ေခတ္ေမာင္းအတြဲ (၁)၊ အမွတ္(၂) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္

0 comments
လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတခုမွာ ကဲြျပားျခားနားတဲ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔လူေနမႈပံုစံေတြ တခုနဲ႔တခုပဋိပကၡမျဖစ္ဘဲ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ယွဥ္တဲြေနထိုင္နိုင္ျခင္း ရိွ/မရိွဟာ ဒီလူ႔အဖဲြ႔အစည္းရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္း၊ အသိအလိမၼာနိုးၾကားမႈနဲ႔ ဒီလူအဖဲြ႔အစည္းထဲေနထိုင္သူေတြ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔အညီေနထိုင္နိုင္စြမ္းရိွ/မရိွကို ျပသေနတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္တစ္ရာ၊ နွစ္ရာဟိုဘက္က ကမၻာမွာေပၚခဲ့တဲ့လူ႔အဖဲြ႔အစည္းေတြမွာမေတြ႔ရတဲ့ လူမ်ိဳးစံုလင္မႈ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ စံုလင္မႈ၊ အယူအဆေပါင္းစံုလက္ခံနိုင္မႈ စတာေတြကို ကေန႔ေခတ္ နွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုက တိုးတက္တဲ့လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတိုင္းမွာ အထင္အရွားေတြ႔နိုင္တယ္။ ေနာက္ကြာျခားခ်က္တစ္ခုက ကေန႔ေခတ္မွာ နိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးမွာထိပ္တန္းေရာက္ေနတဲ့ ဥေရာပကဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေတြမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္နွစ္ရာဟိုဘက္တုန္းက အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရက တရားဝင္ခ်ေပးတဲ့ဘာသာကိုသာ ကိုးကြယ္ခြင့္ရိွၾကတယ္။ အဲဒီ့တုန္းက ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဟာ လူတိုင္းအတြက္အေရးႀကီးတာမို႔ လူတိုင္းအတြက္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈတစ္ခုသာရိွသင့္တယ္လို႔လက္ခံခဲ့ၾကေပမယ့္၊ အနွစ္နွစ္ရာေက်ာ္အၾကာ တိုးတက္တဲ့ကေန႔ေခတ္ကိုေရာက္လာတဲ့အခါ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဟာ လူအတိုင္းအတြက္အေရးႀကီးတာမို႔ လူတိုင္းမွာ သူမွန္တယ္လို႔ယံုၾကည္တဲ့ ဘယ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကိုမဆို တျခားလူေတြကိုမထိခိုက္ဘူးဆိုရင္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ရိွသင့္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆက ေရွ့တန္းေရာက္လာတယ္။

လူတိုင္းကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈတစ္ခုသာရိွသင့္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆကေန ကိုယ္မွန္တယ္လို႔ယံုၾကည္တဲ့ ဘယ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကိုမဆို သူမ်ားကိုမထိခိုက္ရင္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ရိွသင့္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆကိုေျပာင္းလဲလာမႈမွာ အေျခခံအက်ဆံုးအခ်က္က ကိုယ္လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့တရားကသာ အမွန္တရားျဖစ္တယ္ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့အျမင္ေနရာမွာ တျခားလူေတြလက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့တရားဟာလည္းမွန္နိုင္ပါလားဆိုတဲ့အျမင္က အစားထိုးလာတာလို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ကိုယ္မွန္တယ္လို႔ယူဆတဲ့တရားကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ရဖို႔ေသေရးရွင္ေရးတမွ်အေရးႀကီးတာကိုလက္ခံရင္၊ တျခားလူေတြအတြက္လည္း သူတို႔မွန္တယ္လို႔ယူဆျပီး ေသေရးရွင္ေရးတမွ်အေရးႀကီးတဲ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြကို ယံုၾကည္ခြင့္ရိွသင့္ပါလားဆိုတဲ့အဆင့္ကိုတက္လွမ္းဖို႔ မေဝးေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ အယူအဆေဟာင္းကေန အယူအဆသစ္ကိုကူးေျပာင္းလာရာမွာ မတူညီတဲ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြကိုသည္းညည္းခံနိုင္အား တစျပီးတစ ဖံြ႔ၿဖိဳးလာရတယ္။ တကယ္ေတာ့ မတူတဲ့အယူအဆေတြကိုသည္းညည္းခံနိုင္စြမ္း ရိွ/မရိွဟာ ေခတ္ေဟာင္းကေနေခတ္သစ္ကို ေျပာင္း/မေျပာင္း၊ မရင့္က်က္မႈကေန ရင့္က်က္မႈကိုေျပာင္း/မေျပာင္း တိုင္းတာတဲ့ ျပဒါးတိုင္ပဲ။

ေျပာခဲ့သလို မတူတဲ့အျမင္ကိုသည္းညည္းခံနိုင္မႈ၊ သူမ်ားကိုမထိခိုက္တဲ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္နိုင္မႈနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပို႔ခ်နိုင္မႈဟာ Enlightenment ေခတ္ေခၚတဲ့ ဉာဏ္အလင္းပြင့္မႈေခတ္ရဲ့ျပယုဂ္စစ္စစ္ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္မႈကိုျမတ္နိုးလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ေခါမေခတ္မွာေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ မရခဲ့ၾကဘူး။ ဆိုကေရတီးကိုေသဒဏ္ေပးေတာ့ သူဟာ ေအသင္အာဏာပိုင္ေတြ တရားဝင္ခြင့္ျပဳထားတဲ့နတ္ဘုရားေတြကိုမကိုးကြယ္ဘဲ နတ္ဘုရားသစ္ေတြကို ကိုးကြယ္မႈ၊ လူငယ္ေတြကို ဒီနတ္ဘုရားသစ္ေတြကို ကိုးကြယ္ေအာင္ဖ်က္ဆီးမႈနဲ႔ ေသဒဏ္ေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ ဥာဏ္အလင္းပြင့္မႈေခတ္ဝင္လာတဲ့အခါ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ဟာ အင္မတန္မွအေရးႀကီးတဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ျဖစ္လာတယ္။ ဆယ့္ေျခာက္ရာစုမွာ ဂ်ာမန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးလူသာက ေရာမကပုပ္ရဟန္းမင္းကို အာခံေတာ့ ေရာမကက္သလစ္အာဏာပိုင္ေတြက လူသာဟာ ခရစ္ယာန္မစစ္ဘူးလို႔ဆိုတယ္။ လူသာက သူခရစ္ယာန္ စစ္/မစစ္ကို ဘာနဲ႔တိုင္းမလဲ၊ ေရာမက ကက္သလစ္အာဏာပိုင္ေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့စံေတြနဲ႔တိုင္းတာ တရားရဲ့လားလို႔ ျပန္ၿပီးစိန္ေခၚတယ္။ ဘာသာေရးအျငင္းအခံုျဖစ္ျဖစ္ တျခားအျငင္းအခံု ျဖစ္ျဖစ္၊ အျငင္းအခံုတိုင္းမွာ မွန္မမွန္ကို နွစ္ဦးသေဘာတူသတ္မွတ္ထားတဲ့ စံတခုနဲ႔တိုင္းျပီး ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ေပမယ့္ အမွန္အမွားဆံုးျဖတ္မယ့္စံအျဖစ္ ဘယ္စံကိုေရြးမလဲဆိုတာကိုကအစ အျငင္းအခံုျဖစ္ျပီဆိုရင္ ျပႆနာရိွလာျပီ။ ဘာသာေရးကိစၥအျငင္းအခံုျဖစ္ၾကတဲ့အခါမွာ အဓိကက အမွန္အမွား အဆံုးအျဖတ္ေပးမယ့္ စံကိစၥကို ျငင္းၾကခံုၾကတာပဲ။

ေနာက္ဆံုးမွာ လူသာဟာ ေရာမနဲ႔လမ္းခဲြထြက္သြားရျပီး၊ ဘာသာေရးပဋိပကၡေတြ ေပၚလာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအျဖစ္အပ်က္အျပီးမွာ ဥေရာပလူ႔အဖဲြ႔အစည္းတြင္းမွာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ မတူမႈကို သည္းညည္းခံနိုင္စြမ္းေတြ အားေကာင္းေအာင္ ပညာရွင္အဆက္ဆက္က ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လာရာမွာ ကေန႔ဆိုရင္ ပရိုတက္စတင့္ေတြနဲ႔ကက္သလစ္ေတြ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ယွဥ္တဲြေနထိုင္နိုင္တဲ့အေျခေနကို ရလာခဲ့တယ္။ ေဘးထြက္ပစၥည္းအျဖစ္ နိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ေတြပါ ရလာၾကတယ္။ လူသာနဲ႔ေရာမ ခြာၿပဲအျပီး အနွစ္ေလးရာအၾကာမွာ လစ္ဘရယ္ဝါဒရဲ့မီးရွူးတန္ေဆာင္အျဖစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျမင္ၾကတဲ့ ဆယ့္ကိုးရာစု ဆိုရွယ္လစ္ လစ္ဘရယ္ဝါဒီဂြ်န္စတူးဝပ္မီး(လ) က ဒီလိုေရးတယ္။

The only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others.

ယဥ္ေက်းတဲ့လူ႔အသိုက္အၿမံဳတခုထဲက လူတေယာက္ကို သူသေဘာနဲ႔ဆန့္က်င္ၿပီး တရားနည္းလမ္းက်စြာ ဘယ္အခါမွ အမိန္႔အာဏာေပးနိုင္သလဲဆိုရင္ သူ႔လုပ္ရပ္ဟာ တျခားလူေတြကိုအနၲရာယ္ျပဳျခင္းမွဟန့္တားဖို့႔အတြက္က်မွသာ ေပးနိုင္တယ္။

ဒါကဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ့ နိုင္ငံေရးအရလြတ္လပ္စြာကဲြလဲြခြင့္ေတြမရခင္ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ကိုလက္ခံလာေအာင္၊ မတူတဲ့အျမင္ေတြကို သည္းခံနိုင္စြမ္းေတြရိွလာေအာင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးတာေတြကို မလုပ္မျဖစ္လုပ္ရတာကို ျပေနတယ္။ ဘာသာေရးဟာ လူရဲ့အနက္ရိႈင္းဆံုး၊ စြန္႔လႊတ္ေျပာင္းလဲရအခက္ဆံုး ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘာသာေရးအရကဲြလဲြခြင့္ကိုအသိအမွတ္ျပဳနိုင္ျပီဆိုရင္ နိုင္ငံေရးအရကဲြလဲြမႈဟာ ေနာက္ကအလိုလို လိုက္ပါလာမွာျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ လြတ္လပ္စြာေဟာေျပာစည္းရံုးခြင့္ရဲ့တန္ဖိုး၊ နိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ရဲ့တန္ဖိုးကို ေလးစားတန္ဖိုးထားလာေအာင္ မတူညီတဲ့ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြကို သည္းခံနိုင္တဲ့ဓေလ့ကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္သင့္တယ္လို႔တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။



0 comments:

Post a Comment