ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္
(အပိုင္း၇-) (စာျပင္နိုင္သမွ် ၿပီးသမွ်တင္ေပးမယ္ေတြးပါတယ္-မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) (၆-ခ)ပုဂၢလျဖစ္တည္မႈသာလွ်င္။
ယန္းေပါဆာ့သည္ ပေလတုိ၏အနွစ္သာရဝါဒကုိ
လံုးဝေျမလွန္ပစ္ခဲ့သည္။ ဤေလာကတြင္ဆင္ျခင္ျခင္းနွင့္ ခ်ဥ္းကပ္၍မရနိုင္ေသာအရာ ရွိ၏။ ဘာသာစကားျဖင့္
အဓိပၸါယ္ဖြင့့္္ဆို၍မစြမ္းသာေသာအရာ ရွိ၏။ ယင္းမွာ လူသား၏ပုဂၢလဘဝျဖစ္တည္မႈ ျဖစ္၏။ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏
ပုဂၢလျဖစ္တည္မႈကို ယင္းပုဂၢိဳလ္၏အတြင္းအဇၩတ စိတ္ခံစားမႈအေတြ႔အႀကံဳအားျဖင့္သာ မွန္မွန္ကန္ကန္ရႉျမင္နားလည္နိုင္မည္ဟု
ဆာ့တ္က ခံယူေပသည္။ ယန္းေပါဆာ့တ္က လူသားဟုဆိုရာ၌ ကဲကီးဂါးဒ္နွင့္ဟုိင္ေဒဂါတို႔၏ ပုဂၢလလူသား၏ျဖစ္တည္္မႈဘဝကို
ဆိုလုိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဆာ့တ္သည္ ကဲကီးဂါးဒ္ လက္ခံယုံၾကည္ခဲ့ေသာထာဝရဘုရားတည္ရွိမႈကို
လုံးဝျငင္းပယ္ခဲ့သူဘုရားမ့ဲဝါဒီတဦးျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ကဲကီးဂါးဒ္၏ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈသည္ ပုဂၢလဓိဌာန္က်သည္ဟူေသာအယူအဆကိုမူ
ဆက္လက္ခံယူေပသည္။ ထို႔ျပင္ ဆာ့တ္သည္ ဟုိင္ေဒဂါ တင္ျပခဲ့ေသာ Dasein ေခၚ လူသား၏ပုဂၢလျဖစ္တည္မႈကို
ဆက္လက္ခံယူခဲ့၏။ Desein ဟူသည္အရာဝတၳဳတို႔၏ျဖစ္တည္မႈကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေပ။ အရာဝတၳဳတို႔သည္
မိမိတို႔၏အရွိတရားကုိ သိရွိခံစားနိုင္ျခင္းမရွိၾကေပ။ ဤေလာက၌ လူသားတမ်ိဳးတည္းသာလွ်င္
မိမိ၏ ျဖစ္တည္မႈဘဝကို မိမိကုိယ္တုိင္ ျပန္လည္သိရွိခံစားနိုင္စြမ္းရွိေပသည္။ ထို႔ျပင္
ဟုိင္ေဒဂါက လူသည္ အျခားအရာမ်ားနွင့္ လုံးဝအဆက္ျပတ္ကာ သီးျခားျဖစ္တည္ေနသည္ မဟုတ္ေပ။
“ကၽြန္ုပ္” ဟူသည္မွာ ယခင္ေတြးေခၚရွင္ကီးမ်ားယူဆခဲ့ေသာ အတၱအေျခခံ(Mental Substance)
မဟုတ္ေပ။ ပုဂၢလလူသားတဦး လူ႔ေလာကအတြင္းျဖစ္တည္ေနျခင္းသည္ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌သာ
ျဖစ္တည္ေနျခင္းမဟုတ္ေပ။ မိမိ၏ျပင္ပတြင္ရွိေနၾကေသာ အျခားေသာလူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အရာဝတၳဳမ်ားနွင့္ ကူးလူးဆက္သြယ္လွ်က္ျဖစ္တည္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ေခတ္သစ္ရူပေဗဒတြင္ အုိင္စတိုင္း(Einstein)က ရုပ္ကိုအဝန္း (Field)အျဖစ္
ရႉျမင္လုိက္သက့ဲသို႔ ဟုိင္ေဒဂါကလည္း လူကုိအဝွန္းရပ္အျဖစ္ ရႉျမင္္လုိက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဟုိင္ေဒဂါအလုိအရ “ကၽြန္ုပ္” ဆိုသည္မွာ ခႏၶာကုိယ္တခုနွင့္ သိစိတ္တရပ္ကုိသာ ဆုိလုိသည္မဟုတ္ေပ။ ကၽြန္ုပ္နွင့္ေပါင္းသင္း ဆက္သြယ္ေနၾကေသာ အဝွန္း(ဝါ) ဆက္သြယ္မႈဝန္းက်င္
(Region of Concern) တရပ္လုံးကိုပါအက်ံဳးဝင္ေပသည္။
ထို႔ျပင္ ဟုိင္ေဒဂါက
ပုဂၢလျဖစ္တည္ေနေသာလူသားသည္ ဤေလာကကမၻာအတြင္း မည္သို႔မည္ပုံေရာက္ရွိ လာသည္။ ေသလြန္ၿပီးေနာက္
မည္သည့္အရပ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္ကို မည္သို႔မွ်မသိရွိနိုင္ေပ။ လူသားသည္ ဤေလာကႀကီးအတြင္းသို႔
မိမိအလိုဆႏၵစုိးစဥ္းမွ်မပါဘဲ စြန္႔ပစ္ခံလိုက္ရေသာသတၱဝါ ျဖစ္၏။ သူေရာက္ရွိ ျဖစ္တည္လာရေသာေလာကႀကီးမွာလည္း
သူ႔အတြက္သူစိမ္းျပင္ျပင္ဆန္လွေသာ ေလာကႀကီးျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ လူဟူသည္ စိမ္းကားလွေသာေလာကႀကီးထဲ၌
အထီးက်န္စြာျဖစ္တည္ေနရေသာသတၱဝါျဖစ္၏။ ယင္း ေလာကႀကီးထဲတြင္ ပုဂၢလလူသားအတြက္ အဆင္သင့္ျဖည့္ဆည္းေပးထားေသာ
အနွစ္သာရဂုဏ္ရည္ဟူ၍ ဘာမွ်မရွိေပ။ လူ႔ဘဝလူ႔အျဖစ္သို႔ အစြန္႔ပစ္ခံေရာက္ရွိျဖစ္တည္ၿပီးမွသာလွ်င္
လူသားသည္ မိမိ၏အနွစ္သာရကို မိမိကုိယ္တုိင္ေဖာ္ေဆာင္ဖန္တီးကာ တည္ေဆာက္ယူၾကရသည္ဟုု ဟိုင္ေဒဂါက
ယူဆေပသည္။ ဤအယူအဆကို ဆာ့တ္က ဆက္လက္ခံယူပြားမ်ားခဲ့ေပသည္။
ဆာ့တ္အလိုအရ လူသည္
ဦးစြာျဖစ္တည္ရေသာသတၱဝါ ျဖစ္၏။ ေရကန္ထဲသို႔ ခဲတစ္လုံးက်လာသလုိ လူ႔ေလာကထဲသို႔ စြန္႔ပစ္ခံေရာက္ရွိလာရသူျဖစ္၏။
ဤသို႔ လူ႔ဘဝသို႔ေရာက္ရွိျဖစ္တည္လာၿပီးမွသာ မိမိဘဝကုိအဓိပၸါယ္ေဖာ္ေဆာင္ တည္ေဆာက္ယူၾကရသည္။
လူ၏ဂုဏ္ရည္ လလကၡဏာမ်ားဦးစြာရွိၿပီးမွသာ လူဟူေသာသတၱဝါျဖစ္တည္လာျခင္း မဟုတ္ေပ။ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈရွိၿပီးမွ
မိမိအရည္အခ်င္း၊ ဂုဏ္ရည္လကၡဏာမ်ားကို မိမိအျပဳအမူျဖင့္ပြားမ်ားတည္ေဆာက္ယူရေပသည္။ ယန္းေပါဆာ့တ္ဟူေသာစာေရးဆရာ၊
ဒီေဂါဟူေသာသမၼတ၊ နပိုလီယန္ဟူေသာစစ္သူႀကီးဘုရင္တို႔သည္ ေမြးကတည္းက စာေရးဆရာ၊ သမၼတ၊ စစ္သူႀကီး၊
ဘုရင္ဧကရာဇ္ ျဖစ္လာၾကသည္မဟုတ္။ သူတို႔၏ ဘဝျဖစ္တည္မႈကို ရရွိၿပီးမွ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေသာအျပဳအမူမ်ားအားျဖင့္
သူတို႔၏ဂုဏ္ရည္လကၡဏာ အရည္အခ်င္းမ်ားကုိ ေဖာ္ေဆာင္လာၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားအတြက္
ျဖစ္တည္မႈသည္ အနွစ္သာရထက္ ပုိ၍အဓိကက်၏။ ပို၍ေရွ႔က်၏။ ပေလတုိ၏ အနွစ္သာရဝါဒကိုလက္ခံလိုက္ပါက
လူသားသည္ လူစင္စစ္အျဖစ္မွ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းအျဖစ္သို႔ အဆင့္ေဆလွ်ာက်သြားလိမ့္မည္ဟု ဆာ့တ္က
ဆိုေပသည္။ သူ႔အလိုအားျဖင့္ဆုိလွ်င္ ပုဂၢလလူသားတဦးခ်င္းစီကို ေယဘုယ်အနွစ္သာရက အဆုံးအျဖတ္မေပးနိုင္ေပ။
ပုဂၢလလူသား၏ စြမ္းေဆာင္ျပဳမူခ်က္မ်ားကသာ သူ၏အရည္အခ်င္းအနွစ္သာရကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးေပသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အာင္ဆန္း၌ရွိေသာ“အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္”
ဟူသည့္အနွစ္သာရဂုဏ္ရည္သည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားမွ ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ဟူေသာ ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးအနွစ္သာရကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တည္းဟူေသာ ပုဂၢလလူသားတဦးသည္
ေမြးဗီဇပါပစၥည္းအျဖစ္ ေမြးကတည္းကပုိင္ဆုိင္ခဲ့သည္္မဟုတ္ေပ။ လူသားတဦးအျဖစ္ ေမြးဖြားျဖစ္တည္လာၿပီးေနာက္မွ
ျဖစ္ေပၚလာေသာ အျပဳအမူစြမ္းေဆာင္ခ်က္အားလုံးကို ေပါင္းရံုးစုစည္း၍ “အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္”
ဟူေသာ အရည္အခ်င္းအနွစ္သာရ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။ ဤေနရာတြင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ပီသသည့္အျပဳအမူမ်ားကသာလွ်င္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္အား အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိနည္းတူ
ျမန္မာ့သမိုင္းမွ ဘုရင့္ေနာင္မင္းႀကီး၏တုိင္းျပည္စည္းရံုး တည္ေထာင္မႈစြမ္းေဆာင္ျပဳမူခ်က္မ်ားသည္
မင္းႀကီး၏ဂုဏ္ရည္ျဖစ္၏။ ျမန္မာစာေရးဆရာႀကီးဦးပုည၏ ထက္ျမက္ေသာ စာေပအေရးအသားသည္ သူ႔ဘဝ၏အနွစ္သာရ
ဂုဏ္ရည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူဟူသည္ မိမိအျပဳအမူ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား၏စုစည္းရာသာျဖစ္သည္ဟု
ဆာ့တ္က ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤသေဘာကို ယန္းေပါဆာ့တ္သည္
လူသားနွင့္သက္မဲ့ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခု (ေမာင္းခ်ဓား)နွင့္ နိႈင္းယွဥ္ရွင္းလင္းခဲ့သည္္။
ေမာင္းခ်ဓားတေခ်ာင္းျဖစ္လာပံုကို
ေတြးၾကည့္ပါ။ ေမာင္းခ်ဓားဟူသည္ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုျဖစ္၏။ ထုိပစၥည္းကို ပန္းပဲဖို အလုပ္ရံုတြင္ပံုသြင္္းျပဳလုပ္ရ၏။
ဤသို႔မျပဳလုပ္မီ ေမာင္းခ်ဓား၏ ပုံသ႑န္အရည္အေသြး စသည့္စိတ္ကူးတို႔သည္ ပန္းပဲသမား၏ေခါင္းထဲတြင္
ရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ပန္းပဲသမားသည္ သူ႔ပံုစံ၊ သူ႔အရည္အေသြးအတိုင္းျဖစ္လာေအာင္
သံထည္ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းကို မီးအပူေပးျခင္း၊ ထုေထာင္းျခင္းျပဳကာ ပုံသြင္းေဖာ္ေဆာင္ယူရ၏။
ဤနည္းျဖင့္ ေမာင္းခ်ဓားသည္ ျဖစ္တည္လာရေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ပန္းပဲသမား၏ ေခါင္းထဲရွိပံုစံမ်ား၊
အရည္အေသြးမ်ား စသည့္ စိတ္ကူးထည္အနွစ္သာရသည္ ေမာင္းခ်ဓားတလက္ျဖစ္တည္လာမႈထက္ အရင္ေရွ႔က်ၿပီး
ပို၍လည္း အဓိကက်ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရေပမည္။ လူသားတြင္လည္း ေမာင္းခ်ဓားလုိရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမွာကဲ့သို႔
အနွစ္သာရသည္ ျဖစ္တည္မႈထက္ အရင္က်သည္ဟု ဆိုနိုင္မည္ေလာ။ ပို၍ အဓိကက်သည္ဟု ေျပာနိုင္မည္ေလာ။
အကယ္၍သာ ဤသို႔ ခံယူလုိက္ပါက လူသားသည္ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းနွင့္ ဘာမွ်ထူးျခားေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ၊
ရွင္္သန္မႈအလားအလာ ဆိတ္သုဥ္းသြားေပေတာ့မည္။ တီထြင္ဖန္တီးမႈလည္း ရွိေတာမ့ည္မဟုတ္။ လူျဖစ္ရျခင္းဂုဏ္သိကၡာကုိလည္း
ရွာ၍ ရေတာ့မည္ မဟုတ္။
ထာဝရဘုရားကုိယုံၾကည္သူမ်ားအတြက္မူ
လူသား၏ဂုဏ္သိကၡာကိစၥကိုရွင္းလင္းရန္ လြယ္ကူေကာင္းလြယ္ကူေပလိမ့္မည္။ ပန္းပဲသမားသည္ သူ႔ေခါင္းထဲရွိ
စိတ္ကူးပုံစံအနွစ္သာရအတုိင္း ေမာင္းခ်ဓားကုိထုတ္လုပ္လိုက္သကဲ့သို႔ ထာဝရဘုရားသည္လည္း
သူ၏မဟာဝိဉာဥ္ေတာ္ထဲတြင္ရွိေနေသာ “လူ”ဟူသည့္ စိတ္ကူးထည္အတုိင္း လူသားတဦးစီကို ဖန္ဆင္း ထုပ္လုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤတြင္လူသားကုိ ထာဝရဘုရားကဖန္တီးထုတ္လုပ္လိုက္ရံုမွ်မက လူတဦးခ်င္းစီအတြက္ သုခ၊ ဒုကၡ
အေကာင္းအဆုိးမ်ားကိုလည္း တပါတည္းသတ္မွတ္ေပးခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားသည္ ထာဝရဘုရား၏ျပဌာန္းခံမ်ားျဖစ္သြားၿပီး
ပုဂၢလလြတ္လပ္မႈ ေပ်ာက္သြားေပေတာ့သည္ဟု ဆာ့တ္က မွတ္ခ်က္ခ်ေလ၏။
အမွန္စင္စစ္“အနွစ္သာရ”
နွင့္ “ျဖစ္တည္မႈ”တို႔၏ ေရွ႔ျဖစ္၊ ေနာက္ျဖစ္ကိစၥ၊ ပုိၿပီးအဓိက က် မက်ကိစၥသည္ အေနာက္တုိင္းဒႆနသမုိင္းတြင္
အတန္ပင္အေရးပါၿပီး နက္နဲသည့္ျပႆနာတရပ္ ျဖစ္ေပသည္။ ထာဝရဘုရားကို ယုံၾကည္သက္ဝင္ၾကသူမ်ားကိုေတာင္ မဆုိထားဘိ၊ ထာဝရဘုရားကုိ ျငင္းပယ္ခဲ့ၾကသည့္ ဘုရားမ့ဲဝါဒီတခ်ိဳ႔ပင္ ပုဂၢလလူသား၏ျဖစ္တည္မႈအေရးႀကီးပုံကုိ
မ်က္စိလည္သြားတတ္ၾကေပသည္။ သူတို႔ကလည္း လူသားတြင္ အနွစ္သာရက ျဖစ္တည္မႈထက္အလ်င္က်သည္။
ပုိ၍ ပဓာနက်သည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္ကိုေတြ႔ရေပသည္။
“ထာဝရဘုရားကုိမယုံၾကေသာ
ဒီဒါရိုး(Diderot 17131784)၊ ေဗာ္လ္တုိင္းယား (Voltaire 16941778)၊ ကန္႔(Kant
17241804) တို႔ ကဲ့သို႔ေသာေတြးေခၚရွင္မ်ားမွာေတာင္ အနွစ္သာရက ျဖစ္တည္မႈထက္ေရွ႔က်တယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ိဳးရွိေနတယ္။
သူတို႔က လူသားတဦးခ်င္းစီမွာ လူ႔သဘာဝ(Human Nature)ဆုိတာရွိတယ္လို႔ ခံယူၾကတယ္။ ဒါဟာ
လူျဖစ္ရျခင္းဆိုတဲ့ ေယဘုယ်အနွစ္သာရသေဘာကုိ ေရွ႔တန္းတင္ စဥ္းစားလုိက္တာျဖစ္တယ္။ ပုဂၢလလူသားဆိုတာ
ဒီေယဘုယ်တရားရဲ့ သီးျခားေဖာ္ေဆာင္ထားတ့ဲကိုယ္ပြားေတြသာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆကို ဆိုက္ေရာက္သြားၿပီး
ပုဂၢလလူသားရဲ့ျဖစ္တည္မႈဘဝကုိ ေမွးမွိန္သြားေစတယ္”ဟု ဆာ့တ္ကရႉျမင္ခဲ့သည္။
လူ႔သဘာဝဟူေသာ ေယဘုယ်အနွစ္သာရသေဘာနွင့္ေဘာင္ခတ္ၿပီး လူကုိ
အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရန္ႀကိဳးပမ္းေနေသာ လုပ္ရပ္မွန္သမွ်သည္အခ်ည္းအနွီးသာျဖစ္၏။ ဤနည္းအားျဖင့္
လူသား၏ပုဂၢလဘဝျဖစ္တည္မႈကို မည္သို႔မွ်နားလည္ သေဘာေပါက္မည္မဟုတ္ဟု ဆာ့တ္က ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ပုဂၢလလူသားတဦး၏
အမွန္တကယ္ စစ္မွန္ေသာဘဝျဖစ္တည္မႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ဤေမးခြန္းအတြက္အေျဖကုိ “အရွိ တရားနွင့္သုညဘဝ” ဟူေသာ သူ၏ ဂႏၳဝင္ဒႆနက်မ္းတြင္အေျခခံက်က်တင္ျပရွင္းလင္းေပးခဲ့သည္။
0 comments:
Post a Comment