Wednesday, June 26, 2013

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း) ေမာင္ၾကည္သစ္(အပိုင္း၅-)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း) ေမာင္ၾကည္သစ္(အပိုင္း၅-) (စာျပင္နိုင္သမွ် ၿပီးသမွ်တင္ေပးမယ္ေတြးပါတယ္-မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
၅။ ကဲကီးဂါးဒ္(သို႔မဟုတ္) ျဖစ္တည္မႈ လမ္းထြင္သူ။
၁၈၄၃ ခုနွစ္၊ ဒိန္းမတ္နိုင္ငံ ကိုပင္ေဟဂင္ၿမိ့ဳေတာ္၏လမ္းမမ်ားေပၚတြင္“တခုခု” (Either/Or) ဟူ၍ လူငယ္မ်ားဟစ္ေအာ္ေလ့ရွိသည္။ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ျခင္း သေဘာျဖင့္ ေအာ္ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ “တစ္ခုခု” ဟူသည္ ဒိန္းမတ္ဒႆန စာေရးဆရာႀကီး ဆိုရန္ကဲကီးဂါးဒ္ ၁၈၄၃ ခုနွစ္က ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ေသာ စာအုပ္အမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ထိုအခ်ိန္က ကိုပင္ေဟဂင္သတင္းစာႀကီးတေစာင္ျဖစ္ေသာ “တုိက္သေဘၤာ” (TheCorsair)တြင္လည္း ကဲကီးဂါးဒ္ကုိ အျပင္းအထန္ရႉတ္ခ်သေရာ္ထားေသာေဆာင္းပါးမ်ား၊ စာတမ္းမ်ား အဆက္မျပတ္ပါဝင္္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ သူ႔ကို ရည္ၫႊန္း၍ ေလွာင္ေျပာင္ထားသည့္ကာတြန္းမ်ားကုိလည္း ဆက္တိုက္ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္္။ “ခါးကုန္းလြန္းလွ၍ ဦးေခါင္းေျမစိုက္ျဖစ္ေနသည့္ တရားသူႀကီးဆိုသူ၏ပံု၊ ေျခေထာက္နွစ္ေခ်ာင္းစလုံးခြင္ၿပီးသိမ္ေနေသာ္လည္း ၾကယ္တာရာတို႔ကုိ တေမတ့ေျမာ ေမာ့ၾကည့္ေနသူ၏ပုံ၊ အႆထိုရ္သိေႏၶာျမင္းေကာင္းႀကီးစီးထားသည့္ ပံုပန္းအခ်ိဳးမက်လွသည့္ေဂ်ာ္ကီ၏ပံု၊ ပရမ္းပတာျဖစ္ေနသည့္ စၾကဝဠာႀကီးအလယ္တြင္ ယုိင္တိယုိင္တုိင္ လႈပ္လီလႈပ္လဲ့ျဖစ္ေနသည့္ မႈန္ဝါးဝါးလူရိပ္ပုံ” စသည္ျဖင့္ ကာတြန္းပုံမ်ားဆြဲ၍ ကဲဂါးဒ္ကိုခြတီးခြက်လွသူ၊ ေအာက္ေျခလြတ္သြားသည့္သူ၊ အမွန္တရားကို ရွာရင္းအမွန္တရားေပ်ာက္သြား လသည့္လူအျဖစ္သေရာ္ခဲ့ၾကသည္။ ကဲကီးဂါးဒ္အေၾကာင္း ရယ္စရာဟာသဝတၳဳမ်ားကုိလည္း လိႈင္လိႈင္ႀကီးေဖာ္ျပခဲ့ေပသည္။ ကဲကီးဂါးဒ္ဘက္မွ မည္သူမွ်မရပ္ခဲ့ေပ။ “ယုတ္မာရက္စက္ အၫွာတာကင္းမဲ့လွသည့္စာေပလုပ္ႀကံမႈႀကီး ျဖစ္ပါေပတယ္”ဟူ၍သာ ကဲကီးဂါးဒ္က တကိုယ္ေတာ္တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုခဲ့ေပသည္။
သို႔ရာတြင္၁၈၅၅ ခု နွစ္တြင္ ကဲကီးဂါးဒ္ကြယ္လြန္ၿပီး ေျခာက္ရက္အၾကာတြင္မူ ယင္း တုိက္သေဘၤာသတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာျဖစ္သူ ဂုိးရွမစ္ဒ္ (Goldschmidt) က ကဲကီးဂါးဒ္သည္ ဒိန္းမတ္နိုင္ငံေတာ္၏ အထက္ျမက္ အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ စာေရးဆရာ ႀကီးျဖစ္ေပသည္ဟု ေရးသားဂုဏ္ျပဳခေဲ့ပသည္။
လူ႔သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ လူသား၏ပုဂၢလဘဝကိုရႉျမင္ခဲ့ၾကသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၊ ေတြးေခၚပညာရွင္္ႀကီးမ်ား အစဥ္အဆက္ ရွိခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္အစဥ္အလာအရိုးစြဲလာခဲ့ၾကသည့္ ဘာသာေရးအစြဲမ်ား၊ ထုံးဓေလ့အယူမ်ား၊ အေတြးအျမင္ခံယူခ်က္ မ်ားကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းတင္ျပၿပီး ရဲရဲတင္းတင္းဆန္႔က်င္ကာ လူသား၏ပုဂၢလိကဘဝျဖစ္တည္မႈကို သတၱိရွိရွိရွင္းရွင္း လင္းလင္းေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့သူ ကဲကီးဂါးဒ္ကဲ့သို႔ေသာစာေရးဆရာမ်ိဳး၊ ေတြးေခၚရွင္မ်ိဳးကမူ အေတာ္ပင္ရွားပါးလွပါသည္။
ဒႆနပညာအရ ကဲကီးဂါးဒ္သည္ ဂ်ာမန္နာမ္ဝါဒီေတြးေခၚရွင္ႀကီးေဟဂယ္ (Hegel 1770­1831) ၏ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနား ထည္ဝါလွသည့္ ရုပ္လြန္တကၠိကဒႆနစနစ္ႀကီးကုိ အျပင္းအထန္ဆန္႔က်င္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ေဟဂယ္အလိုအရ အစစ္အမွန္ တရားဟူသည္ ရုပ္သေဘာနွင့္ဘာမွ်မဆုိင္။ နာမ္သေဘာသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ ဤကမၻာေလာကႀကီးဟူသည္မွာလည္း ယင္းအစစ္အမွန္ နာမ္တရားႀကီးျဖစ္ေသာအနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီး(Absolute Idea)ဝင္စားကိန္းဝပ္ၿပီး တျဖည္းျဖည္းဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ လာရာ ျဖစ္စဥ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ယင္းျဖစ္စဥ္သည္ လူသားတို႔၏ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္မႈနွင့္ လံုးဝမသက္ဆုိင္ေပ။ လူသားတို႔နွင့္ လံုးဝကင္းလြတ္ေနသည့္ နိယာမတရားအတိုင္းျဖစ္ေပၚတုိးတက္လွ်က္ရွိသည္ဟု ေဟဂယ္က ယုံၾကည္ေပသည္။
ေဟဂယ္ဆုိလိုသည္မွာ လူသားတို႔သည္ အနႏၱဝိညာဥ္ေတာ္တည္းဟူေသာ အစစ္အမွန္တရားႀကီး၏ လက္ေအာက္ခံမ်ား၊ ျပဌာန္းခံမ်ားသာျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအစစ္အမွန္တရားတို႔၏တိုးတက္မႈျဖစ္စဥ္တြင္ လူသား၏အခန္းက႑သည္ မည္သည့္ေနရာကမွ် ပါဝင္ျခင္းမရွိေပ။ ကမၻာေလာကႀကီး၏ တုိးတက္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈမ်ားအတြက္ လည္း လူသားသည္ ဘာမွ်ေဆာင္ၾကဥ္းမေပးနိုင္၊ ျပဳလုပ္မေပးနိုင္ဟု ေဟဂယ္က ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ဤေလာက၏အမြန္ျမတ္ဆံုးတန္ဖုိးမွာယင္း အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီး၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈျဖစ္စဥ္အတြင္း၌သာ တည္ရွိသည္။ လူသားဟူသည္မွာ ဤျဖစ္စဥ္ႀကီးဇြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အျဖည့္ခံသက္သက္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဤေလာကႀကီးအတြင္း ျဒပ္မဲ့နာမ္အင္အားစုႀကီး(ဝါ)အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီးက ျပဌာန္းသတ္မွတ္ထားၿပီးျဖစ္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ကုိေရာက္ရွိေရးအတြက္ နည္းလမ္းမ်ား၊ အသံုးခ်ခံမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ လူသားတို႔ခံစားေနၾကရေသာ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းမ်ား၊ သုခခ်မ္းသာျခင္းမ်ားတို႔သည္ ယင္းအနႏၱဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီး၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အလိုေတာ္အတိုင္းသာျဖစ္သည္။ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္အစစ္အမွန္တရားႀကီးသည္ ေနာက္ဆုံး အႏၱိမပန္းတိုင္သို႔ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေရာက္ရွိသြားေသာအခါတြင္ ဤကမၻာေလာကထဲရွိ ဆင္းရဲဒုကၡေဝဒနာမ်ား၊ အနိဌာရုံမ်ားသည္ အားလံုးကင္းစင္ပေပ်ာက္သြားေပလိမ့္မည္ဟု ေဟဂယ္က မိန္႔ဆိုခဲ့ေလသည္။
ေဟဂယ္၏ ရုပ္လြန္တကၠိကဒႆနစနစ္ႀကီးကို ကဲကီးဂါးဒ္သည္ မည္သို႔မွ်သေဘာမေတြ႔နိုင္ခဲ့ေပ။ ေဟဂယ္၏အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ ဟူသည္ ပုဂၢလိကသေဘာလုံးဝမပါသည့္ ေယဘုယ်သေဘာႀကီးသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအနႏၱဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီး မ႑ိဳင္တည္ရာဤေလာကႀကီးတြင္ ပုဂၢလလူသားတဦးခ်င္းစီအတြက္ ေျဖသိမ့္ေက်နပ္စရာ ဘာတကြက္မွမရွိဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဆိုခဲ့ေပသည္။
လူပုဂၢိဳလ္တဦးတေယာက္သည္ မည္မွ်ပင္ငယ္ငယ္၊ မည္သို႔ပင္ေသးေသး၊ သူ၏ ပုဂၢလခံစားမႈသည္ သူ႔ဘဝအတြက္မူ စၾကဝဠာႀကီးတမွ် ႀကီးက်ယ္နိုင္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ မိမိခံစားခ်က္သည္ အျခားသူမ်ား၏ခံစားခ်က္ေလာက္ အေရးမႀကီး၊ အေရးမပါဟူ၍လည္း မည္သူမွ်ထင္ျမင္ယူဆၾကမည္ မဟုတ္၊ လူပုဂၢိဳလ္တဦးတေယာက္၏ ခံစားခ်က္ေဝဒနာကုိ မည္သည့္စံႏႈန္းနွင့္မွ် တုိင္းတာဆုံးျဖတ္၍ရနိုင္မည္ မဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာကတြင္အေရးအႀကီးဆုံးမွာ လူသားတို႔၏ ပုဂၢလလူ႔ဘဝျဖစ္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ခံယူခဲ့သည္။
လူသားတဦးစီ၏ ဘဝတာျပႆနာမ်ား၊ ကိစၥမ်ားကုိ အမွန္အတုိင္း ရႉျမင္ခံယူနိုင္ေစရန္ လမ္းၫႊန္ေျဖရွင္းေပးရန္မွာ ဒႆနပညာ၏ အဓိကတာဝန္ျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္မႈသက္သက္အေပၚတြင္အေျချပဳထားသည့္ ဒႆနစနစ္ႀကီးမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ရန္ မဟုတ္။ ေဟဂယ္သည္ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီးကုိဗဟုိျပဳ၍ စၾကဝဠာႀကီးတခုလုံးနွင့္ပတ္သတ္ေသာဒႆနစနစ္ကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ္လည္း လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီ၏ဘဝအေၾကာင္းကုိမူကား လံုးဝမေဖာ္ျပမရွင္းလင္းခဲ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဟဂယ္၏ဒႆနစနစ္ႀကီးသည္ ဘာမွ်တန္ဖိုးမရွိဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ေဝဖန္သည္။
“ဆင္ျခင္ျခင္းသက္သက္၏ လမ္းၫႊန္မႈ်ေအာက္တြင္ေနထုိင္ရျခင္းမွာ ကေလာင္ထိပ္ဖ်ားသာသာရွိသည့္ လမ္းၫႊန္ေျမပုံကေလးကို အားကိုးအားထားျပဳ၍ ဒိန္းမတ္နိုင္ငံအတြင္း ခရီးထြက္ရျခင္းနွင့္တူလွပါသည္”ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ေဟဂယ္တို႔အားကိုးခဲ့သည့္ ဆင္ျခင္ျခင္းသေဘာကုိ ရႉတ္ခ်ခဲ့ေပသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္အေနျဖင့္ ေရွးဂရိဒႆနဆရာႀကီးဆိုကေရးတီးကုိမူ အထူးေလးစားခဲသ့ည္။ “ဆိုကေရးတီး၏ မိမိကိုယ္ကို မိမိ သိျမင္နားလည္ပါ” (know thyself) ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္ကို အလြန္ပင္ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်ခဲ့သည္။ ထုိေဆာင္ပုဒ္အတုိင္း ဒႆနေတြးေခၚေခၚ ေျမာ္ျမင္ျခင္း၏အဓိကရည္မွန္းခ်က္မွာ မိမိဘဝကို မိမိ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္နားလည္ရန္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္နွင့္အနီးကပ္ဆုံးျဖစ္ေသာ ကိုယ့္ဘဝကုိ ကုိယ္နားမလည္ေသးဘဲ ကုိယ္နွင့္ အလြန္ အလွမ္းေဝးလွသည့္စၾကဝဠာႀကီးကုိ အမိဖမ္းၿပီး ဆင္ျခင္ေနျခင္းသည္ ဘာမွ်အဓိပၸါယ္မရွိဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ယူဆေပသည္။
လူ႔ဘဝဟူသည္ အလြန္ပင္နက္ရိႉင္းက်ယ္ေျပာလွေပသည္။ ႀကီးက်ယ္ေလးနက္လွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝအေၾကာင္းကုိခ်ဥ္းကပ္ရာတြင္ အေတြးအေခၚစနစ္ႀကီးမ်ား တကၠိကပံုစံႀကီးနွင့္မရနိုင္။ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ျဖစ္တည္္မႈဘဝ (ဝါ) လူ႔ဘဝကို ဒႆနစနစ္တခုအတြင္း ေဘာင္ခတ္ေလလ့ာ၍မရနိုင္ဟူ၍လည္း ခံယူခဲ့ေပသည္။
ထို႔ျပင္ ကဲကီးဂါးဒ္သည္ေယဘုယ်သေဘာကိုေရွ႔တန္းတင္ၿပီး ပုဂၢလသေဘာကိုေသးသိမ္ေစခဲ့သည့္ ေဟဂယ္၏အယူအဆ တရပ္ကုိလည္း အႀကီးအက်ယ္ဆန္႔က်င္ခဲ့သည္္။ ေဟဂယ္အလုိအရ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီးဝင္စားေနေသာစၾကဝဠာႀကီးတြင္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလွသည့္ မဟာအစီအမံရည္မွန္းခ်က္ႀကီးတရပ္ရွိေပသည္။ ယင္းသည္ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ရည္မွန္းခ်က္ကို မဆုိထားနွင့္ လူသားတရပ္လံုး၏ရည္မွန္းခ်က္အားလုံးထက္ပင္ ပို၍အေရးႀကီး၏။ ပို၍လည္း အေျခခံၾကလွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတို႔သည္ မိမိကိစၥ၊၊ မိမိရည္မွန္းခ်က္ကိုေဘးခ်ိတ္ၿပီး စၾကဝဠာႀကီး (ဝါ) အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီး၏အႏၱိအစီအမံ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ထမ္းေဆာင္ေပးၾကရမည္ဟု ဆုိေပသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္ကမူ “ေဟဂယ္၏အယူအဆ အဆိုျပဳခ်က္ကုိလက္ခံလိုက္ပါက လူသားတို႔အတြက္မည္သည့္ အလားအလာမွ်ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ေဟဂယ္၏ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီးမွသာ အလားအလာမ်ားျဖင့္ျပည့္လွ်ံသြားေပေတာ့မည္။ ဤသို႔ျဖစ္သြားပါက လူသားတို႔အတြက္ မည္သည့္အက်ိဳးေက်းဇူးမွ် ရွိလာမည္ မဟုတ္ေပ။ အက်ိဳးယုတ္ရန္သာ ရွိေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူသားတို႔သည္ အနႏၱဝိညာဥ္ေတာ္၏လက္ေအာက္ခံ၊ ျပဌာန္းခံအေစအပါးျဖစ္သြားၿပီး လူသားဂုဏ္သိကၡာေပ်ာက္ကြယ္ သြားေတာ့မည့္အတြက္ျဖစ္သည္။ “လူသားတို႔၏ ထူးျခားထင္ရွားလွသည့္ ျဖစ္တည္မႈဘဝ” သည္ ဘယ္ေတာ့မွ် ေခါင္းေထာင္ေပၚထြန္းနိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္” ဟု ျမင္သိခဲ့ေပသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္အလုိအရမူ လူသားတြင္ မြန္ျမတ္လွသည့္ ျဖစ္နိုင္စရာအလားအလာ မ်ားစြာရွိသည္။ ယင္းအလားအလာမ်ားထဲမွ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လူ႔တာဝန္ရွိေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ကဲကီးဂါးဒ္သည္ ဒႆနပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေဝါဟာရနွစ္လံုးကုိ သုံးစဲြခဲ့သည္။ ယင္းတို႔မွာ နွစ္ခုစလံုး (Both/And) နွင့္ တခုခု (Either/Or) တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ နွစ္ခုစလုံးဟူသည္ ဆိုးရြားလွသည့္ဘဝ (ဝါ) ငရဲဘံုကိုဦးတည္ေသာလမ္း ျဖစ္သည္။ တခုခုကမူ မြန္ျမတ္္သန္႔စင္လွသည့္ နိဗၺာန္ဘုံအတြက္လမ္းျပျဖစ္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဖြင့္ဆိုပါသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္ေျပာခ်င္သည္မွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။
လူပီသေသာဘဝ (ဝါ) စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္ဘဝသို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းသူတဦးသည္ သူ႔ဘဝတေလွ်ာက္တြင္ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆက္တုိက္ေရြးခ်ယ္ၿပီးျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ရေပမည္။ “ဒါမွမ ဟုတ္ရင္ဒါ” ဆိုၿပီးတခုခုကုိ အခိုင္အမာဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ပုိင္ပုိင္ နိုင္နိုင္ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္လုိက္ျခင္းသည္ တစုံတဦး၏ထိန္းခ်ဳပ္ျပဌာန္းခ်က္ကုိမခံယူဘဲ မိမိဘဝကုိ မိမိဘာသာ တည္ေဆာက္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ တခုမဟုုတ္တခု ဟူေသာလမ္းကုိ ေရြးခ်ယ္လိုက္သူသည္ လူ႔ဘဝ၏လြတ္လပ္မႈ အရသာကိုခံစားနိုင္သူ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ကုိယ္လမ္းကုိ ကုိယ္ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္လုိက္ရသည့္အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာသမွ် အေပၚတြင္ ကိုယ့္မွာတာဝန္ရွိလာေပေတာ့သည္။ ဤသို႔တာဝန္ရွိလာသည့္အတြက္လည္း စိုးရိမ္ပူပန္ေသာကမ်ား ရွိလာရစၿမဲျဖစ္သည္။ လူပီသေသာလူ (ဝါ) စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္လူသည္ ရင္ဆိုင္ရမည့္စုိးရိမ္ပူပန္ေသာကမ်ားကို မေၾကာက္ရြံ႔မတုန္လႈပ္ဘဲ ကိုယ့္တာဝန္ကုိယ္ယူနိုင္သူ ျဖစ္သည္။ မည္သူ႔အဆံုးအျဖတ္ကိုမွ်မခံဘဲ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေရြးၿပီး လႈပ္ရွားျပဳမူေဆာင္ရြက္နိုင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ေပသည္။
ဤသို႔ မိမိေလွ်ာက္မည့္လမ္းကို ျပတ္ျပတ္သားသားမေရြးခ်ယ္နိုင္ဘဲ ဟိုဟာပဲလုပ္ရေတာ့မလုိ ျဖစ္ေနသည့္ နွစ္ခုစလံုးသမားသည္ လူမမည္ကာမတၱလူသာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ လူက်င့္လူႀကံ မက်င့္ႀကံနိုင္ဘဲ လူအျဖစ္မွဈာန္ေလွ်ာက်သြားကာ လူျဖစ္ရႉံးသည့္ဘဝသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားမည္သာျဖစ္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဆိုခဲ့ေပသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္အတြက္ “နွစ္ခုစလုံး” အယူဝါဒသည္ ကလိမ္ၿခံဳဝါဒ၊  အတုအေယာင္ဝါဒျဖစ္သည္။ ကဲကီးဂါးဒ္က“လူသားတဦးဟာ တခ်ိန္တည္းမွာ ခရစ္ယာန္တဦးအျဖစ္နဲ႔လည္း ေနမယ္။ သာမန္ေလာကီလူသားတဦးလုိလည္းေနမယ္ဆုိတာ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ အျဖစ္တခုခု၊ ဘဝတရပ္ရပ္ကုိေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြးခ်ယ္ရမယ္။ ထာဝရဘုရားရဲ့လမ္းစဥ္ကိုလည္း လိုက္နာမယ္၊ ေလာကီလူ႔ဘဝမွာလည္း ကာမဂုဏ္အာရံုေတြနဲ႔ေပ်ာ္ေမြ႔ေနမယ္ဆိုၿပီး “နွစ္ခုစလံုး”လမ္းကို ေလွ်ာက္လို႔မရဘူး။ ခရစ္ယာန္စစ္စစ္လည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ေငြေၾကးခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝေအာင္လည္းရွာေဖြခ်င္တယ္ဆိုၿပီး “နွစ္ခုစလံုး” တၿပိဳင္တည္းလုပ္လို႔ မရနိုင္ဘူး။ ေယရႉခရစ္ေတာ္ကုိလည္း ၾကည္ညိဳတယ္၊ အာဏာပါဝါေတြကုိလည္းမက္ေမာတယ္ဆုိတာ “နွစ္ခုစလံုး”တခ်ိန္တည္းမျဖစ္နိုင္ဘူး။  “နွစ္ခုစလံုး”ကို တၿပိဳင္တည္းေရြးလို႔မရဘူး။ တခုမဟုတ္တခု (ဝါ) တခုခုကုိသာ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ နွစ္ခုစလုံးကိုေရြးၿပီး နွစ္ခုစလုံးအယူဝါဒကို လက္ကုိင္ထားေနၾကတ့ဲခရစ္ယာန္ေတြဟာ အတုအေယာင္ဘာသာေရးသမားေတြသာျဖစ္တယ္။ စစ္မွန္တဲ့ခရစ္ယာန္ဘဝမွ ေသြဖည္ေနတ့ဲအယူအမွားေနၾကသူေတြသာ ျဖစ္တယ္။ စစ္မွန္တ့ဲခရစ္ယာန္တဦးျဖစ္ဖို႔ဆုိရင္ ‘တခုခု’ လမ္းကိုေရြးရမယ္။ ထာဝရဘုရားရဲ့လမ္းစဥ္အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမယ္။ ဒါမွ အမွန္တရား သစၥာတရားကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္မယ္” ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ေျပာၾကားေလသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္က သစၥာတရားဟူသည္ စာေပအယူဝါဒမ်ားကုိ ဖတ္ရႉေလ့လာၿပီးေနာက္ ရရွိလာသည့္အရာမဟုတ္။ အဟုတ္တကယ္ရွိေနသည့္အျဖစ္တခု (ဝါ)ဘဝတခုသာျဖစ္သည္။ အသိဉာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အယူဝါဒက်မ္းဂန္မ်ားကုိ ဒုိးလုိေမႊၿပီး သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေသာ္လည္း ခရစ္ယာန္ဘာသာတရား၏သစၥာတရားကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ေယရႉသခင္ ေနထုိင္က်င့္ႀကံသြားသကဲ့သို႔ စစ္စစ္မွန္မွန္ စုိက္လိုက္မတ္တတ္ ယံုယုံၾကည္ၾကည္ လုိက္နာက်င့္ႀကံမႈျဖင့္သာ သစၥာတရားကုိခ်ဥ္းကပ္နိုင္မည္။ မိမိသာ သစၥာတရားနွင့္ထပ္တူျဖစ္လာမည္ဟု ဆိုခဲ့ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ သစၥာတရား၏ျဒပ္မဲ့သီအိုရီသေဘာတရားမ်ားမွတဆင့္ မခ်ဥ္းကပ္နိုင္။ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘဝနွင့္ထပ္တူက်င့္ႀကံနိုင္မွသာ ရရွိနိုင္မည္ဟု ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ကဲကီးဂါးဒ္သည္ အစဥ္အလာအေနာက္တုိင္းဒႆနအယူဝါဒမ်ားကုိ ဆန္႔က်င္ကာ လမ္းခြဲထြက္ခဲ့သည္။  သစၥာတရားနွင့္အစစ္အမွန္တရားဟူသည္ ေယဘုယ်သေဘာ(Universal)၊ ဓမၼဓိဌာန္(Objective)မဟုတ္။ သီးျခားသေဘာ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာ(Subjective)သာျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ သစၥာတရားသည္ ယုတိၱေဗဒနွင့္သခၤ်ာဆင္ျခင္ျခင္းတို႔၏ကိစၥမဟုတ္။ လူသား၏ ပုဂၢလလူ႔ဘဝကိစၥသာျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ယုတိၱေဗဒနွင့္သခၤ်ာဆင္ျခင္ျခင္းတို႔ကိုအေျချပဳ၍ ေယဘုယ် ဓမၼဓိဌာန္သေဘာတို႔ကိုရွာေဖြေနသည့္သိပၸံပညာသည္ ပုဂၢလလူ႔ဘဝ၏သစၥာတရားကို မည္သို႔မွ်မေဖာ္ထုတ္နိုင္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္ကမိန္႔ဆိုခဲ့ေပသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္၏ ဒႆနအယူအဆမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္အခါက အလြန္ပင္ ၾသဇာႀကီးခဲ့ေသာေဟဂယ္၏ဒႆနနွင့္ ထိပ္တိုက္ဆန္႔က်င္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။ ေဟဂယ္အေနျဖင့္ သစၥာတရားဟူသည္ သူ၏ ဒႆနစနစ္ႀကီးအတြင္း တခုနွင့္တခု စနစ္တက်ဆီေလွ်ာ္ကုိက္ညီေနမႈရွိေနျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။ သူ၏ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ဟူေသာ အစစ္အမွန္အရွိတရားနွင့္ ဆီေလွ်ာ္ကုိက္ညီမႈရွိမွာသာ အမွန္တရားျဖစ္နိုင္ေပသည္။ သစၥာတရားျဖစ္နိုင္သည္။ ဆီေလွ်ာ္ကိုက္ညီမႈမရွိသည့္အရာမွန္သမွ်သည္ သစၥာတရားမျဖစ္နိုင္ဟု ဆုိေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ သူ၏ ေယဘုယ်သေဘာႀကီးတခုလုံးအတြင္း အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေနမွသာ သစၥာတရားျဖစ္နိုင္မည္ဟုဆိုလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္ကမူ ေဟဂယ္၏အယူအဆကုိ ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္လိုက္ေလသည္။ သူက လူဟူသည္ ေယဘုယ်သေဘာႀကီး တရပ္၏ျပဌာန္းခံအစိတ္အပိုင္း တခုမဟုတ္။ မမိမိဘာသာမိမိ စစ္မွန္စြာတည္ရွိေနေသာ ဝိေသသသေဘာသာ ျဖစ္သည္။ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာသာ ျဖစ္သည္။ လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီသည္ ေယဘုယ်သေဘာအားလုံးထက္ ျမင့္ျမတ္ေပသည္။ အဘယ္ေ့ၾကာင့္ဆိုသာ္ လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီ အမွန္တကယ္ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသကဲ့သို႔ ယင္းေယဘုယ်သေဘာတရားတို႔သည္ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္မႈမရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။ အမွန္စင္စစ္ လူသားတဦးစီကိုယ္တိုင္သည္ အမွန္တရား (ဝါ) သစၥာတရားတခုလံုးပင္ ျဖစ္သည္။ လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီသည္ သစၥာတရားနွင့္ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္လာနိုင္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဆိုခဲ့ေပသည္။
အေနာက္တုိင္းဒႆနသမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ အစဥ္အလာအားျဖင့္ ဒႆနေတြးေခၚပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္ ဝိေသသျဖစ္ရပ္မ်ားနွင့္ ပုဂၢလိကလူသားတို႔ထက္ ေယဘုယ်သေဘာတရားမ်ား၊ အနွစ္သာရ(Essences)မ်ားကုိသာ အေလးေပးခဲ့ၾကေပသည္။ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ စိတ္ကူးယဥ္ (Idea) စသည့္ ျဒပ္မ့ဲသေဘာ (Concrete) မ်ားကုိ ျဒပ္ရွိသေဘာေဆာင္ေနသည့္ အေသြးအသြားနွင့္ျဖစ္တည္ေနေသာ လူ (ဝါ) လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔လူသားဘဝ (Flesh­and­blood human being) ထက္ ပိုၿပီးအေရးထားခဲ့ၾကေပသည္။
ျပင္သစ္ေတြးေခၚရွင္ႀကီး ေဒကား (Descartes 1596­1650) က “ကၽြန္ုပ္စဥ္းစားသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ရွိသည္” (I Think, therefore I am) ဟူ၍ ေျပာခဲ့ေသည္။ ကၽြန္ုပ္တည္းဟူေသာ လူသားျဖစ္တည္ရီေနရျခင္းမွာ ကၽြနုပ္စဥ္းစားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ လူသား၏တည္ရွိမႈသည္ လူသား၏စဥ္းစားမႈအေပၚမွီနေၾကာင္း ေျပာခဲ့ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စဥ္းစားျခင္းကို ေရွ႔တန္းပုိ႔ခဲ့ေပသည္။ ထုိနည္းတူ ေဟဂယ္ကလည္း “အစစ္အမွန္တရားဟူသည္ ဆင္ျခင္နည္းက်ျခင္း”(What is real is rational)ဟုဆိုခဲ့ေပသည္။ ဆင္ျခင္ျခင္းနွင့္ အစစ္အမွန္တရားကုိ ထပ္တူျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူ၏ျဖစ္တည္မႈကို ေမွးမွန္ေစခဲ့ေသာအယူအဆျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ျဒပ္ရွိသေဘာတို႔ကုိေဘးခ်ိတ္ၿပီး ျဒပ္မဲ့သေဘာတို႔ကို ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည့္ေတြးေခၚရွင္ႀကီးမ်ားကုိ ကဲကီးဂါးဒ္က ဤသို႔သေရာ္ခဲ့သသည္။
“ျဒပ္မဲသ့ေဘာမ်ားကိုဦးစားေပးလြန္းသူတဦးသည္ လက္ေတြ႔ဘဝအရွိတရားမ်ားနွင့္ အလြန္ကင္းကြာသြားေပသည္။ သူသည္ လူ႔ဘဝ၏ ျဒပ္ရွိ အရွိတရားတို႔အေပၚ အေမ့ေမ့အေလ်ာ့ေလ်ာ့ျဖစ္လာၿပီး မိမိ၏လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈကိုပင္ သတိမမူနိုင္၊ မသိရွိနိုင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံးသာယာလွေသာတနံနက္ခင္း အိပ္ယာမွနိုးအထတြင္ မိမိဘဝသည္ ေသဆုံးသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိဘဝျဖစ္တည္မႈသည္ အခ်ည္းနွီးအဓိပၸါယ္မ့ဲျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကို အထိတ္အလန္႔ေတြ႔လုိက္ ရေလေတာ့သည္” ေယဘုယ်ျဒပ္မဲ့သေဘာကုိဦးစားေပးခဲ့ၾကသည့္ ေတြးေခၚရွင္မ်ားသည္ ကုိယ့္ဘဝကိုယ္ ေမ့ေနၾကသူမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
မည္သို႔ဆုိေစ အေနာက္တိုင္းဒႆနသမုိင္းတေလွ်ာက္တြင္ ေတြးေခၚရွင္အမ်ားစုသည္ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈထက္ “အနွစ္သာရ ျဒပ္္မ့ဲတရားမ်ားကုိ ေရွ႔တန္းတင္ဦးစားေပးၾကကာ အနွစ္သာရသည္ ျဖစ္တည္မႈထက္ ေရွ႔က်၏ (ဝါ) ပဓာနက်၏” (Essence Precedes Existence) ဟုဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈကိုဦးစားေပးခဲ့ၾကေသာ ကဲကီးဂါးဒ္နွင့္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ကမူ အထက္ပါအဆုိအမိန္႔ကုိ ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ခဲ့ၾကေပသည္။ သူတို႔က“ျဖစ္တည္မႈသည္အနွစ္သာရထက္ ေရွ႔က်၏ (ဝါ) ပဓာနက်၏” (Existence precedes Essence) ဟု ေႂကြးေၾကာ္ၾကပါသည္။
ဤအဆို နွစ္ရပ္သည္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒနွင့္ အျခားဒႆနဝါဒမ်ားအၾကားျခားနားခ်က္ကုိ မီးေမာင္းထုိးျပထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းတို႔၏ဆိုလိုရင္း အဓိပၸါယ္ကိုကြဲကြဲျပားျပားနားလည္ရန္ အေရးႀကီးလွေသည္။ ရုတ္တရက္ဆုိပါလွ်င္ “ျဖစ္တည္မႈကို ေရွ႔ကဦးေဆာင္ထားသည့္အနွစ္သာရ” နွင့္ “အနွစ္သာရကို ေရွ႔ကဦးေဆာင္ထားေသာျဇစ္တည္မႈ” ဟူသည္ နားရႉပ္ေထြးစရာလုိ ျဖစ္ေနပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အေသအခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ပါက အတန္ပင္ကြဲျပားျခားနားလွသည္ကို ေတြ႔ရေပမည္။ ထို႔ျပင္ ယင္း စကားရပ္တို႔၏ ေနာက္ကြယ္မွ အေတြးအေခၚအယူအဆသည္ အလြန္ပင္အေရးပါလွေပသည္။ နွစ္ဆယ္ရာစု ဒႆနအေတြးအေခၚကုိ အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္ေစခဲ့ေသာအယူအဆဟုလည္း ဆိုနိုင္ေပသည္။ ဤသို႔ အေရးႀကီးလွသည့္အယူအဆအတြက္ ျပည့္စံုရွင္းလင္းလွသည့္ အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကုိ ျပင္သစ္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီ ယန္းေပါဆာ့တ္က ထြန္းၫွိျပခဲ့ေပသည္။

0 comments:

Post a Comment