Tuesday, June 25, 2013

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆန နိဒန္း) ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၃-)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၃-) (စာျပင္နိုင္သမွ် ၿပီးသမွ်တင္ေပးမယ္ေတြးပါတယ္-မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
၃။ နိေရွး (သို႔မဟုတ္)အခ်ိန္မက်မီေရာက္လာသူ။
ဂ်ာမန္ေတြးေခၚရွင္ကီး နိေရွး (Nietzche) ကလည္း ခရစ္ယာန္ဘာသာေရးအေပၚ အေျချပဳထားသည့္အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈကို လံုးဝမေက်နပ္ခဲ့ေပ။ သူ႔ေခတ္ရွိ အေနာက္တုိင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္း၍ ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနသည္။ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈသည္လည္း ယိုယြင္းပ်က္စီးေနၿပီဟု ရႉျမင္ခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိခံယူထားေသာတန္ဖိုးမ်ား၊ႏႈန္းစံမ်ားကုိ ဖ်က္သိမ္းျပစ္ၿပီး တန္ဖုိးသစ္မ်ား ႏႈန္းစံသစ္မ်ားျပန္လည္ခ်မွတ္ရန္လုိအပ္ေနသည္။ လက္ရွိ ခၽြတ္ၿခံဳက်ပ်က္စီးေနေသာ တန္ဖိုးေဟာင္း၊ စံႏႈန္းေဟာင္းမ်ားကုိေခ်ဖ်က္ရန္အတြက္ မိမိ လူ႔ေလာကကုိေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုခဲ့ေလသည္။
ဥေရာပတိုက္ႀကီးတခုလုံးမွာ လူမႈဘဝျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို မလုပ္မျဖစ္လုပ္ဖို႔လုိအပ္ေနသည္။ ဤသို႔မလုပ္လွ်င္ လူသားမ်ားအတြက္ ပူေဆြးဝမ္းနည္းစရာအခ်ိန္ ဆုိက္ေရာက္လာလိမ့္မည္။ ဥေရာပ တတုိက္လံုးသည္လည္း ေဘးဆိုးဒုကၡ အေမွာင္တိုက္ႀကီးထဲသို႔က်ဆင္းသြားလိမ့္မည္။ ဤသို႔ေသာ ေဘးဆုိးအႏၱရာယ္ႀကီးသည္ မေဝးလွေသာလက္တကမ္း အလုိမွာ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္၏။ ယင္းအႏၱရာယ္ႀကီးကား နတၱိဝါဒ (Nihilism) ႀကီးပင္ျဖစ္သည္ဟု နိေရွးက သူ၏ “အာဏာရလုိမႈ စိတ္ေဇာဆႏၵ(Will to Power)စာအုပ္”ထဲတြင္ေဖာ္ျပသတိေပးခဲ့သည္။
အမွန္စင္စစ္ ကဲကီးဂါဒ္နွင့္နိေေရွးတို႔၏ (၁၉)ရာစုသည္ အေနာက္တိုင္းတြင္အေကာင္းျမင္ဝါဒ (Optimism) ထြန္းကားႀကီး စုိးေနေသာ ေခတ္အခ်ိန္အခါျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္နိေရွးတို႔သည္ သူတို႔ေနထုိင္ရာကမၻာေလာကႀကီးကို ရႉျမင္္ၾကရာတြင္ အဆုိးျမင္ဝါဒ (Pessimism) ရႉေထာင့္မွ ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ ေခတ္သစ္လူသား၏ စိတ္ဝိဉာဥ္သည္ ဖ်ားနာေနၿပီ။ ယုိင္နဲ႔ေနၿပီ။ ခၽြတ္ၿခံဳက်ၿပီး ဘုန္းဘုန္းလဲေတာ့မတတ္ျဖစ္ေနၿပီဟုပင္ ဆိုခဲ့ေသည္။ ကမၻာေျမျပင္ႀကီးတခုလံုးပင္ မၾကာခင္မွာ တြန္႔လိမ္ေကာက္ေကြး ရြဲ႔ေစာင္းသြားၿပီး ရႉျမင္္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ႀကီးျဖစ္သြားလိမ့္မည္ဟူ၍လည္း တင္စား၍ေျပာခဲ့ေလသည္။
၁၉ ရာစုကို အေနာက္တိုင္း၏ အသိပညာနိုးထပြင့္လင္းေသာေခတ္ဟု သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ထိုေခတ္တြင္သဘာဝသိပၸံပညာသည္ တဟုနု္ထုိး တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာခဲ့သည္။ လူသားမ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘဝျဖစ္ရပ္အသီးသီးတြင္ သိပၸံပညာနွင့္စက္မႈပညာတို႔က ထုတ္လုပ္ေပးလိုက္ေသာ အရာဝတၳဳပစၥည္းမ်ားက ေနရာယူတြင္က်ယ္လာသည္။ သိပၸံပညာနွင့္ကင္းေသာ လူ႔ဘဝလူ႔အျဖစ္ ဟူသည္မရွိေလာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္းလူသားတို႔သည္ သိပၸံပညာ၏စြမ္းအားကုိ အတိုင္းအဆမရွိ ယံုၾကည္ကုိးစားခဲ့ၾကသည္။ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကသည္ဟုပင္ ဆိုနိုင္ေပသည။္ ဤသို႔ျဖင့္ လူသားတို႔သည္ သိပၸံပညာ၏ အက်ိဳးျပဳအားသာခ်က္၊ ေကာင္းကြက္မ်ားကုိသာ ေရြး၍ ျမင္ခဲ့ၾကသည္။ သပၸံပညာ၏ အက်ိဳးယုတ္ေစသည့္ အားနည္းခ်က္၊ ဆိုးကြက္မ်ားကိုမူ သတိမထားခဲ့ၾက မွန္းဆဆ၍မရဲေလာက္ေအာင္ အဖ်က္စြမ္းအင္ရွိၾကေသာ သိပၸံလက္နက္ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္မ်ား၊ ဤလက္နက္မ်ားကုိအသုံးျပဳသည့္ စစ္ပြဲႀကီးမ်ား၊ စစ္သံု႔ပန္းနွိပ္စက္ေရး စခန္းႀကီးမ်ား၊ လူသားတို႔၏ စိတ္ဓာတ္သိမ္ငယ္သြားမႈမ်ားကိုမူ မေတြးမိခဲ့ၾကေပ။ ထုိအေျခအေနဆိုး၊ အျဖစ္ဆုိးႀကီးမ်ားကို နိေရွးက ႀကိဳတင္ျမင္ခဲ့ၿပီး လူသားတို႔အား သတိေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ျပင္ နိေရွးက လူသားေတြ၏ အဆိုးဆုံးအဝိဇၨာအမွာင္တိုက္ႀကီးမွာ စက္မႈသိပၸံပညာတုိးတက္လာမႈနွင့္ ဆင္ျခင္ျခင္းအဓိကဝါဒ ထြန္းကားလာမႈတို႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ားကိုးကြယ္အားထားရာ “ထာဝရဘုရား ေသဆံုးသြားၿပီ” ဟူသည္ကို သေဘာေပါက္ နားမလည္နိုင္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္လူသား၏ အတြင္းအဇၩတစိတ္သ႑န္တြင္ ထာဝရဘုရားမရွိေတာ့ျခင္းကုိ မရိပ္မိ၊ မသိရိွၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤသေဘာကို လူအမ်ားနားလည္လာေအာင္ နိေရွးကအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွင္းျပခဲ့ေလသည္။
ဤေလာကတြင္ ထာဝရဘုရားဟူသည္ မရိွေတာေ့ၾကာင္းကုိ သူ၏ “ေပါ့ပ်က္ပ်က္သိပၸံပညာ” (The Gay Science) တြင္ေအာက္ပါအတိုင္း ပံုေဆာင္ကာတင္ျပခဲ့သည္။
သာယာေသာ နံနက္ခင္းတခုတြင္ အရူးတေယာက္သည္ မီးထြန္းထားသည့္မီးအိမ္တလုံးကို ကုိင္ေႁမွာက္ၿပီး လူစည္ကားရာေဈးထဲသို႔ ဝင္လာသည္။ “ထာဝရဘုရား ဘယ္မွာပါလဲ၊ သူ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ရွာေနတာပါ” ဟူ၍လည္း သူ႔ပါးစပ္က အဆက္မျပတ္ဟစ္ေအာ္ေလ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေဈးထဲ၌ ထာဝရဘုရားကိုမယုံၾကည္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနၾကသည္။ သူတို႔က အရူးကုိတေယာက္တေပါက္ေျပာဆုိၿပီး ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ၾကသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္အရူးက “ေၾသာ္... ထာဝရဘုရားကုိ က်ဳပ္တို႔တေတြ သတ္ပစ္လိုက္ၾကတာကုိး” ဟု မွတ္ခ်က္ခ်လုိက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အရူးက ဆက္လက္၍ ေျပာျပန္သည္။ “ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲကေရေတြကို ဘယ္လုိကုန္ေအာင္ ေသာက္ၾကမွာလဲဲ။ ေကာင္းကင္ျပင္ မိုးကုပ္စက္ဝုိင္းႀကီး ေျပာင္လက္သြားေအာင္ ဘယ္သူသုတ္ပစ္မွာလဲ။ က်ဳပ္တို႔ကမၻာေျမႀကီးကေရာ ဘယ္ကုိဦးတည္သြားေနသလဲ။ မဟူရာ အေမွာင္တုိက္ႀကီးထဲဆီကိုလား၊ ဘယ္ကုိလဲ။ က်ဳပ္တို႔လူသားဆုိတ့ဲေကာင္ေတြကေရာ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း စခန္း သြားေနၾကတာလဲ။ အာကာသဟင္းလင္းျပင္ႀကီးထဲ ခရီးသြားရတဲအျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္ ေပါက္ခ်င္ရာေပါက္ သြားေနၾကရတာလား။ လကြယ္ညသန္းေခါင္ခ်ိန္မွာ ေရာက္ေနရသလုိ စမ္းတဝါးဝါးျဖစ္ေနၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မုိးစင္စင္လင္းခ်ိန္က်မွ မီးခြက္ထထြန္းတ့ဲအျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတာလား။ ဘယ္လုိလဲ။ တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔အားလုံးဟာ ထာဝရဘုရားကုိ ကိစၥတံုးလုပ္လိုက္ၾကတဲ့လူသတ္သမားေတြပဲ။ ကဲ ... အခုေလာကအမွာ အစင္ၾကယ္ဆံုးဆိုတဲ့ေမတၱာတရား အျပည့္ဆံုးဆိုတ့ဲ လူသားေတြကိုကယ္တင္နိုင္တယ္ဆိုတ့ဲထာဝရဘုရားဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး။  သူ႔ေနရာကို ဘယ္သူက ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔ အစားဝင္ၾကမွာလဲ။ အင္းေလ ... ေနာက္ဆုံးေတာ့ က်ဳပ္ဟာ အခ်ိန္မတုိင္မီေရာက္လာတ့ဲသူပါပဲ” ဟု ေအာ္ဟစ္ျမည္တမ္းကာ သူ႔မီးအိမ္ကိုလည္း ေပါက္ခြဲပစ္လုိက္ေလသည္။
နိေရွးက သူ၏ဒႆနကိုတင္ျပရာ၌ ဤသို႔ေသာပံုေဆာင္တင္စားခ်က္မ်ား၊ နိမိတ္ပုံမ်ားျဖင့္ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေရးေလ့ရွိ၏။ အထက္ပါ ပံုေဆာင္တင္ျပခ်က္တြင္ နိေရွးက ထာဝရဘုရားေသဆုံးသြားၿပီျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ထာဝရဘုရားကုိဗဟိုျပဳ၍ လက္ခံလိုက္နာခဲ့ၾကေသာ မွန္ျခင္း၊ မွားျခင္း၊ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္း စသည့္တန္ဖုိးမ်ားသည္လည္း မရွိေတာ့ၾကၿပီ။ ဤသို႔ဆုိလွ်င္ မည္သည့္တန္ဖိုးနႈန္းစံမ်ားနွင့္ မည္သို႔စခန္းသြားၾကမည္နည္း။ မွန္မွား ေကာင္းဆုိး တန္ဖိုးနႈန္းစံမ်ားကုိအသစ္ဖန္တီးရန္ဆိုသည္မွာ လြယ္သည့္အလုပ္မဟုတ္။ အမွန္အမွားမသိဘဲ၊ အေကာင္းအဆုိးမဆံုးျဖတ္နိုင္ပဲ လူတို႔သည္ ေရာက္တတ္ရာရာသုိ႔ ဦးတည္ရာမ့ဲ သြားၾကရေတာ့မွာလား။ ထာဝရဘုရားေနရာသို႔ အစားဝင္မည့္လူသားတို႔သည္ အဓိပၸါယ္မဲ့အျဖစ္မ်ိဳးေရာက္သြားလွ်င္ မည္သို႔လုပ္ၾကမည္နည္း။ ဤအျဖစ္ ဤဘဝသို႔အေရာက္မခံနိုင္ဟု နိေရွးက တင္ျပျခင္းျဖစ္ေပသည္။
အမွန္စင္စစ္ နိေရွး၏ ဘုရားသခင္ေသဆံုးသြားၿပီဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံသည္ အေနာက္တိုင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိ အလြန္ထိတ္လန္႔အားငယ္ေစခဲ့ေပသည္။ လူ႔ဘဝ ယုံၾကည္မႈဆိုင္ရာဒုကၡကိုလည္း ေပးအပ္ခဲ့ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေနာက္တုိင္းလူသားမ်ားအတြက္ ထာဝရဘုရားအေပၚ ယုံၾကည္သက္ဝင္မႈသည္ သူတို႔ဘဝ၏အနွစ္သာရျဖစ္ေပသည္။ ဘဝ၏ အဓိပၸါယ္ရွိရာလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ယခုကဲ့သို႔ထာဝရဘုရား မရွိေတာ့ၿပီဟုဆိုပါလွ်င္ မည္သည္ကို သြားအားကိုးရေတ့ာမည္နည္း။ အတိုင္းအဆမ့ဲက်ယ္ေျပာလွသည့္ ေလာကသမုဒ္ျပင္က်ယ္ႀကီးထဲတြင္ လူသားသည္ ေရေမ်ာကမ္းတင္ ျဖစ္သြားရေလေတာ့သည္။ ထာဝရဘုရားမရွိေတာ့သည္အတြက္ ဤေလာကစၾကဝဠာႀကီးသည္ ဘာမွ်ျဖစ္သြားသည္မဟုတ္။ လူသားမ်ားအတြက္္မူ ဘဝအဓိပၸါယ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့သည္။ လူ႔ဘဝလံုၿခံဳမႈပ်က္ျပယ္သြားရေတာ့သည္။ လူ႔ဘဝ၏ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားသည္လည္း ေၾကျပဳန္းသြားရေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဂ်ာမန္ဒႆနဆရာႀကီး ဟုိင္ေဒးဂါးက “လူသားသည္စြန္႔ပစ္ခံရသည့္အားကိုးမဲ့ဘဝသို႔ ဆုိက္ေရာက္သြားရေတာ့သည္။ လူသားတို႔သည္ ယုံၾကည္ကိုးစားစရာနတၱိ။ ေျဖဆည္စရာ ဘာမွ်မရွိေတာ့ဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡပူေဆြးေသာကမ်ားကုိ ျပင္းထန္လွစြာျဖင့္ မရႉမလွလွ ခံစားရေပေတာ့မည္”ဟုဆုိခဲ့ေပသည္။
ျဖစ္တည္မႈဝါဒ မတိုင္မီအခ်ိန္ကမူ အေနာက္တုိင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ထာဝရဘုရားဟူသည္ အနဓိဝရ၊ အနႏၱသေဘာေဆာင္သည္ဟု အမ်ားကခံယူခဲ့ၾကေပသည္။ မွန္မွား၊ ေကာင္းဆုိးတည္းဟူေသာ ကုိယ္က်င့္တရားနႈန္းစံမ်ားကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးသည့္ အႏၱိမမူလအေျခခံတရားႀကီးျဖစ္သည္ဟူ၍လည္း ယူဆခဲ့ၾကေပသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ထာဝရဘုရားေသဆံုးသြားေသာအခါတြင္ ထုိစဥ္ကလက္ခံခဲ့ၾကသည့္ သစၥာတရားမ်ား၊ ေကာင္းျမတ္မႈမ်ား၊ ကိုယ္က်င့္နီတိ နႈန္းစံမ်ားသည္လည္း ထာဝရဘုရားနွင့္အတူ ေျမႃမွဳတ္သၿဂႌဳဟ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေပေတာ့သည္။ ဤသို႔ေသာအေျခအေနအဆုိးႀကီးတြင္ လူသားတို႔သည္ လူပီပီသသ(ဝါ)လူစစ္စစ္ျဖစ္ေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္ႀကံေနထိုင္ရမည္ကုိ မိမိတို႔ဘာသာ မိမိ  မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္ဘဝထဲမွ သင္ယူက်င့္ႀကံၾကရမည္ဟု ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔က တင္ျပၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ရုရွားစာေရးဆရာႀကီးေဒါစ္တုိယက္စကီး (Dostoevsky) က “ထာဝရဘုရားသာ မရေွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဒီေလာကမွာ အရာရာျဖစ္လာနိုင္စရာရွိတယ္။ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ေနမယ့္ကမၻာႀကီးလည္းေပၚလာလိမ့္မယ္”ဟုေျပာခဲ့သည္။
ထုိသေဘာအတုိင္းပင္ နိေရွးက“ဒီေလာကမွာ အထက္ေအာက္၊ ဘယ္ညာဆုိတာရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ လူသားေတြက အကန္႔အသတ္မရွိေတာ့တ့ဲနတၱိအျဖစ္ထဲမွာ ေနထိုင္သြားရမည့္အတြက္္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ တိတိပပ အားထားစရာနႈန္းစံမရွိရင္ေတာ့ ဒီေလာကမွာ ဘာမွန္တယ္၊ ဘာမွားတယ္၊ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာက ဆိုးတယ္လို႔ ဘယ္လုိမွသတ္မွတ္ ေျပာဆိုလို႔ရမွာ မဟုတ္ေတာဘ့ူး။ ဒီလိုနဲ႔ လူေတြဟာ ကိုယ္ထင္တာသာအမွန္၊ ကိုယ္ဆႏၵရွိတာသာ အေကာင္းဆုံးလို႔ခံယူလာၾကၿပီး ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တာေျပာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ဆိုတ့ဲအေျခအေနဆုိးကို ဆုိက္ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုသာျဖစ္သြားရင္ လူသားေတြအတြက္ တရားမွ်တမႈဆိုတာ ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ သစၥာတရားဆိုတာလည္း ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။
အင္အားရွိတာသာအမွန္ (Might is Right)ဆိုတဲ့ကမၻာေလာကႀကီး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ လူေတြအတြက္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လံုးဝမရွိေတာ့တ့ဲ အေျခအေနဆိုးႀကီးျဖစ္လာလိမ့္မယ္”ဟု သတိေပးခဲ့ေပသည္။ “ဇာရသုစၾက၏မိန္႔ၾကားခ်က္”(ThusSuake Zarathustra) ဟူေသာ နိေရွး၏စာအုပ္ထဲတြင္လည္း သူေတာ္စင္ဇာရသုစၾကက “ထာဝရဘုရား ကြယ္လြန္သြားၿပီ” ဟု ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့သည္။ လူသားကို ကယ္တင္နိုင္သူမွာ လူသာျဖစ္သည္။ အျခားဘာမွ်မရွိၿပီ။ ယင္းအေျခအေနသည္ တကယ့္အစစ္အမွန္ျဖစ္သည္။ ယေန႔လူသားတို႔မ်က္ေမွာက္ျပဳ ရင္ဆုိင္ေနရသည့္အျဖစ္မွန္လည္းျဖစ္သည္။ ယင္းအျဖစ္မွန္ပကတိအရွိတရားကုိ လူသားတို႔သည္ ရဲရဲႀကီးရင္ဆုိင္ၾကရမည္။ ဖုံးကြယ္လိမ္လည္ၾကရန္ မႀကိဳးစားၾကနွင့္။ တကယ္လုပ္ရမည္မွာ ထာဝရဘုရားရွိစဥ္က လက္ခံခဲ့ၾကသည့္တန္ဖုိးေဟာင္းမ်ား၊ စံနႈန္းေဟာင္းမ်ားကုိခၽြတ္ခြာၿပီး တန္ဖုိးသစ္နႈန္းစံသစ္မ်ားကုိ လူသားမ်ားကုိယ္တုိင္ တည္ေဆာက္ယူၾကရန္ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္လူအမ်ားစုမွာ ပကတိအေျခအေနကုိရင္ဆုိင္ၾကရမွာ ေၾကာက္ရြံ႔ေနၾကသည္။ အားကိုးရာရွာၿပီး ရင္ဆုိင္ခ်င္ၾကသည္။ “လူ” ဟူေသာ ဂုဏ္သိကၡာကုိ မေထာက္ခ်င္ၾက။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အားမကုိးခ်င္ၾက။ ထာဝရဘုရားကုိ အားကိုး၍မရေတာ့သည့္အျဖစ္၊ ကိုယ့္တန္ဖိုးကုိ ကုိယ္တည္ေဆာက္ယူရေတာ့မည့္အျဖစ္တို႔ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ရင္မဆုိင္ခ်င္ၾက။ သတၱိရွိရွိမဖန္တီးခ်င္ၾက။ ထို႔ေၾကာင့္လည္းနိေရွးက “ဇာရသုစၾက၏ မိန္႔ၾကားခ်က္သည္ လူအားလံုးအတြက္လည္းျဖစ္သည္။ မည္သူ႔အတြက္မွလည္း မဟုတ္” ဟု ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဇာရသုစၾက၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကုိ လူအားလုံးလိုအပ္သည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းမိန္႔ၾကားခ်က္ကို လက္ခံနိုင္ရန္ မည္သူမွ်အဆင္သင့္မျဖစ္ၾကေသးဟုနိေရွးက မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။
အမွန္စင္စစ္ထာဝရဘုရားမရွိေတာ့ၿပီဟု နိေရွးဆိုခဲ့ျခင္းမွာ လူသားအား မိမိကိုယ္ကိုမိမိ အားကိုးၾကရန္ တုိက္တြန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီတြင္ ကိုယ့္ၾကမၼာကုိယ္ဖန္တီးရမည့္ လူ႔တာဝန္ရွိသည္။ မိမိတန္ဖုိးကုိ မိမိဖန္တီးနိုင္ရမည္။ ဤေလာကရွိ တန္ဖုိးဆံုးျဖတ္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ လူသားမ်ားရွိေနၾကေသာေၾကာင့္သာ ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔လူသားမ်ားတြင္လူ႔ဘဝ၊ လူ႔ေလာကအတြက္တန္ဖုိးမ်ား နႈန္းစံမ်ားတည္ေဆာက္ၾကရန္နွင့္ ယင္းတန္ဖုိးနႈန္းစံတို႔ကို ပုိ၍ပို၍ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ဖန္တီးၾကရန္ တာဝန္ရွိသည္ဟုဆိုကာ နိေရွးသည္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာျမွင့္တင္ေရးအတြက္ ေဆာ္ၾသေပးခဲ့ေပသည္။

0 comments:

Post a Comment