ျမန္မာျပည္ေျပာင္းလဲလာပီ
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ဝန္ႀကီးေတြက လူထုနဲ႔အင္တာနက္ကထိေတြ႔ေနပီ စသျဖင့္ အားရဝမ္းသာျဖစ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေတြ႔တိုင္း ”တုံး”သကြယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာပါပဲ။ ေမာင္ရင္တို႔ ”ဆိုက္ဝါး”
ဆိုတာသိလားလို႔လည္း ေမးလိုက္မိပါတယ္။ တပ္မေတာ္စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးဆိုပီး ဌာနႀကီးဖြင့္ပီးလည္ပတ္ခဲ့တာ နွစ္(၆ဝ)ေလာက္ဆိုေတာ့
လူအမ်ားေမ့ၾကပီေပါ့။ တကယ္က နိုင္ငံေရးနဲ႔သံေယာဇဥ္မျပတ္တဲ့တပ္ေတြတိုင္းမွာ ဆိုက္ဝါးက
ရွိရပါတယ္။ ဗမာစစ္တပ္ထက္ေစာတဲ့ထိုင္းစစ္တပ္ဟာ ဘုရင္စနစ္ေျပာင္းလဲေရးမွာ အဓိကအခန္းကပါခဲ့ပီးေနာက္
ဘုရင္စနစ္အသြင္ေျပာင္းပီး ထိုင္းအထက္လႊာရဲ့အက်ိဳးစီးပြား ကာကြယ္ေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ့အခန္းကပါခဲ့တာမ်ိဳး ဗမာစစ္တပ္ဟာလည္း လြတ္လပ္ေရးအရ ယူပီး ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ခ်ီတက္ခ်ိန္မွာ
အာဏာရလူတန္းစားရဲ့အဓိကယႏၱရားႀကီးျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။
ပါရီမွာ စာသင္ၾကစဥ္က ထိုင္းႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးျဖစ္လာမယ့္
ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒီနိုင္ပရီဒီ က ထမင္းခ်က္ရင္ အတူေနစစ္ေက်ာင္းသားဆြန္ဂရမ္(သႀကၤန္)က ပန္းကန္ေဆးရသတဲ့။
ဒီေလာက္ခင္ပီး ၁၉၃၂ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဦးထမ္းပဲ့ထမ္းပါခဲ့တဲ့ရဲေဘာ္ေတြဟာ စစ္ပီးေခတ္မွာ
ဆြန္ဂရမ္အာဏာသိမ္းေတာ့ ပရီဒီ တရုတ္ျပည္ထိထြက္ေျပးရတဲ့ အျဖစ္ေရာက္တာပါပဲ။ အလားတူ လြတ္လပ္ေရးရဲေဘာ္ေတြအာဏာလုၾက၊
သတ္ၾကဖမ္းၾကတာ တိုင္းျပည္ဟာ ၁၉၄၈-၁၉၆၈ အတြင္းမွာ ေထာင္မက် ေတာမခိုဖူးတဲ့ႏိုင္ငံေရးသမား၊ စစ္ဗိုလ္ဆိုလို႔
ရာထူူးမျပဳတ္ေသးတဲ့စစ္ဗိုလ္တသိုက္ပဲက်န္တဲ့အထိ ဖိႏွိပ္မႈကႀကီးခဲ့ပါတယ္။ နန္းတြင္းျဖဳတ္ထုတ္ျပဳတ္က
စစ္အာဏာေခတ္ အႏွစ္ ၅ဝ မွာ အိမ္ေဆာက္ရင္ျပဳတ္လို႔ ”အက်ယ္ခ်ဳပ္က် တဲ့အခါ လမ္းေကာင္းေကာင္းေလွ်ာက္ရေအာင္
ၿခံက်ယ္ေလးလိုခ်င္သား”ဆိုတဲ့ ဝန္ႀကီးသံေဝဂမ်ိဳးထိရွိလာခဲ့ပါတယ္။
အဲလို အာဏာလုဓားခုတ္ပြဲေတြမ်ားလာေတာ့ အုပ္စိုးခံလူထုၾကားမွာ
ၾသဇာေညာင္းေအာင္ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဆိုတာေတြကို နိုင္ငံေရးေလာကမွာတည္ထြင္ၾကရပါတယ္။
အခုပြင့္လင္းေခတ္ႀကီးမွာ အသံစုံ ဝါဒစုံျမည္ဟည္းလာျပန္ေတာ့ ဦးႏုေခတ္ႀကီးလိုပဲ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေဆျပာခ်င္တာေျပာဆိုတဲ့ သြကၡ်ာပါဒတေခတ္ လာျပန္ပေဟးလို႔ဘုရားတသင့္ေနပါပီ။ ၁၉၅ဝ ေက်ာ္ႏွစ္မ်ားဟာ
ကမၻာမွာစစ္ေအးရွိန္တက္ေနေတာ့ နိုင္ငံေရးအုပ္စု ဝဲယာမ်ားကလည္း အၿပိဳင္အဆိုင္ေထာက္ပံ့ မဲဆြယ္ၾကတာေတြဟာ
(ေအာင္ဗလ)ဦးေသာင္းေရးတဲ့ဘီလူးတို႔ရြာထဲမွာ ေတာ္ေတာ္စုံစုံပါပါတယ္။ တတိုင္းျပည္လုံးက
ပညာတတ္လူထက္လူစြာေတြကို အုပ္စုေတြက အၿပိဳင္သိမ္းသြင္းၾကတာဟာ ေနာက္ဆုံး တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရး အားကိုးရတဲ့အာဏာအပိုင္ဆုံးစစ္တပ္ႀကီး ႀကီးထြားေရးအတြက္ အေမရိကန္-ဆိုဗီယက္အကူအပံ့ေတြ၊ နိုင္ငံေရးေထာက္ခံမႈေတြ အလုပ္ေကာင္းလို႔
တိုင္းျပည္ဟာ စစ္ဝဲမွာနစ္တာပါပဲ။ အခုလဲ ”နိုင္မယ့္ျမင္း ဆြဲမယ့္ဆင္” ကို ေၾကးပစ္ၾကအုံးမွာေပါ့။
အဲလို မီဒီယာစုံက မ်က္ႏွာစုံဖြင့္စစ္ဆင္လာရာမွာ
စစ္ေၾကာင့္ေၾကေနတဲ့ျပည္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ၾသဇာလႊမ္းေနတာကိုၿဖိဳဖို႔ (ဦး)သခင္ႏုက ဘာသာေရးအစာသြပ္
စိတ္ေျဖေဆးေရာင္းပါတယ္။ လူထုေအာင္သံ၊ ဆ႒သဂၤါယနာမွသည္ တိုက္တလုံး ကားတစီး ျပာေတာ္သီ(ျပည္ေတာ္သာ)ထိေပါ့။
လက္ဝဲစန္းတက္ေနေတာ့ စိတ္ၾကြေဆးကလည္း ေရာင္းမွျဖစ္မယ္။ သူ႔အနီကိုခြ်တ္ဖို႔ ကိုယ္ကသီတင္းေရာင္ေလးဆိုးမွ
မဲဆြယ္ႏိုင္မွာဆိုေတာ့ လက္ရွိအာဏာရဆိုရွယ္လစ္ေတြ လက္သပ္ေမြးထားတဲ့ ေတာမခို ေတာျပန္ကြန္ျမဴနစ္တသိုက္ကိုအေျချပဳပီး
ဆိုက္ဝါးႀကီးကိုထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါႀကီးအတြက္ ပေရာဂ်က္ရေအာင္ ေအာင္ႀကီးက သူနဲ႔ရင္းတဲ့ဦးႏုဆီက
ေတာင္းရတယ္။
ဆိုက္ဝါးကို ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးဝါဒျဖန္႔ဖို႔ထူေထာင္တာဆိုေတာ့
ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးခ်စ္ဝါဒကို ထညက္လိုေျခပီး ”ေတ”ေပးရတာေပါ့။ ဗမာအမ်ားဟာ အိႏၵိယ-တရုတ္မုန္းပီးလူမ်ိဳးစြဲျပင္းေတာ့
ပေဒသရာဇ္သူရဲေကာင္းေတြ စာဆိုေတြကိုဗန္းျပပီး ပရိသတ္ရွာတယ္။ ဆင္းရဲသားအေၾကာင္း ပစၥည္းမဲ့ဘုံစနစ္ေတြလုပ္ေနတဲ့
လက္ဝဲအျပင္းစားေတြက ဒါကိုတန္ျပန္ဖို႔ လက္ဝဲျမင္နဲ႔ ရာဇဝင္ဝတၳဳေတြေရးၾကတယ္ထင္ပါတယ္။
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ တကၠသိုလ္နႏၵမိတ္ စသည္။ ဆိုက္ဝါးထုတ္ျမဝတီဝတၳဳ မဂၢဇင္းမွာ ေခတ္ေဟာင္းမ်ိဳးခ်စ္စာသမားေတြ
သူရိယဦးသိမ္းေမာင္၊ ဇဝန စသည္ အယ္ဒီတာျဖစ္လာတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားဟာ လြတ္လပ္ေရးကာလမွာ
အမ်ိဳးခ်စ္ဝါဒျပန္႔ပြားေအာင္နိုင္ငံေရးမ်က္စိပြင့္ေအာင္ ေရွ႔တန္းကတက္ၾကြခဲ့သူေတြပါ။
ဒါေပသည့္ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ပေဒသရာဇ္သူရဲေကာင္းဝါဒကမလြန္ရွာေတာ့ စစ္ဘုရင္သစ္ဗိုလ္မွဴးႀကီးမ်ားႀကိဳက္တဲ့ စစ္အမ်ိဳးသားေရး၊ ျပည္ပရန္ဆန္႔က်င္ေရးဟီးရိုးဝါဒကို ဝါဒၿပိဳင္တဲ့ေခတ္ႀကီးမွာျဖန္႔ျဖဴးေပးၾကပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေခတ္ေဟာင္းက ဗမာပေဒသရာဇ္ေရႊနန္းဖြဲ႔မွတ္တမ္းေတြ၊ ဇာတ္ထုပ္ရာဇဝင္ေတြကို ျမန္မာပညာရွိႀကီးမ်ားကလည္း
ၿမိဳင္ၿမိဳင္ႀကီး အသုံးေတာ္ခံၾကပါတယ္။ ေခတ္ၿပိဳင္စာေစာင္ေတြမွာ အေမရိကန္ ရုရွယဥ္ေက်းမႈဝါဒျဖန္႔ေတြမ်ားလို႔
ဒါေတြနဲ႔တန္ျပန္သည္လား မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ဒါေတြေၾကာင့္မို႔ ဓားကိုင္သူရဲေကာင္းဝါဒကို
စစ္တြင္းကဘူရွီဒိုဝါဒျဖန္႔ေတြျပန္ဆိုခဲ့သလို တိုင္းျပည္မွာ စစ္မႈိင္း ဘုရင္မႈိင္းတိုက္ခံရပါတယ္။
ဒီအတြက္ ေဇယ်၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ ျမေကတုစတဲ့လူႀကီးမ်ားမွာ နိုင္ငံေတာ္ေရး အမ်ိဳးသားေရးအမည္ခံ
စစ္ႏိုင္ငံေရးျဖန္႔ျဖဴးဖို႔ အသုံးခ်ခံစာရင္းမွာ ပါသြားပါတယ္။ ဒီထဲက ဆရာေမာင္ထင္ဟာ စစ္တပ္ကိုတိုင္းျပည္တည္ေရးမွာ
တတပ္တအားအသုံးခ်စရာျဖစ္ေအာင္ နိုင္ငံေရး၊ လူထုဆက္ဆံေရး စာေပအရည္အေသြးတိုးတက္ေရးေတြမွာ
လိုက္နာစရာေတြ ေရးျပသြားသူပါ။ သို႔ေသာ္ စစ္တပ္ကိုယ္တိုင္ႏႈိက္က တိုင္းျပည္ရဲ့နိုင္ငံေရးနဲ႔ပညာေရးကို ဖိနွိပ္ပ်က္စီးေအာင္လုပ္တဲ့
စက္ဘီလူးျဖစ္သြားတာကို ဆရာ ေကာင္းေကာင္းျမင္သြားေပမယ့္ ေရးလို႔ေတာ့မရေတာ့ပါဘူး။
ေရွးေခတ္စစ္သူရဲေကာင္းအျပင္ ေခတ္ေပၚစစ္သူရဲေကာင္း
ေတာ္လွန္ေရးျပန္ဆိုသူ ေျမေပၚသားမ်ားကိုလည္း အလြမ္းသင့္ရာ မိတ္ေဆြရဲေဘာ္စာေရးဆရာမ်ားကစာဖြဲ႔ၾကတာကို ေခတ္အဆက္ဆက္ စစ္စာေစာင္ေတြနဲ႔အရပ္သားမီဒီယာေတြမွာ ေတြ႔ရမွာပါ။ က်ဆုံးသြားတဲ့
ဦးသခင္ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းဟာ စစ္တပ္ရဲ့အားကိုးစရာ အန္းကုန္းႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ သူနဲ႔မေရွးမေႏွာင္းေသဆုံးတဲ့
တပ္ေရးနိုင္ငံေရးကြ်မ္းတဲ့သခင္ဗဟိန္း၊ ဆိုရွယ္လစ္အုပ္စုစနက္နဲ႔ တပ္ကထြက္ေနရတဲ့ဗိုလ္လကၤ်ာ၊
ကရင္စစ္သားေက်ာ္ႀကီးမ်ားအေၾကာင္းေတာ့ ျမဝတီမွာ မရွာေလနဲ႔။ သာဓုဟာ စစ္သားကို လူထုဆက္ဆံေရးပညာေပး အမႊမ္းတင္တဲ့ဝါဒကို လက္ဝဲမုန္းတဲ့စိတ္သက္သက္နဲ႔လုပ္ခဲ့သလား စဥ္းစားရပါတယ္။ ဒီေခတ္ကေတာ့
စစ္ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ေတြကို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းႀကီးမ်ားကိုယ္တုိင္ေမာ္ကြန္းထိုး စာဖြဲ႔၊
ေနာက္ဆုံးနည္းကေတာ့ ”မခုတ္ေတာ့တဲ့ေၾကာင္ကေလး” ..”ဥပုသ္ေဆာင္ဝင္သြားေသာ က်ားေကာင္းႀကီးမ်ား”စတဲ့
တိရစာၦန္ေဆးျခယ္နည္းေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဝါဒီ ဆိုရွယ္လစ္နည္း ဆက္ၾကတာေပါ့။
0 comments:
Post a Comment