Sunday, February 10, 2019

ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး) ရဲ႔ ေဆာင္းပါးသံုးပုဒ္တြဲ။

0 comments
ေပါျပဴလာဂ်ာနယ္ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္က ဆရာကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး) ရဲ႔ ေဆာင္းပါးသံုးပုဒ္တြဲ။
လွည္းေနေလွေအာင္း
*****************
ျမင္းေစာင္းမက်န္ကို
****************
ထပ္ျဖည့္လိုက္ေသာ
*****************
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)
(၁)
အလုပ္မရွိ၊ ဟိုဟာ ..အက်ယ္ ခ်ဲပ၊ ဒီဟာအက်ယ္လုပ္တတ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ..’လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္ …’တဲ့ ေရွးကရွိခဲ့တဲ့ အဲဒီစကားကို အလကားေနရင္း အက်ယ္ခ်ဲ႔ခ်င္တဲ့စိတ္ ေပါက္ေနတယ္ ကေလာင္ကို သက္သက္မဲ့ ေျခေဆာ့လက္ေဆာ့လုပ္တယ္ဆုိပါေတာ့။ ငယ္က်င့္ …ငယ္က်င့္။ ႀကီးေတာင္မေပ်ာက္ႏိုင္တဲ့အက်င့္။
(၂)
ဒီစကားလံုး (လွည္းေနေလွ ေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္)ကို အက်ယ္ခ်ဲ႔လိုက္ေတာ့ ဗုိလ္ဗကို ေပၚလာတယ္ခင္ဗ်။ ဗုိလ္ဗကိုဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ စာေရးဆရာအျပင္ စကားေျပာေကာင္းလွသူအျဖစ္ နာမည္ႀကီးလွသူျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္ကေတာ့ မႏၲေလးမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲသန္႔သန္႔တို႔ စာေရးဆရာခန္႔ခန္႔တို႔ ေဟာၾကေျပာၾကတာေတြ မွတ္မိတယ္။ အခုေခတ္ဆို ဘာ စာေပျဖတ္သန္းမႈမွ မရွိဘဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာဆိုၿပီး အရွက္မရွိ စင္ေပၚတက္ မတ္တတ္ရပ္ရဲသူဆိုတာ မရွိဘူး။ မ်က္ႏွာ မေျပာင္ၾကဘူး။ စင္ေပၚမွာ ဗုိလ္ဗကို ရွိတယ္။ သခင္တင္ဦး ရွိတယ္။ ေမာင္ေသာ္တာ ရွိတယ္။ ေသသြားမယ္။

ဒါေပမဲ့ မေသဘူးခင္ဗ်။ မေသလို႔လည္း သူတို႔အေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ထပ္တလဲလဲ ေျပာေနၾကရတာေပါ့။ စာေပေဟာေျပာပြဲစင္ေပၚကေန ဆရာဗုိလ္ဗကိုက သူ႔စာေပေဟာေျပာပဲြအေၾကာင္းေလး ေဟာသလို ေျပာျပဖူးပါရဲ႔။ အညာေက်းလက္က စာေပေျပာေဟာေျပာပဲြတစ္ခုမွာ ဗုိလ္ဗကိုရယ္၊ တြံေတးသိန္းတန္ရယ္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ရယ္၊ ေပါင္းသံုးေယာက္ေဟာေျပာၾကတယ္တဲ့။ အဲဒီ ေနာက္တစ္ေယာက္ဆိုတာ သခင္တင္ဦးလို႔ ထင္ပါတယ္။ မွတ္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ထားပါေတာ့ သခင္တင္ဦးပဲထားပါေတာ့ သခင္တင္ဦး ပထမဆံုးေျပာမယ္။ အလယ္က ဗိုလ္ဗကိုေပါ့။ ေနာက္ဆံုးတြံေတး ဒီလိုစီစဥ္ထားၾကတယ္။ တြံေတးဆုိတာ ၿမိဳ႔ေရာေတာေရာေပါက္တဲ့ အဆိုေတာ္မင္းသား ဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးေပါ့ေလ။

အဲ …သခင္တင္ဦးနဲ႔ ပြဲစၿပီဆုိပါေတာ့။ အဲဒီမွာ သခင္တင္ဦး ေဟာလို႔ေျပာလို႔ မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အနီးနားရြာေတြက တံြေတးသီခ်င္းေတြကို မန္က်ည္းပင္ထိပ္တတ္ၿပီး အသံကုန္ဖြင့္ၾကတာဆုိေတာ့၊ စာေပပြဲဘာမွလုပ္မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီ အခါသက္ႀကီးဝါရင့္ဆရာဗုိလ္ဗကိုက တြံေတးသိန္းတန္ကိုေခၚၿပီး . . .
”ဗုိလ္တြံ မင္းဟာေတြ မင္းၾကည့္လုပ္ဦးဒီမွာ ပြဲပ်က္ေတာ့မယ္ ..” အဲသလိုေျပာၿပီး တြံေတးကိုယ္တိုင္ အသံခ်ဲ႔စက္ရြာသြားၿပီး၊ ေဟာေျပာပြဲ ဖိတ္ယူရတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ေက်းရြာေတြက မန္းက်ည္းပင္ေပၚက အသံခ်ဲ႔စက္ေတြ ျဖဳတ္၊ ေအာက္ခ်၊ လွည္းေပၚတင္ၾကနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ရြာေတြဟာ လွည္းေတြ ေလာ္တပ္ၿပီး စာေပေဟာေျပာပြဲကို ခ်ီတက္လာၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဗိုလ္ဗကို စကားလံုးနဲ႔ေျပာရင္ ”ဗုိလ္တြံ ၾကည့္လုပ္လိုက္တာေလ ..”။
အဲ ..ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ့ ေနရာေရာက္လာပါၿပီ။
လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္ကို ထပ္ခ်ဲ႔ခ်င္တယ္ဆိုတာေလ။
(၃)
ကြၽန္ေတာ္က အႏုပညာခံစားမႈနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အေတာ္ ကိုးလို႔ကန္႔လန္႔ႏုိင္တာရယ္။ ဒိုးလံုးရဲ႔ ေအာ္တာေနးတစ္ေတြႀကိဳက္သလုိ တြံေတး သိန္းတန္ရဲ႔ ေက်းလက္ေတးေတြကိုလည္း အလြန္ႀကိဳက္သူပါ။ ဦးတြံ ကြယ္လြန္တုန္းက ‘ဒုတိယကမၻာဦးသီခ်င္း’နာမည္နဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ မဂၢဇင္းမွာ ေရးဖူးတယ္။ ေနာက္တြံေတးႀကီးဆံုးေတာ့လည္း ျမားနတ္ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္းမွာ ‘ဓာတ္ျပားပဲ့ေလး’ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေရးခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အခုျမားနတ္ေမာင္ ျမန္မာရနံ႔မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဓာတ္ျပားပဲ့ေလးကို ျပန္ဖတ္ျပပါမယ္။ မဖတ္ဖူးေသးသူေတြလည္း ျပန္ဖတ္ရေအာင္။ ဒီကဗ်ာေလးကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္ကို ကြၽန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ခ်ဲ႔ခ်င္ေၾကာင္း ေတြ႔ရမွာပါ။
ဓာတ္ျပားပဲ့ေလး
တစ္ခါက အေဖ ့ေနာက္ေခ်းလွည္းေပၚမွာ …
နက္တက္တက္ ေကာ္ျပားအပဲ့ေလးတစ္ခု ပါလို႔လာ …
အဲဒါေလး မိုးနံခ်ဳံထဲ လႊင့္ပစ္လိုက္တဲ့အခါ
မိုးနံဆူးေတြ ျခစ္မိ ခမ်ာေလး သနားစရာပါ
”ေထြးညိဳ …ေထြးညိဳ” ေအာ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေပ်ာ္လိုက္ရတာ ..။
ဟုတ္ကဲ့။ ဒါတြံေတးသိန္းတန္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ေရးဖဲြ႔ဂုဏ္ျပဳခဲ့တဲ့ ဓာတ္ျပားပဲ့ေလးတစ္ခုပါ။ အမ်ားတကာက တြံေတးရဲ႔ေအာင္ျမင္မႈကို လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ျမင္းေစာင္းမက မိုးနံခ်ဳံထဲအထိ အခ်စ္ခ်စ္နဲ႔ ခ်ဲ႔မိပါရဲ႔ဗ်ာ။ ။
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)
______________________________
အိမ္ေလးတစ္စင္းေျပးေနတယ္
************************
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)
ဒီေန႔ကစၿပီး ေနာက္လပိုင္းအနည္းငယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ၇၅ ႏွစ္ျပည့္ေတာ့မယ္။ လူ႔သက္တမ္းမွာ အႏွစ္ ၇ဝ ေက်ာ္ရင္ သက္တမ္း ရင့္ၿပီး အသက္ရွည္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကၿမဲ။
ကြၽန္ေတာ္က ေမြးေန႔တစ္ခုေရာက္တိုင္း အျခားသူေတြက ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြလုပ္ၾကသလို ကြၽန္ေတာ္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မလုပ္ျဖစ္၊ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အခုဆို ေမြးေန႔မွာ ‘အကုသိုလ္’အလုပ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အၿမဲထိန္းသိမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ေန႔အဖို႔ အကုသိုလ္အလုပ္ ႀကိဳးစားေရွာင္တာဟာ ကြၽန္ေတာ္ေကာင္းမႈအလုပ္ပါပဲ။ အဲဒီအေတြးမ်ိဳး ေတြးမိတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ေမြးေန႔ ေရာက္တိုင္း အကုသိုလ္ေရွာင္တဲ့အလုပ္ကိုသာ ကြၽန္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္နားလည္ခံစားထားသလို ေျပာပါမည္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႔အကုသိုလ္ေရွာင္တဲ့နည္းကေတာ့ အျခားမဟုတ္။ စိတ္ကိုျဖဴေအာင္ ေလွ်ာ္ဖြတ္တဲ့နည္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ေမြးေန႔တိုင္း ေမြးေန႔တိုင္းမွာ စိတ္ကို ေလွ်ာ္ဖြတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သက္ႀကီးပိုင္းေရာက္တဲ့အခါတိုင္း ဥပမာ အသက္ ၆ဝ၊ ၆၅၊ ၇ဝ ႏွစ္ စသျဖင့္ ႏွစ္စဥ္နီးပါး ေလွ်ာ္ဖြတ္ခဲ့တာခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ေတြးတာက ကေလးဘဝက ျဖဴစင္တယ္။ အဲဒါထက္ပိုၿပီး အေဖာ္မဲ့ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ ကစားေနတာက ပိုၿပီးအျဖဴစင္ဆံုးလို႔ ကြၽန္ေတာ္နားလည္ထားတယ္။ ဒီလို ေတြးမိတာကလည္း ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ကေလးသူငယ္ဘဝက အေဖာ္မဲ့လြန္းတာေၾကာင့္ ဒီလို ေတြးမိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေမြးေန႔ေတြမွာ ေမြးေန႔ေရာက္တိုင္း ကြၽန္ေတာ္ ကေလးဘဝက ကစားခဲ့ပံုေတြ ျပန္ျပန္စဥ္းစားလာခဲ့တာ အခု အသက္ ၇၅ ႏွစ္ျပည့္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ကစားခဲ့တာေတြလည္း အေတာ္မ်ားရွာၿပီေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ကြၽန္ေတာ့္အေဖ ဖန္ၾကယ္သီးလုပ္ငန္းလုပ္တယ္။ ဖန္ၾကယ္သီးလုပ္ငန္းဆိုတာ ခုေခတ္မွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ မိန္းမအက်ႌေတြမွာအလွဆင္တဲ့ ၾကယ္သီးပါ။ အဲဒီတုန္းက ႏွိပ္သီးဆိုတာ မေပၚေသးဘူးထင္ပါတယ္။ ဖန္ကိုအရည္က်ိဳၿပီး ပံုေလာင္းပါတယ္။ ဖန္ၾကယ္သီးမွာ ေၾကးကြင္း ေလးေတြတပ္ေပးရပါတယ္။ မိန္းမအက်ႌတစ္ထည္ဆိုရင္ ၾကယ္သီး ၄၊ ၅၊ ၆ လံုးတပ္ရတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဖန္ၾကယ္သီးေတြကို ဘုရားႀကီးေျမာက္ေစာင္းတန္းက အလွကုန္ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြမွာ တင္တယ္။ ဖန္ၾကယ္သီးေလးေတြက မွန္ ဘီဒိုထဲမွာ မီးေရာင္တဖ်ပ္ဖ်ပ္ဆို အလြန္ေတာက္ပၾကတယ္။ အိမ္မွာက ဖားဖိုလည္းရွိတယ္။ ကုန္ၾကမ္းေတြျဖစ္တဲ့ ဖန္တိုဖန္စေတြလည္း အလြန္ေပါတယ္။ အဲ ဖန္ၾကယ္သီးေတြ ေခတ္မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အေဖ့လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းေတြက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ကစားစရာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ ဖန္စေရာင္စံုကေလးေတြ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႔ ငွက္ေရာင္စံုေတြ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ၿခံဝင္းအတြင္းမွာ အေဖစိုက္တဲ့ သစ္ပင္ပန္းပင္ဟူသမွ်လည္း ကြၽန္ေတာ့္ကစားစရာ ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ေမြးေန႔တိုင္းေမြးေန႔တိုင္း ကစားခဲ့တာ ဆိုေတာ့ အသက္ ၇၅ ႏွစ္မွာ ဘာကစားရမွန္းမသိ ခက္ေနတယ္။ စဥ္းစားၿပီး ကစားခဲ့တာေတြလည္း စံုလွၿပီ။
ဒီလိုနဲ႔ ကေလးဘဝက ကစားခဲ့တာေတြ ေတြးလို႔မရဘူးျဖစ္ေနခ်ိန္မွာပဲ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဦးေမာင္ႀကီးျမင္းလွည္းကို ကြၽန္ေတာ္သတိရမိ တယ္။
ဦးေမာင္ႀကီးျမင္းလွည္းဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္အေဖအငွားေမာင္းတဲ့ ျမင္းလွည္းပါ။ ဦးေမာင္ႀကီးဆိုတာ ျမင္းလွည္းပန္းပဲဆရာႀကီးပါ။ သူက ျမင္းလွည္းေတြကိုယ္တိုင္လုပ္ၿပီး လွည္းငွားစားပါတယ္။ ျမင္းကေတာ့ ကိုယ္ျမင္းကိုယ္ေပါ့။ အေဖက ျမင္းႏွစ္ေကာင္ရွိတယ္။ ျမင္းလွည္း မရွိဘူး။ ညေနျမင္းလွည္းသိမ္းခ်ိန္၊ လွည္းကို ပန္းပဲဖိုမွာထားခဲ့ၿပီး ျမင္းခ်ည္းဆြဲ ျပန္လာရတယ္။ ျမင္းလွည္း အိမ္မေပးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေရွးလူေတြက ကတိသစၥာရွိၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေဖဆို ဦးေမာင္ႀကီးလွည္း သံုးလေလာက္ေမာင္းအၿပီး ဦးေမာင္ႀကီးက အေဖ့ကို ျမင္းလွည္းအပိုင္ေပးလိုက္တယ္။ တစ္ခါတည္း ၄၊ ၅ လငွားၿပီးရင္ ငွားသူကို ေပးလိုက္တာမ်ိဳးပါပဲ။ သေဘာကေတာ့ သူ႔ဘာသာ ‘ျမင္းလွည္း လုပ္ေရာင္း’တဲ့သေဘာမ်ိဳး လုပ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ႀကီးမားတဲ့ သမၼာအာဇီဝေပါ့။

ခါတိုင္း ျမင္းဆြဲျပန္လာတဲ့အေဖ ျမင္းရထားနဲ႔အတူအိမ္ျပန္လာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အရမ္းေပ်ာ္သြားတယ္။ မိသားစုတစ္စုလံုးကို ေပ်ာ္ရႊင္သြား ၾကတာ။ အေဖနဲ႔အေမက ဦးေမာင္ႀကီး က်န္းမာသက္ရွည္ဖို႔ ဆုေတာင္းရင္း ေပ်ာ္ၾကတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က ‘ကစားစရာျမင္း လွည္းေလး’ရတယ္။
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)

ငါဘာေကာင္ပါလိမ့္
****************
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)
ငါေတာ့ ဘဝမွာ ဝတၱဳတိုအပုဒ္ ၁ဝဝ ျပည့္ေအာင္ ေရးလိုက္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိခဲ့တာအမွန္။ ဒါေပမဲ့ ဝတၱဳတိုအပုဒ္ ၁ဝဝ မက ေရးခဲ့မိပါလားလို႔သိရတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လို နားလည္ရမွန္းမသိေတာ့ဘူးခင္ဗ်။ ဒါ့အျပင္ ဘဝမွာ ဝတၱဳတုိေရးျဖစ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိသူအေနနဲ႔ ဒီမွ်အေရအတြက္ရွိဝတၱဳဳတိုေတြ ေရးျဖစ္သြားရတာကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ နားမလည္ေတာ့ပါဘူး။
”လက္ဖြာဖြာနဲ႔ အကၡရာမျဖဳန္းဘူး။ တစ္သက္လံုး ကဗ်ာေရးတယ္ …”ဆိုတာ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး ကဗ်ာေလာကကို ဝင္လာခဲ့သူဟာ ကြၽန္ေတာ္မွ ဟုတ္ပါေလစလို႔ သံသယျဖစ္မိတဲ့အထိ။

ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပထမဦးဆံုးေတြးစ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ၁၉၆၅ ခု ေအာက္တုိဘာလထုတ္၊ ႏွစ္က်ပ္တန္၊ ေငြတာရီ ပုဂၢလိကမဂၢဇင္းက စေျပာရမယ္။ အဲဒါကြၽန္ေတာ့္ရဲ႔ ပထမဆံုးကဗ်ာစာမူပါ။ အဲဒီထဲက ကဗ်ာကို အစဥ္တစိုက္ေရးလာခဲ့တာ ၁၉၉၄ ခု ဧၿပီလအထိလို႔ ဆုိရမွာပါ။
ဒီ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာပဲ ကြၽန္ေတာ္က ကဗ်ာအျပင္ ဝတၱဳတိုေတြပါ ေရးဖဲြ႔ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၄ ေအာက္တုိဘာလထုတ္ ေရႊအျမဴေတမဂၢဇင္းပါ ‘တိုရွီဘာ ၾကာနီကန္’ဝတၱဳဟာ ကြၽန္ေတာ္ဝတၱဳတိုေတြေရးဖို႔ အစပ်ဳိးလုိက္တဲ့ဝတၱဳလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဝတၱဳက ကြယ္လြန္သူ သူငယ္ခ်င္း ဝင္းစည္သူအေၾကာင္း ေရးဖဲြ႔ထားတဲ့ဝတၱဳပါ။ အဲ ဒီဝတၱဳကို ေဝဖန္သူေတြက ကြၽန္ေတာ့္ကို ‘ဝတၱဳနဲ႔ကဗ်ာကို မကြဲျပားေသးဘူး’လို႔ ေဝဖန္ၾကတာ မွတ္မိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဝတၱဳနဲ႔ကဗ်ာကြဲသလား၊ မကြဲဘူးလား ၾကည့္လုိက္ၾကရေအာင္ …
အစီအစဥ္က ည ေတာင္သမန္တံတားေပၚ၊ ရန္ကုန္မႏၲေလးကဆရာေတြ ဝင္းစည္သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ခံစားမႈေတြေျပာၾကတဲ့ အစီအစဥ္ေတြပါ။ တံတားေပၚမွာ အားလံုးေနရာယူၿပီးၾကၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္က အစီအစဥ္မွဴးပါ။ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ဖိတ္ေခၚေပးရတဲ့ တာဝန္ပါ။ ဖိတ္ေခၚတဲ့ေနရာမွာ လူနာမည္ေဖာ္ၿပီး ဖိတ္ေခၚတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ဒီလုိဖိတ္ေခၚပါတယ္။
”အခုဖိတ္ၾကားမယ့္ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို က်ဴးဘားေတာ္လွန္ေရးထဲကို ဆဲြသြင္းတယ္။ ေခ်ေဂြဗားရားဆီက ယာဗနာေဆးျပင္းလိပ္ ေတာင္းေသာက္ခိုင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ သင္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ဟစ္တလာနဲ႔ပါ ၿခိမ္းေျခာက္သြားေသးတယ္ …”
ကြၽန္ေတာ့္ဖိတ္ေခၚမႈက ဒါ ေလာက္ပါပဲ။ ဒီအခါ …ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္က စကားေျပာဖို႔ ထလာပါတယ္။ အဲ ..ဆရာစကားေျပာမယ္လို႔ ျပင္တုန္း၊ ကြၽန္ေတာ္က ‘ဆရာခဏေနဦး၊ ကြၽန္ေတာ္လိုင္လာခါေပး(လက္)ကို ခ်စ္တယ္ေျပာခ်င္တာ၊ က်န္သြားလို႔ …”လို႔ ဝင္ဟန္႔လိုက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး ပဲြက်သြားပါေရာ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔က ‘ဥကၠ႒ႀကီး’လို႔ ခ်စ္စႏိုးေခၚၾကတဲ့ ဆရာႀကီးလင္းယုန္ၿပီးတဲ့အခါ။ ဒုတိယေျပာမယ့္လူကို ထပ္ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
”ဟုိမယ္… ေလညင္းရွာသူ ျပန္လာၿပီ။ ျပတင္းေပါက္ေတြဖြင့္လုိက္ပါ သူ႔လမ္းကို ဆက္ရွာပါေစ ..ဒါေပမဲ့ ..သီခ်င္းေတာ့ မဆိုေစနဲ႔ …”
ကြၽန္ေတာ့္ဖိတ္ေခၚမႈအၿပီး ၿပံဳး ၿဖီးၿဖီးနဲ႔ ထလာသူမွာ ဆရာေနဝင္းျမင့္။ ဝင္းစည္သူလြမ္းတာနည္းနည္း၊ သီခ်င္းမ်ားမ်ားနဲ႔၊ ဆရာေနအၿပီး ေနာက္ထပ္ကဗ်ာဆရာတစ္ဦး ထပ္ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
”လူလည္း ႐ုိး- ကဗ်ာလည္း ႐ုိး၊ အေသ႐ုိးပါတဲ့အို ဗ်၊ ငေပြး ….”
ဒါကေတာ့ နည္းနည္းေပၚတင္ က်တယ္။ ကဗ်ာဆရာနီေမာင္ကိုဖိတ္ေခၚမွန္း အားလံုးသိၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ နီေမာင္ ..ဒီေကာင္က ညစ္တယ္။ သူ႔ကိုေခၚမွန္းသိရက္နဲ႔ မသိဟန္ေဆာင္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ကြၽန္ေတာ္က ေျပာင္းေခၚရတယ္ ..။
”လူလည္း ႐ိုး- ကဗ်ာလည္း ႐ုိး၊ မေအ ႐ုိး၊ မေအ ႐ုိးအိုဗ်၊ ေပြးမ်က္လံုးနဲ႔ ၿပံဳးတဲ့သခင္ …”
ဒီေတာ့မွ နီေမာင္ ထလာတယ္။ ပါးစပ္က တဟဲဟဲ။ ဒီေတာ့ ဆက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေယာက္
”ငါ ရင္ဘတ္ ဖြင့္မၾကည့္ဘဲ။ ငါ့ႏွလံုးသား ပံုတူေရးႏုိင္တယ္။ သူဟာ ဗင္ဂိုး မဟုတ္ဘူး။ ေပၚဦးသက္လည္း မဟုတ္ဘူး” ဒီဖိတ္ေခၚခ်က္ ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖဲြ႔ထဲက တစ္ဦးတည္းေသာ ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္တဲ့ ဆရာယဥ္မင္းပိုက္ကထလာၿပီး ေတာင္သမန္ညႀကီးမင္းႀကီးကို ေဆး ေရာင္ျခယ္ေတာ့တာပဲ။ ေနာက္တစ္ဦး ထပ္ဖိတ္
”နီေမာင္က စိန္ေခၚေနတယ္ အ႐ုိး ၿပိဳင္မလား ..ဟဲ”
ဒီေတာ့ ဘယ္သူရွိရမလဲ။ အင္းစိန္က ကိုၾကည္ႏုိင္တဲ့။ အက္ေဆးကို ပရေဆးေဖာ္သလို ေဖာ္ေတာ့တာ။ ဆရာၾကည္ႏုိင္ၿပီးတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္ အသံတင္ၿပီး ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ ‘ပင့္’။
”မိတ္ေဆြတို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ၾကပ ၾကပ္ သတိထား၊ ဟိုမွာ …လြယ္အိတ္တစ္လံုးနဲ႔ သူလာေနတယ္သူ႔လြယ္အိတ္ထဲမွာ ေပတံဆိုဒ္စံု ပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ အႏုပညာကို သူက ဟိုတုိင္း ဒီတုိင္း လုပ္ဦးေတာ့မယ္ …”
ထုိစဥ္က စာေပေဝဖန္ေရးတြင္ နာမည္ရစျဖစ္ေသာ ဆရာစိုးျမင့္လတ္ထလာၿပီး ေတာင္သမန္ညကို ေပႀကိဳးဆဲြေတာ့တာပဲ။
ေျပာသာေျပာရတာ။ ဒါေတြ ျပန္ေရးေနရင္ ၿပီးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ဝတၱဳေရးခါစက သူတုိ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ့္ကို ”ဝတၱဳနဲ႔ကဗ်ာ မကြဲဘူး” ေရးခဲ့ၾကတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ကြၽန္ေတာ္ပဲ။ မူးေနရင္ အခမ္းအနားမွဴးနဲ႔ ကဗ်ာဆရာမကြဲဘူး။
ကြၽန္ေတာ္ ဘာေကာင္မွန္း မသိပါဘူးဗ်ာ။ ။
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)
သံုးပုဒ္စလံုးကို ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ ေပၚျပဴလာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့

0 comments:

Post a Comment