Monday, February 25, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၉)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၉)

လူသားတဦးစီ၏ ဘဝတာျပႆနာမ်ား၊ ကိစၥမ်ားကုိ အမွန္အတုိင္း ရႉျမင္ခံယူႏိုင္ေစရန္ လမ္းၫႊန္ေျဖရွင္းေပးရန္မွာ ဒႆနပညာ၏ အဓိက တာဝန္ျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္မႈသက္သက္အေပၚတြင္ အေျချပဳထားသည့္ ဒႆနစနစ္ႀကီးမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ရန္မဟုတ္။ ေဟဂယ္သည္ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီးကုိဗဟုိျပဳ၍ စၾကဝဠာႀကီးတခုလုံးႏွင့္ပတ္သတ္ေသာ ဒႆနစနစ္ကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ္လည္း လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္း စီ၏ ဘဝအေၾကာင္းကုိမူကား လံုးဝမေဖာ္ျပ မရွင္းလင္းခဲ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဟဂယ္၏ဒႆနစနစ္ႀကီးသည္ ဘာမွ်တန္ဖိုးမရွိဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ေဝဖန္သည္။

“ဆင္ျခင္ျခင္းသက္သက္၏ လမ္းၫႊန္မႈ်ေအာက္တြင္ေနထုိင္ရျခင္းမွာ ကေလာင္ထိပ္ဖ်ားသာသာရွိသည့္ လမ္းၫႊန္ေျမပုံကေလးကို အားကိုး အားထားျပဳ၍ ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံအတြင္း ခရီးထြက္ရျခင္းႏွင့္ တူလွပါသည္”ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ေဟဂယ္တို႔အားကိုးခဲ့သည့္ ဆင္ျခင္ျခင္းသေဘာကုိ ရႉတ္ခ်ခဲ့ေပသည္။

ကဲကီးဂါးဒ္အေနျဖင့္ ေရွးဂရိဒႆနဆရာႀကီး ဆိုကေရးတီးကုိမူ အထူးေလးစားခဲသ့ည္။ “ဆိုကေရးတီး၏ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ သိျမင္နားလည္ပါ” (know thyself) ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္ကို အလြန္ပင္ႏွစ္ၿခိဳက္ သေဘာက်ခဲ့သည္။ ထုိေဆာင္ပုဒ္အတုိင္း ဒႆနေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ျခင္း၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္မွာ မိမိဘဝကိုမိမိ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္နားလည္ရန္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ႏွင့္အနီးကပ္ဆုံးျဖစ္ေသာ ကိုယ့္ဘဝကုိ ကုိယ္နားမလည္ ေသးဘဲ ကုိယ္ႏွင့္ အလြန္အလွမ္းေဝးလွသည့္ စၾကဝဠာႀကီးကုိ အမိဖမ္းၿပီး ဆင္ျခင္ေနျခင္းသည္ ဘာမွ်အဓိပၸါယ္မရွိဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ယူဆ ေပသည္။

လူ႔ဘဝဟူသည္ အလြန္ပင္ နက္ရိႉင္းက်ယ္ေျပာလွေပသည္။ ႀကီးက်ယ္ ေလးနက္လွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝအေၾကာင္းကုိ ခ်ဥ္းကပ္ ရာတြင္ အေတြးအေခၚစနစ္ႀကီးမ်ား တကၠိကပံုစံႀကီးႏွင့္မရႏိုင္။ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ျဖစ္တည္္မႈဘဝ (ဝါ) လူ႔ဘဝကို ဒႆနစနစ္တခုအတြင္း ေဘာင္ခတ္ေလလ့ာ၍ မရႏိုင္ဟူ၍လည္း ခံယူခဲ့ေပသည္။

ထို႔ျပင္ ကဲကီးဂါးဒ္သည္ ေယဘုယ်သေဘာကို ေရွ႔တန္းတင္ၿပီး ပုဂၢလသေဘာကို ေသးသိမ္ေစခဲ့သည့္ ေဟဂယ္၏ အယူအဆတရပ္ကုိလည္း အႀကီးအက်ယ္ ဆန္႔က်င္ခဲ့သည္္။ ေဟဂယ္အလုိအရ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီး ဝင္စားေနေသာ စၾကဝဠာႀကီးတြင္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလွသည့္ မဟာအစီအမံ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးတရပ္ ရွိေပသည္။ ယင္းသည္ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ ရည္မွန္းခ်က္ကို မဆုိထားႏွင့္ လူသားတရပ္လံုး၏ ရည္မွန္းခ်က္အားလုံးထက္ပင္ ပို၍ အေရးႀကီး၏။ ပို၍လည္း အေျခခံၾကလွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတို႔သည္ မိမိကိစၥ၊၊ မိမိရည္မွန္းခ်က္ကို ေဘးခ်ိတ္ၿပီး စၾကဝဠာႀကီး(ဝါ) အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီး၏ အႏၱိအစီအမံ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ထမ္းေဆာင္ေပးၾက ရမည္ဟု ဆုိေပသည္။

ကဲကီးဂါးဒ္ကမူ “ေဟဂယ္၏အယူအဆ အဆိုျပဳခ်က္ကုိ လက္ခံလိုက္ပါက လူသားတို႔အတြက္ မည္သည့္အလားအလာမွ်ရွိေတာ့မည္
မဟုတ္ေပ။ ေဟဂယ္၏ အနႏၱဝိဉာဥ္ေတာ္ႀကီးမွသာ အလားအလာမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံသြားေပေတာ့မည္။ ဤသို႔ျဖစ္သြားပါက လူသားတို႔အတြက္ မည္သည့္အက်ိဳးေက်းဇူးမွ် ရွိလာမည္မဟုတ္ေပ။ အက်ိဳးယုတ္ရန္သာ ရွိေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူသားတို႔သည္ အနႏၱဝိညာဥ္ေတာ္၏ လက္ေအာက္ခံ၊ ျပဌာန္းခံ အေစအပါးျဖစ္သြားၿပီး လူသားဂုဏ္သိကၡာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မည့္အတြက္ ျဖစ္သည္။ “လူသားတို႔၏ ထူးျခားထင္ရွားလွသည့္ျဖစ္တည္မႈဘဝ” သည္ ဘယ္ေတာ့မွ် ေခါင္းေထာင္ ေပၚထြန္းႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္”ဟု ျမင္သိခဲ့ေပသည္။

ကဲကီးဂါးဒ္အလုိအရမူ လူသားတြင္ မြန္ျမတ္လွသည့္ ျဖစ္ႏိုင္စရာအလားအလာမ်ားစြာရွိသည္။ ယင္းအလားအလာမ်ားထဲမွ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လူ႔တာဝန္ရွိေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ကဲကီးဂါးဒ္သည္ ဒႆနပညာရပ္ဆိုင္ရာေဝါဟာရႏွစ္လံုးကုိ သုံးစဲြခဲ့သည္။ ယင္းတို႔မွာ ႏွစ္ခုစလံုး (Both/And) ႏွင့္ တခုခု (Either/Or)တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ခုစလုံးဟူသည္ ဆိုးရြားလွသည့္ဘဝ (ဝါ) ငရဲဘံုကို ဦးတည္ေသာလမ္း ျဖစ္သည္။ တခုခုကမူ မြန္ျမတ္္သန္႔စင္လွသည့္ နိဗၺာန္ဘုံအတြက္ လမ္းျပျဖစ္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဖြင့္ဆိုပါသည္။
ကဲကီးဂါးဒ္ေျပာခ်င္သည္မွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။


လူပီသေသာဘဝ (ဝါ) စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္ဘဝသို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းသူတဦးသည္ သူ႔ဘဝတေလွ်ာက္တြင္ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆက္တုိက္ေရြးခ်ယ္ၿပီးျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ရေပမည္။ “ဒါမွမဟုတ္ရင္ဒါ” ဆိုၿပီးတခုခုကုိ အခိုင္အမာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ပုိင္ပုိင္ႏိုင္ႏိုင္ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္လုိက္ျခင္းသည္ တစုံတဦး၏ထိန္းခ်ဳပ္ျပဌာန္းခ်က္ကုိ မခံယူဘဲ မိမိဘဝကုိ မိမိဘာသာ တည္ေဆာက္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ တခုမဟုုတ္ တခုဟူေသာလမ္းကုိ ေရြးခ်ယ္လိုက္သူသည္ လူ႔ဘဝ၏ လြတ္လပ္မႈအရသာကို ခံစားႏိုင္သူျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ကုိယ္လမ္းကုိ ကုိယ္ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္လုိက္ရသည့္အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာသမွ် အေပၚတြင္ ကိုယ့္မွာတာဝန္ရွိလာေပေတာ့သည္။ ဤသို႔တာဝန္ရွိလာသည့္အတြက္လည္း စိုးရိမ္ပူပန္ေသာကမ်ား ရွိလာရစၿမဲျဖစ္သည္။ လူပီသေသာလူ(ဝါ) စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္လူသည္ ရင္ဆိုင္ရမည့္စုိးရိမ္ပူပန္ေသာကမ်ားကို မေၾကာက္ရြံ႔မတုန္လႈပ္ဘဲ ကိုယ့္တာဝန္ ကုိယ္ယူႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ မည္သူ႔အဆံုးအျဖတ္ကိုမွ်မခံဘဲ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေရြးၿပီး လႈပ္ရွားျပဳမူေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ေပသည္။
ဤသို႔ မိမိေလွ်ာက္မည့္လမ္းကို ျပတ္ျပတ္သားသား မေရြးခ်ယ္ႏိုင္ဘဲ ဟိုဟာပဲလုပ္ရေတာ့မလုိျဖစ္ေနသည့္ ႏွစ္ခုစလံုးသမားသည္ လူ မည္ကာမတၱလူသာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ လူက်င့္လူႀကံ မက်င့္ႀကံႏိုင္ဘဲ လူအျဖစ္မွ ဈာန္ေလွ်ာက်သြားကာ လူျဖစ္ရႉံးသည့္ဘဝသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားမည္သာျဖစ္သည္ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ဆိုခဲ့ေပသည္။

ကဲကီးဂါးဒ္အတြက္ “ႏွစ္ခုစလုံး” အယူဝါဒသည္ ကလိမ္ၿခံဳဝါဒ၊  အတုအေယာင္ ဝါဒျဖစ္သည္။ ကဲကီးဂါးဒ္က“လူသားတဦးဟာ တခ်ိန္တည္းမွာ ခရစ္ယာန္တဦးအျဖစ္နဲ႔လည္း ေနမယ္။ သာမန္ေလာကီလူသားတဦးလုိလည္းေနမယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏိုင္္ဘူး။ အျဖစ္တခုခု၊ ဘဝတရပ္ရပ္ကုိေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြးခ်ယ္ရမယ္။ ထာဝရဘုရားရဲ့လမ္းစဥ္ကိုလည္း လိုက္နာမယ္၊ ေလာကီလူ႔ဘဝမွာလည္း ကာမဂုဏ္အာရံုေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနမယ္ဆိုၿပီး “ႏွစ္ခုစလံုး”လမ္းကို ေလွ်ာက္လို႔မရဘူး။ ခရစ္ယာန္စစ္စစ္လည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ေငြေၾကးခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝေအာင္လည္း ရွာေဖြခ်င္တယ္ဆိုၿပီး “ႏွစ္ခုစလံုး”တၿပိဳင္တည္းလုပ္လို႔မရႏိုင္ဘူး။ ေယရႉခရစ္ေတာ္ကုိလည္း ၾကည္ညိဳတယ္၊ အာဏာပါဝါေတြကုိလည္း မက္ေမာတယ္ဆုိတာ “ႏွစ္ခုစလံုး”တခ်ိန္တည္းမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။  “ႏွစ္ခုစလံုး”ကို တၿပိဳင္တည္းေရြးလို႔မရဘူး။ တခုမဟုတ္တခု (ဝါ) တခုခုကုိသာ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ ႏွစ္ခုစလုံးကိုေရြးၿပီး ႏွစ္ခုစလုံးအယူဝါဒကို လက္ကုိင္ထားေနၾကတ့ဲခရစ္ယာန္ေတြဟာ အတုအေယာင္ဘာသာေရးသမားေတြသာျဖစ္တယ္။ စစ္မွန္တဲ့ခရစ္ယာန္ဘဝမွ ေသြဖည္ေနတ့ဲ အယူအမွားေနၾကသူေတြသာ ျဖစ္တယ္။ စစ္မွန္တ့ဲခရစ္ယာန္တဦးျဖစ္ဖို႔ဆုိရင္ ‘တခုခု’ လမ္းကိုေရြးရမယ္။ ထာဝရဘုရားရဲ့လမ္းစဥ္အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမယ္။ ဒါမွ အမွန္တရားသစၥာတရားကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္မယ္” ဟု ကဲကီးဂါးဒ္က ေျပာၾကားေလသည္။

0 comments:

Post a Comment