Thursday, February 21, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၄)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၄)
၂။ ျဖစ္တည္မႈရဲတိုက္။
အနာဂတ္လူသားမ်ိဳးဆက္မ်ားက ႏွစ္ဆယ္ရာစု၏ပထမတဝက္ ႏွစ္ငါးဆယ္ (၁၉ဝဝ­ ၁၉၅ဝ) ကို အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့မႈ ႀကီးစိုးသည့္ေခတ္(Age of Meaninglessness) ဟု ေခၚေဝၚသတ္မွတ္ၾကေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
လူ႔ဘဝ၏အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့မႈသေဘာ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့ျခင္းသေဘာတို႔သည္ ထိုအခ်ိန္ကာလအတြင္းေပၚထြက္လာခဲ့ေသာ စာေပ၊ အနုပညာ၊ ဒႆနအေတြးအေခၚမ်ားအေပၚ အရွိန္အဟုန္ႀကီးစြာျဖင့္ လႊမ္းမိုးစိမ့္ဝင္ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာ လူ႔ဘဝ၏ အကာၿပဲ့ၿပဲ့၊ အႏွစ္မဲ့ လွသည့္ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့မႈကို မီးေမာင္းထုိးျပသည့္ဒႆနတရပ္သည္ ေပၚထြန္းခဲ့၏။ ထုိုဒႆနသည္ ပထမကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီး ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ၌ အရွိန္ယူ၍ တဟုန္ထိုး ထြန္းကားက်ယ္ျပန္႔ခဲ့သည္။ ယင္းဒႆနကား ျဖစ္တည္မႈဝါဒျဖစ္ေပသည္။ ျဖစ္တည္မႈ Existence ဟူေသာ အဂၤလိပ္ ေဝါဟာရသည္ လက္တင္ေဝါဟာရ Ex­ sistere မွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ အနက္အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ “ေပၚထြက္လာသည္” stand out ဟု ရပါသည္။ သို႔ျဖင့္ Existence ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ နာမ္အသြင္္ေဆာင္ေနေသာ္လည္း ျပဳမူလႈပ္ရွားမႈ ႀကိယာသေဘာပုိ၍ ေဆာင္ယူ ေပသည္။ အစဥ္အလာဒႆနမ်ားကမူ Existence ကို မလႈပ္ရွားရပ္တည္ေနေသာနာမ္အျဖစ္သာ မွတ္ယူခဲ့ၾကေပသည္။

တေနရာရာတြင္ ရွိရံုသာရွိေနျခင္းသေဘာျဖင့္သာ အနက္ေကာက္ယူခဲ့ၾကသည္။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ကမူ Existence ဟူသည္ ရွင္သန္ျဖစ္ေပၚ ေနျခင္းသေဘာျဖင့္ မွတ္ယူၾကေလသည္။ ျဖစ္တည္မႈဟူသည္ မလႈပ္မရွားရွိရံုသာရွိေနျခင္းသက္သက္ကို ဆိုလိုသည္မဟုတ္။ သီးျခားဝိေသသသေဘာျဖင့္ ေပၚလြင္ထင္ရွားစြာ ရွင္သန္ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကိုသာ ဆိုလိုေပသည္။ ဤကမၻာေလာကႀကီးထဲတြင္ သက္ရွိသက္မဲ့ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ား၊ သတၱဝါမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစား အကြဲကြဲအျပားျပားရွိေနၾကပါသည္။ အျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းျခင္းရာ အခ်က္အလက္မ်ား မွာလည္း ေရတြက္၍မရႏိုင္ေအာင္ မ်ားလွပါသည္။ ယင္းတို႔အားလံုးထဲတြင္ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ပုဂၢလဘဝသည္ က်န္အရာအားလံုးကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ေပၚလြင္ထင္ရွားထူးျခားစြာျဖင့္ ျဖစ္တည္ေနေပသည္။

လူသားသည္ အျခားေသာသတၱဝါမ်ား၊ တိရိစၦာန္မ်ားကဲ့သို႔ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထား၊ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ မ်ိဳးရိုးစဥ္လာမ်ား၏ထုတ္လုပ္ခ်က္ သက္သက္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ျပင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွ သာမန္အားျဖင့္ ေပၚထြက္လာေသာရလဒ္လည္း မဟုတ္ေပ။ လူဟူသည္ အတိတ္ ကာလအစဥ္အလာတို႔၏ လႊမ္းမိုးျပဌာန္းမႈေအာက္တြင္ နစ္မြန္းေနသူမဟုတ္၊ သမရိုးက်အစဥ္အဆက္ ပံုေသကားက်စြဲကိုင္ထားေသာ ေဟာင္း ႏြမ္းယုိယြင္းေနသည့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းအယူအဆမ်ား၊ အျပဳအမူက်င့္ဝတ္မ်ား၏ ေဘာင္ေခတ္ကန္႔သတ္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကိုထိုးေဖါက္၍ အၫြန္႔ တလူလူျဖင့္ ထြက္ေပၚလာသူျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် လားရာမွန္သမွ်ဆီသို႔ဦးတည္၍ အစဥ္အၿမဲရွင္သန္လႈပ္ရွားေနသူျဖစ္ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ဆိုလိုသည့္ ျဖစ္တည္မႈဟူသည္မွာ လူသား၏ျဖစ္တည္မႈကိုသာ ရည္ၫႊန္းျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အျခားသက္ရွိသတၱဝါ တိရိစၦာန္မ်ား၏ျဖစ္တည္မႈ၊ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတို႔၏ျဖစ္တည္မႈ၊ ေနာက္ဆုံးစၾကဝဠာႀကီး၏ျဖစ္တည္မႈကို ရည္ၫႊန္းသည္မဟုတ္။ ယင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာျဖစ္တည္မႈမ်ားကုိလည္း သူတို႔ကစိတ္မဝင္စားၾက။ ထို႔ျပင္ လူသား၏ျဖစ္တည္မႈဆုိရာ၌လည္း ေယဘုယ်လူသားမ်ိဳးႏြယ္ႀကီး တခုလုံး သို႔တည္းမဟုတ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္လံုး၏ျဖစ္တည္မႈကို ဆိုလုိသည္မဟုတ္ပါ။ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ျဖစ္တည္မႈ (ဝါ) ပုဂၢလ ျဖစ္တည္မႈ(Individual Existence) ကိုသာၫႊန္းဆုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

“ျဖစ္တည္သည္” (Exit)၊ “ျဖစ္တည္မႈ” ဟူေသာ ေဝါဟာရတို႔ကုိ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔သည္ တေယာက္ခ်င္းစီ၊ တဦးခ်င္းစီျဖစ္ေသာ ပုဂၢလလူသား အတြက္သာ သုံးၾကသည္။ သူတို႔အတြက္“ျဖစ္တည္မႈ”ဟူသည္ သီးျခားလူသားတဦးစီႏွင့္ သက္ဆုိင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ ဂ်ာမန္ျဖစ္တည္မႈဝါဒီ ဒႆနေတြးေခၚရွင္ ဟိုင္ေဒဂါက ဤသို႔ဆိုခဲ့ပါသည္။
“လူသာလွ်င္ ျဖစ္တည္၏။ ေက်ာက္တံုးတတံုးသည္ ရွိ၏။ (Is)။ မျဖစ္တည္။ သစ္ပင္တပင္သည္ ရွိ၏။ မျဖစ္တည္။ ျမင္းတေကာင္သည္ ရွိ၏။ မျဖစ္တည္။ နတ္မိမယ္တပါးသည္ ရွိ၏။ မျဖစ္တည္။ ေနာက္ဆံုး ဘုရားသခင္သည္ ရွိ၏။ မျဖစ္တည္။ လူသာလွ်င္ ျဖစ္တည္၏”

ဤစၾကဝဠာေလာကတခြင္တျပင္တြင္ လူသာလွ်င္ျဖစ္တည္ႏိုင္၏။ ဘုရားသခင္ဟူသည္ ရွိသည္ဆုိေစဦးေတာ့ (ဟိုင္ေဒဂါတို႔ ဆာ့တ္တို႔သည္ ဘုရားမဲ့ဝါဒီမ်ား ျဖစ္ၾကသည္) ထုိဘုရားသခင္သည္ ျဖစ္တည္မႈ မရွိႏိုင္။ မျဖစ္တည္၊ ရွိရံုသာရွိေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ လူသား သည္ ထူးျခားေသာသိစိတ္(Consciousness)ပုိင္ရွင္ျဖစ္၏။ ယင္းသိစိတ္သည္ မီမိမျဖစ္ေသးေသာ၊ ျဖစ္ႏိုင္စရာအလားအလာအျဖစ္၊ အေျခအေနမ်ားဆီသို႔ ေရွးရႉဦးတည္ျဖစ္ေပၚေနေပသည္။ ယင္းအလားအလာမ်ားကုိ လူသည္ မိမိဘဝေပးအေျခအေနအတြင္းမွေန၍ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳမူႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတြင္ေသခ်ာေရရာမႈသေဘာ၊ မျဖစ္မေနျဖစ္ရမည့္လုိအပ္မႈသေဘာ(Necessary) မရွိေပ။

လူမွတပါး အျခားအရာတို႔ကမူ ေသခ်ာေရရာမႈသေဘာ ရွိၾကေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ယင္းတို႔သည္ ျပဌာန္းခံထားရေသာအရာမ်ား ျဖစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ဥပမာ ­ စားပြဲဟူေသာအရာဝတၳဳ၌ စားပဲြတလံုးတြင္ ရွိကိုရွိေနရမည့္ဂုဏ္ရည္ အႏွစ္သာရလကၡဏာ တို႔သည္ ထပ္မံေျပာင္းလဲစရာ မလုိေတာ့ေပ။ ေျပာင္းလဲသြားလွ်င္လည္း စားပြဲမဟုတ္ေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အရာဝတၳဳတို႔ သည္ တည္ၿမဲေနၾကသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းတို႔တြင္ လူသားတို႔ပိုင္ဆုိင္ေသာ သိစိတ္မရွိၾကေပ။ လူတဦး ေသဆံုးသကဲ့သို႔ ေသရေသာအရာမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ တိရိစၦန္မ်ားသည္ ေသဆုံးရေသာသက္ရွိမ်ားျဖစ္သည္ဟုဆိုႏိုင္လင့္ကစား လူကဲ့သို႔ မိမိျဖစ္္တည္မႈ ကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ လြတ္လပ္မႈကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ေသဆုံးသည္ကိုလည္းေကာင္း သိရွိခံစားမွတ္ရႉႏိုင္ၾကသည္ မဟုတ္။ လူကဲ့သို႔ မရဏာနုႆတိကို ပြားမ်ားႏိုင္ၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။

0 comments:

Post a Comment