လြတ္ေျမာက္ေဒသပန္ဆန္းမွာ ၁ဝ ႏွစ္ၾကာ(ေနဦးေဝ)(၇)
(၇)
ဓေလ့ဆိုးကိုဖ်က္ခဲ့လို႔ ေသြးစည္းလာၾကၿပီ
ညေနေစာင္းတစ္ခုမွာ
ကၽြန္ေတာ္ဟာ အေေရွ႔ေျမာက္စစ္ေဒသဌာနခ်ဳပ္ထဲကို လာခဲ့တယ္။ ဗဟိုရံုးက
သူ႔ေနရာသစ္ကိုေျပာင္းသြားၿပီျဖစ္လို႔ အဝင္အထြက္ သိပ္မတင္းက်ပ္ေတာ့ပါဘူး။
အရင္တံုးကဆိုရင္ အဝင္ဝကင္းတဲမွာ စစ္ေျမျပင္သံုး လက္လွည့္ႀကိဳးဖုန္းနဲ႔ဆက္ၿပီး
ရံုးအုပ္ ဆရာယန္ ဒါမွမဟုတ္ ဆရာစန္းေမာင္တို႔ကို ဝင္ခြင့္ေတာင္းရတယ္။ သူတိ႔ုက တာဝန္က်ကင္းေစာင့္
ဝ ရဲေဘာ္ကို “ေက့ထားက်င့္လိုင္” သူ႔ကို ေပးဝင္လိုက္ပါလို႔ တရုတ္လိုလွမ္းေျပာမွ ဝင္လို႔ရပါတယ္။
ဆရာယန္ဆိုတာ ရန္ကုန္နန္ယန္တရုတ္ေက်ာင္း ကေက်ာင္းဆရာေဟာင္း တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး
တရုတ္ဗမာအေရးအခင္းမွာ တရုတ္ျပည္ကို ျပန္ၾကတဲ့ေက်ာင္းဆရာတခ်ိဳ႔နဲ႔အတူ အေရွ႔ေျမာက္ကို
ေရာက္လာသူျဖစ္ပါတယ္။ သူကဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပသလို စည္းကမ္းလည္း တင္းက်ပ္သူျဖစ္ပါတယ္။
စစ္ေဒသဌာနခ်ဳပ္မွာရွိေနတုန္း ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္လို႔ သူတို႔ ဘံုရိကၡာရံုမွာဝင္စားခ်င္ရင္
သူ႔ဆီမွာ စာရင္းေပးရတယ္။ သူကမစားနဲ႔လို႔ ဘယ္ေတာ့မွမေျပာ ဘူး။ စားပါစားပါ၊
စားၿပီးရင္ တစ္က်ပ္ခြဲေပးထား ခဲ့ပါလို႔ေျပာေလ့ရွိတယ္။
ဌာနခ်ဳပ္ထဲမွာ
ဝေျမာက္ခရိုင္ကလာတဲ့ ခရိုင္ႏိုင္ငံေရးမွဴး ရဲေဘာ္ျမေသာင္းတို႔ အစည္းအေဝးအၿပီး
အနားယူေနတာကိုေတြ႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုခိုင္ေအာင္(ကိုေက်ာ္ေဇာဦး)နဲ႔ႀကိဳၿပီးေျပာထားလို႔
ကၽြန္ေတာ္ေရာက္လာတာနဲ႔ႏႈတ္ဆက္ၿပီး သူ႔အခန္းထဲကို ေခၚသြားတယ္။ ဦးျမေသာင္းဟာ
ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးကာလ ပဲခူးရိုးမမွာ ဂ်ပန္တပ္မ ၅၅ ကိုတိုက္ခိုက္ခဲ့ဘူးသူျဖစ္ပါတယ္။
သူဟာ အိႏၵိယအဂၤလိပ္စစ္ေက်ာင္း ဆင္းျဖစ္ၿပီး ဗမာ့တပ္မေတာ္ျပန္ဖြဲ႔ေတာ့ သနက ၃ မွာ
ဗိုလ္အျဖစ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္တယ္။ ၁၉၄၈ခု သနက ၃ ပုန္ကန္ေတာ့ သူလည္းပါဝင္ လာၿပီး
ေတာ္လွန္ေသာဗမာ့တပ္မေတာ္အျဖစ္ ေတာထဲေရာက္လာတယ္။ ၁၉၅၂ တဝိုက္မွာ တရုတ္ျပည္ပညာသင္ေရာက္သြားခဲ့သူ
ျဖစ္ပါ တယ္။
၁၉၆၉
ဗကပအလုပ္အဖြဲ႔နဲ႔အတူ ဝနယ္ကို စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ဝနယ္အလုပ္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္က
က်ိဳးခြင္းရွီျဖစ္ၿပီး ဝနယ္မွာ ေဒသခံေတြဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ခြင္းမားေျပာက္က်ား၊ အိုက္ခ်ိန္ေျပာက္က်ား၊
ဟိုစြမ္ေျပာက္က်ား၊ ပန္ဝိုင္ေျပာက္က်ားစတဲ့ ေျပာက္က်ား အဖြဲ႔ေတြကို စုစည္းၿပီး
အၿမဲတမ္းတိုက္ခိုက္ေရးတပ္ရင္းေတြ အျဖစ္ဖြဲ႔တာေတြလုပ္တယ္။ အဲသလိုဖြဲ႔ရင္းအစိုးရကာကြယ္ေရးေတြ
ေစာ္ဘြား ကာကြယ္ေရးေတြကိုလည္း တိုက္တယ္။ ဟုိပန္ေဒသမွာ လႈပ္ရွားတဲ့ လူရွင္းေကာ္ကာကြယ္ေရးတပ္ကိုေတာ့
သိမ္းသြင္းႏိုင္လိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ခြင္းမားေျပာက္က်ားတပ္ဟာ ၄ဝ၄၈
တပ္ရင္းျဖစ္လာတယ္။ အိုက္ခ်ိန္ေျပာက္က်ားအဖြဲ႔က ၅ဝ၁ တပ္ရင္းျဖစ္လာသလို
ဟိုစြမ္ေျပာက္က်ားက ၄ဝ၄၈ တပ္ရင္း၊ ပန္ဝိုင္ ေျပာက္က်ားက ၄ဝ၄၉ တပ္ရင္းျဖစ္လာတယ္။
၁၉၇၃
ႏွစ္ဆန္းပို္င္းေရာက္ေတာ့ ဝနယ္ေျမာက္ပိုင္း ကုန္းမင္ေတာင္ေျခမွာရွိတဲ့
မိုင္းေမာကိုဝင္ေရာက္သိမ္းပို္က္ၾကတယ္။ မိုင္းေမာကတဆင့္ တပ္တခ်ိဳ႔က ဝနယ္ေတာင္ပိုင္းမွာရွိတဲ့ခလရ
၃၃ ရဲ႔ ကလံုပါတပ္စုကိုေခ်မႈန္းသလို မန္ရွန္တပ္ခြဲကိုလည္းေခ်မႈန္းတဲ့အခါ က်န္ ခလရ၃၃
တပ္ခြဲေတြ ဆုတ္ေျပးကုန္တယ္။ ဒီအခါမွာဗကပေတြြဟာ ပန္ယန္းအထိသိမ္းပိုက္လိုက္ၿပီးအနီးတဝိုက္မွာရွိတဲ့
ကိုမင္တန္ KMT ေထာက္လွမ္း ေရး တပ္စခန္းေတြကို တိုက္ခိုက္ေမာင္းထုတ္လိုက္ၾကတယ္။
၁၉၇၄ ခုမွာေတာ့ တပ္ရင္း၁၅ ရင္းအထိျဖစ္လာသလို တပ္ရင္းတစ္ခုစီရဲ အင္အားကလည္း
အစပိုင္းကလူ ၂ဝဝ ဝန္းက်င္ရွိရာကေန ၆ဝဝ၊ ၇ဝဝ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာဘဲ အေရွ႔ေျမာက္
စစ္ေဒသဌာနခ်ဳပ္ကို ပန္ဆန္းမွာ အေျခစိုက္လိုက္တယ္။
“ရဲေဘာ္ျမေသာင္းတို႔ေရာက္လာေတာ့
ဝေတြေခါင္းျဖတ္တာ ႀကံဳေသးလား”
“ကိုယ္တိုင္ေတာ့မေတြ႔ဘူးဘူးဗ်။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ အျဖတ္ခံလိုက္ရတယ္’
သူနဲ႔တပ္ဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ဟာ
မိုင္းေမာကထြက္လာၿပီးအုမ္းသီးဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကာကြယ္ေရးေတြနဲ႔
အျပင္းအထန္တိုက္ပြဲျဖစ္ၾကတယ္။ မိုးေတြကလည္း ရြာေနတယ္တဲ့။
ကာကြယ္ေရးေတြဆုတ္ခြာေနတာကို သူတို႔လည္း ေနာက္ကထပ္ခ်ပ္လိုက္တိုက္ေနတယ္။ အားလံုး
ရႊံ႔အလိမ္းလိမ္းျဖစ္ေန တယ္။ ညပိုင္းကိုဝင္လာလို႔ မိုးေမွာင္ကလည္းက်ေနတယ္တဲ့။
ဒီအခ်ိန္မွာ တိုက္ပြဲျဖစ္ၿပီး ရဲေဘာ္ေလး ၂ ေယာက္က်ဆံုးတယ္။ ရန္သူေနာက္
ဆက္လိုက္ဖို႔လည္းလိုေနလို႔ က်သြားတဲ့ရဲေဘာ္ ၂ေယာက္ကို ပလပ္စတစ္နဲ႔အုပ္ထားခဲ့ၿပီး
ေနာက္မွ ျပန္လာၿပီး သၿဂႌဳဟ္ဖို႔လုပ္ၾကတယ္တဲ့။ တိုက္ပြဲၿပီးသြားလို႔
ေနာက္ေန႔မနက္ေစာေစာမွာ က်ဆံုးသြားတဲ့ရဲေဘာ္ေလးေတြဆီကို သူတို႔ျုပန္လာခဲ့ၾကတယ္။
သူတို႔ေရာက္သြားေတာ့ ဦးေခါင္းမရွိတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေတြကိုဘဲေတြ႔ၾကေတာ့တယ္တဲ့။ ေခါင္းျဖတ္တဲ့ဓေလ့မွာ
တခ်ိဳ႔က လူအရွင္လတ္လတ္ဆီက ျဖတ္တယ္။ တခ်ိဳ႔ ကေတာ့ေသၿပီးသားသူရဲ႔
ဦးေခါင္းကိုျဖတ္ယူတာလည္းရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝလူမ်ိဳးေတြဟာ ကိုယ့္မိသားစုေသတဲ့အခါ
ေခါင္းေတြခိုးျဖတ္တာ မခံရေအာင္ မီးရႈိ႕ပစ္တာတို႔
အိမ္အနီးမွာဘဲထားတာတို႔လုပ္ၾကတယ္တဲ့။
လူေခါင္းကိုျဖတ္ယူတာဟာ
အမ်ားအားျဖင့္ စပါးနတ္ကို ယာဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးက်တဲ့ေတာင္ေပၚဝရြာေတြဆိုရင္
နတ္စင္ေတာေတြ ထားတတ္ၾကၿပီး အဲဒီေတာကိုသြားတဲ့လမ္းေဘးမွာ ေက်ာက္ျဖဴေက်ာက္မည္းငုတ္ေတြ
စိုက္ထားၾကတယ္။ အဲဒီေက်ာက္ငုတ္ေက်ာက္တိုင္ ေတြေပၚမွာ
လူရိုးေခါင္းျဖဴျဖဴေတြေတြ႔ရေလ့ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႔ရြာေတြဆိုရင္ အဲသလုိ အရိုးေခါင္း
ရာခ်ီရွိတယ္တဲ့။
ဝမ္လင္ၿမိဳ႔နယ္
ေယာင္ဗေရ႕ရြာသား တာ့တန္းဆိုရင္ အသက္ ၅ဝ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္မွာ လူေခါင္း ၅၇ ေခါင္းကိုျဖတ္ၿပီးသူျဖစ္ေနၿပီ။
ေမြးကင္းစ ကတြက္ရင္ တစ္ႏွစ္ လူေခါင္းတစ္ေခါင္းမက ျဖတ္ခဲ့တဲ့သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတာ့တန္းဟာ
ေခါင္းျဖတ္သူရဲေကာင္းဘြဲ႔ရသူျဖစ္သလို သူ႔ရြာ မွာလည္း ရြာသူႀကီးျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ဖက္မွာေတာ့ သူေခါင္းတစ္လံုးျဖတ္တိုင္း အျဖတ္ခံရသူဘက္က ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြအတြက္
သူဟာ ရန္ၿငွိဳးအေတးခံရသူျဖစ္သြားတယ္။ ေခါင္း ၅၇ လံုးအတြက္ ရန္သူ ၅၇ ေယာက္ကို
သူေမြးလိုက္တာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဝလူမ်ိဳးေတြဟာ ရန္ၿငွိဳးထားလိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ရန္ေႂကြးဆပ္ဖို႔
အခြင့္ေကာင္းကိုအၿမဲေခ်ာင္းေနၾကသလို ရန္ၿငွိဳးအတြက္ လက္စားေခ်တာလည္း မရရေအာင္ လုပ္
တတ္ၾကတယ္။ အဲသလို နတ္တင္ဖို႔လူေခါင္းျဖတ္တဲ့ဓေလ့ဆိုးဟာ ေယာက္ဗေရ႕တစ္ရြာထဲမဟုတ္ဘူး။
ကုန္းမင္ေတာင္ႀကီး ေတာင္ဖက္နဲ႔ အေနာက္ဖက္ျခမ္းကရြာေတြ
နမ့္ခါျမစ္ညာပိုင္းနဲ႔နမ့္ခါျမစ္အေနာက္ျခမ္းကရြာေတြအားလံုး ဒီဓေလ့ဆိုးႀကီးကို
လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရန္ၿငွိဳးေတြဟာ ဝအုပ္စုအခ်င္းခ်င္းအၾကား
မဆံုးႏိုင္တဲ့ရန္ေႂကြးဆပ္သံသရာႀကီး ျဖစ္လာေစခဲ့တာပါ။
ခရစ္ႏွစ္
၁၂၄၅ ခုေလာက္အထိ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းနဲ႔ေနလာၿပီး ယဥ္ေက်းေနတဲ့လူမ်ိဳးစုတစ္ခုဟာ
ဘာေၾကာင့္အခုလို ေတာႀကီးျမက္္မဲထဲမွာ လူေခါင္းျဖတ္တဲ့ အရိုင္းဘဝကို ေရာက္ကုန္ၾကတာလည္း။
ဒီပေဟဠိကို ၿဗိတိသွ်လက္ထက္ ဝနယ္စပ္ကိုေရာက္တဲ့ အေရးပိုင္မင္းေတြ သာသနာျပဳေတြ ႀကိဳးစားေဖာ္ထုတ္တာေတြလုပ္ခဲ့ဘူးတယ္။
တခ်ိဳ႔ကဆိုရင္ ဝေတြဟာ လူသားစားအရိုင္းေတြလို႔ေတာင္ေျပာခဲ့ၾကတယ္။
အဂၤလိပ္ေကာ္မရွင္နာမင္းႀကီး ဆာေဂ်ာ့စေကာ့ (ကေလာင္အမည္ ေရႊရိုး)ကေတာ့
“ေခါင္းျဖတ္ေသာဓေလ့ကို ဝလူမ်ိဳးအားလံုးတြင္မေတြ႔ရဘဲ ဝအရိုင္းဟုေခၚေသာ အုပ္စုႀကီးတစ္စုတြင္သာေတြ႔ရသည္။ ယင္းအုပ္စုမွာ သံလြင္ျမစ္အေရွ႔ဖက္ ေနာင္ခ်ဳိကန္ႏွင့္ နမ့္ခါျမစ္တဝိုက္ အလ်ားမိုင္၅ဝ။ အနံမိုင္ ၂ဝ ပတ္လည္တြင္ေနထိုင္ေသာ အုပ္စုေလးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယခင္က ယဥ္ေက်းမႈရွိၿပီး သစၥာရွိေသာ၊ ရိုးသားေသာ၊ ယံုလြယ္ေသာ ထိုဝအရိုင္းမ်ားသည္ မသမာသူတစ္စု၏ လွည့္ကြက္ေၾကာင့္ အယူမွား ကာ ေခါင္းျဖတ္နတ္တင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ထိုသို႔ေခါင္းျဖတ္နတ္တင္ေသာ္လည္းလူသားစားျခင္းမ်ိဳးကိုမျပဳလုပ္ေခ်”လို႔ေရးခဲ့တယ္။
“ေခါင္းျဖတ္ေသာဓေလ့ကို ဝလူမ်ိဳးအားလံုးတြင္မေတြ႔ရဘဲ ဝအရိုင္းဟုေခၚေသာ အုပ္စုႀကီးတစ္စုတြင္သာေတြ႔ရသည္။ ယင္းအုပ္စုမွာ သံလြင္ျမစ္အေရွ႔ဖက္ ေနာင္ခ်ဳိကန္ႏွင့္ နမ့္ခါျမစ္တဝိုက္ အလ်ားမိုင္၅ဝ။ အနံမိုင္ ၂ဝ ပတ္လည္တြင္ေနထိုင္ေသာ အုပ္စုေလးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယခင္က ယဥ္ေက်းမႈရွိၿပီး သစၥာရွိေသာ၊ ရိုးသားေသာ၊ ယံုလြယ္ေသာ ထိုဝအရိုင္းမ်ားသည္ မသမာသူတစ္စု၏ လွည့္ကြက္ေၾကာင့္ အယူမွား ကာ ေခါင္းျဖတ္နတ္တင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ထိုသို႔ေခါင္းျဖတ္နတ္တင္ေသာ္လည္းလူသားစားျခင္းမ်ိဳးကိုမျပဳလုပ္ေခ်”လို႔ေရးခဲ့တယ္။
ပါေမာကၡ
လု႔စ္ကေတာ့ “ေအဒီ ၈၆၃ မန္ရွဴးက်မ္းႏွင့္ ေအဒီ၁၃၇ဝ တရုတ္ယြင္ရွီက်မ္းမ်ားအရ ဝမ်ားသည္
ၿမိဳ႔ျပထူေထာင္ေနထိုင္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားၾကသည္။
ထိုက်မ္းမ်ားတြင္ ဝမ်ားကို လူေခါင္းျဖတ္ျခင္းလူသားစားျခင္းျပဳသည့္ လူရိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္ဆိုသည့္
အေထာက္အထားမ်ားကိုမေတြ႔ရေခ်”လို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။
တရုတ္ေရွးေဟာင္းက်မ္းမ်ားအရဆိုလွ်င္
ဝေတြဟာ ၁၃၇ဝ ခုေလာက္အထိ ေခါင္းျဖတ္နတ္တင္သည့္ဓေလ့ကို မက်င့္သံုးေသးဘူးလို႔ ေျပာရ မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ကင္မရြန္လူးဆက္ရဲ႔ ၁၅၇ဝမွာအင္းဝနဲ႔လာအိုအၾကားက လူရိုင္းေတြအေၾကာင္းစပ္ဆိုတဲ့
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွုာေတာ့ ဝေတြ ေခါင္းျဖတ္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ပထမဆံုးအေထာက္အထားအေနနဲ႔ေတြ႔ရတယ္လို႔
ဟာေဗးရဲ႔စာအုပ္မွာေဖာ္ျပတာေတြ႔ရတယ္။ ၿဗိတိသွ် စြယ္စံုက်မ္းမွာေတာ့ “ဝေတြရဲ႔ေခါင္းျဖတ္ဓေလ့ဟာ
ေျမဆီၾသဇာထက္သန္ဖို႔ စံုးကေဝေမွာ္အတတ္နဲ႔ ထံုးတမ္းစဥ္လာပူေဇာ္ပသနည္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။
ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ထိုေဒသသည္ ဘိန္းထြက္ရာအဓိကေဒသႀကီးျဖစ္လာၿပီး
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးေရာင္းဝယ္မႈ သိသိသာသာတိုးတက္လာသည္။
ဝမ်ားသည္ ကာကြယ္ေရးကဲ့သို႔ စစ္ေရးအဖြဲ႔စည္းမ်ိဳးစံုတြင္ပါဝင္ခဲ့ၾကၿပီး
ေနာက္ပိုင္းတြင္ CPB ဗကပတပ္မ်ားထဲတြင္အလံုးအရင္းပါဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၈၉ ေနာက္ပိုင္းတြင္
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရယူေရးအတြက္ UWSA ဝျပည္နယ္ေသြးစည္းေရးတပ္မေတာ္ကိုထူေထာင္လိုက္ၾကသည္”လို႔
ေရးထားပါတယ္။
အထက္ပါ
ဝအုပ္စုေတြ လူေခါင္းျဖတ္နတ္ပူေဇာ္တဲ့ ဓေလ့ျဖစ္ေပၚလာပံုကလည္း ဒ႑ာရီလိုလို အိပ္ရာဝင္ပံုျပင္လိုလို
ႏႈတ္ေျပာသမိုင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနသလို တစ္ေဒသနဲ႔တစ္ေဒသလည္း ပံုျပင္ျခင္းမတူၾကဘူး။
ပံုျပင္တစ္ပုဒ္အရဆိုရင္ ဝလူမ်ိဳးေတြေပါက္ဖြားရာ ပတ္ကေတ့ ေက်ာက္ဂူႀကီးကေန သားအဖ ၂
ဦး ( တခ်ိဳ႔ကလည္း တူအရီး ၂ ဦး) လြယ္လိ္န္းဖက္ကိုထြက္လာၾကတယ္။ သားျဖစ္သူက လမ္းမွာဓားေသြး
တယ္တဲ့။ ဓားေသြးၿပီးတဲ့အခါ ဓားထက္မထက္ သားျဖစ္သူက သူ႔အေဖရဲ႔ဆံပင္ကိုျဖတ္ၾကည့္တယ္တဲ့။
ဓားကဆံပင္သာမက ေခါင္းကိုပါ ျဖတ္လိုက္တယ္။ ဒီအခါ နတ္ေတြက သူတို႔ကို လူေခါင္းနဲ႔ပူေဇာ္ေစခ်င္လို႔
နမိတ္ျပတာဘဲလို႔ယူဆၿပီး ေနာင္မွာ နတ္ပူေဇာ္ဖို႔ လူေခါင္း ျဖတ္ တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲသလိုနတ္ပူေဇာ္ဖို႔အခ်ိန္က်မက် နတ္ဆရာက သက္ကယ္ျမစ္နဲ႔ ၾကက္တစ္ေကာင္ကိုယူၿပီး နတ္ေဟာ
ေဟာေပးသလို ဘယ္အရပ္ကလူဦးေခါင္းကို ပူေဇာ္ရမယ္ဆိုတာပါ ေဟာလိုက္ေလ့ရွိတယ္။
အဲသလိုေဟာေပမယ့္ ျဖတ္ရမယ့္ေနရာက ကိုယ့္မဟာမိတ္ အုပ္စုျဖစ္ေနရင္ မျဖတ္ၾကဘူး။
နတ္ေဟာက ေခါင္းျဖတ္ထြက္ရင္ ကိုယ့္ဖက္က ရံႈးလိမ့္မယ္လို႔ေဟာရင္လည္း
ေခါင္းျဖတ္မထြက္ၾကဘူးတဲ့။
နတ္ပူေဇာ္ဖို႔အခ်ိန္ကလည္းေရာက္ေန၊
ေခါင္းျဖတ္ထြက္ဖို႔ကလည္း ခက္ေနခ်ိန္ဆိုရင္ အသင့္ေရာင္းတဲ့ လူေခါင္းကို ဝယ္လို႔ရတာလည္း
ရွိတယ္။ အဲဒီေခတ္ကေတာ့ လူေခါင္းတစ္လံုးကို ဒဂၤ ါး ၂ဝဝ၊ ၃ဝဝ ေပးၿပီးဝယ္လို႔ရသတဲ့။
အဲဒါေတြမရရင္ေတာ့ သခ်ႌဳင္းထဲကအေလာင္းကို ေဖာ္ၿပီး ေခါင္းျဖတ္ယူတာလည္းရွိတယ္တဲ့။
တခ်ိဳ႔ကေတာ့
တျခားအုပ္စုက ကေလးငယ္ေတြကိုဖမ္းၿပီး ေမြးထားတတ္တယ္။ နတ္ပူေဇာ္ခ်ိန္ေရာက္လို႔
တျခားမွာ ဦးေခါင္းရွာမရရင္ သူတို႔ ဝယ္ေမြးထားတဲ့ကေလးရဲ႔ေခါင္းကို ပူေဇာ္တယ္တဲ့။
ကေလးအရြယ္ကေန အဲသလိုေခါင္းျဖတ္ဖို႔ေမြးထားတဲ့ ဝ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ဘူးတယ္။
သူ႔အေၾကာင္းေဆာင္းပါးရွည္တစ္ပုဒ္ေတာင္ေရးခဲ့တယ္။ သူက ဗဟိုရံုးေနာက္ထဲက ၇၇၄ ဆိုတဲ့
လက္နက္ျပင္ရံုမွာ တာဝန္က်ေနတယ္။ သူ႔နာမည္က အိုက္အင္းတဲ့။ ဝ အဓိပၸာယ္နဲ႔ဆိုရင္
အသံုးမက်တဲ့ မစင္တဲ့ေလ။ နာမည္ေတာင္မွ လူလိုသူလိုမရွိတဲ့ဘဝပါ။ သူကေတာ့
အဖမ္းခံရတာမဟုတ္ဘူး။ အေမနဲ႔အတူ ရြာမွာေနရင္း ဦးေလးအရင္းျဖစ္သူက ေခၚလာၿပီး ေရာင္းစားခဲ့တာတဲ့ေလ။
ကေလး တစ္ေယာက္တန္ဖိုးက ဘာမွရွိလွတာမဟုတ္ဘူး။ ဆား ဝါးက်ည္ေတာက္တစ္လံုးေလာက္။ ဒဂၤါးတစ္ျပား
ႏွစ္ျပားေလာက္ဘဲတန္တာေတာင္ အဲသလိုလုပ္ရက္တယ္တဲ့။ သူ႔ကိုဖမ္းထားတဲ့ရြာကို
ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္က သိမ္းလိုက္တဲ့အခါ သူလည္း ေခါင္းျဖတ္ခံမယ့္သူအျဖစ္က လြတ္လာတယ္။
ဗကပေတြဆီမွာ အဲသလိုေခါင္းျဖတ္ဖို႔ေမြးတာခံထားရာက လြတ္လာတဲ့ကေလးေတြ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိတယ္။ စာေတြ ဘာေတြသင္ၿပီး ရံုးအလုပ္ေတြေတာင္လုပ္ေနၾကၿပီ။
တပ္ထဲမွာရွိတဲ့
ဝလူႀကီးပိုင္းေတြလက္ခံထားတဲ့အျမင္ကေတာ့ လူေခါင္းျဖတ္နတ္ပူေဇာ္တဲ့ဓေလ့ဟာ
စပါးစိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ ေနတယ္တဲ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝဝ
ေလာက္အတြင္း ေတာတြင္းမွာ ေျခသလံုးအိမ္တိုင္လွည့္လည္ရင္း အမဲလိုက္တာ အေလ့ေပါက္သစ္သီး
သစ္ဥေတြရွာစားတာေတြလုပ္ရင္း ဝလူမ်ိဳးေတြဟာ ေနရာတစ္ခုထဲမွာ အေျခတက်ေနဖို႔ စဥ္းစားလာၾကတယ္တဲ့။
အဲသလိုေနဖို႔ဆိုရင္
တျခားလူမ်ိဳးေတြလုပ္သလို စပါးတို႔ေျပာင္းတို႔စိုက္မွ စားစရာအဆင္ေျပမယ္။ ဒါေၾကာင့္
မ်ိဳးစပါးေတြကို သူတို႔ေဒသနဲ႔ ကပ္ေနတဲ့ တျခားလူမ်ိဳးေတြဆီမွာ သြားေတာင္းၾကတယ္တဲ့။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ျပင္ပနယ္သားေတြဟာ ဝေတြကို ရဲစြမ္းသတၱိရွိသူမဟုတ္မခံသူ
စစ္တိုက္ေကာင္းသူေတြျဖစ္လို႔ ေၾကာက္ေနၾကတယ္။ အဲဒီဝေတြသာ ဆန္ေတြကိုစားၿပီး လူဦးေရေတြမ်ားလာရင္
ဒို႔ကို ရန္ျပဳလာမွာဘဲလို႔ လည္း တြက္ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္
ဝေတြေတာင္းတဲ့ မ်ိဳးစပါးေတြကို မေပးဘဲလည္းမေနရဲဘူး။
ဒါနဲ႔တစ္ခ်က္ခုတ္ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ဆိုသလို စပါးလည္းမေပါက္ေအာင္၊
ဝေတြအခ်င္းခ်င္းလည္း စိတ္ဝမ္းကြဲေအာင္ဆိုၿပီး အေကာက္ႀကံတာလုပ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ မ်ိဳးစပါးေတြကို ဒီအတိုင္းမေပးဘဲ ေရေႏြး ထဲမွာ ျပဳတ္ၿပီးေပးလိုက္သတဲ့။ ဝေတြဆီေရာက္ေတာ့ ျပဳတ္ထားတဲ့စပါးဆိုေတာ့ မေပါက္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ေနာက္တစ္ခါလာေတာင္းၾကျပန္တယ္။
ဝေတြအခ်င္းခ်င္းလည္း စိတ္ဝမ္းကြဲေအာင္ဆိုၿပီး အေကာက္ႀကံတာလုပ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ မ်ိဳးစပါးေတြကို ဒီအတိုင္းမေပးဘဲ ေရေႏြး ထဲမွာ ျပဳတ္ၿပီးေပးလိုက္သတဲ့။ ဝေတြဆီေရာက္ေတာ့ ျပဳတ္ထားတဲ့စပါးဆိုေတာ့ မေပါက္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ေနာက္တစ္ခါလာေတာင္းၾကျပန္တယ္။
ဒီတစ္ခါေတာ့
မ်ိဳးစပါးကို တစ္ဝက္ဘဲျပဳတ္ၿပီး က်န္တဲ့တစ္ဝက္ကို ဒီအတိုင္းေပးလိုက္ၾကတယ္။ ဝေတြဆီေရာက္ေတာ့
စပါးတစ္ဝက္ ထြက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဝေတြကို မင္းတို႔စပါးပင္ေတြထြက္ခ်င္ရင္
လူေခါင္းျဖတ္ၿပီး နတ္တင္ရမယ္ကြလို႔ေျပာၿပီး မ်ိဳးစပါးေတြကို မျပဳတ္ဘဲ ေပးလိုက္တယ္။
ဝေတြကလည္း စပါးမစိုက္မွီ လူေခါင္းျဖတ္နတ္တင္လိုက္တယ္တဲ့။ အဲဒီႏွစ္မွာ
စပါးေတြအားလံုးေအာင္တယ္တဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ စပါးေအာင္ခ်င္ရင္
လူေခါင္းျဖတ္နတ္တင္ရမယ္ဆိုတဲ့ဓေလ့ျဖစ္လာတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ နတ္တင္တာေတာင္
မိုးမက်ခင္တစ္ႀကိ္မ္။ စပါး စိုက္ရင္တစ္ႀကိမ္၊ စပါးရိတ္ခါနီးရင္တစ္ႀကီမ္ဆိုၿပီး ၃
ခါေတာင္ခြဲလုပ္တာရွိလာသတဲ့။ ဒီပံုျပင္ကို တခ်ိဳ႔ကလည္းကားခ်ဲ႔ၿပီး ေအဒီ ၁၈၁ ခုႏွစ္ တရုတ္ျပည္
သံုးျပည္ေထာင္ေခတ္က ပညာရွိအမတ္ႀကီး က်ဴးေကာ့လ်န္က အဲသလိုဥာဏ္ဆင္တာလို႔လည္းေျပာၾကတယ္။
တခ်ိဳ႔ကလည္း သံလြင္အေနာက္ဖက္က ရွမ္းလူမ်ိဳးေတြက ဉာဏ္ဆင္တာလို႔ဆိုၾကတယ္။
၁၉၇၄
ခုမွာေတာ့ ဝနယ္တစ္ခုလံုး လူေခါင္းျဖတ္နတ္ပူေဇာ္တာမလုပ္ရ။ အဲသလိုပူေဇာ္တာလုပ္ရင္
လူသတ္မႈအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး အေရး ယူမယ္ဆိုတဲ့အမိန္႔ထြက္လာတယ္။ ဒီအမိန္႔ဟာ ဝေျပာက္က်ားသူပုန္ေတြရဲ႔စည္းရံုးမႈနဲ႔
တကယ္လည္းထိေရာက္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားမႈ လည္းပါေလေတာ့ အဲဒီဓေလ့ဆိုးဟာ
ျပန္မေပၚေတာ့ပါဘူး။ ဒီဓေလ့ဆိုးကို ဖယ္ရွားလိုက္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲရလာဒ္ကေတာ့ အရင္က
အုပ္စုတစ္စုနဲ႔တစ္စုအၾကား ရန္ၿငိွဳးဖြဲ႔တာေတြ လက္စားေခ်တာေတြနဲ႔
အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေနတဲ့ဝနယ္ႀကီးဟာ စည္းလံုးညီညြတ္လာခဲ့ တယ္။ အမွန္ေတာ့ ဝလူမ်ိဳးေတြဟာ
ျမန္မာျပည္တစ္ခုထဲမွာရွိတာမဟုတ္ဘူး။ တရုတ္ျပည္ဖက္မွာလည္းရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ဝလူမ်ိဳး
၆ သိန္းေက်ာ္ရွိၿပီး တရုတ္ျပည္ထဲမွာ ၃သိန္းခြဲေနထိုင္တယ္။ တရုတ္ျပည္ဖက္မွာဆိုရင္ ဝလူမ်ိဳးေတြက
အရင္ကထဲက နတ္ပူေဇာ္တာကို ကၽြဲေတြ သတ္ၿပီးပူေဇာ္တဲ့အဆင့္ျဖစ္သြားၿပီ။
အခုေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ အဲသလိုကၽြဲသတ္နတ္ပူေဇာ္တာေတာင္ သိပ္မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။
တရုတ္ျပည္မွာကြန္ျမဴနစ္ပါတီအာဏာရၿပီးသားျဖစ္လို႔
ဝလူမ်ိဳးေတြဟာလည္း ပေဒသရာဇ္ေခတ္ဦးကေန ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို အဆင့္ခုန္ၿပီး တက္သလိုေတာင္ျဖစ္ေနၿပီ။
သူ႔ကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအထူးေဒသနဲ႔သူ ကိုယ့္ႀကံမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ရေနၾကတာေတြ႔ရတယ္။
ျမန္မာျပည္ထဲက ဝလူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ဗကပရဲ႔
ုျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီရည္မွန္းခ်က္ကိုစြန္႔ၿပီး အမ်ိဳးသားေရးရည္မွန္းခ်က္ ကို ေျပာင္းလည္းသြားပါၿပီ။
ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာမလည္းဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။
ေနဦးေဝ
https://www.facebook.com/The-Communist-1458107654491426/?__xts__[0]=68.ARAqGW7glj1K6hpuN_EV3gDTAbln5uQC-XRXGPWLaeMo08r5zkoZOx8VELjJ34hU288LSlMdc8mGETpb3LH3L2mA1MgzRzspAHV2GtIgw9iTpx-8ZF7x31YMBm_J60n0fAiMHzumy1uf0-4epQh4F1FjlAmM6snVKTLdsnT_sUjEbkh_bFjHg2AADtHPRPgjZv_g35ytQr9AD4wIdJUnv1xsdHuifzV2lCjBQxIZ0lboW6-MFtosbcGTPUDu4NncJHyG_qMArimPNCJN5H25wIpc_sNSXhrmqRqWa5x-CXzdL853V05Bej6ZrELFIKuNnQB2g49zYiGL4_IpFxnGCwduALAIမွ
ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္
0 comments:
Post a Comment