လြတ္ေျမာက္ေဒသပန္ဆန္းမွာ ၁ဝ ႏွစ္ၾကာ(ေနဦးေဝ)(၁၀)
(၁ဝ)
ဗကပ ၁၉၇၉ လမ္းစဥ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ခ်ိန္
၁၉၈ဝ ခုႏွစ္ဟာ အေတာ္ေလးလႈပ္လႈပ္ရြရြေတြမ်ားတဲ့ႏွစ္ပါ။ မင္းရန္ေအာင္စစ္ဆင္ေရးကို ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္း ဗကပဗဟိုရဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သစ္ေတြကို အေကာင္အထည္ မရရေအာင္ေဖာ္တဲ့ကာလႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယံုေအာ ေရာင္အန္ဘက္က အေျမာက္သံေတြမၾကာခဏၾကားေနရသလို ခပ္ျမင့္ျမင့္ကပ်ံလာတဲ့ စစ္ေလယာဥ္ေတြကလည္း ပန္ဆန္းတဝိုက္မွာ ေရာက္လာတတ္တယ္။ စစ္ေဒသဌာနခ်ဳပ္မွာေတာ့ ေန႔စဥ္တိုက္ပြဲ သတင္းေတြ ေက်ာက္သင္ပုန္းေတြနဲ႔ေရးေပးေနသလို ဝဘာသာ ရွမ္းဘာသာ ဗမာဘာသာေတြနဲ႔လည္း တိုက္ပြဲသတင္းေတြ စပီကာနဲ႔ ေၾကညာတယ္။ စစ္သီခ်င္းေတြလည္းလႊင့္တယ္။ အလားတူဘဲ ျပည္သူ႔အသံကေနၿပီးလည္း တိုက္ပြဲသတင္းေတြ ျပည္တြင္းအေျခအေန ေတြကို အဆက္မျပတ္လႊင့္ေနတယ္။ ၿမိဳ႔ကလာတဲ့ ရဲေဘာ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီကာလအတြင္းမွာဘဲ ပန္ဆန္းကေန သူတို႔တာဝန္က်ရာ ရွမ္းျပည္အလယ္ပိုင္းတို႔ မံုးကိုး ေျမာက္ပိုင္းဗ်ဴရိုတို႔ဆီ တဖြဲဖြဲထြက္သြားၾကတယ္။ ႏႈတ္ဆက္လို႔မဝႏုိင္တဲ့ကာလလို႔ေတာင္ဆိုႏိုင္တယ္။
၁၉၈ဝ ခုႏွစ္ဟာ အေတာ္ေလးလႈပ္လႈပ္ရြရြေတြမ်ားတဲ့ႏွစ္ပါ။ မင္းရန္ေအာင္စစ္ဆင္ေရးကို ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္း ဗကပဗဟိုရဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သစ္ေတြကို အေကာင္အထည္ မရရေအာင္ေဖာ္တဲ့ကာလႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယံုေအာ ေရာင္အန္ဘက္က အေျမာက္သံေတြမၾကာခဏၾကားေနရသလို ခပ္ျမင့္ျမင့္ကပ်ံလာတဲ့ စစ္ေလယာဥ္ေတြကလည္း ပန္ဆန္းတဝိုက္မွာ ေရာက္လာတတ္တယ္။ စစ္ေဒသဌာနခ်ဳပ္မွာေတာ့ ေန႔စဥ္တိုက္ပြဲ သတင္းေတြ ေက်ာက္သင္ပုန္းေတြနဲ႔ေရးေပးေနသလို ဝဘာသာ ရွမ္းဘာသာ ဗမာဘာသာေတြနဲ႔လည္း တိုက္ပြဲသတင္းေတြ စပီကာနဲ႔ ေၾကညာတယ္။ စစ္သီခ်င္းေတြလည္းလႊင့္တယ္။ အလားတူဘဲ ျပည္သူ႔အသံကေနၿပီးလည္း တိုက္ပြဲသတင္းေတြ ျပည္တြင္းအေျခအေန ေတြကို အဆက္မျပတ္လႊင့္ေနတယ္။ ၿမိဳ႔ကလာတဲ့ ရဲေဘာ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီကာလအတြင္းမွာဘဲ ပန္ဆန္းကေန သူတို႔တာဝန္က်ရာ ရွမ္းျပည္အလယ္ပိုင္းတို႔ မံုးကိုး ေျမာက္ပိုင္းဗ်ဴရိုတို႔ဆီ တဖြဲဖြဲထြက္သြားၾကတယ္။ ႏႈတ္ဆက္လို႔မဝႏုိင္တဲ့ကာလလို႔ေတာင္ဆိုႏိုင္တယ္။
အလယ္ပိုင္းဗ်ဴရိုကို
ဆင္းၾကတဲ့အထဲမွာ ၿမိဳ႔ကလာတဲ့သူ အေတာ္မ်ားမ်ားပါသြားတယ္။ မံုးကိုးကတည္းက
တစ္စခန္းထဲေနခဲ့တဲ့ ကိုေက်ာ္ဦးနဲ႔ ကိုညီဦးတို႔ဆိုရင္ ဟိုေရာက္ၿပီး
သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ က်ဆံုးသြားၾကတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ထူးျခားခ်က္က ေပးတဲ့လုပ္ငန္းေတြကို
ဘယ္ေတာ့မွ ေပါ့ေပါ့သေဘာမထားဘူး။ တိတိက်က် ေသေသသပ္သပ္လုပ္သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ကြာတာက
ကိုေက်ာ္ဦးတစ္ေယာက္ ေပ်ာ္တတ္သေလာက္ ကိုညီဦးကေတာ့ အၿမဲတည္တည္ႀကီးေနတတ္တယ္။
ကိုေက်ာ္ဦးက အစအေနာက္သန္ေပမယ့္ ကိုညီဦးက လူႀကီး ဆန္ဆန္နဲ႔ ကုိယ့္ထက္ငယ္သူေတြကို
ၾကင္ၾကင္နာနာ ဆက္ဆံတတ္တယ္။ စခန္းထဲမွာ စည္းကမ္းတက်အေနတတ္ဆံုးသူဟာ ကိုညီဦးပါ။
မနက္လင္းတာနဲ႔
စစ္ဘားတိုက္မွာေနသလို ေစာင္ေတြ အဝတ္ေတြကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေခါက္ၿပီး ေနသူျဖစ္ပါတယ္။
တပ္မေတာ္ေမာ္ကြန္းထိန္း ဌာနကေနလာတဲ့ တပ္ၾကပ္ႀကီးလို႔ဘဲ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။ တျခားေတာ့
သူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သိပ္မသိခဲ့ဘူး။ တပ္ကလာသူဆိုေပမယ့္ ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားရဲ႔
ဂုဏ္အဂၤါေတြျဖစ္တဲ့ စည္းကမ္းရွိျခင္းစည္းလံုးညီညြတ္ျခင္း ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ျခင္း
အေျမာ္အျမင္ရွိျခင္း အနာဂတ္ကို ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရွိျခင္းဆိုတဲ့အခ်က္ေတြကို
တျခားသူေတြသိေအာင္ျဖန္႔ေဝရံုမက သူကိုယ္တိုင္လည္းက်င့္သံုးသူျဖစ္ပါတယ္။
ရွမ္းျပည္အလယ္ပို္င္းကို ဆင္းသြားၿပီးမၾကာခင္ ကယန္းေဒသမွာ
ကိုညီဦးက်ဆံုးသြားၿပီဆိုတဲ့ သတင္းေရာက္လာခဲ့တယ္။
ကိုေက်ာ္ဦးကေတာ့
၁၉၇၅ ဇြန္ ၆ အလုပ္သမားအေရးအခင္းႏွစ္ပတ္လည္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမွာပါခဲ့တဲ့
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က ရခိုင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ သူေရးတဲ့ စစ္ေတြဆန္လုပြဲသီခ်င္းကိုၾကားတိုင္း
သူ႔ရဲ႔အၿမဲရႊင္ၿပံဳးေနတဲ့ရုပ္နဲ႔ ရခိုင္သံဝဲဝဲကို သတိရ ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ဘူးသမွ်ေတာ့
အေတာ္ေလးကို အေမာခံႏိုင္တဲ့သူပါ၊ သူ႔ဆီက ေမာတယ္လို႔ ညည္းသံမၾကားရဘူး။ ၿမိဳ႔ကလာသူတခ်ိဳ႔
ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ဆိုင္ရာေတြမွာ ပါတီကို အုပ္စုဖြဲ႔ထိုးႏွက္ေနခ်ိန္မွာ ပါတီကို
ယံုယံုၾကည္ၾကည္ဖက္တြယ္ထားသူျဖစ္ပါတယ္။
မာ့က္စ္ဝါဒအေပၚ
ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ယံုၾကည္တယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႔ထဲမွာ ေဖာ္ျပရမယ္လို႔ မၾကာခဏေျပာတတ္တယ္။
သူဟာ အလယ္ပိုင္းဗ်ဴရိုနဲ႔လိုက္ပါရင္း ကယန္းေဒသကိုအဆင္းမွာ မိုင္းဒဏ္ရာနဲ႔က်ဆံုးသြားတယ္။
နမ့္ပန္ေခ်ာင္းအဆင္းမွာ သူဟာ သူ႔ေသနတ္ကို သာမက တျခားသူေတြရဲ႔ေသနတ္
ေလးငါးလက္ေလာက္ကို ကူထမ္းေပးရင္း “အခုအခ်ိန္ရဲ႔မာ့က္စ္ဝါဒကေတာ့
လမ္းမ်ားမ်ားေလွ်ာက္ႏိုင္ဖို႔ဘဲ” လို႔ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ေျပာရင္း ရယ္ေမာေနတတ္တယ္။
အဲဒီတံုးက ကယန္းရဲေဘာ္ေတြဟာ ပန္ဆန္းကျပန္ၿပီဆိုရင္ လက္နက္ေတြ ခဲယမ္း ေတြကို
သယ္ႏိုင္သေလာက္ သယ္တတ္ၾကေတာ့တခ်ိဳ႔ ေကာင္မေလးေတြဟာ ညတိုက္ပြဲေတြနဲ႔
အစိုးရတပ္လိုက္တိုက္တာေတြၾကား ေျပးရင္း လႊားရင္း ေသနတ္ေတာင္ မသယ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အထိပင္ပန္းၾကတယ္။
ကိုေက်ာ္ဦးက သူတို႔ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ကူသယ္ရင္း ရယ္ရယ္ေမာ ေမာ နဲ႔
နမ့္ပန္ေခ်ာင္းကိုေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေပမယ့္ မၾကာခင္မွာဘဲ မိုင္းထိၿပီး
အဲဒီဒဏ္ရာနဲ႔က်ဆံုးသြားတယ္။ သူဟာ ကယန္းေဒသထဲေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမေရာက္ရရွာဘူး။
က်ဆံုးသြားခဲ့တယ္။
ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့
ကိုၾကည္စိန္ေခၚ ကိုကိုးကၽြန္းျပန္ ကိုသန္းေမာင္ပါဘဲ။ သူကေတာ့ ၁၉၈ဝ မွာ
ေျမာက္ပိုင္းဗ်ဴရို မံုးကိုးကိုလိုက္သြား တယ္။ ေရွ႔တန္းသြားဖို႔ မၾကာခဏေတာင္းဆိုတတ္တဲ့
ကိုၾကည္စိန္ဟာ ကာလအေတာ္ၾကာေအာင္ ေနာက္တန္းမွာဘဲေနခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ တန္းမွာ ေနမယ့္ေနရေတာ့လည္း
ျပည္သူ႔အသံ သီခ်င္းသြင္းတဲ့လုပ္ငန္းမွာ ေနရတယ္။ ကိုကိုးကၽြန္းကတည္းက သူဟာ သီခ်င္းအဆိုေတြ
တတ္ေျမာက္လာသူျဖစ္ေတာ့ ပါတီက သူ႔ကို သီခ်င္းအဖြဲ႔(ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဆိုင္းအဖြဲ႔လို႔ဘဲလြယ္လြယ္ေခၚတယ္)ကို
ပို႔လိုက္တယ္။
အဲဒီမွာ
အရပ္သားဒီမိုကေရစီပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဆုိင္းဆရာႀကီးဦးသက္ရွည္နဲ႔
အလုပ္တြဲလုပ္ရင္း သီခ်င္းေတြဝင္ဆိုရတာလည္းရွိတယ္။
ျပည္သူ႔အသံကလႊင့္တဲ့သီခ်င္းေတြထဲမွာ သူ႔အသံနဲ႔ဆိုထားတဲ့သီခ်င္းေတြအေတာ္မ်ားပါတယ္။
၁၉၈ဝ မွာေတာ့ သူေစာင့္ဆိုင္းေနတဲ့ အခြင့္ အေရးေပၚလာတယ္။ ေရွ႔တန္းကို
သူထြက္ခြင့္ရသြားတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က
ကိုၾကည္စိန္ကို မႏၱေလးကတည္းက ခင္ခဲ့တာပါ။ ကိုကိုးကၽြန္းျပန္ ကိုအံုးျမင့္လိႈင္တို႔အိမ္မွာ
သူနဲ႔မၾကာခဏဆံုတယ္။
သူ႔မွာ မက်ည္းတန္ဆိုတဲ့ သမီးေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီတံုးက ၈ ႏွစ္ ၉ ႏွစ္ေလာက္ရွိဦးမယ္။ ဆံရစ္ကေလးနဲ႔ပါ၊ အေဖကို အေတာ္ ခ်စ္ရွာတယ္။ သူ႔အိမ္က ခ်မ္းသာရထံုးကုန္းဘက္မွာပါ။ အလုပ္ကေတာ့ ျမေသာင္းဘေလာက္္ဆိုတဲ့ဆိုင္မွာ ဘေလာက္လုပ္တဲ့ အလုပ္ သမားျဖစ္ပါတယ္။ ေတာထဲမွာျပန္ေတြ႔ေတာ့ သူနဲ႔ တခန္းထဲ အတူေနရတယ္။ စကားအလြန္နည္းသေလာက္ ႀကံ့ခိုင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးလို႔ဆိုၿပီး သူမ်ားေတြသိပ္မကိုင္တဲ့ M14 ရိုင္ဖယ္ႀကီးကို G3 က်ည္ဆန္ထည့္ပစ္လို႔ရတယ္ဆိုၿပီး ယူထားတယ္။ အားတာနဲ႔ ဒီေသနတ္ႀကီးကို တိုက္ခၽြတ္ေနတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိပ္သေဘာက်တဲ့ တရုတ္ေတးေရးဆရာ ခ်င္ခ်င္းဟိုင္ရဲ႔ ျမစ္ဝါျမစ္ေတးသြား ၄ ပုဒ္ကို အခန္းထဲမွာသိမ္းထားတဲ့ အသံလႊင့္ရံုက ရက္ေကာ္ဒါႀကီးနဲ႔ မၾကာခဏဖြင့္ျပတတ္တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႔ေသနတ္သံေတြ ျပည္မ ထဲမွာ ေပၚႏိုင္မွ ေတာ္လွန္ေရးေအာင္မွာပါ”လုိ႔ မၾကာခဏေျပာတတ္တယ္။
သူ႔မွာ မက်ည္းတန္ဆိုတဲ့ သမီးေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီတံုးက ၈ ႏွစ္ ၉ ႏွစ္ေလာက္ရွိဦးမယ္။ ဆံရစ္ကေလးနဲ႔ပါ၊ အေဖကို အေတာ္ ခ်စ္ရွာတယ္။ သူ႔အိမ္က ခ်မ္းသာရထံုးကုန္းဘက္မွာပါ။ အလုပ္ကေတာ့ ျမေသာင္းဘေလာက္္ဆိုတဲ့ဆိုင္မွာ ဘေလာက္လုပ္တဲ့ အလုပ္ သမားျဖစ္ပါတယ္။ ေတာထဲမွာျပန္ေတြ႔ေတာ့ သူနဲ႔ တခန္းထဲ အတူေနရတယ္။ စကားအလြန္နည္းသေလာက္ ႀကံ့ခိုင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးလို႔ဆိုၿပီး သူမ်ားေတြသိပ္မကိုင္တဲ့ M14 ရိုင္ဖယ္ႀကီးကို G3 က်ည္ဆန္ထည့္ပစ္လို႔ရတယ္ဆိုၿပီး ယူထားတယ္။ အားတာနဲ႔ ဒီေသနတ္ႀကီးကို တိုက္ခၽြတ္ေနတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိပ္သေဘာက်တဲ့ တရုတ္ေတးေရးဆရာ ခ်င္ခ်င္းဟိုင္ရဲ႔ ျမစ္ဝါျမစ္ေတးသြား ၄ ပုဒ္ကို အခန္းထဲမွာသိမ္းထားတဲ့ အသံလႊင့္ရံုက ရက္ေကာ္ဒါႀကီးနဲ႔ မၾကာခဏဖြင့္ျပတတ္တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႔ေသနတ္သံေတြ ျပည္မ ထဲမွာ ေပၚႏိုင္မွ ေတာ္လွန္ေရးေအာင္မွာပါ”လုိ႔ မၾကာခဏေျပာတတ္တယ္။
သူဟာ
အရင္ျမစ္ဖ်ားေဒသတိုင္း ကာလတံုးက တိုင္းေကာ္မတီရဲ႔ ဆက္သားအျဖစ္ မႏၱေလးတုိ႔
ပဲခူးရိုးမတို႔ကိုသြားခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ယူဂ်ီအမႈနဲ႔ အဖမ္းခံရတယ္။ ေနာက္ဆံုး
ကိုကိုးကၽြန္းကိုေရာက္သြားတယ္။ ၁၉၇၆ မွာ မံုးကိုးလြတ္ေျမာက္ေဒသကို ေရာက္လာတယ္။ ၁၉၈ဝ
မွာ ႏႈတ္ဆက္ရင္း သူနဲ႔အၾကာႀကီး စကားေတြေျပာျဖစ္တယ္။ သူပါသြားတဲ့တပ္က ပင္လယ္ဘူး
ဗန္းေမာက္ဆိုတဲ့ အရင္ ျမစ္ဖ်ားေဒသေဟာင္းကို ျပန္လည္ထိုးေဖာက္မယ့္ ၁၈ဝ တပ္ဖြဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီကာလတံုးက သူတို႔ျဖတ္သြားရမယ့္ေဒသက မဟာမိတ္ကခ်င္တပ္ေဒသျဖစ္ၿပီး အဲဒီ အဖြဲ႔ေတြက
အစိုးရနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ လွ်ိဳ႕ဝွက္လုပ္ေနခ်ိန္ဆိုေတာ့ မဟာမိတ္ဆီက
အကူရဖို႔ခက္သလို သူတို႔ ဆင္းတဲ့သတင္း ကလည္း အစိုးရဆီမွာ
ေပါက္ၾကားႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အစိုးရတပ္ရဲ႔ဝိုင္းပတ္ေခ်မႈန္းေရးေတြခံရၿပီး
၁၈ဝ တပ္ဖြဲ႔ဝင္အမ်ားအျပား က်သူက် ကြဲသူကကြဲျဖစ္ကုန္တယ္။ ကိုၾကည္စိန္ဟာလူကြဲသြားၿပီး
သူ႔သတင္းအစအနေတာင္ျပန္ မၾကားရေတာ့ဘူး။ သူတို႔တေတြဟာ ၾကာၾကာလြမ္းရမယ့္သူေတြျဖစ္ပါတယ္။
ၿမိဳ႔ကလာၾကသူေတြထဲမွာ
၁၉၈ဝ တဝိုက္ က်ဆံုးသူေတြအေတာ္မ်ားပါတယ္။ ကိုၾကည္စိန္လိုက္ပါသြားတဲ့ ၁၈ဝ တပ္ဖြဲ႔မွာ
ပါခဲ့တဲ့ ကိုေဇာ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးမွဴး ဗိုလ္ေက်ာ္မိုးနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲကြဲေနတံုး
အစိုးရတပ္နဲ႔တိုးၿပီး ဗိုလ္ေက်ာ္မိုးနဲ႔အတူ အသတ္ခံလိုက္ရတာပါ။ အလားတူဘဲ ကြတ္ခိုင္ ခရိုင္က
ဒဏ္ရာရသြားတဲ့ ကိုစစ္ေနာင္ဆိုရင္လည္း ဝ ရဲေဘာ္ေလး ၁၁ ေယာက္နဲ႔အတူ အဖမ္းခံရၿပီး အားလံုးေနရာမွာတင္
သတ္ပစ္တာ ခံလိုက္ရတယ္။ တပ္မွဴးကိုအိုက္ေအာင္လည္း တစ္ေယာက္ထဲကြဲေနတံုး
ကင္းပုန္းနဲ႔တိုးၿပီး က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။
အဲဒီႏွစ္ထဲမွာဘဲ
၁၈ဝ တပ္ဖြဲ႔က ပင္လယ္ဘူးဖက္ခ်ီတက္သလို ေရႊဂူေဒသတိုးခ်ဲ႔ေရးအတြက္လည္း နီလာတပ္ဖြဲ႔ဆိုတဲ့တပ္ဖြဲ႔တစ္ခုက
လႈပ္ရွားတယ္။ အဲဒီ နီလာတပ္ဖြဲ႔မွာလည္း အသက္အရြယ္ငယ္ေသးတဲ့ ကိုတိုက္ေမာင္အပါအဝင္
ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႔က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။ ၁၉၇၅-၇၆ ေလာက္ကစၿပီးေရတြက္ရင္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုပါတဲ့ ၿမိဳ႔ေပၚကလာသူေပါင္း
၁၅ဝ ေက်ာ္ရွိတယ္။ အဲဒီထဲက သံုးပံုတစ္ပံုေလာက္ဟာ ပါတီအတြက္ အသက္ေပးသြားၾကတယ္။ ၁၉၇၆
ခုတပ္မဟာ ၂ ကိုေရာက္သြားၾကတဲ့ ဗန္းေမာ္က ေက်ာင္းသားတပ္ဟာ ပြဲဦးထြက္
ကိုပန္းေအာင္နဲ႔ ကိုဉာဏ္ထြန္းတို႔က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။ ရွမ္းျပည္အလယ္ပိုင္းဆိုရင္လည္း ၿမိဳ႔ကလာသူေတြထဲမွာ
က်ဆံုးသူမ်ားသလို လက္နက္ ခ်သူေတြလည္းမနည္းဘူး။ တကယ္ေတာ့ ၁၉၄၈ ကစတင္ခဲ့တဲ့ ဗကပကို
ႏွိမ္နင္းတဲ့တိုက္ပြဲေတြထဲမွာ က်ဆံုးသူေတြမေရမတြက္ ႏိုင္ေအာင္ရွိတယ္။ ၁၉၆၈
ေနာက္ပိုင္းမွာဆိုရင္ နယ္စပ္ေဒသ တိုင္းရင္းသားလူငယ္လူရြယ္ေပါင္းမ်ားစြာ
အသက္စြန္႔ခဲ့ၾကတယ္။ အေျခခံ ေဒသမွာ ဒဏ္ရာမရဘူးသူမရွိတဲ့ ဒုကၡိတမရွိတဲ့ရြာဆိုတာ
မရွိသေလာက္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဖြဲ႔တစ္ခုရဲ႔
အသက္ဝိဉာဥ္ဟာ ေတာ္လွန္ေရးယံုၾကည္မႈဘဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီယံုၾကည္မႈအတြက္ဘဲ အသက္ေတြစြန္႔ၾက
ခႏၶာအစိတ္အပိုင္းေတြ စြန္႔လႊတ္ၾကတာပါ။ အဲသလိ ုခိုင္ၿမဲတဲ့ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ရန္သူကို ျပတ္ျပတ္သားသားဆန္႔က်င္ၿပီး
ျပည္သူလူထုကို အလုပ္အေကၽြးျပဳတဲ့တပ္ဖြဲ႔မ်ိဳးကိုမွ ျပည္သူလူထုကလည္း
တခဲနက္ေထာက္ခံအားေပးတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ
ဗကပကခြဲထြက္တဲ့ ဝအဖြဲ႔ရဲ႔ ၁၉၈၉ ဧၿပီလ ပထမဆံုးအသံလႊင့္ခ်က္ထဲက “၁၉၇၉ မတိုင္မီက
ေကာင္းခဲ့ပါတယ္”ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ျပန္ေကာက္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ၁၉၇၉ မတိုင္မီက ေကာင္းတာလဲဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို
သူတို႔ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္သလည္းဆိုတာ မသိ ေပမယ့္ ၁၉၇၉ ခုေလာက္အထိ ဝတပ္ေတြဟာ
စိတ္ဓာတ္အလြန္တက္ႂကြေနတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ အဲဒီတပ္ဖြဲ႔ေတြထဲမွာ ဗကပ ပါတီဝင္ ေတြလည္း
မနည္းဘူး။ တိုက္ပြဲသူရဲေကာင္းေတြလည္း မနည္းဘူးထြက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတံုးက စစ္ဦးစီးအဖြဲ႔ေတြဘာေတြကလည္း
ႏိုင္ဖို႔မေသ ခ်ာတဲ့တိုက္ပြဲ မတိုက္ဘူး။ တဖက္ႏိုင္ငံမွာ
ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးႀကီးျဖစ္ပြားေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာ့ပစၥည္းမဲ့
ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ေတြလည္း တရွိန္ရွိန္တက္ေနတယ္။ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနား ၃
ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ဗီယက္နမ္ လာအို ကေမၻာဒီးယားတို႔မွာ အေမရိကန္နယ္ခ်ဲ႔ကို
ေအာင္ပြဲခံေနတယ္။
အဲသလို
ႏိုင္ငံတကာအေျခအေနဟာ ၁၉၇၈-၇၉ မွာ ရုတ္တရက္ေျပာင္းလဲ လာတယ္။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္ရဲ႔
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြေပၚလာၿပီး တံခါးဖြင့္ေပၚလစီအရ ႏိုင္ငံျခားေရးဝါဒ အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္လာတယ္။
တရုတ္ျပည္ဟာ ႏိုင္ငံတကာစနစ္ World Order နဲ႔လိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလည္းဖို႔
အဓိကထားစဥ္းစားလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ဆိုင္ရာ သံုးသပ္ခ်က္လည္း
အသစ္ျဖစ္လာတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစု ၃ စုရွိတယ္။ အဲဒီအင္အားစုေတြကေတာ့
စစ္အစိုးရရယ္၊ လူမ်ိဳးစုရယ္၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုရယ္ဘဲ။ ဗကပကိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုထဲက
တစိတ္တပိုင္းလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ ဒီသံုးသပ္ခ်က္ေပၚကေန အခင္းအက်င္း သစ္ေတြလည္း ျပင္ဆင္လာတယ္။
စစ္အစိုးရနဲ႔ဆက္သြယ္တာ လူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔ဲဆက္သြယ္တာ ပိုလုပ္ဖို႔ခင္းက်င္းၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ကခ်င္ကို လည္း သီးသန္႔ဆက္သြယ္ဖို႔လုပ္ၾကတယ္။ ကိုးကန္႔တို႔ ဝတို႔ကိုလည္း
ဗကပနဲ႔မဆိုင္တဲ့ သီးျခားလူမ်ိဳးစုအင္အားေတြအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ လမ္းဖြင့္ေပးလိုက္သလို
ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။
၁၉၈ဝ
ခုႏွစ္မွာေတာ့ တရုတ္ျပည္ကေပးေနတဲ့ အကူအညီေတြမရေတာ့ဘူးဆိုတဲ့သတင္းေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္လာရံုမကဗကပ
ဥကၠဌ သခင္ဗသိန္းတင္ရဲ႔ ပန္ဆန္းမိန္႔ခြန္းမွာ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း
ထုတ္ေဖာ္ရွင္းျပတာေတြ လုပ္တယ္။ အဲဒီမိန္႔ခြန္း ထဲမွာ ၁၉၆၈ မံုးကိုးကို မဝင္ခင္ တရုတ္ျပည္မွာကထဲက
“ရဲေဘာ္တို႔ အခုတပ္ဆင္ထားတဲ့ လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ေတြကို အရင္းအႏွီး အျဖစ္ထားၿပီး
ရန္သူ႔ထံမွ လက္နက္ခဲယမ္းေတြကို ရေအာင္တုိက္ပါ။ ရန္သူလက္နက္နဲ႔ ရန္သူကို အႏိုင္တိုက္ရေအာင္လို႔
ေျပာခဲ့တာ ရဲေဘာ္ တခ်ိဳ႔မွတ္မိပါလိမ့္မယ္....။ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္ လုပ္ရမယ္ဆိုတာ
ႏိုင္ငံတကာ့အကူအညီကို လံုးဝပစ္ပယ္ရမယ္လို႔ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္ကို
နံပတ္ ၁ ေနရာထားၿပီး ႏိုင္ငံတကာ့အကူအညီကို နံပတ္ ၂ ေနရာထားတာကိုဆိုလိုတယ္”
လို႔ရွင္းျပခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္
ဒီရွင္းျပခ်က္ဟာ အေတာ္ေလးေနာက္(က်)သြားတယ္။ တပ္ေတြဟာ စစ္တုိက္ရင္ ႏိုင္ငံတကာ့အကူအျဖစ္ရထားတဲ့
က်ည္းဆန္ပံုး ကို ဖင္ခုထိုင္ၿပီး တိုက္တဲ့အက်င့္စြဲေနၿပီ။ သိမ္းပိုက္ရရွိတဲ့လက္နက္ေတြကို
လွည့္ေတာင္ မၾကည့္ၾကဘူး။ သံေခ်းေတြတက္ကုန္တယ္။ တပ္ဖြဲ႔ ေတြထဲမွာ
လက္နက္ခဲယမ္းမရွိဘဲ သူတို႔ကို တိုက္ခိုင္းေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အျမင္ေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္ျဖစ္ပြားေနၿပီ။
ဒီလိုနဲ႔အစကထဲက ကိုယ့္ ေဒသမွာဘဲ တိုက္ပြဲဆင္ပါရေစလို႔ ေတာင္းဆိုေနသူေတြရဲ႔အျမင္နဲ႔
လက္နက္ခဲယမ္းမျပည့္စံုဘဲ ဒို႔ကိုတိုက္ခိုင္းတယ္ဆိုတဲ့အျမင္ေတြ ေပါင္းစပ္ မိသြားတယ္။
အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့
ကိုေက်ာ္ဦးတို႔ ကိုညီဦးတို႔လို ပါတီက ေစလႊတ္ရာကိုသြားသူေတြ၊ အသက္စြန္႔သူေတြဟာ
နယ္စပ္အေျခခံေဒသ တစ္ခုထဲနဲ႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ပါတီရဲ႔အျမင္ကိုလက္ခံၿပီး
အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီစီမံကိန္းေတြက အေတာ္ေလး
အခ်ိန္ေႏွာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ ၁၉၇၉ မတိုင္မီ အေတာ္ေစာေစာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ရင္
အေျဖတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ပင္မလက္သီးတပ္ေတြထဲမွာ
ေတာ္လွန္ေရးယံုၾကည္မႈဒီေရ အမ်ားႀကီးက်ဆင္းသြားခ်ိန္မွာ စီမံကိန္းေတြအေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔
သိပ္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဲသလို ယံုၾကည္မႈပ်က္ျပားလာခ်ိန္မွာ
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးတို႔ဟာ ဗကပ ဗဟိုရံုးကို အလုပ္တာဝန္ေျပာင္းေရႊ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ဗကပေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ အတူေနခြင့္ရလိုက္လို႔ သူတို႔ရဲ႔
ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ခိုင္မာပံုေတြ အသိပညာေတြနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို
တေစ့တေစာင္းေလ့လာခြင့္ရလိုက္ပါတယ္။
ေနဦးေဝ
https://www.facebook.com/The-Communist-1458107654491426/?__xts__[0]=68.ARAqGW7glj1K6hpuN_EV3gDTAbln5uQC-XRXGPWLaeMo08r5zkoZOx8VELjJ34hU288LSlMdc8mGETpb3LH3L2mA1MgzRzspAHV2GtIgw9iTpx-8ZF7x31YMBm_J60n0fAiMHzumy1uf0-4epQh4F1FjlAmM6snVKTLdsnT_sUjEbkh_bFjHg2AADtHPRPgjZv_g35ytQr9AD4wIdJUnv1xsdHuifzV2lCjBQxIZ0lboW6-MFtosbcGTPUDu4NncJHyG_qMArimPNCJN5H25wIpc_sNSXhrmqRqWa5x-CXzdL853V05Bej6ZrELFIKuNnQB2g49zYiGL4_IpFxnGCwduALAIမွ
ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္
0 comments:
Post a Comment