Friday, February 22, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၆)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၆)
၃။ နိေရွး (သို႔မဟုတ္)အခ်ိန္မက်မီေရာက္လာသူ။
ဂ်ာမန္ေတြးေခၚရွင္ကီး နိေရွး(Nietzche) ကလည္း ခရစ္ယာန္ဘာသာေရးအေပၚအေျချပဳထားသည့္ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈကို လံုးဝ မေက်နပ္ခဲ့ေပ။ သူ႔ေခတ္ရွိ အေနာက္တုိင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္း၍ ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနသည္။ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈ သည္လည္း ယိုယြင္းပ်က္စီးေနၿပီဟု ရႉျမင္ခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိခံယူထားေသာ တန္ဖိုးမ်ား၊ ႏႈန္းစံမ်ားကုိ ဖ်က္သိမ္းပစ္ၿပီး တန္ဖုိး သစ္မ်ား ႏႈန္းစံသစ္မ်ား ျပန္လည္ခ်မွတ္ရန္ လုိအပ္ေနသည္။ လက္ရွိ ခၽြတ္ၿခံဳက်ပ်က္စီးေနေသာ တန္ဖိုးေဟာင္း၊ စံႏႈန္းေဟာင္းမ်ားကုိ ေခ်ဖ်က္ရန္အတြက္ မိမိလူ႔ေလာကကုိ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုခဲ့ေလသည္။

ဥေရာပတိုက္ႀကီးတခုလုံးမွာ လူမႈဘဝျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို မလုပ္မျဖစ္ လုပ္ဖို႔လုိအပ္ေနသည္။ ဤသို႔မလုပ္လွ်င္ လူသားမ်ားအတြက္ ပူေဆြး ဝမ္းနည္းစရာအခ်ိန္ ဆုိက္ေရာက္လာလိမ့္မည္။ ဥေရာပတတုိက္လံုးသည္လည္း ေဘးဆိုးဒုကၡအေမွာင္တိုက္ႀကီးထဲသို႔ က်ဆင္းသြားလိမ့္မည္။ ဤသို႔ေသာ ေဘးဆုိးအႏၱရာယ္ႀကီးသည္ မေဝးလွေသာ လက္တကမ္းအလုိမွာ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္၏။ ယင္းအႏၱရာယ္ႀကီးကား နတၱိဝါဒ (Nihilism) ႀကီးပင္ ျဖစ္သည္ဟု နိေရွးက သူ၏ “အာဏာရလုိမႈစိတ္ေဇာဆႏၵ(Will to Power)စာအုပ္”ထဲတြင္ေဖာ္ျပသတိေပးခဲ့သည္။

အမွန္စင္စစ္ ကဲကီးဂါဒ္ႏွင့္ နိေေရွးတို႔၏ (၁၉)ရာစုသည္ အေနာက္တိုင္းတြင္ အေကာင္းျမင္ဝါဒ(Optimism) ထြန္းကားႀကီးစုိးေနေသာ ေခတ္အခ်ိန္အခါျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္နိေရွးတို႔သည္ သူတို႔ေနထုိင္ရာကမၻာေလာကႀကီးကို ရႉျမင္္ၾကရာတြင္အဆုိးျမင္ဝါဒ (Pessimism) ရႉေထာင့္မွ ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ ေခတ္သစ္လူသား၏ စိတ္ဝိဉာဥ္သည္ ဖ်ားနာေနၿပီ။ ယုိင္နဲ႔ေနၿပီ။ ခၽြတ္ၿခံဳက်ၿပီး ဘုန္းဘုန္းလဲေတာ့မတတ္ ျဖစ္ေနၿပီဟုပင္ ဆိုခဲ့ေသည္။ ကမၻာေျမျပင္ႀကီး တခုလံုးပင္ မၾကာခင္မွာတြန္႔လိမ္ေကာက္ေကြး ရြဲ႔ေစာင္းသြားၿပီး ရႉျမင္္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ႀကီး ျဖစ္သြားလိမ့္မည္ဟူ၍လည္း တင္စား၍ေျပာခဲ့ေလသည္။

၁၉ ရာစုကို အေနာက္တိုင္း၏ အသိပညာ ႏိုးထပြင့္လင္းေသာေခတ္ဟု သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ထိုေခတ္တြင္ သဘာဝသပၸံပညာသည္ တဟုနု္ထုိး တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာခဲ့သည္။ လူသားမ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘဝျဖစ္ရပ္အသီးသီးတြင္ သိပၸံပညာႏွင့္ စက္မႈပညာတို႔က ထုတ္လုပ္ေပး လိုက္ေသာ အရာဝတၳဳပစၥည္းမ်ားက ေနရာယူတြင္က်ယ္လာသည္။ သိပၸံပညာႏွင့္ကင္းေသာ လူ႔ဘဝ လူ႔အျဖစ္ဟူသည္မရွိေလာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္းလူသားတို႔သည္ သိပၸံပညာ၏စြမ္းအားကုိ အတိုင္းအဆမရွိ ယံုၾကည္ကုိးစားခဲ့ၾကသည္။ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾက သည္ဟုပင္ ဆိုႏိုင္ေပသည။္ ဤသို႔ျဖင့္ လူသားတို႔သည္ သိပၸံပညာ၏အက်ိဳးျပဳအားသာခ်က္၊ ေကာင္းကြက္မ်ားကုိသာ ေရြး၍ျမင္ခဲ့ၾကသည္။

သိပၸံပညာ၏ အက်ိဳးယုတ္ေစသည့္အားနည္းခ်က္၊ ဆိုးကြက္မ်ားကိုမူ သတိမထားခဲ့ၾက မွန္းဆဆ၍မရဲေလာက္ေအာင္ အဖ်က္စြမ္းအင္ ရွိၾကေသာ သိပၸံလက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္မ်ား၊ ဤလက္နက္မ်ားကုိ အသုံးျပဳသည့္ စစ္ပြဲႀကီးမ်ား၊ စစ္သံု႔ပန္းႏွိပ္စက္ေရး စခန္းႀကီးမ်ား၊ လူသားတို႔၏ စိတ္ဓာတ္သိမ္ငယ္သြားမႈမ်ားကိုမူ မေတြးမိခဲ့ၾကေပ။ ထုိအေျခအေနဆိုး၊ အျဖစ္ဆုိးႀကီးမ်ားကို နိေရွးက ႀကိဳတင္ျမင္ခဲ့ၿပီး လူသားတို႔အားသတိေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ထို႔ျပင္ နိေရွးက လူသားေတြ၏အဆိုးဆုံး အဝိဇၨာအမွာင္တိုက္ႀကီးမွာ စက္မႈသိပၸံပညာတုိးတက္လာမႈႏွင့္ ဆင္ျခင္ျခင္းအဓိကဝါဒ ထြန္းကား လာမႈတို႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ား ကိုးကြယ္အားထားရာ “ထာဝရဘုရား ေသဆံုးသြားၿပီ”ဟူသည္ကို သေဘာေပါက္ နားမလည္ႏိုင္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္လူသား၏ အတြင္းအဇၩတစိတ္သ႑န္တြင္ ထာဝရဘုရားမရွိေတာ့ျခင္းကုိ မရိပ္မိ၊ မသိရိွၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသေဘာကို လူအမ်ားနားလည္လာေအာင္ နိေရွးကအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွင္းျပခဲ့ေလသည္။

ဤေလာကတြင္ ထာဝရဘုရားဟူသည္ မရိွေတာေ့ၾကာင္းကုိ သူ၏ “ေပါ့ပ်က္ပ်က္သိပၸံပညာ” (The Gay Science) တြင္ေအာက္ပါအတိုင္း ပံုေဆာင္ကာ တင္ျပခဲ့သည္။
သာယာေသာ နံနက္ခင္းတခုတြင္ အရူးတေယာက္သည္ မီးထြန္းထားသည့္ မီးအိမ္တလုံးကိုကုိင္ေႁမွာက္ၿပီး လူစည္ကားရာေဈးထဲသို႔ ဝင္လာသည္။ “ထာဝရဘုရား ဘယ္မွာပါလဲ၊ သူ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္လိုက္ရွာေနတာပါ” ဟူ၍လည္း သူ႔ပါးစပ္က အဆက္မျပတ္ဟစ္ေအာ္ေလ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေဈးထဲ၌ ထာဝရဘုရားကိုမယုံၾကည္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနၾကသည္။ သူတို႔က အရူးကုိတေယာက္တေပါက္ ေျပာဆုိၿပီး ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ၾကသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္အရူးက “ေၾသာ္... ထာဝရဘုရားကုိ က်ဳပ္တို႔တေတြ သတ္ပစ္လိုက္ၾကတာကုိး” ဟု မွတ္ခ်က္ ခ်လုိက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အရူးက ဆက္လက္၍ ေျပာျပန္သည္။ “ပင္လယ္သမုဒၵရာထကဲေရေတြကို ဘယ္လုိကုန္ေအာင္ ေသာက္ၾကမွာလဲဲ။ ေကာင္းကင္ျပင္ မိုးကုပ္စက္ဝုိင္းႀကီး ေျပာင္လက္သြားေအာင္ ဘယ္သူ သုတ္ပစ္မွာလဲ။ က်ဳပ္တို႔ ကမၻာေျမႀကီးကေရာ ဘယ္ကုိ ဦးတည္ သြားေနသလဲ။ မဟူရာ အေမွာင္တုိက္ႀကီးထဲဆီကိုလား၊ ဘယ္ကုိလဲ။ က်ဳပ္တို႔ လူသားဆုိတ့ဲေကာင္ေတြကေရာ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း စခန္း သြားေနၾကတာလဲ။ အာကာသဟင္းလင္းျပင္ႀကီးထဲ ခရီးသြားရတဲအျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္ ေပါက္ခ်င္ရာေပါက္ သြားေနၾကရတာလား။ လကြယ္ည သန္းေခါင္ခ်ိန္မွာ ေရာက္ေနရသလုိ စမ္းတဝါးဝါး ျဖစ္ေနၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မုိးစင္စင္လင္းခ်ိန္က်မွ မီးခြက္ထထြန္းတ့ဲ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ရင္ဆိုင္ေနရတာလား။ ဘယ္လုိလဲ။ တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔အားလုံးဟာ ထာဝရဘုရားကုိ ကိစၥတံုးလုပ္လိုက္ၾကတဲ့ လူသတ္သမား ေတြပဲ။ ကဲ ... အခုေလာကအမွာ အစင္ၾကယ္ဆံုးဆိုတဲ့ ေမတၱာတရားအျပည့္ဆံုးဆိုတ့ဲ လူသားေတြကိုကယ္တင္ႏိုင္တယ္ဆိုတ့ဲ ထာဝရဘုရား ဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး။  သူ႔ေနရာကို ဘယ္သူက ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔ အစားဝင္ၾကမွာလဲ။ အင္းေလ ... ေနာက္ဆုံးေတာ့ က်ဳပ္ဟာ အခ်ိန္မတုိင္မီ ေရာက္လာတ့ဲသူပါပဲ”ဟု ေအာ္ဟစ္ ျမည္တမ္းကာ သူ႔မီးအိမ္ကိုလည္း ေပါက္ခြဲပစ္လုိက္ေလသည္။

နိေရွးကသူ၏ဒႆနကိုတင္ျပရာ၌ ဤသို႔ေသာပံုေဆာင္တင္စားခ်က္မ်ား၊ နိမိတ္ပုံမ်ားျဖင့္ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေရးေလ့ရွိ၏။ အထက္ပါပံုေဆာင္တင္ျပခ်က္တြင္ နိေရွးက ထာဝရဘုရား ေသဆုံးသြားၿပီျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ထာဝရဘုရားကုိ ဗဟိုျပဳ၍ လက္ခံလိုက္နာခဲ့ၾကေသာ မွန္ျခင္း၊ မွားျခင္း၊ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္း စသည့္ တန္ဖုိးမ်ားသည္လည္း မရွိေတာ့ၾကၿပီ။ ဤသို႔ဆုိလွ်င္မည္သည့္တန္ဖိုး ႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္ မည္သို႔စခန္းသြားၾကမည္နည္း။ မွန္မွား ေကာင္းဆုိး တန္ဖိုးနႈန္းစံမ်ားကုိအသစ္ဖန္တီးရန္ ဆိုသည္မွာ လြယ္သည့္အလုပ္မဟုတ္။ အမွန္အမွားမသိဘဲ၊ အေကာင္းအဆုိးမဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပဲ လူတို႔သည္ ေရာက္တတ္ရာရာသုိ႔ ဦးတည္ရာမ့ဲ သြားၾကရေတာ့မွာလား။ ထာဝရဘုရားေနရာသို႔ အစားဝင္မည့္လူသားတို႔သည္ အဓိပၸါယ္မဲ့အျဖစ္မ်ိဳးေရာက္သြားလွ်င္ မည္ သို႔လုပ္ၾကမည္နည္း။ ဤအျဖစ္ ဤဘဝသို႔အေရာက္မခံႏိုင္ဟု နိေရွးက တင္ျပျခင္းျဖစ္ေပသည္။
အမွန္စင္စစ္ နိေရွး၏ ဘုရားသခင္ ေသဆံုးသြားၿပီဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံသည္ အေနာက္တိုင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိ အလြန္ထိတ္ လန္႔အားငယ္ေစခဲ့ေပသည္။ လူ႔ဘဝ ယုံၾကည္မႈဆိုင္ရာ ဒုကၡကိုလည္း ေပးအပ္ခဲ့ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေနာက္တုိင္း လူသားမ်ားအတြက္ထာဝရဘုရားအေပၚ ယုံၾကည္သက္ဝင္မႈသည္ သူတို႔ဘဝ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေပသည္။ ဘဝ၏ အဓိပၸါယ္ရွိရာလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ယခုကဲ့သို႔ထာဝရဘုရား မရွိေတာ့ၿပီဟုဆိုပါလွ်င္ မည္သည္ကို သြားအားကိုးရေတ့ာမည္နည္း။ အတိုင္းအဆမ့ဲက်ယ္ေျပာလွသည့္ ေလာကသမုဒ္ျပင္က်ယ္ႀကီးထဲတြင္ လူသားသည္ ေရေမ်ာကမ္းတင္ ျဖစ္သြားရေလေတာ့သည္။ ထာဝရဘုရား မရွိေတာ့သည္အတြက္ ဤေလာကစၾကဝဠာႀကီးသည္ ဘာမွ် ျဖစ္သြားသည္မဟုတ္။ လူသားမ်ားအတြက္မူ ဘဝအဓိပၸါယ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့သည္။ လူ႔ဘဝလံုၿခံဳမႈ ပ်က္ျပယ္သြားရေတာ့သည္။ လူ႔ဘဝ၏ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားသည္လည္း ေၾကျပဳန္းသြားရေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဂ်ာမန္ဒႆနဆရာႀကီးဟုိင္ေဒးဂါးက“လူသားသည္စြန္႔ပစ္ခံရသည့္အားကိုးမဲ့ဘဝသို႔ ဆုိက္ေရာက္သြားရေတာ့သည္။ လူသားတို႔သည္ ယုံၾကည္ကိုးစားစရာ နတၱိ။ ေျဖဆည္စရာ ဘာမွ်မရွိေတာ့ဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡ ပူေဆြးေသာကမ်ားကုိ ျပင္းထန္လွစြာျဖင့္ မရႉမလွလွ ခံစားရေပေတာ့မည္”ဟုဆုိခဲ့ေပသည္။
ျဖစ္တည္မႈဝါဒ မတိုင္မီအခ်ိန္ကမူ အေနာက္တုိင္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ထာဝရဘုရားဟူသည္ အနဓိဝရ၊ အနႏၱသေဘာေဆာင္သည္ဟု အမ်ားက ခံယူခဲ့ၾကေပသည္။ မွန္မွား၊ ေကာင္းဆုိးတည္းဟူေသာ ကုိယ္က်င့္တရားနႈန္းစံမ်ားကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးသည့္ အႏၱမမူလအေျခခံတရားႀကီးျဖစ္သည္ဟူ၍လည္း ယူဆခဲ့ၾကေပသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ထာဝရဘုရားေသဆံုးသြားေသာအခါတြင္ ထုိစဥ္က လက္ခံခဲ့ၾကသည့္ သစၥာတရားမ်ား၊ ေကာင္းျမတ္မႈမ်ား၊ ကိုယ္က်င့္နီတိနႈန္းစံမ်ားသည္လည္း ထာဝရဘုရားႏွင့္အတူ ေျမႃမွဳတ္သၿဂႌဳဟ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေပေတာ့သည္။ ဤသို႔ေသာအေျခအေနအဆုိးႀကီးတြင္ လူသားတို႔သည္ လူပီပီသသ (ဝါ)လူစစ္စစ္ျဖစ္ေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္ႀကံေနထိုင္ရမည္ကုိ မိမိတို႔ဘာသာ မိမိ  မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္ဘဝထဲမွ သင္ယူက်င့္ႀကံၾကရမည္ဟု ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔က တင္ျပၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ရုရွားစာေရးဆရာႀကီးေဒါစ္တုိယက္စကီး (Dostoevsky) က “ထာဝရဘုရားသာ မရေွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဒီေလာကမွာ အရာရာျဖစ္လာႏိုင္စရာရွိတယ္။ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ေနမယ့္ကမၻာႀကီးလည္းေပၚလာလိမ့္မယ္”ဟုေျပာခဲ့သည္။
ထုိသေဘာအတုိင္းပင္ နိေရွးက“ဒီေလာကမွာ အထက္ေအာက္၊ ဘယ္ညာဆုိတာ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ လူသားေတြက ကန္႔အသတ္ မရွိေတာ့တ့ဲနတၱိအျဖစ္ထဲမွာ ေနထိုင္သြားရမည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ တိတိပပ အားထားစရာနႈန္းစၽံမ ရွိရင္ေတာ့ ဒီေလာကမွာ ဘာမွန္တယ္၊ ဘာမွားတယ္၊ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာက ဆိုးတယ္လို႔ ဘယ္လုိမွသတ္မွတ္ ေျပာဆို လို႔ရမွာ မဟုတ္ေတာဘ့ူး။ ဒီလိုနဲ႔ လူေတြဟာ ကိုယ္ထင္တာသာအမွန္၊ ကိုယ္ဆႏၵရွိတာသာအေကာင္းဆုံးလို႔ ခံယူလာၾကၿပီး ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တာေျပာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ဆိုတ့ဲအေျခအေနဆုိးကို ဆုိက္ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုသာ ျဖစ္သြားရင္ လူသားေတြအတြက္ တရားမွ်တမႈဆိုတာ ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ သစၥာတရားဆိုတာလည္း ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။
အင္အားရွိတာသာအမွန္ (MightisRight)ဆိုတဲ့ကမၻာေလာကႀကီး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ လူေတြအတြက္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လံုးဝမရွိေတာ့တ့ဲ အေျခအေနဆိုးႀကီးျဖစ္လာလိမ့္မယ္”ဟု သတိေပးခဲ့ေပသည္။ “ဇာရသုစၾက၏မိန္႔ၾကားခ်က္”(ThusSuake Zarathustra) ဟူေသာ နိေရွး၏ စာအုပ္ထဲတြင္လည္း သူေတာ္စင္ဇာရသုစၾကက “ထာဝရဘုရား ကြယ္လြန္သြားၿပီ”ဟု ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့သည္။ လူသားကို ကယ္တင္ႏိုင္သူမွာ လူသာျဖစ္သည္။ အျခား ဘာမွ်မရွိၿပီ။ ယင္းအေျခအေနသည္ တကယ့္အစစ္အမွန္ျဖစ္သည္။ ယေန႔လူသားတို႔မ်က္ေမွာက္ျပဳ ရင္ဆုိင္ေနရသည့္အျဖစ္မွန္လည္းျဖစ္သည္။ ယင္းအျဖစ္မွန္ပကတိအရွိတရားကုိ လူသားတို႔သည္ ရဲရဲႀကီးရင္ဆုိင္ၾကရမည္။ ဖုံးကြယ္လိမ္လည္ၾကရန္ မႀကိဳးစားၾကႏွင့္။ တကယ္လုပ္ရမည္မွာ ထာဝရဘုရားရွိစဥ္က လက္ခံခဲ့ၾကသည့္တန္ဖုိးေဟာင္းမ်ား၊ စံနႈန္းေဟာင္းမ်ားကုိ ခၽြတ္ခြာၿပီး တန္ဖုိးသစ္နႈန္းစံသစ္မ်ားကုိ လူသားမ်ားကုိယ္တုိင္ တည္ေဆာက္ယူၾကရန္ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္လူအမ်ားစုမွာ ပကတိအေျခအေနကုိရင္ဆုိင္ၾကရမွာ ေၾကာက္ရြံ႔ေနၾကသည္။ အားကိုးရာရွာၿပီး ရင္ဆုိင္ခ်င္ၾကသည္။ “လူ” ဟူေသာ ဂုဏ္သိကၡာကုိ မေထာက္ခ်င္ၾက။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အားမကုိးခ်င္ၾက။ ထာဝရဘုရားကုိ အားကိုး၍မရေတာ့သည့္အျဖစ္၊ ကိုယ့္တန္ဖိုးကုိ ကုိယ္တည္ေဆာက္ ယူရေတာ့မည့္အျဖစ္တို႔ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ရင္မဆုိင္ခ်င္ၾက။ သတၱိရွိရွိမဖန္တီးခ်င္ၾက။ ထို႔ေၾကာင့္လည္းနိေရွးက “ဇာရသုစၾက၏ မိန္႔ၾကားခ်က္သည္ လူအားလံုးအတြက္လည္းျဖစ္သည္။ မည္သူ႔အတြက္မွလည္း မဟုတ္” ဟု ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဇာရသုစၾက၏ မိန္႔ၾကား ခ်က္ကုိ လူအားလုံး လိုအပ္သည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းမိန္႔ၾကားခ်က္ကို လက္ခံႏိုင္ရန္ မည္သူမွ်အဆင္သင့္ မျဖစ္ၾကေသးဟုနိေရွးက မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။
အမွန္စင္စစ္ထာဝရဘုရားမရွိေတာ့ၿပီဟု နိေရွးဆိုခဲ့ျခင္းမွာ လူသားအား မိမိကိုယ္ကိုမိမိ အားကိုးၾကရန္ တုိက္တြန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီတြင္ ကိုယ့္ၾကမၼာကုိယ္ဖန္တီးရမည့္ လူ႔တာဝန္ရွိသည္။ မိမိတန္ဖုိးကုိ မိမိဖန္တီးႏိုင္ရမည္။ ဤေလာကရွိ တန္ဖုိးဆံုးျဖတ္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ လူသားမ်ားရွိေနၾကေသာေၾကာင့္သာ ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔လူသားမ်ားတြင္လူ႔ဘဝ၊ လူ႔ေလာကအတြက္တန္ဖုိးမ်ား နႈန္းစံမ်ားတည္ေဆာက္ၾကရန္ႏွင့္ ယင္းတန္ဖုိးနႈန္းစံတို႔ကို ပုိ၍ပို၍ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ဖန္တီးၾကရန္ တာဝန္ရွိသည္ဟုဆိုကာ နိေရွးသည္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာျမွင့္တင္ေရးအတြက္ ေဆာ္ၾသေပးခဲ့ေပသည္။

0 comments:

Post a Comment