Monday, February 18, 2019

စစ္တပ္ကိုျဖိဳခြဲမွ ေဆာင္းပါးအတြက္ ျပန္လည္ေျဖၾကားခ်က္ (ေဇာ္ဝင္း)

0 comments
စစ္တပ္ကိုျဖိဳခြဲမွ ေဆာင္းပါးအတြက္ ျပန္လည္ေျဖၾကားခ်က္။ ၾကိဳက္ခ်င္ၾကိဳက္၊ မၾကိဳက္ခ်င္ေန
ၾကိဳက္ခ်င္ၾကိဳက္၊ မၾကိဳက္ခ်င္ေနပါ။ စစ္အာဏာရွင္ဟာ စစ္တပ္ကို လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္ အသုံးခ်ျပီး တတိုင္းတျပည္လုံးမွာရွိတဲ့ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံျပည္သူေတြကို သတ္ျဖတ္ႏွိပ္စက္ခဲ့တာ၊ ႏွိပ္စက္ေနတာဟာ တကယ့္ျဖစ္ရပ္ပဲ။ တကယ့္လက္ေတြ႔ပဲ။ အဲဒါဟာလည္း မ်က္စိစုံမွိတ္ျပီး မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလို႔မရတဲ့ အမွန္တရားပဲ။ စစ္တပ္က ဖိႏွိပ္တယ္ဆိုတာ တိုင္းရင္းသားမို႔ လူမ်ဳိးမတူလို႔၊ ဘာသာမတူလို႔ ဖိႏွိပ္တယ္လို႔လည္း မထင္ပါနဲ႔။ စစ္အာဏာရွင္နဲ႔ စစ္တပ္အဖို႔ရာ ဖိႏွိပ္တဲ့ေနရာမွာ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ မခြဲျခားပါဘူး။ သူ႔အာဏာကို ျခိမ္းေျခာက္သူမွန္သမွ်ကို ဖိႏွိပ္တာ၊ သတ္ျဖတ္တာပါပဲ။

တိုင္းရင္းသားေတြေနရာမွာဆိုရင္ ေခ်ာင္က်လို႔ လူျမင္ကြင္းမဟုတ္လို႔ ဥပေဒမဲ့သတ္ျဖတ္တာေတြ၊ မုဒိန္းက်င့္တာေတြ၊ ဘာသာမတူလူမ်ဳိးမတူတာကို လက္နက္သဖြယ္အသုံးျပဳျပီး ႏွိမ္နင္းဖိႏွိပ္တာေတြ ပိုလုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗမာကိုေတာ့ လူမ်ဳိးတူခ်င္းမို႔ သက္ညႇာထားတယ္လို႔မ်ား မထင္ၾကပါနဲ႔။ ဇူလိုင္ ၇ ရက္မွာ တိုင္းျပည္ရဲ့ အညြန္႔အဖူးရင္ေသြးေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို ရာနဲ႔ခ်ီသတ္ခဲ့တဲ့အထဲမွာ အမ်ားစုက သူတို႔နဲ႔ လူမ်ဳိးတူ ဗမာေတြပါ။ ၈၈ အေရးအခင္းမွာ အမ်ားဆုံးေသြးေျမက်ခဲ့ရတဲ့ ရန္ကုန္နဲ႔ စစ္ကိုင္းက ျပည္သူေတြဟာ အမ်ားစုက ဗမာေတြပါ။ သူတို႔အာဏာကို ျခိမ္းေျခာက္လာတယ္လို႔ ခံစားရရင္ ဘယ္ဘာသာ၊ ဘယ္လူမ်ဳိးကိုမွ သတ္ဖို႔ ျဖတ္ဖို႔ ဝန္မေလးတာဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ စစ္တပ္ပါ။

ၾကိဳက္ခ်င္ၾကိဳက္၊ မၾကိဳက္ခ်င္ေန။ ဗမာျပည္မွာ စစ္တပ္ဟာ မင္းမဲ့လူသတ္သမားေတြပါ။ အဲဒီစစ္တပ္ကို ေခ်ာ့ျမဴသိမ္းသြင္းတဲ့နည္းေတြ၊ ေျဖာင္းဖ် နားခ်တဲ့နည္းေတြ၊ တရားဓမၼျပသဆုံးမတဲ့နည္းေတြ၊ စိတ္ထားေျပာင္းလဲေအာင္လုပ္တဲ့နည္းေတြ အဲဒီနည္းလမ္းေတြအားလုံးဟာ စိတ္ကူးယဥ္တာေတြသာျဖစ္တယ္။ က်ားကိုသာ ဥပုသ္ေစာင့္ သင္ေပးလို႔ရခ်င္ရလိမ့္မယ္။ ဒီစစ္တပ္ကို အဲဒီနည္းေတြနဲ႔ ေျပာင္းလဲယူလို႔မရ။ ျဖိဳခြဲဖ်က္ဆီးတဲ့နည္းနဲ႔သာ သူတို႔လုပ္ေနတဲ့ ဒုစရိုက္မႈကို ႏွိမ္နင္းလို႔ရမယ္။ ၾကိဳက္ခ်င္ၾကိဳက္၊ မၾကိဳက္ခ်င္ေနပါ။ ၾကိဳက္လို႔စစ္တပ္စိုးမိုးမႈေအာက္မွာပဲ ေနခ်င္ၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း သေဘာပါ။ မၾကိဳက္တဲ့သူေတြကလည္း မၾကိဳက္တဲ့အတိုင္း တုန္႔ျပန္ပါလိမ့္မယ္။

တုန္႔ျပန္ပုံႏွစ္မ်ဳိး
စစ္တပ္ကိုျဖိဳခြဲမွ ဒီမိုကေရစီရမယ္လို႔ က်ေနာ္ကေျပာေတာ့ တုန္႔ျပန္ပုံႏွစ္မ်ဳိး ေပၚထြက္လာတာကို သတိထားမိပါတယ္။ တမ်ဳိးကေတာ့ ဒါမ်ား အခုမွလာေျပာေနရေသးတယ္။ လူတိုင္းသိျပီးသား မဟုတ္လား။ ေျပာခ်င္းေျပာရင္ ဘယ္လို ျဖိဳခြဲမလဲဆိုတာကို ေျပာပါလားဆိုတဲ့သူမ်ဳိးက တမ်ဳိးပါ။ ေနာက္တမ်ဳိးကေတာ့ မၾကားဝံ့မနာသာ စကားကို ၾကားလိုက္ရသလိုမ်ဳိး အမေလးဘုရားဘုရားဆိုျပီး ဘုရားတတဲ့ လူမ်ဳိးပါ။ မ်က္စိကိုမွိတ္၊ နားကိုပိတ္ျပီး ဒါမ်ဳိးစကားေတြနဲ႔ ေဝးရာမွာသာ ေနခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးေတြပါ။ ေသြးေခ်ာင္းစီးမယ့္ စကားမ်ဳိးကို ေျပာရက္ေလျခင္းရယ္လို႔လည္း အဲဒီအမ်ဳိးအစားလူေတြက အျပစ္တင္ၾကပါတယ္။

ဘာ့ေၾကာင့္ခုမွျပန္ေျပာေနရသလဲ
အဲဒီတုန္႔ျပန္မႈႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကို က်ေနာ္ျပန္ေျဖပါရေစ။ ပထမအမ်ဳိးအစားက က်ေနာ္နဲ႔ သေဘာထား နီးစပ္သူေတြပါ။ ဒါမ်ားအခုမွ လာေျပာေနရသလားဆိုတဲ့သူေတြပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ အခုျပန္ေျပာေနရသလဲဆိုေတာ့ ၈၈ အေရးအခင္းျပီးကာစ အေျခအေနမ်ဳိးနဲ႔ မတူလို႔ပါ။ ၈၈ ျပီးကာစေလာက္က ဆိုရင္ ဒီစစ္တပ္မရွိမွ ငါတို႔တိုင္းျပည္ေအးခ်မ္းမယ္ဆိုတာကို လူတိုင္း သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ ဒီစစ္တပ္မရွိမွ ဒီမိုကေရစီရမယ္ဆိုတာကို လူတိုင္း သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း ၈၈ လူထုအေရးအခင္းၾကီးက သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးလိုက္တဲ့ လက္ေတြ႔သင္ခန္းစာပါ။ သာမန္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ငါးႏွစ္ ဆယ္ႏွစ္ေလ့လာသင္ယူရတဲ့ကိစၥမ်ဳိးေတြကို ၈၈ လူထုအေရးအခင္းၾကီးလို အေရးေတာ္ပုံၾကီးက လပိုင္းနဲ႔ သင္ၾကားေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းခန္းထဲက စာအုပ္စာတန္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာရွာေဖြေလ့လာရမယ့္ အရာေတြကို အဲသလို လူထု အေရး ေတာ္ပုံၾကီးက တခဏနဲ႔ သင္ေပးတတ္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ၈၈ အေရးအခင္းၾကီးျပီးကာစတုန္းက စစ္တပ္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လူတိုင္းမွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း လူထုရဲ့ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ကို စစ္အာဏာရွင္ေတြက ေၾကာက္လြန္းလို႔ ေရြးေကာက္ပြဲကို မလႊဲမေရွာင္သာ က်င္းပေပးျပီး ႏွစ္သိမ့္ခဲ့တာပါ။ ဒီေနရာမွာ တခုျဖတ္ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ့္ႏိုင္ငံေရးက ၈၈ ကေနကို တက္မလာေသးဘူးလို႔ ေျပာတဲ့သူ တေယာက္ရွိလို႔ ၾကဳံတုန္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ႏိုင္ငံေရးအျမင္က ၈၈ အဆင့္အတန္းလို႔ ေျပာရင္ တနည္းအားျဖင့္ မွန္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခုေျပာခ်င္တာက ဒီေန႔ေခတ္ႏိုင္ငံေရး အဆင့္အတန္း ဟာ ၈၈ တုန္းက ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္းထက္ အမ်ားၾကီးနိမ့္က်ေနတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးဒီေရဟာ ၈၈ တုန္းကထက္ အမ်ားၾကီးနိမ့္က်ေနတယ္။ ၈၈ တုန္းက အခုလို ေတြေဝယိမ္းယိုင္မႈမ်ဳိးမရွိဘူး။ အခုလို ဟိုဟာ ေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီဟာေကာင္းႏိုးႏိုးသေဘာထားမ်ဳိးမရွိဘူး။ အခုလို စစ္တပ္က လိမၼာလာမွာပါ။ ယဥ္ေက်းလာဦးမွာပါ။ ဆုံးမလို႔ရဦးမွာပါဆိုတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းေတြ မရွိဘူး။ စစ္အာဏာရွင္ေတြ လိမ္တာကို နားေယာင္မႈေတြ အင္မတန္ကိုနည္းတယ္။

ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ေပးပါမယ္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို အတူတူအုတ္ျမစ္ခ်ၾကရေအာင္ပါလို႔ ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီစကားကို ဘယ္သူမွ မယုံဘူး။ တဖက္ကလူထုကို သတ္ျဖတ္ႏွိမ္နင္းဖို႔ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္မွာ တျခားတဖက္က ေခ်ာ့ေမာ့ေခြ်းသိပ္ျပီး အခ်ိန္ဆြဲေန တာပဲဆိုတာ အားလုံးသိတယ္။ အားလုံးနားလည္တယ္။ အားလုံးေနာေၾကေနတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္က အဲသလို မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေျပာတုန္းက လက္မခံလိုက္မိတာမွားတယ္ကြာလို႔ေတာင္ ျပန္တမ္းတေနတဲ့သူေတြ တပုံတေခါင္းရွိတယ္။ အဲသလို ျပန္တမ္းတတဲ့သူေတြဟာ အဲဒီတုန္းက အရြယ္မေရာက္ၾကေသးသူေတြ မေမြးၾကေသးသူေတြက ပိုမ်ားတယ္။ တ

ကယ္ေတာ့ အဲဒါဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အျမဲတန္း လုပ္ေနက် လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ပဲ။ မၾကာေသးခင္ကပဲ အဲသလိုနည္းနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္အလုပ္တခုကို လုပ္သြားေသးတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ခ်ီတက္ဆႏၵျပၾကေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္မင္း လုပ္သြားတဲ့နည္း။ ဘာမွ ေဆြးေႏြးမေနဘူး။ အားလုံးသေဘာတူတယ္။ အကုန္လိုက္ေလ်ာမယ္။ ခ်ီတက္ဆႏၵျပတာကိုသာ ခ်က္ခ်င္းရပ္ဆိုတဲ့နည္း။ ရုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဟုတ္သလိုလိုပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲသလိုေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္လာရင္ အကုန္ဆီးျပီးပယ္ခ်မယ္ဆိုတာ တခါတည္း သူတို႔ စိတ္ကူးျပီးသား။ တခါတည္း ျပင္ဆင္ျပီးသား။ ေနာက္ဆုံး ဘယ္လိုမွ လွည့္စားလို႔မရေတာ့လည္း ရိုက္ႏွက္ျဖိဳခြဲပစ္လိုက္တာပဲ။


ေနာက္တခုက စစ္တပ္ျဖိဳခြဲေရးကို ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္း။ အဲဒီေမးခြန္းအတြက္ကေတာ့ အေသးစိတ္ေတြကို တျခားနည္းနဲ႔ က်ေနာ္ ဆက္ေျပာပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုဒီေနရာမွာ ေျပာလို႔ရသေလာက္ ေျပာခ်င္တာ တခုက လူထုလႈပ္ရွားမႈၾကီးတခု ေတာ္လွန္ေရးၾကီးတခု၊ ေခတ္ေျပာင္း စနစ္ေျပာင္း အေရးအခင္းၾကီးတခုမွာ ပထမဆုံးနဲ႔ အေျခခံအက်ဆုံးလိုအပ္ခ်က္က လူထု သေဘာထားပါ။ လူထုရဲ့သေဘာတူညီမႈ (consensus) ပါ။ ဆိုလိုတာက ဒီစစ္တပ္ကို ျဖိဳခြဲႏိုင္မွသာ ဒီမိုကေရစီရမယ္ဆိုတာကို လူထုအမ်ားက လက္ခံယုံၾကည္လာျပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ဖို႔က ပထမဆုံးလိုအပ္ခ်က္၊ အေျခခံအက်ဆုံးလိုအပ္ခ်က္ပါ။ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖတခုကေတာ့ အခုက်ေနာ္ေျပာေနတာေတြဟာ ပထမေျခလွမ္းကို လွမ္းေနတာပါပဲ ဆိုတဲ့ အေျဖျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြလည္း ပူးေပါင္းပါဝင္ၾကဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။

မၾကားလိုပါဆိုသူမ်ားအတြက္
စစ္တပ္ကိုျဖိဳခြဲပါဆိုတဲ့စကားကို မၾကားလိုပါ ဆိုတဲ့သူေတြအတြက္ အခုေျပာပါမယ္။ မၾကားလိုပါ ဆိုသူေတြထဲမွာ ပထမတမ်ဳိးကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ့ ေကာင္းမႈနဲ႔ အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေနၾကသူေတြပါ။ အဲဒီလူေတြကိုေတာ့ ျပန္ေျပာစရာမလိုဘူးလို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ မေျပာေတာ့ဘူး။ ေနာက္တမ်ဳိးကေတာ့ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္မွာေတြကို ေၾကာက္လို႔ပါ။ ေသြးေခ်ာင္းစီးမွာေတြကို ေၾကာက္လို႔ပါ။ စစ္တပ္ကို သြားျပီး ရန္မစပါနဲ႔။ စစ္တပ္က ေသနတ္နဲ႔ပစ္မွာ ေၾကာက္လို႔ပါ ဆိုသူေတြအတြက္ပါ။ လႊတ္ေတာ္ၾကီးထဲကေန ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းလုပ္ၾကရေအာင္ပါ ဆိုသူေတြအတြက္ပါ။

ပထမဆုံးက ေသြးထြက္သံယိုေတြ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ စစ္တပ္ကို သြားမစပါနဲ႔ဆိုတဲ့စကားအတြက္ အရင္ျပန္ေျဖခ်င္ပါတယ္။ ၈၈ လိုေသြးေခ်ာင္းစီးတာမ်ဳိးျမင္ခ်င္လို႔ ဒီလိုစကားေျပာတာလားလို႔ အဲသလိုလူေတြက ဆိုၾကပါတယ္။ နည္းနည္းျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္အစိတ္အတြင္းမွာေရာ ေသြးေခ်ာင္းမစီးခဲ့လို႔လားဆိုတာကို။ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေသြးေခ်ာင္းစီးေနတာေတြကို သူတို႔ မသိေလေရာ့သလား။ ဒါမွမဟုတ္ အဲသလိုေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေသြးေခ်ာင္းစီးတဲ့အထဲမွာ သူ႔မိသားစု၊ သူ႔ေဆြ သူ႔မ်ဳိးမပါေသးလို႔ အဲသလိုေျပာတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္လို၊ ရွမ္းျပည္လို ပဋိပကၡျပင္းထန္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ေသြးေခ်ာင္းပိုစီးပါတယ္။ အျပစ္မဲ့သာမန္ျပည္သူေတြကို သတ္ျဖတ္တာေရာ၊ လုယက္တာေရာ၊ မုဒိန္းက်င့္တာေရာ၊ ရြာမီးရွိဳ႕တာေတြေရာခံၾကရပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္ျမႇဳပ္ထားတဲ့ မိုင္းေတြမိျပီး ေသတာေတြ ျပတ္တာေတြလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။

တခ်ိန္က ကရင္ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္၊ ကယား၊ ကယန္းျပည္နယ္ေတြမွာ ပဋိပကၡျပင္းထန္စဥ္ကလည္း အဲဒီက ျပည္သူေတြ ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ခံစားၾကရပါတယ္။ ဗမာလူမ်ဳိးေတြနဲ႔ သိပ္မေဝးတဲ့ ေတာင္ငူတို႔ ပဲခူးတို႔နားပတ္ဝန္းက်င္အထိေတာင္ ပဋိပကၡအရွိန္ ရိုက္ခတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ေတြအတြင္းမွာ ေသြးေခ်ာင္းစီးခဲ့တာေတြက ၈၈ အေရးအခင္းမွာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာပိုပါတယ္။ ပဋိပကၡသိပ္မျပင္းထန္တဲ့ ခ်င္းျပည္နယ္လိုေနရာ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္လို ေနရာမ်ဳိးမွာေရာ ျငိမ္းခ်မ္းေနတယ္ထင္ပါသလား။ အဲဒီျပည္နယ္ေတြကိုလည္း ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ပစ္ထားလိုက္တာ ျမင္မေကာင္း၊ ၾကားမေကာင္းပါဘူး။ ငတ္လိုက္ျပတ္လိုက္တာ၊ ဆင္းရဲလိုက္တာ၊ ေခတ္ေနာက္က်လိုက္တာမ်ား စစ္ျဖစ္တာနဲ႔ မေသြမကြာ ဆိုးဝါးတာပါပဲ။

နာဂစ္မွာ မေသသင့္ပဲ လူေတြ သိန္းခ်ီေသခဲ့ရတာေတြကေရာ ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးၾကီးက ေတာေတြျပဳန္း၊ ေတာင္ေတြျပဳန္းျပီး သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ၾကီးပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးခဲ့လို႔ပဲ မဟုတ္လား။ နာဂစ္မုန္တိုင္းၾကီး တိုက္ပါေတာ့မယ္၊ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ပါလို႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြဆီကို ပညာရွင္ေတြက သြားေရာက္ သတင္းပို႔တဲ့အခ်ိန္မွာ အေျခခံဥပေဒဆႏၵခံယူပြဲပ်က္မွာစိုးလို႔ ဒီသတင္းမထုတ္ျပန္ဖို႔တားခဲ့တာ၊ ဘာမွ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈ မလုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ လူေတြ ေသသင့္တာထက္ အမ်ားၾကီးပိုေသခဲ့ရတာဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေၾကာင့္ ေသၾကရတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။
အဲဒါေတြဟာ ေသြးေခ်ာင္းစီးတာမဟုတ္လို႔ ဘာေတြလဲ။ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ယာ ေအးခ်မ္းေနလို႔ တႏိုင္ငံလုံးေအးခ်မ္းေနတယ္လို႔ ထင္ရင္မွားပါလိမ့္မယ္။ မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ပါ။ ရဲရဲၾကည့္ပါ။ သဲေခြးေတြလို တြင္းထဲေအာင္းျပီး ေလာကၾကီးတခုလုံးဟာ အေမွာင္ထုၾကီးပါလား။ ေလာကၾကီးမွာ ဘာမွ ျဖစ္ပ်က္ မေနပါလားရယ္လို႔ မ်က္စိမွိတ္ျငင္းေနလို႔ မရပါဘူး။

ေသြးထြက္သံယိုနည္းကို ဘယ္သူမွ မၾကိဳက္ပါဘူး။ ဘယ္သူမွ မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး။ က်ေနာ္လည္း မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္မျမင္တဲ့ေနရာေတြမွာ ေသြးကတစိမ့္စိမ့္ယိုစီးျပီး ေသြးထြက္လြန္ေသဆုံးေတာ့မယ့္ ျမန္မာျပည္ၾကီးအတြက္ ခုခံကာကြယ္တိုက္ခိုက္ရင္း လက္မွာ ဓားရွသြားမွာကို ေၾကာက္ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္း၊ အႏုနည္းကို အျမဲတန္း ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဓားနဲ႔ပဲလာခုတ္ေနပေစ၊ တုတ္နဲ႔ပဲ လာရိုက္ေနပေစ ငါတို႔ကေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းကလြဲျပီး တျခားနည္း ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူးလို႔ တရားေသ မကိုင္စြဲသင့္ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဘာင္ခတ္မထားသင့္ဘူး။ အဲသလို ေဘာင္ခတ္ထားရင္ ေဘာင္ခတ္ထားတဲ့သူပဲ နစ္နာမယ္။ ဆုံးရွဳံးမယ္။ က်ားကကိုယ့္ကုိ ကိုက္ဖို႔ေျပးလာရင္ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ျပီး ကာကြယ္လို႔ မရဘူး။ ဓားနဲ႔ခုတ္၊ ေသနတ္နဲ႔ပစ္ျပီး ကာကြယ္ရတယ္။ က်ားကကိုယ့္ေရွ႕ေရာက္မလာေသးလို႔ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ၾကည့္ခ်င္သပဆိုရင္ ရြတ္ပါ။ စမ္းၾကည့္ပါ။ မတားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေမတၱာသုတ္ရြတ္တဲ့နည္း တနည္းကိုပဲ က်င့္သုံးရမယ္၊ တျခားနည္းမသုံးရလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စည္းကမ္းထုတ္ထားရင္ေတာ့ အဲဒါဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေသဒဏ္ခ်မွတ္တာနဲ႔ မျခားဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ က်ားက ကိုယ့္အနားေရာက္လာျပီ ကိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေမတၱာသုတ္ကိုခဏခ်ထားျပီး ဓားကိုသာေကာက္ကိုင္လိုက္ပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္နည္းနဲ႔ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား
မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ပဲ ေျပာရလိမ့္မယ္။ လႊတ္ေတာ္တြင္မက အစိုးရတျခမ္းတပဲ့ကို ရထားတာေတာင္ အလုပ္ျဖစ္မယ့္ပုံ မျမင္ေတာ့လို႔ အခုလို ေျပာေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္နည္း၊ အစိုးရထဲမွာ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္တဲ့နည္းေတြကို မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ မေျပာပါဘူး။ လုပ္ပါ။ လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ပက လုပ္ေနတဲ့သူေတြကို ရန္မရွာပါနဲ႔၊ ပူးေပါင္းပါလို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက NLD ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မရပါဘူး။ NLD ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းဟာ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ကမ္းလာတဲ့လက္ကို ပုတ္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ စစ္တပ္ဖက္ကိုသာ သူတို႔လက္ကို ကမ္းခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ဆို အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ေက်ာင္းသား ျပည္သူလူထုၾကီးတရပ္လုံးနဲ႔သာ NLD က ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်ိန္ဟာ သိပ္ေကာင္းတဲ့အခ်ိန္ပါ။ သိပ္ေကာင္းတဲ့အခြင့္အေရးပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ NLD သာသတၱိရွိရွိ ျပတ္ျပတ္သားသားနဲ႔ ဦးေဆာင္ျပီး ျပည္သူလူထုရဲ့ အင္အားကို အသုံးျပဳမယ္ဆိုရင္ အခုခ်ိန္ဟာ ဒီမိုကေရစီရရမယ့္ အခ်ိန္ပါ။ အခြင့္ေကာင္းမ်ားစြာ လက္ဝယ္ပိုင္ပိုင္ ရရွိထားတဲ့အေျခအေနပါ။ ျပည္သူလူထုရဲ့ အင္အားနဲ႔ ဖိအားေပးေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ စစ္အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ စစ္တပ္ကို ခြဲထုတ္ျပီး စစ္တပ္ကို ကိုယ့္ဖက္ပါလာေအာင္ေတာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ဳိးရွိတဲ့အခ်ိန္ပါ။ ႏွစ္ေပါင္းအစိတ္အတြင္းမွာ တၾကိမ္တခါသာ ေပၚေပါက္တဲ့ အခြင့္အေရးပါ။ ဒါေပမယ့္ NLD စီအီးစီေတြဟာ အေတြးအေခၚေမွာက္မွားေနျပီ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ဖ်က္ဆီးေခ်မြျပီး စစ္တပ္ကို ကိုယ့္ဖက္ပါလာေအာင္ သိမ္းသြင္းဖို႔ ေယာင္လို႔ေတာင္ စိတ္မကူးေတာ့ဘူး။ စိတ္ကူးလည္း မကူးရဲေတာ့ဘူး။ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ေခ်ာ့ေမာ့ေဖ်ာင္းဖ်ျပီး ရသေလာက္အာဏာနဲ႔ပဲ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ဖို႔သာ စိတ္ကူးေနေတာ့တယ္။ တတိုင္းတျပည္လုံးဒီမိုကေရစီရႏိုင္မယ့္ အခြင့္အလမ္းၾကီးရွိေနပါရက္နဲ႔ အဲဒါကို မယုံၾကည္ႏိုင္ေတာ့ပဲ တမတ္သား၊ တမူးသားအာဏာေလးေလာက္ကို လက္လႊတ္ဆုံးရွဳံးသြားမွာကိုသာ အေသအလဲေၾကာက္ေနၾကတယ္။

လႊတ္ေတာ္နည္းဟာ လူထုနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ NLD စီအီးစီေတြဖ်က္ဆီးလို႔ အဲဒီနည္းဟာ ပ်က္သြားျပီလို႔သာ ဝမ္းနည္းစြာ ေျပာရပါေတာ့မယ္။ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္းမွာ အာဏာရွင္ေတြက လူထုကို ဖိႏွိပ္ထားလို႔ရတယ္ဆိုတာဟာ အဲသလို ဖိႏွိပ္တာဟာ လိုအပ္တယ္လို႔ အဖိႏွိပ္ခံေတြကိုယ္တိုင္က လက္ခံေနေသးလို႔သာ ဖိႏွိပ္လို႔ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေခတ္မွာ ကြ်န္ေတြကို ဖိႏွိပ္ထားလို႔ရတာဟာ ကြ်န္ပိုင္ရွင္ေတြရွိမွ အသက္ရွင္သန္ႏိုင္မယ္လို႔ ကြ်န္ေတြထဲမွာ ယုံၾကည္ယူဆသူေတြအမ်ားအျပားရွိေနခဲ့လို႔ပါ။ ေျမကြ်န္ေတြကို ေျမရွင္ေတြက ဖိႏွိပ္ထားလို႔ရေနတာဟာ ေျမရွင္ေတြနဲ႔ ပေဒသရာဇ္ေတြဟာ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ တန္ခိုးရွင္ေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရွိသူေတြ ေျမကိုအလိုလိုပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရွိသူေတြလို႔ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြကိုယ္တိုင္က လက္ခံထားၾကလို႔ပါ။

အဖိႏွိပ္ခံအေတြးအေခၚကို မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ေသးရင္၊ ဖိႏွိပ္သူေတြအတြက္ အခြင့္သာေနဦးမွာပဲ။ စစ္တပ္ကိုျဖိဳခြဲမွ ဒီမိုကေရစီရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚကို လက္မခံႏိုင္ေသးရင္ စစ္တပ္ကိုအသုံးျပဳျပီးဖိႏွိပ္တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနဦးမွာပဲ။
ေဇာ္ဝင္း
၈၈ ဗကသေက်ာင္းသားေဟာင္း

0 comments:

Post a Comment