ရႊီးေရွာင္ ႏုိင္ငံေရးသမား(မ်ား) ႏွင့္
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (Nyo Tun)
လူ႔ေဘာင္ပိတ္တခု(Closed Society) မွာ
လူေတြဟာ ဗဟိုခ်က္၊ အရင္း၊ မူလ(Origin) ဆိုတာကို ကိုင္စြဲၿပီး ျငင္းခုံၾကတယ္။
အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြေပါ့။ လူ႔ေဘာင္မွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ျပႆနာေတြဟာ
အရင္းမူလကေနယိုယြင္းလာခဲ့လို႔၊ ေသြဖီသြားလို႔၊ ဗဟိုခ်က္မၾကီးကေန
ယိမ္းယိုင္သြားလို႔ စသျဖင့္ ၄င္းတုိ႔ဟာ ထင္ေယာင္စြဲျမင္ၾကတယ္။
ထိုႏုိင္ငံေရးသမားေတြအတြက္ကေတာ့ အရင္းမူလဟူသည္ သစၥာတရား ပါပဲ၊ အရင္းမူလသေဘာကို
မထိ္န္းသိမ္းႏုိင္လို႔ မေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္လို႔ လူ႔ေဘာင္ဟာ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ခဲ့ဘူးဆိုၿပီး
-- ဗဟိုခ်က္မကေန ေသြဖီမွဳကို ျပႆနာအားလုံးရဲ႔ အေၾကာင္းရင္းခံအျဖစ္ --
လက္ညိဳးထိုးျပတတ္ၾကပါတယ္။
အရင္းမူလသာလွ်င္ ပကတိသစၥာဆိုတဲ့ဝါဒေရးရာမွာ
ထင္ရွားတာက က်ေနာ့္ရဲ႔ Protectionism doctrine မွာ စတင္မိတ္ဆက္တင္ျပခဲ့တဲ့
Contrarian (ဝါ) စာခ်ဳပ္ဝါဒရွင္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မူလမွာ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တဲ့စာခ်ဳပ္ဟာ
ပကတိသစၥာတရား ျဖစ္တယ္၊ အရင္းမူလ စာခ်ဳပ္တခုနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္(State)ကို ထူေထာင္ခဲ့တယ္ေပါ့။
သည္ေတာ့ လူ႔ေဘာင္မွာျဖစ္ေပၚရမယ့္အရာအားလုံးသည္ မူလစာခ်ဳပ္မွာထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့တဲ့
အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ကိုက္ညီမွဳ ရွိရမယ္။ အဲသလို ကိုက္ညီမွဳမရွိဘူးဆိုရင္
သစၥာပ်က္ယြင္းမွဳျဖစ္သလို လူ႔ေဘာင္ဟာ ပ်က္ယြင္းတိမ္ေကာ သြားမွာပဲလုိ႔ အယူရွိၾကတယ္။
တခု ေျပာထားရမွာက အရင္းမူလ စာခ်ဳပ္ပုံသ႑န္ကို
လစ္ဘရယ္ဝါဒရဲ႔ဖခင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဂြ်န္ေလာ့ စသူတို႔က မူလပဋိဥာဥ္မွာပါတဲ့အတိုင္း
အစိုးရက ျပည္သူလူထုအေပၚမွာ ေပးကိုေပးရမယ့္
လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကိုသက္ေသထူဖုိ႔သုံးစြဲသလို အာဏာရွင္ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကလဲ သူတို႔ရဲ႔အာဏာဆိုးကို
သက္ေသထူႏုိင္ဖို႔အေရးအတြက္ သုံးစြဲတတ္ၾကေလ့ရွိပါတယ္။ တျခားသာဓကမၾကည့္ပါနဲ႔၊
ပင္လုံစာခ်ဳပ္အရ ဗမာျပည္ဟာ သည္နယ္ေျမနယ္နိမိတ္အတိုင္း ထာဝရတည္ရွိေနရမယ္၊
တိုင္းရင္းသားေတြဟာ ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ တစည္းတလုံးတည္း ေနထိုင္ဖို႔
သေဘာတူခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ဆိုၿပီး စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ ေတာက္ေလွ်ာက္ဆုိသလို ဝါဒျဖန္႔ခဲ့ၾကတယ္။
ခုခါမွာလည္း ၉၀% ေက်ာ္ေသာဗမာျပည္သူေတြ သေဘာတူထားခဲ့တဲ့အေျခခံဥပေဒဆုိတဲ့
စာခ်ဳပ္ၾကီးကို အၿမဲတေစပင္ ျပည္သူအားလုံးက ေလးစားလိုက္နာဖို႔ လိုတယ္လို႔
ေျပာေနတာပဲမဟုတ္လား။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ဟာ
တကယ္တမ္းအားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ တည္ေထာင္ဖို႔အတြက္ဆို valid (သက္ေသခိုင္မာ
ေၾကာင္း) ေျပာဆိုလို႔မရဘူးလို႔ သိထားပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ျပည့္လို႔ မေနခ်င္ဘူးဆိုရင္
ခြဲထြက္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ (စစ္အာဏာရွင္ ေတြလို မေဖ်ာက္ထားဘူးဆို) ဘယ္သူကမွ
ျငင္းလို႔မရတဲ့အခ်က္ပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကမာၻ႔သမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကို
ျပည္သူေတြကေန တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳဖို႔အတြက္ သဘာဝအေျခအေနလိုအပ္ခ်က္အတိုင္းခ်ဳပ္ဆုိတဲ့
စာခ်ဳပ္တခုဆိုတာ ျပင္ပလက္ေတြ႔ မွာ ဘယ္လူ႔ေဘာင္တခုမွာမွ မေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးပါ။
ဒါေၾကာင့္လဲ ေမာ္ဒန္ contrarian ဝါဒရွင္ေတြထဲမွာ အထင္ရွားဆုံးေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တဲ့
ဂြ်န္ေရာစ္ဟာ စာခ်ဳပ္ဆုိတာကို စိတ္ကူးယဥ္ကာ
ဆင္ယင္ထားတဲ့အခင္းအက်င္းတခုတင္မွာပဲျပသတဲ့အေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႔ လူမွဳသီအိုရီကို ထုတ္ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။
သူ႔ေရွ႕က လစ္ဘရယ္ဖခင္ၾကိီး ဂြ်န္ေလာ့တို႔ဟာလဲ ထို႔အတူပင္ စိတ္ကူးအခင္းအက်င္းမွာပဲ
လူမွဳစာခ်ဳပ္ (social contract)သာခ်ဳပ္ဆုိခဲ့လွ်င္ ဘယ္လို အခ်က္အလက္ေတြဟာ
မပါမျဖစ္ပါဝင္လာၾကရမွာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး အေတြးအေခၚစမ္းသပ္ခန္းမွာတင္ နမူနာစာခ်ဳပ္တခုကို
ခ်ဳပ္ဆိုျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္ အလြယ္လမ္းလိုက္ခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ
အရင္းမူလ သဘာဝအတိုင္းျဖစ္ေပၚခဲ့ရတဲ့ ပင္ရင္းစာခ်ဳပ္ဟာ တကယ္ တည္ရွိခဲ့တယ္ဆုိၿပီး
သူတို႔လိုသလို ဆြဲယူတတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ ေရွ႕ဆုံးမွာေျပာခဲ့သလို
လူ႔ေဘာင္ပိတ္တခုဟာ သူတုိ႔လူ႔ေဘာင္မွာ ဘာမဆိုကို အစျပဳခဲ့တဲ့ အရင္းမူလဗဟုိခ်က္မၾကီးတခု
ရွိတယ္ဆိုၿပီး ကိုင္စြဲယူၾကပါတယ္၊ ၄င္း ဗဟိုခ်က္မၾကီးဟာ အေနာ္ရထာမင္း
တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ ‘အရင္းမူလ ေထရဝါဒသာသနာၾကီး’လို႔ ဘာသာတရားတခု
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ၾကီး ဗို္လ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႔သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို႔
လူပုဂၢိဳလ္တေယာက္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ လြတ္လပ္ေရးရယူဖို႔ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တဲ့
ပင္လံုစာခ်ဳပ္လုိ႔ စကၠဴတရြက္လည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ဗဟိုခ်က္မ(ဝါ)လူ႔ေဘာင္ရဲ႔
အရင္းမူလသစၥာတရားကို မညိဳးမွိန္ မေပ်ာက္ပ်က္ေစဖို႔
ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ အဲသလို ေစာင့္ေရွာက္ရမွန္းမသိတဲ့လူေတြဟာ
လူ႔ေဘာင္မွာ တန္းမဝင္ေတာ့တဲ့၊ လူ႔ေဘာင္က လက္မခံထိုက္တဲ့ ေအာက္တန္းစား
ကေလကဝေတြပဲလို႔ ၄င္းလူ႔ေဘာင္ပိတ္တခုက ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ သဲသဲထန္ထန္ကို
မွတ္ယူထားၾကတယ္။
တကယ္က ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူလူထုဆိုတဲ့အရာေတြဟာ
ပင္လုံစာခ်ဳပ္မတိုင္ခင္ကတည္းက ရွိၿပီးသားေတြပါ။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ဟာ ဗမာျပည္အျဖစ္
ေနထိုင္ပါ့မယ္လုိ႔ အာမဘေႏၱခံ ကတိေပးခဲ့တဲ့စာခ်ဳပ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ လြတ္လပ္ေရးေပးဖို႔ရန္
အဂၤလိပ္ေတြကိုျပသဖုိ႔ သက္ေသထူခဲ့ရတဲ့ ကိရိယာတန္ဆာပလာသက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္က
အၾကီးမားဆုံးစာခ်ဳပ္ဝါဒရွင္ေတြ ကိုယ္တုိင္က ရိုးသားစြာ ဝန္ခံေရးသားခဲ့သလို၊
၄င္းတုိ႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ဝါဒရွင္အားလုံးေတြကလည္း သိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ
သဘာဝတရားအတိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္ကို အရင္းမူလ တည္ေထာင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ စာခ်ဳပ္ဆိုတာမ်ိဳးဟာ
ဘယ္လူ႔ေဘာင္မွာမွ မထြန္းကားခဲ့ဖူးပါ။ အဓိကက သည္ျပႆနာဟာ ပင္လုံ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့
ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႔လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ
စာခ်ဳပ္အရ သူတို႔အစိုးရေတြဟာ တရားဝင္တယ္လို႔ စာခ်ဳပ္ကို သူတုိ႔အာဏာကိုသက္ေသခံဖို႔ အသုံံးျပဳရာကေန
ျပႆနာေတြဟာ မီးခိုးၾကြက္ေလွ်ာက္လိုက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာလဲပဲ စစ္အာဏာရွင္ေတြလို
မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ကာမေျပာသည့္တိုင္ေအာင္ စာခ်ဳပ္အရ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္တည္ ဖို႔ဟာ
တရားဝင္တယ္လို႔ေျပာခ်င္တဲ့အခါ -- ပင္လုံစာခ်ဳပ္လို႔မေျပာဘဲ ပင္လုံစိတ္ဓာတ္လို႔
လွည့္ေျပာပါတယ္။ သူမက ပင္လုံစိတ္ဓာတ္ ဆိုတာကို ေအးအတူပူအမွ်ေနထိုင္ၾကဖုိ႔
ျဖစ္ထြန္းၾကတဲ့(သဘာဝအတိုင္းေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့)စိတ္ဓာတ္လို႔ (တဖက္လွည့္နဲ႔)ဆိုခ်င္တာ
ျဖစ္ေပမယ့္လည္း စာခ်ဳပ္မွာပါဝင္တာက ဆယ္ႏွစ္ေနရင္ ခြဲထြက္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ --
တကယ္တမ္းအားျဖင့္ ပင္လုံဟာ-- လက္ေတြ႔သေဘာ ႏုိင္ငံေရးစာခ်ဳပ္ၾကီးသက္သက္ျဖစ္ေနေတာ့ခါ
ဘယ္လိုမွ အျမီးအေမာက္မတည့္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူမလုိခ်င္တဲ့ဟာေလးကို အတင္းဆြဲယူၿပီး
ဒါဟာ အရင္းမူလ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္လို႔ အတင္းလုပ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသလို
အတင္းဆြဲယူလို႔ မၾကာေသးမီကပင္ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႔ သဲသဲသန္သန္ကန္႔ကြက္ျခင္းကိုလဲ
သူမ ခံခဲ့ရၿပီးပါၿပီ။
လက္ရွိဒီခ်ဳပ္အစိုးရအပါအဝင္ ေခတ္အဆက္ဆက္
ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ အရင္းမူလ ဗဟုိခ်က္မၾကီးတခုဟာ ရွိခဲ့တယ္ဆုိၿပီး ျပည္သူကို
အတင္းပင္ လက္ခံခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြပါပဲ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာလဲပဲ သူမလက္ထက္မွာ အတင္း အဓမၼရယ္လို႔ မဟုတ္ေပမယ့္လည္း
အရင္းမူလတခုဟာ လူ႔ေဘာင္ရဲ႔သက္ေသအျဖစ္ရွိတယ္ဆိုၿပီး အတင္းဆြဲယူေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္
စစ္အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ ideology က တထပ္တည္းျဖစ္ေနတာက ျပႆနာပါ။
က်ေနာ္ ျမင္မိတာကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္
ဗမာႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ အစိုးရရဲ႔ အဓိကပင္မတာဝန္ျဖစ္တဲ့ လူေတြအားလုံးကို
တန္းတူညီမွ်ေစာင့္ေရွာက္ပါ့မယ္ဆိုတဲ့ဝန္ခံခ်က္ကတိကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ရန္
ပ်က္ကြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါအစား သူတုိ႔ဟာ အရင္းမူလပကတိ စာခ်ဳပ္ႀကီးတခုေၾကာင့္မို႔လို႔
သူတုိ႔ရဲ႔အာဏာ၊ သူတုိ႔တည္ထားခ်င္တဲ့လူ႔ေဘာင္ေတြဟာ တရားဝင္တယ္လို႔ အတင္းပင္
သက္ေသခံဖုိ႔ၾကိဳးစားၾကပါတယ္၊ တုိင္းသူျပည္သားေတြကို ႏုိင္ငံေတာ္က
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးဖို႔ရန္ပ်က္ကြက္ေနခဲ့တဲ့ သူတုိ႔ရဲ႔ အာဏာဆိုးေတြကိုဖုံးကြယ္ထားဖုိ႔
ၾကိဳးစားၾကပါတယ္၊ သမိုင္းလမ္းေၾကာင္းၾကီးဟာ မူလကဦးတည္ခဲ့အတုိင္းဆက္သြားေနဖို႔သာလွ်င္
သူတုိ႔ရဲ႔ တာဝန္ျဖစ္တယ္၊ ပင္လုံစိတ္ဓာတ္ၾကီး အဓြန္႔ရွည္ထြန္းကားဖုိ႔သာလွ်င္
သူတုိ႔တာဝန္ျဖစ္တယ္ စသျဖင့္ လုပ္တတ္ၾကၿပီး တဖက္မွာ လူတန္းစား မညီမွ်မွဳေတြ၊
မတရားဖိႏွိပ္မွဳေတြေၾကာင့္ မြဲျပာက်ေနတဲ့ျပည္သူေတြရဲ႔ၿငိဳျငင္မွဳေတြကို
မ်က္ကြယ္ျပဳဖို႔ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိတဲ့အခါမွာ ဦးေစာက
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အၾကီးအက်ယ္ကန္႔ကြက္ပါတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က “ဦးေစာ၊ ဆယ္ႏွစ္အတြင္းမွာ
က်ေနာ္တုိ႔ ဟာ သူတို႔အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲဆိုတာကို ျပၾကပါမယ္၊ သူတို႔က
ခြဲမထြက္ခ်င္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ အေကာင္းဆုံးလုပ္ျပ ၾကပါမယ္၊ မပူပါနဲ႔” ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္အတြက္ကေတာ့ မိမိတို႔ဟာ ျပည္သူအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မွဳေပးႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔စြမ္းေဆာင္ခ်က္(practical performance) ကသာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္အတြက္ကေတာ့ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဆုိတာဟာ အဂၤလိပ္ကိုျပဖို႔ အလုပ္ျဖစ္ရုံသက္ေသစာရြက္တရြက္ပါပဲ၊
ေနာက္မွာ အလုပ္ေတြ အမ်ားၾကီး ခါးေတာင္းၾကိဳက္ၿပီး လက္ေတြ႔ေအာင္ျမင္သည္ အထိ ႀကိဳးစားလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က နားလည္တယ္။
အလုပ္တကယ္မလုပ္ခ်င္ဘဲ ‘ရႊီးေရွာင္’
လုပ္ခ်င္ၾကတဲ့ အခါ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္၊
သဘာဝအရင္းမူလ အတုိင္း ျဖစ္သင့္ၾကပါလ်က္နဲ႔ လူေတြက မျဖစ္လာၾကတာဆိုၿပီး သူတုိ႔ရဲ႔
ျပည္သူအေပၚမွာ တာဝန္ခံယူမွဳမရွိတာေတြကို လြဲခ်တတ္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ
ျပည္ေထာင္စုဝိဉာဥ္၊ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ စတဲ့ ရႊီးေရွာင္ေတြအစား ျပည္သူအေပၚမွာ
တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ တန္းတူညီမွ် ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမယ္ဆိုတာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို
မိမိကိုယ္ကို ျပည္သူေတြအေပၚမွာ လက္ေတြ႔မ်က္ျမင္ထင္ရွား ခုပင္မဆိုင္း
လုပ္ျပႏိုင္ရပါမယ္ဆိုတဲ့ခံယူခ်က္ အသိအလင္းရွိတဲ့ လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးသမားတေယာက္
လိုအပ္ေနပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment