"ဓားေတာင္၊ မီးပင္လယ္ႏွင့္
ျမသန္းတင့္ "(ဒုတိယပိုင္း-ဇာတ္သိမ္း)
ေရးသူ-ထက္ျမက္
ဆရာျမသည္ ဘဝတူခ်င္း အနစ္နာခံသူ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားၾကည္ညိဳသူမ်းထဲတြင္ သူ႔အား ပိုမိုေလးစားရသည္မွာ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ား ထက္
သူက ပိုမို အနစ္နာခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လႊဆြဲလ်င္ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္
အသက္ႀကီးျခင္း၊ မ်က္မွန္ထူတပ္ၿပီး အျမင္အာ႐ံု နည္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကို
ဘာမွ်မလုပ္ဖို႔ အတင္းတားေသာ္လည္း သူလက္မခံ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ တန္းတူ လႊဆြဲသည္။ က်န္းမာေရးေကာင္း
သူျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ပိုလုပ္သည္။ သူ႔အသက္အ႐ြယ္ လူႀကီးမ်ားထက္ သူက
ပိုအလုပ္လုပ္သည္ကိုကား မည္သူ မွ် ျငင္းႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထမင္းစားသည့္အခါ
ႏွစ္ေယာက္ကို ဟင္းတခြက္(ေဝျခင္းလြယ္ရေအာင္ ႏွစ္ေယာက္တခြက္ထည့္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္)
စားၾကသည္။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဟင္းတံုး အေသးအႀကီး မွ်ထည့္ထားသည္။ ဆရာျမသည္ ဟင္းခြက္ထဲမွဟင္းကို
သူစားရမည့္အခ်ိဳးထက္ အျမဲေလွ်ာ့စားသည္။ အတူစားသည့္ ရဲေဘာ္ကို ပိုစားေစသည္။
အတူစားသူကလည္း မစားဘဲ သူ႔ကိုဦးစားေပးပိုထည့္လွ်င္ သူ လက္မခံ။
အတင္းထည့္ေပးလွ်င္လည္း ထမင္းကို အျမန္စား၍ သူ ထသြားတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္
ေနခဲ့ရသည့္ကာလတြင္ ေဆးလိပ္ (၂)လိပ္ ဆိုလ်င္လည္း သူ (၂)လိပ္ပဲ ေသာက္သည္။ ပဲေလွာ္ (၁ဝ)ေစ့ဆိုလ်င္လည္း
ထို႔ထက္ ေလွ်ာ့စားပါသည္။ ပိုင္ဆိုင္မႈအတြက္ ဆရာျမ ေလာဘ တက္သည္ကို
ကၽြန္ေတာ္မေတြ႔ဘူးပါ။ အသက္ ငယ္ငယ္ႀကီးႀကီး သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေလးေလးစားစား
ဆက္ဆံသည္။ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုးမွာ တဖက္သားေျပာစကားကို ေလးေလးနက္နက္နားေထာင္ျခင္း
ျဖစ္သည္။ သူသိၿပီးသားအေၾကာင္းအရာျဖစ္လ်င္လည္း သူ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး နားေထာင္သည္။
စာေရးဆရာအေတာ္မ်ားမ်ား အထူးသျဖင့္ အသက္ႀကီးေသာစာေရးဆရာႀကီးမ်ား သည္ လူငယ္မ်ားကို
စကားေတာ္ေတာ္ ေျပာသည္။ (အ႐ြယ္လြန္ေရာဂါတခုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္) သူတို႔ေမာမွ အားရမွ
တဖက္လူကို စကားေျပာခြင့္ေပးသည္။ ဆရာျမသည္ ထိုသူ မ်ားထဲတြင္ မပါပါ။ စကားဝိုင္းတခုတြင္
ဘက္ညီေသာအေဖာ္တဦး ျဖစ္သည္။ နားလည္းေထာင္သည္။ ေျပာစရာ႐ွိသည္ကိုလည္း ေျပာသည္။ စကားေျပာေလာဘမႀကီး၊
စကားအမ်ားဆံုးေျပာျခင္းျဖင့္ ဝိုင္းသားမ်ားကို အႏိုင္မက်င့္ေပ။ ဆရာျမကို
ေလာဘမႀကီးဟုဆိုေသာ္လည္း သူ ေလာဘတက္လြန္းသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ အတူေနစဥ္ကေတြ႔ခဲ႔ရသည္။
ထိုအရာမ်ားမွာ စာဖတ္ေလာဘႀကီးျခင္းႏွင့္ စာေရးေလာဘၾကီးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သူမ်က္စိ ဘာေၾကာင့္မႈန္ရသလဲဟု ကၽြန္ေတာ္က
ေမးဖူးသည္။
'စာဖတ္မ်ားလြန္းလို႔ေပါ့ဗ်၊
ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းကဆိုရင္ ေရနဆီမီးခြက္နဲ႔ ဖတ္တယ္။ မီးခြက္နားကပ္ၿပီး ဖတ္ရင္းနဲ႔
မ်က္စိမႈန္လာရတာပဲ' ဟု ဆရာျမက ျပန္ေျဖခဲ့ပါသည္။ ကိုကိုးကၽြန္းသို႔ ဒုတိယအႀကိမ္ေရာက္ခ်ိန္၌
သူ႔မ်က္လံုးမ်ားမွာ ဆိုးသထက္ ဆိုးလာသည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္က ကိုကိုးကၽြန္းသို႔ ပထမအႀကိမ္
သူေရာက္သည္။ ထိုအခ်ိန္က သူ႔မ်က္လံုးမ်ား ယခုေလာက္ မဆိုးေသး။ ပထမတုန္းက သူႏွင့္အတူေနခဲ့ရေသာ
ယခု ဒုတိယအႀကိမ္တြင္လည္းအတူေနခဲ့ရေသာ ေလထီးဦးအုန္းေမာင္ႏွင့္ ဦးေဖေအာင္တို႔က
ေျပာပါသည္။ မိမိတို႔၏ မိသားစုမ်ားထံ တလ တႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
စာမ်ားကို ဦးျမသန္းအားေပးဖတ္ၾကသလို သူ႔စာမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အား
ေပးဖတ္ပါသည္။ သူ႔မ်က္စိမႈန္လာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သူေရးထားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္
ယခုတိုင္ မွတ္မိေနပါသည္။ 'ေမာင့္မ်က္လံုးေတြက မႈန္သထက္မႈန္လာတယ္။ ၾကည့္ရတာ
အားမရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥမ႐ွိပါဘူး။ မ်က္စိလံုးဝ မျမင္ရေတာ့လို႔
စာမေရးႏိုင္ရင္လည္း ေဘဘီ တို႔ကို တေယာထိုးၿပီး ေမာင္ ေကၽြးႏိုင္ပါတယ္'
ဆရာျမ တေယာထိုးတတ္သည္ကို သူႏွင့္ရင္းႏွီးသူတိုင္းပင္
သိၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္တိုင္ ျမင္ဖူးသည္။ လသာေသာ ညတည ကၽြန္ေတာ္တို႔အေဆာင္၏
ေနာက္ဘက္ လေရာင္ျဖာက်ေနေသာ ျပတင္းေပါက္တြင္ တေယာက္တည္းထိုင္ၿပီး ဆရာျမ
တေယာထိုးေနသည္။ တေယာသံၾကားတုန္းကေတာ့ သူမွန္းမသိ။ တေယာထိုးသင္ေနေသာ
ေမာင္ျမေသာင္းတို႔လိုလူမ်ား၏ လက္သံမ်ိဳး မဟုတ္။ အခၽြဲအႏြဲ႔မ်ားျဖင့္ တုန္ယင္လိႈက္လွဲစြာ
ထြက္ေပၚလာေသာတေယာသံေၾကာင့္ စာဖတ္ေနရာမွ တခ်က္တခ်က္ သီခ်င္းစာသားကိုပါ လိုက္ဆိုသံၾကားရသည္။
ထိုအခါက်မွ ဆရာျမမွန္းသိရၿပီး ေနာက္ဘက္သို႔ အသာေလး ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္လာခဲ့ပါသည္။
ဆရာျမ တေယာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ထိုးတတ္မွန္း ထိုအခါက်မွသိရသည္။
လူတေယာက္၏ဘဝသည္ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ
သမိုင္း၏႐ိုက္ခတ္ခ်က္ကို ခံရသည္။ ထို႐ိုက္ခတ္ခံရေသာသမိုင္းကိုပင္ ထိုလူက ပါဝင္
ေရးဆြဲသြားတတ္ေပသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္က အသက္ (၁၄)ႏွစ္သားကစၿပီး ႏိုင္ငံေရးနယ္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့၏။
၁၉၄၃ ခုႏွစ္တြင္ အာ႐ွ လူငယ္အဖြဲ႔သို႔ ဆရာျမ ဝင္ေရာက္လႈပ္႐ွားခဲ့သည္။ ကေလးသာသာအ႐ြယ္
အသက္ (၁၄) ႏွစ္၊ (၁၅) ႏွစ္ေလာက္ကပင္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ ေရးသမားတဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ေျမေအာက္ကလပ္စည္းမ်ားတြင္ ဆရာျမ တာဝန္ယူခဲ့ေလသည္။ ေနာက္
လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲတြင္ နယ္ခ်ဲ႔ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အသက္
(၁၆)ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ေျခစံုပစ္၍ က်ရာတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ဖက္ဆစ္မ်ားကို
ေမာင္းထုတ္လိုက္ၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးဆံုးခဲ့ေသာ္လည္း ျဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႔သမားမ်ားသည္
သူ၏ ဘိုးဘြားပိုင္ အေမြ ပစၥည္းတခုအျဖစ္သေဘာထားကာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဆက္လက္
ကၽြန္ျပဳခဲ့ျပန္သည္။ ျမန္မာေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားကလည္း ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ႏွင့္ ဖက္ဆစ္ဝါဒကို
တိုက္ထုတ္လိုက္ရၿပီးေနာက္ နယ္ခ်ဲ႔သမားကို ထပ္မံတိုက္ထုတ္ရန္၊ လြတ္လပ္ေရးရယူရန္အတြက္
ျပင္ဆင္ခဲ့ၾက၏။
ဆရာျမသန္းတင့္သည္ အထက္ျမန္မာျပည္ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊
မႏၱေလးခ႐ိုင္တြင္လည္းေကာင္း၊ မႏၱေလးခ႐ိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတို႔တြင္ လည္းေကာင္း၊
အခ်ိန္ျပည့္တာဝန္ယူရင္း ျမင္းျခံခ႐ိုင္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကိုလည္းတည္ေထာင္ကာ
ခ႐ိုင္ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ေလ သည္။ 'လယ္သမားမ်ား သီးစားခ မေပးေရးတိုက္ပြဲ၊
လက္ငုတ္လယ္ျပန္ထြန္ေရးတိုက္ပြဲ၊ ေျမ႐ွင္ႀကီးမ်ား၏လယ္မ်ားကို အတင္းဝင္ထြန္ေရး တိုက္ပြဲ'
စေသာ လယ္သမားတိုက္ပြဲမ်ားကို 'အက္ကူးသခင္သိန္းေဖ'ႏွင့္အတူ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုသို႔ ျမင္းျခံခ႐ိုင္တြင္ တာဝန္ယူေနစဥ္ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးအေၾကာင္း
သူ႔ကိုယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္အား ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပခဲ့ေလသည္။
ထိုေန႔မနက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔
အေ႐ွ႔ဘက္ကမ္းတြင္ လမ္းမေလွ်ာက္ျဖစ္ပါ။ အိပ္ရာထ ေနာက္က်သျဖင့္ နံနက္ (၆)
နာရီေလာက္မွ လမ္း ေလွ်ာက္ ထြက္ၾကပါတယ္။ နီးနီးနားနား အေနာက္ဘက္ကမ္း၊
အလယ္႐ြာဘက္သို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ အေနာက္ ဘက္ကမ္းသည္
အေ႐ွ႔ဘက္ကမ္းလို သဲေသာင္ျပင္ႀကီး မ႐ွိေပ။ ေတာင္ကုန္းေျမျပင္႐ွိၿပီး ကမ္းေျခမွာလည္း
ေက်ာက္ စြယ္မ်ား၊ ေက်ာက္ျပင္ ႀကီးမ်ားသာ ႐ွိသည္။ ေတာင္ကိုျဖတ္ၿပီး
ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ကားလမ္း႐ွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ကားလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္ခဲ့ပါသည္။
ေဘး တဘက္တြင္ ေတာင္နံရံ၊ တဘက္၌ေခ်ာက္၊ ထိုမွလြန္လွ်င္ က်ယ္ေျပာလွေသာ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို
ေတြ႔ရသည္။ သစ္႐ြက္မ်ားေပၚတြင္ ႏွင္းရည္စက္ေလးမ်ား တင္က်န္ေနၿပီး၊ ေဆာင္းဝင္စျဖစ္၍
ပင္လယ္မွျဖတ္တိုက္လာေသာေလေအးေၾကာင့္ အေႏြးအက်ႌမ်ားကို ဆြဲေစ့လိုက္ ၾက၏။ ေတာင္ထိပ္
သစ္ပင္ေပၚမွ ငွက္ကေလးမ်ား၏ေတးဆိုသံကို ၾကားေနရသည္။
"ဦးျမသန္း..ဟစ္ခ်္ေကာ့ရဲ႔
တူကက္ခ်္ေအသ္ဖ္ (To Cath a Theif) ၾကည့္ဖူးလား"
"ၾကည့္ဖူးပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ဒီေနရာကေန ပင္လယ္ကိုလွမ္းျမင္ရေတာ့ အဲဒီကားထဲက မြန္တီကာလိုျမင္ကြင္းနဲ႔ မတူဘူးလားလို႔"
"ဟုတ္တယ္ဗ်၊ ဒါေပမဲ့ ဒီက ပိုလွတယ္။ ပိုၿပီးလည္းသာယာတယ္။ ပိုၿပီးလည္း ေအးခ်မ္းတာေပါ့။ မြန္တီကာလိုကေတာ့ ကားလမ္းနဲ႔၊ ကမ္းစပ္ မွာ သေဘၤာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ဒီေလာက္မသာယာဘူးလို႔ ေျပာတာပါ။ ေတာင္ေပၚကေနၾကည့္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ အေပၚစီးကၾကည့္ရေတာ့ သာမန္ထက္ လွေနတာပါပဲ။ မႏၱေလးေတာင္ေပၚက ျမင္ကြင္း၊ ပုပၸါးေတာင္က ျမင္ကြင္းေတြလည္း သူ႔ေဒသနဲ႔သူ လွေနတာေပါ့ဗ်ာ"
"ေတာင္ဆိုလို႔၊ ဦးျမသန္း တ႐ုတ္ျပည္ေရာက္ေတာ့ က်င္ကန္းေတာင္ကို သြားခဲ့ေသးလား"
"က်င္ကန္းေတာင္ေတာ့ မေရာက္ခဲ့ပါဘူး၊ ငယ္ငယ္တုန္းက ႐ွင္မေတာင္ေတာ့ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္"
"ဗ်ာ"
"ဟုတ္တယ္၊ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဂ်ပန္က်ဴးေက်ာ္ကာလနဲ႔ ကူမင္တန္အုပ္စိုးမႈကာလေတြမွာဆိုရင္ ဓားျပေတြအလြန္ေသာင္းက်န္းခဲ့တယ္။ လူအင္ အား၊ လက္နက္အင္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြဟာ ႏိုင္ငံအႏွံ႔မွာလိုလို ႐ွိေနခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာေတာင္ထူထပ္ၿပီး ပုန္းခိုလို႔ေကာင္းတဲ့ က်င္ကန္းေတာင္လိုေနရာမ်ိဳးတဝိုက္မွာ ဓားျပေတြေသာင္းက်န္းခဲ့တာေပါ့။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကလည္း မတည္ၿငိမ္၊ ျပည္သူေတြရဲ႔ စီးပြါးေရးကလည္းအလြန္က်ပ္တည္းေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ သူခိုးဓားျပေတြ မင္းမူေပါမ်ားလာတတ္တာ ဓမၼတာပဲေလ။ အဲဒီ ဓားျပ ေတြနဲ႔ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြကို တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေကဒါေတြလႊတ္ၿပီး စည္း႐ံုးခဲ့တယ္ဗ်။ တခ်ိဳ႔ေကဒါေတြဆိုရင္ ဓားျပေတြကို စည္း႐ံုး ရင္း ဓားျပေတြကသတ္ပစ္တာ ခံလိုက္ၾကရတယ္။ ေခါင္းမာၿပီးဆိုးသြမ္းတဲ့ ရက္စက္လြန္းတဲ့ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြက်ေတာ့ ပါတီက တပ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းပစ္ရတယ္။ စီးပြါးေရးစနစ္ေၾကာင့္ ဓားျပျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့အေျခခံကိုနားလည္ထားေတာ့ ဓားျပဂိုဏ္းအမ်ားစုဟာ ေတာ္လွန္ ေရးထဲပါလာၿပီး ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတယ္။ ကူမင္တန္ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ႐ွိခဲ့ ၾကပါတယ္"
"ၾကည့္ဖူးပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ဒီေနရာကေန ပင္လယ္ကိုလွမ္းျမင္ရေတာ့ အဲဒီကားထဲက မြန္တီကာလိုျမင္ကြင္းနဲ႔ မတူဘူးလားလို႔"
"ဟုတ္တယ္ဗ်၊ ဒါေပမဲ့ ဒီက ပိုလွတယ္။ ပိုၿပီးလည္းသာယာတယ္။ ပိုၿပီးလည္း ေအးခ်မ္းတာေပါ့။ မြန္တီကာလိုကေတာ့ ကားလမ္းနဲ႔၊ ကမ္းစပ္ မွာ သေဘၤာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ဒီေလာက္မသာယာဘူးလို႔ ေျပာတာပါ။ ေတာင္ေပၚကေနၾကည့္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ အေပၚစီးကၾကည့္ရေတာ့ သာမန္ထက္ လွေနတာပါပဲ။ မႏၱေလးေတာင္ေပၚက ျမင္ကြင္း၊ ပုပၸါးေတာင္က ျမင္ကြင္းေတြလည္း သူ႔ေဒသနဲ႔သူ လွေနတာေပါ့ဗ်ာ"
"ေတာင္ဆိုလို႔၊ ဦးျမသန္း တ႐ုတ္ျပည္ေရာက္ေတာ့ က်င္ကန္းေတာင္ကို သြားခဲ့ေသးလား"
"က်င္ကန္းေတာင္ေတာ့ မေရာက္ခဲ့ပါဘူး၊ ငယ္ငယ္တုန္းက ႐ွင္မေတာင္ေတာ့ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္"
"ဗ်ာ"
"ဟုတ္တယ္၊ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဂ်ပန္က်ဴးေက်ာ္ကာလနဲ႔ ကူမင္တန္အုပ္စိုးမႈကာလေတြမွာဆိုရင္ ဓားျပေတြအလြန္ေသာင္းက်န္းခဲ့တယ္။ လူအင္ အား၊ လက္နက္အင္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြဟာ ႏိုင္ငံအႏွံ႔မွာလိုလို ႐ွိေနခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာေတာင္ထူထပ္ၿပီး ပုန္းခိုလို႔ေကာင္းတဲ့ က်င္ကန္းေတာင္လိုေနရာမ်ိဳးတဝိုက္မွာ ဓားျပေတြေသာင္းက်န္းခဲ့တာေပါ့။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကလည္း မတည္ၿငိမ္၊ ျပည္သူေတြရဲ႔ စီးပြါးေရးကလည္းအလြန္က်ပ္တည္းေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ သူခိုးဓားျပေတြ မင္းမူေပါမ်ားလာတတ္တာ ဓမၼတာပဲေလ။ အဲဒီ ဓားျပ ေတြနဲ႔ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြကို တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေကဒါေတြလႊတ္ၿပီး စည္း႐ံုးခဲ့တယ္ဗ်။ တခ်ိဳ႔ေကဒါေတြဆိုရင္ ဓားျပေတြကို စည္း႐ံုး ရင္း ဓားျပေတြကသတ္ပစ္တာ ခံလိုက္ၾကရတယ္။ ေခါင္းမာၿပီးဆိုးသြမ္းတဲ့ ရက္စက္လြန္းတဲ့ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြက်ေတာ့ ပါတီက တပ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းပစ္ရတယ္။ စီးပြါးေရးစနစ္ေၾကာင့္ ဓားျပျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့အေျခခံကိုနားလည္ထားေတာ့ ဓားျပဂိုဏ္းအမ်ားစုဟာ ေတာ္လွန္ ေရးထဲပါလာၿပီး ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတယ္။ ကူမင္တန္ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ႐ွိခဲ့ ၾကပါတယ္"
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းမွ
ေတာင္တဆစ္ခ်ိဳးေကြ႔႐ွိ ေက်ာက္တံုးႀကီးတတံုးေပၚတြင္ ထိုင္နားေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဦးျမသန္းက ပင္လယ္ဘက္ ေမွ်ာ္ေငးၾကည့္ေန၏။ သူသည္ တစံုတရာကို အမွတ္ရေတြးေတာေနပံုရသည္။
ပင္လယ္ျပင္မွာ ၿငိမ္သက္ၿပီး လိႈင္းၾကက္ခြပ္ ကေလးမ်ားသာ ေျပးေန၏။ မနက္ခင္းေနေရာင္ေၾကာင့္
ေရျပာျပာမွာ တလက္လက္ေတာက္ေနသည္။ ေက်ာက္ျပင္ႀကီးေပၚတြင္ ေက်ာက္နက္ တံုးႀကီးႏွစ္တံုးကို
ေသတၱာႀကီးႏွစ္လံုးေထာင္ထားသလို အထင္းသားျမင္ေနရသည္။ ထို ေက်ာက္တံုးႀကီးႏွစ္လံုးမွာ
ဆယ့္ႏွစ္ေပခန္႔ျမင့္ၿပီး၊ တလံုးႏွင့္တလံုး ႏွစ္ေပခန္႔သာျခားကာ
ေက်ာက္သားျပင္ႀကီးတြင္ ထီးထီးႀကီး တည္႐ွိေနၾကသည္။ ႏွစ္ခုစလံုး အျမင့္ တဆယ့္ႏွစ္ေပ၊
အနံ ေျခာက္ေပ၊ ထု သံုးေပခန္႔ ႐ွိေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေက်ာက္ညီေနာင္ဟု
အမည္ေပးထားေလသည္။ ညေနတိုင္း ေက်ာက္ညီေနာင္ ထိပ္သို႔ တက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆးလိပ္ေသာက္ၾက၊
စကားေျပာၾကသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ကာလႏွင့္ စစ္ၿပီးကာလမ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္
တည္ၿငိမ္မႈမ႐ွိျခင္း၊ စပ္ကူးမတ္ကူးအခ်ိန္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဓားျပသူခိုး
ထႂကြခဲ့သည္။ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚဘက္၌ ဖ်ာပံု၊ ေဒးဒရဲတြင္ လသာ သန္းေမာင္တို႔၊
ငသိုင္းေခ်ာင္းတြင္ ဆင္ဖိုးထြန္းတို႔မွာ နာမည္ႀကီးဓားျပမ်ားျဖစ္သည္။
ေတာမီးေလာင္ခ်ိန္တြင္ ေတာေၾကာင္မ်ား လက္ခေမာင္း ခတ္ေနျခင္းပင္။
"႐ွင္မေတာင္ဆိုတာ ပခုကၠဴခ႐ိုင္ထဲမွာ
႐ွိတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ၾကားဖူးတဲ့ ႐ွင္မေတာင္သနပ္ခါးဆိုတာ အဲဒီနယ္ကထြက္တဲ့
သနပ္ခါးကို အစြဲျပဳ ေခၚတာေပါ့ေလ။ ဒီေဒသေတြမွာက သနပ္ခါးပင္ေပၚတယ္။ သနပ္ခါးတို႔၊
သန္းတို႔၊ ဒဟတ္တို႔၊ ထေနာင္း၊ တမာတို႔ေပါက္တဲ့ ေဒသေတြပါ။ ႐ွင္မေတာင္ဆိုတာ
သိပ္ျမင့္တဲ့ေတာင္ႀကီးတလံုး မဟုတ္ဘူး။ ခပ္နိမ္႔နိမ္႔ေတာင္ေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
မနက္ပိုင္းတက္တဲ့ ဘန္ကာေတာင္ ထက္ေတာ့ ျမင့္တာေပါ့ဗ်ာ။ ေတာင္ေျခမွာ သနပ္ခါးေတာ၊
ေတာင္ေပၚမွာလဲ သနပ္ခါးပင္႐ွိပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဒီေဒသမွာ ဓားျပေတြ ေပါတယ္ဗ်။
ပခုကၠဴတင္ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ က်န္ေဒသေတြမွာလည္း ဓားျပေတြေသာင္းက်န္းေနတာပါပဲ။
ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေပါက္စတို႔၊ ႏြားထိုးႀကီးေမာင္ေက်ာ္တို႔၊ ႐ွင္မေတာင္ခင္ေမာင္တို႔
စတဲ့ဓားျပဂိုဏ္းေတြဟာ အင္နဲ႔အားနဲ႔ထႂကြေနၾကပါတယ္။ အင္အားအေကာင္းဆံုး ကေတာ့
႐ွင္မေတာင္ခင္ေမာင္ဂိုဏ္းပါ။ ဓားျပအင္အား (၁ဝဝ)ေက်ာ္ေလာက္ ႐ွိတယ္။ ဓားျပသူခိုးေတြ
ေသာင္းက်န္းလြန္းေတာ့ ရပ္႐ြာမွာ ေနထိုင္သူေတြအဖို႔ လံုျခံဳမႈမ႐ွိေတာ့ဘူး။
လူထုအတြက္ လံုျခံဳမႈမ႐ွိဘူးဆိုရင္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္လည္း ျပည္သူကိုစည္း႐ံုးဖို႔
အခက္အခဲ ႐ွိတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဓားျပတိုက္ လုယက္တယ္ဆိုတာဟာ အလုပ္အကိုင္မ႐ွိဘဲ
စီးပြါးေရးက်ပ္တည္းလို႔ဆိုတာကို တရားအျဖစ္လက္ခံ
ေပမယ့္ ဓားျပလုပ္ၾကတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခြင့္မျပဳႏိုင္၊ အားလည္းမေပးဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
ဓားျပတိုက္တယ္ဆိုတာ သူတပါပစၥည္း၊ ေငြေၾကးဥစၥာကို အႏိုင္က်င့္လုယက္ယူတာပဲ၊ သူတပါး
လုပ္အားနဲ႔ရထားတာ တျခား ဘာနည္းနဲ႔ ရရေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ သူတပါးရဲ႔ပစၥည္းဥစၥာကို
လက္နက္နဲ႔ ဗိုလ္က်လုယူတာမ်ိဳးကို အယူအဆအရကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကဆန္႔က်င္ရမွာဘဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီဓားျပေတြကို (တစ္) စည္း႐ံုးမယ္၊ (ႏွစ္) စည္း႐ံုးမရရင္ တိုက္ခိုက္ၿပီးျပစ္ဒဏ္ေပးရမယ္လို႔
ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။"
"ရဲေဘာ္တေယာက္ကို ႐ွင္မေတာင္
ဓားျပဂိုဏ္းစည္း႐ံုဖို႔ လႊတ္လိုက္တယ္။ ဒီရဲေဘာ္က ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ ခပ္ငယ္ငယ္ပဲ။
လြယ္အိပ္တလံုး နဲ႔ ဓားျပေသာင္းက်န္းတဲ့ ႐ွင္မေတာင္ဘက္ကို သူတေယာက္တည္း
ထြက္ခဲ့တာေပါ့။ ဓားျပေတြကလည္း သူ႔ကိုေတြ႔ေတာ့ဖမ္းစစ္တယ္။ ဘယ္က ေကာင္လဲ၊
ဘာလာလုပ္လဲေပါ့။ သူကလည္း ခရီးသြားပါလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ပံုပန္းက လယ္သမား၊
ကိုင္းသမားနဲ႔လည္း မတူဘူး၊ ေတာ႐ုပ္လည္းမေပါက္၊ ၿမိဳ႔သားပံု ခပ္ႏုႏုလူငယ္ေလးဆိုေတာ့
မယံုသကၤာျဖစ္ၿပီး ဖမ္းလိုက္တယ္၊ ႐ွင္မေတာင္ထိပ္မွာ စခန္းခ် ထားတဲ့ ဓားျပေခါင္းေဆာင္
႐ွိရာေခၚသြားတာေပါ့။ ဓားျပေခါင္းေဆာင္က အရပ္ေကာင္းေကာင္း၊ အလံုးအဖန္ကလည္း
ခပ္ေတာင့္ေတာင့္ဗ်၊ အသားကလည္းျဖဴတယ္။ မ်က္ႏွာက တည္တည္ၾကည္ၾကည္ပဲ။ စကားေျပာတဲ့အခါမွာလည္း
ခပ္ေအးေအးပဲ ေျပာတယ္။ ဓားျပနဲ႔မတူဘူး။ ပြဲစားႀကီးတေယာက္နဲ႔တူတယ္။ အစကေတာ့
ဒီရဲေဘာ္ကို သတင္းေပးလား၊ လူဆိုးထိန္းလားလို႔ ထင္တာေပါ့။ ေနာက္မွ ႏိုင္ငံေရးသမား
တေယာက္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္တိုက္ပြဲဝင္ေနသူ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တေယာက္ဆိုတာ
သိသြားေတာ့ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ျဖစ္သြားၾက တယ္။ လူဆိုးေခါင္းေဆာင္ကလည္း
သူ႔အေၾကာင္းကိုေျပာျပတယ္။ အရင္ကေတာ့ အလြန္႐ိုးသားတဲ့လူ၊ ေကာင္းေရာင္းေကာင္းဝယ္
လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနရင္းက သူႀကီးအႏိုင္က်င့္ခံရ၊ ေျမ႐ွင္က အေႂကြးနဲ႔လယ္သိမ္း၊
မိန္းမက မီးတြင္းထဲမွာ ကေလးေရာအေမပါေသ။ ဒီအခါ နာက်ည္းၿပီး ဓားျပျဖစ္သြားရတာပဲ။
ဒီလိုနဲ႔ ရဲေဘာ္ေလးက ဓားျပေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ေတာင္ေပၚမွာ အတူေန၊ အတူစားၿပီး
တပါတ္ေလာက္ေနခဲ့ တယ္။ ဓားျပဘဝကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ေဖ်ာင္းဖ်တယ္။
အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔သမားနဲ႔ အရင္း႐ွင္စနစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူေတြ ဆင္းရဲေနရတဲ့အေၾကာင္း
ကို ႐ွင္းျပတယ္။ ေျမ႐ွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ကိုသာ ေခ်မႈန္းပစ္ႏိုင္ရင္၊ နယ္ခ်ဲ႔စနစ္နဲ႔အရင္း႐ွင္စနစ္ကို
ဖယ္႐ွားပစ္ႏိုင္ရင္ ဓားျပ၊ သူခိုးစတဲ့ စီးပြါး ေရးေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ဒုစ႐ိုက္ေတြ
ပေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာျပတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႐ွင္မေတာင္ဂိုဏ္းဟာ ဓားျပတိုက္တာေတြ
ေလ်ာ့ လာတယ္၊ ေနာက္ဆံုး ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးကိုဖ်က္လိုက္ၿပီး နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး
ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ အကုန္လံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့
ဓားျပေခါင္းေဆာင္ဆိုရင္ ရန္သူကို ႐ြပ္႐ြပ္ခၽြံခၽြံတိုက္ရင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးမွာ
က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဝတၳဳေရးဖို႔ ေကာင္းတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက
တ႐ုတ္ျပည္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါဝင္တိုက္ခိုက္ခဲ့တဲ့ ဓားျပဂိုဏ္းေတြ႐ွိသလို
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ လည္း ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊
အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးေတာ္လွန္ေရးမွာ ဓားျပဂိုဏ္းေတြ၊ ဓားျပေတြလည္း ပါဝင္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔
ေျပာခ်င္တာပါ"
"အဲဒီ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းကိုစည္း႐ံုးဖို႔
တာဝန္ေပးခံရတဲ့ရဲေဘာ္က ဘယ္သူလဲ၊ ဦးျမသန္းလား"
ကၽြန္ေတာ့္ေမးခြန္းကို ဆရာျမက မေျဖ။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူ မႀကိဳက္ဘူးထင္၍ ထပ္မေမးေတာ့။ သို႔ေသာ္
ဓားျပေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ေတြ႔ခဲ့ပံု၊ ဓားျပေခါင္းေဆာင္၏ပံုပန္းသဏၭန္ကို အေသးစိတ္
ေျပာျပေနပံု၊ ေဆြးေႏြးၾကပံုတို႔ကို ကိုယ္တိုင္ၾကံဳရသလို ဆရာျမက ေျပာေနသျဖင့္
သူပဲဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘဝတကၠသိုလ္မွ ခြဲခြါၾကသည္အထိ၊ လူ႔ဘဝမွ
ခြဲခြါသြားသည္အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာျဖစ္ၾက ေတာ့ပါ။ ထိုေန႔မနက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္
အလယ္႐ြာထိ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္အဆင္း ျပန္႔ျပဴးေသာေျမညီလမ္း၏ ေအာက္ တြင္
အားပါးတရ စကားေျပာခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေတြ၊ ကားလမ္းေတြႏွင့္ ပင္လယ္႐ႈခင္းကိုျမင္ရေသာအခါ
ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္႐ွင္ကားထဲ႐ွိ မြန္တီကာလိုကို သတိရ႐ွိေသာ္လည္း သူက
တ႐ုတ္ျပည္ေတာ္လွန္ေရး၏ ဘူမိနက္သန္ က်င္ကန္းေတာင္တန္းကို လြမ္းဆြတ္ေနခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေသာ
ေတာင္ေၾကာ၊ ေတာဝန္း၊ သဲေသာင္ျပင္၊ အုန္းပင္တန္းတို႔ၾကားတြင္ သူ၏ႏွလံုးသဲပြတ္ျဖစ္ေသာ
'ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္' သည္ အျမဳေတခဲ့ပါသည္။ ထိုေဒသတြင္
သံေခ်ာင္းတို႔၊ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သံေခ်ာင္းတို႔ အသက္ စြန္႔ခဲ့ၾကသည္။ ကိုနႏၵာတို႔၊
ကိုရဲျမင့္တို႔ က်င္လည္ခဲ့ၾကသည္။ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာျမ၏သံေခ်ာင္းသည္
ထိုပင္လယ္ျပင္တြင္ က်န္ရစ္ ခဲ့သည္။ ယခုအခါ သူခ်စ္ေသာ သံေခ်ာင္းတို႔ႏွင့္အတူ
ဆရာျမသည္လည္း စြန္႔လႊတ္သူမ်ား၏ ဘံုဗိမာန္တြင္ အတူ႐ွိေနပါလိမ့္မည္။
လြန္ခဲ့ေသာ (၂၇)ႏွစ္က ဦးျမသန္းေျပာခဲ့ဖူးေသာ
႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးအေၾကာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္မွတ္ဥာဏ္ထဲတြင္ မတင္မက် က်န္ ေနခဲ့ရာမွ
ဦးျမသန္းကြယ္လြန္သြားသည့္အခါ ေျပာစရာစကား ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ပခုကၠဴသားဆရာျမႏွင့္
ျမင္းျခံခ႐ိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ခ႐ိုင္ ေကာ္မတီ၊ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းကိုစည္း႐ံုးခဲ့သူမွာ
ဆရာျမ ဟုတ္ မဟုတ္။ ပခုကၠဴခ႐ိုင္မွ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္တေယာက္က ဘာေၾကာင့္
ျမင္းျခံခ႐ိုင္သို႔ေရာက္႐ွိသြားၿပီး ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ျဗိတိသွ်လက္ေအာက္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သနည္း။
ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ထိုအခ်ိန္က ျမင္းျခံခ႐ိုင္တြင္
ဆရာျမႏွင့္အတူတာဝန္ယူခဲ့ေသာ ဆရာမိႈင္းႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။
"ကိုျမသန္းက ပခုကၠဴ
ၿမိဳင္ကေနကၽြန္ေတာ္တို႔ျမင္းျခံမွာ တာဝန္လာယူပါတယ္။ ပခုကၠဴကေန ျမင္းျခံလာၿပီး တာဝန္ယူရတာလည္း
အဲဒီတုန္း က သူ႔ေဒသဆိုင္ရာအေျခအေနေတြေၾကာင့္ပဲ။ တခ်ိဳ႔ဆို မႏၱေလးသြားၾက၊
မိတၴီလာသြားၾကနဲ႔ နယ္ေျမခြဲၿပီးတာဝန္ယူၾကတာပါ။ သက္ဆိုင္ရာ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ပါတီေတြက
သတ္မွတ္တဲ့အတိုင္း သြားၾကရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီေရာက္လာေတာ့ အက္တူးသခင္အုန္းေဖရဲ႔
ေခါင္း ေဆာင္မႈေအာက္မွာ လုပ္ၾကပါတယ္။ ႐ွင္မေတာင္ဂိုဏ္းကို သခင္အုန္းေဖက ကိုျမကိုပဲတာဝန္ေပးၿပီး
စည္း႐ံုးခိုင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုျမသန္းက သေဘာတရားပိုင္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္းျခံခ႐ိုင္ ဆိတ္ထိန္း႐ြာမွာ ပထမဆံုးဖြင့္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသင္တန္းမွာ
သင္တန္းဆရာက ကိုျမသန္းပဲ။ အဲဒီတုန္းက သူ႔အသက္က႐ွိလွ (၁၆) ႏွစ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူက
စာသိတ္ဖတ္တယ္။ ညဆိုလည္း မီးခြက္နားကပ္ၿပီး စာဖတ္တာပဲ။ မ်က္မွန္ကထူထူ၊ လူကလည္းငယ္ငယ္ဆိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို ဂ်ိဳ႐ွီျမသန္းလို႔ ေခၚၾက တယ္။ (ဂ်ိဳ႐ွီဆိုသည္မွာ
အိႏၵိယကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဂ်ိဳ႐ွီကို ဆိုလိုသည္) အေနအထိုင္ကလည္း
သိတ္႐ိုးသားတယ္။ ႐ွိတဲ့ အဝတ္ႏွစ္စံုေလာက္ကိုပဲ အလဲအလွယ္နဲ႔ဝတ္တယ္။ အစားအေသာက္က်ေတာ့
ထန္းလ်က္နဲ႔ပဲ ထမင္းစားတာဗ်။ အဝတ္နဲ႔အစားကို အလြန္ျခိဳးျခံႏိုင္တဲ့သူပါ။ သူ
သင္တန္းေပးေတာ့ သူ႔သင္တန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္းတက္ခဲ့တယ္။ အိန္ဂ်ယ္ရဲ႔ အိမ္ေထာင္မႈ၊
ပုဂၢလိကပစၥည္းနဲ႔ လူတန္းစားတို႔ရဲ႔ မူလအစ Origin of Family, Private Properties
and the Class ဆိုတဲ့ က်မ္းကို သူက သင္ေပးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဓားျပေတြကလည္း
တိုက္လိုက္တာ တျခိမ္းျခိမ္းပဲ။ ဓားျပေတြ ဓားျပဂိုဏ္းေတြကလည္း ေပါေပါ့။ ဒီေတာ့
ဓားျပရန္ကို ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လူထုကိုစည္း႐ံုးဖို႔အတြက္ လူထုဘဝလံုျခံဳေရးကို
ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ပါတီက ဆံုးျဖတ္တယ္။ နယ္ခ်ဲ႔သမားနဲ႔ အလိုေတာ္ရိေတြကိုလည္း
ေၾကာက္ရ၊ ဓားျပကိုလည္းေၾကာက္ရနဲ႔ က်ီးလန္႔စာစားျဖစ္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ လူထုကိုစည္း႐ံုးဖို႔ဆိုတာ
အခက္အခဲ ေတြ႔ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္
အင္အားလည္းတိုးေအာင္၊ လူထုဘဝကိုလံုျခံဳေအာင္ဖန္တီးၿပီး လူထုကို စည္း႐ံုးႏိုင္ေအာင္၊
ကိုျမသန္းလို သေဘာတရားလည္း႐ွိ၊ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားရဲသူလည္းျဖစ္တဲ့ သူ႔ကို တာဝန္ေပးလိုက္တာပါပဲ။"
ဟု ဆရာမိႈင္းက စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ႐ွင္းျပပါသည္။ ဆရာျမသည္ သူ႔အေၾကာင္းကို အမႊမ္းတင္၍
ေျပာေလ့မ႐ွိပါ။ သူတပါးအေၾကာင္းကိုလည္း နာမည္ကို ေဖာ္မေျပာပါ။ ေတာ္လွန္ေရးကာလက
လူမႈေရးအထင္လြဲၿပီး အခ်င္းခ်င္းအသတ္ခံရေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမား သခင္ႀကီးတဦးအေၾကာင္း
သူ ေျပာဖူးသည္။ ရင္နင့္စရာအျဖစ္အပ်က္တခုအျဖစ္ႏွင့္သာ မွတ္သားလိုက္ရသည္။ မည္သူမည္ဝါမွန္း
မသိခဲ့ပါ။ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေမးၾကည့္မွ မည္သူမွန္းသိရေတာ့သည္။
ယခု ဆရာျမသန္းတင့္ မ႐ွိေတာ့ၿပီ။
လူမ႐ွိေတာ့ေသာ္လည္း သူ႔စာမ်ားကား ႐ွိေနဆဲ။ သူ႔အယူအဆ၊ သူ႔ႏိုင္ငံေရး၊ သူ႔သမိုင္း၊
သူ႔ဂုဏ္သိကၡာ မ်ားက ႐ွင္သန္က်န္႐ွိေနဆဲပင္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာျမကို စာေပနယ္တြင္
စာေပအရသိကၽြမ္းရင္းႏွီးရသည္မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးနယ္တြင္ ကၽြမ္းဝင္ၿပီး ဘဝတကၠသိုလ္ႏွင့္ကိုကိုးကၽြန္းတြင္
ရင္းႏွီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရင္းႏွီးမႈအရ သူ႔ကို 'ခင္ဗ်ား၊
ဦးျမသန္း' ဟုေခၚေဝၚမိ သည္မ်ား႐ွိပါသည္။ သူအား ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကေသာစာဖတ္သူမ်ားႏွင့္
သူ႔စာေပမိတ္ေဆြမ်ားအဖို႔ ထိုအေခၚအေဝၚမ်ားကို နားကေလာ ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အတြက္
ကၽြန္ေတာ့္အားခြင့္လႊတ္ၾကပါရန္ အႏူးအၫြတ္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
ယခု ဆရာျမသန္းတင့္ မ႐ွိေတာ့ၿပီ။
လူမ႐ွိေတာ့ေသာ္လည္း ႐ွင္သန္ေနေသာ သူ႔စာမ်ား႐ွိဆဲ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူႏွင့္ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ
ႏိုင္ငံေရးနယ္၊ စာေပနယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနယ္ စသည့္ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္မိတ္ေဆြမ်ား၏
သူ႔အေၾကာင္းမွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းကို ယခုကဲ့သို႔ စာအုပ္ တအုပ္ ထုတ္ေဝလိုက္ျခင္းအားျဖင့္
ကၽြန္ေတာ္ဝမ္းသာဂုဏ္ယူမိပါသည္။ ယခု စာအုပ္တအုပ္ေလာက္ႏွင့္ မေက်နပ္ၾကေသးဘဲ သူႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ
အထိမ္းအမွတ္၊ ဆုမ်ားကိုလည္း မျပတ္ျပဳလုပ္ၾကဖို႔ အေလးအနက္တိုက္တြန္းလိုပါသည္။
ထက္ျမက္
[စာပေဒသာဥယ်ဥ္မွဴးႀကီး ျမသန္းတင့္
အမွတ္တရ၊ ပ-အႀကိမ္၊ ၂ဝဝဝျပည့္ႏွစ္၊ ယေန႔မႏၱေလး စာအုပ္တိုက္]
[ထက္ျမက္ရဲ႕ သူတို႔ ကိုးေယာက္ စာအုပ္၊ ၂ဝဝ၅
စက္တင္ဘာလ၊ ပထမအႀကိမ္ပံုႏွိပ္ျခင္း၊ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္]
0 comments:
Post a Comment