Saturday, February 23, 2019

အာဒိကပၸ မင္းတရားထြက္ေစဗ်ား (ေမာင္ထင္)

0 comments
အာဒိကပၸ မင္းတရားထြက္ေစဗ်ား
က်က္သေရဆိုသည္ ၿဖိဳးေဝသည္ထက္ ၿဖိဳးေဝလာသည့္အခါ အေတာ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသည္။ အထူးသျဖင့္ အာဒိကပၸရြာကေလးအဖို႔ ထိုစကား အလြန္မွန္သည္။ အာဒိကပၸရြာကို ဦးသမၼတအုပ္ခ်ဳပ္ပံုမွာ အလြန္ေက်နပ္ဖြယ္ ေကာင္းေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဒိကပၸရြာကေလး၌ အိမ္ေျခႏွင့္ လူဦးေရ တိုးလာေသာအခါ ပေဒသာပင္ခင္းမ်ား၏ ေျမဧကသာလွ်င္ ေလ်ာ့သြားသည္မဟုတ္ေသး။ ထိုပေဒသာပင္တို႔မွာ ယခင္ကလို ေပါက္ေနက်မေပါက္ဘဲ အင္တင္တင္ ခံေနသည္။ အာဒိကပၸရြာဝယ္ အိမ္ႏွင့္ေျမယာမ်ားတိုးေလေလ၊ စၾကဝ႒ာေတာင္ကုန္း၏ ပေဒသာပင္ခင္းဧရိယာေလ်ာ့ေလေလ ျဖစ္သည္။ ဧရိယာေလ်ာ့ေလေလ၊ ပေဒသာပင္ေပါက္ခ်ိန္တန္လ်က္ႏွင့္ မေပါက္ေလေလ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဒိကပၸရြာသူရြာသားတို႔ သာယာဝေျပာကာ က်က္သေရတိုး၍လာေလေလ၊ ပို၍ ပင္ပန္းလာေလေလ ျဖစ္၏။

အေၾကာင္းမွာမူ ယခင္ပေဒသာပင္မွ အလိုလိုသီးေသာ အစားအစာ၊ အဝတ္၊ အသံုးအေဆာင္တို႔ကို လြယ္လင့္တကူရယူေနရာမွ သီးခ်ိန္တန္ မသီး၊ ပြင့္ခ်ိန္တန္ မပြင့္ေသာေၾကာင့္ အာဒိကပၸရြာသူ ရြာသားတို႔မွာ လက္လုပ္လက္စားအျဖစ္ျဖင့္ ကုန္း၍လုပ္ၾကရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အာဒိကပၸရြာသူရြာသားတို႔၏ နဖူးမွေခြၽးသည္ ေျခမသို႔က်ကာမွ မုေယာစပါးအပင္ ေပါက္ေလေတာ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘဝက "ၿပိတၱာတို႔မ်က္ရည္ ေျမသို႔မက်ေကာင္း" ဟူေသာ စကားပံုျပက္ေခ်ာ္ေခ်ာ္တစ္ခုကို မွတ္သားခဲ့ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ အာဒိကပၸစာေပသမိုင္းတို႔တြင္ေတြ႔ရေသာ အာဒိကပၸရြာသားတို႔၏ "နဖူးမွေခြၽး ေျခမသို႔ မက်ေကာင္း" ဟူေသာစကားစဥ္မွာ ျပက္ေခ်ာ္ေခ်ာ္စကားစဥ္ မဟုတ္ပါ။ စာအုပ္ႀကီးအတိုင္း ေရးသားထားခဲ့ေသာ အာဒိကပၸသမိုင္းႏွင့္စာေပတို႔ကို လွန္ေလွာ႐ွာေဖြ ေမႊေႏွာက္ၾကည့္ရာတြင္မွ ထိုစကားစဥ္သည္ ျပက္ေခ်ာ္ေခ်ာ္မဟုတ္ဘဲ အတည္ေပါက္ေျပာေသာ စကားစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ သေဘာေပါက္မိေလေတာ့သည္။

"ေခြၽးေျမက်ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ေနာက္ ဘယ္ေကာင္းေတာ့မွာလဲ"ဤစကားသည္ ကြၽန္ေတာ္၏စကားမဟုတ္ပါ။ ဦးသမၼတႀကီး၏မယားပါသားက ေျပာလိုက္သမွ်တို႔ကို မွတ္တမ္းမ်ားမွထုတ္ႏုတ္၍ ကြၽန္ေတာ္ ယခုတိုင္းျပည္သို႔ တင္ျပလိုက္သည့္စကား ျဖစ္ပါသည္။
ဤစကားသည္ ေလးလည္း ေလး၏။ နက္လည္း နက္၏။ အဓိပၸါယ္လည္း ျပည့္ဝ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဦးသမၼႀကီး၏မယားပါသား ေမာင္နန္းလူသည္ မိမိအပိုင္စားရေသာ ေျမကြက္တို႔ကို ေပါက္တူးျဖင့္ဆြရင္း ထိုစကားရပ္တို႔ကို တဖြဖြရြတ္ဆိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
သူသည္ ေပါက္တူးတစ္ခ်က္ေပါက္လိုက္ရင္း ဦးသမၼတ၏နန္းေတာ္ဦးကို ေမွ်ာ္လိုက္ရင္း၊ ပါးစပ္မွ ျဖစ္ေတာက္ျဖစ္ေတာက္ႏွင့္ ေရရြတ္လိုက္ရင္း။
"ေတာက္... ႐ိုင္းလိုက္ေလကြာ၊ ငါ့ပေထြး သမၼတက နန္းေတာ္ဦးမွာထိုင္ၿပီး ကြမ္းဝါးေနတယ္။ ဇိမ္ပဲ။ ငါကေတာ့ ေပါက္လိုက္ရတဲ့ ေပါက္တူး၊ နဖူးေခြၽးေတြ ေတာက္ ေတာက္ ေတာက္ ေတာက္"

ေဩာ္... ေနပါဦး။ သည္ေနရာမွာ ဦးသမၼတႀကီး နန္းေတာ္ဦးမွာထိုင္ရပံုကို အရင္ေျပာျပမွ အဆီအေငၚတည့္လိမ့္မည္ထင့္။ ကြၽန္ေတာ္ကား စီကာပတ္ကံုးေျပာတတ္သူ မဟုတ္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိသမွ် ေျခဦးတည့္ရာ ျပန္ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ ဦးသမၼတႀကီးကို ေခါင္သူႀကီးအျဖစ္ အာဒိကပၸရြာသားတု႔ိက တင္ေျမႇာက္လိုက္လွ်င္ လိုက္ျခင္း၊ နန္းဦးျပသာဒ္ အဆင္သင့္ေပၚလာသည္ မဟုတ္ပါ။ ဦးသမၼတႀကီးမွာ မူလက ႐ိုး႐ိုးကုပ္ကုပ္ႏွင့္ တဲပုတ္ေပၚတြင္ေနထိုင္ခဲ့သူမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ လင္ကြာ မယားကြာ အမႈမ်ားအတြက္ ကြမ္းဖိုးေပးၾကသူမ်ားလည္း ရိွပါသည္။ ထိုအမႈသည္ အမႈႏိုင္ပါမည့္အေရး လက္ဖက္တစ္႐ိုးကို လာဘ္တင္သူမ်ားလည္း ရိွပါသည္။ ရပ္ရြာလံုၿခံဳေရးအတြက္ ညည၌ ကင္းလွည့္ခ်ထားရန္အလို႔ငွါ မိမိတို႔လုပ္ခင္းမွရေသာပစၥည္းတို႔ကို ဆယ္ဖို႔တစ္ဖို႔ခိုင္ေၾကး ေပးသူမ်ားလည္း ရိွပါသည္။ ယင္းတို႔မွ ဦးသမၼတႀကီး၏ တရားမွ်တမႈ၊ ေျဖာင့္မတ္ေတာ္မွန္မႈ၊ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈ၊ ပိုင္းျခားေဝဖန္၍ ဆံုးျဖတ္တတ္မႈတို႔အတြက္ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ေပးၾကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။
အဲ-သို႔ေပမယ့္ ဦးသမၼတႀကီးက ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း၊ ေဟာသည္မိန္းမႀကီးေၾကာင့္ ခြက်တယ္။
ရာဇဝင္ဆရာတို႔က အာဒိကပၸအေၾကာင္းတို႔ကို ေရးသားျပဳစုရာတြင္ အထက္ပါအတိုင္း မွတ္ခ်က္ခ်ၾကပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဘိုးႀကီးက ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း အမယ္ႀကီး အေနာက္ေဖးတံခါးကို အျမဲဖြင့္ၿပီး လာဘ္လာဘကို လိုသည္ထက္ပိုရေအာင္ စုျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လာဘ္လာဘရႊင္ေလေလ ပို၍လိုခ်င္ေလေလ ပို၍လိုေလေလ အေဆာင္အေယာင္အသိုင္းအဝိုင္းမ်ားကို ခ်ဲ႔ေလေလ။

ဤအေတာအတြင္း အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနေသာ ကန္ထ႐ိုက္တာတစ္စုႏွင့္ ဦးသမၼတႀကီးကေတာ္တို႔ ဘုရားပြဲတစ္ခုတြင္ စကားလက္ဆံုက်ၾကရာမွ နန္းေတာ္တစ္ေဆာင္ေဆာက္ရန္ စီမံကိန္းတစ္ရပ္ ေပၚလာခဲ့ေလသည္။ စင္စစ္ ဤအလုပ္လက္မဲ့ကန္ထ႐ိုက္တာႀကီးႏွင့္ ဦးသမၼတကေတာ္တို႔ စကားလက္ဆံုမက်မီပင္လွ်င္၊ ဦးသမၼတႀကီးအား "အဓိပတိ အ႐ွင္မင္းႀကီး၊ နိဂၢဟ ပဂၢဟတရားႏွင့္အညီ မင္းျပဳေတာ္မူပါ" ဟူ၍ ေတာင္စဥ္ေရမရတို႔ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၥဳယ္ျပဳကာ ဦးသမၼတႀကီးကို အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေအာင္ သူ၏ဇနီးမွတစ္ဆင့္ေျမႇာက္ပင့္ေနၾကေသာ လူႀကီးလူေကာင္းတစ္စုသည္ အာဒိကပၸရြာထိပ္တြင္ ရိွႏွင့္ေနၾကၿပီ။

ထိုသူတို႔၏အၾကံသည္ မေခပါ။ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ေ႐ွးစနစ္တို႔ကို ေတာ္လွန္၍ လက္သင့္ရာ စားေတာ္ေခၚစနစ္တို႔ကို ဖန္တီးျခင္းအားျဖင့္ ေျမကိုတူးဆြရေသာ ေခြၽး ေျခမ က် လုပ္ငန္းကိုစြန္႔ကာ ဦးသမၼတႀကီးအနား၌ေန၍ ေထြးခံေတာ္ကိုင္ရာထူးကိုယူၿပီးလွ်င္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔မ်ား စပ္ဆိုေနျခင္းသည္ သက္ေသာင့္သက္သာရိွလွသည္မဟုတ္ေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးသမၼတကေတာ္၏ "ရေလလိုေလ အိုတေစၦ" ဟူေသာ ဆန္းသစ္စအေတြးအေခၚတို႔ကို အဆိုပါသက္ေသာင့္သက္သာေနလိုၾကေသာ အခြင့္ေကာင္းယူလိုသူတစ္စုတို႔က ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္လိုက္ေလေသာ္၊ အာဒိကပၸရြာဦး၌ နန္းေတာ္ႀကီးသည္ တေျပာင္ေျပာင္ထြန္းေပၚ၍လာေလသည္။ လက္ဖက္အုပ္ကိုင္ရာထူး၊ အၾကမ္းအိုးကိုင္ရာထူး၊ ေထြးခံကိုင္ရာထူးစေသာ တာဝန္ျမားေျမာင္လွသည့္ ရာထူးလက္ကိုင္မႉးေတာ္ မတ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလ၏။

သို႔ပါေသာ္လည္း ဦးသမၼတမွာ တရားမင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာဒိကပၸရြာႀကီးသည္ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားတိုးတက္လာေလသည္။ လူထုသည္ ေနပူက်ဲက်ဲ၌ ေခြၽးတလံုးလံုးႏွင့္အထူး ေက်နပ္ေနေလၿပီ။ ဘဏ္ေဖာက္မႈ၊ ေငြတိုက္ေဖာက္မႈ၊ ျပန္ေပးမႈ၊ ၿမိဳ႔သိမ္းပြဲ၊ ရြာသိမ္းပြဲဟူ၍ အလ်င္းမရိွေခ်။ ထိုေခတ္က ထိုကိစၥတို႔ကို ၾကားမွ်ပင္ မၾကားစဖူး အေဟာသုခံ၊၊ အလိုေလးေလး အင္မတန္မွ ခ်မ္းသာလွပါကလား။
နန္းေတာ္တြင္း၌ အစိုးရလုပ္စရာ ဘာအလုပ္မွ်မရိွ ပ်င္းရိဖြယ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထိုအခါ မွဴးႀကီးမတ္ရာတို႔စိတ္ကူးသည္ အလြန္ယဥ္သည္ထက္ ယဥ္၍လာေလသည္။
ထိုစိတ္ကူးမွာ ငဆိုဝ္းက လူက်င့္လူႀကံႀကံလိုက္ေသာ စိတ္ကူးထက္ပိုယဥ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိတို႔သည္ ယခုေခတ္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ႏိုင္ငံ၌ ခါးပိုက္ေဆာင္မ်ားထားသည့္ နည္းပရိယာယ္မ်ားကိုမီွး၍ ခါးပိုက္ေဆာင္ထားလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္ဟူ၍စာကဆို၏။ ကြၽန္ေတာ္ကဆိုသည္ မဟုတ္ပါ။

သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ကြာေသာအခ်က္ကား ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခါးပိုက္ေဆာင္ဟုဆိုလွ်င္ အေပ်ာ္ထမ္းေသာလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ေတြးမိသည္။ သူတို႔ကမူ ခါးပိုက္ေဆာင္ဟုဆိုလိုက္လွ်င္ မယားငယ္ကို သတိရသည္။
မွဴးႀကီးမတ္ရာတို႔ ခါးပိုက္ေဆာင္မယား အပိုထားလိုေသာ္ သိၾကားမင္း မယားေလးေယာက္အထိ ယူသည့္ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ဦးသမၼတႀကီးအား သူ၏မယားႀကီးမသိေအာင္ တိတ္တိတ္အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းၾကေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ ဦးသမၼတႀကီးမွာ လူထုဆႏၵကိုမဆန္႔က်င္ေသာဘဝသို႔ လက္ေရာက္ရေသာေၾကာင့္ ေမာင္နန္းလူ၏မိခင္ကို သိမ္းပိုက္ရေသာဟူ၏။ သနားစရာ။
သည့္ေနာက္တြင္ မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိတို႔က နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္တို႔၏ နည္းနိႆယအတိုင္း လက္ဝဲငါးရာ လက္ယာငါးရာၿခံရံ၍ တင့္တယ္စြာစံေနေတာ္မူပါမည့္အေၾကာင္း တုပ္ကြ႐ိုက်ိဳးလက္စံုမိုး၍ ရိွခိုးသံေတာ္ဦးတင္ၾကေသး၏။
"ငါအသက္ႀကီးပဟဲ့ တတ္ႏိုင္ဘူး" ဟူ၍ ဦးသမၼတႀကီးက အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ မွတ္ေတာ္မူေသာအခါမွ ဤရန္ႀကိမ္းေလေတာ့သတည္း။

သို႔ရာတြင္ လက္ညိဳးၫႊန္ရာ ေရျဖစ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဒီေရကို ရပ္တန္႔ရန္ အမိန္႔ေပးႏိုင္သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ခြန္းေတာ္ေခြၽသမွ် ျဖစ္ေစသတည္းဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေရေျမကိုေစာင့္ေ႐ွာက္ေသာ မဟီပါေလာျဖစ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေရေျမ့႐ွင္ပထဝိပတၱိ ျဖစ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အသက္ဦးဆံပိုင္ေသာ ဘဝ႐ွင္မင္းတရားျဖစ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဦးသမၼတႀကီး သူ႔ဥစၥာသူဣေျႏၵရရ စည္းကမ္းတက်ေနသည္ကို အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္း၍ ေႁမႇာက္စားၾကေလရာ၊ တရားတေပါင္တို႔ကိုဆံုးျဖတ္ရာ၌ မွားသည္လည္းရိွ မွန္သည္လည္းရိွ ျဖစ္လာခဲ့ေလ၏။ သို႔ေသာ္ ကပၸါးရပ္စားတို႔က ဘုရင္လုပ္သမွ် အမွန္ခ်ည္းပင္ဟူေသာ ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာတို႔ကို က်မ္းႀကီးက်မ္းငယ္အသြယ္သြယ္တို႔မွ အဆီအႏွစ္ထုတ္၍ အ႒ကထာ၊ ဋီကာ၊ အႏုလက္သန္းတို႔ကို ပိ႑တၳ၊ အဝယဝတၳသေဘာျဖင့္ဖြင့္ဆိုျပလိုက္ေလရာ ဦးသမၼတႀကီးအား ေရြးေကာက္တင္ေႁမႇာက္လိုက္ေသာ လူထုသည္ ဦးသမၼတႀကီးထံမွ ဖဲၾကဥ္ေလသတည္း။

ဤသည္မွစ၍ မင္းကတျခား၊ မိဖုရား၊ ေမာင္းမမိႆံအေႁခြအရံတို႔က တျခား၊ မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိတို႔ကတျခား၊ သူေ႒းသူႂကြယ္ ကုန္သြယ္လယ္လုပ္တို႔ကတျခား၊ ဆင္းရဲသူဆင္းရဲသားတို႔က တျခား၊ အားလံုးေသာလူတန္းစား အသီးသီးတို႔သည္ အာဒိကပၸရြာ၌ ၾကမ္းတေျပးတည္းေနထိုင္ရင္းမွ မယ္တစ္ရြာေမာင္တစ္ၿမိဳ႔ဆိုေသာအေျခသို႔ ဆိုက္ေရာက္ၾကကုန္၏။ အာဒိကပၸရာဇဝင္သစ္ကို ျပဳစုၾကကုန္ေသာ ေႏွာင္းလူသုခမိန္တို႔က ဤသေဘာကို ကင္းကြာေသာသေဘာဟူ၍ ပုဒ္ေစာဒနာျပဳၾက၏။ ကြၽန္ေတာ္ကား သူတို႔၏ရာဇဝင္မ်ားကို နားမလည္။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ႀကီးမ်ားထဲတြင္ ဦးသမၼတႀကီး၏ မယားပါသား ေမာင္နန္းလူသည္ သူ၏ ပေထြးအနားသို႔ မကပ္ရေတာ့ဟူ၍ ေရးသားထားသည္ကို ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ ပေထြးနားမကပ္ရေလေလ၊ မယားပါသားက စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးျဖင့္ ေျမကိုေပါက္ေလေလ၊ ေျမကိုေပါက္ရသည့္အခါတိုင္း နဖူးမွေခြၽး ေျခမသို႔က်သည္ရိွေသာ္၊ ေမာင္နန္းလူသည္ သူႏွင့္ဓာတ္သဘာဝခ်င္းတူသူ နဖူး ေခြၽးေျခမ က်သူမ်ားႏွင့္ စည္းရံုးမႈကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟူသတတ္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ အာဒိကပၸသမိုင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္သည္တြင္မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတို႔၏ ေ႐ွးက်ေသာအျဖစ္ကို ေတြးမိေလေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမူကား ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားတို႔သည္ ဒီမိုကေရစီအစဥ္အလာကို ေစာင့္စားၾကေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလံုးအေရးႏွင့္ႀကံဳလာလွ်င္ ပန္းၿခံတစ္ခုခု၌ လူစုကာေႂကြးေၾကာ္သံတို႔ကို အသက္ေအာင့္၍ ခုနစ္အုပ္မန္းၾကသည္။
အာဒိကပၸရြာသားတို႔ကား ေခတ္မီလွေပသည္။ လူစုၿပီးသည့္ေနာက္ လူထုကို ေနာက္ဆြယ္တြင္ အေရာင္ျပထားကာ၊ မိမိႏွင့္သေဘာတူရာ တစ္ဦးႏွစ္ဦးႏွင့္ စတိေလာက္ေဆြးေႏြးၿပီးလွ်င္၊ မိမိမွန္သည္ထင္ရာကို ကာယကံေျမာက္ဇြတ္လုပ္ေသာ အရည္အခ်င္းရိွၾက၏။
ထိုအရည္အခ်င္းကို အတင္းအဓမၼအသံုးခ်လိုက္ေသာအခါ ဦးသမၼတႀကီး၏ မယားပါသား ေမာင္နန္းလူသည္ ဦးသမၼတႀကီး၏နန္းေတာ္ကို ဝိုင္းမိေလသည္။

အာဒိကပၸရာဇဝင္ အေစာင္ေစာင္တို႔က ေမာင္နန္းလူသည္ ဦးသမၼတႀကီးအား နန္းဦး၌ သန္လ်က္ႏွင့္ရြယ္ရာ ဦးသမၼတႀကီးက "မင့္အေမမ်က္ႏွာေထာက္ၿပီး အသက္ေတာ့ခ်မ္းသာေပးပါကြယ္၊ မင္းမေက်နပ္ရင္ ငါဘုန္းႀကီးဝတ္ပါမယ္"ဟုဆိုေၾကာင္း အခိုင္အမာျပသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုထိုေသာ ရာဇဝင္တို႔ထက္ပို၍ ခိုင္မာေသာ အာဒိကပၸေက်ာင္းသံုးရာဇဝင္တို႔၌ကား မဟာသမၼတကို သတ္႐ိုးထံုးစံမရိွဟူ၍ မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိ ကပၸါးတို႔က အဆံုးအျဖတ္ေပးေသာေၾကာင့္၊ ေမာင္နန္းလူသည္ ဦးသမၼတႀကီးကို ေတာရေက်ာင္း၌ ကိုရင္ႀကီးအလုပ္ခိုင္းသည္ဟု မူကြဲရိွေလသည္။ အာဒိကပၸရြာ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ကုန္းတစ္ခုေပၚတြင္တည္ရိွေသာ ရြာေက်ာင္းဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ငွက္ပစ္အရာ၌လိမၼာကြၽမ္းက်င္ေသာ သုေတသီပုဂၢိဳလ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ား၏အလို၌ ဤသို႔ေမာင္နန္းလူက ျပဳမူလိုက္ျခင္းကို "႐ိုက္ရာလုပ္ႀကံမႈႀကီး"ဟု ေခၚဆိုအပ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုျပၾကကုန္၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံေတာ္သံုးေဝါဟာရႏွင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္အဓိပၸါယ္ျပန္ၾကည့္လွ်င္ "ကူးဒီးတာ"ဟု ေခၚရေလမလားမဆိုႏိုင္။
မည္သို႔ပင္ေခၚေခၚ အာဒိကပၸရြာႏိုင္ငံေရးသမားတို႔၏ ပထမဆံုးဖခင္ျဖစ္ေသာ ေမာင္နန္းလူသည္ ဦးသမၼတႀကီးအား နန္းေတာ္မွကန္ခ်ႏိုင္ခဲ့ေလၿပီ။ ဤကား အာဒိကပၸရြာ၏ တေရြ႔ေရြ႔တိုးတက္လာပံုအစဥ္ကို ျပဆိုရာျဖစ္သတည္း။

ဦးသမၼတႀကီး ကိုရင္ဝတ္ၿပီးေနာက္ ငယ္မည္ေမာင္နန္းလူေခၚ သီရိႀတိဘုဝနာဒိၾတာ ပဝရမဟာဓမၼရာဇာ မင္းတရားႀကီးသည္ အာဒိကပၸရြာႀကီးကို စည္ထီးႏွင့္ ခ႐ိုင္စိုးမိုးပိုင္သကာ ႐ွင္ဘုရင္ေစာ္ နံလာျပန္ေလသည္။

ဤမွစ၍ အာဒိကပၸ၏ ရာဇဝင္အဆစ္အပိုင္းမွာ အလြန္အမွတ္ရ ခက္လာပါသည္။ သီရိ-လ-ရာဇာ မင္းတရားႀကီးသည္ ႀကံေဖာ္ႀကံဖက္ ေျမာက္ျမားစြာတို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႀကီးတစ္ရပ္ကို တည္ေဆာက္ရေသာေၾကာင့္ သူ၏ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ ႀကံေဖာ္တို႔၏အမည္ကို ေမာ္ကြန္းတင္ရာ၌ အမည္ေတြကမ်ား၊ ရာထူးေတြက ေဝ၍မေလာက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွတ္အသားမ်ားမွာ ကေပါက္ခ်ိကေပါက္ခ်ာ ႏိုင္လာပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေခတ္ရာဇဝင္မွတ္တမ္းတစ္ေစာင္လံုးမွာ ေနာ္ထင္ေက်ာ္ရထာ၊ သုဓမၼာသီရိ၊ သူရိယအနႏၱ၊ ဝဏၰမင္းေခါင္၊ ဘုန္းေရာင္ေနမ်ိဳး၊ သတိုးသြားခ်ည္ျပန္ခ်ည္၊ စည္သူမဟာ အစရိွသည့္ သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္ေသာရဲေဘာ္တို႔ႏွင့္အတူတကြ ယင္းတို႔၏ လက္ပါးေစရံေရြေဘာ္တို႔ကို ၿမိဳ႔စားရြာစားေပးသည့္အခမ္းအနားမွတ္တမ္းမ်ားမွ်သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုၿမိဳ႔၊ ထိုရြာ၊ ထိုရာထူး၊ ထိုရာခံတို႔ကိုခ်ီးေျမႇာက္ရာ၌ စိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္၍ ထီးၿပိဳင္နန္းၿပိဳင္တည္ေထာင္မည္ တကဲကဲ႐ွိသည္တို႔ေၾကာင့္ ေဂဇက္ဝင္ျပန္တမ္းတို႔တြင္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီလွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္က် ရာထူးအေျပာင္းအလဲလုပ္ရသျဖင့္၊ ေမာ္ကြန္းတင္ဆရာတို႔မွာ အခ်ိန္ပိုအလုပ္လုပ္ၾကရေသာေၾကာင့္ အေတာ္ပင္ညည္းတြားၾကသည္ဟု အဆိုရိွသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆႏၵျပျခင္း၊ ထိုင္သပိတ္ေမွာက္ျခင္းတို႔ကိုမူ မွတ္တမ္းအေစာင္ေစာင္၌ ႐ွာမေတြ႔ေခ်။ ႐ွာေတြ႔ႏိုင္ဖို့္လည္း ခက္သည္။ အေၾကာင္းမွာမူ သီရိႀတိ-လ-ရာဇာ မင္းတရားႀကီးသည္ လူပါးႀကီးျဖစ္သည္။ သူနန္းတက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ကိုယ္ရံေတာ္ဗိုလ္မွဴးတို႔ကို ေလး႐ွစ္စင္းကိုင္၍ လက္ဝဲရံလက္ယာရံ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေစသည္။ ကိုယ္ရံေတာ္တပ္ကို လွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းႏွင့္ ခ်ဲ႔ထြင္ေလရာ စစ္တပ္မဟာႀကီးမ်ား အာဒိကပၸလမ္းခြတြင္ တင္းၾကမ္းျပည့္ျဖစ္ေသာဟူ၏။
သို႔ေသာ္ ထိုစစ္တပ္ထဲတြင္ သူႏွင့္တကယ့္ႀကံေဖာ္ႀကံဖက္ ဘဝတူျဖစ္ေသာ ေခြၽးေျခမ က်သူတို႔ မပါပါ။ ထံုးစံအတိုင္း ေရာင္ေတာ္ျပန္ႏွင့္ေရာလႊတ္သူတစ္စုတို႔သည္သာလွ်င္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးတစ္ရပ္ကို တည္ေဆာက္သူအျဖစ္ျဖင့္ အခြင့္အေရးဆိုၾကပါသည္။ သို႔ႏွင့္လည္း တကယ့္ႀကံဖက္တို႔က ဘာမွ်ေစာဒက မတက္ဘဲလုပ္ရင္းစြဲျဖစ္ေသာ ေခြၽးေျခမက် လုပ္ငန္းႀကီးပင္လွ်င္ ဆက္လက္လုပ္ၾကေလေသာေၾကာင့္ စပါးဆန္ေရတို႔မွာ ေလာက္ေလာက္ငွငွ ထြက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူထု၏ပါးစပ္မွာ ထမင္းရည္မျပတ္ရႊဲရႊဲစိုစိုႏွင့္ ဝဝၿဖိဳးၿဖိဳးရိွေပသည္။

သို႔ေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာက ဝပါလ်က္ႏွင့္ စိတ္ဆႏၵမျပည့္ဝသူတို႔၏ေက်နပ္မႈရေအာင္ အဆိုပါ သီရိႀတိ-လ-ရာဇာ မင္းတရားႀကီးစီစဥ္ရသည့္လုပ္ငန္းမွာ အလြန္ႀကီးက်ယ္လွပါေပသည္။ ဦးစြာပထမ စစ္တပ္ ဖြဲ႔စည္းၿပီးေနာက္၊ သီရိႀတိ-လ-ရာဇာမင္းတရားႀကီးသည္ ေနမင္းမွ တိုက္႐ိုက္ဆင္းသက္လာသလိုလို၊ နတ္ေပး၍အာဏာရသေယာင္ေယာင္၊ လက္နက္စၾကာသခင္ဘဝ႐ွင္ျဖစ္သည့္အလား၊ ဘုရင္တို႔ဘုန္း မိုးသို႔ခ်ဳန္းသည့္သဖြယ္ မိမိကိုယ္ကို မိမိသိဒၶိတင္ရေလသည္။ ထိုသိဒၶိတင္အခမ္းအနားကို ယခင္သမၼတႀကီးအားသစၥာေတာ္ခံခဲ့သူ မွဴးႀကီးမတ္ရာတို႔ကပင္လွ်င္ ႀကီးၾကပ္စီစဥ္ေပးရာ၊ သီရိႀတိ-လ-ရာဇာမင္းတရားႀကီး အထူးသေဘာေတာ္က်ေသာေၾကာင့္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္တို႔အခ်င္းခ်င္း တုတ္တစ္ျပက္ဓားတစ္ျပက္ျဖစ္ၾကသည္ဟု စာဆိုရိွသည္။ သို႔ေသာ္ ဟိုၿမိဳ႔ကို မင္းက အပိုင္စား၊ ဒီထန္းေတာကို မင္းက အပိုင္ယူ၊ ေဟာသည္လယ္ကို မင္းက ကံေကြၽးခ်၊ ေဟာဟိုယာကို မင္းက အုပ္စီး၊ ေဟာဟိုအေကာက္ကို မင္းက စား စသည္ျဖင့္ ႐ွင္ဘုရင္အသစ္က စနစ္တက်စီမံခန္႔ခြဲလိုက္သည္တြင္၊ အေရးေတာ္ပံုတစ္ရပ္မွ ရသမွ်အျမတ္ကေလးႏွင့္ပင္ အားလံုးကေက်နပ္တင္းတိမ္ လိုက္ၾကရေတာ့သည္။
သို႔ႏွင့္လည္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္၌ ၿမိဳ႔စား၊ ရြာစား၊ ပေဒသရာဇ္ရပ္ကြက္မွ စီခနဲညံခနဲ အသံမ်ား ၾကားေသးသည္။ သည္အသံေတြတိတ္ေအာင္ မည္သို႔စီမံပါမည္နည္း။

စီမံဖို႔ လြယ္ပါ၏။ သင္းတို႔အားလံုးလူေတြခ်ည္းမဟုတ္လား၊ ငဆိုဝ္း၏ နမူနာအတိုင္း လူကိုလူကဲ့သို႔ က်င့္ခိုင္းလွ်င္ ၿငိမ္က်သြားတတ္သည္။ ထိုႏိုင္ငံေရး အေျမာ္အျမင္ျဖင့္ သီရိႀတိ-လ-ရာဇာမင္းတရားႀကီးသည္ မေက်နပ္သံထြက္လာတိုင္းလိုလိုပင္ သူ႔နွမမ်ားကို ပေဒသရာဇ္တို႔အားေပးေလသည္။ မေလာက္ေသာအခါမ်ား၌ ႏွမအငွါးႏွင့္ ႏွမအေရၿခံဳမ်ားကိုေပးသည္ဟုလည္း အဆိုရိွေပသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ အာဒိကပၸရြာေက်ာင္း အသီးသီးတို႔၏ေပစာ၊ မင္စာ၊ ေက်ာက္စာ စသည္တို႔တြင္ ႀကံေဖာ္ႀကံဖက္တို႔ ေတာခိုေသာအမွတ္အသားကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခြၽတ္ခြၽတ္ ႐ွာေဖြစံုစမ္းခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံႏွင့္ကြာေသာအခ်က္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံကဲ့သို႔ ေတာခိုေသာဓေလ့ မထြန္းကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကား အာဒိကပၸရြာသားတို႔ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲသည္ဟု ကဲ့ရဲ႔စရာပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ၌ ဖထီး၊ ဖထီးဟု ေလာကြတ္လုပ္ေနရသည့္အထဲမွ ေတာခိုၾကသူမ်ားရိွခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အာဒိကပၸရြာသမိုင္း၌ ႐ွင္ဘုရင္လုပ္သူက `ေယာက္ဖ၊ ေယာက္ဖ´ဟု ေခၚကာ အေရးေပးေနသည့္ၾကားထဲမွ ေတာမခုိဘဲ ျပင္းထန္စြာ႐ႈတ္ခ်ဖြယ္ျဖစ္၏။
ဤသို႔လွ်င္ ပေဒသရာဇ္ေယာက္ဖမ်ားၿခံရံလ်က္ သီရိႀတိ-လ-ရာဇာမင္းတရားႀကီးသည္ အာဒိကပၸရြာႀကီး၏ ေခတ္သစ္ကို တည္ေထာင္ေလသတည္း။

ထုိေခတ္၌ တိုးတက္မႈမ်ားျဖစ္ထြန္းေလရကား ေတာင္သူလယ္သမား၊ အလုပ္သမားႏွင့္ ဆင္းရဲသားအေပါင္းတို႔မွာ ယခင္ကထက္ ထမ္းပိုး႐ွစ္ဆတိုး၍ ေျမကိုတူး စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ၾကရေလေသာေၾကာင့္ ေရႊမိုးေငြမိုးမ်ားပင္ ရြာေသာဟူ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တန္ေဆာင္မ်ား ျပႆဒ္မ်ားထြန္းကားလာေလသည္။ အထူးသျဖင့္ သံုးေျမႇာင့္ထိပ္ခြၽန္ ေက်ာက္သားအထိမ္းအမွတ္မ်ား၊ မယားေသ၍လြမ္းဆြတ္ေသာအထိမ္းအမွတ္ သခ်ိႋဳင္းနန္းေတာ္မ်ား၊ ငွက္ပစ္ထြက္ရာ အထိမ္းအမွတ္ေက်ာက္တိုင္ႀကီးမ်ား၊ ေက်းကြၽန္မ်ားစြာကိုပုိင္ေၾကာင္း ဂုဏ္ယူရေသာ ေၾကး႐ုပ္ႀကီးမ်ား၊ ေခါင္းေလာင္းႀကီးမ်ား၊ အေဆာက္အဥ္ီးႀကီးမ်ားမွာ အာဒိကပၸရပ္ကြက္အသီးသီးတို႔တြင္ ေကာင္းကင္သို႔ ငြားငြားစြင့္စြင့္ မားမားျမင္္ျ့မင့္ ထိုး၍ ထြက္ေနသည္။ ထိုအထိမ္းအမွတ္ အေဆာက္အဦးတို႔ မ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွွ် ေခြၽးသည္ ေျခမေပၚသို႔ ေတာက္-ေတာက္-ေတာက္ႏွင့္ ေတာက္ေခါက္ကာ တစ္စက္ တစ္စက္က်ေနေလသည္။ လူထု၏ေခြၽး ေျခမသို႔ က်သည္ႏွင့္အမွ် ေကာင္းကင္ျပာမွ ေရႊမိုး ေငြမိုးတို႔သည္လည္း အာဒိကပၸရြာသူရြာသားတို႔၏ထိပ္ကို ခဏခဏ မွန္သျဖင့္ အာဒိကပၸရြာႀကီးမွာ ေပ်ာ္စရာခ်ည္းသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကကုန္သည္။

ဆင္သံ၊ ျမင္းသံ၊ လွည္းသံမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စားလွည့္ကုန္၊ ေသာက္လွည့္ကုန္၊ အိပ္လွည့္ကုန္ဟူေသာ အသံမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဇြန္းသံ၊ ခက္ရင္းသံ၊ ပုလင္းသံမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္လာေအာင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္သူ ေမာင္နန္းလူက စီမံကိန္းအရပ္ရပ္တို႔ျဖင့္ အာဒိကပၸရြာႀကီးကို ျပဳျပင္မြမ္းမံလိုက္ရာ "မဟာသမၼတႀကီးမွ တိုက္႐ိုက္ဆင္းသက္လာေသာ အာဒိစၥဝံသမ်ိဳး၊ ႐ိုးႏြယ္လာသီရိႀတိ-လ-ရာဇာမင္းတရားႀကီး၏လက္ထက္ေတာ္၌ အာဒိကပၸရြာႀကီး၏ က်က္သေရမွာ ၿဖိဳးေဝ၍ လာေပသည္" ဟု နန္းတြင္းရာဇဝင္ဆရာတို႔က ေမာ္ကြန္းတင္ၾကျပန္သတည္း။

0 comments:

Post a Comment