Friday, February 22, 2019

ကြၽန္ေတာ္ ဘံုသမား ေရးသူ - ေမာင္ႏု (သခင္ႏု)

0 comments
ကြၽန္ေတာ္ ဘံုသမား

ေရးသူ - ေမာင္ႏု (သခင္ႏု *1)
ေနပါဦး ကိုစိန္၊ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုက ဘယ္ႏွယ္ ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳး ေရာက္လာတာလဲ
ဒါေတြေျပာရင္ေတာ့ ဆုံးမွာ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ဒီကေန႕ခင္ဗ်ားနဲ့ တိုင္ဝင္ခ်င္တဲ့ ကိစၥတခု ရွိတယ္
ဟုတ္ကဲ့
ျမန္မာျပည္မွာ လူဦးေရ ၁၄ သန္း ရွိတယ္ မဟုတ္လား အဲဒီ ၁၄ သန္းထဲ လူတန္းေစ့ေအာင္ မစားရတဲ့ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ ထင္သလဲ"
အင္း ဆိုစမ္းပါအုံး
ဒီ ၁၄ သန္း ထဲမွာ လူတန္းေစ့ အဝတ္မဝတ္ရတဲ့ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ။ နာဖ်ား မက်န္းရွိလို႕မွ လူတန္းေစ့ ေဆးဝါး မကုသရတဲ့ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ။ ကြၽန္ေတာ့ ခန္႕မွန္းေျခ အတိုင္းဆိုရင္ ဒီလူစားေတြ အကုန္စုေပါင္းထားတဲ့ လူဦးေရဟာ အဖ်င္းဆုံး ၁၂ သန္း ေလာက္ေတာ့ ရွိမွာဘဲ။ *2
ဟုတ္ကဲ့ ဆက္စမ္းပါအုံး
လူဦးေရ ၁၄ သန္း ရွိတဲ့အနက္ ၁၂ သန္း ေလာက္ လူေတြ လူတန္းမေစ့ဘဲ ေနရတာဟာ အစားအေသာက္ အဝတ္အစား ေဆးဝါးေတြကို ဝယ္ႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းအင္အား ျမန္မာျပည္မွာ မရွိလို႕လား။ ရွိေပတဲ့လဲ သည္ပစၥည္းေတြကို က်န္ ၂ သန္း ေလာက္ရွိတဲ့ လူတစုက ခ်ဳတ္ခ်ယ္သိမ္းပိုက္ထားလို႕လား ဆိုတာ ေလးေလးနက္နက္ေတြးရမယ္။ အဲဒီလို ေလးေလးနက္နက္ေတြးလိုက္ရင္ ထြက္လာတဲ့ အေျဖကေတာ့ လူ ၁၂ သန္း လူတန္းေစ့ မေနရတာဟာ ၂ သန္းေလာက္ လူစုက လူတန္းေစ့ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို လက္ဝါးၾကီးအုပ္ထားလို႕လားဘဲ ဆိုတာ ထြက္လာလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ တခါထပ္ျပီး စဥ္းစားရလိမ့္အုံးမယ္။ ဒီတိုင္းျပည္အတြင္းမွာ ၂ -သန္းေသာ လူတစုက လူတန္းေစ့ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ခ်ဳတ္ခ်ယ္တဲ့ နည္းစံနစ္ဟာ မွန္သလား မွားသလားဆိုတာ ဆက္ျပီး စဥ္းစားရလိမ့္မယ္။ ဒီဟာကို ဆက္ျပီး စဥ္းစားလိုက္ရင္ ဒီစံနစ္ဟာ မွားတယ္ဆိုတဲ့ အေျဖထြက္လာလိမ့္မယ္။ ဒီအေျဖရရင္ ဒီမွားတဲ့ စံနစ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ျပင္ရမယ္ ဆိုတာကို ဆက္ျပီး ေတြးရလိမ့္မယ္။
လူ ၂-သန္းေလာက္က လူ ၁၂-သန္းေလာက္ကို လူတန္းမေစ့ေအာင္ ခ်ဳတ္ခ်ယ္ထားႏိုင္တာဟာလဲ စင္စစ္ေသာ လူ ၁၂ သန္းဟာ မစည္းလုံးမိေသးတာဟာဘဲ စင္စစ္ေသာ ဒီလူ ၁၂-သန္းဟာ မသိနားမလည္ၾကေသးလို႕ဘဲ။ အဲဒီေတာ့ လူ ၁၂ သန္းေလာက္ကို ၂ သန္းမွ်ေလာက္ေသာ လူတစုက လူတန္းမေစ့ရေအာင္ ခ်ဳတ္ခ်ယ္ထားတဲ့ စံနစ္မွားကို ျမန္မာျပည္က ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ လုပ္ကိုင္ၾကရင္ လူတန္းမေစ့တဲ့ လူ ၁၂ သန္း ကို သိနားလည္ေအာင္ လုပ္ေပးၾကရေပလိမ့္မယ္။
ဘာေတြ နားလည္ေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္ဆိုရင္ ဒီလူ ၂ သန္းမွာရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ခင္ဗ်ားတို႕ကသာ ေပးရေသာေၾကာင့္ စင္စစ္မွာ ခင္ဗ်ားတို႕သာလွ်င္ ဒီလူ ၂သန္း ခ်ဳတ္ခ်ယ္သိမ္းပိုက္ထားေသာ ပစၥည္းရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ သို႕ေပမဲ့ ခင္ဗ်ားတို႕က မသိနားမလည္တဲ့အတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးရေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႕၊ စည္းစိမ္ခံစားစရာရွိေတာ့ သူတို႕၊ ခင္ဗ်ားတို႕မွာေတာ့ လူတန္းမေစ့တဲ့ ဘဝနဲ့ပဲ တင္းတိမ္ျမဲ တင္းတိမ္ေနၾကရတာဘဲ။ ခင္ဗ်ားတို႕ သိနားလည္လာတဲ့ တေန႕မွာ ခင္ဗ်ားတို႕ စုရုံးမိၾကေပလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုစုရုံးမိတဲ့ေန႕မွာ သူတို႕လက္ထဲရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ ခင္ဗ်ားတို႕လက္ထဲေရာက္လာလိမ့္မယ္။ သူတို႕ေမာ္ခ်င္တိုင္းေမာ္ ေပ်ာ္ခ်င္တိုင္းေပ်ာ္ေနတဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ ခင္ဗ်ားတို႕ကိုယ္ကို ခင္ဗ်ားတို႕ လူတန္းေစ့ေနႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္ဟူေသာ အသိဉာဏ္မ်ားကို ဒီလူ ၁၂ သန္းစလုံးရဲ့ ဦးေႏွာက္ထဲ သံမိႈနဲ့ ႐ိုက္သြင္းထားသလိုေနေအာင္ လုပ္ေပးရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ေပးျပီးတဲ့ေန႕မွာ မွားေနတဲ့စနစ္ၾကီးဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ျပည္မွ တပါတည္းေပ်ာက္ကြယ္၍ သြားရမွာဘဲ၊
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သည္းမခံႏိုင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္မွန္တယ္ ထင္တဲ့ဟာကို လုပ္ေတာ့မွာဘဲ။ အဲဒါကိုႏု ကူမလား၊ ကူႏိုင္ပမလား။ ဒီကေန႕ ကိုႏုတို႕ကို ဒီကိုေခၚလာတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒါေျပာခ်င္လို႕ဘဲ။ ဘယ္နဲ့လဲ ပါမယ္ မဟုတ္လား။
ခင္ဗ်ားဟာ ႐ုရွားဘံုဝါဒဘဲ
ခင္ဗ်ား ယံုခ်င္လဲ ယံုေတာ့ ႐ုရွားျပည္နဲ့ ဘံုဝါဒအေၾကာင္းဆိုတာလဲ သတင္းစာထဲေလာက္မွာသာ ဘတ္ဘူးတာဘဲ။ က်ဳပ္ ႐ုရွားျပည္မွာ ဘာျဖစ္ေနတာကို ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ဗမာျပည္မွာ စံနစ္မွန္ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာကိုသာ ဂ႐ုစိုက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္လဲ ကြန္ျမဴနစ္ဇင္၊ ဆိုရွယ္လစ္ဇင္ဆိုတဲ့ ဝါဒေတြကို နံမည္ေလာက္သာ ၾကားဘူးတာဘဲ။ ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ မဘတ္ပါဘူး။ အင္း ... တခါတေလ ဘတ္ဘူးတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားက ျပန္ေျပာတဲ့အခါ နဲနဲပါးပါး ၾကားရပါရဲ့။ ဒီစာအုပ္ေတြကို နည္းနည္းပါးပါးေလာက္ေတာ့ သေဘာသိရေအာင္ ဘတ္ထားဘို႕ မိတ္ေဆြမ်ားက ေျပာၾကပါရဲ့။ သို႕ေပမဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဇင္ ဆိုရွယ္လစ္ဇင္ဆိုတဲ့ဝါဒေတြဟာ ဘာသာတရားကို ပစ္ပယ္တယ္ဆိုတာ ၾကားရေတာ့ ဒီစာအုပ္ေတြကို ဘတ္ကို မဘတ္ရဲဘူးဗ်။ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ဟာ တရားစစ္တရားမွန္ေပတဲ့ လူတိုင္းယံုၾကည္ႏိုင္တဲ့ တရား မဟုတ္ဘူး။ ပါရမီရွိသူမ်ားသာ ယံုၾကည္ႏိုင္တဲ့တရားဗ်။ ပါရမီကေလး ရွိလို ဒီဘဝမွာ လူျဖစ္ရတာေတာင္ လူ႐ိုး႐ိုး မျဖစ္ဘဲ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ၾကီးကို ယံုၾကည္သက္ဝင္တဲ့လူ ျဖစ္ရတာ၊ အဲဒီေတာ့ ဒီစာအုပ္ေတြကို ဘတ္မိရင္ ပုထုဇဥ္တို႕ သေဘာဆိုတာ အခက္သားဗ်၊ စိတ္ေျပာင္းခ်င္ ေျပာင္းသြားမွာ အဲဒီလို ေျပာင္းသြားရင္ ပါရမီရွိလို႕ ေတြ႕ေနရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာၾကီးကို စြန္႕မိမွာ အေၾကာက္ၾကီး ေၾကာက္ျပီး ၊ ဒီစာအုပ္ေတြကို မဘတ္ဘဲ ေနတာဘဲ။
ကဲဗ်ာ ဒါေတြထားပါေတာ့ ဒီဝါဒေတြကို ကြၽန္ေတာ္လဲ နားမလည္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတဲ့ စံနစ္မွန္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ တည္ေအာင္ ကူမလား။
ဒီလိုရွိတယ္ဗ်၊ ဒီဓနရွင္ေတြကလဲ ခင္ဗ်ားေျပာသလိုဘဲ ဆိုးပါတယ္။ သို႕ေပမဲ့ ဒီဓနရွင္ေတြကို ပ်က္စီးဘို႕ကို လုပ္ဘို႕ မေျပာထားနဲ့၊ ဒင္းတို႕ ပ်က္စီးပါေစဆိုတဲ့ စိတ္ကိုေတာင္ မေမြးရဘူးလို႕ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေဟာခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုစိန္ေျပာတဲ့ စံနစ္မွန္ဆိုတာကို ျမန္မာျပည္မွာ တည္ေအာင္လုပ္ရရင္ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအလိုႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္က်ေနမွာဘဲ။
ကိုႏုေရ ... ေရွမေနနဲ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတဲ့ စံနစ္မွန္ကို ခင္ဗ်ားလုပ္မလား မလုပ္ဘူးလား။
မလုပ္ဘူး
ဘာျဖစ္လို႕
ဘုရားအလိုေတာ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္လို႕
ခင္ဗ်ားတို႕ အေတာ္ၾကပ္တဲ့လူဘဲ (ေဒါသႏွင့္) ခင္ဗ်ား ဘယ္ေတာ့မွ ဘုရားအလိုကို မဆန္႕က်င္ဘူးလား။ ဘုရားက အိမ္ေထာင္ျခင္း၊ သားေမြးျခင္းဆိုတဲ့ ရြာသူတို႕ရဲ့ အလုပ္ဟာ အင္မတန္ယုတ္တဲ့ တရားလို႕ ဓမၼစၾကာထဲမွာ အတိအလင္း ေဟာေသးတယ္ - ဒီအလိုကို ဆန္႕က်င္ျပီး ခင္ဗ်ားတို႕ မယားေတြ ယူတယ္၊ သားသမီးေတြ ေမြးခဲ့ၾကတယ္။ ခုသာ ေမြး႐ံုမကဘူး၊ ေနာင္လဲ ေမြးၾကအုံးမွာဘဲ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႕ဟာ ဘုရားအလိုေတာ္ကို ခုသာ မဟုတ္ဘူး၊ ေနာင္လဲ ဆန္႕က်င္မယ္ဆိုဒါ ျဖစ္မေနဘူးလား။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႕ဟာ ခင္ဗ်ားတို႕ လုပ္ခ်င္ဒါဆိုရင္ ဘုရားအလိုေတာ္နဲ့ ဆန္႕က်င္ေပေစ လုပ္မယ္။ မၾကိဳက္တာဆိုရင္ ဘုရားအလိုနဲ့ ဆန္႕က်င္လို႕ မလုပ္ခ်င္ဘူးလို႕ ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြ ေပးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ မလုပ္ရဲဘူးလို႕ ခပ္ရဲရဲေျပာပါဗ်။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို လႊဲမခ်ေနပါနဲ့။
လူ ၁၂ - သန္း ရဲ့ ဝဝစားရမႈ၊ လူတန္းေစ့ အဝတ္ဝတ္ရမႈ၊ အသက္ရွည္မႈ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ခင္ဗ်ား ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားပါ။
ဘုရားအလိုနဲ့ ေရွးဦးစြာ ဆန္႕က်င္တာကေတာ့ ခင္ဗ်ား ခုတင္က ေျပာသြားတဲ့ ဘာဆိုလဲ ဓနရွင္ ဟုတ္လား၊ အင္း အဲဒီ ဓနရွင္ေတြဘဲ၊ ဘယ္လိုဆန္႕က်င္သလဲ သိလား၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေလာဘ,ေဒါသ,ေမာဟတို႕သည္ သံသရာၾကီးထဲတြင္ က်င္လည္ေအာင္ လုပ္တတ္တဲ့ သေဘာရွိလို႕ ဒီမီးေတြကို ေသေအာင္ သတ္ႏိုင္ရင္ သတ္၊ မသတ္ႏိုင္ေသးရင္လဲ ဒီမီးေတြကို ပါးႏိုင္သေလာက္ ပါးရမယ္လို႕ ေဟာၾကားပစ္ခဲ့တယ္။ ဒီဓနရွင္ေတြက ဒါ ငါ့လယ္ေတြ၊ ဒါ ငါပစၥၥည္းေတြဆိုျပီး ေလာဘမီးေတြကို ထင္းထိုးေပးေနၾကတယ္။ ေလာဘဆိုတဲ့ အရင္းခံ တဏွာဟာ ၾကီးလာျပီဆိုမွျဖင့္ ေဒါသ,ေမာဟ ဆိုတဲ့ တဏွာေတြေကာ ေရာက္မလာၾကေတာ့ဘူးလား။ အဲဒီေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက တဏွာမီးေတြကို သတ္ဘို႕ေဟာတယ္။ ဓနရွင္ေတြက တဏွာမီးေတြကို ေမႊးေပးေနတယ္။ စင္စစ္မွာ ဆိုရင္ ဓနရွင္ေတြသာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ့ အလိုေတာ္နဲ့ ဆန္႕က်င္ေနၾကဒါ။
ဒီပစၥည္းေတြကိုယူျပီး ဘံုပစၥည္းလုပ္လိုက္ရင္ ငါ့လယ္ - ငါ့ေငြ - ငါ့ပစၥည္း စြဲလမ္းစရာမရွိလို႕ ထင္းမရွိတဲ့ မီးဟာ ျငိမ္းသြားရသလိုဘဲ၊ ေလာဘမီးရဲ့ ထင္းနဲ့ တူတဲ့ ငါ့ပစၥည္း - ငါ့ေငြ-ငါ့လယ္ေတြ မရွိရင္ ဒီေလာဘမီးေတြလဲ ျငိမ္းရမယ္ မဟုတ္လား။ မျငိမ္းႏိုင္ေသးရင္လဲ မီးေတာက္ေသးရမယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ဘံုပစၥည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ လူေတြဟာ ဘုရားအလိုေတာ္က် ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့လူ၊ ဘုံပစၥည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့စံနစ္ဟာလဲ ဘုရားအလိုေတာ္က်ျဖစ္တဲ့ စံနစ္လို႕ ဆိုရင္ မွားမလား။
ေနာက္ျပီး အဘိဇၥ်ာဆိုတဲ့ စိတ္ကို မေမြးနဲ့ ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားကို ဥပမာတခုနဲ့ ျပမယ္။ က်ားကို မေၾကာက္ၾကနဲ့လို႕ ေမာင္းခတ္ထားတယ္။ သို႕ေပမဲ့ ျမိဳ႕ထဲမွာ က်ားေတြ လမ္းေလွ်ာက္ေနတာကို ျမင္ရရင္ ျမင္ရတဲ့ လူေတြ မေၾကာက္ဘဲ ေနမလား၊ ဒီက်ားေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လိုက္ရင္ ေၾကာက္စရာက်ားေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ေၾကာက္တဲ့လူေတြ ရွိၾကအုံးမလား။ လူတေယာက္ဟာ သိပ္ခ်မ္းသာေနတယ္။ လူတေယာက္ဟာ သိပ္ဆင္းရဲေနတယ္။ ထုံးစံအတိုင္း ဆင္းရဲတဲ့လူက ခ်မ္းသာတဲ့လူအေပၚမွာ အဘိဇၥ်ာစိတ္ထားဘဲ၊ ဒီအေကာင့္ပစၥည္းေတြ ငါဘဲရပါေတာ့ ဆိုတဲ့ စိတ္ေမြးမွာဘဲ။ သို႕ေပမဲ့ ဘံုပစၥည္းလုပ္ပစ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဘယ္ဆင္းရဲသားလဲ မရွိ၊ ဘယ္ဓနရွင္လဲ မရွိလို႕ ဘယ္အဘိဇၥ်ာစိတ္ေကာ ေပၚႏိုင္ပါအုံးမလား၊ အဘိဇၥ်ာစိတ္ေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုရင္ လုံးလုံးမေပ်ာက္ေတာင္ နဲသြားတယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတဲ့စံနစ္ဟာ ဘုရားအလိုေတာ္က် စံနစ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ "
ခ်မ္းသာတယ္ ဆင္းရဲတယ္ဆိုဒါေတာ့ ကုသိုလ္၏ ဖန္တီးမႈဘဲလို႕ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးဟ ေဟာခဲ့တယ္။ ကိုစိန္ရဲ့ ဘဝသံသရာက ဒါနမ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့တာေၾကာင့္ ယခုမ်က္ေမွာက္မွာ လာျပီး ခ်မ္းသာၾကရတာ၊ ဒီေတာ့ ယခုဘဝမွာ ဆင္းရဲၾကရဆိုရင္ ထိုဘဝသံသရာက ဒါနမ်ိဳးေစ့ မခ်ခဲ့လို႕ဘဲ မဟုတ္လား။ ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္လဲ ဆင္းရဲေနဒါဘဲ။ သို႕ေပမဲ့ ကိုယ့္ဒါနမ်ိဳးေစ့ မရွိလို ဆိုျပီး သည္းခံႏိုင္တယ္။ နိဗၺာန္မရေသးမီ ဘဝဆက္တိုင္း ခ်မ္းသာေအာင္ဆိုျပီး ဒါနမ်ိဳးေစ့ကို အခြင့္ရတိုင္း စိုက္ပ်ိဳးတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ -
ကဲကဲ- နားလည္ျပီ ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ျပီ ကိုႏု ဆင္းရဲတာ ခ်မ္းသာတာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္၏ ဖန္တီးမႈဘဲလို႕ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေဟာတယ္ဆိုျပီး ခင္ဗ်ားေျပာတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ္လဲ ယံုတယ္။ ျငင္းစရာ မရွိ။ ဘုရားက ဒါဘဲ ေဟာပစ္ခဲ့သလား။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေဟ့ သူေဌးေတြ၊ မင္းတို႕ ခ်မ္းသာတာဟာ ဟိုဘဝက ဒါနမ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့လို႕ဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႕ ခ်ခဲ့တဲ့ မ်ိဳးေစ့ရဲ့ အသီးအႏွံေတြကို မင္းတို႕ မိန္မိန္ရွက္ရွက္ သုံးေနၾကေတာ့၊ ဆင္းရဲသားေတြကလဲ ဒါနမ်ိဳးေစ့ မခ်ခဲ့မိလို႕ ဆင္းရဲရတာ ျဖစ္သမွ်ကိုဘဲ သည္းခံၾကေတာ့လို႕ ဒါဘဲေဟာပစ္ခဲ့သလား။ ဒီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္ သံသရာၾကီးထဲမွာ လယ္ရတယ္။ ဒီသံသရာၾကီးထဲမွာ လယ္ရလို႕ ပဋိသေႏၶေနျခင္း ဒုကၡ၊ အိုျခင္းဒုကၡ၊ နာျခင္းဒုကၡ၊ ေသျခင္း ဒုကၡ၊ ခ်စ္တဲ့လူေတြနဲ့ ကြဲရတဲ့ ဒုကၡ၊ မခ်စ္တဲ့လူေတြနဲ့ ေပါင္းသင္းရတဲ့ ဒုကၡ ဆိုတဲ့ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ့ ေတြ႕ၾကမယ္။ ဒီဒုကၡေတြက လြတ္ခ်င္ရင္ ဒီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကို စြန္႕ႏိုင္တဲ့ မဂ္တရားရေအာင္ အားထုတ္ၾက၊ ဒီလိုအားထုတ္မွသာ ငါဘုရား၏ အလိုေတာ္ျဖစ္တယ္လို႕ေကာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး မေဟာခဲ့ဘူးလား။
ဒီေတာ့ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတာဒင္ ရပ္ထားျပီး ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႕ရတယ္။ ဒီဒုကၡေတြ မေတြ႕ေအာင္ ဒီကုသိုလ္ကိုလဲ စြန္႕ရမယ္ဆိုတဲ့ အယူအထိ ဆက္မယူတာ သူေဌးေတြရဲ့ အလိုေတာ္ဗ်၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ့ အလိုေတာ္ မဟုတ္ဘူး။ ဓနရွင္အယူဝါဒဗ်။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ့ အယူဝါဒမဟုတ္ဘူး
စင္စစ္ေတာ့ ဒီဓနရွင္ေတြဆိုတာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေဟာပစ္ခဲ့တဲ့ တရားေတြကို သူတို႕ရဲ့ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အလြဲသုံးစား လုပ္ပစ္ေနၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့လိုဘဲ ဘံုဝါဒကို ႏွစ္ျခိဳက္ေနတဲ့ လူတစုကေတာင္ ဘာသာတရားဆိုတာ ဘယ္ဘုရားရဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္ျဖစ္ သူေဌးေတြကိုသာ ကာကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္လို႕ လူအမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲသားေတြ ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ဘာသာတရားကို အကုန္ပယ္ရမယ္လို႕ ေျပာၾကကုန္ျပီ။
အခု ဒီေလာက္ျဖစ္ေနရင္ ေနာက္ဒီထက္ထိ ဆင္းရဲတဲ့ လူေတြက ဆင္းရဲငတ္ျပတ္ျပီး ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြကလဲ သိပ္ႏွိပ္ျပီး ခ်မ္းသာကုန္ၾကရင္ ရတနာသုံးပါးကို လူေတြဟာ ဒါထက္ ပစ္ပယ္ၾကလိမ့္အုံးမယ္။
စင္စစ္မွာေတာ့ ဘာသာတရားက ဓနရွင္ေတြကို ကာကြယ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဓနရွင္ေတြကသာ သူတို႕ကို ကာကြယ္ေအာင္ ဘာသာတရားကို အလြဲသုံးစားလုပ္တာ။ သည့္ျပင္ ဘာသာတရားေတြကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လဲ နားမလယ္လို႕ မေျပာတတ္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာတရားကိုေတာ့ ဓနရွင္ေတြ အလြဲသုံးစားလုပ္ေနတာ အမွန္ဘဲ။
အဲဒီေတာ့ ကိုႏုက ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ဟာ အနႏၲရွိတယ္ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားယံုၾကည္ရင္ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို ေက်းဇူးျပန္ဆပ္ အေကာင္းလုပ္ပါ။ ရတနာသုံးပါးကို ၾကည္ညိဳေနတဲ့ လူေတြ နည္းပါးေအာင္ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ဘာသာတရားေတာ္ၾကီးကို အလြဲသုံးစားလုပ္ေနတဲ့ ဓနရွင္စံနစ္ကို အျမစ္ကပါ သုတ္သင္ပစ္ဘို႕ဘဲ။
ရတရာသုံးပါးကို ၾကည္ညိဳေနတဲ့ လူေတြ နည္းပါးတယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ေျပာလို႕ ရတနာသုံးပါးကို ၾကည္ညိဳေနေပတဲ့လဲ မဆည္းကပ္တဲ့ လူေတြရဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာရအုံးမယ္။
အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ၾကားဘူးတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ လူေတြဟာ ဒါေလာက္ငတ္ျပတ္ျပီး တေန႕ထက္ တေန႕ အလ်င္မွီေအာင္ ရွာေဖြရ လုပ္ရ ကိုင္ရနဲ့ ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္ဘို႕ စိတ္နဲ့ လူနဲ့ အားပါအုံးမလားလို႕ ငတ္ေလ သာျပီး မအားေလဘဲ။ ကြၽန္ေတာ့ကို ၾကည့္ေလ။ ဒီအသက္နဲ့ ဒီကိုယ္ျမဲေအာင္ တလုပ္တခဲ ရပါမဲ့အေၾကာင္း ဝီေခၚေနေအာင္ ရွာေနရေတာ့ ရတနာသုံးပါးဆိုတာ ဘယ္အနားေနမွန္း မသိတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲဆိုတာ မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ေလာကနီတိဆရာကလဲ ဆိုထားတယ္ မဟုတ္လား။ စိတ္ခ်မ္းသာမွ ေကာင္းမႈျပဳႏိုင္မယ္လို႕ ဒီငတ္ေနတဲ့ လူေတြဟာ ဘယ္မွာသြားျပီး စိတ္ခ်မ္းသာႏိုင္ပါ့အုံးမလဲ။ စိတ္မခ်မ္းသာၾကရင္ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး အလိုေတာ္က်ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားကို အားထုတ္ႏိုင္ပါအုံးမလဲ။
ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာ မွန္မမွန္ကို ဘယ္မွာမွ သြားၾကည့္မေနနဲ့။ ဥပုသ္သီတင္းေန႕ ေက်ာင္းတို႕ ဇရပ္တို႕မွာ လိုက္ၾကည့္၊ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ေရွ႕မွီေနာက္မွီ လူၾကီးေတြကို ေမး၊ တရာေမးရင္ တရာလုံးက ေရွ႕ကေလာက္ ဥပုသ္ဇရပ္ေတြမွာ လူေတြ မစည္ဘူးလို႕ ေျပာလိမ့္မယ္။ ဒါ ဘာျဖစ္လို႕လဲ။ ေရွ႕က လူေတြဟာ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ဆိုေတာ့ တရားအားထုတ္ဘို႕ စိတ္လဲ အားတယ္၊ လူလဲ အားတယ္၊ ခုအခါဆိုေတာ့ တေန႕နဲ့ တေန႕ အလ်င္မွီေအာင္ မေသ႐ံုကေလး စားရေအာင္ ေျပးလႊားေနရေတာ့ ဘယ္မွာ စိတ္အားလူအား ရွိႏိုင္ပါ့မလဲ။
ဒီေတာ့ ဓနရွင္စံနစ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ဆိုးသလဲ ဆိုတာ ကိုႏုေတြ႕ျပီ မဟုတ္လား။အခ်ိဳ႕လူတစုကို ဘာသာတရားကို ပစ္ပယ္ေအာင္ ဒီ ဓနရွင္စံနစ္က လုပ္ခဲ့တယ္။ ၾကည္ညိဳေနတဲ့ လူမ်ားကိုလဲ ရတနာသုံးပါးကို မဆည္းကပ္ေအာင္ ဒီဓနရွင္စံနစ္ကဘဲ လုပ္ေပးျပန္တယ္ မဟုတ္လား။
ဘုံပစၥည္းလုပ္လိုက္ရင္, အားလုံးလူေတြ လူတန္းေစ့ ဝတ္စား ေနထိုင္ၾကရလို႕ အားလုံးလူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာၾကလိမ့္မယ္။ အားလုံးလူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာၾကေတာ့ ဒီလူေတြဟာ ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္ႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္။
ခုေနအခါ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္ၾကလို႕ လူေတြဟာ ခိုးဝွက္တိုက္ခိုက္ျခင္းဆိုတဲ့ အကုသိုလ္ ဒုစ႐ိုက္ေတြကို က်ဴးလြန္ၾကရင္ ဘံုပစၥည္းလုပ္လိုက္တဲ့ အခါ ဘယ္သူ႕ပစၥည္းမွလဲ ခိုးစရာ တိုက္စရာမရွိတဲ့ အတြက္ ခိုးမႈ,တိုက္မႈဆိုတဲ့ ဒုစ႐ိုက္တရားေတြလဲ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ ပေပ်ာက္ကုန္ၾကမွာဘဲ။
ဒီေတာ့ ဓနရွင္စံနစ္ရွိတဲ့ အတြက္ ေလာဘမီး,ေဒါသမီး,ေမာဟမီးေတြ တဟုန္းဟုန္းေတာက္ ျပင္းလာတယ္။ အဘိဇၥ်ာစိတ္ေတြ လႊမ္းမိုးေနတယ္။ ဘာသာတရားကို ပစ္ပယ္တဲ့ လူဦးေရတိုးလာတယ္။ ဘုရား,တရား,သံဃာ, ရတနာျမတ္သုံးပါးကို ၾကည္ညိဳေပတဲ့လဲ မဆည္းကပ္ၾကတဲ့ လူေတြမ်ားလာတယ္။ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ စိတ္မခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြ မ်ားမယ္။ ခိုးမႈ တိုက္မႈဆိုတဲ့ ဒုစ႐ိုက္တရားေတြ မ်ားလာရမယ္။
ဘုံစံနစ္ရွိရင္ ဘာျဖစ္မလဲ၊ ေလာဘ,ေဒါသ,ေမာဟ မီးေတြ တခါထဲ ျငိမ္းမသြားေတာင္ မီးအားေသးရမယ္။ အဘိဇၥ်ာစိတ္ေတြ တခါထဲ ကုန္မသြားေတာင္ အဘိဇၥ်ာစိတ္ေတြ နည္းရမယ္။ ဘာသာတရားကို ၾကည္ညိဳတဲ့ လူဦးေရ တိုးလာမယ္လို႕ေတာ့ အမွန္မေျပာ ႏိုင္ဘူး။ သို႕ေပမဲ့ ၾကည္ညိဳေနတဲ့ လူတိုင္းေတာ့ ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ၾကရလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ဝမ္းစာအတြက္ အလုအယက္ တိုက္ခိုက္ျပီး မစားရတဲ့ အတြက္ တေယာက္နဲ့ တေယာက္ကိုလဲ ပိုမိုရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္လာၾကလိမ့္မယ္။ ရန္အျဖစ္ နဲမယ္။ လူတန္းေစ့ စားရေသာက္ရလို႕ လူေတြ ပိုျပီး စိတ္ခ်မ္းသာလာလိမ့္မယ္။ အလုအယက္ အတိုက္အခိုက္ဆိုတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ေတြလဲ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ နဲသြားလိမ့္မယ္။ "
ထိုအတြင္း အသက္ ၇၀ - အရယ္ေလာက္ရွိေသာ အေမၾကီးတဦး ႏွမ္းပစ္မုန့္မ်ား ထည့္ထားေသာ ဘမ္းကို ရြက္၍ သူ႕ကိုယ္ကို မႏိုင္တႏိုင္ႏွင့္ သယ္ယူကာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ႏွမ္းပစ္- ႏွမ္းပစ္ဟု ဟစ္ေအာ္သြားသံကို ၾကားရေလ၏။ ကိုစိန္သည္ ထိုအေမၾကီးကို ေခတၱမွ် စိုက္ၾကည့္ျပီးေနာက္ (သက္မခ်၍) --
ၾကည့္စမ္း - ကိုႏု၊ ဒီေသခါနီး အမယ္ၾကီးဟာ ထမင္းတလုပ္အတြက္ ေသေျပး - ရွင္ေျပး အလုပ္-လုပ္ေန ၾကရေသးတယ္။ ဒီဓနရွင္ေတြဟာ ကိုယ္သုံးႏိုင္ဒါထက္ ပိုေနတဲ့ ပစၥည္းေတြကို မိႈတက္ခံျပီး ေလွာင္ထားေတာ့ ဒီေလာက္အရြယ္ အမယ္ၾကီးေတြ အဘိုးၾကီးေတြ လဲ အခုအထိ ေျပးလႊားေနရေသးတာေပါ့။ "
ေလွာင္ထားဆို ဒီလိုရွိေသးတာကိုး။ အသက္က ဘယ္ေလာက္အထိ ေနၾကရမယ္ဆိုဒါ မသိၾကေတာ့ တသက္မွာ တင့္တင့္တယ္တယ္ ေနသြားႏိုင္ေအာင္ ေလွာင္ထားရေတာ့ ဒါဘဲ။ ဒါမွမကေသးဘူး၊ မိဘေတြ ေသသြားျပန္ရင္လဲ သူတို႕ရဲ့ သားသမီးေတြ တင့္တင့္တယ္တယ္ ေနထိုင္စားေသာက္သြားႏိုင္ေအာင္ ေလွာင္ထားရတာဘဲ ကိုစိန္ရဲ့။
အဲဒါ ဒီလူေတြ မွားဒါဘဲ။ ခ်မ္းသာတဲ့လူေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ ခ်မ္းသာရင္းက ကုန္းေကာက္စရာ မရွိေအာင္ မြဲသြားၾကဒါေတြ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ မ်က္စိေအာက္မွာ တပံုၾကီး မဟုတ္လား။ သားသမီးဆိုဒါေတာ့ မေျပာနဲ့ေလ။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့ မိဘေတြ ေသျပီး သားသမီးေတြ ငတ္ေနတာ ျပည့္လို႕ မဟုတ္လား။ ဘုံပစၥည္းစံနစ္ရွိေနရင္ ငါ့ပစၥည္း ပ်က္စီးမ်ားသြားမလားလို႕ ပူေနရတဲ့ ေသာကလဲ ေပ်ာက္မယ္။ သူ႕တသက္ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕သားသမီး ေျမးျမစ္ တသက္ကို ေရာက္ပေစ ဘံုစနစ္ရွိသ၍ ဘယ္သူမွ မစားရမွာ မစိုးရိမ္ရ၊ မဝတ္ရမွာ မစိုးရိမ္ရဘူး မဟုတ္လား။
အဲဒီေတာ့ ကိုႏု - ခင္ဗ်ား ဘံုစံနစ္ကို သေဘာက်ျပီ မဟုတ္လား။ ဒီစံနစ္ ျမန္မာျပည္မွာ တည့္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ လူစု လုပ္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ့ အကူအညီလဲ လိုခ်င္တယ္ ေပးမလား။
ဆင္းရဲသားေတြ ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္တာနဲ့ ဓနရွင္ေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရမယ္ဆိုတာ မတရားဘူး ထင္တယ္ ကိုစိန္
ဆင္းရဲသားေတြ ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္တာနဲ့ ဆိုတဲ့ စကားကို မသုံးပါနဲ့။ ခုေျပာခဲ့တာေတြကိုလဲ ခင္ဗ်ားၾကားခဲ့ျပီးျပီ။ ဒီေတာ့ ဆင္းရဲသားေတြခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္တာနဲ့ ဆိုတဲ့ စကားအစား ေလာကၾကီးနဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဓနရွင္စံနစ္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားစကားဟာ သာျပီး မွန္မွာဘဲ။
တရားတယ္ မတရားဘူးဆိုတာေတာ့ မေျပာနဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ဘုရားအေလာင္းဟာ ဂဏန္းလက္မ ျဖစ္စဥ္က သူ႕မိတ္ေဆြပုဏၰားရဲ့ မ်က္ေစ့ကို စားခ်င္တဲ့ က်ီးကန္းနဲ့ က်ီးကန္းရဲ့ မိတ္ေဆြ ေျမြရဲ့ လည္ပင္းေတြကိုေတာင္ ေလာကၾကီး အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ျဖတ္ပစ္လိုက္ေသးတာ နိပါတ္ေတာ္ထဲမွာ အထင္အရွားဘဲ မဟုတ္လား။ က်ီးကန္းနဲ့ ေျမြရဲ့ လည္ပင္းကို ျဖတ္တာေတာ့ က်ီးကန္းနဲ့ ေျမြရဲ့ ဘက္က ၾကည့္ရင္ မတရားဘူးေပါ့။ သို႕ေပမဲ့ သူတို႕ကို မသုတ္သင္လိုက္ရင္ ေနာက္ကို လူေတြ တိရစၦာန္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားပ်က္စီးေအာင္ ဒီက်ီးနဲ့ ဒီေျမြ ၂ ေကာင္ေပါင္းျပီး လုပ္ေနမွာဘဲ မဟုတ္လား။ ဒီလိုလုပ္မွာစိုးလို႕ ဘုရားအေလာင္းကိုယ္တိုင္ဘဲ သုတ္သင္ပစ္လိုက္ရတယ္ မဟုတ္လား။ နိပါတ္ေတာ္ထဲမွာ ရွာရင္ ဒါမ်ိဳးေတြ ျပည့္ေနမွာဘဲ။
အဲဒီေတာ့ ဆင္းရဲသားေတြ ခ်မ္းသာေအာင္ မလုပ္ခ်င္ေန ေလာကၾကီးအတြင္းမွာ ခိုးမႈ၊ တိုက္မႈ ဒုစ႐ိုက္ေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ ခင္ဗ်ားမလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ အဘိဇၥ်ာစိတ္ေတြ ပါးကုန္ေအာင္ မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ ၾကည္ညိဳသူတိုင္း ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္ႏိုင္ေအာင္ ခင္ဗ်ား မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြ တေလာကလုံး ျပန့္ပြားေအာင္ ခင္ဗ်ား မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ ေလာဘမီး-ေဒါသမီး-ေမာဟမီးေတြ ပါးရွားေအာင္ ခင္ဗ်ား လုပ္မေပးခ်င္ဘူးလား။
အဲဒါေတြ လုပ္ခ်င္ရင္ ဘံုစံနစ္ကို လုပ္ေပေတာ့။ ဘံုစံနစ္ကလြဲလို႕ ဒီေလာကၾကီးထဲမွာ ဒီဟာေတြကို လုပ္ေပးႏိုင္တာ မရွိေတာ့ဘူး။ "
ကိုစိန္၏ စကားမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ့အား စိတ္ဝင္စား႐ံုသာမက မ်ားစြာႏွစ္သိမ့္ေစ၏။ ဘံုဝါဒသည္ ဘုရားဝါဒႏွင့္ ဆန္႕က်င္သည္ဟု ေရွးက ထင္ခဲ့မိေသာေၾကာင့္၊ စစ္ေဆးျခင္း မျပဳဘဲ ဘံုဝါဒကို ေရွာင္ရွားခဲ့၏။ ယခုမူကား ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမ႓ာတသိန္းပတ္လုံး သတၱဝါေတြ၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ပါရမီျဖည့္ခဲ့ျပီး ေက်းဇူးေတာ္အနႏၲႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည့္ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ေက်းဇူးကို ဆပ္လိုလွ်င္ ဘံုဝါဒကို တည္ျမဲေအာင္ လုပ္မွပင္ ျဖစ္ရေတာ့မည္ဟု စိတ္ထဲ အေတာ္လႈပ္ရွားသြားေလသည္။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ ၄၅ -ဝါ ပတ္လုံး သကၠာယဒိဌိကို ပယ္ရန္ ေဟာေျပာခဲ့၏။ ဘံုဝါဒသည္ ထိုဒိဌိကို ပယ္ရန္ ပဌမ စခမ္း ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။
ကြၽန္ေတာ္၏ အယူအဆတို႕မွာ တမ်ိဳးေျပာင္းလဲလာသည္ကိုလည္း အနည္းငယ္ခံစားစျပဳလာေလ၏။
ကြၽန္ေတာ္၏ ေရွ႕တြင္ရွိေသာ ခေလးအေလာင္းသည္လည္း တစတစ ညိဳမဲ၍ လာေလ၏။ ၎ကိုသျဂၤိဳဟ္ရန္အတြက္ ဘာမွ် ျပင္ဆင္ျပီးသည္ကို မေတြ႕ရ၊ အလိုက္သိစြာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ စီးလာေသာ ေမာ္ေတာ္ကားသမားအား ခေလးထည့္ရန္ ေသတၱာတလုံးႏွင့္ ကန္ေတာ့ပြဲဝယ္ရန္ ေငြေပးျပီး လႊတ္လိုက္ရေလ၏။
အေတာ္ကေလးၾကာေသာအခါ မွာလိုက္ေသာ ပစၥည္းမ်ား အားလုံးေရာက္လာသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ စီးလာေသာ ေမာ္ေတာ္ကားေပၚသို႕ ကားေမာင္းသမားကို ေတာင္းပန္၍ တင္ျပီး သုႆန္သို႕ ပို႕လိုက္ရေလ၏။
အားလုံးကိစၥမ်ား ျပီးစီး၍ အိမ္သို႕ျပန္လာေသာအခါ အျခားအလုပ္မ်ားကို ထိုေန႕အဘို႕ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ကိုစိန္ေျပာလိုက္ေသာ စကားမ်ားကိုသာ အဖန္တလဲလဲ ေတြးေတာ၍ ေနေလေတာ့သတည္း။
ေမာင္ႏု
____________________
*1 ( စာေရးသူ သခင္ႏုသည္ နဂါနီစာအုပ္အသင္းကို ထူေထာင္ျပီး မာ့က္စ္ဝါဒ (ခ) ကြန္ျမဴနစ္ဆိုရွယ္လစ္ဇင္ကို ဗမာျပည္တြင္ ကနဦး ျဖန္႕ေဝသူမ်ားတြင္ တဦးအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ )
*2 ( ေရွးက ဗမာျပည္ လူဦးေရ စုစုေပါင္း ၁၄ သန္း ရွိျပီး အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ဆင္းရဲသားဦးေရမွာ ၁၂ သန္း ရွိသည္။ ထိုအခ်ိဳးအစားအတိုင္း ၂၀၁၅ တြင္ လူဦးေရ စုစုေပါင္း ၅၃ သန္း တြင္ ၄၅ သန္းသည္ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ဆင္းရဲသားဦးေရ ျဖစ္သည္။ )

0 comments:

Post a Comment