ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္
(၂)
ဒီမွာ စာဖတ္သူမိတ္ေဆြ..
သင့္မွာ အရာရာၿပီးျပည့္စံုေနေသာခ်စ္သူတဦး
ရွိေနသည္ဆိုၾကပါစို႔။ ဤခ်စ္သူမ်ားထံတြင္ သင္ စံထားေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ အရည္အေသြး အခ်က္အလက္အားလံုးသည္
ရွိေနသည္။ သူ၏ရုပ္ရည္ရူပကာအဆင္းမွာလည္း အျပစ္ဆိုစရာတကြက္တေလမွ်မရွိ။ သင္၏လိုအင္ဆႏၵ
မွန္သမွ်ကိုလည္း ေရႊဆိုေရႊေငြဆိုေငြ ခ်က္ခ်င္းျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္၏။ ေနာက္ဆံုး ပဥၥပါပီကဲ့သို႔
မႀကံဳစဖူးထူးကဲလွေသာအေတြ႔ထူးကိုလည္း ေပးစြမ္းႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ဤခ်စ္သူႏွင့္ပတ္သက္၍
အသိေပးစရာအခ်က္တခ်က္ကမူ ရွိပါသည္။ ယင္းမွာခ်စ္သူသည္ သာမန္လူသားကဲ့သို႔ လူသားမိခင္တဦးက
ကိုးလလြယ္၍ ဆယ္လဖြားခဲ့သူမဟုတ္ဘဲ ေခတ္လြန္စက္မႈသိပၸံပညာက တည္ေဆာက္ေမြးထုတ္ေပးလိုက္ေသာ
စက္ရုပ္တရုပ္ျဖစ္ေနသည္ဟူေသာအခ်က္ျဖစ္၏။ သူ႔တြင္ လူကေမြးလာေသာလူသားကဲ့သို႔ စိတ္ဝိညာဥ္(Soul)
မပါရွိေပ။ ဤသည္ကလြဲ၍ က်န္အရာအားလံုးႏွင့္ၿပီးျပည့္စံုေနေသာ ခ်စ္သူျဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာခ်စ္သူကို
သင့္ဘဝခရီးေဖာ္အျဖစ္ ေပါင္းသင္းသြားလာရန္အတြက္ လက္ထပ္ႏိုင္ပါမည္ေလာ။
ဤသည္မွာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အေမရိကန္ဒႆနဆရာႀကီးဝီလ်ံဂ်ိမ္းစ္(William
James) တင္ျပခဲ့သည့္ျပႆနာျဖစ္ပါသည္။ ဒႆန ပညာရပ္အသုိင္းအဝုိင္း တြင္စက္ရုပ္ခ်စ္သူျပႆနာ(Problem
of mechanical Sweetheart) ဟု လူသိမ်ားပါသည္။ စာဖတ္သူအေန ျဖင့္လည္း ဤျပႆနာအေပၚ မည္သို႔သေဘာထားမည္နည္း။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္လက္ထပ္ယူမည္”ဟု ေျပာမည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ “ဟာ ... ဒါမ်ိဳးႀကီးကိုေတာ့
ဘယ္လက္ထပ္ယူႏိုင္မွာလဲ” ဟု ေျပာမည္လား။ သို႔ျဖင့္ ဤစက္ရုပ္ခ်စ္္သူျပႆနာမွတဆင့္ လူ႔ေလာကႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
စဥ္းစားေတြးေတာစရာမ်ား ေပၚထြက္လာပါသည္။ လူ႔ဘဝတြင္ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအားလံုးကို
ျဖည့္စြမ္းရရွိၿပီးၿပီဆိုပါက ျပည့္စုံ သြားၿပီဟု ထင္ျမင္ယူဆၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ အဘယ့္ေၾကာင့္
စိတ္ဝိညာဥ္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားေနရပါသနည္း။ စက္ရုပ္ခ်စ္သူသည္ မိမိ၏ ရုပ္ပုိင္းလုိအင္ဆႏၵမွန္သမွ်ကို
အျပည့္အစံု မိမိအားျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ပါလွ်က္ႏွင့္ စိတ္၏ ဝိညာဥ္ဆိုတာေလး မပါသည့္အတြက္
အဘယ္ေၾကာင့္ ျပႆနာတက္သြားရပါသနည္း။ ယင္းစိတ္ဝိညာဥ္ဟူသည္မွာ အဘယ္နည္း။ မည္သည့္အရပ္၊
မည္သည့္ေနရာတြင္ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသနည္း။ ဤစိတ္ဝိညာဥ္ကို လူ႔ေလာကတေနရာရာတြင္မေတြ႔ေတြ႔ေအာင္ရွာယူလာၿပီး
မိမိ၏စက္ရုပ္ခ်စ္သူထဲသို႔ထည့္သြင္္း တပ္ဆင္ေပး၍မရႏိုင္သေလာ။ ရုပ္ပိုင္းျပည့္စုံမႈထက္
ဤစိတ္ဝိဉာဥ္က ပုိ၍အေရးႀကီးေနပါသလား။ ပုိၿပီးတန္ဖိုးရွိေနပါသလား။
ဤေနရာတြင္ဒႆနဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားဝင္လာပါသည္။
စိတ္(သို႔မဟုတ္) ဝိညာဥ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ “ရုပ္(Matter)” ဟူသည္မွာလည္း မည္သည့္အရာကုိ
ေခၚပါသနည္း။ စိတ္ႏွင့္ရုပ္တြင္မည္သည္က ပို၍ ပဓာနက်သနည္း။ မည္သည္ကပို၍ အေရးႀကီးသနည္း။
စသည့္ေမးခြန္း မ်ား၊ ျပႆနာမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယင္းတို႔သည္ ဒႆနေဗဒ၏ က႑ႀကီးတရပ္ျဖစ္ေသာ ရွိမႈေဗဒ(Ontology)ႏွင့္
သက္ဆိုင္ပါသည္။ ရွိမႈေဗဒ တြင္အဓိကအက်ဆံုးေမးခြန္းမွာ “ဤေလာက၏ အေျခခံအက်ဆံုးအစစ္အမွန္အရွိတရား(Reality)ဟူသည္
အဘယ္နည္း” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
အေနာက္တိုင္းဒႆနသမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္
ဒႆနပညာရွင္အသီးသီးတို႔သည္ ဤေမးခြန္းအတြက္ အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၾကပါသည္။ ရုပ္ဝါဒီမ်ားက
အစစ္မွန္ဆံုးအရွိတရားသည္ “ရုပ္” ျဖစ္သည္ဟုဆိုၾကသည္။ နာမ္ဝါဒီမ်ားကမူ စိတ္(ဝါ)ဝိညာဥ္နာမ္တရားသည္သာ
ဤေလာက ၏ အေျခခံအက်ဆုံးအရွိတရားျဖစ္သည္ဟု ခံယူၾကပါသည္။ သဘာဝဝါဒီ (Naturalist) မ်ားကလည္း
သဘာဝတရား(Nature) သာလွ်င္ တကယ့္အစစ္အမွန္ အေျခခံအရွိတရားျဖစ္သည္ဟု ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။
ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ အထက္ပါအယူအဆမ်ားႏွင့္
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လမ္းခြဲထြက္ခဲ့ေသာဒႆနျဖစ္၏။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔သည္ ရုပ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
စိတ္ဟူသည္ မည္သည့္အရာနည္း။ စိတ္ႏွင့္ရုပ္တြင္မည္သည္က ပို၍ အေျခခံက်သနည္း။ သဘာဝတရားသည္သာ
အေျခခံ ျဖစ္သေလာ စသည့္ျပႆနာမ်ားကို စိတ္မဝင္စားၾကေပ။ “လူဟူသည္ အဘယ္နည္း” ဟူေသာေမးခြန္းသည္သာ
လူသားတို႔အတြက္ ဒႆနပညာအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔ကခံယူၾကသည္။ လူသား၏ဘဝ ျဖစ္တည္မႈအေပၚတြင္သာ
ဂရုတမထား၍ သူတို႔၏ အယူအဆမ်ားကို တင္ျပၾကသည္။ လူ႔ဘဝႏွင့္မနီးစပ္ႏိုင္ေသာ ယႏၱိယသေဘာေဆာင္
စၾကဝဠာႀကီးမ်ား၊ လူ႔ဘဝႏွင့္အလွမ္းေဝးကြာလွေသာ ျဒပ္မဲ့စိတ္ကူးထည္ နာမ္တရားမ်ားသည္ လူ႔ေလာကအတြက္
မည္သို႔မွ်အေရးမပါႏိုင္။ သို႔အတြက္ယင္းတို႔ကို အေလးထားမေနႏိုင္ဟု ယူဆ ခဲ့ၾကသည္။ လူသားမ်ားႏွင့္လူ႔ေလာကႀကီးအတြက္
တကယ့္အေရးအႀကီးဆံုး၊ အဓိကအက်ဆံုးအမွာ လူသားတဦးခ်င္းစီ၏ ပုဂၢလဘဝ ျဖစ္သည္။ ယင္း သည္သာ
တကယ့္အေျခခံအစစ္အမွန္ အရွိတရားျဖစ္သည္ဟု ျဖစ္တည္မႈဝါဒကခံယူၾကေပသည္။
0 comments:
Post a Comment