Thursday, February 7, 2019

ဝက္ကုန္း အသံုးမတည့္ပါ(ဆင္ျဖဴကြၽန္းေအာင္သိန္း)

0 comments
ဝက္ကုန္း အသံုးမတည့္ပါဆင္ျဖဴကြၽန္းေအာင္သိန္း
လွလွႏြယ္ႏွင့္ ေမသဇင္ကို ေငးၾကည့္ရင္းက ရီးေဆး႐ိုးမွာ ရင္တြင္းသို႔ ဆို႔တက္လာသေယာင္ ခံစားရသည္။ ေျမးမကေလး မိမိေထြး၏ ႐ွားပါးေသာ မိန္းကေလးသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ျမင္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေခ်သည္။ ေျမးမကေလးသည္ ေက်ာက္ျပဳတ္ကုန္းရြာတြင္ မာမာခ်ာခ်ာမွ ရိွပါေလစ။ ကေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ႏွမ္းဖတ္ခဲ ထမင္းေသာ္မွ နပ္မွန္ေအာင္ ခ်က္ႏိုင္ပါေလစ။ ေျမးမကေလးတြင္ မိန္းကေလးသူငယ္ခ်င္း ႐ွားပါးျငား ေယာက်္ားကေလးသူငယ္ခ်င္းမူ ေပါမ်ားသည္။ ယခု သူ႔ေဘးတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္သဖြယ္၊ ေျခဆင္းလဲ လူတစ္ဖံု ထိုင္ေနၾကသူမ်ားပင္ ငါးေယာက္ရိွ၏။ ငေတာက္၏သား လွေမာင္ႏွင့္ လွေဆာင္။ တင္ေမာင္ျမင့္၏သား ဖိုးေအး၊ စံရင္၏သား ငဦး၊ သန္းထူး၏သား ေက်ာ္ျမေသာင္း။
သူတို႔ကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ၾကည့္မိေသာအခါ ရီးေဆး႐ိုး မ်က္ရည္ေဝ့ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ပင္ကိုက သီေဝေသာ အဘိုးႀကီးအိုတစ္ေယာက္၏ မ်က္လံုးတြင္ ေတာ္ရံုမ်က္ရည္ေဝ့ကာမွ်ျဖင့္ မသိသာ။ သူတို႔ထဲမွ ေက်ာ္ျမေသာင္းသည္ သူ႔လက္ဖ်ံ႐ွိ ေဆးထိုး႐ုပ္ႏွင့္ ရီးေဆး႐ိုးရင္ဘတ္ရိွ နတ္ႀကီးငါးပါးကို ယွဥ္ၾကည့္ေန၏။ ေကာင္းစြာ ျဖန္႔ခါျခင္းမရိွဘဲ ပစ္တင္လွန္ထားေသာ ေရစိုအဝတ္တစ္ထည္အလား ရီးေဆး႐ိုး၏ရင္ဘတ္ႏွင့္ ေက်ာျပင္မ်ား ႐ႈံ႕တြေနသည္။ ႀကိဳးလြန္းေတာင့္ကို ေျမႇာက္ကာေျမႇာက္ကာ `လြန္း´လိုက္တုိင္း လက္ေမာင္းႂကြက္သားႀကီးက ခါယမ္းေနသည္။

ရင္ဘတ္ရိွ နတ္ႀကီးငါးပါးမွာ ဟသၤပဒါးျဖင့္ ထိုးထားသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ အေရခြံကို ဆြဲျဖန္႔ၾကည့္မွ ေရးေရးသာျမင္ရသည္။ သို႔အတြက္ ေက်ာဘက္သို႔ ေက်ာ္ျမေသာင္း ေစာင္းၾကည့္သည္။ ဝက္ကုန္း ဆီမင္ျဖင့္ ထိုးႏွံထားသည့္ အနက္ေရာင္။
"ေက်ာဘက္က အ႐ုပ္က်ေတာ့ အပီပါလား ဘရဲ႕။ ဘာႀကီးပါလိမ့္"
"ဝက္ကုန္းေခၚသကြယ့္"
သြားဖံုးမ်ားေပၚလာသည္အထိ ရီးေဆး႐ိုး ျပံဳးမိသည္။ ျပံဳးရာက အသံပါထြက္လာၿပီး ရယ္သံစြက္လ်က္ "သည္ဝက္ကုန္းေပါ့ကြာ" ဆိုရင္း ရယ္ေမာမိျပန္သည္။ သည္ဝက္ကုန္းႏွင့္ နတ္ႀကီးငါးပါးမွာ ေတာ္ရိေရာ္ရိမဟုတ္။ ေပါင္ႏွင့္ ခါးတြင္ထိုးသည့္ ထိုးကြင္းမ်ားကား အလွသက္သက္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းမွထြက္ၿပီး ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာမွ ထိုးႏွံေသာနတ္ႏွင့္ ဝက္မွာ ကန္ေတာ့ပြဲေပး၊ ေဆးက်ဴးမႏၱန္စုပ္ၿပီးမွ ထိုးရသည့္ `ၿပီး´ေဆးမ်ားျဖစ္သည္။
"တကယ္ေကာ ၿပီးသလား ဘ"
ေက်ာ္ျမေသာင္းနည္းတူပင္ လွေဆာင္ကလည္း စိတ္ဝင္တစားရိွလာကာ ဝင္ေမးသည္။
"ၿပီးလား မၿပီးဘူးလား စမ္းခန္းေတာင္ မေရာက္ပါဘူးလကြယ္၊ ေသြးႀကီးက ႏွစ္လံုးျပဴးနဲ႔ လိုက္ပစ္လို႔ ျပန္လာခဲ့ရပါေကာ"
ရီးေဆး႐ိုးမွာ ေျပာၿပီးခါမွ `ေသြးႀကီး´ဟူသည္ အဘယ္သို႔ဟူသည္ကို မ႐ွင္းမိပါတကားဟု သတိရသည္။ သို႔အတြက္ ရယ္သံသဲ့သဲ့ျဖင့္ စကားဆက္သည္။
"သည္လိုကြ၊ အရပ္အုပ္ ဆယ္အုပ္ကို `တစ္ေသြး´ေခၚသကြယ့္။ ၿမိဳ႕သူႀကီး ေအာက္ကေပါ့ကြယ္။ ရပ္ကြက္အုပ္ ဆယ္ေယာက္အေပၚကေပါ့"
`ေသြးႀကီး´ဟူေသာ ေဝါဟာရကို မၾကားဖူးေသာ လူငယ္မ်ားမွာ မ်က္လံုးျပဴး၊ ပါးစပ္ဟေနရာမွ ညင္သာစြာ သက္ျပင္းခ်၏။
"ဘတို႔က ဘာသြားလုပ္တာတုံး"
ဖိုးေအး၏ ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္အၾကည့္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္အေမး။
"သူပုန္ထတာေပါ့လကြာ"
"သူပုန္"
သံုးေယာက္ခန္႔သည္ အ့ံဩသံ၊ တုန္လႈပ္သံျဖင့္ ေမး၏။
"ဂဠဳန္ဆရာစံ သာယာဝတီမွာထတုန္းကေပါ့။ သရက္တို႔၊ ျပည္တို႔၊ ေအာင္လံတို႔၊ ေတာင္တြင္း၊ ပခုကၠဴ၊ ျမင္းျခံဘက္လည္း ကူးစက္လာေတာ့ ရမ္းဘိုကုန္းက ဘတို႔ေကာ ဘာသားနဲ႔လုပ္ထားသမို႔ ေနႏိုင္မွာတုံး၊ ထၾကေတာ့တာေပါ့ကြာ"
ရီးေဆး႐ိုးမွာ ထိုအခ်ိန္က ကာလသားဘဝသာ ရိွေသး၏။ အတိတ္ကို ျပန္လည္စဥ္းစားျငား မိႈင္းယဲ့ယဲ့သာေပၚသည္။ အေဖႏွင့္ မၾကာခဏ ေခါင္းခ်င္းလာ႐ိုက္ေသာ ရီးစံေအး၊ ရီးကံရ၊ ငွက္ႀကီးေတာင္ဓားကို တေသြးတည္း ေသြးလိုက္၊ ေျခသလံုးေမႊး `က်... မက်´စမ္းလိုက္လုပ္ေနသည့္ အေဖ ဦးက်န္ႀကီး။

ထိုလ ထိုရာသီသည္ ထိုးကြင္း မင္ေၾကာင္ဆရာမ်ား နယ္လွည့္သည့္ရာသီလည္းျဖစ္ရာ ထိုးေနက် မင္ေၾကာင္ထက္ ၿပီးေဆးထိုးလိုသူက မ်ားေနသည္။ သို႔အတြက္ မင္ေၾကာင္ဆရာမ်ားမွာ ႏွစ္တိုင္းထက္ ပို၍ လာဘ္ရႊင္သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ပုလိပ္ႏွင့္ သူႀကီး၏ ရန္ေပၚေပါက္လာေသာေၾကာင့္ က်ီးလန္႔စာစား ေဆးထိုးၾကရသည္။
"ဘဟာကလဲ ဟုတ္မလိုနဲ႔ အဖ်ားရွဴးသြားတာပါကလားလို႔"
ေက်ာ္ျမေသာင္း၏ အားမလို အားမရ စကား။
"မင္းတို႔ကသာ အဖ်ား႐ွဴးတယ္ထင္တာကိုးကြ၊ ငါတို႔မွာေတာ့ တစ္သက္လံုးက မ်က္လံုး လွန္မၾကည့္ရဲတဲ့ ေသြးႀကီးတို႔၊ ပုလိပ္တို႔ကို ဓားနဲ႔ဝင္ခုတ္ရတာ နည္းနည္းေနာေနာ စြန္႔စားရတာမွတ္သလား"
"ဘေျပာတာကလဲဗ်ာ၊ ဘိုင္စကုပ္ကို ဟိုနားတစ္ျဖတ္၊ ဒီနားတစ္ျဖတ္ ၾကည့္ရလား မွတ္ရသဗ်။ ဆ့ံတင့ံငံ့နဲ႔"
ရီးေဆး႐ိုးသည္ `ဝမ္းစာ´ထန္းအူေလွ်ာ္မ်ားကို ဖေနာင့္ျဖင့္ျခစ္လ်က္ စုရံုး ဆြဲငင္ရင္း ျပံဳးျပန္သည္။
"ဟ... မင့္ေဖကလႊား၊ ငါမွတ္မိတာကလည္း ဟုိတစ္စ သည္တစ္စပဲကိုးကြ။ အဲသည္ေတာ့ အဲ... အဲ၊ အဲသည္ညက လကြယ္ညကြ"
အေရးေတာ္ပံုညသည္ ႏွင္းမႈန္ထဲမွ မိႈင္းရီေဝဝါးစြာ ေပၚလာျပန္သည္။ ခုတင္ႀကီးစုအနီး ကြမ္းျခံစပ္တြင္ တစ္စု၊ ယာထဲတြင္တစ္အုပ္၊ သာဒြန္းဝ ေျမာင္းေပါင္တြင္ကား လူအေတာ္မ်ားဟန္တူသည္။ ၾကယ္ေရာင္ျဖင့္ လက္ခနဲ လက္ခနဲ ေပၚလာသည့္ ငွက္ႀကီးေတာင္ ဓားေရာင္ျဖင့္ပင္ အနည္းဆံုး လူတစ္ရာခန္႔ရိွမည္ထင္ရသည္။

ရမ္းဘိုကုန္း တစ္ရြာတည္းမွမဟုတ္။ ခုတင္ႀကီးတစ္စု၊ ပုရပိုက္တန္းသာမက ေခ်ာင္းဟိုဘက္ရြာမ်ားေရာ ေတာင္ဖ်ားမွ ရြာမ်ားပါ ပါဝင္သည္။ သူ႔အစု သူ႔ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ လာၾကျခင္းလည္း မဟုတ္။ စိတ္တူ သေဘာတူ ေလးေယာက္တစ္စု၊ ငါးေယာက္တစ္စု ထြက္လာၾကရာက သည္မွာ ဆံုမိၾကျခင္းျဖစ္သည္။
"ကဲ... ကဲ အားလံုး နားေထာင္ၾကပါ။ သည္လူေတြ တစ္စုတည္းသြားရင္ ဂတ္တဲ မေရာက္ခင္ ပုလိပ္ေတြ သိကုန္လိမ့္မယ္။ အဲသည္ အစုကို က်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္မယ္။ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ စကားကို လိုက္နာၾကပါ"
အစီအစဥ္ကို သစ္ငုတ္တိုေပၚမွ မတိုးမက်ယ္ေျပာသူမွာ ေမာင္ေဆး႐ိုးဖခင္ ဦးက်န္ႀကီးေပတည္း။
"က်န္တစ္စုကို ကိုစံေအး ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ကုန္းေပၚကသြားမယ္။ ကားလမ္းေပၚက မတက္ဘဲ လမ္းေဘး လွည္းလမ္းက သြားၾကပါ။ ခ်စ္တီးတိုက္ကိုေရာက္မွ အသံျပဳၾကပါ"
အစီအစဥ္ကို လူမ်ားသေဘာက်ၾကသည္။ လယ္သမားအမ်ားစုမွာ ခ်စ္တီးကို နာထားသူမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုခ်စ္တီးေနာက္မွ ပါလာေနက် ပုလိပ္ကိုလည္း လယ္သမားမ်ားက ရြံမုန္းေၾကာက္ႀကီး ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဂတ္တဲကို တိုက္မည္ဆိုေသာအခါ ဝမ္းသာေနၾကသည္။
လကြယ္ည၏ ၾကယ္ေရာင္ေအာက္တြင္ ငွက္ႀကီးေတာင္ဓားႏွင့္ မိွန္းကိုင္၊ လွံကိုင္ လယ္သမားမ်ားသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ အစုခြဲၾကသည္။ ေမာင္ေဆး႐ိုးမွာ ကုန္းေၾကာင္းခ်ီအဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္သည္။ သူ႔ေဘးတြင္ ကိုသာဒြန္း၊ ကိုပိတ္စတို႔ ပုဆိုးျခံဳထဲ ဓားထည့္လ်က္ ကုပ္ကုပ္ကေလး ပါလာၾက၏။ သူတို႔သည္ ၿမိဳ႕အဝင္ေျမာင္းႏွင့္ `ေပါင္း´ကို တိတ္ဆိတ္စြာ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိန္မွာ သန္းေခါင္ဘက္သို႔ နီးေနၿပီ။ အိမ္အမ်ား တံခါးပိတ္ကာ အိပ္ၾကၿပီျဖစ္ျငား မီးတလက္လက္ႏွင့္ စကားေကာင္းေနေသာ အိမ္မ်ားလည္း ရိွေနေသးသည္။ `ခ်င္းမေပါင္း´သို႔အေရာက္တြင္ ကားဓာတ္စက္သံတညံညံ၊ ေအာက္လင္းဓာတ္မီး တထိန္ထိန္ႏွင့္ တိုက္တစ္လံုးအနီးတြင္ ရပ္တန္႔မိၾကသည္။ မီးေရာင္က လမ္းေပၚအထိ ေရာက္ေနသည္။ သည္လူအုပ္ မည္သို႔ျဖတ္သန္းမည္နည္း။
"ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဘက္ လွည့္သြားၾကရေအာင္ေဟ့"
ဦးစံေအး တီးတိုးေျပာစဥ္ ေအာ္က်ယ္ေအာ္က်ယ္ အသံတစ္သံ ထြက္ေပၚလာေခ်ေတာ့သည္။
"ဘာျပဳလို႔ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရမွာတံုး ဆရာႀကီးရဲ႕။ နိမိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ ဝပ္ၿပီးသြားၾကတာေပါ့"
"ေအာင္မာ သည္တိုက္ဟာ လက္စသတ္ေတာ့ ဦးသာဒင္တိုက္၊၊ စပါးႏွစ္ေတာင္းေခ်းၿပီး စာရင္းစာအုပ္ထဲမွာ ငါးေတာင္းလို႔မွတ္တဲ့ လူလိမ္ လူယုတ္မာႀကီး။ က်ဳပ္ကို ဒုကၡေပးတဲ့လူႀကီး။ လာၾက သူ႔ဓာတ္မီးကို ႐ိုက္ခြဲပစ္ရေအာင္"
ဒိုင္းေခါင္းရြာသား ငပြင့္ျဖစ္သည္။
"ဟဲ့ ငပြင့္ မလုပ္နဲ႔။ ခ်စ္တီးတိုက္ကို မေရာက္ဘဲေနေတာ့မယ္"
ဦးစံေအးက အသံအုပ္လ်က္ တားျမစ္သည္။ ငပြင့္ကား သူ႔ဘက္သို႔ လူႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ပါလာသည့္အတြက္ အားတက္သြားသည္။ "လာၾကေဟ့... လာၾက" ေအာ္လ်က္ ေျပးကပ္သည္။
သစ္သားဝင္းထရံကို ေက်ာ္တက္သူက တက္၊ မီးအိုးကို ခဲျဖင့္ ထုသူကထု၊ ဝင္းထရံကို ဖ်က္သူက ဖ်က္ျဖင့္ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ဆူညံသြားေလ၏။
မီးေရာင္ပ်ပ်ရိွေသာ အိမ္မ်ားလည္း ခ်က္ခ်င္း မီးၿငိမ္းသြားေတာ့သည္။ ဦးစံေအး၏ အစီအမံေအာက္တြင္ ၿငိမ္ဝပ္စြာ ရိွေနသူမ်ားလည္း ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ငပြင့္တို႔မွာလည္း တိုက္တြင္းသို႔ မဝင္ႏိုင္ေပ။ သံတိုင္ တပ္ထားသည့္ ကြၽန္းတံခါးကို သူတို႔ မဖ်က္ႏိုင္ၾက။ သို႔အတြက္ စပါးက်ီမ်ားရိွသည့္ဘက္သို႔ လွည့္သြားၾကစဥ္ ႏွစ္လံုးျပဴးေသနတ္သံ တစ္ခ်က္ က်ယ္ေလာင္စြာ ျမည္ဟိန္းသည္။
"ေဟ့ တစ္ေယာက္မွ မလႈပ္နဲ႔။ အားလံုး ေျမျကီးေပၚမွာ ေမွာက္ေနၾက"
ေသြးႀကီး ဦးဖိုးဆိုင္၏ အသံျဖစ္သည္။
"လူစုခြဲၿပီး ေမွာင္ရိပ္ခိုၾကေဟ့။ မေျပးနဲ႔... မေျပးနဲ႔"
ဦးစံေအးမွာ တီးတိုးမွ်သာ သတိေပးႏိုင္၏။ သူ႔ေဘးတြင္ လူမည္မွ်၊ သူ႔ေနာက္တြင္ လူမည္မွ် က်န္ေသးသည္ကို သူမသိ။ လမ္းေစာင္းတြင္ ေပါက္ေနေသာ `ဝက္ေခ်းပနဲ´ပင္ရိပ္တြင္ ပုဝပ္လ်က္ ပုန္းခိုသည္။

ေမာင္ေဆး႐ိုးႏွင့္ ေမာင္ပိတ္စသာလွ်င္ ဦးစံေအးေနာက္၌ ရိွသည္။ က်န္လူမ်ားမွာ ေျမာင္းထဲ ဆင္းသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲဝင္ၾကသည္။ တာေစာင္းတြင္ ဦးစံေအး တေရြ႕ေရြ႕ ေရႊ႕သည္။ ေမာင္ပိတ္စႏွင့္ ေမာင္ေဆး႐ိုးလည္း ေရြ႕ေရြ႕ ေရြ႕ေရြ႕ျဖင့္ ကပ္လိုက္သြားၾကသည္။ ေသြးႀကီး ဦးဖိုးဆိုင္ႏွင့္ တပည့္တပန္းမ်ားသည္ မီးစည္း တယမ္းယမ္း တေျမႇာက္ေျမႇာက္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လာၾကရာ ဦးစံေအးတို႔ႏွင့္ ဝါးတစ္႐ိုက္မွ်သာ ကြာေတာ့သည္။ သေဘၤာမန္က်ည္းပင္ႏွင့္ ပဒိုင္းပင္မ်ားက အကာအကြယ္ေပးထားသည္။
"ေဟ့... ရပ္လိုက္ၾက။ ရပ္ဆို မရပ္ဘူးလား"
တိုက္ဝင္းထဲမွ လူတခ်ိဳ႕ ေျပးထြက္သြားသျဖင့္ ေသြးႀကီး လွမ္းေအာ္ရင္း ႏွစ္လံုးျပဴးေသနတ္ျဖင့္ လွမ္းပစ္သည္။ ထိုအခိ်န္တြင္ ဦးစံေအး ခုန္ထြက္၏။ က်ားခနဲေအာ္ရင္း ေသြးႀကီးကို ဝင္ခုတ္သည္။ ေသြးႀကီးမွာ ႐ုတ္တရက္ မွင္တက္မိသြားရာက ႏွစ္လံုးျပဴးျဖင့္ ဆီးခံသည္။ ေမာင္ေဆး႐ိုးႏွင့္ ေမာင္ပိတ္စလည္း မေနသာ ေျပးဝင္ခုတ္သည္။
"ခုတ္ကုန္ၿပီေဟ့။ ခ်ၾက... ခ်ၾက ခုတ္လဟ

ေျမာင္းထဲမွ၊ ခ်ံဳထဲမွ၊ ေမွာင္ရိပ္မွ လူသံုးဆယ္ခန္႔ ထြက္လာသည္။ ေသြးႀကီးႏွင့္ တပည့္ေလးဦးမွာ ေသနတ္ကို အရလုလ်က္ မီးစည္းမ်ားခ်ကာ ထြက္ေျပးေတာ့သည္။
"လိုက္ဟ... လိုက္ဟ၊ ခ်ဟ... ခုတ္ဟ"
ဦးသာဒင့္တုိက္ေ႐ွ႕တြင္သာ ဆူညံေနရာက ျပည္စိုးကုန္းရပ္ကြက္ တစ္ခုလံုးပါ ေအာ္ဟစ္ ၾကံဳးဝါးသံမ်ားျဖင့္ ပြတ္ေလာ႐ိုက္သြားေတာ့သည္။
"အဲဒါပဲကြ၊ ငပြင့္ ေႏွာက္လိုက္တာ တစ္ခါတည္း ဘယ္မွာ ခ်စ္တီးတိုက္ကိုေရာက္ေတာ့လို႔တုံး၊ ေသြးႀကီးေနာက္ကို ဝိုင္းလိုက္ရင္းနဲ႔ လူစုကြဲပါေရာလား။ ဝက္ကုန္းႏွင့္ နတ္ႀကီးငါးပါးလည္း စမ္းခန္းမေရာက္ေတာ့ပါဘူး"
"အရီးသာ ရိွတာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္လည္း ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းက ထိုးထားတာ ရိွပါတယ္"
စကားဝိုင္းေဘးသို႔ တိတ္ဆိတ္စြာ ေရာက္ရိွေနသူမွာ ငါးေယာက္ျဖစ္သည္။ သူ႔သား ကိုဘညိန္းႏွင့္ ရြယ္တူေတြ။ ေအးေအာင္၊ စိန္အုပ္၊ ထြန္းမႈန္၊ ၾကင္ေမာင္ႏွင့္ ခင္ေမာင္ေလး စသည္တို႔။ ရင္ဘတ္ႀကီး တေကာ့ေကာ့ျဖင့္ ဝင္ေရာက္ဝင့္ႂကြားသူမွာ ကိုထြန္းမႈန္ျဖစ္၏။ သူ႔ရင္ဘတ္ ပုတီးဆြဲလမ္းတြင္ ဆီမင္ျဖင့္ ထိုးထားေသာ နတ္ေခါင္းငါးလံုး။
"ဘေဒြး အ႐ုပ္ေတြ ခဏေနပါဦးဗ်ာ"

ေက်ာ္ျမေသာင္းက ဝင္ၿပီး ကန္႔ကြက္သည္။ "အဘ ဟိုေခ်ာင္းထဲက သြားတဲ့လူေတြေကာ ဘာလုပ္ၾကသတံုး ဘ" ဟု လိုရင္းကို ေမးသည္။ ထိုအခါ ရီးေဆး႐ိုး ရယ္ေမာျပန္သည္။ "ေအး ဟုတ္သဟ" ေျပာရင္းက ေျခမၾကားမွ ႀကိဳးစကို ျဖဳတ္သည္။ လြန္းေတာင့္တြင္ ရစ္သည္။ ေရေႏြးၾကမ္း ေအးေအးကို ေမာ့သည္။ ေဆးလိပ္တိုကို ေကာက္ကိုင္မိမွ စကားျပန္ဆက္သည္။
"ေခ်ာင္းထဲကသြားတဲ့ လူစုမွာ အေဖက လူႀကီးကြ။ သူတို႔ဟာ စာတိုက္ဆိပ္ကတက္ၿပီး ဂတ္ကို စီးဖို႔ဟာ ပတ္တေရာင္ေတြနဲ႔ တိုးေနပါေလေရာေဟ့။ အဲဒါနဲ႔ ေစ်းဆိပ္က တက္ၿပီး တိုက္ၾကားေတြက ေမွာင္ရိပ္ခိုအလာမွာ ဘိန္းစားပုလိပ္ေၾကာင့္ ခြက်ကုန္တာေပါ့လကြာ"
ေနာက္ေရာက္လာသူမ်ားေရာ၊ ရိွႏွင့္ၿပီးေသာ လူငယ္ေလးမ်ားပါ မ်က္ေတာင္မခတ္ဘဲ ရီးေဆး႐ိုးကို ၾကည့္ေနၾက၏။ ရီးေဆး႐ိုးသည္ ေဆးလိပ္ကို ႏွစ္ဖြာသံုးဖြာ ဖြာ႐ိႈက္ၿပီးျငား အာသာမျပတ္ႏိုင္ဘဲ ထပ္မံဖြာေနသည့္အတြက္ လွေဆာင္ မေနသာေတာ့ေခ်။
"ဘကလဲဗ်ာ၊ ပြဲေတာင္းမွန္း သိတာနဲ႔ပဲ"
"ဘိန္းစားပုလိပ္ေၾကာင့္ ဘယ္လိုျဖစ္တုံး ဘ"
ဖိုးေအးမူ ေမးလည္းေမး၊ ေဆးလိပ္ကိုလည္း လွမ္းဆြဲသည့္အတြက္ ရီးေဆး႐ိုး တိမ္းငဲ့ဖယ္႐ွားရင္း စကားဆက္ရ၏။

 "အဲ ေျမာက္႐ွားတိုက္နဲ႔ မနီးမေဝးမွာ ဘိန္းခန္းရိွသကြ။ ဘည္ဘိန္းခန္းထဲကို ပုလိပ္ဘိန္းစား တစ္ေယာက္ ဝင္သြားတာ လွစ္ခနဲလည္း ျမင္လိုက္ေရာ ဖိုးဇုန္ေပါ့ကြာ အာ႒ာဝက ထပါေလေရာေဟ့"
"အာ႒ာဝကေဆး ထိုးထားလို႔လား ဘ"
"ဟ ေကာင္ေလးရ... သတ္မယ္ ျဖတ္မယ္ ၾကံဳးဝါးတာကို အာ႒ာဝက ထတယ္ေခၚသာဟ။ နားေဝးပါ့ကြာ"
ကိုၾကင္ေမာင္သည္ ရီးေဆး႐ိုးကိုယ္စား ဝင္ေရာက္ေျဖၾကားသည္။ ေမးသူ၏ထိပ္ကိုလည္း ပုတ္သည္။
"အေဖက မဟုတ္ဘူး၊ တို္႔အၾကံပ်က္မယ္၊ သြားမလုပ္နဲ႔ တားသကြ။ သာေပမယ့္ မဟုတ္ဘူး။ ငေတာက္တို႔အိမ္ ခ်စ္တီးသိမ္းတုန္းက ငေတာက္ကို ေသနတ္ဒင္နဲ႔ေဆာင့္သာ သည္ဘိန္းစားပဲ၊ အခု လက္စားေခ်ရမယ္ေပါ့။ သည္ေတာ့ အေဖက ေဖ်ာင္းဖ်တယ္၊ သည္ပုလိပ္ကို အခုမသတ္နဲ႔။ အ႐ွင္ဖမ္း၊ ဓားစာခံလုပ္ၿပီး ဂတ္ကို စီးမယ္ဆိုေတာ့ ဖိုးဇုန္ သေဘာက်သြားသကြ။ သည္အၾကံ ေကာင္းသယ္ေပါ့"
"ဘိန္းစားပုလိပ္မွာ ေသနတ္မပါဘူးလား ဘ"
"မပါ ပါဘူးကြာ၊ ဖိုးဇုန္တို္႔လည္း အဲသည္ ဘိန္းစားပုလိပ္ကို ဖမ္းဖို႔ တိုက္ထဲလည္း ဝင္သြားေရာ ဘိန္းခန္း အေပါက္ေစာင့္ ကုလားက သူခိုး သူခိုး ထေအာ္ပါေလေရာေဟ့။ ဖိုးဇုန္ လန္႔ၿပီး ဓားနဲ႔တြက္ပစ္ခဲ့သာ လူကို မထိေပလို႔ေပါ့ကြာ၊ ခန္းဆီးအဝတ္ ထက္ပိုင္းျပတ္ က်န္ခဲ့သတဲ့"
"ဂတ္က မၾကားဘူးလား ဘ"
"ဂတ္က ၾကား၊ မၾကားေတာ့ မသိဘူးေလ၊ တိတ္တိတ္ကေလး သြားရမယ့္ဥစၥာ၊ အရပ္ထဲက လူေတြထြက္လာတဲ့ေနာက္ေတာ့ ဘယ္မွာေကာင္းေတာ့မွာလဲ။ အၾကံပ်က္ေတာ့တာေပါ့ကြာ။ အေဖျပန္ေျပာလို႔ သိရသာကေတာ့ အဲသာပဲကြ"
ရီးေဆး႐ိုးသည္ စကားအဆံုး၌ မီးျခစ္ကို လွမ္းယူသည္။
"ဘတို႔က ခ်စ္တီးတိုက္ကို ဘာလုပ္မယ္ စိတ္ကူးနဲ႔ သြားၾကတာလဲ ဘ" ကိုထြန္းမႈန္႔ အေမးျဖစ္သည္။
"မီးခံေသတၱာထဲမွာ လယ္ေပါင္စာခ်ဳပ္၊ သီးစား စာခ်ဳပ္ေတြ ရိွသကြ။ အဲသာေတြ ယူဖို႔ကြ။ သာေပမယ့္ ငပြင့္ေၾကာင့္ အၾကံပ်က္သာပဲေကာင္းပါသကြာ။ ႏို႔မို႔ရင္ ခ်စ္တီးတို္က္ကို ေစာင့္ဖို႔ လႊတ္လုိက္တဲ့ အမ္းပုလိပ္တပ္နဲ႔ တိုးမွာ"
"အံမာ ဝက္ကုန္းနဲ႔ နတ္ႀကီးငါးပါး ေဆးထိုးထားတယ္ မဟုတ္လား"
"ဟ... အဲသည္ေဆးေတြက ခဲ၊ အုတ္၊ ေက်ာက္၊ တံေတာင္၊ တုတ္၊ ဓား၊ လွံ၊ ဖေႏွာင့္၊ လက္သီး၊ တင္းပုတ္ ဘာညာေပါ့ကြာ။ အဲသာေတြပဲ ၿပီးသာကြ။ အားနဲ႔ေျပးလာသဲ့ က်ည္ဆန္၊ အဲအဲ ႏွစ္လံုးျပဴး၊ `စရိတ္´က်ဲသာေတာ့ ၿပီးသကြ။ ႐ိုင္ဖယ္က်ည္ဆန္က်ေတာ့ မခံႏိုင္ဘူး၊ အ႐ိုးက်ိဳးသတဲ့"
ကိုထြန္းမႈန္တို႔ လူလတ္ပိုင္းမွာ ေတြၿပီး ၾကည့္ေနၾကျငား ေက်ာ္ျမေသာင္းတို႔ လူငယ္မ်ားကား ဝါးခနဲ ရယ္ေမာလိုက္ၾကေလ၏။
စာမ်က္ႏွာ (၉၃၆-၉၄၀)

0 comments:

Post a Comment