(မွားလိုက္မွန္လိုက္)
ဇာဂနာ(ကိုသူရ)နဲ႔ ေဗဠဳဝတို႔က သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ စိစစ္ေရးအရင္တင္ၿပီးမွ ထိုးရမယ္။ မတင္ရင္ ဘယ္မ႑ပ္စင္ေပၚမွ တက္မထိုးရလို႔ဆိုတဲ့တားျမစ္မိန္႔ကို ဖီဆန္မယ္လို႔ဆိုလာပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ကိစၥျဖစ္ေပမယ့္ ေစာင့္ေတာ့ၾကည့္ရဦးမယ့္လူေတြျဖစ္ေနလို႔ အားေတာ့ အျပည့္မေပးရဲေသးပါ။ လက္ခုပ္လည္း က်ယ္က်ယ္ မတီးဝံ့ေသးပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ မွားလိုက္မွန္လိုက္ ခနခနျဖစ္တတ္သူေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါဘဲ။
သူတို႔ ဘာလို႔ မွန္လိုက္မွားလိုက္ ခနခနေတြျဖစ္ရလဲဆိုေတာ့ တရားမရွိ(ခ်ိဳ႔တဲ့)တဲ့ျပႆနာဆိုတာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ေပၚလာပါတယ္။ တရားအမွားကို ကိုင္စြဲတဲ့လူဟာ တခါတည္း အၿပီးမွားသြားပါတယ္။ တရားတခုခု ပီပီျပင္ျပင္မရွိတဲ့သူကေတာ့ မွန္လိုက္မွားလိုက္သံသရာ လည္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တရားဆိုတာက နိုင္ငံေရးနဲ႔ေျပာရရင္ အဘိဓမၼာခ်ိဳ႔တဲ့မႈလို႔ ဆိုရမွာပါ။ တခါ ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာဆိုတာ ေလာကအျမင္ သမိုင္းေရးအျမင္နဲ႔ လူတန္းစားရပ္တည္ခ်က္မကံုလံုမႈလို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။ တခါ လူတန္းစားအျမင္ဆိုတာမွာလည္း ကြန္ျမဴနစ္ အရွင္းရွင္စတာေတြအထိ မဟုတ္ပဲ ဖိႏွပ္သူနဲ႔ဖိႏွိပ္ခံ အုပ္စိုးသူနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ခံဆိုတဲ့သေဘာေလာက္ကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ပိုျမင္လြယ္ေအာင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ 'မင္းႏွင့္ျပည္သူ' ဆိုတဲ့သေဘာဆိုတာပို ပတ္ပတ္နပ္နပ္မရွိေသးတဲ့လကၡဏာလို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။
ဇာဂနာ(ကိုသူရ)ဟာ ျဖတ္သန္းမႈရွိခဲ့သူတဦး ခု ဒီမိုကေရစီလို႔ေျပာေနတဲ့ အာဏာရအဝန္းအဝိုင္းထဲကလူေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီးရွိခဲ့သူတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေခတ္ပညာတတ္တေယာက္ပါ။ သူ႔ျပက္လံုးေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးသေဘာသက္ဝင္သလို အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ဟာသေတြလည္း ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔မိုးနတ္သူဇာဟာ ပညာတတ္ လူလတ္တန္းစားအလႊာရဲ႔ အဓိက သိျမင္ခံစားအားေပးမႈကိုရတယ္ဆိုေပမယ့္ ၈၈ အၿပီး သူျပက္တဲ့ျပက္လံုးေတြကေတာ့ ေအာက္ေျခလူတန္းစား(ျပည္သူ)ေတြ ရင္ထဲအထိ က်ပါတယ္။ လမ္းေဘးသာလာယံဇရပ္ကေန အဖိနွိပ္ခံႏိုင္ငံေရးသမားေတြ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြၾကားထဲအထိ တြင္က်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္(အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစား)ေတြ ေအာင့္သီးေအာင့္သက္နဲ႔ အသဲကိုအပ္နဲ႔ဆြသလို ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ သူတကယ္ ျပက္မျပက္မေသခ်ာေပမယ့္ ဇာဂနာ့ျပက္လံုးလို႔ ဆိုတာေတြလည္း လူေတြပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ ေဗဠဳဝကေတာ့ ထားလိုက္ပါ။
ဇာဂနာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ မွန္ေနတဲ့ကာလရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း (စကားေတြ)မွားလိုက္ ျပန္ျပင္ျပန္ဖာရ ျပန္ေမွ်ာရ ျပန္ဖာရ မွားလိုက္မွန္လိုက္ျဖစ္ရနဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ပဲ့ျပားပင္ျဖစ္လာပါတယ္။ နိုင္ငံေရးလူရႊင္ေတာ္အျဖစ္အေနသေဘာက ေလွ်ာက်သြားခဲ့ပါတယ္။ သူမွန္ခဲ့တဲ့ကာလေတြက သူျပက္သမွ် လူေတြဘဝင္ေခြ႔ရ အားပါးတရရွိရ လက္ခုပ္ၾသဘာေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ သူဟာ ျပည္သူဘက္က၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြဘက္က ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ကာလျဖစ္မွန္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္မွာပါ။
ျပည္သူဟာ သိပါတယ္။ ဘယ္လူဟာ ဘယ္ဘက္ကရပ္တယ္ဆိုတာကို။ ျပည္သူဟာ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားဘက္ကရပ္တယ္ဆို အဲ့ဒီလူနဲ႔အတူရွိပါတယ္။ ဒီလူဟာ ငါတို႔နဲ႔အတူ တကယ္ရွိတယ္လို႔ယံုၾကည္ရင္ ျပည္သူဟာ အဲ့ဒီလူနဲ႔အတူရွိပါတယ္။ ခု ဇာဂနာ ျပည္သူတို႔နဲ႔အတူ(ခနေလာက္ျဖစ္ျဖစ္) ျပန္ရွိမရွိကို ၾကည့္ရမယ့္တဒဂၤေရာက္လာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း တခါျပန္ လည္ထြက္သြားဦးမယ္ မသြားဘူးကို ဘယ္သူမွ အာမဘေႏၱမခံဝံ့ပါ။
သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုတာ အုပ္စိုးသူေတြမနာဝံ့တဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႔အသံကို ထင္ဟပ္ပါတယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၄၊ ၂ဝ၁၉)
ဇာဂနာ(ကိုသူရ)နဲ႔ ေဗဠဳဝတို႔က သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ စိစစ္ေရးအရင္တင္ၿပီးမွ ထိုးရမယ္။ မတင္ရင္ ဘယ္မ႑ပ္စင္ေပၚမွ တက္မထိုးရလို႔ဆိုတဲ့တားျမစ္မိန္႔ကို ဖီဆန္မယ္လို႔ဆိုလာပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ကိစၥျဖစ္ေပမယ့္ ေစာင့္ေတာ့ၾကည့္ရဦးမယ့္လူေတြျဖစ္ေနလို႔ အားေတာ့ အျပည့္မေပးရဲေသးပါ။ လက္ခုပ္လည္း က်ယ္က်ယ္ မတီးဝံ့ေသးပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ မွားလိုက္မွန္လိုက္ ခနခနျဖစ္တတ္သူေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါဘဲ။
သူတို႔ ဘာလို႔ မွန္လိုက္မွားလိုက္ ခနခနေတြျဖစ္ရလဲဆိုေတာ့ တရားမရွိ(ခ်ိဳ႔တဲ့)တဲ့ျပႆနာဆိုတာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ေပၚလာပါတယ္။ တရားအမွားကို ကိုင္စြဲတဲ့လူဟာ တခါတည္း အၿပီးမွားသြားပါတယ္။ တရားတခုခု ပီပီျပင္ျပင္မရွိတဲ့သူကေတာ့ မွန္လိုက္မွားလိုက္သံသရာ လည္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တရားဆိုတာက နိုင္ငံေရးနဲ႔ေျပာရရင္ အဘိဓမၼာခ်ိဳ႔တဲ့မႈလို႔ ဆိုရမွာပါ။ တခါ ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာဆိုတာ ေလာကအျမင္ သမိုင္းေရးအျမင္နဲ႔ လူတန္းစားရပ္တည္ခ်က္မကံုလံုမႈလို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။ တခါ လူတန္းစားအျမင္ဆိုတာမွာလည္း ကြန္ျမဴနစ္ အရွင္းရွင္စတာေတြအထိ မဟုတ္ပဲ ဖိႏွပ္သူနဲ႔ဖိႏွိပ္ခံ အုပ္စိုးသူနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ခံဆိုတဲ့သေဘာေလာက္ကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ပိုျမင္လြယ္ေအာင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ 'မင္းႏွင့္ျပည္သူ' ဆိုတဲ့သေဘာဆိုတာပို ပတ္ပတ္နပ္နပ္မရွိေသးတဲ့လကၡဏာလို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။
ဇာဂနာ(ကိုသူရ)ဟာ ျဖတ္သန္းမႈရွိခဲ့သူတဦး ခု ဒီမိုကေရစီလို႔ေျပာေနတဲ့ အာဏာရအဝန္းအဝိုင္းထဲကလူေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီးရွိခဲ့သူတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေခတ္ပညာတတ္တေယာက္ပါ။ သူ႔ျပက္လံုးေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးသေဘာသက္ဝင္သလို အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ဟာသေတြလည္း ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔မိုးနတ္သူဇာဟာ ပညာတတ္ လူလတ္တန္းစားအလႊာရဲ႔ အဓိက သိျမင္ခံစားအားေပးမႈကိုရတယ္ဆိုေပမယ့္ ၈၈ အၿပီး သူျပက္တဲ့ျပက္လံုးေတြကေတာ့ ေအာက္ေျခလူတန္းစား(ျပည္သူ)ေတြ ရင္ထဲအထိ က်ပါတယ္။ လမ္းေဘးသာလာယံဇရပ္ကေန အဖိနွိပ္ခံႏိုင္ငံေရးသမားေတြ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြၾကားထဲအထိ တြင္က်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္(အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစား)ေတြ ေအာင့္သီးေအာင့္သက္နဲ႔ အသဲကိုအပ္နဲ႔ဆြသလို ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ သူတကယ္ ျပက္မျပက္မေသခ်ာေပမယ့္ ဇာဂနာ့ျပက္လံုးလို႔ ဆိုတာေတြလည္း လူေတြပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ ေဗဠဳဝကေတာ့ ထားလိုက္ပါ။
ဇာဂနာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ မွန္ေနတဲ့ကာလရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း (စကားေတြ)မွားလိုက္ ျပန္ျပင္ျပန္ဖာရ ျပန္ေမွ်ာရ ျပန္ဖာရ မွားလိုက္မွန္လိုက္ျဖစ္ရနဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ပဲ့ျပားပင္ျဖစ္လာပါတယ္။ နိုင္ငံေရးလူရႊင္ေတာ္အျဖစ္အေနသေဘာက ေလွ်ာက်သြားခဲ့ပါတယ္။ သူမွန္ခဲ့တဲ့ကာလေတြက သူျပက္သမွ် လူေတြဘဝင္ေခြ႔ရ အားပါးတရရွိရ လက္ခုပ္ၾသဘာေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ သူဟာ ျပည္သူဘက္က၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြဘက္က ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ကာလျဖစ္မွန္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္မွာပါ။
ျပည္သူဟာ သိပါတယ္။ ဘယ္လူဟာ ဘယ္ဘက္ကရပ္တယ္ဆိုတာကို။ ျပည္သူဟာ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားဘက္ကရပ္တယ္ဆို အဲ့ဒီလူနဲ႔အတူရွိပါတယ္။ ဒီလူဟာ ငါတို႔နဲ႔အတူ တကယ္ရွိတယ္လို႔ယံုၾကည္ရင္ ျပည္သူဟာ အဲ့ဒီလူနဲ႔အတူရွိပါတယ္။ ခု ဇာဂနာ ျပည္သူတို႔နဲ႔အတူ(ခနေလာက္ျဖစ္ျဖစ္) ျပန္ရွိမရွိကို ၾကည့္ရမယ့္တဒဂၤေရာက္လာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း တခါျပန္ လည္ထြက္သြားဦးမယ္ မသြားဘူးကို ဘယ္သူမွ အာမဘေႏၱမခံဝံ့ပါ။
သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုတာ အုပ္စိုးသူေတြမနာဝံ့တဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႔အသံကို ထင္ဟပ္ပါတယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၄၊ ၂ဝ၁၉)
0 comments:
Post a Comment